Jump to content

Leaderboard


Popular Content

Showing content with the highest reputation since 11/04/20 in all areas

  1. 20 points
    Starten på et nytt kapittel 💸
  2. 20 points
    Litt spam av nye ( igjen ) familietralla men denne skal nok bli. Leita lenge etter bil med denne komboen, å endelig fant jeg den.
  3. 20 points
    Da er det ene setet helt ferdig, så nå gjenstår bare førersetet. @lagunilla fikk «gleden» av å bytte skinn og skum i passasjersetet, som til hans fortvilelse var betydelig verre enn et standardsete. Sorry, Yusof, jeg skal aldri ødelegge et komfortsete igjen. Ellers gjorde jeg et forsøk med originale LED dørlys fra F3x LCI. Litt «tragisk» å se BMW gjøre ting mer vanskelig enn nødvendig. F1x dørlysene har en 2-pins kontakt, mens F3x LED dørlysene har en 4-pins kontakt, der kun to pinner er i bruk. BMWs forsøk på å gjøre ettermonteringer vanskeligere, hindrer i hvert fall ikke meg. Ja, ett(!) dørlys har funnet plass i denne forseglede esken. Voila! Lyset er hvitt, og ikke gulaktig slik det fremgår av dette mobilbildet. ...og saltingen har naturligvis funnet sted til Østlandet. Som vanlig får @ahj sin høytrykksspyler kjørt seg!
  4. 20 points
    awt

