Gå til innhold

Bmw E36.30 Sedan Mtech Hellrot | Speedometer oppdatering!!


ZhilleN
 Share

Anbefalte innlegg

50 minutter siden, turbohaugen skrev:

Spennende prosjekt og motorvalg😊👍

Takk! Bare håper det ikke blir for mye komplikasjoner med godkjenning og tilpassing av motor i bil :) Får kjøpt kit som er ferdig tilpassa de her motorene i E36 med motorlabber osv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, ZhilleN skrev:

Takk! Bare håper det ikke blir for mye komplikasjoner med godkjenning og tilpassing av motor i bil :) Får kjøpt kit som er ferdig tilpassa de her motorene i E36 med motorlabber osv. 

bør jo gå, men du må ha papirer å chassienummer på hvor motoren kommer fra hvertfall, ink motorfester, å må nok ha orginale turboer og innsug på motoren får at vegvesenet skal godta det😊👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, turbohaugen skrev:

bør jo gå, men du må ha papirer å chassienummer på hvor motoren kommer fra hvertfall, ink motorfester, å må nok ha orginale turboer og innsug på motoren får at vegvesenet skal godta det😊👍

Jepp har alt av papirer på motor. Motorfester holder det med produsent og kvittering fra hvor jeg kjøper labbene. Turbo kan være av annen produsent sålenge hk antallet blir det samme som orginalt. Orginalt innsug skal jeg sette på som medfølger, samt org dyser osv. motor må også benkes før godkjenning slik at det ikke viser til trimming etc. så ja den blir satt tilbake tilnærmet org stand for godkjenning :) 1JZGTE blir levert orginalt med 276hk men jeg viser til godkjenning fra E36 3,2L 321hk så regner med jeg kan ha litt mellomspill her i tilfelle 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 months later...

Liten update * 

 

1JZGTE motoren er ikke i stand til å få godkjent fordi den motoren ble tatt inn fra Danmark i en danskregga Mk3 Supra som ikke hadde denne motoren fra før. Så godkjenning av denne motoren blir vanskelig ifølge svv. 
 

så, litt endring i motorplanene… greia nå er og få taki forstilling/bakstilling fra 320 og opp på grunn av vekter, planen nå blir og få den godkjent med en 328 motor først og evt mate den med en presse og få alt godkjent etterhvert, men førsteomgang orginal M52B28, så spørsmålet mitt er da, kan jeg bruke 320 for og bakstilling med tanke på å godkjenne med presse? Eller må jeg opp på M3? Tenkte å sveise inn forsterkninger i bakstilling, samt bruke større bremser og bruke foringer fra strongflex. 
 

noen som har innspill på dette her? Har ikke erfaring med å godkjenne med presse så hvis noen har erfaring eller veit hva som må gjøres hadde det vært fint med litt hjelp :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • ZhilleN changed the title to Bmw E36 Sedan Hellrot -> M52B28 med presse

Er det noe mål å bruke noe annet enn m3 understell uansett godkjenning med opp mot m3 effekt da? det er jo oppgradert på alle mulige måter for å takle effekten tilsvarende m3. Tykkere gods i traverser, bedre hjullager bak, langt grovere drivakslinger, rett innfestning for gromme bremser osv. Er du om deg så er jo det fremdeles å finne til ok pris også, det er det garantert ikke om 5 år. Kjøpte komp 3.0 understell til min for litt siden, kom på 12k uten traversen forran som jeg kjøpte fra uk til en tusenlapp. ( grovere stål kontra vanlig)

Kompressor så må du en tur til tüv på syklustest osv, det er jo ingen problem, mange som har gjort det på forumet også som du kan lete opp, men jeg ville da langt heller godkjent med f.eks en s50b32 eller s54 med presse enn på en m52 om du først skal legge så mye penger i det som den prosessen koster. Det er jo greit nok i en e30 før 89 der en bare kan montere, benke og kjøre på visning.

En vanlig s50 eller kanskje også s54 med litt godvilje fra svv egentlig blir billigere totalt sett og ivertfall kontra uåpnet m52 kompressor være mer holdbart. s motor er jo klart dyrere i innkjøp, men du slipper også masse oppgraderinger på smøresystem, du slipper datasprut ( om du kjører org ), mekanisk topp originalt osv i tillegg til alt annet.

Endret av hsd
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, hsd skrev:

Er det noe mål å bruke noe annet enn m3 understell uansett godkjenning med opp mot m3 effekt da? det er jo oppgradert på alle mulige måter for å takle effekten tilsvarende m3. Tykkere gods i traverser, bedre hjullager bak, langt grovere drivakslinger, rett innfestning for gromme bremser osv. Er du om deg så er jo det fremdeles å finne til ok pris også, det er det garantert ikke om 5 år. Kjøpte komp 3.0 understell til min for litt siden, kom på 12k uten traversen forran som jeg kjøpte fra uk til en tusenlapp. ( grovere stål kontra vanlig)

Kompressor så må du en tur til tüv på syklustest osv, det er jo ingen problem, mange som har gjort det på forumet også som du kan lete opp, men jeg ville da langt heller godkjent med f.eks en s50b32 eller s54 med presse enn på en m52 om du først skal legge så mye penger i det som den prosessen koster. Det er jo greit nok i en e30 før 89 der en bare kan montere, benke og kjøre på visning.

