Gå til innhold

Tips til verktøyvogn - Hazet og Cocraft i hus


E.C.
 Share

Anbefalte innlegg

18 timer siden, E.C. skrev:

Vært innom Clas og Wurth i dag. Clas har ikke noe på utstilling pga. mangel på plass, litt synd for den fra Cocraft hadde jeg lyst til å se på. Ikke nødvendigvis som den eneste vognen å ha, men den virket å gi god verdi for pengene.

Wurth hadde B6 montert og to stykk WE8XXL montert. Førstnevnte er for liten, særlig prisen tatt i betraktning. Sistnevnte hadde en generelt god følelse med treplata på toppen, men den kommer på 14 500 kr inkl. moms, noe som begynner å bli en del. Skuffene var "ok", men de hadde noen hick-ups på vei ut de siste 5 cm. De er breie, så om du drar fra siden av skapet kommer de litt i spenn og vil ikke helt ut. Man må slippe opp, ta grep midt på og dra ut resten. Jeg så for meg at noe i denne prisklassen ville være stivt nok til å ikke oppføre seg slik, mulig de bare er feilmontert eller ikke kjørt helt inn. Begge hadde dog samme tendenser.

WE7X er sikkert bedre sånn sett siden skuffene er noe smalere enn på WE8XXL, men den hadde de ikke på utstilling. Basic 6 og 7 hadde de heller ikke. Hadde jeg måtte kjøpe en vogn der så ville det nok ha blitt WE7X, selv om jeg ikke fikk sett den live.

For de som vil se katalogen fra Wurth så legger jeg ved en link. Fra side 37 for vogner.

Wurth har som regel mye å gå på i pris så lenge noe ikke er på kampanje, spurte du om å få god pris ? Har jobben din avtale hos wurth ? Noen selgere er veldig ivrig på å gi deg mye rabatt uten at du har noe avtale via jobb

selv får jeg alt mellom 20 og 80 prosent avslag på wurth😂

 

at du kan få ei grei vogn for under 20k synst jeg egentlig er bra pris, skal du ha fyldig sonic, facom, usag, polar eller hazet tralle må du langt opp… og wurth har imponert meg når det kommer til kvalitet, spesielt på de støvtette skrallene

når det er trangt å jævli så er det gull med fintannet skralle, noe som ofte er mangelvare på alt billig og tilogmed sonic🤪

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spurte om det det var mulig å få noe bedre pris enn det som var i katalogen, men ble henvist til prisene som var der. Selgeren virket like gira på å selge som en dieselbil uten turbo er gira på å bryte fartsgrenser. Jobber dessverre i feil yrke, så tviler på at det er noen rabatter. Kan høre med den lokale avdelingen som faktisk skrur på ting om de har noe.

Wurth med rabatt er absolutt gode priser. Det er dog i mine øyne en uting at flere selskap legger generell listepris så høyt at "alle" som kjøper har eller må ha rabatt. Meca og Tess har jeg erfart gjør mye av det samme. Ganske kjedelig som privatperson egentlig. Først sitter det litt lengre inne å kjøpe proffe ting når man ikke skal bruke de dag ut og dag inn, så koster tingene enda mer enn det proffe brukere betaler fordi man mangler rabatter. Kjøper man skranglekasser til "forbrukermarkedet" er ofte kvaliteten ganske laber 😕

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Ingvaldsen skrev:

når det er trangt å jævli så er det gull med fintannet skralle, noe som ofte er mangelvare på alt billig og tilogmed sonic

Mulig jeg har hatt flaks her da med disse skrallene du referer til .

Jeg for min del har aldri hatt noe så kjekt og greit som disse skrallene 😊

Virker hele tiden null skrangling osv og raping og disse kan jeg love deg at får kjørt seg her .

Har både ei Wurth skralle dog gammel ,men merker null forskjell .

Så utifra alt det dritet jeg har hatt hjemme og etter 10 år med Usag på jobb ,så kan jeg lett anbefalle Sonic for den vanlige mann i gaten og garasjejobb .

Men igjen alt kan gå i stykker ,så imorgen får jeg kanskje kjenne Karmaen ..😜

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cocraft-vogna jeg bestilte fra Clas er fortsatt ikke sendt, purret på de på fredag og da skulle de få fart på pakkinga. Hadde visst ikke begynt en gang.

Ellers har tråden resultert i at jeg kom i kontakt med noen som kunne ordne en god pris på vogn fra Lista, så det blir mest trolig en bestilling på en slik. Jeg skal oppdatere med både bilder og inntrykk når jeg får inn ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg altså fått inn vogna fra Cocraft. Link

