TroyB Posted January 24 Share Posted January 24 Tok av tåkelysene før EU da kontakten var ødelagt, fikk da feil fordi jeg ikke hadde tåkelys? Trodde det var lov så lenge de ikke var montert på bilen i det hele tatt? Dessuten burde de vel være fornøyd for at en BMW ikke har tåkelys 😂😂 Link to comment Share on other sites More sharing options...
E.C. Posted January 24 Share Posted January 24 Hvis du fortsatt har en bryter inne i bilen som fungerer og tåkelyssymbolet kommer opp i instrumentpanelet når bryteren skrus på, så har du et problem. Tåkelys er vel ellers ikke sikkerhetsutstyr, så om du fikser alt det overnevnte så bør det være greit. TroyB 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lars89 Posted January 24 Share Posted January 24 Det er lov å fjerne tåkelys, men da kan det ikke være lys i indikator i instrumentpanel/bryter heller. TroyB 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
TroyB Posted January 24 Author Share Posted January 24 5 minutes ago, E.C. said: Hvis du fortsatt har en bryter inne i bilen som fungerer og tåkelyssymbolet kommer opp i instrumentpanelet når bryteren skrus på, så har du et problem. Tåkelys er vel ellers ikke sikkerhetsutstyr, så om du fikser alt det overnevnte så bør det være greit. Skjønner, lettere å bare fikse tåkelyset da ja Link to comment Share on other sites More sharing options...
E.C. Posted January 24 Share Posted January 24 8 minutes ago, TroyB said: Skjønner, lettere å bare fikse tåkelyset da ja Det avhenger litt av bilen, men det kan være vel så greit å bare gjøre det ja. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lysken Posted January 24 Share Posted January 24 Vil det være nok å kode ut tåkelys, slik at bryteren ikke lenger fungerer? Eventuelt bare nappe ut kablene fra bryteren, da. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Reef89 Posted January 24 Share Posted January 24 9 minutter siden, Lysken skrev: Vil det være nok å kode ut tåkelys, slik at bryteren ikke lenger fungerer? Eventuelt bare nappe ut kablene fra bryteren, da. Nei, må bytte bryterpanel til uten tåkelys. På E46 (trådstarters nick) henger LCM rett på lysbryter, så napper man ut kabelen så virker ingenting. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Slavearbeider'n Posted January 24 Share Posted January 24 Jeg fikk godkjent min bil uten tåkelys. Riktig nok har jeg brytern fortsatt i bilen. Men lyktene er demontert og festene er kappet bort samt at ledningene er tucket vekk og lagt bak kræsjbjelken. De som godkjente sa det ikke var noe problem å gjøre det sånn TroyB 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lars89 Posted January 24 Share Posted January 24 (edited) Det er feil. Se side 3 her https://www.vegvesen.no/globalassets/kjoretoy/verkstedbransjenkontrollorgan/veileder-kontrollinstruks.pdf Edited January 24 by Lars89 Link to comment Share on other sites More sharing options...
TroyB Posted January 24 Author Share Posted January 24 5 minutes ago, Lars89 said: Det er feil. Se side 3 her https://www.vegvesen.no/globalassets/kjoretoy/verkstedbransjenkontrollorgan/veileder-kontrollinstruks.pdf Ser at det står at man må bort med varselindikator, så da er det vel forsåvidt greit nok da jeg bare tok vekk lykta Link to comment Share on other sites More sharing options...
Slavearbeider'n Posted January 24 Share Posted January 24 6 minutter siden, TroyB skrev: Ser at det står at man må bort med varselindikator, så da er det vel forsåvidt greit nok da jeg bare tok vekk lykta Kretsen kan du loope med en ledningstump. Gjorde det da jeg fjernet spylervæsketanken. Loopet kretsen og lampa forsvant Link to comment Share on other sites More sharing options...
E.C. Posted January 24 Share Posted January 24 10 minutes ago, Slavearbeider'n said: Kretsen kan du loope med en ledningstump. Gjorde det da jeg fjernet spylervæsketanken. Loopet kretsen og lampa forsvant Hva mener du men å loope med en stump? Loop = noe som går rundt i evigheter, stump = noe som brått ender. Kortslutta du ledningene i stedet for komponenten for å passere motstandssjekk? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts