Leaderboard


Popular Content

Showing content with the highest reputation since 06/21/19 in all areas

  1. 32 points
    Gabz

    Gabz' E92 330XD

    Nå har det skjedd en god del her siden sist, så får kjøre en litt stor og bildetung oppdatering Har i hovedsak hatt bilen inne for å fikse alt til EU, montere nye bremser i alle hjørner, fikse fangeren foran på forsikringen og punget da like gjerne ut samtidig for sideskjørt og bakfanger, samt lakkering av lister rundt vinduer. Framskjerm på høyre side har jo fått et par sprekker og riper grunnet idiot i blokka som ikke kan rygge, så fikk fikset og lakkert opp begge framskjemene mens bilen først var inne slik at alt ble strøkent igjen. Ville også bytte tåkelysene foran med luftinntak, så det ble også gjort. Totalt sett ble det brått en liten smørbrødliste, ja.. Så med nye camberstag i bakstilling (byttet like gjerne begge), ny xenonpære, en støvmansjett på drivaksel bak og ferske bremser rund baut.. Så var denne i boks. Men bilen var jo som sagt inne for noe litt mer morsomt samtidig også. Så bilen sto slik..: ..mens litt snacks i lakkboksen sto slik: Nærmer seg: Som nevnt så fikk jeg også lakkert kromlistene rundt vinduene om til blank svart: Dog hadde lakkereren montert medfølgende skiltholder til framfanger mens den var inne og det var jeg ikke så interessert i å ha på. Så da setter jeg til verks. Handlet nok en gang inn en slik: Og etterhvert så var ting slik det burde være Før jeg slipper fram ferdigbildene alle venter på, så var det også en søt, liten pakke som sto pent og ventet i fruens garasje. Noe jeg har lett etter og ventet på å få tak i ganske lenge. Oh yes. Komplett M3-interiør anskaffet og klar til å ta over stafettpinnen fra de gamle stoffsetene. Så etter 12 års tro tjeneste skal disse omsider ut. Noen minutter senere var ord gjort om til handling. Videre til baksetene. Her godt i gang. Og ute! Adios! Min bedre halvdel lever opp til navnet sitt og påtok seg æren av å kjapt få støvsuge ut dritet som gjemte seg under. Og kort tid senere var dette: ..gjort om til dette: Ble fort litt bedre under stolene også. Fra dette: Til dette: Mye bedre iallefall. Videre så synes jeg ikke at trimlistene fra M3 faller ikke helt i smak hos meg så brukte like gjerne de i børstet alu som sto originalt i bilen. Synes de er ryddige og fine, så hvorfor ikke. Og straks var offisielt første delen av M3-delene på plass. Innså fort at det var ganske ukoselig å montere inn møkkete og støvete deler, så dama hjalp også til med å få vasket over litt, og voldsomt mye bedre ble det fort også. En liten 50/50 viser fort hvor mye støv som var på dette etter litt lagring og transport. Etterhvert var også resten av baksetet på plass. Dørpaneler framme var så neste, etter å ha fått flyttet over de oppgraderte elementene og slikt. Før: Etter: Så inn med passasjersetet: Og til slutt den siste biten av puslespillet: Og da kan jeg endelig få presentere ferdigbildene Ble nå voldsomt mye bedre både utvendig og innvendig, og endelig er flere av boksene på listen min blitt krysset av. Få på svart taktrekk, bygge 335-look eksos med litt tøffere diffuser og litt sånne ting nå så begynner det å bli veldig bra Blir nok tuning og litt andre småting først i følge planen iallefall, men får se. Avslutter med noen kjappe før/etter bilder fra når jeg hadde hentet bilen og nå, så er det kanskje litt tydeligere å se om noen av dere ikke har fulgt med fra starten. Here you go:
  2. 21 points
    Bilen er utrolig nok solgt med stygge bilder😛 "Nedgraderte" til Pre-LCI M4. Denne er heldigvis ikle full utstyrt , for M3en var så spekka at tråden døde. Denne gangen blir det motor trimming og div utstyr retrofit. legger igjen et bilde på vei hjem fra Trondheim.
  3. 19 points
    Reset

    Reset - M power tråd.

