Gå til innhold

Kjøp av nyere M-bil. Kjøpt M2 competition


Lars89
 Share

Anbefalte innlegg

7 timer siden, Lars89 skrev:

Ser på b42.no at det finnes hele 2 Sunset Orange og 2 Laguna Seca M2C i hele Norge! 

Dette er vel en av de. Har ligget/lå til salgs lenge...

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=247755158

Nesten som nåla i høystakken dette her. Må nok utvide søket litt.

Det er 4 Sunset orange M2C i Norge, 2 er solgt nye her, den annonserte er en av 2 importerte. En av de norsk-solgte går her i byen; utrolig flott bil som kler frisk farge 😍

m2c.jpg

Endret av Orjan
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det baker vel ned til hvor mye M og hvor unikt/dyrt skal prosjektet bli?

Ville definitivt testet M340i og f.eks M2c og sett hvor mye komfort du ønsker å ofre?

Har sagt det tidligere og mener nok fremdeles at 1M er såvidt sjeldent og prissensitiv at den - for meg, ikke faller innen kategorien «hverdagsbil».

Selv elsker jeg jo E46 M3, aller helst med Carbon innsuget på plass. 
Men som en mer moderne fornuftig løsning er nok M2, i ulike varianter å gå for.

Personlig klarer jeg ikke helt S55 lyden, men det er også en personlig greie.

Hvor langt perspektiv har du og er evt den nye M240i et alternativ?!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tøft! Gleder meg til å se utfallet :D Kult blir det uansett. Lite å komme med ellers. Kan slenge inn Z4 M40i som et forslag, om den passer formålet 😎

M2 er liten, men duverden så kul og lyden er skamfet. Den har absolutt sin plass på veien :D 

For størrelse, uten videre sammenligning forøvrig:

7FBC876C-632E-4063-B548-2D77747795BB.thumb.jpeg.df5a67ca68208ea0e302b86928f6e795.jpeg


Lykke til i letingen :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det skulle bli en M2 LCI og lyd er en viktig faktor for deg, så sørg for å skaffe deg en modell produsert før BMW begynte å installere OPF på bilene sine. Dette skjedde rundt 2018, så de rakk å produsere et fåtall LCI-modeller uten nedtur-filtrene som ødelegger halve moroa med å eie en M-bil. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vist bilen skal fungere til alt i det daglige hadde jeg kastet blikket til M5, vist komfår, utstyr og litt plass er nødvendig/ønskelig.

f10 begynner å bli gammel mens f90 fortsatt er litt dyr ?

 

når jeg har opplevd hva min blytunge f11 m550d klarer rundt en sving å rett fram så ser jeg for meg at m5 må være den perfekte bil til alt om man har råd til det! Spekulerer litt på en m5 selv vist sjansen byr seg

 

et kompromiss til rå bruksbil i mine øyner da hadde vært f80 M3 om man trenger noe mer sportslig/baneorientert

 

Får ofte «mer» for pengene med f10 facelift med lav kilometer en du gjør med f80 siden sistnevnte har etter det jeg kan forstå steget i pris🤔

 

snakkes mye om m2 her, er ikke den nesten like ting som f80 bare at den mangler alke godsakene f80 har ? 
 

M2 mangler jo skinn, dører og effekt

 

til sjuende å sist så kjøper man det man har lyst på vist man kan, er man i tvil så bør man prøve alternativene så man slipper å bruke mye penger på en bil som gir blandede følelser i det daglige.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Lars89 skrev:

Ser på b42.no at det finnes hele 2 Sunset Orange og 2 Laguna Seca M2C i hele Norge! 

Dette er vel en av de. Har ligget/lå til salgs lenge...

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=247755158

Nesten som nåla i høystakken dette her. Må nok utvide søket litt.

Konghelle Bil fikk inn en 1M, i går , Lav km ca 20.000, 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Ingvaldsen Er helt enig i at F10 M5 er mye mer bil for penga enn F80 M3. F10 koster omtrent 50% mer enn F80 som ny, men på bruktmarkedet stiller de nærmest helt likt. Jeg tror at dette skyldes at puristene vil ha rekkeseksere i sine M-biler, i tillegg til at F10 har S63-motoren som er basert på den håpløse N63-motoren som de fleste ikke tør å eie uten nybilgaranti.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Ron Jeremy skrev:

Det baker vel ned til hvor mye M og hvor unikt/dyrt skal prosjektet bli?

Ville definitivt testet M340i og f.eks M2c og sett hvor mye komfort du ønsker å ofre?

Har sagt det tidligere og mener nok fremdeles at 1M er såvidt sjeldent og prissensitiv at den - for meg, ikke faller innen kategorien «hverdagsbil».

Selv elsker jeg jo E46 M3, aller helst med Carbon innsuget på plass. 
Men som en mer moderne fornuftig løsning er nok M2, i ulike varianter å gå for.

Personlig klarer jeg ikke helt S55 lyden, men det er også en personlig greie.

Hvor langt perspektiv har du og er evt den nye M240i et alternativ?!

 

Hadde tenkt å bruke mellom 500 og 8xx. Burde gå an å finne en grei bil til prisen, men F90 osv er utenfor rekkevidde.

Komfort er jeg ikke bortskjemt med og er heller ikke høyt prioritert. 

1M ville evt blitt sommerbil. 

Nye M240i var jeg veldig spent på. Takler dessverre ikke utseende selv om det sikkert er en veldig god bil.

Vil helst ikke eie bilen utover nybilgaranti så perspektivet er 1-2 år.

 

@Marius2002

Takk for innspill!

Men alt for få dager man virkelig får glede av cab i Norge.

@Ingvaldsen

Takk for innspill. Uten tvil gromt med M5 og M6, men jeg tør rett og slett ikke å eie en bil av det kaliberet uten nybilgaranti. 

M2,M3 og M4 veier nesten det samme. Man kan få mer utstyr i M3/M4, men ikke noe jeg evt vil savne.

Både M2,M3 og M4 holder seg irriterende godt i pris ja. De koster jo mer nå enn de gjorde i fjor...

 

 

 

 

Endret av Lars89
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du mener 1-3 år er kort tid så ja. Må ha ny bil uansett da nåværende er blitt 6 år og kan da like gjerne kjøpe noe sprekt.

Og man kjenner jo på at det begynner å brenne litt under føttene med tanke på å eie denne biltypen. 

Er nok fare for at det blir en el-cayman e.l om noen få år så ser vel på et kjøp nå som et siste farvel til bensin, ihvertfall i bruksbil.

Endret av Lars89
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er det å få prøvekjørt en bil man ikke har intensjoner om å kjøpe? 

Fant denne lokalt. Grei bil, men er etter min mening 70-100k for dyr.

Blir uansett å ta en tur for å prøvesitte i morgen for å se om det faller i smak. 

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=255580103

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Lars89 changed the title to Kjøp av nyere M-bil. Prøvekjøring?

Du har faktisk en potensiell intensjon om å kjøpe når du ønsker å prøvekjøre. Før du vet ordet av det så er du forelsket og selger går med på å slå av 50k og du drar derifra med en bil. Det koster heller ikke så mye for forhandleren å la deg prøvekjøre den uansett, så jeg ser på dette som uproblematisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Lars89 changed the title to Kjøp av nyere M-bil. Kjøpt M2 competition

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...