Gå til innhold

Robkill’s motoriserte verden. Alpina B3 Biturbo Allrad f31. - Gammel traver gjenoppsto, e32!

Anbefalte innlegg

Hatt bilen på bukk i dag for en liten sjekk før EU. Noe slark i et endeledd, så da benytter jeg meg av muligheten til å bytte indre og ytre på begge sider samt støttestag og foringer i løpet av de kommende ukene. Forhåpentligvis en billig investering for å beholde kjøregleden uavbrutt i noen år til :)  Tok i samme slengen av deksler og støymatter for å rengjøre. Fortsatt rust og skadefri til tross for vinterbruk.

FullSizeRender.thumb.jpeg.e925ca02556a79165f4ad9ab2320ee54.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...

Hadde bilen på EU en liten tid tilbake og fikk to 2’r feil. Knekt fjær og chassisnummer som ikke samsvarer med vognkort og OBD 🤷  Etter en klagegang via vegvesenet fikk jeg til svar at det var amatørmessig og gi 2’r feil på chassisnummer da det er spesifisert i COC og autosys at bilen er levert med BMW sitt understellsnummer i moduler, og Alpina sitt i vognkort.. 

Fjærene lot vente på seg fra Alpina, men dukket heldigvis opp til slutt og ble byttet i kveld slik at bilen kan leveres på etterkontroll i morgen :)

IMG_2994.thumb.jpeg.245a5416a3c03b123d05dfe978e3d5f7.jpegIMG_2988.thumb.jpeg.43847732fd05819760d223888d12a144.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 months later...

Utrolig gøy å se bilen live i Drøbak oppe i rundkjøringen ved golfbanen for et par uker tilbake. Kona ble satt ut av at jeg siklet og holdt på å kjøre av veien med Taycanen. :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, skoglund skrev:

Pen lyd :) får jo fort båt preg når man får tynt det såpass i sving 🙈

Ble i grunn litt overrasket over hvor mye lyd det er, sjeldent jeg ser videoer eller hører bilen selv 🫢 Godt jeg har sertifikat på båt 🚣

1 time siden, fupsaker skrev:

Utrolig gøy å se bilen live i Drøbak oppe i rundkjøringen ved golfbanen for et par uker tilbake. Kona ble satt ut av at jeg siklet og holdt på å kjøre av veien med Taycanen. :D 

Mannfolk-greier det vett. Eneste oppmerksomheten bilen får 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutter siden, Robkill skrev:

Ble i grunn litt overrasket over hvor mye lyd det er, sjeldent jeg ser videoer eller hører bilen selv 🫢 Godt jeg har sertifikat på båt 🚣

Mannfolk-greier det vett. Eneste oppmerksomheten bilen får 😂

Så du hadde rattet tidligere 👍 var ikke vondt ment med båt utsagnet :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, skoglund skrev:

Så du hadde rattet tidligere 👍 var ikke vondt ment med båt utsagnet :) 

Jeg er helt enig i utsagnet, så det er ikke noe å tenke på 😁 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...

Etter rundt 1200km i bil, samt noe kortere til fots eller med tråsykkel er det godt å komme seg hjem.  Liten vogn til tross havnet forbruket på 1.26l mila! Noe som tilsvarer antall knottbitt per kvadratcentimeter med hud 😝 Bilen er helt konge til sånne turer, stabil og fin samt krefter i overflod over berg og fjell.  Noe begrenset bruksområde med tanke på høyde, men alt kunne løses ved nye forsøk og annen angrepsvinkel.

IMG_3464.thumb.jpeg.892f47c3dc4092070346af79e52bec4b.jpeg

IMG_3499.thumb.jpeg.6c97ad115441353c1896d41211e3f7c1.jpeg

IMG_3494.thumb.jpeg.58d72ea986265ab65614c3766cebb23e.jpeg

IMG_3487.thumb.jpeg.99d57a6684e9e6ca10c01bf58c04614e.jpeg

IMG_3455.thumb.jpeg.3cc7bfec284e38cbb36e927f5b9db3e9.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, sveigis skrev:

Må være digg å ha en sånn bil til turer som di har gjort her .

Nydelig du har her .😊

Skikkelig milsluker 😄 Morsomt hvor mye oppmerksomhet ekvipasjen får også. Mange folk som er interessert i både vogn og bil på steder man stopper! Skal sies at veldig få vet hva Alpina er for noe, så selv jeg kaller den for BMW med mindre folk spesifikt sier Alpina 🤷‍♂️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 5 weeks later...

Etter 2700km på snaue to uker er det godt å være hjemme. Fire voksne med bagasje gjorde bilen relativt ukomfortabel. 3-serie er ment for to selv som stasjonsvogn 😝 Forbruket stoppet på 0.79l/mila, noe jeg er fornøyd med over berg og fjell i lettere kjent kjørestil for bilinteresserte :) 

IMG_3599.thumb.jpeg.e72b5ffee690110ae8d58b5b518e2ca9.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...

Alpinaen har nå fungert som alt-mulig bil i over tre år. Helt ypperlig det, men begynner å bli såpass vant til den at det blir langt mellom gledes dagene, og ikke kun rutine 🫣 Så hvordan dette skulle fikses har vært grublet på en god stund…

Håper løsningen ble riktig, for den har en 1.0 rekketre på 60hk, veier 865kg og er noe helt annet 😁

IMG_3910.thumb.jpeg.82fd663a5e3f9255f890e6944da02746.jpeg

Endret av Robkill
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Robkill changed the title to Robkill’s motoriserte verden. Alpina B3 Biturbo Allrad f31. - Gammel traver gjenoppsto, e32!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...