Gå til innhold

Lars sin I4 M50


Lars S
 Share

Anbefalte innlegg

1 time siden, Lars S skrev:

Er merket med C på rullemotstand dette også ser jeg, så skulle gjerne hvert A eller B.

Ser at de sportsligste sommerdekkene alle har C og D merking. Så en dekktest med «miljødekk» med ekstra lav rollemotstand, og bakdelen med de var elendig grep på vått. Tippere dette er egenskaper som er vanskelig å kombinere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Da var 10.000km tilbakelagt i I4en i løpet av 7 mnd, og er godt fornøyd med bilen og spesielt kostnadene. Har ikke betalt en krone i strøm, fastprisavtale på 70 øre/kWh og gratis ladekort fra VW, og kun 200 kr i bompenger. Forsikring til 7300 pr år er også billig (uten vegavgift). 
Har ikke hatt noen problemer med bilen så langt heller, og jeg hevder fortsatt at dette er veldig mye bil for pengene.

F72F97FB-34A2-41D0-94FD-47301B6A1AB5.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
7 timer siden, Lars S skrev:

Kaldt i Solør i jula, men fungerer fint med elbil, men rekkevidden er nok ned mot 35 mil, men slipper tanker rundt startvansker og deilig med varm bil hele tiden.

A7F1D196-BC2B-45B3-8DB7-38BAF08E40DB.jpeg

Hadde jeg visst det skulle vi møttes, er fortsatt i Elverum. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...
  • 2 months later...
  • 1 month later...

Godt å få rengjort vogna skikkelig etter familietur til Sør-Sverige, 200 mil og 10 dager i all slags vær. Var sånn passe sur på elbil på vei ned, komplett kaos på ladestasjonene. Virket som alle med elbil i Norge skulle nedover E6. Brukte de første dagene på tråle nettet etter noe som durer igjen, men har roet meg litt ned igjen. Synes jo G26 er fine, så satt og konfigurerte M440ix, men har blitt veldig mye dyrere med dagens regjering, så tror det blir og avvente litt til.

IMG_8566.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min fetter har også vært på sommerferie nedover i Danmark med elbil. Var bare kaos og ladekø av nordmenn på tur, dette er helt klart en utfordring i land som ikke har den veksten i elbilsalg som Norge. Bedre ble det ikke at reisefølget dems kjørte diesel og bare cruiset nedover. De ventet ved hotellet, de ventet ved Legoland og de ventet på diverse rasteplasser på min fetter med elbil. Elbilen ligger nå på Finn.no og han skal kjøpe ladbar hybrid… Det gikk så langt at dette styret la en alvorlig demper på feiregleden. 

Hvis du synes ny M440i blir for dyrt (noe den gjør, vi snakker fort 1,3 mill) så er det penger å spare på å hente inn en fra Sverige (de har også 5 års nybilgaranti nå). Jeg møtte faktisk på en G26 M440i her i Arendal forleden, en av svært få i Norge. Er jo prikk lik en i4 M50 bare med to eksosrør og en deilig umiskjennelig BMW lyd 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom selv hjem fra Danmarks-ferie i samboer sin TM3 nylig og min oppfatning er litt annerledes. Ingen ladekø noen plass, godt utbygget nettverk av ladere og en navigasjon som setter opp ruter og ladestopp på en veldig god måte. Så jeg må si meg imponert over Tesla der. Med barn på tur ble alltid ladestopp ene utnyttet til andre aktiviteter og det føltes aldri som dødtid. Vi kunne ladet på plassene vi overnattet, men endte med å bare bruke superladere da vi følte det fungerte såpass greit. Men forbruket går fort opp om man kjører motorvei spesielt når man ønsker å holde et passe tempo så man blir avhengig av smoothe ladestopp om man skal kjøre langt. Drømte om I4 med full tilgang og integrasjon til Tesla's ladenettverk  på turen😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...