Jump to content

Leaderboard

Popular Content

Showing content with the highest reputation since 04/18/22 in all areas

  1. Lars89

    Lars89's M2 Competition

    Da ble det endelig M-bil på meg også. Valget falt på en Hockenheimsilver 2019 M2 Competition gått 34000km. Er i mine øyne riktig utstyrt med bl.a M setebelter, M sportsseter og M sportsbremser i tillegg til alt det vanlige. Det er ettermontert div M-performance-utstyr; Innvendig: ratt i alcantara, interiørlister, håndbrekk og girspak. Utvendig: carbon diffuser bak, leppe foran, speil, spoiler på bakluke og splittere på sideskjørt. Har ingen spesielle planer utover å nyte og kjøre da bilen er bra som den er, men tar gjerne imot tips. Var på et veldig hyggelig treff i regi av BMWCCN Agder. Var så heldig å få med pokal hjem. Moro!
    32 points
  2. I tradisjon tro - solbrent, flotte folk og fine biler! På rad og rekke med @CHNilsen, @Ingvaldsen og @idapederse.
    27 points
  3. Ingen store oppdateringer å komme med på M550en annet enn litt god pleie og vedlikehold. Jeg synes ACS-fjærene sank fort sammen og høyresiden endte opp med å være lavere enn venstre. Jeg fryktet at bilen varslet om at den trengte et sett med nye dempere, men etter mye undersøkelser kunne vi ikke finne noen tegn til at det skulle være tilfellet. Nye fjærer ble derfor ordnet på garanti og montert og resultatet ble alles und ordnung. Personlig synes jeg høyden også ble mer riktig, så dette ble bare en bonus. Før: Etter: Byttet også alle fire baklyktene og refleksene i støtfanger for litt siden da jeg så tendenser til krakelering, men et par uker etter så jeg at det var avskallet en bit på den ene indre baklykten. Gleden var derfor stor da jeg fikk nye lykt på garanti. I samme moment ble det oppdaget at blinklyset i sjåførspeilet som ble byttet i fjor sommer også hadde fått dugg i seg - også her fikk jeg ny lykt. Den velkjente korrosjonen på dørene til F1x ble utbedret på garanti i fjor sommer, men dessverre er dette kommet tilbake. Etter et par måneders jobb og god innsats fra forhandler, fikk de omsider gjennomslag for at dørene byttes. Når bilen kommer tilbake fra lakk i slutten av mai, vil jeg bytte ut litt slitte plastikkdeler i hjulhus, deksler under bilen og nye dempere bak da det nylig ble påvist lekkasje i en av de. Planlegger også bremsebytte, men usikker på hva jeg skal gå for i forhold til støv. Kjører med Brembo nå, men kunne gjerne tenkt meg noe som støver litt mindre. Noen idéer? Etter tips fra @Ampera fikk jeg tak i Individual-merker for siderutene. Usikker på om de skal bli værende da jeg i utgangspunktet ikke er glad i klistremerker, men de får stå på en liten periode (ja, ser jeg må bytte ut den nedre vinduslisten, men tar dette i samme moment som dørbytte). Og et par-tre-fire bilder til slutt. Interiøret er det nok delte meninger om, men jeg digger det.
    24 points
  4. Ble bra disse her altså
    24 points
  5. Folk kan si hva de vil om disse felgene, men syns de passer bilen. 3. sesong nå og ingen tull. Nye, mer eksklusive er ved tanken, men ikke denne sesong.