    Da er sesongen så vidt i gang for min del, har vært på eu kontroll å fått den godkjent, for så montert nye dempere ! Orginalstukare på 16" RS med orginale dempere.😆 Fikk endelig motatt understellet mitt tilbake fra KW, etter mye om å men.. Hadde jeg vist det jeg vet idag, hadde jeg nokk valgt noe annet... Fikk så montert på Hartge hjula igjen, etter å ha kjørt BBS RS 17" ifjor. Har hatt noen små kjøpesenterbulker jeg har irritert meg over lenge også, var hos BULK UT i møre og romsdal å fikk retta ut noen bulker, jeg viste om 2, men han fikk tatt 5 på samme dør 😝 rart hva ett trent øyne ser. anbefales 😃 Fikk også montert nye "gamle" skilter for noen uker siden, kjøpt hos skilthandleriet har også fått montert falsk trygghet i cockpiten, og ja, det er pulverapparat😱😱 Har planer om å skaffe meg ett skumapparat å montere i bagasjerommet, slik at man kan redde bilen litt mer enn ved pulver bruk. Men i nøden så er det nok bedre med pulver enn ingenting desverre 🤫 helt nytt og urørt, med orginale festebraketter og skruer, bolt on i stolen 😻 Legger også ved ymse andre bilder som har skjedd etter siste oppdatering Møtte en kompiss i sin nykjøpte 911 GT3 clubsport 🙌 Bøs doning, var med til bergen å kjørte den hjem i påsken Fikk også kjøpt meg en "e28" delebil som jeg har plukket litt gromdeler fra. bilen er generelt sliten, men det sto på E34 M5 345mm bremser forran, og storetypen bremser på venstre bak. Vet noen om på høyresiden så gi meg gjerne en pip Har oppdatert fra M535i bremser til 315mm skiver tiligere. Det var også KW coilovers på den også.
  4. 17 points
  5. 17 points
  6. 17 points
    Nå nærmer det seg!
  7. 16 points
    Saltkjelen

