Gå til innhold

07 530xdrive starter og stopper etter noen sekunder.(LØST)


teexeln
 Share

Anbefalte innlegg

Tok av innsuget og blendet swirl flaps, byttet glødeplugger, veivhusventilasjon og olje og oljefilter. Etter jeg monterte sammen startet den opp og går fint på tomgang i 5 til 10 sekunder før den begynner å fuske å dør ut. Hvis jeg ruser den på turtall rett etter den starter kan den gå relativt fint uten å stoppe, men med en gang den kommer ned i turtall begynner den å fuske og dør, da nytter det ikke å gi gass heller. 

Har hatt av innsuget to ganger etter dette for å sjekke at ikke noe lå i klem eller noe jeg hadde glemt, samt sprayet kontakter med kontaktcleaner, men finner ingen ting. Er heller ingen feilkoder som er relevante heller. Fikk opp en "0043E2 Throotle-valve actuator, activation" men den er ikke permanent å gasspjeldet er nettop byttet på verksted nå rett før jeg kjøpte den. Gløderele ble ikke byttet men får feil på glødeplugg på syl.1 alikevel, så glødereleet kan kanskje være synderen, men det burde vel ikke kunne gi slike problemer?

Noen som har vert borti noe lignende? Kan falskluft eller lekkasje noe steder under innsug gi slike symptomer? Var litt trangt å få opp veivhusventilen så det så ut som den svettet litt diesel på returen ved den ene dysen rett etter, men det virker tett nå. Kan dette gi slike symptomer? Bilen gikk som en klokke før dette. Setter utrolig stor pris på hjelp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • teexeln changed the title to 07 530xdrive starter og stopper etter noen sekunder.(LØST)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...