Vinnerliste


Populært innhold

Viser innholdet med mest poeng siden 02/26/19 i alle områder

  1. 23 poeng
  2. 19 poeng
    lagunilla

    Prosjekt F80 M3 LCI II

    Får vekke tråden med en "stor" modifikasjon.
  3. 16 poeng
    Fahad

    F80 M3 Sakhir Orange LCI II

    Noen bilder fra i går og i dag. Blir kjedelig uten bilder, så legger ut et par 🙂
  4. 15 poeng
    Frode D

    F80 M3 San Marino blå | Bilder

    Ikke hver dag man blir "featured" på bimmerpost https://f80.bimmerpost.com/forums/showthread.php?t=1586812 Har ikke oppdatert så mye her i det siste, men jeg har kjøpt en Mode Carbon frontleppe, som jeg syns er prikken over i-en på bilen. Denne er i carbon men foliert blank svart. Nå føler jeg virkelig den er perfekt utseendemessig! Den gamle leppen var begynt å henge på ene siden og satt altfor lavt på fronten. Vurderer også Remus axle back eksos. Denne skal gi rimelig heftig og dyp lyd sammen med Active Autowerke midpipe. Har catless downpipes liggende, men er redd lyden blir litt for skrikete med de. S55 kan fort høres ut som en civic med rakrør....
  5. 15 poeng
  6. 10 poeng
  7. 10 poeng
  8. 9 poeng
    E91’n har fått sotet rutene😄
  9. 9 poeng
    LCI Blinklys i LED En oppgradering jeg har gledet meg lenge til gikk jeg igang med for en stund siden. Noen med et skarpt øye kan nok se det på bildene i vaskehallen, men har tatt på meg prosjektet av å montere LCI blinklys på min preLCI 6 serie. Prosessen var nogenlunde vellykket men har ikke kommet helt imål da jeg har litt problemer med at den kan finne på å blinke et lynkjapt blink i ny og ne 😕 Det må jeg finne ut av... Men hele prosjektet startet etter 1.345 timer med googling før jeg tørte å starte på det 😅 Da det var flere som hadde feilet og ikke fått det til, så ville jeg være sikker før jeg startet. Så ble delene bestilt inn: 1 x 63137176871 - LCI blinklys V.S med lysmodul 1 x 63137176872 - LCI blinklys H.S 1 x Lysmodul til H.S blinklys 8 x 61130056961 - 8 stk ledning til kontakt på blinklyset 2 x 61138365356 - Kontakthus til blinklys Forskjellen mellom gammel og ny Nye lys Diagram fra ledningsnettet i bilen og til de LCI blinklysene Motstandene valgte jeg å ikke koble på da jeg heller valgte å kode fra pæresjekk med NCS expert. Selvfølgelig skal det riktig kaffekopp til jobben med ledningsnettet Brukte original kontakt(hvit på bildet) fra den gamle blinklyspære så det er rent PLUG&PLAY og enkelt å reversere tilbake til preLCI om det blir ønskelig Ble satt inn IN4004 resistorer for at strømmen ikke skulle gå feil vei i ledningen da det var mulig siden det kom en Y-kobling senere med strøm på den også Har dessverre ingen bilder av hvordan det ble seende ut til slutt, men avsluttet med krympestrømpe over hele og elektrikerteip i endene for å holde det tett Så starter demonteringen av bilen Frontfanger av for å fjerne hovedlys for å komme til blinklysene Plug&play ledningsnett til høyre lykt Fått koblet opp høyre lys. Rimelig stor forskjell i styrke Venstre side montert med DRL diodene lysende Så gjenstår arbeidet med å montere det hele tilbake. ALT FUNGERER !😍 eller nei vent litt... Fortsatt ikke ferdig Alt ble testet ut i garasjen med motor igang og alt virket som det skulle, men etter å kjørt ut av garasjen så slukket DRL lyset(2 dioder). Stoppet og startet bil igjen så lyste de igjen. Men slukker etter 1 minutt hver gang. Skal se litt nærmere på hvorfor dette skjer. Samtidig opplever jeg problemet med at blinklyset kan blinke 2 ganger rett etter hverandre enkelte ganger, som vist i videoen under 😕 Ifølge ledningsdiagrammet skulle det bli montert 2 stk motstander per side for å lure bilen til å ikke varsle om feil på pæresjekk, det valgte jeg å løse med å kode vekk pæresjekk. Muligens kan det være en syndebukk for blinkingen
  10. 9 poeng
    carlhaakon

    E36 1998 "M3" BMW Cup bil

    Skjedd litt her. Motor er på plass, den har fått BMW Motorsport Gruppe N ECU software Fra TRF Performance! denne fjernet sperre på ECU samt gir meg litt mer effekt og turtall. så nå er det montering av ting her og der igjen. Motor starter og går så da er det håp får 2019. forstilling er også klar. meget spent på denne. på motor har jeg brukt litt ekstra tid. har gått igjenom alle slanger osv. byttet det som var dårlig slik at dette ikke blir ett problem når bil skal testet. Motorsport ECU oppsett fra TRF! Ny Mellomaksel fra KOED! en av få igjen på lager Forstilling fra TRF. denne er helt RÅÅ! dette er kopi fra BMW sine Mclaren supertouringer. dette er det råeste man kan få til E36 etter min mening. Bakstilling har fått bremser EDZC8591.MP4
  11. 9 poeng
    Da var det på tide med en ordentlig shine, fant ut at jeg ikke har lakkrensa eller polert bilen siden 2016...! Har kun voksa bilen ett par ganger i året samt drevet skånsom vask, så det var ikke før nå at jeg så at en skikkelig shine var nødvendig. Snøen og kulda har sluppet taket på oss nå, så da brukes bilen stort sett som normalt. Mye piggdekk støv og mye smelte vann i veien gir mye skitt på bilen. Gjøv først på med Gyeon Q2M iron for å fjerne piggstøv og metall partikler. Så på med Prickbort før jeg ga på med sterk Surfex HD for å ta restene av gammel voks. Tok hjula med ValetPro Bilberry felgrens. Denne har jeg brukt i mange år nå, veldig fin og drøy i bruk. Ikke syrebasert og snill mot felgvoks. Q2M Iron fant litt å jobbe med...😀 Så var det å spyle godt før vask med såpe og vann.. ...gikk godt over hele bilen 😀 Tror ikke det er mye voks igjen nå, lakken er ganske ren og klar til clay og lakkrens 👍 Så gikk jeg i gang med clay, men den fant så si ingen ting. Ikke dårlig etter å sist ha blitt clayet i 2016 😃 Så ble bilen tørket, sprekker og åpninger ble blåst med trykkluft. Ved første øyekast så ser det ikke så galt ut... ...men ved nærmere ettersyn så ser man at det er mye vaskeriper i lakken... Tenke å bruke opp disse som jeg har hatt stående en stund, har fått gode resultater tidligere med disse. Brukte Bigfoot LHR 21 med ullpad til lakkrens, rett og slett for å få tatt ett godt tak. Brukte Bigfoot Duetto med gul pad til polishen 😀 Fikk maskert godt også 😂 Fikk til en fin og dyp glans i lakken 😀 Gikk så på med Swissvax Blue Wies, en god gammel kjenning. Videre så tok jeg kapselene med Swissvax Autobahn, samt dekksidene med Swissvax Penau. Etter jeg var helt ferdig gikk jeg over med Gyeon Q2M Wetcoat bare få å toppe det litt. Og når dere ser Turtlewax flaska til venstre der så er det lett å tenke at en av fire skal ut, slik som på Nytt på Nytt. De tre andre er fra anerkjente produsenter mens Turtlewaxen finner du i hylla på Shell. Vel, jeg synes Turtle sin ruteforsegling er veldig bra. Den holde godt og er veldig enkel å legge på. RainX ble jeg aldri fornøyd med dessverre. Tok så interiøret ett godt tak, tok dog ikke noe bilder av det. Brukte Meguiars Glass Cleaner på vinduer, med lofritt papir. Mens jeg holdt på så ser jeg at klokka i OBCen viser tiden veldig svakt, uten at tenninga er på. Trykker på UHR knappen og så lyser klokkelslettet. Har hatt bilen i 8 år nå, først nå fant jeg ut at dette går an uten at tenning er på 😂 Bruker Meguiars All Purpose Cleaner til interiør, samt Poorboys Natural World gummi fornyer på matter og innstegslister i plast. Alt av utvendig sorte detaljer får en omgang med Owatrol Polytrol. Så ferdig 😎 Får vente på litt sollys for litt bedre bilder 😀 Skinnet skal også renses, men det tar jeg alltid litt utpå våren. Videre, om noen har orignale stoffmatter eller vet om noen som selger så er jeg interessert. Når bilen ikke brukes på de verste vinterdagene så trenger jeg ikke gummi matter.
  12. 9 poeng
    Et par bilder med vintersolen fra kjøreturen til Aarhus i Januar @Geir Anders - Bøtten med vann fylles hjemme. Har skrulokk på vaskebøtten som er 95% tett. Så kjører forsiktig bort med den.
  13. 9 poeng
    Simen Aass

    Bmw e36 coupe calypsorot-metallic

    Da ble det lakk på bilen idag å resultatet ble rett og slett nydelig😍 har rett å slett ikke ord😀 ble bare en liten oppdatering, flere bilder kommer så stay tuned. oppdaget nå at jeg har skrevet calypsorot feil i navnet på tråden, noen som vet om det er mulig å endre det. Og Evt vet hvordan😅
  14. 9 poeng
    Blir ganske blankt selv uten berøringsvask. Snart klart for sommerhjul nå
  15. 9 poeng
    Da begynner det å røre seg litt hos meg. Har noen planer for bilene i år, men først følte jeg at en oppgradering i garasjen måtte til. Jeg har aldri likt krype under bilen når den står bukker av en eller annen grunn, samt at mine "åleferdigheter" begynner å bli ganske begrenset etter mange år med ishockey (har ribbensbrudd nå). Så en etterlengtet ønske ble oppfylt da denne kom på døra i dag. En TechLift S2E hel elektrisk sakseløfter, jeg endte opp på denne modellen (sakseløfter). Da jeg har noe begrenset med takhøyde og plass. Dette er en variant i det nedre prissjiktet for sakseløfter, men satser på at det holder til mitt bruk. Siden jeg er noe svak og har begrensede bevegelser disse dager, så ble @Havers kalt inn som hjelpende hånd. Da den pallen med hardware veide 490kg. Men ble noe komisk da han også har ishockey kropp, så det var to karer med "litt vondt" her og der. Som prøvde å pakke ut og buksere dette greiene rundt på riktig plass. Godt å ha et par jekker til de tunge løftene. Endte opp med å bruke et par gamle skateboards til å buksere den på plass. Knaka litt her og der, men det gikk. På plass ca der den skal være, litt ekstra ting som monteres samt smøring av diverse deler. Som dere ser er det ganske begrenset takhøyde hos meg, men det blir ganske mye bedre å jobbe slikt (kan ta den enda litt høyere som dere ser). Vi måtte under å sjekke litt når vi først hadde bilen oppe. Ble litt jamring for å komme seg opp fra gulvet, jeg blir så sutrete når jeg har litt "vondt". @Havers lo godt flere ganger av meg Så da er neste steg å sjekke ut litt hvordan jeg skal gå fram for å senke det ned gulvet slik at det blir noe ala bildet under (hvis det noen bimmers medlemmer i Oslo/Akershus som har kompetanse, utstyr til en slik jobb og har lyst til å tjene noen kr, så kontakt meg gjerne). Kan vel også nevne at jeg forrige helg endelig fikk tatt NBF Førerlisens på Våler banen. Siden jeg fikk tips fra arrangør at X5'en kanskje var litt ugunstig til den praktiske delen, så fikk jeg låne @b-havers sin Palmetto fargede Z3. Da denne blir brukt litt på vinteren, så fikk kjent litt på Z følelsen igjen etter en lang vinter. Nå skal det sies, at det ble kjørt både SUV'er og kassebiler der Så kunne fint brukt dailyen min... Delehaugen til 2.8'ern forsetter å vokse, så fort jeg er kvitt skaden min så blir det kosearbeid i garasjen.
  16. 8 poeng
    ///M-ini95