    Min biltråd - F01 730d & i3S 120Ah

    Mottok den nye i3en i går, og må si det var overraskende hvor mye som har skjedd siden i3 først kom. Kvalitetsfeelingen er hevet mange hakk, og jeg vil i enkelte tilfeller si at bilen har høyere kvalitetsfeeling enn 7-serien. Gårsdagen gikk med til nedvask og coating, med god hjelp fra @ahj Plukker ut taktrekket og sender det til salmakere i midten av august. Ferdig behandlet med CarPro Quarz 3.0, flytende senterkopper og 10/15mm spacere.
  8. 16 points
    Så var årets Zedfest gjennomført. (advarsel mye bilder i denne posten) Våknet som vanlig tidlig og lettere nervøs over at jeg hadde glemt noe. Startet dagen med sette opp info standen på torget, hvor deltagere skulle registrere seg og få utdelt litt info om dagen. I år så hadde vi også fått ordnet oss et lydanlegg og ganske kule premier til barna. Første premien var en fjernstyrt Z4 donert av Bilia Follo BMW. Selv tok jeg å fraktet Coupe'n ned til torget da den ikke skulle kjøres, kun vises fram. Mens min far brukte Z3M'en og en annen venn disponerte 2.8, slik at jeg fikk med meg mine biler på treffet uten å kjøre selv. Fikk god hjelp av @Havers med å ordne til med plakater og sette de lånte bilene fra BMW på strategiske steder i gågaten i Ski. I år hadde vi også fått inn en jente håndball lag som tok ansvar for bemanne info standen og registreringen av deltagere, samt at de var "vakter" for bilene når vanlig publikum kom. I år som ifjor så var Tyrigrava oppmøte sted for årets deltagere, for en felles kjøring inn til torget i Ski. Jeg hadde spurt @b-havers om han kunne ta ansvar for den kjøringen, siden jeg var usikker på om jeg rakk møte opp selv mtp forberedelsene. Men jeg ble ferdig i god tid og denne sto der parkert ensomt øverst på torget. Og BMW's representant som hadde tenkt kjøre den, smilte lurt og kastet nøklene til meg Kan si mer om selve bilen og hvordan den var å kjøre i en senere post. Men oppsummert kort her: jeg er imponert! Var helt konge å kjøre inn på Tyrigrava med den nye Z4 og bli møtt av dette synet, det sto 30 Z biler klare til å kjøre kortesje. Og når vi kom oss av gårde, så telte vi 36 Z biler fra hele Norge. Min far og datter klar til kjøring! Gamle bilen min, the Hellrat var selvsagt med. Den nye eieren har tatt et steg videre og jobber masse med bilen, så den kommer til å bli bra med tiden! Lite bilde bevis på at jeg koste meg i den nye Z4'ern! Kompis med sønn koste seg i 2.8'ern. Store sjanser for at det kommer en Z bil inn i deres familie etterhvert, med både far og sønn som digger disse bilene. @havers knall fine 2.8'er var selvsagt med. og @b-havers på tur sin unike farga Z3! Ikke ofte en får se 2 Z3 Coupe'r samtidig på veien:-D Den blå Z3 M Coupe er vel kjent bil i bimmers mijøet antar jeg? Selve turen inn til Ski gikk smertefritt og vi kom vel fram inn på torvet, hvor dugnads jentene fløy rundt å hjalp til med guide bilene inn slik at dette gikk også veldig fort og smerte fritt. Torvet i ski er formet slik at det faktisk ble et perfekt sted å ha et biltreff hvor alle biler får plass og samtidig som det er nok sitte plasser og skygge rett ved. Vi var knallheldig med været og hadde sol hele dagen. Samt at det er kafeteriaer og restauranter rett ved. Får slenge med noen bilder fra selve utstillingen også: I år så hadde vi en superhemmelig jury som gikk rundt å bedømte årets "Fineste bil", som ble denne vakre Z4 3.0si Coupe. Dette bildet klarer ikke å formidle hvor pen denne er! Mens publikums favoritten ble noe overraskende @b-havers sin palmetto fargede Z3 1.9. Veldig morsomt at akkurat denne bilen fenget publikum og andre Z eiere! Naboens nydelig james bond blå farga 2.8'er som vi hentet i Sverige ble runners up med en stemme mindre. Publikums favoritt 2019! Etter utstilling og premie utdeling, så var tid for felles kjøretur ut til Solbergfossen i Askim. En tur som tok ca. 1 1/2 time på små fine landeveier. Klar til avgang. Det var litt over 20 Z biler som deltok på felles turen også, her er den ene av de 2 siste Z4 modellen som deltok på treffet. Denne bilen kom fra Trondheim for å delta på Zedfesten! Jeg irritert meg lenge over denne motorsykkelen som lå innemellom oss IG ikke kjørte forbi oss under felles kjøringen. Helt til at jeg kom på at @And-reas deltok med sin sykkel. I og med at gamle Zeden hans lever videre i mange av Z3'ene som deltok på treffet:-D Fotografen hadde funnet en et knall fotosted og fikk sikret seg et par blinkskudd, her med en ganske så kjent Z3 Coupe. Og denne ganske så velkjent her på bimmers forumet, nemlig @magneten sin gamle Z4 Coupe. Men som @b-havers nå eier. Konge bil! En ganske så rå bil, som jeg også antar er litt kjent fra ulike bmw treff! Drister meg til å ta med et bilde av min egen bil. Disse damene som sto på siden ble ganske så forfjamset da vi kom over broen, rekken med biler tok liksom ikke slutt Ved Solberfossen ble det en liten pause og tid for å studere hverandres biler litt mer. Og noen detaljer krevde grunding innføring og nøyere inspeksjon... Her fikk jeg også endelig tatt bilder av begge vinner bilene sammen! Etter Solbergfossen så var det mange som takket for seg og dro hjemover, mens 26 stk av deltagerne tok seg en liten pause. Før vi møttes på en resturant No4 i Ski sentrum, hvor vi hadde leid "hvelvet" (et gammel bank hvelv som nå er gjort om til fine lokaler. Her hadde vi en knall fin Z bankett med god mat og drikke. Har ikke helt landet selv etter helgen, men kort sagt så kan vi oppsummere med at årets Zedfest var en suksess med biler fra hele landet. Og i år fikk vi litt vanlig publikum innom også, siden vi nå var sentral i Ski sentrum. Veldig moro! Og neste års Zedfest planlegges allerede, sponsor vår har allerede signalisert at dette vil de være med på neste år også. Vi nådde ikke målet med 50 biler i år (46 stk var det offisielle tallet), så det målet videreføres til neste år. Neste rene Z treff blir Zenzommer tur til Fevik, hvor jeg satser på få sett litt på bilene til @sveigis også (bildene i denne posten er @copyrightet BMW Z Norge gruppen på facebook)
  9. 16 points
    2014 F20 118dx med H & R 45/50 og M442. Synes det blei ok😀
  10. 15 points
  11. 15 points
    liten sneak peak fra dagens ZedFest i ski!
  12. 15 points
    Ikke min, men.. Jeg siklet litt på den. 😍
  13. 14 points
    På svart bil er jeg enig at oransje er fint. 😊 - Klar for Europatur 💪
  14. 14 points
  15. 14 points
    513m felger og f8x bremser 😀
  16. 14 points
    StigJ

