Gå til innhold

Oppgradere forsterker Match Up7 Bmw F11


Anbefalte innlegg

Da har jeg fått Sound Up og fått montert den, lyden ble som natt og dag, høyere volum og myyye mer bass. 

Kan desverre ikke sammenligne med Match Up7 men Bjørn Olav hos Ice Audio (Den Norske Importøren) mener det er mer Hifi Lyd og mer bass i Gladen sin forsterker kontra Match Up7 og hadde visstnok prøvd den på flere løse basskasser hvor det hadde vært glimmrende lyd :)  

Ice Audio har forøvrig importert Match Up7 også, så regner med de vet hva de snakker om.

 

Eneste minuset er at braketten som følger med forsterker gjør at det kommer noe høyere opp slik at man ikke får igjen luken på venstre side bak i F11 (Der hvor orginal forsterker er montert)

Ser på Match Up7 at den har en helt annen brakett som gjør at forsterker blir liggende mer som orginal forsterker.

Det følger med installasjonsveiledning i eska, men denne er på Tysk?! så jeg brukte denne Youtube Videoen, selv om den er på Tysk så ser man hva det går i.

 

 

Har sendt en mail til Gladen om braketten, så får vi se hva de sier.

Endret av Haug530D
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke hørt noe mer fra Gladen, men forsterker er rett og slett for bred (Høy) Derfor stikker den oppforbi, lurer egentlig på om jeg skal levere den i retur til GS, er jo greitt å kunne lukke igjen luken i venstre side.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke helt skjønne at Match forsterkeren er utgått, Bass Brothers har jo i sommer tatt over som hoved importør (ref).
Og de promoterer det som det ikke er tilfelle, men jeg skal ikke påstå noe.

Send en epost til de og hør, så ordner det seg nok 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Alpejohn skrev:

Kan ikke helt skjønne at Match forsterkeren er utgått, Bass Brothers har jo i sommer tatt over som hoved importør (ref).
Og de promoterer det som det ikke er tilfelle, men jeg skal ikke påstå noe.

Send en epost til de og hør, så ordner det seg nok 😁

Nei, jeg tror det er pga komponent mangel, så Bassbrothers hadde lagt ut noe om Match Up8 at de skulle lage tilpasset ledningsnett til BMW for de, for de fikk visst ikke tak i Match Up7 på en stund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
  • 4 weeks later...

Må si jeg likte bedre lyden i Match Up7 enn i Gladen Up, er som om Match Up følger heler volum spekteret på en måte, er liksom mer med fra bunn av, mens på Gladen sin forsterker må man skru opp en del for å få med hele lydbildet som jeg forøvrig synes var mer fyldig med Match Up sin forsterker, dessuten så stikker ikke Match Up sin forsterker så mye opp at luken/døren i siden ikke går igjen, i tilegg så var det bare å smokke den rett i festet, Gladen sitt adapter måtte bøyes litt på for å skli inn i de skrå sporene og selv da var den ikke linet 100% opp i forhold til bolten på topp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Haug530D changed the title to Oppgradere forsterker Match Up7 Bmw F11
  • 3 months later...
On 8/2/2022 at 1:27 PM, Tore Diesel said:

Må si meg enig med deg der! I min E93 med 676 Hifi,  ble det såpass mye bedre med bare Matchup7 forsterker, at det i seg selv egentlig holder! Gikk for nye Matchup subber under stolene også, men det ble ikke så mye bedre av det at jeg synes det var verdt det. Kostet mer enn det smakte. 

Eksakt samme som eg har gjort i F46. Var veldig bra berre med forsterkeren, men subbane lukta brent etter kort tid med litt volum så då var alternativet å redusere effekten eller skifta subbane.

Eg blei egentlig fraråda å kjøpe nye subbar, Frode meinte det ikkje var verdt pengane men når eg først tok turen til Fosnavåg for justering så var det greitt å ta den heilt ut og få det rett med en gang.

