Ingvaldsen Skrevet Oktober 29, 2024 Skrevet Oktober 29, 2024 dette var en ren fryd å se at ting blir gjort riktig, og nok et bevis på hvor mange hakk m-sport løfter en gammel e39. stusset på at gummileppa på innskjermene passet så dårlig, mulig det er variabler i produksjonen for de bildene jeg har sett ser ikke slik ut. kjøpte du resten av plasten fra bmw eller kjøpte du mer kopi av det under bilen ? anbefaler deg å kjøpe nytt originalt tåkelysdeksel på venstre side, det skal kun vær som en ring rundt lykta. Vegard_ og Saltkjelen reagerte på dette 2
Vegard_ Skrevet Oktober 29, 2024 Forfatter Skrevet Oktober 29, 2024 18 minutes ago, Ingvaldsen said: dette var en ren fryd å se at ting blir gjort riktig, og nok et bevis på hvor mange hakk m-sport løfter en gammel e39. stusset på at gummileppa på innskjermene passet så dårlig, mulig det er variabler i produksjonen for de bildene jeg har sett ser ikke slik ut. kjøpte du resten av plasten fra bmw eller kjøpte du mer kopi av det under bilen ? anbefaler deg å kjøpe nytt originalt tåkelysdeksel på venstre side, det skal kun vær som en ring rundt lykta. Det eneste som er kopi er framfanger, innerskjermene og motordekselet under. Fant ingen brukbare originaldeler der, som ikke ble kostenes 20+ lapper til sammen... Får se om det setter seg bedre på plass med varme. Den ringen rundt tåkelykta skal jeg bestille snart ja, jeg er ikke fornøyd med det hullet jeg laga for det, også så sant at det ikke er originalt det som sitter der nå 😅
Ingvaldsen Skrevet Oktober 29, 2024 Skrevet Oktober 29, 2024 4 minutter siden, Vegard_ skrev: Det eneste som er kopi er framfanger, innerskjermene og motordekselet under. Fant ingen brukbare originaldeler der, som ikke ble kostenes 20+ lapper til sammen... Får se om det setter seg bedre på plass med varme. Den ringen rundt tåkelykta skal jeg bestille snart ja, jeg er ikke fornøyd med det hullet jeg laga for det, også så sant at det ikke er originalt det som sitter der nå 😅 fremre eller bakre motordeksel ? hvordan var kvaliteten ? gummileppa skal ha stålplate innvendig om den er bygd opp likt som den originale så skal være mulig å forme den litt.
Vegard_ Skrevet Oktober 29, 2024 Forfatter Skrevet Oktober 29, 2024 Just now, Ingvaldsen said: fremre eller bakre motordeksel ? hvordan var kvaliteten ? gummileppa skal ha stålplate innvendig om den er bygd opp likt som den originale så skal være mulig å forme den litt. Fremre, billigste jeg fant på schmiedmann, kvaliteten er helt forferdelig haha, men hullene liner opp noenlunde da... Det skal jeg sjekke om den har, men tror ikke det 🤔
Vegard_ Skrevet November 19, 2024 Forfatter Skrevet November 19, 2024 Det ble litt travelt mot slutten av høsten så jeg fikk ikke sveist eksos, men har nå montert det siste av underdeksler samt montert oransje markører på skjermene og baklykter med oransje blink igjen. Nesten full tank, vinduer på gløtt og avkoblet batteri + bilduk til slutt RemyNG, ehaugsnes, sveigis og 3 andre reagerte på dette 6
sveigis Skrevet November 19, 2024 Skrevet November 19, 2024 Der var den på plass ja😊. Like greit å få det inn og bort fra salt og møkk. Blitt veldig pen denne bilen din . Vegard_ reagerte på dette 1
Vegard_ Skrevet November 19, 2024 Forfatter Skrevet November 19, 2024 7 minutes ago, sveigis said: Der var den på plass ja😊. Like greit å få det inn og bort fra salt og møkk. Blitt veldig pen denne bilen din . Tusen takk, begynner å bli veldig fornøyd med denne nå 😄 Sverre 2468 og sveigis reagerte på dette 2
sveigis Skrevet Juni 17 Skrevet Juni 17 Her har det vært stille ,hvordan går det her med bil og prosjekt ?😊