    StigJs garasje. E86 Z4 Coupe & F30 316i

    Intet nytt under solen
  17. 13 points
    Yessss folkens, etter lang tid med diagnostisering, demonteringer, monteringer, banning og nesten på tampen på å gi opp - så er endelig bilen blitt en utstyrs kode rikere. Lane Change Warning er endelig ettermontert på bilen og fungerer perfekt. Har lovet å lage en DIY på dette, og jeg skal holde løftet mitt så fort det åpner seg mulighet for å lage en post med masse bilder og forklarende tekst. Inntil da så skal jeg lage en liten mini post på hvordan jeg kom meg fram fra der jeg slapp sist. Sist jeg postet på forumet slet jeg med å få HC2 modulen til å dukke opp i SVT- treet. Det vil si at modulen ikke dukket opp i hverken Ista eller Esys som programmerbar modul. Etter å ha røsket ut ZGW modulen og sjekket over at Flexray ledningene var koblet riktig (noe de var) satt jeg meg undrende med ingen aning om hvor feilen kan være. Av ren tilfeldighet dro jeg ut sikringsboksen bak og nappet ut sikringen til HC2 sensorene, og u guess it - den var brent. Det var tydelige svimerker på selve metallet og inne kunne man se at sikringen var brutt. Da jeg sjekket etter kontinuitet på 12v kabelen målte jeg først på sikringen, noe som ikke ga utslag. Det ga derimot utslag på direkte på 12v ledningen bak sikringen, så tenkte at multimeteret mitt fra Biltema sikkert er på bærtur. Der tok jeg virkelig feil, for hadde jeg faktisk sjekket grundig, så hadde jeg sett at grunnen til hvorfor det ikke var kontinuitet direkte på sikringen var på grunn av brent sikring. Hadde ingen sikringer som passet (disse er av mini typen, hadde bare de store vanlige tilgjengelig), så jeg rappet sikringen som er med på å styre Start- stopp systemet. Frisk sikring inn, Esys koblet på - Voila! HC2 modul dukket opp. Endelig!!, tenkte jeg. Nå var veien kort, for nå var det bare å VO kode modulen og ting skulle nå endelig fungere. Men i kjent meg stil, så skal ikke ettermonteringer gå rett frem. Modulen dro frem programmeringsfeil og trengte å programmeres. For at dette skulle være mulig, måtte det lastes ned 200 gb med psdzdata filer. Filer lastet ned, pakket ut og fylt opp i en ekstern harddisk, da laptopen ikke hadde sjans i havet om å få plass til alt. Parkerte Primeran ved siden av F10n for å ha solid strømforsyning under flashingen av modulene, og det som skulle være ganske så rett frem, endte å bli et mareritt. Under flashingen av ZGW modulen dukket det opp feil om at flashingen ikke var suksessfull. Bilen står nå helt død, tenning på gjør ingenting. Lys, nøkkel, ingenting virker. Fikk til og med "tampering dot" i instrumentpanelet, noe som indikerer juksing med km.stand. Kjenner jeg begynner å bli svett, men holder hodet kaldt og klarer finne ut av at bilen har låst seg i "transport mode" og kan enkelt fåes ut via enten Ista eller Esys. Sistnevnte viste seg å være raskeste måten, og etter litt triks og miks var bilen tilbake til sitt gode seg. Etter å ha logget meg inn i Ista, viste bilen 217 registrerte feilkoder - jaggu meg en rekord for min del Skal ikke gå så mye i detalj i dette innlegget om hvordan det til slutt fiksa seg, for de tekniske tingene kan vi spare til DIY. Anyways, LCW på plass ! ! Knappen til Lane Change Warning lyser grønt og fint nå 😎 Fra en ting til en annen, så velger jeg å benytte sjansen på å oppdatere hvorfor AC ikke har blåst kald. Etter å ha endelig booket time for feilsøk, klarte de å bevise hva jeg alltid har mistenkt - defekt kondenser. Versktedet skulle ha i underkant av 10 000 kr for å fikse dette, noe jeg takket pent nei til. Bytte av dette er så enkelt at jeg har estimert en besparelse på minimum 6000 kr på å ordne dette selv - Da har jeg regnet med både refill av gass og ny kondenser fra Hella Behr. Nå som denne ettermonteringen er ferdig er jeg på utkikk etter neste. Har fått en PMA modul av en kamerat fra UK til en latterlig god pris, så jeg tenker å slå sammen PMA og Surround View ettermontering i en stor retrofit. Med tanke på at jeg må strekke PMA og HSD kabler for kamera gjennom brannmuren, så er det ingen vits ta den ene først for så den andre. Dette er dog et langtidsprosjekt hvor deler må samles inn her og der, og har lovet min gode venn @Walkabout å få til en NBT kontroll retrofit på disse bilene så vi kan bli to kiser med to hvite biler uten de ebay greiene 😎. Jeg aner dog ikke hvor jeg har lagt fra meg ledningsnettet jeg lagde til dette, så må lage et nytt et Nærmer seg termin for fruen og, så siden vi fikk den gledelige nyheten om at vi skal bli foreldre har det blitt mye overtid og ekstra jobbing. Barn er dyre greier, og dette før dem til og med er født. Har derfor måttet ta jobbing på bilen i små stykker istedenfor en stor bit med en gang. Bilen skriker om bremsevæske skift (skulle vært gjort 05/19), men ettersom CBS har bestemt seg for at bremseklossene ikke holder 3700 km, men istedenfor 4200 km, så tar jeg bremseskift og væske samtidig. Bilen skal ikke bli brukt på noe langkjøring denne sommeren med tanke på at fruen er nær fødsel, og har mine tvil på at F10n kommer til å brukt noe særlig heller. Ofrer dermed ikke store tanker på at bilen maser om bytte av bremsevæske Som vanlig, dette er en biltråd - så bilder av bilen må det alltids være. Dytter inn noen Sankthansaften bilder
  18. 12 points
  19. 12 points
    Ny lakkerte bremser og hjul
  20. 11 points
    Begynner å ligne bil igjen
  21. 11 points
    Jepp😀 Om det blir Bootmod3 ja😛 Også kommer disse organiske lampene neste uke😁
  22. 11 points
    Gikk på en real smell.
  23. 10 points
    bmwgreg90

    Wide|Low M2. Photoshoot

  24. 10 points
    Ferdig coatet og klar for sommer!
  25. 10 points
    Elektrisk 5-serie med 720hk og småpene 0-100 km/t på under tre sekunder.
This leaderboard is set to Oslo/GMT+02:00