Sammenligna med det orginale (676 uten Harman) så er det ei enorm oppgradering. Og så er det plug & play og ikkje noko herjing med det elektriske. Usynleg er det og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6.1.2023 den 22.42, TurboJens skrev:

Eksakt samme som eg har gjort i F46. Var veldig bra berre med forsterkeren, men subbane lukta brent etter kort tid med litt volum så då var alternativet å redusere effekten eller skifta subbane.

Eg blei egentlig fraråda å kjøpe nye subbar, Frode meinte det ikkje var verdt pengane men når eg først tok turen til Fosnavåg for justering så var det greitt å ta den heilt ut og få det rett med en gang.

Sammenligna med det orginale (676 uten Harman) så er det ei enorm oppgradering. Og så er det plug & play og ikkje noko herjing med det elektriske. Usynleg er det og.

Artig at du nevner det, for jeg har også kjent brent sub lukt i min bil.
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutes ago, Alpejohn said:

Artig at du nevner det, for jeg har også kjent brent sub lukt i min bil.
 

Du får ta deg ein tur til Fosnavåg, er jo ikkje så langt :-)

2 minutes ago, Haug530D said:

Har dere lagt inn riktig oppsett for bil? At ikke forsterker kjører mer effekt på subbene enn den bør tenker jeg.

Tja, kjøpt forsterker ferdig satt opp. Men min har gått 300.000km som drosje, så ikkje utenkeleg at desse høgtalarane nede i golvet i lag med alt saltet hadde gjort sitt. Har hatt ut golvteppa, heilt på stålet og du verden så mykje salt som var der, så klimaet har nok ikkje vore det beste.

No er både dørken og teppa vaska & tørka og kome på plass i bilen igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
På 9.1.2023 den 15.04, Haug530D skrev:

Har dere lagt inn riktig oppsett for bil? At ikke forsterker kjører mer effekt på subbene enn den bør tenker jeg.

Jeg var ut på Bassbrothers og fikk lagt inn profil. Frode sa dog at han ikke hadde justert denne profilen til min bil da de ikke hadde hatt noen inne og fått justert på.
Men den er nok satt opp til tilsvarende stereo så det burde ikke være noe problem. Subbene er jo samme i mange biler etter sånn jeg har forstått så det burde ikke være noe problem der vil jeg tro.
Kan jo hende subene er rævkjørt fra før av og at dette var dropen, ikke vet jeg. Aldri hatt ut setene og sett hvordan det ser ut nedi der heller.

Bare så det er sagt, jeg legger ingen skyld på BB. :-) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Fikk Match 7UP idag til min E70 med Hifi 676, og det var sannelig kjapp installasjon. Tok ca 5 minutter.

Hoppet over punktet i manualen med å koble fra minuskabelen på batteriet, men låste bilen og fjernåpna bakluka isteden. 

Men du verden for en oppgradering lydmessig. Koster noen kroner men med så enkel installasjon er det verd penga.

Kommer neppe til å legge mere penger i lyd med det første. Gjenstår bare å få installert den Mobridge DAB+ modulen jeg kjøpte i fjor.... Neppe så mange 2013-modeller som kom uten DAB+ ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Joda, litt mere penger til lyd blir brukt.

Bestilte en Kicker KXA400.1 subforsterker samt en Kicker 43TCWRT122 12" subkasse med 12" passiv radiator. Alt til halv pris (utgående varer) så det var jo helt overkommelig.

Skal passe i det store rommet under bagasjeromsgulvet ifølge mine målinger. Litt ekstra bass kan jo ikke skade....

Men i mellomtiden har jeg installert et par nye 8" woofere under forsetene, nemlig Earthquake Sound SWS-8Xi, og angrer vel nesten på at jeg bestilte Kicker-suben. 

Forskjellen mellom standard woofere og SWS var enorm, særlig etter litt innspilling på godt volum. Match up7-forsterkeren kommer helt til sin rett nå.

Det ble skikkelig bra dypbass i bilen, og selv uten egen sub/forsterker føler jeg at dette er fullt tilstrekkelig.

sws_bass.thumb.jpg.d12254c3ae56b55c5f6b217c5463fefb.jpg sws3.thumb.jpg.951ca30413101dbe18c6872c096839c9.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...