    Brann BMW i8

    Jeg er også blant de veldig nyskjerrige her, så jeg sendte trådstarter en Mail (noen ganger må man få misbruke «makten» sin litt 😛). Saken er ferdig, men som flere her har nevnt hadde han ikke lov å kommentere noe. Han beklager at han ikke kan si noe, men takket for all hjelp og støtte, og var fornøyd med utfallet av saken.
  5. 20 points
    Kjekt når du fyller 30 og kollegaene benytter sjansen til noen pek😂
  6. 19 points
    Kall meg gjerne gammeldags, men denne fronten her er så mye mer ikonisk og særegen enn det nye designspråket til BMW. Her bærer det umiskjennelig preg av BMW.
  7. 19 points
    Sannsynligvis kjedelig for alle andre enn meg (og mine passasjerer), men for de som vurderer å montere TV (eller video modul (VM) på F1x-språk), så kan jeg fortelle at dette er en del enklere når bilen har DAB fra fabrikk. Det viser seg nemlig at biler med DAB får DAB/TV-rute fra fabrikk på venstre side og en TV-rute på høyre side. Et lite skår i gleden er imidlertid at antenneforsterkeren på venstre vindu kun er for DAB (byttes til ny med DAB og TV - eller, man får ikke lenger bare kjøpt en for DAB eller bare TV, så BMW lager nå bare topputstyrt modul) og på ruten på høyre side har BMW faktisk klippet (!) TV-kabelen. De tok seg bryet med å sette inn en TV-rute, men ettersom bilen ikke er bestilt med TV, klipper de altså kabelen. Dette løses jo i grunn enkelt og greit ved å lodde på avklippet kabel, og montere den samme DAB/TV-forsterkeren som monteres på venstre side. Når det gjelder kabling er TV-modul er dette nokså kurrant, og det enkleste er om bilen er utstyrt med video switch (VS) (min er ikke). VS sitter montert bak sammen med VM, så her skal det da strekkes tre kabler til denne. Når bilen mangler VS, skal det strekkes tre kabler til HU (12-pins kontakten over quad-kontakten til HU) og eventuelt tre kabler til HU-RSE dersom bilen har dette. I tillegg skal det strekkes jording og positiv leder til sikringsbeholder bak. Det sagt, blir operasjonen dessverre langt verre om man ikke har DAB fra fabrikk, da man må bytte ruter i tillegg. Ren delekost for TV, har for mitt vedkommende nå vært ca. 3 500,-. Skjermene monteres, og skinntrekket på passasjerstolen byttes til uka, så er prosjektet helt ferdig. Senkefjærer fra AC Schnitzer monteres i samme moment, samtidig som det tas en full service og bytte av casterastagsforinger. Ellers er M550d innstegslistene borte, og erstattet av BMW Individual. Herlig å se denne skjønnheten lyse opp hver gang man åpner døra!
  8. 18 points
    Da var det dags for å vise bilen hos biltilsynet. Siden trafikkstasjonen i Arendal er helt ubrukelige så valgte jeg å kjøre hele veien til Drammen. Det lønnet seg for å si det sånn.. Jeg legger avgårde en lys og klar formiddag, med 13 grader halv ti på formiddagen så kan man si at våren har kommet til Sørlandet 😅 V8eren spiser mil (og bensin) og man cruiser effektivt avgårde. 5-serie er noen skikkelige milslukere uansett generasjon, det er nesten umulig å ta inn over seg at denne bilen er 16 år gammel 😀 Du sitter nydelig, du har bra stereo, uanstrengt kraftleveranse, lavt støynivå og navigasjon (riktig nok fra 2005, men den funker da E18 stort sett har gått i samme trasé de siste 20 åra). Dere andre her som kjører E60/61, er dere med på påstanden om at dette kanskje er en av verdens mest tidløse biler? Både i design og hvordan de oppleves? Så var man straks fremme ved løvens hule, nå skulle vi se da hvordan dette går... ...og jeg har aldri vært ute for maken. Jeg kjører bilen inn i hallen, han spør etter del en og to av svensk vognkort og tolldeklarasjonen. Disse får han stukket raskt i neven, han skiver litt og vi småprater hyggelig sammen. Så tar han bilder av bilen, sjekker kilometerstand, chassinummer og typegodkjenningsnummer. Så etter kanskje 7 minutter i hallen får jeg bare beskjed om å kjøre ut bilen igjen, så skulle han komme ut til meg med registerings vedtak. Jeg bare....jammen...jammen skal du ikke sjekke ut bilen...skal du ikke klage på slitt frontrute og feil dekk dimensjon? Du har jo knapt sett på bilen jo, dette er da alt for lettvint? Så ler han bare å sier at det ikke var nødvendig, før han kommer med vedtaket og spør om jeg vil ha skilter på med en gang. Jeg bare...eehh ja! Rett inn å betale avgiften på skatteetaten, den var 4 000 kr lavere enn jeg hadde regnet meg frem til. Så fikk jeg stukket ett sett bærumskilter (BUhuu) i hånda, selv om jeg ville ha PD som er Arendal skilter så gikk dette så lett at jeg måtte bare slå til med en gang. Dessuten måtte han ha de svenske skiltene, og jeg hadde ikke med prøveskilt. Så da var den norske bilparken en 545i rikere, og jeg en del tusen fattigere 😅 Vel hjemme igjen, bilen trenger en vask. Dere gale østlendinger har jo begynt å salte veiene for svingende...det er jo bare november. Men jeg kan ikke få sagt hvor deilig det er å ha bilen på norske skilt, eneste er at jeg nå ikke lenger kan snike i parkeringshuset i byen 😂 Kameraene der klarte ikke de svenske skilta ser du, så det har blitt litt svinn for de når herr og fru Fredrik 90 har vært på bytur med V8ern 😅 Men jeg ble litt sjokkert over hvor enkelt det var å importere denne bilen. Og hvor raskt og lettvint det var å vise den og registrere den. Dere som sitter på gjerdet og venter på en eller annen entusiastbil i Norge, importer fra Sverige (eller Tyskland). Fiks forsikring på bilen, få med begge deler av svensk vognkort, betal mva på grensa. Da kan du kjøre 30 dager på utenlandske skilt. Ta med de svenske vognkorta og tolldeklarasjonen til Drammen trafikkstasjon og så får du skilter på ca 20 minutter. Sjekk nøye på forhånd hva avgiften blir om bilen er nyere enn 20 år. Avgiften for denne 545i fra 2004 (reg sent 2003) kom på 24 900,- Dette var så lettvint og smertefritt at jeg fink lyst til å hente en bil til, bare for morroskyld 😀
  9. 17 points
    Heldig med vinterføre og saltfrie veier hjem fra jobb🤩
  10. 17 points
  11. 16 points
    Da har jeg hatt et par timer i G31 LCI 530e, så tenkte å komme med en liten oppsummering av mitt inntrykk. Først en stor takk til Bavaria Stavanger som lot meg være en av de aller første som fikk prøve denne - til og med selgerne hadde ikke kjørt denne selv enda. Baken på G3X har fått seg et skikkelig løft med mer sporty baklykter, meget vellykket. Ser skikkelig bra ut både påskrudd og av. Hovedlyktene har imidlertid mistet sitt BMW-særpreg så her foretrekker jeg definitivt pre-LCI. I tillegg var det mye dugg i lyktene - greit nok at det «skal være sånn», men en bil til en snau million ser jeg rimelig billig ut når det er masse dugg som fyller opp lykteglassene så det var skuffende. 292 hesteren er fin, men det går litt lang tid før skyvet kommet. Uansett betydelig bedre enn 252 hesteren. Grei motorisering, men den er mye morsommere i G21. Innvending er det lite endringer, bortsett fra enda større hovedskjerm (som dermed blir enda mindre integrert i interiøret) - tommel ned. Virtual cockpit er imidlertid helt fantastisk, men det kom vel for et års tid siden på G3X så ikke helt nytt med LCI mener jeg. Komfortsetene blir bare "dårligere" og dårligere, her er komfortsetene i F11 pre-LCI betydelig bedre. Opplever G31 LCI som en god bil, men utfordringen for G31 ligger vel i at F11 var så utrolig bra og vellykket designmessig (både interiør og eksteriør) samt at det er vanskelig å komme utenom hvor mye bedre G21 er på alle områder utenom plass. For min del er det ikke aktuelt å kvitte meg med F11'en for knapper og glansbilder og bruke det femdobbelte på en ny bil, hvor det eneste jeg virkelig blir misunnelig på er 1) litt mer sprut fra motoren, og 2) nytt infotaimentsystem, herunder vitual cockpit. Kommer nok aldri til å handle en LCI uansett, og iallfall ikke ny, for da er det så kort tid til ny modell kommer og modellen blir utdatert (iallfall tradisjonelt, selv om faceliften her er mer omfattende enn vanlig). Uansett kjekt at BMW omsider kommer med stasjonsvognfemmeren i ladbar hybrid, selv om det er noen år for sent.
  12. 16 points
    Ja vel dere da ble det atter et bilkjøp dog godt planlagt lenge . Alle vet jo at e30 ble solgt og tanken om salg på denne har vel egentlig vært litt i tankene siden sensommer etter EU godkjenning . Og årsaken var jo bla omstendigheter hjemme nå samt at jeg helt ærlig ikke kunne holde på noe mer med alt dette gamle . Joda gøy er det ,men tar for mye tid ,samt at jeg heller velger de grønne ,men alt dette vet dere jo så ferdig med den saken 😀 En annen bruksbil hva skjedde liksom ? Vel jeg var ute etter en liten bruksbil som først og fremst Mini skal bruke nå fremover som var av nyere dato og føltes mer sikker kontra e30. Planen var Focus ,Toyota eller en Astra ,men som vanlig havnet jeg jo på det samme merket . 1 serie liker jeg ,har alltid gjort det ,men måtte bare finne en som var på mitt budsjkett😀 Mange er ringt på ,men føltes ikke riktig da det liksom alltid var noe . På onsdag kom jeg over en som jeg ønsket mer info om . En hyggelig selger fortalte alt som var gjort og kunne fremvise kvittering på det meste ,til og med alt dette med registerkjede osv er gjort på verksted. Meg og Mini tok turen bort til Vestfold igår og der så vi bilen . Bilen bar preg av å være særs bra teknisk og hel og pen . En lengre tur ble tatt på E18 og på veier utenfor E18 . Det ble konstatert at bil virket bra ,med gode dekk ,ikke minst original foruten spiller ,noe som er helt fint for vår del. Bilen en 116 bensin er nå vår og 22 mil gikk fint med et sinnsykt lite forbruk .😀 Legger ut noen bilder . Monacoblå e87: Front: Fargen er meget pen synes jeg: Bak: Hele sportstoler: Bak : Flytting på gang 😀😀 Alt i alt så er bilen hel og kjører bra ,likevel så skal lakk og interiør løfte opp i nye høyder nå straks . Steinsprut på panser må flikkes ,noe rust nede på dør skal taes . Kommer og til å bytte bremsevæske og noen rør bak som var litt brunt på ,ellers vet jeg ikke om mer . Kvitteringsbunken en brøkdel som jeg fikk med : Og fant og kontrakt osv fra første eier da bil ble kjøpt på Tronrud Bil : Så håper jeg at den vil funke greit til vårt bruk ,noe jeg satser på . Veldig koslig bil å kjøre hvertfall med nydelig stoler og veldig stillegående . X5en er jo som en willys jeep i forhold 😀 Denne bilen blir det heller ikke noe tråd om da jeg ikke ser hensikten med det . Blir nok heller noe teksting og bilder av og til her.😀
  13. 14 points
    Gode 10 minus i natt. Måtte vinteren holde seg slik (puddersnø er selvsagt velkomment) slik at man unngår salt, sørpe og regn.
  14. 14 points
    NilsP