    24 points
  6. Liten tur til Røros og kobbergruvene i helgen
    23 points
  7. 23 points
  8. pberg

    i4 Tråden

    Da var min på plass, Portimao Blau med M-jubileumsemblemer: 🤩
    23 points
  9. ...og så må man jo ha et reisebrev med altfor mange bilder. Som nevnt var det hele litt spontant. Jeg kom over annonsen på onsdag, kom til enighet med selger torsdag og reiste på lørdag. Kalenderen min for mai er tettere enn en EGR-ventil, så det måtte dessverre bli en snartur. @magneten meldte seg frivillig før jeg allerede hadde vurdert å kjøpe bilen. Tror han var litt snurt for at han ikke fikk være med å hente X4 for fem år siden. Ingenting er som å ta fly 07:15 en lørdagsmorgen etter å ha vært i 50-årsdag kvelden før. 😴 Ragnvald Viking er dagens fugl. Ingenting å si på plassen, vi hadde de 12 første radene for oss selv. Der nede et sted er huset til @andreaskarm, så vet dere det. 😛 Så vet jeg ikke helt hva som skjedde, men vi havnet på et tog og var på Oslo S kl. 08:29, så en effektiv reise. Her traff vi selger, tok en prøvekjøring og gjorde det som må gjøres for å kjøpe bil. Mens denne prosessen foregikk vi besøk. @magneten la på sprang etter de for å få tak i bildet. Og dett var dett, og vi startet på turen hjem. Tenkte vi skulle få til bilde ved operaen. Det ble heller mislykket. 🙃 @magneten bak roret etterhvert. Cruisin' En av oppdragene jeg selv hadde gitt meg var å få tak i en mobilholder, og under søket etter en passende butikk langs veien kom jeg tilfeldigvis over Spiralen i Drammen. Denne har jeg alltid hatt lyst til å kjøre i, men det har aldri latt seg gjøre, og når det har latt seg gjøre har jeg glemt det ut. Denne gangen skulle det derimot skje. Seks runder oppover, med 22 høydemeter pr. runde. Totalt 1,6km tunell. ...og på toppen er det flott utsikt oppover Drammenselva. Vi må videre. Mobilholder ble kjøpt på Eplehuset i Drammen, og vi gjorde oss klar til en lengre etappe. Det varte ca. fem minutt før denne tok oppmerksomheten min. Og da ble det jo et lengre stopp plutselig. Treff hos Arctic trucks må man jo besøke. Virker som en hyggelig atmosfære blant 4x4-entusiaster. ...men nå må vi hvertfall videre! Vi kom oss helt til Notodden før vi ramlet over et nytt biltreff. Fant en likesinnet som jeg kunne parkere ved siden av. Ford-treff! Cosworth Evo 500 er vel så toppen av kransekaken man får det i dette miljøet? RS-er og ST-er på rad og rekke. Jeg vet ikke helt hva som skjedde med den andre Z4-en mens vi var på Ford-treffet, men best å stikke før det samme skjer med min. 😱 Middelaldrende menn på tur. Obligatorisk stopp i Mælefjelltunellen før Seljord. Litt juice må til. Greit å være ekstra hyggelig med bilen i begynnelsen. Var ikke helt fornøyd med Shell-juicen, så valgte å superlade litt. Da ble det fort andre boller gitt. 🤩 Livet på veien. Deretter gikk det mer slag i slag. Haukeli. Svigerhytten. En rask tur innom for å se at alt fortsatt står. Langfoss ved Åkrafjorden. Tuneller med taket nede er ikke det aller morsomste, så valgte å kjøre rundet flere tuneller. Spesielt Åkrafjordtunellen har en morsom vei rundt. ...og etterhvert var vi hjemme. Aner ikke hvor langt vi kjørte, hva forbruket var (det var 0,87) eller hvor lang tid vi brukte (14,5 timer inkl. fly). Bilen har fått sin faste plass.
