Gå til innhold

Bmw F11 M550d antispinn ved pådrag.


Julius M
 Share

Anbefalte innlegg

Hei!

Har en M550d F11. 

Har tidligere kjørt 20" med 245 rundt baut, men byttet nå til Orginale Bmw felger med Pirelli Sottozero 245-35-20 foran og sottozero 3  285-30-20 bak.

Dette skal være innafor på rulleomkrets og jeg har ikke merket noe lugging.

MEN i litt hastighet og med fullt pådrag slår antispinn inn, noe som ikke har vært tilfellet før. Hva tror folket om dette? Kan det skyldes ulik rulleomkrets foran og bak? 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Julius M skrev:

Har ikke inntrykk av at det spinner egentlig. 
Spørsmålet er egentlig om antispinn vil slå inn ved mye pådrag hvis det er ulik rulleomkrets🧐

Mulig jeg bommer helt her, men ved myke dekk så vrenger dekkene seg ved fult pådrag og da slår antispinn inn, som at den «spinner» uten at den faktisk gjør det. Hadde samme problemet med min G21, om jeg slo av antispinn så drog bilen pent. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar🙂 Ok, da får jeg håpe det bare er det og at det ikke er fordeligskassen som har tatt noe skade å «slurer». Får prøve å skru av dsc og se hvordan det oppfører seg da
 

Den begynte med dette allerede på kjøreturen hjem fra dekk verkstedet så rart at det evnt skulle skjedd noe skade i fordelingskasse så fort🥴 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det er det er problemer med fordelingskasse så pleier man å merke det uten å ha full gass. Feks ved vanlig kjøring.

Men siden du bemerker dette kun ved full belastning og lav fort, så vil jeg tro du faktisk spinner, om enn svært lite.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er temmelig sikker på at den ikke spinner. Hvis jeg ligger i 100 og gir flatt nå så slår antispinn inn. På tørr asfalt. Bilen går godt, men ikke så godt🤪Og dette skjedde aldri med vikingcontact 7 jeg hadde før. 

 

Mistenker det må være noe galt her. Når jeg tenker meg om så glemte dekkverksted å sette på spacerne foran når de la om dekkene. Siden jeg kjører 1cm lengre hjulbolter foran så kan de muligens ha gjort skade på abs ringer eller sensor? Noen som vet om dette er plassert slik at det kan få skade av for lange hjulbolter?

 

image.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har selv opplevd at antispinn slå inn på 3. gir med en 435ix og nye Nokian piggfritt, så hvis dekkene er myke og nye så er jo antispinn på BMW litt nervøs. Ellers ville jeg målt dia på disse dekkene, for disse er vel ikke stjernemerket, og er det ikke 245/35 og 275/30 som egentlig er riktig dim på denne bilen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Lars S skrev:

Jeg har selv opplevd at antispinn slå inn på 3. gir med en 435ix og nye Nokian piggfritt, så hvis dekkene er myke og nye så er jo antispinn på BMW litt nervøs. Ellers ville jeg målt dia på disse dekkene, for disse er vel ikke stjernemerket, og er det ikke 245/35 og 275/30 som egentlig er riktig dim på denne bilen?

Samme på min G21, 80-90kmt og fult pådrag så var det nok til at antispinn lampen kom på og 330e er langt i fra så sprek. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrudde av hjula for å se. Er ikke så mye tvil om at det er ulik omkrets her….

Får håpe det ikke har skjedd så mye skade, har ikke kjørt mer enn 10 mil ca. Kjørte en tur nå med de gamle hjula og da var den som normal igjen

image.jpg

Endret av Julius M
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, 540is skrev:

Ikke fysisk mulig

Takk, skrudde av å så at det ikke var mulig ja😊

1 time siden, Lars S skrev:

Jeg har selv opplevd at antispinn slå inn på 3. gir med en 435ix og nye Nokian piggfritt, så hvis dekkene er myke og nye så er jo antispinn på BMW litt nervøs. Ellers ville jeg målt dia på disse dekkene, for disse er vel ikke stjernemerket, og er det ikke 245/35 og 275/30 som egentlig er riktig dim på denne bilen?

hva tror du er årsaken til at det er så stor forskjell på dekkene her?🧐 Spurte dekkverksted om de kunne dobbeltsjekke dim at det var innafor på xdrive. Jaaada, dette var helt supert😂Morro med fagfolk👍🤓

Endret av Julius M
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...