Gå til innhold

Bimmers lille finanstråd - skilt ut fra finn.no-tråden


mspec
 Share

Anbefalte innlegg

12 minutter siden, GreenE36Cab skrev:

Ok vel ikke lytt til rådet mitt om Norwegian, det var en fleip.. De har jo hatt mye utfordringer i det siste.. Som Tesla også, en Tweet han sendte som gjorde at aksjeverdien falt som en stein mener jeg å huske?

Selv så tenker jeg at hadde jeg vært millionær (jaja, trivelig tanke) så hadde jeg nok kjøpt det jeg kunne kontant. Hadde ikke hatt kredittkort eller noe slikt heller. Men respekterer og skjønner tankemåten dere og antakeligvis også andre har.

Ikke meningen å ha en arrogant holdning eller noe slikt, jeg hadde bare et oppriktig spørsmål ang dette :)

Går helt fint :)

Det er nok lurere for de aller fleste å kjøpe et globalt indeksfond hvis man ikke har peil på enkeltaksjer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, GreenE36Cab skrev:

Selv så tenker jeg at hadde jeg vært millionær (jaja, trivelig tanke) så hadde jeg nok kjøpt det jeg kunne kontant. Hadde ikke hatt kredittkort eller noe slikt heller. Men respekterer og skjønner tankemåten dere og antakeligvis også andre har.

Jeg tror ikke jeg kjenner noen med over gjennomsnittet med god råd som handler ting kontant. Der er det som regel "high end" Mastercard som gir cashback, bonuspoeng, ekstra forsikringer og reklamasjonsrettigheter, fast track osv. som blir brukt. Riktig bruk av f.eks Mastercard er i de aller fleste tilfellene mer lønnsomt enn å bruke kontant. Kontantene man ikke bruker, brukes til å betale utestående på MC. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...