    22 points
  10. Ingenting er som en 1. mai-kveldsvask 💪 Kjente jeg ble sugen på treff igjen med alle vårmønstringsbildene!
    22 points
  11. Lang uke over, brukt flere kvelder på å polere og vokse bilen nå 😆 heldigvis blei den blank og fin 🤩 Ellers har jeg montert i M-girkule med lys, og satt på plass poppel natur interiørlistene igjen som hører til bilen. 😃👍
    22 points
  12. Får fortsette bloggen litt. 😇 Etter endt østlandstur var det 800km igjen til hovedservice. Når jeg kjøpte bilen var det tre år et-eller-annet-kilometer på service-avtalen, som jeg forlenget til ti år og 100K km for noen år siden. Der og da antok jeg at jeg ville nå 100K km når bilen passerte ca. åtte år. Etterhvert forstod jeg at dette ikke kom til å holde, men så kom korona og Norges-ferie, så da var det ikke så aller verst estimert likevel. Bilen var syv og et halvt år når den rundet 100K på turen vi hadde. I høst forstod jeg at 100K km uansett ville bli akkurat for lite til å klare neste service (men var ikke klar over at det var så nært), så den ble forlenget til 120K og åtte år bare for å få med hovedservicen. Prisen på forlengelsen var ca. halvparten av kostnaden til servicen i følge Bavaria. Samtidig med servicen skulle de gjøre seg ferdig med lakkeringen de ikke fikk til sist, så da fikk jeg ihvertfall leiebil. Denne gang X1 med tøft skilt og under 2000km på telleren. Sammenlignet med 225xe som jeg alltid har fått tidligere var dette et veldig hyggelig bekjentskap, og bilen var både komfortabel og god å kjøre. Det var rett og slett en bedre bil på alle måter. Jeg kommenterte/klaget til hun på Bavaria at forrige leiebil ikke hadde ladekabel, hvor hun sa at de måtte fjerne de, da de ofte "forsvant", noe jeg gjerne tror på. Likevel måtte jeg jo sjekke her også, og der var det plutselig bingo. Jeg fikk dermed ladet en bil for første gang i livet. 🤗 Bavaria var raske, så tiden med X1 og lading ble kort, men på en annen side var det godt å få bilen tilbake også. Når (X) 1 skulle bli til 4 stod forøvrig denne utenfor Bavaria. Det finnes mange rare folieringer, men denne var en av de mer spesielle vil jeg si. Samtidig med dette måtte også bilhengeren tilbake, og siden X4 var på service og X1 ikke hadde hengerfeste av alle ting måtte vår kjære Astra til aksjon. Så nok noe komisk ut, men det får heller være. Ellers har jeg, som den eneste(?) i familien med et hint av bilinteresse fått i oppdrag å selge en fruens avdøde bestefars Toyota. Bilen så noe sliten ut, men til dens forsvar så har den nok ikke fått så mye pleie heller. ...så da er det ikke så mye annet å gjøre enn å få det inn i garasjen og sette alle mann (ihvertfall @andreaskarm) i sving, med @Mkalle som nyskjerrig tilskuer og @magneten som pizzabud. Til og med en Toyota kan bli ren og skinnende, så etter noen timers arbeid, bytting til sommerhjul, nye skiltplater og andre smådetaljer ble den faktisk ikke så veldig verst. Etter at vi var ferdig å grise Toyota over hele gulvet var det på tide med helgevasken. Bilen havnet på finn tidligere i uken, og er (mest sannsynlig) allerede solgt. Denne veggen her i garasjen har jeg hatt litt forskjellige planer for. Samtidig er det begrenset hva man kan ha der, da det egentlig er en slags gang. Jeg kunne jo hatt en dekkreol eller hyller med rot i (som jeg har mer enn nok av), men når vi likevel skulle hjem fra østlandet med en tom tilhenger intensiverte jeg letingen på finn, og fant sånn ca. det jeg ville ha; nemlig Billy-hyller fra Ikea. 😛 Jeg er fullstendig klar over at de faktisk selger slike på nettopp Ikea, men her var det et sett som passet rett inn, ferdig montert og det hele, til en pris som er langt under halvparten av det de koster på Ikea. 🙃 Med hyllene på plass var det endelig tid for å gjøre noe jeg har sett litt frem til, nemlig å begynne å lage en slags utstilling med litt rariteter. Dette er en såkalt rullerende utstilling, og slik ser det ut i skrivende stund. Fikk endelig fatt i drivere til lysene i går, derfor ledningen som går gjennom døren, men den skal selvfølgelig vekk.
