Gå til innhold

Bestilt iX40 - Valgets kvaler: iX40 - iX3 - i4 - E-tron


humpfy
 Share

Anbefalte innlegg

17 minutter siden, humpfy skrev:

Noen som har kontroll på hvilke felger som går på iX3? Samme spec som ordinær X3?

Synes 33000,- for orginale vinterfelger er mye når både sommer og vinterfelger ser grelle ut. Kunne tenke meg andre på sommer og legge om standard til vinter…

Går mot bestilling av ny her, med levering august/september. Kom gjerne med forhandler-prute-råd 😉

Du kan få det meste på plass, men BMW gir deg ikke lenger garanti om noe skjer som kan relateres til andre felger som ikke er typegodkjent. Det ble hvertfall jeg fortalt av min selger. For øvrig, ryddig type. Tobias hos Bavaria Oslo. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, fupsaker skrev:

men BMW gir deg ikke lenger garanti om noe skjer som kan relateres til andre felger som ikke er typegodkjent.

Kva inneber det at felgen er typegodkjend? Så lenge innpress, lasteindeks, breidd og denslags er likt det som blir levert frå BMW, er det vel vel vanskeleg å sjå for seg at dei kan unndra seg reklamasjonsansvar? Og det me kan reklamere på, er vel typisk det som inngår i ein garanti - makes no sense å fjerne noko frå garantiordninga som ein kan reklamere på (så lenge ein ikkje heiter Tesla - då makes it perfect sense 😅). Men det er vel kanskje akkurat dette seljaren refererer til som at felgen må vera typegodkjend? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, justemann skrev:

Kva inneber det at felgen er typegodkjend? Så lenge innpress, lasteindeks, breidd og denslags er likt det som blir levert frå BMW, er det vel vel vanskeleg å sjå for seg at dei kan unndra seg reklamasjonsansvar? Og det me kan reklamere på, er vel typisk det som inngår i ein garanti - makes no sense å fjerne noko frå garantiordninga som ein kan reklamere på (så lenge ein ikkje heiter Tesla - då makes it perfect sense 😅). Men det er vel kanskje akkurat dette seljaren refererer til som at felgen må vera typegodkjend? 

Jeg er helt enig med deg, men så Bavaria i Molde solgte en iX3 med pene, vanlige X3 M-sportfelger jeg var litt interessert i. Snakket da med min selger som skulle ta det med de for å fortelle at den mister garanti. Kan selvfølgelig ha med vektbegrensning, lasteindex osv, men en X3 30e og iX3 er vel ca like tunge. Og 30e kan vel leveres med de fleste av de samme felgene. Så usikker på hva som stemmer. Stoler i det minste på min selger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 7.2.2022 den 14.19, fupsaker skrev:

Jeg er helt enig med deg, men så Bavaria i Molde solgte en iX3 med pene, vanlige X3 M-sportfelger jeg var litt interessert i. Snakket da med min selger som skulle ta det med de for å fortelle at den mister garanti. Kan selvfølgelig ha med vektbegrensning, lasteindex osv, men en X3 30e og iX3 er vel ca like tunge. Og 30e kan vel leveres med de fleste av de samme felgene. Så usikker på hva som stemmer. Stoler i det minste på min selger. 

Kva var det som gjorde at X3m-felgar på iX3 ikkje gjekk? Er det større/anna dimensjon enn det iX3 vert levert med? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Hm… Er det noen som kjenner til motoren/bilen X4 M40i? Primært F26.

Sitter med fingeren på knappen på en full-spec iX3 facelift, men så tenker jeg… Er livet for kort for el-bil? Er det for tidlig? Tenderer mot et ja på disse spørsmålene og en X4 med denne motoriseringen appellerer til meg og kravspec’en vår.

