Gå til innhold

Valg mellom X3 G01 og F25


Sverre 2468
 Share

Anbefalte innlegg

Er det noen grunn til at du vil bytte ut f25 din akkurat nå? 

Jeg tror dieselbiler generelt vil få ett gedigent verdifall neste åra. Og en 2.0 x3 med den km.standen tror jeg du nesten vil "brenne" inne med. Jeg hadde uten tvil beholdt f25 6-12mnd til for så og sett hva som er på markedet, jeg tror du vil spare store summer på det.. Om du ikke MÅ ha ny bil nå da 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Nei, må ikke skifte ut bilen nå. Er bare litt høy km.stand på den jeg har nå, og regner med at det kommer en del vedlikeholdsutgifter framover.

Hadde også vært kjekt med litt nyere bil som har gått mindre, og  kunne vært artig å prøvd G01.

Det mest økonomiske er nok som du sier,  å kjøre F25en en stund til.  🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror absolutt vi er på ett veiskille på fossilbil prisene nå. Jeg har fulgt med på mye av markedet siste året, og i sommer var bilene dyrere enn for 1 år siden.. Men nå siste mnd. Ser jeg at bilene står lengre og lengre. Fortsatt til samme pris. Men plutselig vil det komme ett dropp. Tror det er mange som før kjører en stund til før dem går over til elbil grunnet høyt verditap på fossilt. Men il.a 6-12 mnd. Gir folk faen og dumper prisen for og få kjøpt seg el bil😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, du er nok inne på noe der. Prisene på dieselbiler vil nok falle, men jeg tror de fortsatt vil være etterspurt i distriktene.

Har også lagt inn bud på en annen G01 med mye lavere km og mer utstyr, så blir spennende . Kan ikke være fornuftig alltid 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke vi står overfor et veiskille på fossil og elektriske biler, men i løpet av den siste måneden har det skjedd betydelige endringer i det økonomiske bildet. Vi snakker betydelige renteøkninger som har og vil medføre betydelig nedgang, og nær stagnasjon i bolig-, fritidsbolig-, båt- og bilsalg over hele fjøla. Selv i3-markedet som har vært eksplosivt for bare et par uker siden har dempet seg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, F25x3 skrev:

Om man velger å beholde 10 år gammel bil som passerer 160’000 med original girkasse(olje), turbo og register.. Bør man gjøre noe preventivt? Eller bare følge med? 

Vel, jeg stilte det samme spørsmålet til GS i Skien, når registeret på vår 12’ F25 med N47 måtte byttes.

Siden jeg blåste nesten 40k på fiks av registeret og bilen var fulgt opp og var bra teknisk.
Den første tanken var å beholde bilen - men de sa jeg måtte forvente flere dyre utlegg fremover. Vår var da gått 160k.

De nevnte bl.a dyser, turbo, diesel pumpa osv osv som potensielle utgiftsfeller fremover.

Slik at velger du å beholde bilen, sett av litt $ til fiks fremover. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Siden jeg startet tråden, kan jeg vel følge opp her.  Vår F25 12 modell har nå gått ca.228000 km og går fortsatt fint. Tror registeret ble sjekket/fikset før vi kjøpte bilen for 5 år siden. Det er også byttet olje på girkassen 2 ganger, og på fordelingskassen en gang. Har begynt å komme litt plystrelyd fra turbo og litt lyd fra ac-kompressor, så er nok noe påkost på gang der. DPF er heller ikke skiftet.

Sist helg var vi og kikket på en 2019 modell x3 i Molde med km.stand 167000. Bilen gjorde et veldig godt inntrykk, og det endte med at vi kjøper denne og bytter inn vår F25. Km.standen er noe høy, men vi får en moderne bil med gjenstående nybilgaranti og serviceavtale fram til 200`km. Vi får bilen om ca. en uke, så blir spennende å se hvordan det blir. 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med ny bil! Er nok mye bil for pengene der, og B47 motoren er jeg personlig veldig glad i på tross av den lager litt mye støy til å være en relativt moderne dieselmotor. Mulig den er bedre på 2019-modeller enn den er i vår 2015 420d som har den første utgaven. Motoren er frisk i frasparket og fremstår som om har mer effekt enn den egentlig har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det! Ja, motoren virker veldig sprek, og den går også stillere enn N47 som vi har nå. Den bruker vel bare 8 sekunder fra 0 til 100, og det er veldig raskt i en såpass stor bil. G01 har nok også mer støydemping enn F25, for merket at det var roligere inne i bilen når vi kjørte. 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...