Den ankom på en liten pall:

image.thumb.jpeg.aadbf8d4a865e020d744157b56ea3b18.jpeg

Bare å ta av stroppene og løfte opp pappen, veldig grei forpakning:

image.thumb.jpeg.e3fa4283e97b3b3e99ba89cfb79cf3d0.jpeg

Første inntrykket er at vogna er relativt solid og definitivt ikke i samme gata som den billigste jeg kjente på hos Jula. Her er det vertikal beskyttelse langs sidekantene og bra skumaktig matte på toppen:

image.thumb.jpeg.87dc8b598541d0c3667a5a8d8eb086b2.jpeg

Matter i samtlige skuffer, det er bra, særlig mtp. prisen her:

image.thumb.jpeg.848f776463dfc5e20f2047aff89316a5.jpeg

Av montering så er det bare hjul og håndtak som trenger å festes. Veldig greit å legge skapet på baksiden og skru hjula på:

image.thumb.jpeg.74cd15a1f9b00746d394024c292074cc.jpeg

Sett noen kommentarer på nett om at klistremerket på nederste skuff er vanskelig å fjerne, men her gikk det av helt fint:

image.thumb.jpeg.5689fb780573d2dd78e2f8c6ca5818fc.jpeg

Etter få minutter er vogna klar til bruk:

image.thumb.jpeg.1294ca578a30b56839808df1e72ef1a0.jpeg

Emballasjen er veldig grei å brette og kaste. Sett vekk fra en liten isoporplate fra toppen og lastestroppene så er det bare papp og plast som man kan putte i hver sin dunk. Tommel opp der også, for de som bryr seg om sånt.

Skuffene føles ganske solide, det er først om man tar en sideveis bevegelse med skuffen halvveis ute at man kjenner til litt slark i skinnene. Den største ulempen kan man se etter å ha rullet vogna et par meter på gulvet:

image.thumb.jpeg.4a871225b20aea2af099100403e91dfc.jpeg

Denne må rett og slett låses før man triller rundt på den. Det er litt upraktisk, særlig med nøkkel på midten av vogna. Man må også passe på å låse når alle skuffene er dyttet godt inn, for det er nemlig mulig å låse og ikke "få med alle". 

Neste steg var å fylle den opp med litt skrot:

image.thumb.jpeg.282cd95904df35122e91d5215998db2e.jpeg

image.thumb.jpeg.cb9dae24d9513b76155eb55832c8d9aa.jpeg

image.thumb.jpeg.a1ed17c69f0cf5dce2c3bd67ad7bacb5.jpeg

image.thumb.jpeg.8c9c03cc710e9a7b127ec0b3b4ef740e.jpeg

Mye av det over har ligget i to verktøykasser og dere som har hatt noe tilsvarende vet nok hvor "gøy" det er å rote gjennom slikt for å finne den ene tingen man skal ha. Å legge ting ved siden av hverandre på denne måten føltes helt fantastisk. Her regner jeg med at det blir mye tid spart fremover. Ganske mye som fikk plass, og vogna er ok å trille rundt selv med litt vekt. Ikke fantastisk, men helt greit:

image.thumb.jpeg.493909438a8cb12c0f28291b14e67389.jpeg

Parkert sammen med IKEA-trillebordet (som den delvis skal avlaste). Den saken fra IKEA er nok ikke det beste til verkstedet, men da den kostet 500 spenn så var det et absolutt knallkjøp som hjalp godt på organiseringa:

image.thumb.jpeg.4f184072b7805dda732359972ddfd199.jpeg

Pluss:

  • Generelt solid, bra finish
  • God platetykkelse
  • OK-hjul
  • Myk innlegg i bunnen av alle skuff
  • Bra pris for ny og ubrukt vogn av denne størrelsen
  • 10 års garanti
  • Kan utvides med toppskap

Minus:

  • Flere skuffer kan åpnes samtidig, den kan potensielt tippe over
  • Ingen automatisk lås av skuffer, de kan åpne seg av seg selv, særlig ved trilling på ru betong
  • Låsen kunne vært bedre (mekanisk) og vært plassert på et bedre sted når den først er essensiel for bruk.

Det kjedeligste er skuffene som går opp av seg selv, hadde den ikke hatt det så ville det være 5/5 med en gang. Prisen tatt i betraktning er vognen ganske bra. Gir den 4/5. For de som tenker å få organisert litt så er det bare å kjøpe.

Jeg skal ta en titt på oppbevaringer fra Lista i morgen, men kan allerede avsløre at jeg har "scoopet opp" en mer seriøs vogn som er på vei, så det kommer en oppdatering på dette etterhvert. For de som lurer på hva det kan være så kan jeg avsløre at den er blå-grønn. Takk til samtlige som har bidratt så langt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • E.C. changed the title to Tips til verktøyvogn - Cocraft i hus

Da kom det inn en brukt Hazet i hus!

image.thumb.jpeg.a537ccfe5123e7f2299d43ce03c667d9.jpeg

Det ble en stor post så jeg la den i den andre tråden min, link her:

@Ingvaldsen: katalogprisene hos Wurth viste seg å være med en del rabatt. Fant også ut at jobben faktisk hadde rabatt på verktøy (tror det var 45%), men det tilsvarte katalogpris på det jeg var ute etter. Det ble uansett en Wurth-skralle (pipesett) på meg. Bahco'en jeg pleide å bruke var nok ikke så fintanna, men det går nok greit å venne seg til en overgang denne veien og ikke motsatt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • E.C. changed the title to Tips til verktøyvogn - Hazet og Cocraft i hus

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...