Jump to content

Leaderboard


Popular Content

Showing content with the highest reputation since 08/22/20 in all areas

  1. 29 points
    Hei alle, Jeg har nylig mottatt min nye BMW M8 Competition Gran Coupe! Den var opprinnelig Safirsort men jeg har fått den foliert i Satin svart, beholdt gloss detaljene og beskyttet den med transparent PPF. Se bilder under.Jeg elsker bilen så klart, men lurer litt på noen ting og håper at noen her kan svare. Bilen er helt ny så den må kjøres rundt 2000 km før den gjennomgår en service hvor man unlocker motoren og fjerner diverse sperrer. MEN! 1. Basert på EU regler så har alle nyere biler (2020 modeller) en rev/turtall sperre (opptil ish 5k i turtall) i nøytral og park. Denne vil jeg ha bort! Noen som vet hvor jeg evt kan få den sperren fjernet? Regner med at offisielle verksteder ikke gidder å gjøre det? 2. EU regler gjør at alle de tyske merkene kommer med OPF filter på 2020 modellene. Eksoslyden er høyere enn jeg hadde forventet men OPF og ECU softwareversjonen demper mye. Man hører så vidt den ikoniske høylytte poppingen osv når bilen står stille eller er i lav fart feks. (Den skal egentlig poppe mellom 6 og 7k i turtall, men den er jo sperra som sagt). Jeg tenker å bytte ut eksosanlegget med akrapovic uten OPF (om mulig) og evt få den omprogrammert så sperren på eksoslyden blir borte. Eller kanskje man kan gjøre noe med M sportseksosen... Noen som har tanker eller vet mer rundt dette ? Har sett noen på YouTube som har tuna motoren og dermed fjerna alle sperrer samt satt på downpipes, men når jeg spør teknikere her i Norge så sier de at det ikke vil utgjøre noen forskjell ?!? Takk for alle innspill på forhånd. Legger ved bilder.
  2. 23 points
    Da var man i gang med litt fikling, men sannelig revnet ikke skinnet midt på (ikke i noen søm), så ny seterygg må dessverre til. Kjedelig, irriterende og unødvendig dyrt, men sånn er det dessverre noen ganger. Og DVB-T2 TV-modul (eller blokas som det tydeligvis heter på litauisk) har funnet sin plass.
  3. 22 points
  4. 21 points
    Følger opp tidligere post: vekket interessen for hjelp til en gutt som ikke har hatt noe interesse for den hjelpen i 3 år. Kan trygt si at M3en har utført jobben som miljøterapeut godt
  5. 20 points
    Da har e28’n fått skilt😊. 30 år siden sist de sto skilt på den😅👌🏻
  6. 19 points
    F11’en så med ett ganske liten ut nå
  7. 19 points
  8. 18 points
    Gabz

    Gabz' E92 330XD

    Heldigvis har jeg snill kompis med mer fornuftig bil enn meg. Så da fikk vi hentet bilen og levert den til verksted i går så får de tittet på den på mandag, regner jeg med. Framme hos verksted. @Skulebollen @scoot @Evopower: Det kan jo hende, ja. Jeg er i dialog med vedkommende som gjorde jobben som også har tilbudt seg å dekke kostnadene, men jeg vil først få sjekket den og sett både hva som spesifikt har skjedd og hva omfanget av "skadene" er. Men skal sies at denne meldingen tikket inn i går, så penger er jo egentlig ikke lenger et problem 😏
  9. 17 points
  10. 17 points
    Jeg ble litt sjokkert når jeg oppdaget at jeg kun har kjørt 6000 km med bilen så langt i år, normalt så ligger jeg mellom 15 og 20 000 km årlig. Corona epedemien har tydelig satt sine begrensinger på utenlandsturer med bil. Jeg synes det er så dumt at jeg ikke får brukt bilen til det jeg kjøpte den for, nemmelig lange roadtrips og turer til utlandet. Blir litt for flott bil å bare kjøre lokalt med også, så der blir flere mindre turer i Norge. Nå har jeg heller ikke firmabil lenger så det vil jo også føre til mer bruk av denne bilen, men det er ikke akkurat den type bruk jeg vil ha. Men, nå fikk jeg kommet meg på en liten tur til Sverige. Bilen er jo importert fra Sverige og har gratis service avtale der borte. Men det har jo vært ett problem nå som hele landet har vært "rødt"...og da begynte selvfølgelig bilen å varsle for bytte av bremseveske og inspeksjon. Men nå var det en grønn åpning i Sverige plutselig, så da var det bare å hive seg rundt. Hadde også ett annet ærend i Eskilstuna så da passet det å ta dette i samme slengen. Så da durer jeg avgårde, vi gjorde der slik at kone og baby ble hjemme...selv om det er grønt så holder vi risikoen nede ved at så få som mulig reiser. Da kan jeg også kjøre lange trekk og unngå stop, som også minker smittefare. For dette lå ganske latent i bakhodet hele tiden. Interessant reisefølge på Bastøyferga. Når jeg kjøre av på Moss siden så ble jeg observert av @fupsaker 👍 E18 på svenskesiden er veldig mye to og tre felts veier, men med liten trafikk her så går egentelig tempoet veldig greit. ...og med ett var jeg fremme ved hoteller i Eskildstuna. Måtte bare parkere ved siden av en E34 😀 Jeg måtte også innom Stockholm ett ærend, det var litt hyggelig da jeg aldri har vært her. Men igjen, det ble ikke noen sightseeing rundt til serverdighetene pga smittefaren. Men jeg måtte ha ett stop for ett viktig ærend i Sveavägen.. Det var faktisk på stedet der Palme ble drept, det var litt sånn...ja til ettertanke. Har jo fulgt litt med på dette mordmysteriet i dokumentarer osv...og viste at det skjedde i Sveavägen. Men denne gata er 6 km lang, og at jeg hadde ett ærend akkurat der var litt artig 😅 Ble en liten sightseeing med bilen i det minste før jeg kjører tilbake til Eskildstuna. Gamla Staden Neste dag bar det hjemover igjen, planen var å stoppe hos BMW forhandler i Karlstad for å ta service. Starta hjemmefra i Arendal med full tank, litt før Karlstad måtte jeg tanke. Ikke dårlig å kjøre 1020 km på en tank med diesel. Hos Autowox i Karlstad var de effektive, med vindu inn til verkstedet og greier Ventet en liten overraskelse i bilen også når de var ferdige 👍 Ellers så gikk resten av hjemturen ganske greit. Grense passeringen gikk greit, med de spurte hvor jeg hadde vært. Hadde jeg oppsøkt ett rødt område i mer en 24 timer så hadde jeg fått 10 dagers karantene, heldigvis hadde jeg ikke det 😀 Men på Bastøyferga fikk jeg erfare at det ikke er greit å stå langt fremme. Sjøsprøyten sto over bilene på overfarten, første jeg gjorde på Hortensiden var å finne en selvvask å få spylt bilen ren for saltvann. Men det var godt å få brukt bilen på en tur igjen, selv om ikke det var så langt. Nå er jo alt stengt ned og blitt rødt igjen, så det blir vel en stund til neste gang 😅
  11. 17 points
  12. 17 points
    En som heldigvis ikke ville utfordre skjebnen mens jeg var inne å handlet
  13. 17 points
  14. 16 points
    E_S