Endret av humpfy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • humpfy changed the title to Valgets kvaler: Hva med X4 M40i? (iX40 - iX3 - i4 - E-tron)
25 minutter siden, humpfy skrev:

Hm… Er det noen som kjenner til motoren/bilen X4 M40i? Primært F26.

Sitter med fingeren på knappen på en full-spec iX3 facelift, men så tenker jeg… Er livet for kort for el-bil? Er det for tidlig? Tenderer mot et ja på disse spørsmålene og en X4 med denne motoriseringen appellerer til meg og kravspec’en vår.

Ja livet er alt for kort for å kjøpe el bil nå. Kjøp en bensin sekser og nyt det, det vil du ikke gjør med en elektrisk.

Endret av Snagg30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, awt skrev:

Kjenner (dessverre) lite til motoren, men kjenner mye til resten av bilen.

Har fulgt tråden din, men ikke fått helt fatt på om du er fornøyd med kvaliteten? Del gjerne, om du vil.

12 minutter siden, hemperen skrev:

Har lest at F26 har en relativt lik versjon av N55 som den som sitter i den originale M2'n, men usikker på om det stemmer.

M2 får etter hva jeg kan erindre mye skryt. Gjelder det også pålitelighet i motoren?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, humpfy skrev:

M2 får etter hva jeg kan erindre mye skryt. Gjelder det også pålitelighet i motoren?

E-serie og tidlig F-serie N55 har vel vært plaget med rådelager, men utfra det jeg har lest på diverse forum virker versjonen i M2 å være ganske solid. 

Har selv kjørt snart 80 000 km med N55 uten noe problemer som helst.

Endret av hemperen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 8.2.2022 den 19.50, justemann skrev:

Kva var det som gjorde at X3m-felgar på iX3 ikkje gjekk? Er det større/anna dimensjon enn det iX3 vert levert med? 

Dette var ikke noe problem i følge min selger i Stavanger. Ingen utfordringer med garanti etc. 787 kunne jeg få med om jeg ville, men det koster…

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, humpfy said:

Hm… Er det noen som kjenner til motoren/bilen X4 M40i? Primært F26.

Sitter med fingeren på knappen på en full-spec iX3 facelift, men så tenker jeg… Er livet for kort for el-bil? Er det for tidlig? Tenderer mot et ja på disse spørsmålene og en X4 med denne motoriseringen appellerer til meg og kravspec’en vår.

Nå har ikke jeg kjøpt noenting, og kommer heller ikke til å gjøre det i nærmeste framtid, men jeg kjenner på akkurat det samme som deg når jeg tenker på det (noe jeg ofte gjør...). Vi skal tidsnok få tid å kjøre elbil, men en godt motorisert BMW med sekser er en æra som nærmer seg slutten, så det kunne jeg gjerne tenkt meg å gjort før jeg hopper på el-bil toget. F26 X4 M40i og nyere G01 X3 M40i appellerer skikkelig til meg også, men F26'en er litt for lik vår F36 plassmessig så holder en knapp på G01'en som er en del romsligere. Om behovet for det ikke er det, er F26 en nydelig bil som ikke står tilbake for mye synes jeg, og står langt over nyeste X4 utseendemessig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, humpfy skrev:

Har fulgt tråden din, men ikke fått helt fatt på om du er fornøyd med kvaliteten? Del gjerne, om du vil.

Den er litt småkjip innvendig, mye plast på dører og denslags, men alt i alt er jeg fornøyd. Har ikke hatt noen nevneverdige problemer, men opplevde nylig sprekker i begge baklyktene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, papertiger skrev:

F26'en er litt for lik vår F36 plassmessig så holder en knapp på G01'en som er en del romsligere.

500l vs 550l. Det er ikke mye, men det meste kommer vel i høyden og gjør bagasjerommet vesentlig mer anvendelig? Kommer F26 med gitter i rollo’en @awt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • humpfy changed the title to Bestilt iX40 - Valgets kvaler: iX40 - iX3 - i4 - E-tron

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...