Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
På 4.7.2025 den 18.04, Olaandref skrev:

Nydelig bil du har fått deg der, E39 M5 står høyt på favorittlista 😃

Tusen takk! Helt enig, E39 M5 må for meg være på topp 3 BMW produsert noen gang. Gud for et tidløst og fantastisk design utvendig og innvendig. Nydelig å kjøre, rå lyd, samt perfekt mengde mekanisk/analogt i forhold til elektroniske ting (oppbygning og utstyr). Tror E92 M3 ligger rett over den på drømmelista av biler jeg vil eie, men det er definitivt tett løp mellom bilene i toppen uansett 😁

20 timer siden, *MrB* skrev:

Ang jekk, så kjøpte jeg denne før prisen gikk i taket:

https://www.bahco.com/no_nb/ekstra-lav-inngangshoyde--ekstra-lang-rekkevidde-pb_bh11500_.html

Tror jeg gav ca 3000kr for den. Den når langt inn, og kommer godt til på selv lave biler. Anbefales. 

Den der er veldig fin! Husker ikke hvilken modell kompisen min har i bruk privat, men han driver verktøybutikk med mye Bahco, så mye mulig han evt har en demomodell jeg kan se på om det ikke er denne han har fra før selv. 

Skrevet

Gratulerer med BMW og hyggelig å se deg tilbake her, @Gabz! Det er rart med det - grillen med kopper var en höjdare for 10 år siden og de kostet skjorta. Nå gjelder OEM og det klassiske skal opprettholdes. Vakkert! :) 

Skrevet

Tusen takk! Ja, veldig sant. Utrolig mye jeg selv har likt før i tiden også, som jeg nå ikke engang kan forstå når jeg ser tilbake. Ting kan snu fort. Men en klassisk OEM/OEM+ BMW slår ytterst sjeldent feil 😎

Skrevet

Meget fin børse dette Gabz! :D E39 M5 har vært drømmebil her også i 25 år. Og blir sikkert det til jeg dauer. Men sikkert veldig moro med 400 ponnier under panseret! :D Kjører du Subaru som daglig enda, eller har det skjedd noe utskifting der? 

Skrevet

Takker! 

Jepp, min trofaste Subaru er enda den daglige bruksbilen. Bikker 4 års eie om 2 uker. En bil jeg har blitt urovekkende glad i. Den har fått diverse stereo-oppgraderinger, men utenom det har det bare vært vanlig vedlikehold, og ellers tut og kjør. Har siklet mye på å skaffe en diesel E39 eller F11 som bruksbil, men denne har bare vært såpass snill og pålitelig at jeg ikke klarer å kvitte meg med den. Også er den jo både god å kjøre, pen å se på, greit utstyrt og ellers ikke veldig mye jeg mangler. Nydelig fremkommelighet om vinteren også. Tørst er den dog, bruker jo nesten like mye som M5en på normal kjøring. Også skulle jeg gjerne hatt litt mer plass til beina mine, sittestillingsmessig. Men etter de forrige pengeslukene(!) jeg eide før denne så var det såpass digg med så pålitelig bil at jeg fikk en egen kjærlighet for den. 

IMG_8459.thumb.JPG.23b13521afeda5cdcceb62458ef95063.JPG

Skrevet
3 timer siden, Gabz skrev:

Takker! 

Jepp, min trofaste Subaru er enda den daglige bruksbilen. Bikker 4 års eie om 2 uker. En bil jeg har blitt urovekkende glad i. Den har fått diverse stereo-oppgraderinger, men utenom det har det bare vært vanlig vedlikehold, og ellers tut og kjør. Har siklet mye på å skaffe en diesel E39 eller F11 som bruksbil, men denne har bare vært såpass snill og pålitelig at jeg ikke klarer å kvitte meg med den. Også er den jo både god å kjøre, pen å se på, greit utstyrt og ellers ikke veldig mye jeg mangler. Nydelig fremkommelighet om vinteren også. Tørst er den dog, bruker jo nesten like mye som M5en på normal kjøring. Også skulle jeg gjerne hatt litt mer plass til beina mine, sittestillingsmessig. Men etter de forrige pengeslukene(!) jeg eide før denne så var det såpass digg med så pålitelig bil at jeg fikk en egen kjærlighet for den. 

Skjønner deg godt! Da jeg hadde hatt BMW i 10 år, tenkte jeg at nok er nok, x5 brukte jeg til den ble for dyr å fikse på. Så kjøpte jeg Skoda Octavia, solgte x5,  kjørt denne I 3.5 år og fint lite feil med den. 

• Gabz changed the title to Gabz kjøper drømmebil - E39 M5
Skrevet
21 hours ago, Gabz said:

Takker! 

IMG_8459.thumb.JPG.23b13521afeda5cdcceb62458ef95063.JPG

Det der er veldig gode biler. 😁 Jeg hadde en 2009 modell Outback i 7 år, dieselutgaven attpåtil. Boxerdieselene har et frynsete rykte mtp. at lagerbukkene som holder veiva er for svake, så det ender med at lagerbukkene sprekker, som igjen fører til for store belastninger på veiv, og veiva knekker til slutt. Min hadde heldigvis fått ny shortblokk på forsikringsskade rett før jeg kjøpte den, så det var et problemfritt bilhold for min del. 😂 Dieselene har også "unequal length headers" originalt, så de har den karakteristiske boxerlyden. Her er en video av den jeg hadde:

https://www.youtube.com/watch?v=7995AFtZ9W8

Ellers en nydelig E39 M5! Kunne godt tenkt meg en slik selv som godværsbil. 😁

Skrevet

Ja, også var det vel noe pakningsmateriale som var lagt på feil/for mye, og da løsner nedi motoren og kan tette oljeganger. Det ble vel fikset på et punkt, mye mulig før 2009. Ellers er det jo motorer med latterlig fin lyd til diesel å være. Er ikke mange dieselbiler som kan måle seg med UEL manifold på den boxeren der. Skulle så gjerne hatt UELH på min også, men ser ut til at det da blir snakk om 15-20k og det ble litt væl på en "fornuftig" bruksbil. 

Nydelig bil du hadde der, veldig kul stance og et utrolig pent karosseri. Synes Outbackene spesielt kler svart svært godt. Og takk for fine ord! 😄

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...