    E_S' 2006 130i

    Da ble jeg i forrige uke eier av en 2006-modell 130i som jeg hentet i Tyskland. Nå har jo bruksfradraget i engangsavgiften på biler mellom 10 og 20 år blitt kraftig forhøyet, så da er avgiften på en slik ikke rare summen i forhold til hva det en gang var. Tidligere måtte jeg pendle 100 km hver dag, men heldigvis er jeg ferdig med dette og er ikke lenger avhengig av bil det daglige, og kjører totalt bare 7-8000 km i året. Derfor fant jeg ut at jeg skulle selge den forholdsvis nye og dyre bilen jeg hadde for å unngå masse verditap på en bil som stort sett bare står parkert. Har også to veteranbiler som jeg har tenkt å selge etter hvert, da de egentlig nesten aldri brukes. Da måtte det en erstatning til. Kravene var følgende: Skal være både bruksbil og kosebil Skal IKKE ha dieselmotor Skal IKKE ha forhjulsdrift - kun RWD eller AWD Skal ikke være så ukurant at det er håpløst med deler etc. Skal helst være en liten bil Skal helst ha mer enn 4 sylindre Skal ikke ha mye verditap Skal kunne også brukes vinterstid Med såpass til kravspec er det ikke mye som blir igjen, så endte på BMW 1-serie, og budsjettet tilsa E87. Fant et bra eksemplar med det "rette" utstyret og fargene, fullt servicehefte etc. i Berlin og hentet denne forrige uke. Utstyrskoder er som følger: • Selektion COP relevanter Fahrzeuge (01CA) • Multifunktion für Lenkrad (0249) • BMW LM Rad M Doppelspeiche 208 (02MH) • Aussenspiegel Anklappfunktion (0313) • Entfall Modellschriftzug (0320) • Exterieurumfänge in Wagenfarbe (0321) • M Sportpaket (0337) • Shadow-Line (0339) • Glasdach elektrisch (0403) • Fensterheber elektrisch vorne/hinten (0411) • Abgedunkelte Verglasung (0420) • Warndreieck und Verbandstasche (0428) • Raucherpaket (0441) • Armlehne vorne (0473) • Sportsitz (0481) • Sitzheizung Fahrer/Beifahrer (0494) • Interieurleisten Alu glacier-silber (04MG) • Scheinwerferreinigungsanlage (0502) • Park Distance Control hinten (PDC) (0507) • Nebelscheinwerfer (0520) • Regensensor (0521) • Xenon-Licht (0522) • Adaptives Kurvenlicht (0524) • Klimaautomatik (0534) • Geschwindigkeitsregelung (0540) • Kilometertacho (0548) • Navigationssystem Professional (0609) • BMW Assist (0612) • Spracheingabe (0620) • Vorbereitung Handy Business (0633) • HiFi System Professional DSP (0677) • BMW TeleServices (06AA) • M Sportfahrwerk (0704) • M Lederlenkrad (0710) • M Aerodynamikpaket (0715) • Dachhimmel anthrazit (0775) • DEUTSCHLAND-AUSFUEHRUNG (0801) • Sprachversion deutsch (0851) • Händlerverzeichnis Europa (0863) • Bordliteratur deutsch (0879) • Steuerung COP (08SP) På tur hjem ble det litt krøll med en coil, men det lot seg løse med restart, og nå er 6 nye coiler bestilt. Ellers lastet jeg ned alt mulig rart av software (ISTA+ etc.) og fikk til å kode kjørelys med redusert styrke i fjernlyset samt aktivere litt småtteri av funksjoner med NCSexpert. En skikkelig polering er på planen, da lakken bærer preg av hyppig maskinvask med børster. Ellers skal jeg skifte olje på girkasse og differensial - det er aldri feil etter 15 år. Øvrige planer er bare å nyte og vente på godkjenning hos SVV i midten av september. Har skrevet litt mer utfyllende om kjøp og henting her også, om noen skulle være interessert: https://youngtimerfan.blogspot.com/2020/09/2006-bmw-130i-e87.html
  15. 16 points
    Ja vel dere da var dagen her omsider . Det var tid for henting av skilt: Noe som gikk plettfritt. Skrankemannen likte oppskilt av e30 og sa at dette er gøy . Etterhvert var man hjemme med skilt og endelig folkens,la meg presentere Mr RH: Særs etterlengtet: Første turen ble en tur med Mini som ville på MC Donalds. Så ja nå kan jeg bruke den som jeg vil fremover noe som er deilig.😀 Skal kjøre bort til forrige eier å vise den nå en av dagene som kommer . Igjen en merkelig bil å kjøre kontra e28 .😅
  16. 16 points
  17. 16 points
  18. 16 points
