Gå til innhold

Bmw F11 M550d antispinn ved pådrag.


Julius M
 Share

Anbefalte innlegg

6 minutter siden, Lars S skrev:

Ja det går bra👍

Takk!

Nexen dekka ser hvertfall ca like ut med det blotte øyet, får måle omkretsen når jeg får de på felg. Hvis det ikke er likt får jeg vel krype til korset og kjøpe stjernemerka dekk😅

 

B5E340EB-EEE2-4C25-9987-72F8540EF373.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Julius M skrev:

Skrudde av hjula for å se. Er ikke så mye tvil om at det er ulik omkrets her….

Får håpe det ikke har skjedd så mye skade, har ikke kjørt mer enn 10 mil ca. Kjørte en tur nå med de gamle hjula og da var den som normal igjen

image.jpg

Sikker på at bakdekkene er 285/30 og ikke 285/35? Skal jo ikke være så stor forskjell på 245/35 og 285/30 dekk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ang Nexen-dekka du har kjøpt: de kan være like nå, men hvordan ser de ut etter «noen» mil på bilen? Jeg hadde et sett Vredestein Ultrac Vorti på min 4-serie xdrive som var like som nye. Etter en sesong og 10 000km var det 2mm mer slitt bak enn framme (5mm vs 7mm mønster igjen) og fordelingskassen ble ødelagt - er ganske sikker på det var på grunn av dekka. Nå, etter 2,5 sesonger på Michelin Pilot Sport 4S stjernemerka i samme dimensjon som Vredesteindekka, målte jeg mellom 0 og 0,2mm forskjellig slitt bak/framme (5 vs 5,2mm gjenværende mønster). Det tipper jeg har bakgrunn i gummiblandingen i stjernemerka dekka. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, E.H.D skrev:

Sikker på at bakdekkene er 285/30 og ikke 285/35? Skal jo ikke være så stor forskjell på 245/35 og 285/30 dekk!

Ja, helt sikker

 

11 timer siden, papertiger skrev:

Ang Nexen-dekka du har kjøpt: de kan være like nå, men hvordan ser de ut etter «noen» mil på bilen? Jeg hadde et sett Vredestein Ultrac Vorti på min 4-serie xdrive som var like som nye. Etter en sesong og 10 000km var det 2mm mer slitt bak enn framme (5mm vs 7mm mønster igjen) og fordelingskassen ble ødelagt - er ganske sikker på det var på grunn av dekka. Nå, etter 2,5 sesonger på Michelin Pilot Sport 4S stjernemerka i samme dimensjon som Vredesteindekka, målte jeg mellom 0 og 0,2mm forskjellig slitt bak/framme (5 vs 5,2mm gjenværende mønster). Det tipper jeg har bakgrunn i gummiblandingen i stjernemerka dekka. 

Takk for innspill! Såpass ja, er visst mye å tenke på her skjønner jeg 😝

 Da må jeg vel bare få byttet dekk da🤑

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Julius M skrev:

Ja, helt sikker

 

Takk for innspill! Såpass ja, er visst mye å tenke på her skjønner jeg 😝

 Da må jeg vel bare få byttet dekk da🤑

Hm, merkelig for det ser virkelig ut som de har samme profil, som jo gir en forskjell i diameter på ca en tomme. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nok et bevis på at dekkkalkulator ikke nødvendigvis stemmer med virkeligheten, jeg måler dekk med hyssing for å være sikker.

 

kjøpes det stjernemerkede dekk trenger du ikke å tenke på dette, men det finst dessverre ikke vinterdekk med slik merking

Endret av Ingvaldsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Ingvaldsen skrev:

Nok et bevis på at dekkkalkulator ikke nødvendigvis stemmer med virkeligheten, jeg måler dekk med hyssing for å være sikker.

 

kjøpes det stjernemerkede dekk trenger du ikke å tenke på dette, men det finst dessverre ikke vinterdekk med slik merking

Du får Pirelli Winter Sottozero i ulik dim med stjernemerke ( tror jeg) dukker opp på pirelli sine sider til M550d xDrive.

 

C8783714-EB0B-49D6-A685-04D29D68714D.thumb.jpeg.da156ed40517d5af4df2fa047971802d.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, Kjennern skrev:

Du får Pirelli Winter Sottozero i ulik dim med stjernemerke ( tror jeg) dukker opp på pirelli sine sider til M550d xDrive.

 

C8783714-EB0B-49D6-A685-04D29D68714D.thumb.jpeg.da156ed40517d5af4df2fa047971802d.jpeg

Et vinterdekk skal ha pigg, alt annet er for dårlig når det gjelder.

kjører første og siste vinteren min på piggfritt nå, lei av uforutsigbar bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, sveigis skrev:

På ren is ja ,men ellers er gode piggfrie dekk absolutt like gode på vanlig vinterføre ,hvertfall den erfaringen jeg sitter igjen med .

 

Kjører i all hovedsak på skikkelig vinterføre å da kommer pigg godt med, en sving jeg får hjulslipp i 90 med 550’n med bridgestone piggfritt klarer jeg 120 med x5’n uten hjulslipp med brede hakka pigg. Dette ble testet samme dag på skikkelig vinterføre

de som kjører i saltsuppe å slaps 99% av tiden er vanndrenering viktigere en grepet på glatt føre, vanskelig å lage et dekk som klarer begge deler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, Ingvaldsen skrev:

Kjører i all hovedsak på skikkelig vinterføre å da kommer pigg godt med, en sving jeg får hjulslipp i 90 med 550’n med bridgestone piggfritt klarer jeg 120 med x5’n uten hjulslipp med brede hakka pigg. Dette ble testet samme dag på skikkelig vinterføre

de som kjører i saltsuppe å slaps 99% av tiden er vanndrenering viktigere en grepet på glatt føre, vanskelig å lage et dekk som klarer begge deler.

Har kun pigg på bilene mine nå men ser jo her nede jeg bor,så er det bortkastet med pigghjul .

Bråker og støyer mer pga mye bare veier og pigger slites jo bort på no time .

Vinterveier med is og generell glatte .da kan jeg se fordelen med piggdekk.

For min del blir det piggfrie neste gang ,men igjen alt etter forhold og bruksmønster .

Endret av sveigis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.1.2022 den 15.42, Kjennern skrev:

Du får Pirelli Winter Sottozero i ulik dim med stjernemerke ( tror jeg) dukker opp på pirelli sine sider til M550d xDrive.

 

C8783714-EB0B-49D6-A685-04D29D68714D.thumb.jpeg.da156ed40517d5af4df2fa047971802d.jpeg

Ser ikke noe stjernemerking på dette dekket, kun at de er runflat. Er dessuten latterlig dyre, over 6700kr på dekkonline, 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, E.H.D skrev:

Ser ikke noe stjernemerking på dette dekket, kun at de er runflat. Er dessuten latterlig dyre, over 6700kr på dekkonline, 

Ja mye mulig faktisk. Tok det litt for god fisk da jeg søkte opp M550d på Pirelli sine sider. Mixed dim som jeg fant var et valg der. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...