GreenE36Cab Skrevet September 27 Skrevet September 27 Akkurat nå, Lars89 skrev: Jeg ville ikke brukt de ordene akkurat Ikke jeg heller.. Men det bildet og teksten du la til så la du jo opp til å lage litt humor ut av det?
Lars89 Skrevet i går, 18:22 Forfatter Skrevet i går, 18:22 Budene på Nettbil gikk dessverre ikke høyt nok til at det blir salg gjennom dem. Det ble anmerka ikke komplett servicehistorikk som er feil og det påvirka muligens budrunden. Det var kanskje ikke et sjakktrekk å sende inn bilen med utslitte sommerdekk heller... Dette blir uansett tatt tak i fortløpende og satser på innbytte/salg via andre kanaler. Er klar for noe annet nå etter 3,5 år med denne. Har et relativt greit innbyttetilbud i denne X3M som frister, men den er strengt tatt overkill i forhold til bruken (stort sett pendling) https://www.finn.no/435432136 Vurderer også ny/brukt i4, G01 30e/40i og G21 330e/m340i. Er uansett bare tenkt å ha frem til våren og kjøp av sportsbil. Noen som har formening om hva som er lurest å gjøre her? sveigis og fupsaker reagerte på dette 2
Snagg30 Skrevet i går, 18:26 Skrevet i går, 18:26 (endret) Nå har du snakket en stund om 911 så jeg håper du går den veien, men uansett skal du ha deg sportsbil til våren og så hadde jeg aldri kjøpt meg en X3M som vente pølse for her får du garantert lang liggetid før salg om du ikke skal gå på et stort tap. Jeg følger med på alle X3M’er og de fleste ligger lenge jeg hadde kjøpt meg en bil som var veldig enkel å selge igjen og sikkert gått for en i3s, gørr kjedelig ja men super vinterbil og noe du får solgt fort. Om drømme bilen dukker opp til våren og du sitter med en dyr tungsolgt bil som X3M og kanskje i4 og pga metta marked så tror jeg du sliter. Kjøp noe kjedelig og spar alt du kan før neste kjekt prosjekt dukker opp Endret i går, 18:40 av Snagg30 Espen.st, Saltkjelen, fupsaker og 1 annen reagerte på dette 4
Marius2002 Skrevet i går, 18:38 Skrevet i går, 18:38 Vurder en Model 3 eller i3S. Da har du solid vinterbil. Model 3 Highland AWD LR burde vel være mulig å få til en ok pris nå? Ser noen ligger til under 400k med ok kilometerstand. Denne ligger lott over, men tar innbytte: Finn.no | Model 3 Performance ligger enda høyt. Finn.no | Model 3 Performance og da melder i4 sin ankomst lenge før du er der. Men ja, i3S er kanskje mest safe og fornuftig? Liker G21 da, følger markedet selv der fupsaker reagerte på dette 1
Lars89 Skrevet i går, 18:42 Forfatter Skrevet i går, 18:42 Takk for gode råd @Snagg30 Ja planen er fortsatt Cayman/911. Har vel sagt det i et par år snart så til våren må det handles. i3S er nok det lureste. Koster lite og strømmen er gratis på jobb. Min forrige pre-face 94ah skremte meg et par ganger på vinterføre, men har skjønt at de nyere er noe bedre. fupsaker og Snagg30 reagerte på dette 2
Lars89 Skrevet i går, 18:51 Forfatter Skrevet i går, 18:51 @Marius2002 Tesla 3 er påfallende rimelig og jeg kunne forsåvidt tenkt å prøve en. Får kjørt de endel via jobb og de er nesten skummelt raske. Teknologi, rekkevidde osv er jo også på et helt annet nivå enn i3. Men er redd jeg faller ut med halve slekta (politikk...) hvis jeg kjøper en så den utgår. fupsaker og Marius2002 reagerte på dette 2
papertiger Skrevet i går, 18:53 Skrevet i går, 18:53 Jeg trives i alle fall veldig godt med i3S 120ah på vinterføre. Antispinn og antiskrens er mye kjappere i reaksjonen enn jeg er vant med fra 5-serien og tidligere biler. Så støtter absolutt den som ventepølse. Som denne f.eks: https://www.finn.no/435251747 eller denne like, men med 6mnd garanti fra Hedin borti gata her: https://www.finn.no/434458976 fupsaker reagerte på dette 1
Lars89 Skrevet i går, 19:06 Forfatter Skrevet i går, 19:06 Ja eller bare gå for den billigste på Finn. Må ha S 120ah hvis jeg skal ha i3 igjen ihverfall. Den er muligens akkurat så mye bedre på alt enn min forrige i3 at det kan fungere. https://www.finn.no/435990241 fupsaker og papertiger reagerte på dette 2
sveigis Skrevet i går, 19:25 Skrevet i går, 19:25 Ja blir spennende hva du har til neste år Lars 😊 Kjøper du Porsche ,må jeg få sitte på en tur . Uansett lykke til med salg og synes den x3 m bilen er uforskammet stilig .
