Gå til innhold

Lars sin I4 M50


Lars S
 Share

Anbefalte innlegg

1 time siden, Lars S skrev:

Da var vinterhjulene klare, kjøpte GoodYear UG2 i 255/40-19 på alle 4. valgte GY da jeg tror disse ikke er fult så myke Nokian og Conti 7, men fortsatt fult brukbare på glatta. Hadde Conti 7 i samme dim på M3en, så har noe å sammenlikne med der. Bare å kline inn felgene med SwissVax Autobahn nå👍

A977325D-A7D6-4557-A65B-9860867D81B7.jpeg

Bestilte min med de samme vinterdekkene, de er jo kontinentale, så må være helt annerledes enn Conti Viking 7 og Hakka R. Ble nydelig med 868M uten skjermbreddere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, fupsaker skrev:

Bestilte min med de samme vinterdekkene, de er jo kontinentale, så må være helt annerledes enn Conti Viking 7 og Hakka R. Ble nydelig med 868M uten skjermbreddere!

Takk, ble ett skikkelig løft med disse 868M hjulene.

disse dekkene heter GY UG ice 2 så er nordiske, men skal være hakket fastere i gummi enn Nokian.

https://www.motor.no/tester/motors-vinterdekktest-2021-goodyear-ultra-grip-2-piggfritt/208051

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Lars S skrev:

Takk, ble ett skikkelig løft med disse 868M hjulene.

disse dekkene heter GY UG ice 2 så er nordiske, men skal være hakket fastere i gummi enn Nokian.

https://www.motor.no/tester/motors-vinterdekktest-2021-goodyear-ultra-grip-2-piggfritt/208051

Beklager feil info fra meg, det var Ultragrip Performance+ på min som dessverre ble solgt. 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bestilte Pirelli Ice Zero FR til F11’en nå. Det stod mellom de og UG Ice 2, begge ble anbefalt av dekkpusheren jeg bruker. Han hadde testet begge to side om side, og de var svært like. GY litt bedre på grep rett fram, men bittelitt mer brå i sideveis slipp, Pirelli litt bedre grep i sving. Alt på is. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, papertiger skrev:

Jeg bestilte Pirelli Ice Zero FR til F11’en nå. Det stod mellom de og UG Ice 2, begge ble anbefalt av dekkpusheren jeg bruker. Han hadde testet begge to side om side, og de var svært like. GY litt bedre på grep rett fram, men bittelitt mer brå i sideveis slipp, Pirelli litt bedre grep i sving. Alt på is. 

Er nok absolutt brukbare begge to, de kom jo på 2. og 3. plass i motor sin dekktest 2021.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 27.8.2022 den 13.35, Lars S skrev:

Takk, ble ett skikkelig løft med disse 868M hjulene.

disse dekkene heter GY UG ice 2 så er nordiske, men skal være hakket fastere i gummi enn Nokian.

https://www.motor.no/tester/motors-vinterdekktest-2021-goodyear-ultra-grip-2-piggfritt/208051

Skal sjekke dette om de ikke kan levere Alpin 5 eller Ultragrip Performance+, dekket virket veldig lovende for det jeg trenger det til. Mest kjøring på våt vei og snø på fjellet. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Da har familien hvert høstferie til Sør-Sverige med I4en, 45 mil på 5 timer med 20 min på Ionity lader. Fungerer fint, kjører i 120 - 130 km/t og har da ca 40 mil rekkevidde. Mye takket være dekk bytte, har tatt av pirelli dekkene og satt på GY dekk i 245 og 255/35, så ble litt dekkstrekk bak. Men disse dekkene ruller mye lettere, og kaster ikke grus og stein heller. så tenker at de som må endre bestillingene og avstå fra M868, kan jo bare kjøpe ettermarked M868 i gull med smalere GY dekk, er ett godt alternativ som ser bra ut og opprettholder rekkevidden.

E70956E0-BE0C-4DC5-8B1F-7DE1E24BB404.jpeg

F8F7A4BE-8D15-4942-8DC8-BE0FCFD0D499.jpeg

Endret av Lars S
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
17 minutter siden, Masterchief skrev:

Hva var årsaken til at du valgte å kjøpe nye dekk? Ble det endring med tanke på dekkstøy?

Disse pirelli dekkene i 285/30 bak og 255/35 foran er performance dekk og de ruller veldig tungt og er myke i banen så de kaster en del småstein også. Jeg byttet pga rekkevidden, var rundt 40 mil på norske veier med pirelli dekkene og rundt 50 mil med GY dekkene da i smalere 255/35 bak og 245/35 foran. Dekkstøy er helt greit med begge dekktyper. Jeg har en del langkjøring så disse 10 milene utgjør forskjellen om å stoppe og lade eller ikke. Skulle jeg kjøpt hjul nå så hadde jeg gått for disse smalere gullfelgene i 868M med GY dekk og lagt inn spacer bak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Saltkjelen skrev:

Hva slags Pirellidekk er det som følger med 868M? Hadde vært interessant å sammenligne verdier med andre dekk i samme størrelse.

Dekkene heter Pirelli P Zero PZ4 SC, rullemotstand D

håper Michelin eller GY kommer med noe som ruller lettere i denne dim etterhvert.


https://www.dekkonline.com/rshop/Dekk/Pirelli/P-Zero-PZ4-SC/285-30-ZR20--99Y--XL--/R-414792

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merkelig at Pirelli PZ4 kan ha så mange forskjellige egenskaper på samme dekk. Ser at man får Pirelli PZ4 SC som et originalt Mercedes dekk, og denne er merket som A i rullemotstand. Dette er dog med hakket høyere profil foran og bak (255/40-20 og 285/35-20), men dette er i alle fall min plan ettersom det vil kompensere for bakkeklaringen ift. senk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min plan B er å sette 265/35 på alle 4, da blir det ikke så stor forskjell på rulleomkrets og ikke så mye dekkstrekk på bakfelgene som jeg har i dag. Fyller opp litt mer foran også, så det er bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Lars S skrev:

Dekkene heter Pirelli P Zero PZ4 SC, rullemotstand D

håper Michelin eller GY kommer med noe som ruller lettere i denne dim etterhvert.


https://www.dekkonline.com/rshop/Dekk/Pirelli/P-Zero-PZ4-SC/285-30-ZR20--99Y--XL--/R-414792

 

Fant Conti sportcontact 7 med EV merking https://www.dekkonline.com/rshop/Dekk/Continental/SportContact-7/285-30-ZR20--99Y--XL-EV/D-125166

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...