Gå til innhold

Den store iX tråden


flobben
 Share

Anbefalte innlegg

Siden det ikke finnes noen egen tråd så starter jeg en for ix.

ser det er begynt å rulle en del rundt om i Oslo området og antagelig resten av landet.

ser på bimmerpost svenske som forteller litt om sin ix50 og bytte fra x5 m.

https://bmwi.bimmerpost.com/forums/showthread.php?t=1886227&fbclid=IwAR35_qPpbx_ivmAfrrsV1Gs7XvyL10P7_OUf2G7gVDfiud0IKRdhNqVlVB0

 

Som Audi e-tron eier, men tidligere x5 eier så er jeg litt spent på hva Bmw har laget her. Dimensjonene er ganske de samme på de to, batteri sånn ca. det samme.

Utseende vokser litt på meg for hver gang jeg ser en, så kanskje i løpet av våren at jeg begynner å synes den ser ok ut. E-tronen min blir tre år gammel nå i mars og lysten på noe nytt er tilstede, men må si det er voksne priser på IX50. De fleste på finn ligger på 1.1-1.2 mill. Min godt utstyrte E-tron 55 kostet rett over 900.

Per nå er det i mine øyne bare e-tron som er konkurrent, men det forventes at Mercedes lanserer Eqe Suv i løpet av året. Volvo kommer med elektrisk xc90 erstatter sent i 2022. Polestar 3 suv er forventet lansert i år. Så spørsmålet blir har Bmw gjort hjemmeleksene sine og nok engang tryllet frem noe som virkelig er best i klassen? Venter spent på test mot e-tron, og senere mot mærsa. 
Polestar har sagt de sikter mot cayenne, så veldig spennende hva som kommer der ifra. De har gjort mye riktig med polestar 2, selv om manuelle øhlins dempere nok kun anerkjennes av virkelig entusiaster. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

Ikke ofte jeg bruker forumet her lenger. Ser det var kanskje dumt denne tråden ble snuffet ut?

De to andre trådene det henvises til over her er ikke aktuelle å diskutere iX generelt i, og har derfor død ut.

Syntes derfor denne tråden kunne leve for iX, på lik linje som i4 tråden for i4 som har over 200 sider nå. Ser ganske mange iX eiere poster der isteden med idrive8 spørsmål, siden begge er nesten like og iX ikke har en egen tråd.

Når en kommer inn for å søke litt nå så kan det jo se ut til at det var flere som vurderte iX i starten, men at ingen faktisk kjøpte, for bilen har tilsynelatende vært helt anonym her inne siste året  😆

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Saltkjelen changed the title to Den store iX tråden
  • 3 weeks later...

Meget pent ratt, den nedre delen der hadde passet perfekt til mine felger som har samme fagverk desig fra M8 😍 . Er vel et nyere 2-serie ratt det der. Men hvorfor sette inn et ratt som potensielt dekker synsfeltet for noen, isteden for det originale som legger seg fint mellom skjerm og HUD? Orginalt ratt passer genialt til det brede displayet. Formen er heller ingen som helst problem etter å kjørt bilen noen dager, spesielt for de 99.9% av brukerne som aldri kommer til å slenge den rundt på glatta.

Beste grunn jeg ser til å bytte ratt må være for å få inn knappene som en kan regulere avstand med (om en kan programere de opp i mot IX), der har de bommet stort med rattet i IX, noe det der også mangler 😟

Endret av Jan E-28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det avbildede rattet er fra en U-serie 2-serie/X1, men man kunne fint brukt et ratt fra G70 7-serie som har flat bunn. Dette rattet hindrer ingen sikt med instrument eller skjerm (disse rattene er tross alt montert på biler som også har samme instrument-planke). Hovedgrunnen til å bytte rattet er nok ikke manøvrering på glatta, men det faktum at iX-rattet er grisestygt. Ellers har ikke det nye rattet avstandsknapper for Driving Assistant, så her må man eventuelt montere et eldre G-serie ratt (hvilket burde være plug and play). :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
53 minutter siden, capri1033 skrev:

Passer airbagen til det nye rattet?

Ser du skrev til meg på PM også, så svarer opp her.


Først og fremst - jeg har ingen iX, men repostet et bilde av noen som har byttet ratt. Den originale iX-airbagen passer dette M-sportsrattet. Nytt ratt og diverse deksler koster ca 20 000kr. Da er det ikke hensyntatt at du eventuelt lakkerer dekselet for å matche de «gullfargede» elementene som ellers er i iX. Det er ganske kostbart, men definitivt verdt det når det originale rattet ser ut som det gjør. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, capri1033 skrev:

Takk for svar, ja jeg er også misfornøyd med det rattet😡

Løp og kjøp, sier jeg! Jeg skal bytte ratt på en iX i nærmeste fremtid, så du er nok ikke alene om å synes det originale rattet er grusomt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, capri1033 skrev:

Kanskje jeg venter til du har gjort det, fant ikke rette rattet på eBay

kaskje du kommer med en tilbakemelding når du har gjort det?🤔

Kan komme med tilbakemelding når det er gjort, men det er for så vidt ikke verre enn å kjøpe opp deler og bytte. Plug and play. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...