Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei! 

Gått noen runder med meg selv og kom frem til at de Bmw interesserte sikkert synes det er gøy med en gammel sjuer på forumet også. 
Bmw er for meg elsk hat, og jeg regner ikke med at det blir noe annerledes med denne godklumpen her heller. 
Bilen kjøpte jeg av en bekjent som har forsøkt å selge den i nesten ett halvår med varierende hell, annonser og sinnsstemning. Noe som 
resulterte i at jeg fikk kjøpt den for en pris jeg kunne være særdeles fornøyd med. 

E65 var liksom aldri på radaren min før egentlig januar 26. Er vel ca da jeg var å kikket på denne første gang, men da var den litt for dyr - manglende eu og litt kjedelige feil. 
Så jeg tok det voksne valget å gikk for en Opel stasjonsvogn istedenfor (mye bil, lite penger). Men så er det jo sånn at denne bilen stod slik til at hver gang jeg gikk tur, hentet kidden på skolen eller rett og slett beveget meg 100 meter utenfor døra mi i en bestemt retning så stod denne sjueren og fristet meg. Full av snø.. Full av løv.. Full av støv.. Ettersom vinteren passerte og våren kom. 

Nå er jeg av den typen at jeg visualiserer hvordan en ting kan bli, og desverre for meg og min kjæres økonomi ikke hvordan ting faktisk er. Så planen for denne har vært klar ganske så lenge. Men! Så blir man jo plutselig eier, og planene endrer seg, utvikler seg og gir rom for nye detaljer og ideer. 

Nå synes jeg personlig at en sort Bmw 7-serie er det ultimate mafiabil objektet. Så mine ønsker for denne er lavt, velholdt, og mørkt. Jeg sikler litt på frontspoiler også som jeg synes komplimenterer den egentlig litt "spørsmålstegn"-aktige fronten i retning M-sport, eller hvordan de kunne sett ut i M-sport. 

Så per nå, er dette planen i grove trekk;
20" Vossen er montert, får nye bakdekk imorgen med bittelitt mer gummi da det står på 285 25 pr nå. Økes til 295 30 mener jeg, og jeg håper dette vil se og oppleves skapelig. 
40mm H&R senkefjærer er på vei i posten og skal monteres fortløpende. 
Bakluke har en rustflekk som skal lakkeres, håper å få skrapt sammen litt lekepenger til ny frontleppe slik at denne blir lakkert samtidig. 

Ønske om shadowline, tror jeg!. 
Ønsker å få sotet ruter helt frem, samt glass luken. 
Nye indre baklys da de er matte og krakelerte. 
Skikkelig dyprens av interiør. 
Skikkelig dyprens av lakk.
E60/61 Msport ratt 
2 eller 4 blanke eksostutter  

Bilen er pr idag chippet/tunet og virker å være veldig "riktig" med denne steg1 løsningen. Responsiv, greit forbruk og lite røyk. Den har også en stor bunke dokumentasjon og kvitteringer som jeg ikke har satt meg alt for godt inn i, men kjekt å vite at den har blitt "sett".. 

Problemer er det jo alltid med gammel bil, og denne er intet unntak. Foreløpige feil jeg vet om;
* Bakluke går kun opp ved bruk av nøkkel fysisk i lås. Knapper, microbryter og fjernstyring fra nøkkel virker ikke. 
* Potensielt litt rart lydbilde? ikke sitti i noen annen e65 før så lite sammenligningsgrunnlag. 
* ACC virker ikke, og derfor virker ikke CC i det hele tatt. Radarfeil? usikker. 
* Litt "slarkete" dører. Det er softclose overalt, men synes kanskje de er litt "løse" når man har de åpne. 
* Baklykter indre er dårlige i glass.
* Mangler en jekkekloss

Og dette er vel den helt ærlige listen jeg har funnet ut av så langt. Skal ikke bli arbeidsledig på en stund! :)

Har du lest så langt, så belønner jeg med noen bilder og sier takk for oppmerksomheten så langt! 

image.thumb.jpeg.069b0efc42e50170ea825335b0a07045.jpeg

image.thumb.jpeg.32134d3379fb5c8540fdcf82ee8fcc40.jpeg

image.thumb.jpeg.0e9bb46a4c293d9d66c1eb83114b5b9c.jpeg

image.thumb.jpeg.10a76d510a9baaf2808068a9e978ee3b.jpeg

Veldig gøy å se størrelses forskjellen på 911n min og denne.
image.thumb.jpeg.a1b0f56573c0069e8b5977cc863319a3.jpeg

image.thumb.jpeg.4e9e4bd94d9941501c124cc27cde26bf.jpeg

Jeg har rukket å bytte hjul, ikke alle sin smak men det treffer for meg så jeg er happy ;

image.thumb.jpeg.6ac37a816ecaa167108db4b78c9764e5.jpeg

image.thumb.jpeg.fec53a41139747272198aee68a7ad25a.jpeg

image.thumb.jpeg.2e2c0b610145e3c246292d8bca4abc1d.jpeg

image.thumb.jpeg.cc2e95b93b2e682ae05e996a5c8fb684.jpeg

image.thumb.jpeg.5cbc2c1123baf96ec9aae4db8a7c93b9.jpeg

Litt interiør, Sort taktekk og creme - sort detaljer. Meget pent synes jeg! (trenger rens!)

image.thumb.jpeg.040b9b8c6c4f2263ddd1e6aea7f1ccdc.jpeg

image.thumb.jpeg.e869d53ef773cfad97e787784a9acf14.jpeg

Endret av E39_Cato
Skrevet (endret)
2 timer siden, E39_Cato skrev:

20" Vossen er montert, får nye bakdekk imorgen med bittelitt mer gummi da det står på 285 25 pr nå. Økes til 295 30 mener jeg, og jeg håper dette vil se og oppleves skapelig. 

må nok opp på 40 og 35 profil om du skal ha riktig omkrets på hjulene, ellers blir det seende veldig rart ut og du vil få veldig liten klaring under :P på 21" er det 35 og 30 profil.

ACC virker ikke, og derfor virker ikke CC i det hele tatt. Radarfeil? usikker. 

dette kan være mangt, må se hvilken feilkode du har.

Litt "slarkete" dører. Det er softclose overalt, men synes kanskje de er litt "løse" når man har de åpne. 

på alle e65 går foringen til dørstopper i oppløsning over tid, bytter du den så blir det 100%.

og skal du ha blåtannlyd så er cartain cp740 eneste brukbare løsning på e65.

lyd via aux er helt forferdelig på disse bilene.

Endret av Ingvaldsen
Skrevet
8 timer siden, Ingvaldsen skrev:

må nok opp på 40 og 35 profil om du skal ha riktig omkrets på hjulene, ellers blir det seende veldig rart ut og du vil få veldig liten klaring under :P på 21" er det 35 og 30 profil.

dette kan være mangt, må se hvilken feilkode du har.

på alle e65 går foringen til dørstopper i oppløsning over tid, bytter du den så blir det 100%.

og skal du ha blåtannlyd så er cartain cp740 eneste brukbare løsning på e65.

lyd via aux er helt forferdelig på disse bilene.

Tusen takk for tips og info! :)

Står dab adapter med bt i den som lyden er helt grei fra, er mer at jeg føler kanskje den mangler lyd fra noen høyttalere:) 

Riktig rulleomkrets er ikke helt nødvendig pr nå, men jeg få se og ta en vurdering når de nye dekka er montert etterpå om jeg heller skal gå opp 
på gummien :) Kjøpte i utgangspunktet Vossen hjula til Opel-bilen, men innpresset ble litt for lavt på den. På E65 ser det egentlig ut som om hjul
er litt vanskelig å få "pent" da hjula treffer bra ifht dører og fangere, men skjermbue toppen bygger veldig langt ut. Nesten litt sånn fenderlist følelse. 

Skrevet

Gratulerer deg her og Cato 😊

Som jeg har sagt mange ganger så e65 for meg faktisk et særdeles flott karrosseri da facelift selvsagt som du har.

De er nydelige å kjøre og alt det der ,men som jeg sa til deg at de har jo endel elektriske issues disse og er vel ganske få som alt er iorden på om man kjøper en .

Og støtter selvsagt planen din få på sorte lister .

Crome er for Oldsmobiler og annet amerikansk stål .

Du får legge ut her mens du har den 😊😊

Skrevet

Her har du en med h&r 40mm og 245/35r21 og 295/30r21, grusplatene på e65 bygger ganske langt ned så den er allerede i grenseland lav.

ja skal du ha hjulene langt ut i bue må man modifisere endel på fals og innskjerm

IMG_0343.jpeg

Skrevet

Flott med flere e65 på forumet! Jeg har en tråd på min bil som viser bytte av foringer i dører. Det er som @Ingvaldsen sier gummiforinger som går i oppløsning. Jeg har bytta alle 4 på mine, og de kjennes tight og bra ut nå

angående ratt så passer ikke lci ratt fra e60, men du må ha preface ratt. Jeg har et slikt ratt i min til salgs, når jeg finner et individual ratt til e65😊

IMG_6296.jpeg

IMG_6196.jpeg

Skrevet
34 minutter siden, sveigis skrev:

Gratulerer deg her og Cato 😊

Som jeg har sagt mange ganger så e65 for meg faktisk et særdeles flott karrosseri da facelift selvsagt som du har.

De er nydelige å kjøre og alt det der ,men som jeg sa til deg at de har jo endel elektriske issues disse og er vel ganske få som alt er iorden på om man kjøper en .

Og støtter selvsagt planen din få på sorte lister .

Crome er for Oldsmobiler og annet amerikansk stål .