Vegard_ Skrevet Juni 17 Forfatter Skrevet Juni 17 3 hours ago, sveigis said: Her har det vært stille ,hvordan går det her med bil og prosjekt ?😊 Det går fremover med bilen utrolig nok 😅 alt er bare halvveis ferdig da jeg faktisk sliter med å få tak i deler, enten brukt eller fra BMW direkte. PKK er bestilt til tidlig juli så nå er rustsveising prioriteten, kommer ett innlegg snart 😃 sveigis, E.C., M-jakob og 2 andre reagerte på dette 5
Vegard_ Skrevet Lørdag kl. 01:08 Forfatter Skrevet Lørdag kl. 01:08 (endret) Ja, tida løper fra meg gitt, men jeg fikk nå gjort ganske mye på bilen i år. Den er mange steg nærmere endemålet jeg så for meg når jeg først kjøpte bilen, og lenger! For PKK i år så var rustvseising på lista, da venstre fremre jekkepunktet bøyde seg ørlite under hjulskift. Her hadde det faktisk rusta såpass mye at det var hull inn i kupeen. Jeg bygde opp igjen nytt jekkepunkt med 5mm plater, det holdt vekta av bilen så jeg regner med at det er bra nok for mange år fremover. Selv om det ikke er som originalt. Jeg har ikke laget hull for jekkeklossen, da jeg bruker ramma for å løfte bilen. Egentlig burde jeg ha bestilt klokkerholm kanaler, det hadde gjort jobben 20x enklere, men jeg visste ikke at det var så dårlig før jeg gravde meg inn i det. Jeg så først for meg at det var en enkel plate som enkelt kunne kappes og sveises inn. Også var det det med tida da, 2 dager på å lage noe busmek eller ikke rekke bilturen mens jeg ventet på kanaler? Nei da blir det noe litt halveis. I og med at det er først store rustsveisejobben jeg har gjort så har jeg ingenting i mot å gå tilbake og gjøre opp igjen dette ved ett senere tidspunkt, bare så det er nevnt. Det var litt ekstra pill på bilen også men ingen store ting for å få den godkjent. Her var det også en tanke at jeg "bare" kunne sandblåse, rustomvandle og lakkere under spylervæskeholderen, men neida her ble det blåst tvert igjen med media. Ny plate kappet til, knukket og sveist inn. Jeg gikk egentlig tom for tid før første PKK, og fordi jeg hadde ettermontert xenon med autojustering så måtte ny LCM kodes til bilen. Da ble det en rask nødtur til @E.C. så bil og lysmodul i hvertfall snakket med hverandre og lyshendel var funksjonell. Kode km stand og VIN på modul fikk vi ikke til der og da så jeg kjørte med tamper dot en liten stund til jeg fikk min egen pc og software/kabler til å fungere. Tusen takk for hjelpa der og da! Jeg måtte også såklart få tilpasset scorpion potta jeg kjøpte når jeg ettermonterte msport fangere. Selvfølgelig lenge etter at jeg kjøpte den fant jeg ut at den egentlig er for _standard_ fanger, og ikke msport. Her måtte jeg kappe hele greia i stykker, men jeg fikk den inn og jeg har aldri vært mer fornøyd med lydtone på en bil noen gang. Absolutt verdt det. Den havnet ikke helt 100% der jeg ville, men det ble bra nok, selv om tuppene kunne vært litt lenger ut. Nå begynner innlegget å bli bildetungt så avslutter jeg nå med eu godkjent bil. Jeg har ettermontert mye utstyr og jeg kommer til å legge ut innlegg om det etter hvert som jeg får sortert bilder osv Endret Lørdag kl. 01:09 av Vegard_ ///M-ini95, E.C., GtiGtr og 8 andre reagerte på dette 11
sveigis Skrevet Søndag kl. 10:49 Skrevet Søndag kl. 10:49 En tilfredstillelse og se sånne jobber blir gjort som du har gjort her 😊 Veldig bra jobbet ,ikke minst atter en e39 som kan vare og det er viktig . Vegard_ reagerte på dette 1
Vegard_ Skrevet Søndag kl. 11:31 Forfatter Skrevet Søndag kl. 11:31 41 minutes ago, sveigis said: En tilfredstillelse og se sånne jobber blir gjort som du har gjort her 😊 Veldig bra jobbet ,ikke minst atter en e39 som kan vare og det er viktig . Tusen takk Jan!
