Gå til innhold

BMW E61 UTVIDENDE VEDLIKEHOLD


Positiv
 Share

Anbefalte innlegg

Er en del M54 på markedet, så du finner nok deler (og hel motor om du vil) uten problem. På generelt grunnlag mtp. at man skal sjekke topp og blokk og gjerne gjøre en del mer arbeid enn toppakning (kjøpe inn låseverktøy, etc.) så kan det være like relevant å sette inn en annen motor, gjerne en 3L ;)

Du hadde vel litt større lekk, så den flaska der får neppe til så mye, men si ifra hvordan det evt. går om du kjøper en slik. Litt spennende å høre erfaringer fra slikt, selv om jeg neppe kommer til å anvende en selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Positiv changed the title to E61 525IA
  • 3 weeks later...
  • 3 weeks later...

Bra prosjekt :) koselig med flere slike hverdagsbiler som blir reddet fra huggern. Når det gjelder m54 så hadde jeg selv en slik. Og erfaringen er at det svært skjelden skjer noe med toppakningene. Jeg tror du kommer langt med toppdekselpakning, det leak stop godsakene og bytte kjølevæske og olje. Det med tikking hadde jeg også i min på 0w30 og 0w40 olje. Byttet til 5w40 og tikking forsvant :)

Kjekt med grasroot tråd! Liker heller å se på slike tråder enn de som poster look-at-me bilder med høyglanspolerte biler foran villaen. 

Artige historiske bilder også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Positiv changed the title to BMW E61 UTVIDENDE VEDLIKEHOLD

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...