Jump to content

Recommended Posts

Posted

Er det noen som vet når BMW begynte å levere biler med 4G? Eller sagt på en annen måte, er min 22 modell Z4 levert med 4G?  Prøvde og sjekke ut hjemmesiden til BMW men der ble jeg ikke noe klokere.

Posted
36 minutter siden, Lars89 skrev:

Screenshot_2025-11-30-23-10-49-68_40deb401b9ffe8e1df2f1cc5ba480b12.thumb.jpg.85f89647f05f3b735815d5f0a65ea2e1.jpg

Jada, den fant jeg også men den sa meg ikke stort. Jeg tror G29 bruker OS 7 og den finner jeg ingenting om.

Posted

Etter og ha lest og studert teksten fra BMW som @Lars89 la ut så har jeg kommet fram til det samme.
Samtidig så stryker BMW på skriftlig kommunikasjon. Jeg føler meg rimelig oppegående på norsk skriftspråk men dette var utrolig krøkkete skrevet. Hadde man lagt inn et avsnitt etter "5G-mobilstandarden" så hadde det jo hjulpet bare det.

Men hvis det er de samme som har oversatt instruksjonsboka til norsk så sier det vel alt.

Posted

Siste årgang med F3x har i hvert fall NBT Evo med 4G. Husker da jeg handlet i 2018 så var det en ting selger fremsnakket opp mot å kjøpe en brukt 2017-modell. Han var kanskje inne på noe.....

  • 1 month later...
Posted
På 2.12.2025 den 11.02, *MrB* skrev:

Siste årgang med F3x har i hvert fall NBT Evo med 4G. Husker da jeg handlet i 2018 så var det en ting selger fremsnakket opp mot å kjøpe en brukt 2017-modell. Han var kanskje inne på noe.....

For en gangs skyld har jo bilselgeren faktisk vært inne på noe, men endringen gjaldt fra 07/2016 (dvs. 2017). Alle 2017 og 2018 av F30 med NBT EVO har TCB 4G. :) 

Posted

Så er det da mulig at på min F34 produsert 07/2016 som skal være en 2017 modell slik jeg forstår det har 4G og ikke 2G?

Har vært overbevist om at den bruker 2G jeg...

Hvordan finner jeg ut dette?

Posted
4 timer siden, sondre skrev:

Så er det da mulig at på min F34 produsert 07/2016 som skal være en 2017 modell slik jeg forstår det har 4G og ikke 2G?

Har vært overbevist om at den bruker 2G jeg...

Hvordan finner jeg ut dette?

Kan du sende VIN?

Posted
1 time siden, Saltkjelen skrev:

Kan du sende VIN?

Sendte melding, eller vil du ha den her?

Posted

Her er jeg på djupt vann, og finner sikkert svaret om jeg leser tråden. Men er det noe jeg kan gjøre for å fortsatt bruke appstyring på min 14’ F11?

Posted
3 timer siden, Eystein Ose skrev:

Her er jeg på djupt vann, og finner sikkert svaret om jeg leser tråden. Men er det noe jeg kan gjøre for å fortsatt bruke appstyring på min 14’ F11?

Nei, det er dessverre ingen løsning for oss med vanlig NBT. Med mindre man ikke river ut hele NBTen og setter inn en NBT EVO og TCB.

4 timer siden, sondre skrev:

Sendte melding, eller vil du ha den her?

Svarte deg i og for seg opp på PM, men bilen din har 4G.

Skjermbilde2026-01-03kl_22_35_40.thumb.png.62c4eff4c2e09f06c3e6fdd123b5ec53.png

  • 4 months later...
Posted

Stortinget har nå tvunget regjeringen til å utrede konsekvensene av å stenge 2G nettet i årskiftet 2027/2028. Det er politiske krefter som ønsker at det flyttes en gang til, denne gang til 2030 slik bl.a Finland har planer om. Norge er tidlig ute om de gjennomfører dette i 2027. Ja får håpe det blir flyttet til 2030.  Har selv en 2016 modell i3 med 2G. 

SOS-knappen og 2G-nettet: Kan bli løsning for 700.000 bileiere

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...