Gå til innhold

\\\ BMW X5 G05 45e Xdrive M-sport Carbonsort - Full Merino skinn /// Foliert Verdoro Green.


Chris A
 Share

Anbefalte innlegg

Er alltid kritisk til hvor jeg parkerer bilen offentlig. Prøver også å påvirke dem jeg bor i lag med også. Har alliert meg med min yngste datter (14år), hun er min spion når jeg er ute på jobb. 😅 Hun er også opptrent til støvsuging og lettere vask innvendig. Min eldste datter (24år) tar seg av utvendig vask. Den yngste er nå forøvrig under opplæring for å ta seg av alt, da den eldste har flyttet ut.😅😉Kona jobber jeg med fortsatt. 😂Så her er et bilde da min kone parkerte på vigra i dag da hun skulle ut å reise. Det kommer seg👌

Av en eller annen grunn får jeg ikke rotert bilde. 

8E9C2AFE-CA09-4F59-9463-B4D9934E1BA4.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Chris A changed the title to 2020 BMW X5 G05 45e Xdrive M-sport Carbonsort - Full Merino skinn /// Bilde takspoiler fra fabrikk. S.4
On 1/24/2023 at 12:39 PM, Chris A said:

Tusen takk @RNJ🤩. Hatt tre E53 og en E70 tidligere. Alle gode biler. Så det var veldig kjekt å sette seg opp i en bil igjen, man føler seg litt som en konge på veien. Trygg og happy. Lyden fra motoren starter sjelden med vår vanlige bruksmønster til dagen 😅 er meget pen! 
Det blir nok en meget hyggelig tur til sør spania. Luftfjæringen og komforten generelt er helt super! God tur! 

Da er X5 45e vel fremme i Spania. En glimrende motorveiscruiser! Rett under 3400 km med 118.1 km/h i gjennomsnitt og 1,18 liter på milen. Vi ladet ikke underveis men kjørte ren bensin og jeg syns at under 1,2 liter på milen er meget imponerende. Bilen ligger fint på motorveien, men i fjellene i Spania er motorveien ganske svingete og da merker man godt vekten. Jeg klarte da ikke 150 km/h som bilen ellers lå på i Frankrike og Spania. Vi kjørte X5'en fordi vi hadde to hunder i bur i bagasjerommet. Hvis ikke hadde vi kjørt min G11 750D som nok ligger et lite hakk over i komfort. Uansett dette imponerte X5'en veldig på både sittekomfort og støynivå.

IMG_2491.thumb.jpg.9083fb34d79cc9f05bf16b87e8a1eb0d.jpg

 

IMG_2490.thumb.jpg.2470e1fa816c9907ac31ed01a99ce891.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@RNJ

Artig tilbakemelding, nyttig for meg som driver å kjører en del sydover og som vurderer X5 45e. Dette er virkelig en fantastisk bil som for en gangs skyld er en bra to i ett løsning. Min første tanke er at forbruket var noe høyt, men det er fordi jeg er vant med 0,75 l per mil på samme kjøring med min 540d. X5 er større, tyngre og har mer luftmotstand så forbruket er naturligvis høyere. Men hvis man lader på destinasjon, f eks når man har kommet frem til turens mål så henter man inn det noe høyere forbruket på veien ned kontra en diesel. Jeg observerer at mange hoteller og kjøpesentere i sydeuropa ennå ikke har lært seg å ta betalt for bruk av ladere 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for reisebrev, hyggelig😊 @RNJ

Med den gjennomsnitt hastigheten og ellers 150km/h + er kanskje ikke forbruket så høyt. Ligger man og veksler litt fil i høyere hastigheter går det litt fuel. 
jeg kan tenke meg at du merker vekten ja, blir som en litt tung lastet båt. Litt seig i toppen. Er det 21" felger du har på bilen? 
Kos deg i spania, balsam det nå med været vi har hjemme:)
 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, Fredrik 90 said:

@RNJ

Artig tilbakemelding, nyttig for meg som driver å kjører en del sydover og som vurderer X5 45e. Dette er virkelig en fantastisk bil som for en gangs skyld er en bra to i ett løsning. Min første tanke er at forbruket var noe høyt, men det er fordi jeg er vant med 0,75 l per mil på samme kjøring med min 540d. X5 er større, tyngre og har mer luftmotstand så forbruket er naturligvis høyere. Men hvis man lader på destinasjon, f eks når man har kommet frem til turens mål så henter man inn det noe høyere forbruket på veien ned kontra en diesel. Jeg observerer at mange hoteller og kjøpesentere i sydeuropa ennå ikke har lært seg å ta betalt for bruk av ladere 😅