Lars89 Skrevet i går, 19:35 Forfatter Skrevet i går, 19:35 (endret) Er mye jeg kunne tenkt meg å prøve ut, men får prøve å være litt smart. Men har sendt mail på denne 991 2 Carrera så får vi se hva de sier. Tåler vel vinter den også 😄 https://www.finn.no/427805464 Endret i går, 19:41 av Lars89 Snagg30, sveigis og fupsaker reagerte på dette 3
Skulebollen Skrevet i går, 20:44 Skrevet i går, 20:44 (endret) Om du tenker litt økonomi så ville jeg droppet 911 med dårlig motor ( turboer ) som allerede nå har passert 110k. Hvorfor selger du ikke m2 selv? Jeg har solgt masse potensielt dyyyre vedlikeholds biler, og aldri fått en tlf i etterkant. Bare vær dønn ærlig ved salg og "tving" på dem en motor/driv forsikring 😅 Jeg anbefaler g8x som vinterbil, frem til en evt. 911😁 Er mulig og gjøre gode kjøp ( tror jeg vertfall ) nå på vinteren, og ser man hvor høyt f80 ligger enda så er jeg ikke bekymret for ett stort verdifall på min bil vertfall. Alternativt om du skal ha El så bør snart prisfallet på Taycan CT eller ST roe seg. Beste allround bil jeg har kjørt, ser bra ut og man har garanti så man slipper tenke på uforutsette kostnader, samtidig som videresalg er bekymringsfritt Endret i går, 20:46 av Skulebollen Lars S, laffe og fupsaker reagerte på dette 3
Snagg30 Skrevet i går, 21:10 Skrevet i går, 21:10 (endret) 48 minutter siden, Skulebollen skrev: Om du tenker litt økonomi så ville jeg droppet 911 med dårlig motor ( turboer ) som allerede nå har passert 110k Ikke bare de som har problemer😂 er vell 3l motoren som kom på 991.2 og utover som sliter en del med selve turboene samt det som hører til, og vannpumpa. Alt dekkes av PAW og de aller fleste har fått dette byttet. 3.8l på turbo (S) er mer solid men og mye dyrere. hvilke budsjett tenker du @Lars89? Endret i går, 21:35 av Snagg30 fupsaker reagerte på dette 1
GtiGtr Skrevet i går, 21:45 Skrevet i går, 21:45 3 timer siden, Lars89 skrev: Budene på Nettbil gikk dessverre ikke høyt nok til at det blir salg gjennom dem. Det ble anmerka ikke komplett servicehistorikk som er feil og det påvirka muligens budrunden. Det var kanskje ikke et sjakktrekk å sende inn bilen med utslitte sommerdekk heller... Dette blir uansett tatt tak i fortløpende og satser på innbytte/salg via andre kanaler. Såg den låg med "ikke komplett historikk" men er det ikkje bare at det er på tide med en service pga tid/km? Det at den har slitte dekk er nok ikkje noko som påvirker prisen meir en kva det koster for eit dekksett, er jo firma som kjøper på nettbil, så dei veit jo kva dei skal trekke for slik sett. Lakk sideskjørtene og hiv den på finn sjølv så fær den nok fort, iflg forumet her så er det minst 3 18-åringer som rekker å eie denne før vi bikker nyttår, så et salg privat burde løse seg fint 😛
Lars89 Skrevet i går, 22:00 Forfatter Skrevet i går, 22:00 (endret) @Snagg30 Er helt nye turboer på denne. Tenkte i utgangspunktet maks 1M. Det er noe snaut når man skal handle Porsche, men må bare begynne et sted. Angrer på at jeg ikke handla din da den var veldig bra. @GtiGtr Bilen skal ha bremsevæske skift i desember, men jeg har ikke droppa service/overkjørt intervall så syns det var strengt å anmerke. Men det blir uansett bytta på Hedin i løpet av et par dager nå. Bytter nok dekka også for å gjøre det litt mer ryddig. Forhandler skal selvfølgelig ha marginer, men syns 633k var lavt. Hadde satt meg 650 som absolutt laveste grense. @Skulebollen Jeg er en pingle på salg sammenligna med mange her inne, men får muligens prøve å selge selv hvis det ikke blir noe av innbytte. Er bare litt utålmodig når jeg først har bestemt meg. Turboer og vannpumpe er nylig bytta på den 911en så den bør holde sånn tålig. De fleste motorer har sine svakheter og jeg syns det er artig med turbo. Taycan er flott bil som jeg har vurdert før. Greie å få solgt igjen? Er det noe utstyr man "må" ha på de? For min del er til og med den billigste bra nok (og lokal), men skal jo evt selges igjen. https://www.finn.no/427805464 Endret i går, 22:17 av Lars89
laffe Skrevet i går, 22:21 Skrevet i går, 22:21 IF's "bruktbilgaranti" kan jo være en grei måte å redusere risk ved privat salg - den dekker vel de første 6mnd etter salg hvor også reklamasjonsretten står sterkest i forhold til hva en kjøper kan forvente av evt. feil og mangler som dekkes av selger. Ellers synes jeg G2x 330ex er flotte biler som sikkert gir en fin BMW opplevelse gjennom vinteren selv om det ikke er M-bil eller Porsche. Får jo tradisjonell xDrive og en fin "Webasto" med disse, men holder seg jeg jo litt som I4 godt i pris disse.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå