Jump to content

Bmw ix

Share

Recommended Posts

Siden det ikke finnes noen egen tråd så starter jeg en for ix.

ser det er begynt å rulle en del rundt om i Oslo området og antagelig resten av landet.

ser på bimmerpost svenske som forteller litt om sin ix50 og bytte fra x5 m.

https://bmwi.bimmerpost.com/forums/showthread.php?t=1886227&fbclid=IwAR35_qPpbx_ivmAfrrsV1Gs7XvyL10P7_OUf2G7gVDfiud0IKRdhNqVlVB0

Som Audi e-tron eier, men tidligere x5 eier så er jeg litt spent på hva Bmw har laget her. Dimensjonene er ganske de samme på de to, batteri sånn ca. det samme.

Utseende vokser litt på meg for hver gang jeg ser en, så kanskje i løpet av våren at jeg begynner å synes den ser ok ut. E-tronen min blir tre år gammel nå i mars og lysten på noe nytt er tilstede, men må si det er voksne priser på IX50. De fleste på finn ligger på 1.1-1.2 mill. Min godt utstyrte E-tron 55 kostet rett over 900.

Per nå er det i mine øyne bare e-tron som er konkurrent, men det forventes at Mercedes lanserer Eqe Suv i løpet av året. Volvo kommer med elektrisk xc90 erstatter sent i 2022. Polestar 3 suv er forventet lansert i år. Så spørsmålet blir har Bmw gjort hjemmeleksene sine og nok engang tryllet frem noe som virkelig er best i klassen? Venter spent på test mot e-tron, og senere mot mærsa. 
Polestar har sagt de sikter mot cayenne, så veldig spennende hva som kommer der ifra. De har gjort mye riktig med polestar 2, selv om manuelle øhlins dempere nok kun anerkjennes av virkelig entusiaster.