Som familiebil vil jeg mene at X5 er perfekt om du har anledning. Da våre barn var små så hadde vi VW Sharan! Grøss! Jeg er i utgangspunktet ingen stor SUV-fan, men må innrømme at X5 45e imponerer. Hadde for mange år siden en X3 3.0i som jeg aldri helt ble fortrolig med og som gikk i innbytte da jeg kjøpte 130i'en. X3'en var særdeles tørst og helt klart mer tørst enn X5 45e.

Spesielt nå hvor du har 130i i garasjen så er det helt innafor med X5 som familiebil. Da er alle behov uansett dekket!

Jeg tror ellers ikke at lading underveis ville ha endre noe vesentlig på forbruket. Batteriet er såpass lite i forhold til forbruket i høye hastigheter at det kun ville gjøre marginal forskjell. Den største besparelsen med hybrid på langtur er lading ved oppbremsning som det tross alt blir en del av med alle de som ikke han holde et fornuftig tempo i venstrefilen.

3 hours ago, Chris A said:

Takk for reisebrev, hyggelig😊 @RNJ

Med den gjennomsnitt hastigheten og ellers 150km/h + er kanskje ikke forbruket så høyt. Ligger man og veksler litt fil i høyere hastigheter går det litt fuel. 
jeg kan tenke meg at du merker vekten ja, blir som en litt tung lastet båt. Litt seig i toppen. Er det 21" felger du har på bilen? 
Kos deg i spania, balsam det nå med været vi har hjemme:)
 

 

Det er vinterhjul på bilen og de er kun 19". Jeg har 20" på sommerhjulene. Jeg er ingen stor fan av lavprofil generelt og spesielt ikke på SUV. Var derfor fornøyd med å kjøpe en bil med ballongdekk :-) 

Vinterhjulene har hastighetsmerke "R" som tilsvarer 170 km/t. Det krevde all tilgjengelig viljestyrke å holde bilen på 170 i Tyskland og jeg hadde kun noen få besøk over 200. Det skal sies at med trafikk og veiarbeider så er det uansett ikke veldig mange anledninger til å gi full gass.

Jeg var forøvrig imponert over den adaptive cruisekontrollen som kun noen veldig få ganger misforsto trafikkbildet. På de svingete motorveier i Spania forsto den selv at 150 ikke var tilrådelig og viste et "svingete vei"-symbol i head up display og reduserte hastigheten. Jeg kunne sikkert ha overstyrt dette, men det fristet ikke veldig med 2,5 tonn bil. Selvstyringen brukte jeg ikke. Den virker mye bedre enn på min G11 750D men fortsatt stoler jeg ikke 100% på den og da blir det bare slitsom hele tiden å skulle være på vakt. I tillegg syns jeg den vingler litt i filen og at det er mulig å kjøre mer behagelig ved å styre selv.

En kuriøsitet er det at den trådløse forbindelsen mellom bil og telefon for Apple CarPlay ble slått ut ved nesten hver passering av bomstasjoner i Frankrike og Spania. Etterfølgende var det tidvis vanskelig å reconnect'e og det var egentlig et litt slitsomt problem. Jeg har googlet problemet og det er vist en kjent sak som ikke kun rammer BMW men også flere andre som bruker trådløs Apple CarPlay eller Android Auto. Jeg vet ikke hva problemet egentlig er men antar at det er interferens fra annet trådløst utstyr i bomstasjonene.

