Gå til innhold

\\\ BMW X5 G05 45e Xdrive M-sport Carbonsort - Full Merino skinn /// Foliert Verdoro Green.


Chris A
 Share

Anbefalte innlegg

3 timer siden, BrokeBoi skrev:

Gratulerer med fin X5! Dette er en av de få nyere BMWene som fortsatt ser ut som en BMW. Føler at ACS front splitter, som du nevner, er et "must" på disse bilene, da den får bilen til å se ekstra grom ut på veien. Bilen fremstår nesten som en M-bil med denne splitteren.

Angående farge på spoiler:
Personlig synes jeg Jet Black vil gi bilen et sportsligere preg, bare se på hvordan hvite BMWer med sorte detaljer fremstår, fremfor en helhvit BMW med kromdetaljer. Du har tross alt en mørkeblåbil, så kontrasten vil komme frem under sterkt lys. At du muligens kan se en fargeforskjell mellom Jet Black spoiler og vinduslistene bak er uvesentlig, da disse delene ikke overlapper hverandre, noe som bringer meg videre til det potensielle problemet med å lakkere den i Carbon Black. Skal den lakkeres er du avhengig av 100% fargematch, ellers kommer du til å irritere deg over dette i lang tid. Jeg fikk dette problemet da jeg skulle lakkere front splitteren på min forrige bil. Fargen var svært nærme bilens farge, men hadde en marginal nyanseforskjell som var nok til å irritere meg til å kjøpe en ny front splitter i karbonfiber istedenfor.

Uansett hva du velger, så vil det se bra ut på bilen uansett. Rent økonomisk hadde jeg valgt å bare la den være i Jet Black.

 

Tusen takk @BrokeBoi :-).

Blir spennende å se når disse delene er montert ja.

Ja, det er ikke alltid helt enkelt å vite hva man skal gjøre. Det som er, jeg skal lakke fronten uansett, det nesten ingen differanse og matte ned tak spoiler og lakke den i bilen farge. Så det er derfor jeg har dette oppe til vurdering. Det blir ikke gjort senere for å si det sånn. På en hvit bil vil detaljene komme mer til syne. Å ja, bommer man på fargen kan det bli svært irriterende. Så, what to do :-). Takk for ditt svar og syn på saken !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 25.1.2023 den 16.33, Walkabout skrev:

Støtter @BrokeBoiher, ville absolutt beholdt takspoileren jet black. Matcher fint med shadow line og de sorte detaljene rundt bakruta. Billigere er det også :) 

Ja @Walkaboutdet spørs om ikke du og @BrokeBoi har rett🤔. Delene er nå på vei til lakkeringsverkstedet. Majoriteten jeg har diskutert dette med foruten om forumet her også sier at den bør være jetblack😅👌
Takk for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, StigJ skrev:

Karbonsort og Jet Black, en detailers utfordring 😅

Gratulerer med en flott X5 😎 Blir like glad hver gang jeg ser interiørslister som er alt annet enn høyglans sort eller alu.
 

Tusen takk @StigJ 🤩

Ja, det er to vanskelige farger. Spesielt jetblack. Med tanke på listene er jeg helt enig med deg! 
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Skulebollen skrev:

Jeg tror jeg ville lakket spoileren likt den originale. M.a.o carbonsort øverst 😊

Hehe, det skal ikke være enkelt😅

Det er veldig fristende å lakke den. Det er nesten ingen prisforskjell i det hele tatt og gjøre det. Vi snakker en 7-800kr

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Saltkjelen skrev:

Lekker X5 du har fått deg her. Herlig utstyrsnivå også! :) 

Jeg føyer meg nok i samme rekke som @Skulebollen hva gjelder farge på takspoileren. :) 

Tusen takk @Saltkjelen🤩.

Å takk for din mening hva gjelder farge på takspoiler😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaggu ikke lett valg dette her @Chris A men etter og ha sett frem og tilbake så tror jeg kanskje jeg hadde lakkert den likt som bil 😊

Men igjen vanskelig for i det andre øyeblikket ville jeg ikke gjort det igjen 😅

Uansett hva du gjør så tenker jeg du blir fornøyd og ja for en bil .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@sveigis😅. Nei, det skal ikke være enkelt. Man gjør det ikke enklere for seg selv heller ved å spørre andre. Samtidig er det mange dær ute med øyne for detaljer,  og hva som ser bra ut. Til slutt bunner det hele på magefølelse😊.  nei, man har bestemt seg, så ser man på det engang til så blir man usikker igjen.

Det blir nok bra verken eller! Takk for hyggelige ord og din anbefaling😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Chris A skrev:

@sveigis😅. Nei, det skal ikke være enkelt. Man gjør det ikke enklere for seg selv heller ved å spørre andre. Samtidig er det mange dær ute med øyne for detaljer,  og hva som ser bra ut. Til slutt bunner det hele på magefølelse😊.  nei, man har bestemt seg, så ser man på det engang til så blir man usikker igjen.

Det blir nok bra verken eller! Takk for hyggelige ord og din anbefaling😊

Det er bare lakk, så blir det krise lar det seg lakkere igjen. 
Flott og gått utstyrt bil:)

Endret av skoglund
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Chris A changed the title to \\\ BMW X5 G05 45e Xdrive M-sport Carbonsort - Full Merino skinn /// Foliert Verdoro Green.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...