    Da var tid for et biltreff som *ikke* ble avlyst, da vi kunne gjennomføre i tråd med gjeldende smittevern regler. Så nå i helgen ble årets ZenZommer tur gjennomført, som vanlig fant dette sted på Strand Hotel Fevik. Jeg og 2 biler til fra Ski (@b-havers måtte reise litt senere på dagen) dro ved lunsjtider i håp om at vi skulle klare å dogde unna det verste regnværet. Noe vi ikke klarte, så når vi passerte Sandefjord måtte rett og slett jeg stoppe. R dekk på vei som lignet mer på en elv enn vei på det verste var meget ubehagelig. Det bøttet ned så kraftig at jeg hadde problemer med å se tydelig bilen igjennom vinduet på bensin stasjonen vi endte på. Men heldigvis ga det seg det like fort som det kom, så etter 15min var vi på vei igjen og kom oss vel fram. Hotellet hadde sperret av en plass for oss, så vi fikk parkert alle bilene samlet. Fredagen ble som vanlig gjennomført med litt sosialisering i baren og bli kjent årets nye ansikter. Da årets ZedFest ble avlyst pga Corona, så var det blitt bestemt at vi skulle ha en liten mini utstilling i år. Denne ble avholdt på Lørdagen og vi hadde hentet inn en ihuga BMW entusiast til å være årets "fagjury", samt at vi hadde premie for publikums favoritt og årets langveisfarer. Var noe vått i perioder, men heldigvis så har vi skikkelig kvalitet på prisene! Fineste bil prisen gikk til en Grønn Z4 3.0si Coupe med full AC Schnitzer styling både innvendig og utvendig. Samt at en kjent bimmers bil nemlig @StigJ sin "berømte" røde Z4 Coupe ble publikumsfavoritt. Moro at @StigJ endelig fikk vært med på sitt første BMW Z Norge treff Årets langveisfarer ble @havers95 med sin palmetto grun Z3, som jeg dessverre ikke har ferske bilder av her. Hvis jeg ikke tar helt feil så var det offisielle tallet på antall Z biler 20 stk (36 personer), noe som er både rekord for ZenZommer tur og imponerende bra mtp Corona tidene (var en del medlemmer som valgte trekke seg gitt situasjonen, noe som er forståelig). @sveigis Som bokstavelig talt holder hus et steinkast unna, tok turen ned med sin velkjente BMW! Etter kraftige overtalelser fra meg og andre Z medlemmer, så gikk han meget motvillig med på parkere bilen sin sammen med resten av Z bilene. Ja vi kjører Z de fleste av oss, men alle liker en god klassiker BMW også! Etter utstillingen så var det tid for en liten kjøretur og der skal jeg være ærlig at vi bommet litt på organiseringen. Tidligere så har vi vært så få deltagere på disse ZenZommer treffene at vi har ikke hatt problemer med å holde flokken samlet. Men iår så var vi så mange at blant annet undertegnede som lå i baktroppen mistet resten av flokken. Men etter mye om og men med uklar informasjon, klarte vi å lokalisere resten av følget på en kirkegård på Tromøy Litt bilder fra kjøreturen: Lørdagens kvelden så ble gjennomført med god felles middag med noen taler. Samt at premieutdelingen ble gjennomført! Og det hele ble avsluttet i baren, mens jeg prøvde å snike meg unna litt for legge meg tidlig. Da jeg skulle opp kl. 5 for å kjøre opp til Kongsberg for å delta i et autoslalom løp. Jeg brukte bort imot 2 timer på komme meg fra baren og var ikke på rommet før ved midnatt. Var mild sagt hardt å stå opp kl. 5 søndags morgen for å sette meg inn i bilen for en 3 timers tur opp til Kongsberg, for å kjøre total ca. 5-6 minutter. Følte meg ikke helt vel bevart der og da, men fikk da i det minste oppleve X antall Z biler stående alene i natt skumringen dekket av natt dugg. Høres sikkert litt teit ut, men var minneverdig øyeblikk for min del. Noen kjenner kanskje igjen Hellrat'en på bildet Men jeg kom fram til Kongsberg og Gamla fløy igjennom teknisk, arrangøren tok vel villig imot deltager avgiften min Men jeg skal være ærlig at jeg var meget bra trøtt og klarte ikke å kjøre slikt jeg ønsket. Men Gamla hun har virkelig holdt koken i helgen og har gjennomført omlag 600km av 750km som jeg kjørte i helgen. Alt i alt en knall helg med mye bilmoro! Et par bilder til på slutten her:
  19. 15 points
  20. 15 points
    Gamlefar kikker på solnedgangen over nordsjøen, og så et sjeldent (og dessverre ikke så godt) bilde der hele bilparken er representert.
  21. 15 points
    Når naboen har fått låne bil av den nye sjefen sin noen dager... ...og så er det en ALPINA!! 🙌
  22. 15 points
  23. 14 points
    fupsaker