Endret av RNJ
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@RNJ

åja, du kjører med vinterdekka. Det gjør ikke veigrepet noe bedre. Jeg syns den radarbaserte adaptive cruisekontrollen er super, veldig lite problemer med den. Kontra kamera basert som på i3😅 Selvstyring er mer en gimmik, bruker det av og til. Er som du sier, man får penere og mer kontrollert sving med menneskelig input. 
200km/t. Da er må det være litt vanskelig å slappe av tenker jeg? Da ting skjer veldig fort, jeg er usikker på om jeg har vert opp i den hastighetem😅😂🙈

Det må jo være noe som bryter wifi forbindelse slik at apple car play faller ut? 
 

fortsatt god ferie @RNJ😎

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er litt "harry" med /// PERFORMANCE i store bokstaver på en spoiler på en ikke M-bil. Jeg tror fortsatt jeg ville beholdt den i sort, men foliert/lakkert over de bokstavene. Om de rett og slett ikke kan pilles av da. Men skal du likevel lakkere så kan det være vel så greit i bilens farge kanskje. Tror det blir bra uansett :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Chris A skrev:


200km/t. Da er må det være litt vanskelig å slappe av tenker jeg? Da ting skjer veldig fort, jeg er usikker på om jeg har vert opp i den hastighetem😅😂🙈

Det må jo være noe som bryter wifi forbindelse slik at apple car play faller ut? 
 

fortsatt god ferie @RNJ😎

200 km/t går overraskede greit, slike påkostede premiumbiler som dette er veldig avslappende og udramatiske å kjøre. Og veiene dette er lov på er såpass godt dimensjonert at det er helt udramatisk med mindre man gjør det i tett trafikk…det er ikke smart. Største problemet er at du blir så inni helsike fartsblind 😂 Når du kommer til en 120 sone så er det jo som å kjøre i 70 km/t 😅 Så hvis du kjører av Autobahn for å fylle, og pumpene kommer i mot deg veldig raskt da våkner du fort 😂

Endret av Fredrik 90
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Walkabout

Helt enig! Likte ikke den skriften selv. Det såg litt harry ut ja😅✌️BTW: bokstavene hadde vert like harry om det var en M bil spør du meg✌️

@Fredrik 90

Ja, 200 km/t da skjer ting fort, og jeg vil tro man er litt mer fokusert en i 120 ja. Jeg er jo mer vant med å ikke ha gul midtstripe vei bredde som varierer hele tiden,  og farten blir deretter😬

Har kjørt på autobahn en gang, den gang i en sort 520i E39 shadowline. Husker veldig godt at det var veldig uvant med di høye hastighetene. Men man ble fort vant til det. 
Jeg merker det bare når jeg skal nedover til gardermoen at 120-130 er høyere en jeg er vant til daglig🙈

Endret av Chris A
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med kanonflott kjøremaskin🤩

Denne var lekker ! Så litt på bla G11,RR 405 og G05 selv men handlet akkurat en F15 så tenker jeg å bruke denne til neste vinter eller neste måned 😄før jeg ser an litt priser igjen 😊 G05 står høyt på lista 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Skulebollen skrev:

Er ikke i stuss lenger når jeg såg spoileren, prøv bilens farge😁

Har snakket med dem i førde som skal gjøre lakk og monterings jobben i dag. Å har bestemt meg for å lakke begge delene i bilens farge. Pluss overlakk av bokstaver. Skrev også jeg håper på lite lakk forskjell😅

3 timer siden, Tony Soprano skrev:

Gratulerer med kanonflott kjøremaskin🤩

Denne var lekker ! Så litt på bla G11,RR 405 og G05 selv men handlet akkurat en F15 så tenker jeg å bruke denne til neste vinter eller neste måned 😄før jeg ser an litt priser igjen 😊 G05 står høyt på lista 👍

Tusen takk @Tony Soprano🤩.

G05 kan varmt anbefales. Er litt forskjell på G11 og G05 i pris pr. Idag. begge er kjempe biler. 
 
Her er bilde av en kompis bil som jeg hjelpte å polere og coate i fjor. Svært pen 730da Xdrive med executive pro package, B&W osv. 
 

 


 

 

DDF27F59-D74C-464E-99B1-87DBFD3CB01D.jpeg

65942D84-CCC2-4942-A4AC-0DA9D2AF7CB4.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Skulebollen skrev:

Bilskadesenteret du bruker😊?

Det stemmer. Er et lite stykke å kjøre for meg men. Har brukt dem på litt forskjellig. Bla. Når et ambulanse helikopteret landa ved siden av G30’en😅 Dem har gjort en god jobb, uten å sjekke andre plasser har prisen vert bra å syns jeg. Samt syns jeg Robert dær inne er en hyggelig kar å prate med. Det gjør ikke ting verre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Chris A changed the title to \\\ BMW X5 G05 45e Xdrive M-sport Carbonsort - Full Merino skinn /// Foliert Verdoro Green.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...