    NilsP E30 M3 gruppeA prosjekt.

    Ok.. del 2 Gamle bbs senterbolt fikk seg lett blås med «vannpolering» og har blitt grunna med 2k epoxy. -blir snart gullfarge forhåpentlig. -nye 8» innertønner på plass. Disse felgane er faktisk egentlig beregna for og dele ved dekkskift, så de har eigen paknings ring i midten. Dette er visst veldig sjeldne felger også, pga de små sentrene som visstnok kun linder teamet brukte ein periode. -og har kun 4 av disse, men har klart og spore opp 4 til som eg nok må investere i. De svarte som stod på bilen er speedline... trenger shine de også. Lett shine av orginale sikringsholder og strømbryter Måtte kjøpe sete så eg var sikkert på avstand på setefestene eg skulle sveise Etter eg var ferdig med framre del av bilen og innvendig sveis (iallefall framme) måtte eg prøve med litt lakk type sprayboks, og det får væra godt nok for no ellers blir eg sikkert aldri ferdig.. -så blir den muligens lakkert skikkeligere i neste omgang, og så får eg jo montert en masse ting og tang som frigir plass,og gir motivasjon når begynne ser litt ferdig ut. Utvendig blir det selfølgelig proff lakk! -annen viktig faktor er at bilen skal godkjennes ihht FIA og få htp (historical technical passport) Her er det masse detaljer de henge seg opp i, og alt sendest FIA for godkjenning.. og då må bilen egentlig være 100% klar på det tidspunkt, og endringer etterpå er strengt forbudt! Så eg får hesje den sammen og søke.. så får eg evt lakkere den proffere i motorrom og innvendig seinere. Litt kjipt og ha gjort alt 100%, for så få beskjed om at ting må endres på. Har faktisk også begynt på litt ledningsnett igjen.. Ellers forska såvidt litt på motoren kom eg på, dvs tilstand på ventilfjørene.. mtp dei nok har stått statisk i mange år. Fant et kjekt måleinstrument til og måle spennet, og data på fjørene i m3 bibelen min. Enkelt og greit egentlig.. skal bli spennande og måle alle! Fant et gammalt bilde. Har jo funne ganske masse online frå den tida, men resultatlister på nett, der blir italiensken min litt svak. Men har fått vite at han som hadde bilen lengst (Odorizzi) er død for lenge sida, og at han solgte bilen etter et uhell (høsten 93) Han hadde visstnok ei kjerring som hata biler 🤗 Deretter var den i kroatia i 95 og 96 Timeout 😇
  15. 14 points
    Fint med høst 🙂
  16. 13 points
    M5’n var ute idag for å kunne besiktes av potensiell kjøper, den ble også rygget tilbake der den sto etterpå🤩 veksler mellom 10-15 minus og tørre veier, kan det bli bedre ?
  17. 13 points
    Takk for det, @liffi! Bare å kjøre på, det nye speilet er digg! ..og apropos speil. Jeg har vært mektig lei av at i3 ikke fås med garasjeportåpner (eller, man får de i USA, men med feil frekvens), så etter en dags speilstudie valgte jeg å gyve løs på noen speil jeg hadde liggende. Jeg var innom både det å sveise speilføtter, kappe og styre, samt en hel del annet, men denne gang var det det gamle F1x-speilet som fikk gjøre nytten. Har imidlertid bestilt et G11/G30-speil som skal få kjørt seg, siden jeg likte det nye, rammeløse designet. Grunnen til at det blir G11/G30-speil og ikke G20 speil slik jeg har i F11en, er fordi førstnevnte ser mer demonteringsvennlig ut. Som vanlig gjelder det å holde tungen rett i munn. ...voila!
  18. 13 points
    @Fredrik 90 Det er virkelig ikke godt å si. Savner tiden da BMW kjørte på med humor, stolthet og identitet.
  19. 12 points
    Pure metal silver 1/50 tøff Og stilren farge, påstått å være den «dyreste» ?
  20. 12 points
    Ikke min men en bil jeg kommer til å gnikke mye på fremover 😅 Dama er akkurat nå hos Bavaria og henter ut sin nye, rimelig godt spekket X2 25e 👍🏼 Performance grill, gummimatter og 18" vinterhjul ligger klare og venter hjemme hos meg 😅 (Ny 4er klar til levering i bakgrunnen?)
  21. 12 points
    Basse Lusk

    Brann BMW i8

    Alle er glade for at saken ser ut til å ha fått en lykkelig slutt for trådstarter. Men det aller viktigste er at det tas grep i bransjen for at andre forsikringstakere slipper å gå gjennom samme skjebne. De færreste har tid eller ressurser til å kjempe mot et overgrep fra sitt forsikringsselskap. Når DNB har stilt seg totalt avvisende over så lang tid, må vi tro at de selv oppfatter sin oppførsel som bransjestandard og i tråd med gjeldende regelverk. Hvor mange lignende saker har gått i selskapets favør i fortiden, og hvor mange ulykkelige skjebner kommer fremtiden til på bringe? For ingen må tro at DNB har noen grunn til å endre praksis etter et hemmelig forlik. Og hvis dette skulle være et punkt i avtalen, så er det ingen til å følge opp. Vi ser også at institusjoner som skal ivareta forbrukerens rettigheter mot selskapene, har sviktet i denne saken. Dette er en sak som har alle ingredienser som kvalifiserer til betegnelsen "av stor samfunnsmessig betydning". Hemmelighold er nærmest et nytt overgrep, denne gangen mot oss alle.
  22. 12 points
    Begge er bruksbiler.
  23. 12 points
  24. 12 points
    Midt på dagen og i kveld
  25. 11 points
    Godt med en liten avspyling igjen.
  26. 11 points
    Dette blir spennende 👍
  27. 11 points
    fupsaker

    Kona sin i3 120ah

    De første bildene er live! Fargen er blueridge mountain!
  28. 10 points
    Etter noen år uten BMW er jeg endelig tilbake med en 2013 BMW F11 520i Touring. Bilen har fargen Carbon-Schwarz metallic (416) og interiøret Dakota/Schwarz (LCSW). Den er godt utstyrt og her er noen av highlightsene: M-Sport Pakke Panoramasoltak Comfort Access m/elektrisk bakluke Soft close Komfortseter med el. justering og minne Rattvarme og rattjustering Navi Professional HiFi System Professional Ambient Lighting Skiltavleser Speilpakke Tilhengerfeste 19" M-Sport 351 felger Så langt nyter jeg bilen og synes den er helt herlig å kjøre. Er positivt overrasket over denne 2013-modellen. Med Bluetooth Audio, stor navigasjon og DAB føles dette som en hvilken som helst ny premiumbil. Ellers har jeg noen små planer jeg ønsker å utføre med bilen: Foliere eller lakkere vinduslister og takrails. Har dere noen tips til hvor det kan gjøres i Oslo-området? Bytte til sorte sideblinklys Hvor har dere kjøpt deres? Bytte vinterhjulene til noen større. Det blir nok på sikt da dekkene som sitter på fortsatt er nye og gode, men jeg kjenner et veldig stort savn etter noen litt mer ålreite felger, hehe. Har veldig lyst på senk, men er noe usikker på om jeg vil legge penger i det Her er hvert fall bilen 😃
  29. 10 points
  30. 10 points
    Klar for å settes bort for vinteren.
  31. 10 points
    Har altfor lenge utsatt å skrive noen reisebrev fra diverse roadtrips jeg har vært på siste årene - Brasil, USA, Sør-Afrika, Nord-Amerika, Europa og Norge. Tenkte like gjerne å samle det i én tråd, så er det enklere tilgjengelig for folk som vil hente inspirasjon. I disse tider, med reiseforbud, så er det ekstra fint å mimre litt tilbake også. Brukernavnet mitt er faktisk inspirert av reising. Å foreta en "walkabout" er en form for dannelsesreise som aboriginerne i Australia kan legge ut på. Tok dette brukernavnet etter å ha hørt ordet i Australia i 2004, og synes det klinger godt så har behold det siden. Kommer et innlegg eller to her i løpet av helgen, får begynne først ut med Brasil. Satser på å ha klare alle før nyttår
  32. 10 points
    Litt bilder av den gode gamle E60’n
  33. 10 points
    I dag er gledens dag, gutten jeg besøkte i forbindelse med jobb har nå sagt seg villig til å begynne på skolebenken igjen for å lære seg å skru bil. Etter en veldig lang drakamp med han og dårlige behandlere. Stas at avdelingslederen ber meg om å passe ekstra godt på bilen da den har en spesiell plass i hjertet hennes nå😂
  34. 10 points
    Da var det tid for lagring av siste man!
  35. 10 points
    Jeg nevnte polering osv her ,men det skal vise seg at jeg slipper gitt og her er greia. Datteren min jobber på Mekonomen og i den forbindelse skal hun på kurs til uken og lære om forskjellige produkter fra Meguiars Norge . Der kommer representanter ned og skal demonstrere forskjellige produkter ,problemet var at de ikke hadde bil å demonstrere det på . Mini sendte ei melding til meg og jeg sa kjør på ,her er det bare å gå løs fra en kant 😀😀 For her det vaskeriper,merker fra automatvask ,ja det meste 😀 Og absolutt hele bilen skulle de ta ,så for meg er jo dette helt perfekt. Jeg elsker jo sånne jobber ,men når der kommer fagfolk og tilbyr sine tjenester ,selvfølgelig sier jeg ja. Så dette gleder jeg meg til . Tok et bilde i ettermiddag : Ble noen mil nå før idag og merker jeg liker den godt . Imponerende lite støy i den og ikke minst null lyder i understellet på den .
  36. 9 points
  37. 9 points
    Da var den godt stappet inn i et hjørne for vinteren, omringet av helt ok biler
  38. 9 points
    RNJ

    Fredriks alternative bimmerstråd

    Jeg har tatt motsatt reise av Fredrik og flyttet fra Danmark til Norge i 1990. Frem til våren 2019 bodde jeg i Oslo. Hadde hus på Grefsen og var i mange år glad for å bo der. De siste årene tok irritasjonen over eiendomsskatt, bompenger, miljøfartsgrenser (som ikke har noe med miljø å gjøre men er ren sjikane av billister) overhånd. Mot slutten betalte vi 40-50 000 i året i eiendomsskatt og bompenger og da jeg forsto at AP/SV/MDG gikk mot en ny periode i posisjon ble det for mye. Vi flyttet da ut i distriktene (Bærum) og er særdeles godt fornøyd med skiftet! På mange måte ser jeg på meg selv som en klimaflyktning - på flukt fra MDG Det jeg tidligere betalte i eiendomsskatt og bompenger har blitt brukt på en E85 Z4 med rekkesekser. På alle måter et glimrende bytte! En fantastisk morsom bil!.
  39. 9 points
    awt

    Off Topic-tråden, versjon 4(?)

    Heller ikke uaktuelt, men det måtte såfall vært en e81 (3-dørs), og da må man nok noe opp i pris (og ned i utvalg), da de kom noe senere. Noe annet morsomt hadde vært e63 635d, men da må man enda mer opp i pris. ...men som nevnt så skjer det neppe med det første uansett. Fokuset nå er å gjøre ferdig/klargjøre huset vi bor i før det blir flytting til sommeren:
  40. 9 points
    Blir aldri lei denne videon. Makan til sjåfør. Uten å starte noen diskusjon, så kan man si hva man vil, men det hadde ikke vært like underholdende hvis det hadde vært en polestar, tesla, VW osv. Den analoge følelsen, bmw 6er som skriker høyt på turtall sammen med en helt rå sjåfør er noe eget! God lørdag !
  41. 9 points
    Godt og være bmw eiger igjen! Nylig kjøpt tilbake etter 7 år😁 var ikke noe annet å gjøre en å slå til når jeg fikk tilbudet. Sist eu gjekk ut i 2016, kjørte den hjem på prøveskilt (4t) å ny eu kontroll dagen etter med 0 feil😁 Driver i disse dager på med ITB installasjon, og alt rundt det. Motoren er en m10 med e21 topp, portet og 304* schrick kam. Gjøremål Fajs spjeldhus påvei i posten (check) Link g3 datasprut (check) 250cc høy ohm dyser (check) Innsug fra IE (check) 044 drivstoffpumpe (check) Triggerhjul tilpasset å sveist på reimhjul (check) Lagt opp nye slanger til drivstoff (check) Wasted spark coil (check) 4-1 grenrør( under tilpassing) Aluminum radiator (check) Gjenstår litt diverse som kobling av sprut, og sjekke at alt virker med strøm, montering av spjeld. Gass overføring. Kobling av Lamda. Sveise ny eksos, Bygge om gir overføring. Elektrisk vifte på radiator, da det ble litt trangt om plassen til den orginale. Og sikkert mye mer som jeg ikke kommer på😅 Prøver å oppdatere underveis 👌 stor takk til eldste bror får bistand og hjelp, samt leige av garasje
  42. 9 points
    Snart enda en Tysker på Norske skilt 👍🏻
  43. 9 points
    Saltkjelen

    Den store finn.no tråden.

