Gå til innhold

Feil på EU pga ingen tåkelys?


TroyB
 Share

Anbefalte innlegg

Tok av tåkelysene før EU da kontakten var ødelagt, fikk da feil fordi jeg ikke hadde tåkelys?

 

Trodde det var lov så lenge de ikke var montert på bilen i det hele tatt?

 

Dessuten burde de vel være fornøyd for at en BMW ikke har tåkelys 😂😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du fortsatt har en bryter inne i bilen som fungerer og tåkelyssymbolet kommer opp i instrumentpanelet når bryteren skrus på, så har du et problem.

Tåkelys er vel ellers ikke sikkerhetsutstyr, så om du fikser alt det overnevnte så bør det være greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutes ago, E.C. said:

Hvis du fortsatt har en bryter inne i bilen som fungerer og tåkelyssymbolet kommer opp i instrumentpanelet når bryteren skrus på, så har du et problem.

Tåkelys er vel ellers ikke sikkerhetsutstyr, så om du fikser alt det overnevnte så bør det være greit.

Skjønner, lettere å bare fikse tåkelyset da ja

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Lysken skrev:

Vil det være nok å kode ut tåkelys, slik at bryteren ikke lenger fungerer? Eventuelt bare nappe ut kablene fra bryteren, da.

Nei, må bytte bryterpanel til uten tåkelys. På E46 (trådstarters nick) henger LCM rett på lysbryter, så napper man ut kabelen så virker ingenting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk godkjent min bil uten tåkelys. Riktig nok har jeg brytern fortsatt i bilen. Men lyktene er demontert og festene er kappet bort samt at ledningene er tucket vekk og lagt bak kræsjbjelken. De som godkjente sa det ikke var noe problem å gjøre det sånn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, TroyB skrev:

Ser at det står at man må bort med varselindikator, så da er det vel forsåvidt greit nok da jeg bare tok vekk lykta

Kretsen kan du loope med en ledningstump. Gjorde det da jeg fjernet spylervæsketanken. Loopet kretsen og lampa forsvant

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutes ago, Slavearbeider'n said:

Kretsen kan du loope med en ledningstump. Gjorde det da jeg fjernet spylervæsketanken. Loopet kretsen og lampa forsvant

Hva mener du men å loope med en stump? Loop = noe som går rundt i evigheter, stump = noe som brått ender. Kortslutta du ledningene i stedet for komponenten for å passere motstandssjekk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...