    22 points
  13. *You VS the one she told you not to worry about*
    21 points
  14. Ampera

    Min 2020 M5 Competition

    Gikk på en smell med en liten oppgradering. Før og etter bilder.
    21 points
  15. Lars S

    Lars sin I4 M50

    Da har jeg kjørt I4 ett par uker og 250 mil. Veldig forøyd med fargen Dravit Grå. Er fornøyd, synes G26 har ett veldig flott design og vogna leverer på ytelser og rekkevidde. Merker den er tung når den blir presset i svingene, understyrer litt da. Gjort noen små mods, så de som har ett skarpt øye kanskje ser det? Det som irriterer er at den har styreinngrep aktiv på hver tur, kan dette blitt tatt bort? At det er mange apper på forskjellige innstillinger osv krever også litt tilvenning. Skjem på dashbord er ikke spes pent integrert, men er stor og inneholder masse info, alt i alt helt grei. Liker at den ellers har mye lik betjening som G20/G21 og ikke alt for spacet som mange andre nye elbiler
    21 points
  16. Ute å tester Michelin pilot sport 4
    21 points
  17. Klar for feiring 🥳 Gratulerer med dagen 🎉🇧🇻
    20 points
  18. @laffe "Rykter" seier at ny motor koster 1 mill🥴 Kjøpte bilen med 1 år Porsche Approved Warranty ( PAW ) Dette er en slags "nybil" garanti som Porsche tilbyr biler som er 100% originale og opptil 15 år og 200.000km. Tegnet 2 nye år i november, 13.000 i året.. Vel anvendte penger😂 Gratis transport til verksted, gratis frakt av bil hjem til adressen min. Og ingen egenandel på ny motor 😬 Ikke nok med det får man dekket leiebil med fri km under hele perioden.. Fikk først tilbud om en Peugeot 3008 siden det var eneste og oppdrive i nærheten 😅 Takket pent nei og leta litt selv. Fant ut at Sixt hos Flesland ( 4 timer unna ) hadde Porsche, @GtiGtr organiserte frakt så da ble det ordning😁 Fikk utrolig nok en 21 mod. Taycan Turbo ( bil til ca. 1.7 mill! ) med fri km, til den nette sum av 18.000 i uken 😅 ( dekka av PAW ) Må vel vere tidenes leiebil, med 680hk går den noe dyrisk.. Har faktisk klart og ta ett bilde av den😅 Kort oppsummert: Alt dekket, 0 i egenandel. Vel anvendte penger på PAW 😅
    20 points
  19. Litt F11 inn mellom F82 også
    20 points
  20. Solbrent ja !!! 😂⚠️ Meget bra treff å mye fint.
    20 points
  21. Ja, hva skal man si. Planen var definitivt å selge bilen, har jeg prøvd? Nei. Klarer jeg det? Antageligvis ikke. Hentet bilen ut fra vinterlagring, tok med meg poden på 3.5år og kjørte hjem. Etter dette vil han helst kjøre pappa sin røde bil overalt, så nå har jeg verken lyst eller samvittighet 😂 På denne hjemturen fra vinterdvalen så døde en coil på veien hjem, jeg og jr putra på 5 sylindere den siste biten. Da var det rett ut og hjelpe meg med å skru, synet av en som så vidt rekker over forskjermen være så interessert var mildt sagt ekte glede. Uken etter sjekket junior daglig postkassa for å se om delene til pappas bil var kommet. Altså 🥹🥹 Ekke sjangs for at den ryker på finn nå i hvertfall. Så hva har skjedd her siden sist? Bilen er ikke solgt, ikke engang annonsert. Så hva gjør man istedet? ...kaster penger på den selvfølgelig. Så i løpet av den siste måneden har den fått følgende; - Oljeskift - Nye dempere rund baut ( brukte foran, Koed hadde et strøkent sett så sparte litt på det ) - Nye bærearmer foran - Nye styrestag - Fersk EU-Kontroll og 4hjuls-kontroll. Og nå er bilen helt fantastisk, bærearmene var ikke utslitt - men nok slitt til at det var noen vibrasjoner i 120kmt+. Styrestag var egentlig bare tull å bytte, men måtte hatt 4hjulskontroll uansett - og det var tross alt ikke så dyrt for de staga så slang det med. Dempere utgjorde ganske god forskjell, den er veldig fast og fin nå. Tok jeg noen som helst bilder underveis? Nei.😂 Men her er den på plass hjemme!