    Kona sin i3 120ah

    Nå har det seg slik at kona for ett år siden startet firma basert på SoMe, pressemeldinger, strategi, tekstskriving etc og vi har sett et behov for to biler. Siden i våres vet jo de fleste her at jeg dessverre har kjørt en Audi e-Tron 50 etter motvillig å ha levert inn 330'n. Selv om hun jobber bl.a med en Nissan-forhandler og Eker Express (Bård Eker, Hydrolift, Koenigsegg, Ducati etc.) så vil hun ikke ha Nissan Leif, økonomien strekker heller ikke til for en Gemera. Dermed falt valget på en fornuftig i3 av siste generasjon med det største (og eneste?) batteriet. Fargen kan beskrives noe slikt som: Almost heaven, West Virgina, Blueridge Mountain osv osv. 😛 Fargen heter faktisk det og ser slik ut: Bilen blir for øvrig helt lik denne og vi gleder oss til å ta den i bruk, kanskje aller mest jeg. Så jeg klarte å holde meg borte fra BMW i knappe fire og en halv måned (dog leveres den ikke før et stykke ut i oktober). Det blir nok ikke mye oppgraderinger på denne, ettersom jeg stort sett ikke skal kjøre den. Så mest for moro skyld. Den vil bli dullet med, mer enn e-Tron faktisk blir. Så, da er jeg tilbake, dessverre ikke med bensin i blodet denne gang, men en artig BMW.
  24. 14 points
    Dagens kjøre tur ca 25meter🙄 🤗
  25. 14 points
    Liten butikk tur på morrakvisten:
  26. 14 points
    Da folkens var dagen her ,nemlig den første EU kontrollen siden 2009. Det å få gjennom gammelt møkk idag ,krever sin mann og vet ting blir sjekket nøye og dagen begynte ikke bra . Når jeg startet bil og skulle kjøre var der null speedometer ,er det mulig? Vel en rask titt konstaterte at en kontakt bak var glemt og med den i så funket det .😀 Så får jeg tlf fra Bavaria at de lurte på en annen dag pga sykdom osv ,noe jeg sa nei til pga prøveskilt ,som igjen resulterte i at jeg måtte opp enda tidligere der . Greit nok satte meg i bilen og kjørte opp leverte nøkler og satte meg ned med kaffi,denne gangen smakte ikke kaffien pga jeg var så sykt urolig . Tiden gikk og så kommer mekanikeren ut og sa ,ikke se på lappen før jeg er reist helst ... Jaha ...dette kjente jeg smakte dårlig men lang historie kort : Og dette : Altså denne bilen er godkjent uten en eneste feil 😀😀. Han sa det at jeg fikk nøye gjennom den og bilen er i knallbra stand. Dette er bare så utrolig gøy . Endelig har jeg fått betaling for all dritten som er gjort . Og måtte ta et bilde av den på utsiden Bavaria : Nå blir det skilt straks så er den der jeg ville ha den ,nemlig hverdagsbruk .😀😀
  27. 14 points
    Konas bil fikk en runde med vask og voks i går.
  28. 14 points
    Nyvaskede biler👍👍
  29. 13 points
    Gjennombrudd vol 2. Da er hendler 100% funksjonable på G20 3-serie, hvilket sannsynligvis vil bety at dette går på det meste andre BMWer også. Her kan jeg dog ikke garantere noe ettersom jeg ikke fysisk har prøvd. Disse kan også brukes på G21, men da mister man muligheten for bakrutevisker. Mulig det finnes en løsning på dette om ikke lenge også. Forskningen fortsetter!
  30. 13 points
  31. 13 points
    @Saltkjelen Stemmer! Selgeren sa det var mange som hadde vist interesse for felgene Trodde kanskje han overdrev, men tydeligvis ikke. @danskiii @BimmerFan! Ble en kjapp testfit idag Bilen føles mye lettere på tærne med disse felgene. Kan være den drastiske vektforskjellen fra GS felgene. Synes også bilen svelger ujevnheter bedre, noe som åpenbart henger sammen med den uavfjærede vekta. 275 dekk med 35 profil har godt med plass i hjulbuen, så vil tro 285/30 kommer til å gå kjempefint selv med senk og eventuell tung last. 348mm bremseskiver var ikke helt krise på så åpne felger. Har lenge vært fristet på å slenge 374mm skiver fra 50i/d, men å øke uavfjæret vekt kun for syns skyld er kanskje litt som å pisse i buksa for å holde seg varm. Spesielt med tanke på at bilens effekt er såpass moderat at det blir mer showoff, enn funksjon. Kjenner jeg meg selv rett, så er det mulig det skjer noe på bremsefronten lenger i fremtiden når man ikke har stort annet å gjøre på bilen Synd dekkene er livsfarlig slitte, for det blir en sann nedtur å ta av 343m felgene 😭 Definitivt prikken over i`en på denne bilen!
  32. 13 points
    Jeg tror ikke det er lov å ha M8 competition her på forumet, hvis det ikke allerede står i forumreglene så må vi legge det til. Altfor mange medlemmer kommer til å dø av misunnelse, og da blir det lite trøkk her etterhvert.
  33. 12 points
    I mangel på guttetur til Tyskland så måtte vi finne på noe en søndag, vi måtte ut å kjøre litt bil for oss selv. Så det ble bestemt at vi tar en ganske spontan kjøretur til Suleskard og ned til Lysebotn 😀 En god søndagstur i påvente av lenger utenlandstur når pandemien slipper taket. Vi la opp ruta til å gå fra Arendal til Evje, opp langs Byglandsfjord. Ved Rysstad tar vi av mot Brokke og Suleskard, og ned til Lysebotn. Så kjører vi tilbake via Tonstad og Evje 😀 Det går i sort BMW iallfall 😅 Min 540d, F01 740d, F11 535d, X5 M50d og X1 20d. Det som var litt deilig var å reise litt tidlig på en søndag, så vi hadde veiene helt for oss selv 👍 Første stopp i Byglandsfjord 😀 Så fortsetter vi videre oppover riksvei 9, retning Rysstad. Her var det utrolig fine veier med lange flott sletter og bra veidekke. 80 sone her er alt for lavt... Første som møter oss på Suleskardvegen er sauer, stadig vekk måtte vi se opp for sauer 😅 Vi tok en rask stop, men fant fort ut at vi var kledd for kystklima. Det var kun 6 varmegrader og yr her denne September dagen. Stor kontrast til de 20 gradene vi har hatt på kysten de siste dagene 😂 Uansett så var det vakkert oppå her, å kjøre her i klarvær gjerne med snøkanter hadde sikkert vært en fin opplevelse. Men sånn er det når man kjører til Vestlandet i september 😅 Rosskrepp dammen rett forut Vi tok lunsjen på Kjerag kafeen rett over Lysebotn. Her koster det vanvittige 300 kr å stå parkert, kapitalismen har kommet til de norske fjordene 😂 Men vi fikk lov å betale for motorsykkel, det var 70 kr eller noe. Skulle bare mangle, vi var de eneste gjestene dems denne dagen tror jeg 😂 Utsikten her tar pusten fra deg. Jeg har kjørt mye rundt i Alpene og sett mye spektakulære utsikter, men vi har ett og annet å stille opp med i Norge også 😀 Etter en dyr lunsj, 189 kr for ett rekesmørbrød så startet vi å kjøre ned til Lysebotn. Litt synd det var så grått, men da får vi bare kjøre tilbake en annen dag 😀 På vei opp fra Lysebotn igjen på regnvåt asfalt så fikk jeg testa bilen litt. Imponerende grep med xDrive, man skyter ut av hårnålsvingene med voldsomt grep. Var kun i ett par svinger jeg kjente av bilen sklei med alle fire hjul, men det var bare moro når man kunne kontrollere den 😅 Ellers så foregikk hjemreisen effektivt 👍Nedover mot Tonstad, også her hadde vi veiene helt for oss selv denne søndagen. Selv om vi sitter i hver vår vil så er vi sosiale, vi har bare telefon konferanse med hverandre. Så sitter vi å kjører og prater i vei, spotter for hverandre når vi skal kjøre forbi osv 👍 Vel hjemme fyller jeg tanken og gremmes over hvor møkkete bilen var blitt på denne turen 🤔 Bare å få vaska Konge tur 😎
  34. 12 points
    Høsten sniker seg kjapt inn på, så midt mellom all jobbing må man utnytte tiden godt
  35. 12 points
    En stund siden siste oppdatering her nå, men kommer med et eget innlegg om Norgesferien om ikke altfor lenge. I mellomtiden tenkte jeg å få byttet ut siste rest av halogen til LED. Var vanskelig å finne pærer, så bestilte i første omgang hele enheten som da byttes ut. Selve lysenheten så litt jalla ut, med blankere plast enn den originale og en haug med dioder. Etter montering fremstod det klart at disse funker bedre som fjernlys enn kupelys. Etter godt tips fra @///M-ini95 fikk jeg tak i pærer med rett spesifikasjon, som er T5 W2.3W. Så skrotet eBay-kittet mitt, og la inn ny bestilling på pærer. Disse så ut til å passe. Her ser vi LED-pærene kontra de originale halogenpærene: Da var det bare å lirke de inn i holderne. Og vipps gikk man fra dette: Til dette: Ble mye bedre slik, og nå ser det også mer originalt ut. Godt å bli kvitt siste rest av halogen
  36. 12 points
    Ute på kveldstur på svingete veier👍
  37. 12 points
    Godt man kan bruke stuegulvet til noe fornuftig. Har i tillegg bestilt en DVB-T2 (digital-TV) modul som jeg monterer i samme slengen. Man kan jo kode så USB-enheten i bilen spiller av film. Kan man montere en «streaming-stick» eller chromecast-type som gjør at man kan streame fra telefon? Eventuelt andre tips til muligheter for streaming? Teknologisk sett skulle man jo helt klart kjøpt noen uoriginale skjermer med touch, men det er et ikke-tema. Betalte for øvrig for personlig bilskilt i går, så nå er det min tur til å bli en del av harrybanden.
  38. 12 points
    Reisebrev fra ferietur til Oslo: Ettersom kona skulle jobbe på avdelingen deres i Oslo andre uka i august nytta jeg og guttungen muligheten til å bli med, gjøre en ferie ut av det og utforske Tiger City en uke på egenhånd. Pga korona og retningslinjer på jobben ble det heldigvis kjøretur i stedet for fly . Reisen min startet litt annerledes, da min første etappe var et lite løp som jeg måtte fullføre før jeg fikk bli med kona og poden videre på ferden. Satt på med en kompis til Preikestolen Basecamp-hytta der stiløpet Preikestolen Trailrun startet. Kl 0900 var vi i gang. Ca 4 timer, gode 1300 høydemeter og snaue 23 km senere sprang jeg over målstreken i Songesand (ca. halvveis inn i Lysefjorden) til en akseptabel 13. plass av 65 startende, med kona og mini som ivrig heiagjeng . På tross av kramper i begge lår og knær underveis var jeg veldig fornøyd med det på grunn av tidenes dårligste opptrening i forkant, så var dette løpet det korteste stiløpet jeg har gjort så langt så såg det som overkommelig. foto: Fotograf Rune Soltvedt Deretter gikk turen videre fra Songesand over Lyngsheia til Årdal og Rv13 og videre opp til Haukeliseter Fjellstue som ligger rett ved E134 for overnatting. Det er det lureste vi har gjort - dele opp en 8 timers kjøretur i 2 etapper på ca 4t hver, baksetekongen er ikke videre tålmodig etter kviletid. Tralla er med. Bagasjerommet pakket forsvarlig slik at ingenting kan komme fram i tilfelle bråstopp. Det ble 25 min ventetid ca 5 min før fjellstua; stengt tunnel pga vedlikehold betyr omkjøring på gamleveien på utsiden De kunne lage murer i gamle dager: Parkering med utsikt... ...og frokost med utsikt! Dagen etterpå tok vi siste etappe inn til Oslo, kjørte rett ned i Grand Garasjen, ga fra oss bilen der og så den ikke igjen før hjemreise 😂. Hotellet ble altså Grand Hotel denne gang, de hadde avtale med jobben til kona, samt koronasommertilbud på et connecting rom til et greit tillegg per natt inkl parkering, da gikk det an å ha litt egentid (les: middag, Netflix og besøk av venner) etter at poden var lagt på andre rommet. Karl Johan awaits: Kjøpte en Swissvax Smart Bucket for turen, genialt produkt. Men hovedformålet for kjøpet var ikke bilvask. Derimot for flaskevask, perfekt som oppvaskbøtte! Sjefen er på plass for å sjekke ut området, fra en ende (Tollbukaia)... ...til en annen (St. Hanshaugen)... ...i både våken og sovende tilstand på Grünerløkka... ...og med utsikt over Aker Brygge fra Akershus Festning: Hadde flere pauser og litt måltider og kaffipå Bankplassen, der fant også Magnus stor interesse i fontene (sprutende vann osv...) Nasjonalmuseet - Arkitektur rett ved: Dagene bestod i mye gåing og å sjekke ut nye plasser og steder av Oslo, kaffebarer og kaféer, klokka i snitt mellom 25 - 35000 skritt til dagen. Så vi fikk opplevd litt; Ingrid Alexandras skulpturpark i Slottsparken, mye kult her som er tegnet av barn: Nye Deichmanske måtte vi innom, en virkelig kjekk plass å bare være, ta en pause fra bylivet utenfor. Samt innta et måltid, slappe av i en av mange rolige soner, lytte til en plate, lese en bok etc. Alt en ikke kan gjøre med en propell av en baby med seg . Og stilig arkitektur! Denne tyskregistrerte Defenderen med en familie på tur dukket opp utenfor hotellet en dag, et kontrastfylt bilde. Liker! Etter mange dager med leting på nær sagt alle byens Narvesen fant jeg omsider en som solgte blader, deriblant Bil og CAR. Det ble fin lektyre i rolige «pauser» mens poden sov. Som på Sehersteds plass rett ved Bristol, en av flere slike jeg oppdaget på utforskertur i byen. Dagene gikk i en fei, og det ble tid til både lunsjtreff og middag med gode venner som bor der, avslapping og måltider på nye kaffebarer, kaféer og i parker hver dag. Fikk også tatt en liten joggetur ut til Bygdøy langs Havnepromenaden en kveld for litt sightseeing der, med retur langs Bygdøy Allé og litt på kryss og tvers oppe på Frogner og Uranienborg. God kaffe fra Tim Wendelboe og Kaffa Oslo samt brød fra surdeigsheltene ved Ille Brød i Lakkegata ble kjøpt med hjem Så kom helga igjen og plutselig var det tid for hjemreise. Heisann 4er, long time no see! På tur! Vi tok samme vei tilbake, E134 gjennom Telemark og over Haukelifjell. Første stopp i Åmot for å gi mini middag, hvor vi også glemte å fylle diesel, så når vi kom til Edland kjørte vi nærmest på dieseldamp Første fylling siden før turen startet. Framme på Haukeliseter atter en gang der en nydelig 3-retters middag ventet på oss. Men først, litt egentid med Lindheim i frisk fjelluft. Søndag og siste etappe gjennom Suldal på Rv13, denne gang over Gullingen og langs Jøsenfjorden på grunn av litt vel mange steinras på et utsatt strekke mellom Sand og Erfjord som vi helst ville unngå. Hylen der framme, med Suldalseid hvor jeg er fra langt der ute midt i Hylsfjorden. Vikane Hyttetun idyllisk lokalisert langs Suldalsvatnet rett før Suldalsosen Plutselig hjemme igjen etter 3,5t kjøretur fra Haukeliseter, effektiv og radig kjøring uten stopp! Takker en tolmodig sønn for det! Klart for utpakking: Kjøredata fra turen: Oppsummert en utrolig kjekk ferie - Oslo har utrolig mye å by på! Og med perfekt sommervær blir det ikke så mye bedre
  39. 12 points
  40. 11 points
    Fin kilometerstand for oss med OCD
  41. 11 points
    Emilsen

    Den store finn.no tråden.

    https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=190790882 Var ute på tur i går for å se på denne X3'en her med en kamerat i går. Slutta tidlig fra jobb og kjørte 3 timer til Porsgrunn, bilen så grei ut i annonsen og selger hadde ikke opplyst om noe annet. Han hadde nok kjøpt den om den var bra, det var den ikke... Første vi ser når vi kommer er en diger rustflekk på bakluka, var i overgangen mellom ruta og bakluke, rundt viskeren. Spurte selgeren om det ikke hadde vært greit å opplyse oss om, men nei, det hadde hun ikke tenkt noe over.. Var også et par små rustflekker til på bakluka som de ikke hadde sett før. Rundt om bilen var det også en del dype riper i fangere og et sideskjørt som hadde sprekt (ser ikke det på bildene, så har nok skjedd etter de var tatt). Står i annonsen at bremser var bytta, spurte på melding om det var både foran og bak. Ja fikk vi til svar. Bremser bak var ikke byttet. Vi prøvekjørte bilen en liten tur også, det var røyka inni bilen samt at den gikk å nappa litt under fullt pådrag. Takka pent nei og snudde nesa furt hjem igjen.. Siden vi hadde kjørt et godt stykke tenkte vi at vi kanskje rakk å se på en bil til, joda, fant en annen X3 som så ålreit ut i Stabekk. Perfekt tenkte vi. Da så vi på denne: https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=94221138 Kom fram til selger rundt avtalt tid, men han var ikke hjemme enda, noe som var helt greit siden vi kom på kort varsel og han hadde vært borte. Etter et par minutter kommer selgeren nesten skrensende over gårdsplassen med bilen :p Kikka litt på bilen og fant mye riper osv i bakfangeren. Hengerfeste hadde også låst seg ute og ville ikke inn igjen. Den elektriske bakluka lagde masse rare lyder og ville heller ikke lukke seg selv. Selgeren sa umiddelbart at han skulle ha bilen på Bilia og fikse opp igjen alt før salg, så den skulle bli ganske bra. Greit tenkte vi, da blir den jo ganske bra hvis alt fikses bak. Skulle så prøvekjøre bilen en tur, første som slår oss er jo at det er 5 km rekkevidde med diesel igjen, spesielt, men selger var med så vi dro å fylte litt diesel. Bladde litt i idriven og der fikk vi et stort sjokk, det var ikke tatt service på 65 000 km!! Spurte om det var tatt oljeskifte eller noe sånt imellom, men nei, det hadde han ikke gjort. Bilen ble bare brukt på småkjøring så det var ikke så farlig. Blir litt uvel... I annonsen står det at det er en velholdt bil, han sa det også flere ganger selv at han var veldig opptatt av å holde bilen vedlike?? Begynner å lure litt, han var heller ikke villig til å ta service før et evt salg, men kunne fint lakkere opp begge fangere. Er det mulig. Liten utblåsing på morran, folk er håpløse
  42. 11 points
    M3en fikk seg en grundig nedvask etter kjøreturen med BMWCCN, og brukisen en velfortjent kattevask etter 3 måneder 😂
  43. 11 points
    Snagg30

