Gå til innhold

1982 E24 635 CSI


E24 Bjørn
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg vet at BMW fortsatt leverte striper for et par år siden. Det er jo enklest og høre med de først. 

Ellers når det gjelder deler så hører jeg alltid med min lokale BMW forhandler først. De kan levere forbausende mye og med litt klubbrabatt i tillegg så er prisene helt innenfor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Rune-K skrev:

Jeg vet at BMW fortsatt leverte striper for et par år siden. Det er jo enklest og høre med de først. 

Ellers når det gjelder deler så hører jeg alltid med min lokale BMW forhandler først. De kan levere forbausende mye og med litt klubbrabatt i tillegg så er prisene helt innenfor.

Stemmer godt det du sier her .

Jeg kunne få nye til min bil til under tusenlappen .

Er jo det som er fordelen med å drive med eldre Bmw ,får somregel tak i det meste enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 hours ago, Rune-K said:

Jeg vet at BMW fortsatt leverte striper for et par år siden. Det er jo enklest og høre med de først. 

Ellers når det gjelder deler så hører jeg alltid med min lokale BMW forhandler først. De kan levere forbausende mye og med litt klubbrabatt i tillegg så er prisene helt innenfor.

Fikk mail fra Bavaria at dette er ikke noe de lenger får tak i.

Så søk etter deler fortsetter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Striper burde einkvar som driv med folie osv få til å laga. Er ein kar her eg bur som har eige firma og han folierar reklame på bilar dagen lang. Om ein veit måla på stripene så reknar eg ikkje med det skal vera noko problem å få dei laga for ein billig penge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 11/22/2022 at 4:00 PM, RF91 said:

Striper burde einkvar som driv med folie osv få til å laga. Er ein kar her eg bur som har eige firma og han folierar reklame på bilar dagen lang. Om ein veit måla på stripene så reknar eg ikkje med det skal vera noko problem å få dei laga for ein billig penge.

Nja. De må som oftest ha en ukomprimert fil som de enkelt kan redigere. Blir fort et par tusen siden det ikke er serieprodusert.

Endret av E24 Bjørn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rettet en felg og lakerte den i dag.

Felgkanten er i Polaris Sølv samme farge som bilen blir lakkert i.

Senter er gull farget for å få et brekk i total inntrykket av bilen.

For å rette felgen benyttet jeg en brenner og varmet opp godt for så banke forsiktig i felgkanten helt til jeg ble fornøyd med form, fasong og høyde på kanten. Slipet så ned felgen med smergelpappir mellom eikene for så fjærne fett og smuss. Sparklet opp og primet før to baser ble påført. Avsluttet med klarlakk i tre lag. 

BBS BMW felg renovert..jpg

IMG_0344.jpg

Endret av E24 Bjørn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Om noen uker starter jeg med å sette sammen bilen og fullføre rep av sprikker på dashbordet. Felgene må ferdigstilles og skaffes gummi til. Når bilen er komplett satt sammen skal det elektriske sjekkes for riktig funksjon og mellompotte byttes. En lekkasje på servo/bremse system må også utbedres. Antar at jeg ikke har mere en tiden av veien for å få bilen ferdig til sommeren. 

Gummilister og pyntelister må forbedres og et kromdeksel på frontfangeren må fornikles på nytt. Ny frontrute i "bronz" skal installeres. Org radio sjekkes for funksjon++++

635 painted.jpg

635 painted...jpg

635 CSI front hood.jpg

Endret av E24 Bjørn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...