    F10 525d #Alpinweiss 3 [10.03 update]

    Til tross for travle dager og sjukdom var jeg fast bestemt på å bli ferdig med LCW prosjektet. Eneste som mangler nå, er å koble opp varselsindikatoren i speilet, og selvfølgelig kode 5AG inn i bilen. Det begynte fint, fikk løsnet speilglasset uten å skade det. Så var det å få vekk kåpa, som gikk fint så lenge man var tålmodig. Ingen knekte deler her og. Indikatoren bruker to ledninger, + og -. Tanken var å lage egne ledninger ettersom det ante meg at BMW ikke har ledningsnett liggende klart for slike ettermonteringer. Det som derrimot venta meg, er et av de største "haha fuck you" jeg har opplevd iløpet av min tid med retrofitting. Det var ingen pins tilgjengelig å plugge ledningene inn i. Bruk av strømtjuv var heller ikke mulig, da FRM modulen sender spesifikke signaler til hver av komponentene i speilet (fold in, varme i speil, auto dim etc.), så dermed var det tilbake til tegnbordet. Etter massevis av leting på nett uten noe hell, bevegde jeg meg mot Ebay for å søke etter speil hvor dette allerede var installert fra fabrikk. Ved nærmere ettersyn, fant jeg endelig svaret. Biler med LCW installert har en hvit og en brun ledning som ligger rett ved ledningene som går til el.innklappbare speil motoren (gul og hvit) Min ser slik ut... Ingen pins ledige her, så en ny "speil ecu" må skaffes. Delenr eksistere ikke hos forhandler, og de som ligger på ebay er samme typen som min. Så dermed måtte jeg krype til korset og gjøre noe håpa på å slippe, nemlig bestille to hele speil med rett ledningsnett. Men med de nye speilene åpna det seg en ny mulighet, noen som klarer gjette hva? 😏 . . . . . . . . . . . . Se her ja! Prisforskjellen på speil med og uten kamera var minimalistisk til intet eksisterende, så det virket fornuftig å bare gå for slike med en gang. Dette betyr dessverre @Walkabout at penga går til dette fremfor NBT kontroller Spørsmålet nå er om jeg skal montere LCW, for så få tak i HSD kabler og ettermontere Topview sammen med rear view, eller om jeg skal utsette det til det er økonomisk forsvarlig å også skaffe sideview kamera med tilbehør (dyrt), så jeg slipper demontere ting og tang flere ganger. Ikke bestemt meg helt om det. Med mildt vær kommer jo alt av det som er kjipt med å eie hvit bil, så en god håndvask er alltid noe som tilfredstiller sjela. Og når bilen først er ren, så er en photoshoot på sin plass
  17. 8 poeng
    da var det skilter og snart klar til vårkjøring :D
  18. 8 poeng
    danskiii

    danskiii's E21 318. Godkjent med 60/40 senk

    3D printet nye klips til taifun lyktene, siste versjon passer perfekt og nå kan jeg endelig justere lysene uten at vinden får dem til å peke en helt annen vei
  19. 8 poeng
    awt

    Del hva du støtte på - en "spotte"-tråd.

