Leaderboard


Popular Content

Showing content with the highest reputation since 08/20/19 in all areas

  1. 27 points
    Da var enda en drømmebil i boks😎
  2. 25 points
  3. 23 points
    Hei alle sammen! Jeg har etter litt tenking frem og tilbake bestemt meg for å lage en tråd her på Bimmers om mitt siste BMW E39 prosjekt. Dette er en bil jeg har eid i snart 10 år og bygd om i flere omganger. I denne fasen av prosjektet blir motoriseringen levert av Japan og solide Toyota. 2JZ 3,4 stroker med singelturbo, satser på ca. 800 hjulhester. Drivlinje består av E46 M3 girkasse, custom mellomaksel og forsterket E39 M5 bakaksel. Som noen av dere kanskje vet har jeg ganske mye erfaring med E39 modellene fra tidligere, har blant annet bygget og godkjent en 96 mod. 528iA med S50B32 og 6. trinns girkasse. Mer om denne her: https://bimmers.no/forums/topic/817032-bmw-e39-s50b32/ Denne bilen fikk uheldigvis et kortvarig liv og ble solgt i deler etter en runde på taket. Videre til prosjektet; Bilen det skal monteres 2JZ i er denne. Originalt en 2000 mod. 520iA i den noe sjeldne fargen Royalrot Metallic. Bilen har jeg som nevnt eid i mange år, og den har underveis vært gjennom flere runder med ombygginger og modifikasjoner, og ble i første omgang bygget om og godkjent som 528i med manuelt gir. Her som original 520iA tilbake i 2008. Satte inn M52B28, monterte komplett original M-sport og bygde om til manuelt gir i 2012. Bilen ble godkjent hos Statens Vegvesen i 2013. M52B28 ble fort litt tamt, og etter mye vurdering frem og tilbake bestemte jeg meg for å gå for V8. Motorvalget falt på en Lexus 1UZ-FE motor som ble bygget opp etter alle kunstens regler, og påbegynt montert i bilen med twin-turbo oppsett. Underveis i byggingen ble også interiør, hjuloppheng osv. gjennomgått. Her er noen bilder fra overhaling/oppbygning av bakaksel. Alle foringer er Powerflex, bremser er modifiserte 330mm K-sport, differensial er oppgradert til 40% brems med nye lameller og samtlige stag/foringer/bolter er erstattet med nye. Videre ble det sveiset inn flatt gulv bak for plass til eksos. Bilen ble også malt under i bilens farge. 4 Bensintanken modifisert for å tillate bruk av mekanisk bensinpumpe. Bensinrør i AN8 (retur) og AN10 (tilførsel) lagt opp under bilen. Etter denne fasen stagnerte prosjektet pga. andre prioriteringer, flytting osv. Det var også en del løsninger jeg ikke var fornøyd med på en bil som skal kjøres på veien, blant annet veldig stive motorfester, trange klaringer og redusert lydisolasjon. Jeg valgte derfor å selge denne motorpakken og investere i en 2JZ-GTE, da dette er en enklere motor å få til å fungere i bilen hvor jeg blant annet kan bruke BMW girkasse/drivlinje og samtidig få plenty av effekt. Tidligere i sommer hentet jeg derfor en komplett 2JZ-GTE med 3,4 liters stroker kit. Motoren har i tillegg CNC-portet topp, HKS 264 kammer og diverse andre fine deler. (Flere bilder kommer av motorbygget) Etter dette har jeg bygd om interiøret i bilen. Dette består nå av svart taktrekk, svart dashbord, svart gulvteppe og sandbeige seter. Alcantara ratt og ombygging til M5 instrument. Det ble samtidig lagt opp ledninger, slanger og rør under gulvteppet for å forberede mot turbomotor. Felger ble lakkert og frembremser er erstattet med kalippere fra Audi RS6 og skiver fra E60 M5. Eibach stabstag montert. Foreløpig står bilen slik: Neste steg er å sette motor/girkasse inn i bilen. Kommer til å oppdatere i tråden etterhvert som ting skjer. Målet er å ha bilen ferdig til våren 2020! Med vennlig hilsen Thomas Netlandet
  4. 19 points
    hsd

    Den store finn.no tråden.

    s50b32 er en forbedret og mere raffinert s50b30. Jeg har både s50b30, og en s50b32 med s50b30 blokk ( kun pga motornummeret tilsier 286hk og ikke 321hk) jeg holder på å bygge som blir gjort "alt" med mtp effektuttak. her er litt jeg bare tar fort og galt fra hukommelsen, er sikkert mere mindre forskjeller, men litt hovedpunkter: - blokka er egentlig lik, og kan brukes på begge. bare litt større borring på b32. ( mange kjører 1000hk i laaang lang tid med b32 borring, så nei det er ikke noe problem om det er skikkelig bygd. Med de toppakning løsningene man har tilgang til i dag har det egentlig blitt slik at sylinderene/blokka sprekker før toppakninga blåser. - veiv med mere slaglengde sammen med b32 råder. økt slagvolum er i mine øyne ett pluss uansett når det økes både i slag og borring uten å få mere vekt i motor. er jo egentlig første bud ved "trimming" og det får du her gratis i b32. - kompression er vell økt noe opp til b32 ( minnes ca 0.5) - spjeldrekka er fra dellorto på b32, Ø2MM større diameter mener jeg, bedre utforma for flow ved at hele rekka er redesignet til det bedre. Har hatt både b30 og b32 spjeldrekker i molykyler, og det er mye forskjeller. kanskje det man ser best er at akslingen som går igjennom rekka, og holder butterfly spjelda er fresa flat, for å gi mere flow på 100% opning. ( på b30 er det bare rund aksling) : b32 fresa flatt på akslingen der boltene som sikrer butterfly spjelda: - innsugsplenum er likt utvendig som b30 ved første øyekast, innvendig er det helt annereledes både mtp lengde og utforming på runnere og hele byggemåten innvendig. Dem passer til info om hverandre, og blir solgt/kjøpt uten info om det er b30 eller b32. - Kanskje eneste fordelen til S50b30, nemlig at den har keramiske plater for å isolere vekk spjeldrekka fra toppen med tanke på varme. Dette er ikke på b32, der går spjeldrekka rett på topp. Mange mener dette egentlig bare var en gimmick, selv er jeg egentlig enig. - vanos, ja det er jo enkel og dobbel vanos. hvordan i alle dager noen kan vri vanos ( flott ordspill) til noe negativt skjønner jeg ikke, variable ventiltider er jo noe av det største som har skjedd på bensinteknologien noen gang etter mitt syn. begrepet i pose og sekk passer vell bra? Teknologien på b30 og b32 vanos er jo den samme, bare at man har vanos både inn og ut på b32. Begge deler fungerer bra, men det må jo vedlikeholdes. Selv synest jeg vanos er genialt. - Kjedestrammer er forbedret på B32. alle som har b30 bør oppgradere dette asap. - kjekk info: du har ett vanosfilter enten du har b30 eller b32. koster 90 kroner på koed. byttes på 7 sekunder uten demontering av noe som helst. - b32 topp har bedre flow, mener portene er litt større orignalt, men også tynnere ventilstem for mere flow. - b32 har ett mye bedre smøresystem mtp bunnpanne og dobbel pickup oljepumpe som flytter olje til hovedsuget. S54 arvet forøvrig dette. ( s50b30 fra E36 M3 GT har det også) - toppdeksel på s50b32 er finere lagd, litt urelevant da det er smaksak, men ser man begge ved siden av hverandre tror jeg 99/100 hadde valgt b32 dekselet. Er rett og slett bare en finere del som gjør motorrommet mye finere. ( b30 så er stripene kun på hver ende av "BMW MOTORSPORT" mens på b32 går øverste og nederste stripa hele vegen over. b32 er også mindre "kantete" . b30: -B32: - Eksosmessig er grenrør egentlig likt, forskjell er vell plassering av lambda (?) ene har vell på grenrør, mens andre har lengre bak på eksosen mener jeg. over er jo kun motor, men forskjellen på m3 3.0 og 3.2 er jo langt større: - "Alt" er forbedret på 3.2 Geometri i forstilling, bakstilling, samt bakstilling er forsterket med 210mm diff og sterkere akslinger. 210 diffen har også ca 3,25 utveksling kontra 3.0 som har 188mm diff med 3,15mm. Alle bekker små di er for en bil som følest friskere. - 3.2 har flytende skiver framme kontra massive på 3.0) ( egentlig litt urelevant, da det er slitedel som de fleste nedgraderer til EBC o.l istedet for å kjøpe skikkelige OEM. ( evt PFC om man faktisk vil oppgradere) - Gearkasse er det fordeler og ulemper. 6 trinns syns jeg er "must" på en slik bil selv, men getrag kassa har litt problemer med misbruk. litt høyere effekt, men sliter litt med syncringer og hoppe ut av gear. Er vanskelig å få tak i deler, og etter det jeg har lest meg fram til litt trasig å skru på. ZF 5 trinns er jo grei den, men ikke perfekt den heller med tanke på skiftepinnene som bør byttes og igjen dette med 5 gear. Selv skal jeg bruke 6 trinns ZF fra Z4M/e46 330i. alternativ er E46 M3 kasse. Uansett ikke verdens undergang om man må bytte kasse, lettskrudde biler. sum summarius er s50 greie motorer enten som b30 eller b32, ja du må overhale vanos, ja du må være flink med oljeskift, ja det er høyeffekts motorer som sliter mere på rådelager o.l enn en seig m50 og dette må deretter byttes jevnere. Bytt før det smeller, holdt prevantivt vedlikehold og man slipper å stå å rope drittmotor når man får rådebank etter 250k km når rådelager sikkert skulle vert bytta på 100-150k Mitt inntrykk er at har man en s50b30, og ønsker å gjøre den bedre så må man nesten bare se på hva bmw har gjort med s50b32. Dem har rett og slett bare satt seg ned, innsett dem hadde noe bra, hvordan skal vi gjøre dette produktet enda bedre. Først kom b32, og deretter S54 som dem tok enda lengre. Er rett og slett tøft når man har både b30 og b32 slik man ser alle de små tinga de har forbedra selv om det egentlig er likt og passer om hverandre. alt fra registerdeksel for pickup feste, til TPS sensor innfesting på spjeldrekke og så videre. Er rett og slett bare mere gjennomført på b32. ( s54 har jeg ikke skrua på, men det er sikkert tatt enda ett steg lengre, men der er det mindre deler som passer på S50. bl.a topp er jo helt annerledes her da den er i 1 del kontra 2 på S50. blokka tror jeg faktisk passer med noen små modifikasjoner)
  5. 16 points
  6. 16 points
    Så over til en liten update/tease til glede for @GtiGtr og @scoot 😁 Jeg har siklet på en 635 csi tidlig i sommer, men vi ble ikke enige om pris så da lot jeg den gå.. og kjøpte meg en 740 som trøst Så tok selger kontakt igjen og vi ble plutselig enig om pris 😳 så da var det vel ikke annet og gjøre 🙄 Fruen har også handlet seg en 15' 520d. Så nå har vi 3 5 6 og 7 serie på tunet 😬 Kommer nok egen tråd på både e24 og e32. Med 4 biler og 1 mc blir det mye rot og blande alt inni her 😂
  7. 16 points
  8. 14 points
    Ring meg når du har kvittet deg med disse, så skal du få en "like".
  9. 14 points
  10. 13 points
    Da har man tilbakelagt årets lange biltur i Europa, så da tradisjon tro så får jeg lage en tråd om turen. Årets Europa tur er faktisk den lengste vi har hatt, og vi har heller aldri vært lenger syd enn hva vi var denne gang. Noe annet som er nytt er at denne gang har vi hatt en destinasjon hvor vi har tilbrakt 10 dager, vanligvis så har vi ikke mer en maks 4 dager på samme sted når vi farter rundt. Målet for turen var en by i syd Spania (første gang vi kjører til Spania også) som heter El Puerto de Santa Maria. Årsaken til akkurat dette stedet er så enkel at her har vi vært utallige ganger i min oppvekst, da min far jobbet her nede for ett norsk firma på slutten av 90 tallet. Siden har vi kommet tilbake som turister da vi kjenner stedet så godt og at det er en del av Spania uten turisme. Drømmen min har alltid vært å kjøre ned hit, så når vi planla en tur ned hit (sist gang var i 2005) med hele familien så valgte jeg å kjøre ned med egen bil. Så jeg kjørte nedover, plukker opp madammen i Paris og møtte resten av familien i Malaga. Så da får jeg kombinert sydentur, familietur og roadtrip i samme ferie Ruta gikk først alene til Hamburg, så reiste jeg videre mot Paris hvor jeg plukker opp madammen. Hun kom da med fly av praktiske årsaker, men jeg måtte jo forbi Paris uansett. Så durer vi videre mot Madrid hvor vi overnatter. Resten av familien møter vi i Malaga hvor de ankommer med fly, de leier seg bil og vi reiser sammen mot El Puerto. Vi leier hus og blir her i 10 dager før familien flyr hjem og vi kjører hjem. Mens vi er her så tar vi også en dagstur til Portugal, ligger kun 2 timer unna El Puerto. Da går ferden via Valencia til Andorra, det bitte lille landet oppi Pyreneene. Derfra kjører vi videre mot Millau syd i Frankrike, over en av verdens høyeste broer. Så har vi ett romslig stop i Paris igjen, nydelig storby man ikke får nok av. Fra Paris går turen via Bremen i Tyskland og hjem. Ca 8600 km og 8 land, fordelt over 18 dager. Bilder kommer fortløpende
  11. 13 points
    Tenker jeg skulle kjøre en update Først og fremst kan jeg meddele den beste nyheten en kan få, nemlig å bli forelder til en frisk og rask unge. 22.07.19 bestemte pjokken seg for at tiden var inne, så nå har F10n offisielt fått navnet bleieXpressen! Så tilbake til hva tråden egentlig handler om, nemlig 5'ern! Er ingenting superspennende som har skjedd siden sist, men noe er det jo alltids å vise frem. Kan jo starte med at sommeren ikke var så varm og ubehagelig, ettersom jeg fikk bytta ut kondenser og gassa opp systemet. Fikk pris fra Svendsen Eksos på Alnabru på nesten 10 000 kr for jobben, noe jeg takket pent nei til. Klikka meg inn på Eurodel og fant kondenser fra Hella, and wouldn't you know, Hella kondenser'n var originaldel bare uten BMW logo. Jobben for å bytte kondenser er rimelig rett frem, men det er mange skruer av forskjellig størrelser og diverse klips som må holdes styr på. Så lenge man ikke roter med det så er det potensial for å spare penger for selv den minst nevenyttige personen. Utgangspunkt Og etter et helvettes med skruer Så var vi i mål Om man skal følge boka, så skal gassen ikke tømmes i atmosfæren, men her var det et bittelite "psht" og så var de siste gram med gass ute. Løfte gamle kondenser ut, inn med den nye, bytte pakningene som sitter på AC rørene og så monteres alt opp. Bortsett fra at OCD'n min ikke klarte la den skitten her være tilstedet. Etter litt gnikking på begge sider var det slik det skulle være. Den gamle kondensern var rett og slett herpa. Et lite stryk med fingern på baksiden, og rillene gikk fra å være solide til å bli porøse. Med den nye inne og 4000 kr fattigere, så var det endelig kald luft å få! Etter kort tid begynte jeg å merke en merkelig lukt fra AC annlegget de første fem sekundene etter start. Etter å brukt to bokser med AC rens, hvor ingen av dem hjalp, begynte jeg å sniffe rundt. Samme sure lukt som kom fra AC annlegget kom også fra samme sted jeg vasket under bytte av kondenser. Mulig midlene jeg miksa ga fra seg en rar lukt. Heldigvis ikke verre enn å bare vaske over en gang til Fikk også fiksa noe jeg har utsatt en stund. Luftdysene bak har mest sannsynlig møtt en sko eller et ben og dermed fått knekt ene justeringen. Relativt enkel fiks. Mannet meg til slutt til å gjennomføre NBT kontroller ettermonteringen. @Walkabout var kompis nok til å la meg teste med han sin slik at jeg slapp kjøpe en for ingenting. Samla alt av utstyr for denne jobben 👌 Resultatet snakker for seg selv Er litt LCI "light" preg over interiøret nå med NBT hjul, midtkonsoll åpner i krom og LCI idrive fascia. Trodde helt ærlig den ikke skulle ha så mye å si, men etter litt kjøring er hånda vandt til det store hjulet. Ser bedre ut gjør den og! Alt i alt en verdig ettermontering. Avslutter i kjent stil med å drysse litt bilder av bilen.
  12. 13 points
    @Fahad har vel patent på det😛Får søke om lov. Blir bedre og bedre🕶 Prøvd litt forskjellige felger. Holder meg til 437M. Fin bredde, nok av gummi og sporer lite👍 Takk😁 Kjører Bootmod3 steg 2 tuning 98 Oktan og M-Performance eksos. Downpipe i titan bestilt fra VRSF. Går ellers litt treig her på forumet på grunn av andre prioriteringer. Minstemann på 1 år hadde satt på ovnen som medførte til brann🤦🏼‍♂️ Så nytt kjøkken må til pga skade på betong...(?) Ellers så er fangeren finjustert og lampene kodet inn: Fikk også byttet trekk på sitteputa på førerstolen. Skuffet over Dovrebil Trondheim, som ville holde en slik skade "skjult". Så da ble gamle trekket demontert: På med nytt trekk. Litt rynkete, men blir bedre.
  13. 13 points
    OddErik_E34

    Indrehus garasjen "E34 525i SOLGT"

    Hei ! Lenge siden det har vært noe aktivitet på denne tråden fra min side..., så nå er det på tide med en oppdatering. Det går fortsatt i bil. Hovedsakelig BMW og Ford, med noen innspill av andre bilmerker en gang i blant. Har siden sist innlegg (2015) blitt flere spennende bilkjøp, noe salg og mye moro innom på tunet. Legger ut litt og litt fra siste tiden etter hvert som jeg får tid. Siste tilskudd i samlingen er en super strøken 525i, som for øvrig er for salg. Grunnen til dette er litt for mange biler nå. Både jeg og min far har vært noe ivrige med bilkjøp og restaurering, det vil si … garasjen er smekk full. Derfor luftes denne for salg til rett person. Et smykke av en bil! Les gjerne mer om bilen på finn.no (https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=153331601) Håper vi kan få til litt aktivitet fremover, både fra min side og aktive lesere. Ha en fin dag alle sammen
  14. 12 points
    Neste dag var en ren transport etappe, en skikkelig lang en. Vi skulle fra Orleans rett syd for Paris til Pinto syd for Madrid. Egentelig ikke så mye spennede på akkurat denne etappen. Men jeg fant fort marsjfart nedover de franske motorveier Når vi kom inn i Spania så slapp jeg madammen til bak rattet, for første gang på turene våre For meg som alltid har vært i syd Spania så er det helt rart å se ett Spania som er like grønt og frodig som Norge. Etterhvert som vi kjørte nedover så ble det gradvis mindre grønt... Etterhver som kvelden seg på så holdt temperaturen seg høy 😅 Jeg har aldri vært på ett hotell med egen garasje til bilen under rommet, det var veldig kult og trygt. Pent rom da Neste dag fortsatt turen mot Malaga for å møte familie. Vi starter grytidlig da vi egentelig trenger hele dagen for å komme oss til El Puerto via Malaga. Den "sjarmerende" leiebilen fattern fikk, Fiat Tipo stasjonsvogn. Glad jeg tok meg bryet med å kjøre egen bil fra Norge... 😅 Ronda er en meget vakker og idyllisk by, her hadde vi lunsj stopp på veien til El Puerto. Etter hvert så kom vi til kjente trakter for oss Huset vi har leid for de neste 10 dagene. For første gang har vi prøvd ut Airbnb, funka veldig bra 👍 Greit med plass til bilen i låst gård, her står den trygt og godt 😀 Vann til å vaske med å 👍 Fortsettelse følger
  15. 12 points
    Avreise var med senferga fra Hirstsalts, siden dette var i felles ferien så var ferga stappfull... Kom i land ca 19:45, fylle opp tanken med rimelig dansk diesel før jeg durer i vei 😀 Det som er digg med seinferga når man skal nedover er at man slipper unna trafikken. Man holder fint driv gjennom Danmark, som er ett kjedelig og drøyt stykke når man skal nedover.. Mørket falt for på, siste stykket ned fra tysker grensa mot hotellet i Hamburg gikk med cruisecontrollen på 200 km/t 😎 Når jeg kon frem til hotellet så skulle de etter avtale ha lagt ut nøkkel til meg, det hadde de selvsagt ikke. Så etter litt frem og tilbake med supporten til Hotels.com (som ikke kunne gjøre noe kl 01:30 på natta) så la jeg meg i baksetet på bilen på hotellets parkerings plass. Morgenen etter når de åpnet resepsjonen så fikk de ansatte se en så sint nordmann som da aldri kommer til å se igjen. For å si det på en pen måte... Men jeg la i vei på en nesten tom A1 Autobahn, bedre start på dagen etter en dritt natt kunne jeg ikke få 😀 Frokost stopp! Følte meg litt som en uteligger når jeg sto å pussa tenner inne på toalettene der i klærne jeg hadde hatt på siden i går... Når dette skiltet kom opp steg både humøret og hastigheten på diesel lokomotivet 🤩 Cruisecontroll på 190 km/t, med litt lufteturer nord for 200 km/t 👍 Godt man har Driving assistent pluss når man skal snappe ett kjapt bilde Så var man innenfor i Nederland... Snor rette motorveier i Nederland Med 277 km igjen til Paris og tidløse Elton John på spillern. Måtte ha meg ett lunsj stop når jeg kom inn i Frankrike 😀 Ikke mye vindmølle debatt i Frankrike ser det ut som 😂 On the road again! Franske motorveier er første klasses 👍 Nærmer seg Infrastruktur!! Jeg var så tidlig ute at jeg hadde god til til å ta meg en sightseeing i Paris 😀 Så bar det opp til flyplassen Charles De Gaulle for å hente konemennsket 😀 Måtte bare stoppe å beundre Concorden litt... Denne flyplassen er ett sykt svært kompleks, det går veier med flere felt mellom terminalene. Terminal 1, snodig fransk arkitektur Her var det trangt i parkerings huset, inne plasser uten "naboer" så jeg måtte ta en sjans... Resten av denne dagen var kun transport etappe til hotellet. Fortsettelse følger senere i dag
  16. 12 points
    Skjebnens dag . Idag har jeg hatt e28en på EU og skulle få greie på hvordan det gikk. Helt ærlig så var jeg negativt ladet mtp hvor strengt alt er nå . Uroligheten har vært tilstede i hele dag og plutselig ringte tlfen etter 12 og på skjermen stod der Bavaria ! Grøss og gru .... Hei det er ........ som ringer ,sitter du godt ? NEI sa jeg . Ok bilen er iorden ,det eneste du må gjøre for å få den godkjent ,er å fikse justeringen på lyktene så vi kan få justert lyktene. Kan du få gjort det ,er den godkjent . Jeg holdt på å svelge tungen av glede ,er det mulig ?😀😀 Avgårde ,hentet bil ,hjem og demonterte alt av lykter ,myknet det opp og smurte alt bevegelig så det gikk som smør . Opp igjen og folkens ,NÅ ER DEN GODKJENT!!😀😀 8 mnd med slit er over og skilt kommer på imorgen . Uvirkelig . Er første gang jeg har godkjent to biler på en dag forresten .😀
  17. 12 points
    Tirsdagen er jo blitt den store Biltilsyndagen for meg .😀 Idag var det opp med denne : Hva stod på meny idag? Jo hvite skilt . Og betalte i skranken og fikk beskjed om å stå ved komtrollhall. Her kom det en herremann ut og tittet på bilen . Hmmmm...Tds jo ,tøft sa han 😀😀 Han røsket opp panseret tok en titt på chassisnummeret ,så at belter virket etterpå . Et øyeblikk ,så kommer jeg ut igjen sa han igjen. Minutter på en sånn etat er lange ,men så kommer han og sier ,da er den 5 seter og alt er hundre prosent på denne . Forøvrig gøy å se en bil som til og med kabler ved batterikasse aldri er gjort noe med fortalte personen ,så kos deg masse med den .😀 Og her er beviset : Og antall seterplasser : Så ja dere ,hvite skilt får den nå ,samt at det er dispensasjon på å kjøre med passasjerer med grønne skilt ,til de hvite kommer . Nå er bilen 100 % ferdig med papirarbeid og alt dette .😀 Om det er nydelig ? Ja .😀😀
  18. 11 points
    Toppdeksel nr. 2 ferdig modifisert og glassblåst. Skrudd baffle-plate: Montert provisorisk på motor. Servopumpebrakett ferdig. Muttere til pumpe skal TIG-sveises fast, så den er enkel å demontere. Motorrommet begynner å bli klart for 2JZ. Har montert E30 kjølevæsketank med nivåsensor og satt opp +-pol stasjon på h. dempertårn slik at det er servicevennlig og tilgjengelig. ABS modul er forøvrig flyttet inn under kupèfilter, på v. side sitter BTR under kupèfilter.4 Motorrrommet skal selvfølgelig lakkeres i bilens farge tilslutt. Noen helhetsbilder av bilen. Den er støvete, men skal snart inn i garasjen Mvh Thomas Netlandet
  19. 11 points
    paukri

    F11 535d

    Da har jeg vært å handlet meg en drømmebil for min del (innenfor mitt budsjett) en 2012 bmw 535dat med masse deilig utstyr legger ved litt bilder, er selvsagt endel jeg skal gjøre med den. så skal prøve å legge ut litt bilder her etterhvert som noe blir gjort.
  20. 11 points
    Tester denne litt!
  21. 11 points
    Tror dette er rekord i opphold i å skrive innlegg i egen bil-tråd for min del, men det har vel egentlig ikke skjedd så mye heller. Kom hjem fra ferie på lørdag, og dette er ruten vi kjørte i år: Totalt ble det 4241km i løpet av 32 dager.
  22. 10 points
    Update fra første langtur på treff . Opel og Bmw på camping.😀 Ja dere da har jeg hatt en tur på tilsammen 60 mil med 28en bort på et alldeles perfekt treff . Meg og to reiste fra Fevik 16.30 på fredag retning Stavanger og jeg må si det rett ut ,jeg gruet meg litt og . Selv om bilen akkurat hadde gått gjennom EU ,samt koffertrom fullt av verktøy ,så hadde jeg ikke garanti for en dritt her . Så jeg sa klart ifra til han andre som kjørte ,at noe idiotkjøring var det ikke snakk om noe han var enig i. Vi lusket oss bortover forbi Kr.sand og holdt fint tempo . Alt virker som det skal og første stopp var Lyngdal inn. Her var det sjekk av olje og vann samt slanger og all good til nå .😀 Nå ble vi enige om å ikke stoppe før vi var på Bore og det er jo et stykke . Uff tenkte jeg ..nå må du ikke svikte og det gjorde den ikke en plass😀😀 Den gikk som et skudd hele veien bort og rett og slett nydelig å kjøre langt med . Etterhvert kom vi bort ,fikk parkert ,tatt oss en seierspils på hytten ,deretter var det bort på området der vi ble sittende til langt på natt,knallgøy. Lørdag og dagen . Etter en dusj måtte man bort med bil på utstilling ,for å så nyte en god frokost med Bmw og Opel folk . Brukte mye av formiddagen på å snakke med Stig J her på forumet og fikk se hans nydelige coupe ,som så ut som ny.😀 Utover dagen ,så ble det en tur opp på en bane ,der folk kjørte ,noe som var gøy .Derreter var vi på Stangeland museet ,noe som var gøy. Og denne dagen her ,var vi heldige og hadde sjåfør og det var jo ikke hva som helst meg og kompisene satt på i heller : E28 M5 ,kan det bli bedre ? Nei tror ikke det .😀 Ute på ettermiddag fikk jeg tlf av forrige eier og han ville se bilen . Problemet var at vi var jo ikke på området ,men da fikk jeg sitte på med det deiligste og råeste jeg noengang har vært med på ,nemlig en trimmet m5 f10 med 700 hk ,ombygd eksos ,ja en jækla sinna bil . Helt syk var og rå : Hvor stor er sjansen for å ha privatsjåfører og begge ratter M5?😀 Ikke stor en plass. Forrige eier kom somsagt og han fikk hakeslepp når han så den . Han synes det var kjempegøy og se hvordan den var nå og hyggelig var det å høre. Desverre knuste jeg tlf på fredag ,og null wifi som funket på camping ,så jeg måtte hente ut bilder fra nett fra treff . Men her noen fra igår : Lotus som var nydelig : Var faktisk fire 28 der på det meste og står de: M5 og resten 535i . Synes dette bildet som ble tatt av min ,var fint: Og noe som var utrolig gøy og inspirerende ,var alle de som kom bort ,slo av en prat og hadde hørt alt som var gjort osv osv ,det var morro og de likte det de så. Det er sånn som gjør at jeg kan fortsette arbeidet og gir motivasjon videre . Ellers på kvelden ble det middag og fest med en perfekt gjeng ,noe som var livat og morro. Men alt det gode har en ende . Søndag kom og vi dro nedover til Sørlandet igjen . Kl 19 var vi hjemme etter en stopp og det var godt. Var sliten ,men verdt det . Og bilen gikk som et skudd hele veien uten feilslag . Dvs at jeg må gjøre noe med drivstoffpumpene ,for der er noe galt av og til . Ellers alt kjempegøy og kjempegøy biltur😀😀
  23. 9 points
  24. 9 points
    Et utvalg med BMW-perler fra trackday-treff på Vålerbanen forrige helg. Fikk også sittet på ca 10 runder med det beistet her. Rundt 600hk på bakhjula, så var en artig tur. Ble også et dusin runder i et par porscher, blant annet en GT2 RS, men det er kanskje ikke fullt så spennende her inne. Fin dag på treff var det iallefall
  25. 9 points
    @sveigis Takkfor det Da endelig! På tide med siste del av reisebrevet. Kom hjem til ødelagt tv, lydplanke og wifi ( Lynnedslag ) Orket ikke mer updates fra tlf så måtte vente til Wifi og pc var oppe og gikk igjen Lørdag: Reiste fra Strasbourg tidlig morgen, gode 3 timer kjøring så var vi fremme i Paradis Denne helgen var det jo AVD oldtimer gp. Med løp på GP banen hele lørdag og søndag. Og absolutt alt av parkeringsplasser og områder var stappfulle med biler fra alle tenkelige bilklubber i Tyskland. Aldri sett i nærheten av så mange entusiastbiler på en plass. Og fullt liv i gatene med biler som kjørte frem og tilbake. Siden klokken ikke engang var 12 så fikk vi ikke sjekket inn, så fant ut vi kunne vaske bil.. Måtte kjøre over 20 km. for og komme til nærmeste selvvask. Så gikk altfor lang tid der, noe det viste seg at jeg ikke kunne få nok av her 😅 Fikk nå vertfall kastet bort litt tid på bilvask, så vi fikk sjekket inn på hotellet og tømt bilen. Hadde booket 2 netter på Hotel Lindner Motorsport. Der var resepsjonen slik den burde vere på alle hotell, ekte gt3 Perfekt beliggenhet, og fin utsikt fra terassen Så bar turen bort for og få prøvd seg på banen.. Dette er noe jeg har drømt om i altfor mange år, så her var det spenning! Fant billettboden og kjøpte meg 3 runder, tenkte dette skulle holde 🙄 Fikk så kjørt 2 runder, før vi tok en liten pause for og se på alt av biler som kjørte. Helt rått hvor mye gromt som går utpå banen! Spottet en hel haug med nordmenn også, tilogmed en Tesla(!) som rotet seg utpå banen.. Tok så en siste runde, før vi bestemte oss for og gå litt langs banen og vere tilskuere. Trakket ett par km bortover fra pitområdet, artig og gå langs banen og se alt som fauk forbi Etter og ha sett andre som kjørte ble jeg jo selvsagt rastløs, og måtte bortigjen og kjøpe noen runder til 😅 Kjøpte 2 runder siden det var under 1 time til banen stengte. Heiv meg utpå og fikk en halv runde før gulflagg og en Golf R som hadde krasjet.. Så da ble banen stengt ut dagen 🙄 Reiste tilbake til hotellet, og tok oss en runde rundt på parkeringsplassene. Dessverre var mange reist hjem for dagen, men var fortsatt ett enormt høyt nivå med spesielle biler! Høydepunktet der var selvsagt Bmw classic.. Dette var godt utpå kveld og det var begynt og tømme seg med biler.. Så skal ikke stå på oppmøte vertfall! ett par random bilder gikk deretter og spiste mat og nøt livet i motorsport paradis. Det var løp på GP banen til 21:30 så var god lyd i hele Nurburg😍 Tror jeg smilte konstant hele dagen Spottet noen greie "ringtools" ved siden av restauranten Nabohotellet vårt ( Samme eigere ), Lindner Congress sin resepsjonsbil, om mulig enda kulere enn gt3
This leaderboard is set to Oslo/GMT+02:00