    Bestilling av G21

    Da var det min tur og gjør noe jeg aldri trodde jeg kom til og få mulighet til. Idag var jeg hos Bavaria og bestilte meg bil, en G21 som er fullspekket med utstyr. Farge valget ble dravit grå etter mye om og men, interiør ble full leather trim merino tartufo. Motor ble 330E, jeg tenkte og en stund på 330D samt 330i men her snakket vi 300.000-350.000 i pris forskjell og jeg synst rett og slett det ikke er verdt det. Drømmen er jo selvsagt og en spesiell M bil men vi har og nylig blitt huseiere for første gang så dette tenker jeg får bli mer en bra nok. https://configure.bmw.no/no_NO/configid/m6l2r2r7
  44. 11 points
    Endelig litt TLC. Utopia holder stand.
  45. 11 points
    Da tenker jeg at det blir sånn at det står mellom den lokale Autopower og TRF. Autopower fordi det er lettvint har personlig god erfaring, TRF fordi dette er skikkelige saker som anbefales av alle i BMW miljøet. Utfordringen for meg med TFR er avstanden samt at de må ha bilen en liten stund for å sjekke at alt blir bra. Dette er selvsagt kvalitet, men det byr også på noen logistikk problemer ettersom dette er hovedbilen vår nå. Men det finner vi i såfall en løsning på 😀 .............................................................. I dag derimot så har vi vært på BMW treff, ett av svært få dette året. Her var det igjen ildsjelene i BMW CCN Agder som sto for arrengementet, veldig kult at de fikk lokket bort BMW CCN Rogaland. Det gjør at man ser BMWer man vanligvis ikke ser Første biltreff i en alder av 10 uker, skal tidlig krøkes 😀
  46. 11 points
    Initierer ferien med alt annet enn å slappe av. Har med tiden blitt en ekspert på å ta av og på fangere på disse bilene. Så fanger og lampe var av på under et kvarter. Lampa leveres på søndag, så F10n må stå slik frem til lampa er klar tirsdag. Føler meg ikke komfortabel med å la den stå slik, så maskering må til. La også på et lag med plast over avisene itilfelle det skulle regne. Og ja, ikke lenge etter... Inspeksjon av lampen - glasset er elendig. Ennå et innsekt som har funnet veien inn 🙃 Valgte å fjerne det enkle laget med skit. Litt for min egen del, men også for karen som skal jobbe med lykta. Litt kjekkere å jobbe med noe man ikke konstant blir skitten av.
  47. 11 points
    josulf

    1994 E31 850 Hamann CSI

    Byttet lykte glass og pakning, lyktene må ha samme finish som resten, ikkje store slitasjen på glasset som hva på men nok til at eg ville bytte 😇
  48. 11 points
    Skal få prøve seg som miljøterapeut i dag
  49. 11 points
    Da var dagen her som jeg har gruet meg til . Etter masse mislykkede forsøk på oppstarter var dagen her og nye muligheter . Jeg hadde ikke den helt store troen og var forberedt på å bare å demontere pumpe og få sendt den inn . Uansett så kom kompisen fra Telemark og var han som hjalp meg sist og han sa at denne får vi til å gå idag , null problem 😀 Det første han gjorde var å løsne litt på lokket på pumpen , et lite kakk , så kinne . Nå var jo spm om der kom diesel og begynte å starte og plutselig veivet han med hendene ,alle rør ble fylt med diesel ❤️. Nå sa han start den og etter to sekunder startet den momentant og gikk siljestrøkent ,å Jesus for en følelse og null lekkasje fra pumpe . Etter at bil var blitt varm ruste vi den og var nesten med . En bitteliten kqkk til på lokket så var den med helt til topps . Så var det på med alt av innsug og deler . Spenning var til å føle da vi skulle teste den . Og vet dere noe? Den går nå som juling og alt funker .😀 Og her etter to mil kunne jeg ta et bilde : Så digg dette : Parkerte ved kirke sånn ar den og fikk litt åndelig føde , da alle tdser trenger det garantert .😀😀 Så hjem igjen og sjekke og alt ser tørt ut . Litt gøyere når man ser liv i den : Vi er nå veldig glade for at den er iorden og går som den skal . Og det beste er når man har folk til å hjelpe som faktisk ikke ser så mørkt på tingene og bare liksom ser på det som en lek 😀 Tdsen er oppe og går igjen hvertfall .
  50. 11 points
    Den står litt høyere enn på GTR da reglementet vårt tillater det. Den står også nesten like langt bak som 04/05 N24 versjonen av GTR. Holderen er ikke originale, og mulig jeg trimmer de litt senere.
This leaderboard is set to Oslo/GMT+02:00
×
×
  • Create New...