    19 points
  22. Endelig sommerhjul på brukisen. Michelin PS5 virker sjukt bra det lille jeg fikk testet i dag.
    19 points
  23. Jaggu meg godkjent for 2 nye år, med KW i vognkortet 😁
    19 points
  24. Får vel slenge ett bilde fra mønstringa jeg også hyggelige folk og mye fint å se på!
    19 points
  25. Det er lenge siden jeg har vært inne på Bimmers, men her kommer en liten status. Den gamle blå E92 er snart 11 år og speedometeret er nesten sprengt. 😁 Derfor har den fått en liten kompanjong, en 2019 modell i3S. Nesten et slags impulskjøp. Jeg viste kona et bilde av en i3S på Finn på en onsdag. Jeg prøvekjørte på følgende torsdag. Så fikk kona prøvekjøre på fredag og samme dag var kontrakten skrevet. Vi ble nesten forelsket i den lille rød. Lett å kjøre, snur på en femøring og rimelig stille i kupéen på vinterdekk. Den bråker mer nå med "fete" sommerdekk. 😆 Bilen er utstyrt med Harman Kardon anlegg. Den eneste modifikasjonen jeg måtte gjøre var å få montert en 10" sub med forsterker bak i det "romslige" bagasjerommet. Og bass ble det. 😁 Så nå står den gamle blå og hviler seg det meste av tiden. Jeg kjører den en tur på noen få mil minst én gang i uka slik at den er klar for en langtur når vi har lyst. To helt forskjellige biler å kjøre, men jeg trives faktisk med begge to.
    19 points
  26. 19 points
  27. Litt kvalm bilpark akkurat nå.
    18 points
  28. Ikke mange biler å konkurrere med, men stas likevel Bmw CCN Agder
    18 points
  29. takker! turen gikk som planlagt og vi hadde det utrolig moro! har en plan om å ta en ny tur om noen år igjen med bilen:) skriver en kortversjon og legger ved masse bilder istedenfor mye tekst, så kan folk titte hvis de vil:) bilen fungerte feilfritt ned og opp igjenom tyskland på autobahn, lå i snitt mellom 110-130 under cruising. regnet også frem et forbruk på 1,01l/mila på den hastigheten, og det syntes jeg er bra! for den skulle gjerne hatt et gir til. i 140 så ligger den på 4000rpm. i tyskland fikk bilen også 102 oktan, noe den har godt av fremme på kaia, venter på å kjøre ombord! fikk godt selskap av hyggelig kar i mclaren som syntes bimmern var sprek og ettersom vi hadde ganske lave biler fikk vi stå i fred på lastebil dekket vi kom oss fort av båten og dura rett ut av Kiel og nedover, kjørte en stund før vi valgte å spise og sjekke over bilen litt alt var strålende, så neste stopp ble å fylle 102 oktan tok et tredje og siste stopp før vi kjørte oppover i fjellene mot banen, ingen ting å utsette på bilen:) vel fremme på hotellet (dette bildet er riktignok fra når vi dro hjem) hotellet har jeg vært på tidligere og det ligger rett ved GP banen kjørte litt rundt på kvelden og sightsa litt og knipsa litt her og der måtte såklart ta bilde utenfor BMW sitt testsenter. vi var ikke på dette hotellet, men hadde parkering i kjelleren der. morgenen etter startet med en tattoo time jeg hadde booket for faren min og meg, vi skulle ta omrisset av banen hehe. er hvertfall riktig sted å ta det ettersom sjappa holder til på Ring opplevelses senteret på grand prix banen. litt senere på dagen åpnet banen og jeg stod i lang kø for å kjøpe noen runder. fikk kjørt litt på banen og testa bilen ganske godt, ALT av temp og trykk holdt seg perfekt hele tia, det var ganske deilig havna bak en sierra av alle biler på vei ut av banen også hehe når jeg skulle