Gå til innhold

Bmw E36.30 Sedan Mtech Hellrot | Speedometer oppdatering!!


ZhilleN
 Share

Anbefalte innlegg

Da ble det E36 igjen, denne gangen i min yndlingsrød Hellrot :) Bilen er ikke noe kjempeinteressante greier, men har mye planer for denne. 

 

Litt info

- 1995 mod 

- 318i M43 

- 199xxx km 

- Hellrot 

___________________________________
Hva skal gjøres

- M54B30 fra donorbil 

- Hellakkering vinter/våren 2024 

- Div oppgraderinger på motor 

- Tårnavstiver foran/bak 

- Komplett understell fra 328/M3 sandblåses og pulverlakkeres 

- Nye foringer i alt understell 

- KW V2/V3 coilovers 

- 530D kasse fra E39 

- Bremser fra E46 330i 

- Sveise inn forsterkninger i bakstilling 

- Ta det lille som er av rust 

- Lakkere motorrom 

- Full detailing utvendig av lakk 

- Halvbur skrudd 

- komplett grått skinninteriør fra 3,2 M3 

- M bakfanger 

- M sidelister 

- Takspoiler 

- Leppe i front 

- Kåper til tåkelys 

- 2/3 delte felger, BBS RT 17" BBS RS2 714 18" 

Lista blir sikkert lenger med tia, men det her er planene for nå hvertfall. 
 

 

 

FE99E1D9-4FB6-4218-AE95-474AD1B7830B.jpeg

E53C098A-ECB4-408F-944F-A7B839CFF117.jpeg

D6B4135C-7722-4DE6-9A88-18DC6CDDBE77.jpeg

04B2A074-8CE3-40C2-9452-C48413D21847.jpeg

556D0B3F-82C8-4369-A978-F2C8ABB08657.jpeg

19F0A629-D058-43F2-9ECB-0007230F273A.jpeg

Endret av ZhilleN
Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutter siden, ZhilleN skrev:

Planen er og bruke MaxxEcu street :) 

Hvordan blir det med datasprut etter 88 mod? blir det tysklandstur selv om du finner en original GTE motor? er ikke det enklere å godkjenne med original styring?

Anbefaler deg komplett 3.2 understell først som sist, spesielt mtp 210 diff og drivakslinger. Kommer du over ett komp understell har du bremser også. Du har vell litt interesse for felg, det blir fort vanskelig med porsche oppsett grunna at dem stikker så langt ut mot baksida av felg. Må fort kjøre 25-30mm spacere forran på ACS, RS osv bare så du er klar over det, da er det ikke plass til mye kant på e36. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, hsd skrev:

Hvordan blir det med datasprut etter 88 mod? blir det tysklandstur selv om du finner en original GTE motor? er ikke det enklere å godkjenne med original styring?

Anbefaler deg komplett 3.2 understell først som sist, spesielt mtp 210 diff og drivakslinger. Kommer du over ett komp understell har du bremser også. Du har vell litt interesse for felg, det blir fort vanskelig med porsche oppsett grunna at dem stikker så langt ut mot baksida av felg. Må fort kjøre 25-30mm spacere forran på ACS, RS osv bare så du er klar over det, da er det ikke plass til mye kant på e36. 

Får godkjent med sprut :) kompis gjorde nettopp dette i en 960 med T5R motor. 
 

Ja har vurdert 3,2 og flytte over som selvfølgelig er det letteste, men ig få taki er en annen sak, vi får se hva som lønner seg og hva som er og få taki i førsteomgang, over snittet glad i felger ja, og helst 3delte på dessa gamle Bmwmodellene, 18" syns jeg er pent på E36 men ja kan fort bli komplikasjoner med bremser og felger. 
 

Han som har motoren har nå fått taki papirer på motor så da blir det nok den jeg går for :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, ZhilleN skrev:

Får godkjent med sprut :) kompis gjorde nettopp dette i en 960 med T5R motor. 
 

Ja har vurdert 3,2 og flytte over som selvfølgelig er det letteste, men ig få taki er en annen sak, vi får se hva som lønner seg og hva som er og få taki i førsteomgang, over snittet glad i felger ja, og helst 3delte på dessa gamle Bmwmodellene, 18" syns jeg er pent på E36 men ja kan fort bli komplikasjoner med bremser og felger. 
 

Han som har motoren har nå fått taki papirer på motor så da blir det nok den jeg går for :) 

Hvordan fikk han godkjent sprut?

Vil godkjenne sprutet i min

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var den hjemme etter en lang kjøretur fra Bodø. Veldig fornøyd med hvordan den er i karosseri og under ikke minst. Nå fremover blir det å montere småtteri så jeg får brukt den litt iår før jeg begynner å plukke den ned :) ( ja den vingen skal av ) 

1596E1E4-853E-47A2-8329-3E678D5C36A2.jpeg

DB41EC78-264E-497B-8F7F-E580A57A9A7E.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • ZhilleN changed the title to Bmw E36 1JZGTE Sedan Hellrot

Da begynner deler og sankes inn her, motoren blir hentet nesteuke. Har også mulig fått taki komplett M3 understell, 530d kasse har jeg liggende i god stand. Mangler nå bremser, diff, mellomaksel og stikkakslinger av gøvre type. 
motor må sendes til porting, plansliping og borring fra 86 til 86,5mm pga gått for magert og brent sylindre og stempler, så blir nye stempler, kammer, rådelagre og råder. Blir full overhaling av motor. 
alt av pakninger, bolter og foringer blir nytt, evt eloksering av alle orginalbolter hvis dem er i ok stand, alle løskomponenter, blokk og silikonslanger blir svart, ic blir lakkert svart samt trykkrør. 
 

specliste på motor pr nå

Ukjent presicion turbo.
T4 grenrør i tykt godt stål 
Simens deka dyser 1200cc.
44mm tail wg.
Hks fuelrail.
Oppgradert innsug
For og baksump.
Hks justerbare kamdrev.
AN koblinger i bakkant innsveiset.
Tur/retur slanger til turbo i stålflettet stål. AN koblinger på disse, Nye ARP bolter og R8 coiler. 

CF50D12B-2208-46B3-83E7-3A9F129F8226.jpeg

F633DB2F-E0C9-433C-928A-0CE37FE8968C.jpeg

66CFD252-C909-4D54-8342-348C82804F32.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • ZhilleN changed the title to Bmw E36.30 Sedan Mtech Hellrot | Speedometer oppdatering!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...