Du får legge ut her mens du har den 😊😊

Hehe ja, men så er det jo noe med den krom kråka i meg etter ett langt liv med granada også, derfor en vanskelig avgjørelse :P
Skal holde dette oppdatert så langt det lar seg gjøre, er noe med dokumentasjon for min egen del også for med litt mye som skjer med litt mye ting så er det fort gjort å miste oversikten.

34 minutter siden, Ingvaldsen skrev:

Her har du en med h&r 40mm og 245/35r21 og 295/30r21, grusplatene på e65 bygger ganske langt ned så den er allerede i grenseland lav.

ja skal du ha hjulene langt ut i bue må man modifisere endel på fals og innskjerm

IMG_0343.jpeg

Her synes jeg høyden treffer bra ihvertfall! og personlig så synes jeg dekk ser ålreit ut også. bakdimmen din blir jo lik min bare min blir 20". Noe voldsom modifisering av buer er uaktuelt for min del, ser for meg jeg skaper mer problemer og rustfeller enn hva jeg får igjen.

1 minutt siden, ehaugsnes skrev:

Flott med flere e65 på forumet! Jeg har en tråd på min bil som viser bytte av foringer i dører. Det er som @Ingvaldsen sier gummiforinger som går i oppløsning. Jeg har bytta alle 4 på mine, og de kjennes tight og bra ut nå

angående ratt så passer ikke lci ratt fra e60, men du må ha preface ratt. Jeg har et slikt ratt i min til salgs, når jeg finner et individual ratt til e65😊

IMG_6296.jpeg

IMG_6196.jpeg

Kanon! Da må jeg få lest godt igjennom fremgangsmåte etc på tråden din. Godt tips med ratt, leste på utenlandsk forum at lci rattet var det som måtte til. greit å få korrigert så man får riktig ratt! :) Gi meg gjerne en lyd dersom du får byttet ut ditt 

Skrevet (endret)
1 time siden, E39_Cato skrev:

. bakdimmen din blir jo lik min bare min blir 20"

må nok opp i 35 profil skal det bli likt med 20".

Endret av Ingvaldsen
Skrevet

Gratulerer, E65 er flotte biler, det ultimate måtte jo vært og hatt en med V12, desverre så vokser de ikke på trær og koster nok litt.

Skrevet
3 timer siden, Haug530D skrev:

E65 er flotte biler, det ultimate måtte jo vært og hatt en med V12, desverre så vokser de ikke på trær og koster nok litt.

de får du nesten kastet etter deg på noen markeder, men når du finner ut at den har 12 stk piezoinjektorer og motor som slekter på 1gen n/s63 så frister det ikke lengere.

Skrevet
4 timer siden, Haug530D skrev:

Gratulerer, E65 er flotte biler, det ultimate måtte jo vært og hatt en med V12, desverre så vokser de ikke på trær og koster nok litt.

Tusen takk! Jeg for min del ville aldri i verden hatt en V12, men jeg kan jo skjønne de som ønsker. En 3.0D eller en V8 bensin er mer enn bra nok for min del, og nå ble det dieseldyr :) 

Skrevet (endret)

Morsom greie!

Skulle legge fra meg dab/bt boksen i midtkonsollen idag, og ser at noen har fått flippet på den bagasjeroms bryteren. Så satte den som ulåst, og nå fungerer den som den skal sånn ca. Så det var easy og billig fix! :D 

Var også innom Sheriffen i Drammen for nye bakdekk. Pris er ihvertfall upåklagelig, selv om dekkene ikke er av råeste fabrikat. 2995,- ferdig på for to stk nye 20" bakdekk er i min bok meget billig. 

Fikk også en AC runde idag, var ikke superbra Ac, noe som ble bekreftet med 230g kjølemiddel som var der. Påfylling utført og iskald ac. 

Spottet hele 2stk E65 på vei til Drammen idag, en sølv farget i motgående og den grå 730d jeg rakk å ta bilde av her. Så også en trivelig F10 med tilsynelatende litt motor. 

IMG_0862.thumb.jpeg.bf85a69bdd6b20e87b4e94c44aa890d3.jpeg

IMG_0864.thumb.jpeg.106055cef2c738c044ba1f7dfa292cd6.jpegIMG_0865.thumb.jpeg.1c46a449d7187ddd4cb5443b4c3c0159.jpegIMG_0866.thumb.jpeg.f06f874132c0a2748fbfb7de0e59bebc.jpegIMG_0870.thumb.jpeg.c3a217da1d290b27bd8acdb2a01c2bed.jpegIMG_0874.thumb.jpeg.9b66382cf8634b1db0ef6021b84f1fb6.jpegIMG_0875.thumb.jpeg.ed2b3ce42957b04ca7c2352b9879f1cb.jpegIMG_0876.thumb.jpeg.28cdd3d2cba9f5098c5185b43dabc57a.jpeg

Endret av E39_Cato

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...