utpå igjen var det desverre en større ulykke som gjorde at banen ble stengt RETT før jeg skulle ut, det gikk bra med føreren. uansett helt rått å endelig ha kjørt E34n der! har vært en drøm lenge må nevne at under hele turen og på stedet fikk bilen veldig mye oppmerksomhet. flere som tok bilder og filmet overalt hvor jeg parkerte og kjørte + folk som fant meg på instagram som ville møtes og titte elsker det bilmiljøet der nede! parkeringa for kvelden med godt selskap etter dette var det på tide å kjøre hjemover, og det var akkurat i tide ettersom det var Car Freitag der, som er en stor dag med sinnsykt mye folk overalt. turen gikk fort hjem med kun to stopp fremme i kiel tok vi inn på hotel der jeg hadde utsikt over bilen på taket av hotellet merket måtte også forresten på! morgenen etter var det å stelle seg i kø for hjemreise må si jeg liker bilen i profil her altså vel hjemme fikk den seg en vask var litt sliten så ble ikke noe etter bilde av vasken hehe. ble litt suvenirer til folka hjemme, og en fornøyd datter fikk en Ringbaby body håper dere likte sammendraget fra turen. jeg koste meg masse sammen med faren min, og vi hadde det nydelig. dette skal gjentas! har nå vært der 6 ganger
    18 points
  30. Bilen fikk en etterlengtet shine i dag for å fjerne sporene av vinter 🙃
    18 points
  31. Ventetid langs kjøsnes. Perfekt vær å få en strekk på beina i.
    17 points
  32. fupsaker

    i4 Tråden

    Da var den hentet.
    17 points
  33. dekk bytte å hjulbue vask i morgen
    17 points
  34. Da kom endelig dagen der bilen faktisk ble klar for utlevering 😄 Slenger ut noen få bilder. Meget fornøyd med fargen, som jeg synes passer veldig bra til carbondetaljer. Hentet den kl 17, så ble begrenset med aktiv kjøring midt i rushtrafikken, men veldig lovende førsteinntrykk! Gleder meg til å få på de andre sommerhjulene!
    17 points
  35. 1. Mai feiring i fullt snødrev 🥳
    17 points
  36. Tid for update! Hadde egentlig tenkt til å vente med update i tråden til alt med bilene var ferdig, men jeg kjenner at ting fort går i glemmeboka. Kan vel starte med at jeg tidligere iår valgte å se litt igjennom papirene til både E61n og F10n, og organisere litt. Litt gøy med to biler som har solid historikk iform av fakturaer og delebestillinger. Iløpet av 2021 ble det noen bestillinger... Så dermed var det på tide å ta noen grep. Så denne fyren er nå offisielt et CCN medlem Skjønner ikke hvorfor jeg ikke har meldt meg inn tidligere, men bedre sent enn aldri. E61: Bilen har blitt påkostet noen norske shilling siden sist. Først og fremst kan jeg meddele at pipelyden de første nedbremsningene er borte. Da jeg skifta bremser hadde jeg visst glemt å smøre opp et lite område som kanten til klossen ligger på. Så er det tyst CCC'n har siden kjøp vært litt humørsyk. I starten var det en gang i mnd hvor den rebootet seg, men mot slutten ble den praktisk talt ubrukelig. Den mye omtalte Jacek ble redningen her. For en fyr Nyeste software + AUX var inkludert og jeg trengte ikke løfte en finger. Har også ikke hatt noe FM signal + varme i bakrutet siden kjøp. Jg hadde en mistanke ettersom spyleren bak ikke fungerer som den skal. Her er det brudd i jordledningen samt brudd i slangen som fører spylervæske til dysen bak. Løsningen her er enkel, å jorde ledningen til hengslet Som følge av denne reparasjonen ble plutselig noe liv i FM radioen og det virker som bakruten hadde lunk i seg. Dog vanskelig å si når været er såpass mildt som nå Slakk i bærekule samt knekt arm til nivåsensor ble også ordnet opp i, men her ble det mye hodepine. Ettersom jeg undervurderte hvor hardt kulen satt fast til hjullagerhuset, endte jeg opp med å stå og banke i over en time for å få den ut. Gammel ut, ny inn Gammel sensor ut Ny sensor inn Siden det ikke kom noe bremsevæske fra caliper V.F da jeg skiftet sist, byttet jeg lufteskruen og flusha igjennom enda en gang Etter alt dette, så jeg for meg at det bare var å klappe selv på skulderen... men dette er jo tross alt en BMW 🙃 Da bilen havnet på bakken, hørte jeg noe knekke. Hva var dette? Jo det var den splitter nye nivåsensoren. Den nye armen som liksom skulle være for h.s var for lang. Dermed var det bare å kaste den helt nye sensoren og bestille en ny sensor, men riktig stag... Vridde så nøkkelen og fikk frem denne herligheten av en cocktail Som ikke det var nok, kom denne frem også da jeg skulle parkere bilen etter å ha kjørt den noen kilometer. DA kjente jeg meg mett for å si det enkelt. Etter en hel arbeidsdag etterfulgt av masse skruing, så fikk jeg nok. Etter å ha sovet godt den natten ble bilen heist opp igjen. Ingen girkasse feil denne gangen. Inspiserte så ABS følern som det lå feilkode på, og denne så jævlig ut. Min teori er at all den bankingen har løsnet rust, grus og annet drit som har subbet i ABS føleren når jeg har snudd på hjulet. Ser ingen annen forklaring på hvorfor det skulle skje rett etter bytte av bærearmen. Girkassefeilen er også noe som henger med ABS sensor, for kassa har giret utmerket både før og etter. Ut med gamle og inn med nye Ny nivåsensor med RIKTIG stag denne gangen.. Fant også litt slakk i endeledd på h.s, så to nye er nå i hus. Hadde planer om å bytte dem idag og samtidig justere på forstillingen, men imens jeg skriver dette kjenner jeg formen er elendig. Så det blir tatt neste uke hvis formen er bedre. Siden nivåsensor ble byttet ut og lampene har vært demontert før, tenkte jeg det var lurt å justere lyshøyden. De pekte rett opp til månen, så var kanskje ikke så dumt Kjapp balsamering av skinnet måtte også til, samt en lettvask nå som støvet ligger i lufta Planen videre for E61n nå er som nevnt de endeleddene, samt ordne opp i airbag lampen som har permanent dukket opp. Ifølge de lærde skyldes koden tørre kondensatore i airbag modulen, så skal prøve å ordne dette selv først. Skulle ikke det gå, tar jeg turen mot bimmerfiks. Ble anbefalt dette fremfor brukt modul, da den også kunne dø ut etter kort tid Skal også fortsette med feilsøk av panoramataket, og iallefall luke ut motor fremme som synder før jeg går videre. Ellers kan jeg meddele at AC fungerer utmerket i bilen, så det var en glede nå som været blir varmere 😬 Drivlinjen på bilen fungerer helt utmerket. Ingen tegn til forbruk av vann eller olje sålangt, men noe svetting fra toppdeksel pluss bunnpanne. Hadde veldig lyst overhale VANOS og dermed også bytte toppdekselpakning, men tiden strekker ikke til akkurat nå. Første prio er derfor å få vekk airbag lampen for godt. Annen væske bilen er veldig glad i er bensin, og her går det gode mengder av det. Merker at forbruket reduseres ganske mye ved å sjalte selv. Av en eller annen grunn er bilen mindre lysten på å gå i lock up og