Vegard_ Skrevet Søndag kl. 16:40 Forfatter Skrevet Søndag kl. 16:40 2025 oppdatering del 2! Jeg fikk satt sammen bilen rett før avreise, turen i år gikk hovedsaklig gjennom Tyskland med alle typiske entusiast stopp, blandt annet nurburgring bane/museum, Halle 77 i Dortmund samt BMW, Porsche og Mercedes. Etter Tyskland gikk ferden videre gjennom Østerrike, Italia for å kjøre stelvio pass og SS1 før turen vendte hjemover gjennom Frankrike. Veldig mye interessant og kult å se på museumene, men det blir selvfølgelig litt repetitivt når det er 4-5 bilrelaterte museum på noen dager. Interiørbytte kommer i et innlegg når jeg får samlet sammen alt stoff relatert til retrofit av elektriske stoler med memory! Et par spoilere om hva jeg har gjort med bilen hengende på bildet her 🤫 Det var også litt nødvendig som måtte bli tatt før turen, som panservaier og låser. Halle 77 var fantastisk, mye tøft og ikke bare begrenset til 1 bilmerke. Kuleste stoppestedet på turen syns jeg. Her var det mye kult, som lancia delta integrale, en 3-lags stack med 190 evo osv Etter noen dager i Tyskland vendte jeg nesa sørover mot Italia Noe sted i alpene i Østerrike Stelvio pass! Noe på bucketlista, men aldri igjen. Mengden gutter på mc med sneakers og jeans som SKAL forbi trafikken og skraper borti framfangeren min når de gjør så satt absolutt negative tanker i hodet mitt. Så klart, noen dårlige epler gjør ikke alle motorysklister til rævhøl, men det må da finnes grenser. Mengden farlige forbikjøringer hvor liv står på spill var voldsomt. SS1 i Italia er en av de beste veiene jeg har kjørt noen gang. God standard, lite trafikk og nydelig natur med mange små tettsteder. Absolutt verdt å kjøre i forhold til motorveien. Siste planlagte stopp på reisen, en runde på nurburgring. Etter at jeg kom hjem fra ferie så fikk jeg tak i ett sett av drømmehjulene mine, nemlig Rondell D58 i 18" Disse er ganske slitne, men de er runde! De skal glassblåses og lakkeres samt fikse skavanker. MTS coiloverene jeg hadde på bilen var relativt ok for prisen, men ryggen tålte de ikke på turen så da måtte jeg gå tilbake til msport 1 suspension. Lesjofors fjærer, E90 xdrive fjærtårnlager for en ekstra cm lavere. Det er utrolig hvor komfortabel bilen har blitt igjen, hvem skulle tro? hah Jeg er ganske fornøyd med hvordan den sitter og jeg slipper å bekymre meg over å skrape bilen på alt som finnes Sverre 2468, Werther, Ingvaldsen og 6 andre reagerte på dette 9
Ingvaldsen Skrevet Søndag kl. 17:30 Skrevet Søndag kl. 17:30 nydelig oppdatering, e39 sedan er ubeskrivelig god bil på alle måter. og den er nok på topp nå med skikkelig understell om du kommer over grovere stabstag så er det også å anbefale, da har du prikken over i'en. angående stelvio så er det en flott opplevelser men kanskje minst egnede plassen for bilentusiaster, mengden syklister og motorsyklister gjør det umulig for en bileier å kose seg. alle andre pass jeg har kjørt så langt er nesten fri for syklister som gjør alt mye bedre. hvordan klarte bilen seg rent teknisk på turen ? sveigis og Vegard_ reagerte på dette 2
Vegard_ Skrevet Søndag kl. 17:55 Forfatter Skrevet Søndag kl. 17:55 15 minutes ago, Ingvaldsen said: nydelig oppdatering, e39 sedan er ubeskrivelig god bil på alle måter. og den er nok på topp nå med skikkelig understell om du kommer over grovere stabstag så er det også å anbefale, da har du prikken over i'en. angående stelvio så er det en flott opplevelser men kanskje minst egnede plassen for bilentusiaster, mengden syklister og motorsyklister gjør det umulig for en bileier å kose seg. alle andre pass jeg har kjørt så langt er nesten fri for syklister som gjør alt mye bedre. hvordan klarte bilen seg rent teknisk på turen ? Grovere stabstag kommer! Det har jeg liggende og blir montert når bunnpannepakning skal tas, og da i samme slengen som travers skal ned så monteres servotronic tannstang også 😎 bakre har jeg ikke sett etter enda, men vil ta det også. Stelvio i seg selv var jo bra overall ja, men vil nok kjøre andre pass neste gang som er som du sier, litt bedre egna for bil. Heh så det dukket opp en del problemer på turen, nivåmåler i tanken slutta å fungere, meyle viskosekoblingen låste seg nesten, alarmen gikk vill og AC kompressoren likte ikke å kjøre 240kmt på autobahn. Trodde nesten at det var motoren som banket før jeg slo av systemet 😅 Men ellers så gikk bilen bra og det ble vel nesten 7000km totalt Ingvaldsen og Otis reagerte på dette 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå