Leaderboard


Popular Content

Showing content with the highest reputation since 03/05/20 in all areas

  1. 22 points
  2. 20 points
    Fant frem de gamle bildene av bilen i et album nå. Sånn skal den en dag bli igjen
  3. 19 points
  4. 16 points
    Det er vår i lufta Møtte tilfeldig en veldig hyggelig eldre mann her jeg bor, som ville ta bilde av disse sammen!
  5. 16 points
    Her er et par bilder av nye doningen!
  6. 16 points
    Blei lappen i dag🙂
  7. 16 points
    God tirsdags formiddag, Klør i fingrene etter vår og bilsesong nå merker jeg. Det skjer stadig noe på bilfronten, mest kjøp den siste tiden - garasjen er derfor smekk full. De fleste bilene har blitt startet opp og gått seg varme en gang og to i vinter. De står heldigvis trygt, tørt og varmt gjennom vintersesongen - så vondt har de det ikke, selv lite bruk. Nå vet vel de fleste at det er BMW og eldre Ford som står mest sentralt i samlingen. Det er allikevel bred interesse for andre merker / konkurrenter til BMW som fanger min interesse. "Alt må prøves" har jeg litt sansen for, når det gjelder bil da vel å merke. Det er laget mye tøft oppover tiden, selvsagt kroner BMW på toppen men å sammenligne de ulike modellene er et morsomt studie. Det har gjennom årene vært mye forskjellig innom garasjen. Alt fra Audi S-RS modeller, Subaru STI/WRX, Toyota Supra, Nissan Skyline, Mercedes AMG-modeller, Renault RS-modeller og Porsche for å nevne noen. Den siste tiden har det igjen blitt et par Audi`er. Topp modellene til Audi fra sent 80-tallet (Audi V8) og 90-tallet (Audi A8) som en sammenligning til E32 og E38 er artig. Det er imponerende gode biler, høy kvalitetsfølelse og gode kjøreegenskaper. Audi V8 er solgt etter ett års eierskap og venter i disse dager ny heldig eier. Har hatt mange fine turer med denne, brukt bilen en del når det har vært fint vær (og en tur på fjellet for å teste Quattro systemet). Bilen til sammenligning med E32 så er dette en langt mykere bil, ikke like presis og "sportslig" men en veldig flott cruiser. Jeg foretrekker designet til E32 over alt annet i bilverden men av Audi modeller appellerer denne til meg. Trekke frem det beste med bilen så er det motoren, helt rå lyd ved pådrag (med tanken på at dette er 30 år gammelt). Audi A8 er ett nytt bekjentskap for meg, nylig importert. Bilen er godkjent på biltilsynet og får skilter denne uken. Det blir artig å kjøre E38 og denne en dag. Foreløpig er jeg imponert over denne bilen, svært stillegående, rikelig med krefter og høy komfort. Designet kan selvsagt ikke matche E38 på langt nær... Nok om det, over til hva som står på agenda fremover: Det blir å få skilt på 530i Touring En utrolig artig bil jeg har skrevet litt om i tidligere innlegg da den nylig var ankommet samlingen. Usedvanlig godt vedlikeholdt tross noen kilometer bak seg på 24 år. En herlig bil å kjøre, langtur bil deluxe. Kanskje dette blir årets feriebil? Avslutningsvis kommer det snart en SUPER kul bil i samling. En sjelden bil jeg tror det finnes svært få eksemplarer av i Norge. Det er selvsagt BMW, og denne kommer på norsk jord i slutten av April. Stay tuned! Noen bilder her om dagen 😀
  8. 15 points
    Ca 690hk samlet i garasjen.
  9. 15 points
    Var ute en tur på torsdag og luftet både bilen, meg selv og dattera mi. Hjemmekontor og aktivisering av en 5 åring tar på når vi snakker 3 dager på rad 😉
  10. 14 points
    Blir lange dager nå, og søndager er lange nok fra før. Så det ble litt råning på datteren min og meg i kveld 😀
  11. 14 points
    Da var en klar med sommerdekk, den andre står for tur.
  12. 14 points
    Da dere er bilen endelig ferdig og for en jobb !!😜 Fikk vasket alle pader igår sånn at de var klare for dagens jobb . Idag skulle bilen få ferdig førerside ,voks og plast og gummifornyer . Så begynner enkelt med siden og noen bilder før jobben. Ren men matt : Dette : Masse å jobbe med : Så samme produkter som gårsdagen ble brukt og igjen Koch leverer : Regner med dere ser skille : Og jeg fortsatte helt til jeg ble ferdig . Voks ble funnet frem : Og igang med kosejobb : Og med voks på bil så ser man jo at ting er anneledes: Hele bilen ble vokset ,en jobb som var særs lett etter at jeg fikk tatt grunnarbeidet skikkelig . Så var det plast og gummi sin tur . Fronten var jo sånn : Og igjen forskjell : Igjen hele fronten var jo matt: Etter mange gnikkinger så ble jeg ferdig med front og et veiskille skjedde : Så nå kjære lesere,følgere elle hva det kalles ,la meg nå få presentere en endelig ferdig e30 som er ribbet,polert ,vokset og fått all den spa den kan få . Bilder : Nypolert front: Siden : Endelig grønn og blank : Nå er den der jeg vil ha den lakk,essig: Bling bling under dør: Dette : Nå smaker kaffen godt når jeg titter ned : Igjen dettte var pinadø jobben sin ,men verdt det . Følte jeg fikk en annen bil . En bulkete forskjerm skal jeg rette ut selv med slegge og 2x8. Her skal det ikke byttes en dritt helt enkelt ,skal få den fin ,ikke strøken den skjermen. Det røde skal lakkes selvsagt . Så egentlig har jeg nå bare et par småting igjen så kan jeg vise den faktisk .😀 Det var et sørgelig syn her i januar: Men det ble jo bil tilslutt : Men jeg kan ikke hvile ,så neste er vifteservice.😀😀
  13. 14 points