innta fuel cut off modus ved slipp av gasspedalen i D enn i DS/M. Bilen foretrekker heller å coaste og å holde et gir lavere enn hva jeg selv ville valgt. Er vel den tidens teknologi og nåtidens begrensninger, men har lyst til å bytte ut o2 sensorer og bytte/rense MAF for å se om det hjelper noe på forbruket. Er iallefall mye å lese om de to tingene og forbruk på det store internettet. De nevnte delene er ikke akkurat gratis, så blir ikke å ta det med det første. Den får bruke den bensinen den vil enn så lenge, for så lenge den fungerer uten hick ups kan jeg ikke klage F10 Denne har det ikke skjedd stort med sammenlignet med E61n. Har vel litt med utgangspunktet og at bilen tross alt er 8 år nyere 😅 Bilen har fungert utmerket i vinter, og vi har hatt litt av det i år Har prøvd å holde den vedlike innvendig Men det hjelper ikke stort med barn i bilen... Bilen ble også enda mer innkjørt Bilen ble også EU godkjent med ingen anmerkninger Justerte opp lysene før kontrollen da ene lampen lyste for lavt. Dette er samme lampe som har vært demontert for bytte av lykteglass, så det har nok en sammenheng Bestemte meg også for å faktisk gå litt dypere til verks med vårvasken. Jeg tok ikke helt av,men gjorde iallefall litt 😅 Bilen ble også en funksjon rikere! Har hatt kamera i sidespeilene siden jeg ettermonterte lane change warning. Kombinasjon av latskap og grådighet er årsaken til hvorfor jeg ikke gjorde noe med en gang, men også en dose uflaks. Jeg lagde eget ledningsnett til top view kameraene, men endte opp med å glemme hvor jeg la det. Sikkert blitt borte ved flytting. Kjøpte så egenprodusert ledningsnett fra en fyr i Australia, men dette passet ikke. Mao var det bare drit etter drit. Gjorde det eneste riktige og ventet til brukt (originalt) ledningsnett ble tilgjengelig. Så fort jeg fant dette og til en akseptabel pris slo jeg til. Tidligere hadde jeg gått i annskaffelse og montert ledningsnett for side view kameraene, så denne gangen ble alt montert på nytt. Ledniningsnettet for kameraene på h.s av bilen er nå montert slik det kommer fra fabrikk. Det vil si, alle HSD ledningene går langs v.s av bilen. Nå mangler det med andre ord bare å drille hull i frontfangeren og koble opp kameraene der. Easy fix ettersom ledningene er strukket frem ferdig. Intill videre koser jeg meg med 270° visning av bilen Skader vel ikke med bilder av blank bil? Sånn litt på siden kan jeg også nevne at jeg fikk mulighet via jobben til å ha det litt gøy på isen i vinter. Her var rosinen i pølsa nye RS3, denne var morsom på isen iforhold til RS5n. Fikk også mulighet til å prøve Etron GT RS og Etron 60S, men bil uten lyd appelerer ikke like mye på isbanen. Fikk dog en runde i disse med instruktør og er imponert over hva Etron 60 klarte på isen når en profesjonell fører kjørte. Ingenting er som bakhjulsdreven BMW på is, det kan jeg slå fast ganske enkelt. Det blir for trygt og ikke like lekent for en amatør med Quattro, men for den erfarne er 4-hjulstrekk minst like morsomt da føreren mest sannsynlig klarer å bruke trekk på framhjulene til sin fordel. Tror jeg har fått med alt nå Leker også med tanken om å stille opp med begge bilene på 1.mai treffet. Får jeg tak i en sjåfør, så skal det la seg gjøre. Da kan begge sliterne beskues av folket
    17 points
This leaderboard is set to Oslo/GMT+02:00
×
×
  • Create New...