En vanlig s50 eller kanskje også s54 med litt godvilje fra svv egentlig blir billigere totalt sett og ivertfall kontra uåpnet m52 kompressor være mer holdbart. s motor er jo klart dyrere i innkjøp, men du slipper også masse oppgraderinger på smøresystem, du slipper datasprut ( om du kjører org ), mekanisk topp originalt osv i tillegg til alt annet.

Syklustest på presse? Gjelder ikke dette bare ved bruk av turbo? Sprut er vel heller ikke nødvendig? Ja har vært på tanken på en Smotor, men da ser jeg for meg priser opp mot 70k+ for motorpakke og ca 20 for understell, ender glatt på over 100.000,- ++ for alt man trenger kontra en 328 som man kan piffe opp litt som koster en brøkdel itillegg til pressekit som fåes kjøpt brukt 20-30k, vil også se for meg mer respons med presse kontra sugemotor, snakker ikke om å presse den med tanke på hester, men rundt 300 ser jeg for meg kan være ganske stabilt på en M52B28. 
 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, ZhilleN skrev:

Syklustest på presse? Gjelder ikke dette bare ved bruk av turbo? Sprut er vel heller ikke nødvendig? Ja har vært på tanken på en Smotor, men da ser jeg for meg priser opp mot 70k+ for motorpakke og ca 20 for understell, ender glatt på over 100.000,- ++ for alt man trenger kontra en 328 som man kan piffe opp litt som koster en brøkdel itillegg til pressekit som fåes kjøpt brukt 20-30k, vil også se for meg mer respons med presse kontra sugemotor, snakker ikke om å presse den med tanke på hester, men rundt 300 ser jeg for meg kan være ganske stabilt på en M52B28. 
 

 

Turbo og kompressor gjør jo det samme sånn sett, du stapper inn mer luft enn den klarer å suge til seg og må dermed dokumentere det som kommer ut i andre enden. Problemet kommer jo nesten uansett bare man øker effekt og dermed er på egne veger kontra papirene til produsent.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, ZhilleN skrev:

Syklustest på presse? Gjelder ikke dette bare ved bruk av turbo? Sprut er vel heller ikke nødvendig? Ja har vært på tanken på en Smotor, men da ser jeg for meg priser opp mot 70k+ for motorpakke og ca 20 for understell, ender glatt på over 100.000,- ++ for alt man trenger kontra en 328 som man kan piffe opp litt som koster en brøkdel itillegg til pressekit som fåes kjøpt brukt 20-30k, vil også se for meg mer respons med presse kontra sugemotor, snakker ikke om å presse den med tanke på hester, men rundt 300 ser jeg for meg kan være ganske stabilt på en M52B28. 
 

 

Du må enten ha syklustest eller tüv på presse. Syklustest har jeg masse papirer på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Kjøpte tilbake gamle felga mine jeg hadde på min første E36 sedan BBS RT style 19 som jeg mener er ganske så sjeldne. Litt kjipe specs på dem 8x17 et20 rundbaut men uansett jeg syns felga er kule og kler E36 godt :) Har bare bilde fra forrige sedanen 

C0F179D6-7E92-46A8-A5C9-AF5AA629AB17.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...
  • ZhilleN changed the title to Bmw E36 Sedan Hellrot -> M52B28 ??

Veldig morro å se noen som forbarmer seg over disse e36ene og bygger de sånn de var på 90 tallet .😊

Felgene du kjøpte ,er svintøft på e36 .

Misunner  dere som har gode eksemplarer av det som er min favoritt tre serie .😊

En dag skal jeg ha en e36 med sekser i tunet og krav er enkelt :

Soltak og manuell ,alt annet bryr jeg meg ikke om av utstyr .

Blir morro å se den med interiøret du skal sette i .

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, sveigis skrev:

Veldig morro å se noen som forbarmer seg over disse e36ene og bygger de sånn de var på 90 tallet .😊

Felgene du kjøpte ,er svintøft på e36 .

Misunner  dere som har gode eksemplarer av det som er min favoritt tre serie .😊

En dag skal jeg ha en e36 med sekser i tunet og krav er enkelt :

Soltak og manuell ,alt annet bryr jeg meg ikke om av utstyr .

Blir morro å se den med interiøret du skal sette i .

 

Veldig morsomme biler! Jeg er veldig glad i det orginale, samtidig så vil jeg skille meg ut fra mengden med små detaljer. BBS RT er veldig sjeldent pr dags dato og artig og få kjøpt tilbake igjen. Denne blir å bruke hele nesteår for så og plukke den ned helt til karosseriet er tomt, og bestille opp en hel haug med deler 😄 motorvalget er jeg fortsatt usikker på. Frister veldig med noe turbogreier for og få litt futt i den, men da sikter jeg over på japsemotor, vi får se 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • ZhilleN changed the title to Bmw E36.30 Sedan Mtech Hellrot | Speedometer oppdatering!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...