    Luftetur av noe som virker til og vere sjelden vare her på forumet etterhvert.. Veteranbil😬
  14. 13 points
    Koronavirus = hjemmekontor/karantene = tidlige sommersko. Bilen blir stort sett bare stående i garasjen de neste fire ukene, så tok sjansen på å sette på sommerdekkene idag.
  15. 13 points
    Tja, hvor skal man starte. Tiden vi er inne i nå viser hvor fort ting kan skje. Jeg har stiftet bekjentskap med en G05 X5 30d etter å ha hatt en over et døgn, og må ærlig si at dette utvilsomt er den riktige motoriseringen (inkluderer da kommende 40d og M50d) for denne bilen (eventuelt en helelektrisk i en eller annen variant). Alt stemmer og virker gjennomprøvd, der 45e har en "lagg" mellom to forskjellige drivlinjer (elektrisk + bensin), flyter denne sømløst avgårde uten antydninger til lagging mellom to drivlinjer. 30d kjøres med et forbruk på 0,8 liter på mila ved blandet kjøring, mens 45e må til enhver tid veksle mellom bensin og elektrisk for å i det hele tatt ha et nogen lunde fornuftig forbruk. Personlig er jeg en av de som utvilsomt ville kodet vekk auto-start stopp med en hvilken som helst forbrenningsmotor, så dette bør utvilsomt være en indikasjon på om man vil ha en hybrid eller ikke. Jeg ser for meg at 45e vil ende opp med en masete av og på av bensinmotoren. Bakdelen her er imidlertid at 30d er rundt 200 000kr dyrere enn 45e, og med den samme spekket snakker vi altså om en rimelig høvelig sum for noe som ikke annet er en innstegsmodell. I disse virustider også er vel neppe et luksusbilkjøp til halvannen million noe lurt valg, og ennå verre blir det når forhandlerne nå justerer nybilprisene sine med 5-10% som følge av svekket kronekurs. Jeg har nok kommet frem til at jeg sitter stille i båten i et par uker til for å se an situasjonen, men slik verdensbildet ser ut nå går vi definitivt mot en ny finanskrise. Når det gjelder G05 isolert sett bemerket jeg meg følgende som jeg synes er en enorm degradering fra tidligere (jeg nevner ikke engang blinklys- og vindusviskerhendler som er dritt. Enkelt og greit). Setevarme- og ventilasjonsknapp er én og samme knapp. Det er tungvint å veksle mellom om man vil ha på setevarme eller seteventilasjon, og iDrive er utvilsomt i denne settingen satt opp til å fungere som en touch-skjerm. Å manøvrere med iDrive-kontrolleren er klønete og lite intuitivt. Det samme gjelder for øvrig med hele iDrive 7-oppsettet. Dette bærer preg av å være utviklet som et touch-system, men så har den ene utvikleren i BMW fått trumfet igjennom om å beholde iDrive-kontrolleren. Jeg har ikke vanskeligheter for å tilegne meg ny teknologi, men det nye iDrive-systemet fremstår som rotete og lite oversiktlig sett mot CIC, NBT, NBT EVO ID5 og NBT EVO ID6. Gesture Control er en fin gimmik, men gud bedre så mye problemer det lagde ved bruk av touchskjerm. Touchskjerm og gesture fungerer definitivt ikke godt sammen. Ellers misliker jeg at takluken nå fungerer ved at glasset hever seg over det bakre glasset og ligger som et lokk på taket, og taklukeskjermingen er nå en tynn duk som sitter i bakkant av taklukekassetten på en rull. Dette gir lite isolasjonsevne mot takluken. Alt i alt er det selvfølgelig lite å utsette på bilen, men i mine øyne har BMW en liten jobb å gjøre for å være top notch igjen. Disse mindre aspektene er selvfølgelig ikke nok til at jeg ikke har lyst på en G05, men det er likevel irriterende. Jeg venter på å se hva en 30d koster med samme spec, men om bilen blir 200-250.000kr dyrere, hvilket er overveiende sannsynlig, legger jeg nok hele G05-prosjeket på is i et par år. Da velger jeg den fornuftige, men ufornuftige veien ved å heller gå til anskaffelse av en F11 M550d (G31 er ikke et tema) for så å vente på en to år gammel X5 M50d eller X7 M50d som har tatt størsteparten av verditapet. Alternativt gå for iNEXT som de første kundene får til jul neste år eller en X5 hydrogen som de første kundene får til jul året etter iNEXT.
  16. 13 points
  17. 13 points
    Noe av det jeg syns er mest sjarmerende, er når folk som ikke har prioritert bil, elller forstår bil, påpeker hvor mye jeg har tapt, eller taper. Gjerne familie eller kollegaer. De klarer å fremstille meg som om jeg var en blind idiot. Men jeg går inn i dette med viten og vilje, jeg vet bil er tap og atter tap, slik er det uansett drivlinje og type bil. Gitt at man ikke investerer inne klassiker eller sjelden enhet. Man liker ikke bil fordi man taper 100k iåret!? Man blåser det det koster, fordi det er en interesse og lidenskap! Selv har jeg sikkert tapt en million eller to, kanskje mer? Det er ikke et regnestykke jeg har lyst til å «se» på, da det er et resultat av min interresse og det er noe jeg trenger daglig, det er min «unnskyldning». Men det er ikke slik at jeg angrer at jeg ikke har syklet, tatt buss eller kjørt Kia. Tvert imot, mine valg definerer meg og hvem jeg er, du er hva du kjører - du er dine valg. La oss her inne hvertfall, slippe navlebeskuing og diskutere andre sitt pengetap i nødvendig grad, det gjelder definitivt med kjøp av nybil, la oss heller glede oss på vegne av personen, neste gang er det deg som kjøper nytt og tar eventuelle tap på kinnet! Denne gangen leaset jeg, for første gang. Sikkert lite lønnsomt det også, som alt med bil er. 🙈
  18. 12 points
    humpfy

    Den store finn.no tråden.

    https://www.finn.no/164154731 Skulle hatt ett bilde til av fronten, men men...
  19. 12 points
    Kjekt å få brukt det svindyre hengerfestet litt av og til også😅
  20. 12 points
    Ja har man ///M bil så må man jo ha ///M fliser også.
  21. 12 points
    Marius2002

    Marius2002s F45 225xe M-Sport

    Idag prøvde bilen å drepe meg, en nær døden opplevelse. Det er ihvertfall en bedre historie om jeg ordlegger det slik. Jeg kom i 60 oppover og hjem i cruisecontrol, forholdsvis tørre og fine veier. Jeg var i eldrift, som da vil si bakhjulstrekk for de som ikke har fått med seg det. I en sving var det underkjølt og bilen lå plustelig 90 grader i kjøreretningen og var helt Tokyo Drift. Etter femti varsellys, pling og undertegnede som rattet som en helt så kom vi helskinnet igjennom svingen Jeg sa til bilen "nå var du en liten rakker" og vi ble venner igjen.
  22. 12 points
    Dagstur til sørligere strøk
  23. 12 points
    Et «spott» jeg husker veldig godt var denne her i Bodø, lekker! 👍🏻 Et år siden ish
  24. 11 points
  25. 11 points
    Ungdomsdrøm i Solnedgang 😍☀️
This leaderboard is set to Oslo/GMT+02:00