    Når selv dekkene skinner som en diamant. https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=197705926
  44. 9 points
    bmwe30is

    Min E92 335i

    Skjer ikke så veldig mye for tiden, men noe framgang er det. Det blir mye handling av nye deler før man kan begynne å skru sammen dette maskineriet. Kambryggene er jo et kjent problem på disse. Eksossiden ser bra ut, men innsugssiden måtte kjøpes ny. Nye vanos solenoider + komplett register ble også kjøpt. Laget beskyttelsesplate til simmering i framkant av veiv og ny flens til vannslange. Nye typen ECU, MSD81 ble kjøpt inn: Men så tok prosjektet en uventet vending da jeg gikk til innkjøp av et MaxxECU Race sprut. Så det blir jo spennende å se om man får dette til å virke sammen med resten av bilen. Original plassering: Dermed kan man kvitte seg med problematiske høytrykksdyser og pumpe. Inspirert av Papadakis, havnet toppen på grillen for så å banke inn plugger i hullene til høytrykksdysene. Maxxecu støtter ikke org oljenivå/temp sensor, så jeg laget ny bunn med hull til kun oljetemp: Begynt å handle inn til bensinsystem: Jeg tar utgangspunkt i et originalt ledningsnett. Fjerner de ledninger som ikke skal brukes, og trekker inn nye som skal brukes. Jeg er ikke noen elektriker, men gjør så godt jeg kan, så er det bare å håpe på det beste. Jeg har hengt opp ecuen i cirka den posisjonen den står montert i bilen, slik at jeg får noen lunde riktig lengde på ledninger: Oljetrykksensor, her måtte jeg lage en adapter M12x1,5 -> 1/8 NPT med 30 grader vinkel for å gå klar innsug: Kjøpt nytt "ledningsnett girkassemodul", siden det jeg hadde var fra bil med automat. Det som er bra med dette er at dette har Ecu-rele + strømforsyninger med sikringer ferdigkoblet. Så da kan jeg koble meg inn på det. Ny vannpumpe og termostat + div også: Foreløpig status på X60001 kontakta (som er kontakta mellom bil og motor). Kun gasspedal og canbus som er koblet her: Plugger til vag-coiler og lambda ferdig: Jeg har lenge studert på hva som er beste løsning for å holde oljetempen nede. Jeg konkluderte med at Mosselmann sitt "twin oil cooler kit" var et godt alternativ. 2 store kjølere + termostat som åpner 20 grader tidligere en org burde gjøre jobben. Det ser ihvertfall fint ut:
  45. 9 points
    Carlsius

    La oss se din blå BMW

    Utrolig fin tråd, ingen finere farge på BMW enn blå! Her er min gamle 740i E38 i Biarritz Blau
  46. 9 points
    Håper ikke instrumentpanel og skjerm er like lite integrert som Israel er i Midt-Østen, slik det dessverre ser ut til.
  47. 8 points
    Få på noe ordentlige skilt 👍🏻
  48. 8 points
    Silhuetten til den nye 2-serie Coupe/M2 er virkelig fin!
  49. 8 points
    Fikk knipset et bilde for å vise hvordan det ser ut i fugleperspektiv med foliert fremre halvdel av tak (frem til panoramatak slutter). Samme løsning som Mercedes E-klasse har, synes det gjør seg greit
  50. 8 points
    StigJ

    Tråden om BMW-nyheter/rykter/snakk etc.

    Likte den jeg Tekstilen i interiøret så digg ut. Og synes designet var kult. Skjærefjøla var veldig stilig med integrerte knapper. Lurer på hvor lenge det holder og er pent Det jeg ikke liker er mangel på høy overgang mellom midtkonsoll og dash. Den comfy følelsen når man setter seg inn og man blir omsluttet av interiøret Men hvorfor alt dette snakket om mangel på angel eyes på mye av de nye modellene som har kommet og kommer? AE kom jo først i 2002 på E39. Hva med alt før? Det er vel doble lykter som er signaturen i tillegg til grillen som i alle fall ikke er utvasket Doble lykter har vi jo her også Nei det er nye tider nå. Enda et pluss er at den ser veldig lett ut å polere Rette, stramme flater uten for mye kriker og kroker.
This leaderboard is set to Oslo/GMT+01:00
×
×
  • Create New...