    Stod og så på en lang langtransport ved en rundkjøring i Kristiansund, så kom plutselig disse forbi (det er en sort foran den gule): Jeg tok så bilde av den lange langtransporten uten å faktisk se hva jeg tok bilde av, og jammen var det ikke havnet en Saab-linselus med der som jeg ikke hadde lagt merke til. Den sorte Porsche kjørte forbi meg en gang til litt senere, men var litt for treg igjen:
  20. 8 poeng
    Hei. Lenge siden sist, tenkte det var på tide at jeg kom med en oppdatering siden det tross alt er jeg som eier bilen. Iallefall nå nærmer det seg våren, og bilen skal hjem og nå skal det komme skilt på. Bilen skal på e30meet på rudskogen i Juli og jeg må ha den 100% ferdig til da har jeg bestemt meg for 😅 Planen er som følgende: Få den hjem, få den opp på bukk og ta en kjapp gjennomgang på hva som må bli gått over. Er nok relativt lite som må gjøres og alt så tørt og fint ut når vi var oppe og startet bilen for under 1 uke siden. Kommer også til å gå over alt av oljer til automatkassa, diff osv.. Har nå også begynt å hamstre inn til litt deler og her har jeg litt spørsmål som jeg håper dere kan hjelpe meg litt etterhvert med da jeg ikke får noe særlig svar ut av faren min 😂 Kommer til å handle coilovers til bilen, og er allerede på jakt. Leter etter brukt først da jeg ikke vil påta meg ansvar med sveising osv.. Det vil også komme på nye lykter, sorte hella DE lykter. Jeg har et stort ønske om å egentlig få litt showbil ut av bilen da det har vært min drøm lenge men det koster.. Men nå som jeg jobber og sparer kan jeg endelig begynne å samle opp det jeg trenger og det er nydelig Felger har jeg også vært veldig frem og tilbake med.. usikker på om jeg vil beholde throwning star felgene mine eller selge de.. planen er iallefall intill videre å beholde dem frem til jeg får montert på senkesett osv og se om det blir bra eller ei vist ikke koster jeg nok på bilen et sett med nye felg.. Slenger med litt bilder fra hvordan jeg vil ha det etterhvert.. ikke 100% likt men bittelitt Bilder lånt fra: http://www.stanceworks.com/forums/showthread.php?43427-Polish-E34-525i-Touring
  21. 8 poeng
    Fikk endelig vaska litt, og bilen forble ren på vei hjem Varer nok ikke lenge men.....
  22. 8 poeng
    1oDa skal det oppdateres her. Idag vil jeg påstå at jeg har fått gjort endel fornuftig og starter fra begynnelse. Klokken 0850 var jeg igang og starter med å slipe ned det som var av rust under og området ved tank. Dette var fort gjort og denne skulle på nemlig owatrol. Her ble det sauset inn overalt . Nå skal dette trekke inn til imorgen hvor jeg da skal til med steg to. Ferdig resultat : Digg å se ting trekke inn og ikke gjemmer rusten . Noen til : Når jeg først var igang på denne siden ,fant jeg ut at jeg ville slipe rent det området på siden av koffertrommet. Der vet jeg det kan skjule seg litt . Men med flittig bruk av drill med negerkuse og banking ,var der fremdeles ikke hull. Alt som ble slipt ned ,ble behandlet med denne : Denne likte jeg . Virket til å tette godt og gav fint resultat. Og etter puss og maling ,ble dettte resultatet : Inni her skal det selvsagt lakkeres og fylle krinkler med Linolje og på resten voksbasert masse. Hjørnene på e28 er noe utsatt for rust og denne er intet unntak. Her tok jeg en råsjans og slipte ned med flapdisk og vinkelsliper ,for hadde jeg dårlig følelse . Men all svulmerust forsvant og alt var helt ,hvertfall enn så lenge . For det var tynt her ,men til mitt bruk og påpassing skal jeg sørge for at der aldri kommer en flekk igjen . Her ble det lagt på litt sparkel ,kun for å få litt profil etterfulgt av primer og digg med helt hjørne igjen : Når alt er ferdig bak,skal bakplaten få ny bodyskjuts og lakk of course.:) Bak selve platen ,er det pusset ned og lagt owatrol så da er den delen iorden. Fikk og satt på plass alt av slanger og klemmer idag og nytt filter. Alt er og rengjort . Ny slange og gammel: Alt av slanger montert med nye klemmer og sitter nå helt som det skal : a Denne slangen her ,var helt ødelagt ,men nå må det vel være iorden . Nytt og rent rundt rafineridelen: Det å få sånt som dette iorden ,gir meg sjelefred og ikke minst med skikkelige slanger . Og ufattelig med skrot det blir når man holder på : Summen av dagen ,er at jeg har fått gjort akkurat det jeg skulle og litt mer og :). Hadde det ikke vært for Owatrol,så hadde jeg blitt ferdig . Hva skjer så nå? Imorgen skal det males over der jeg har behandlet ,så over med tyntflytende og da er alt klappet og klart for ny tank. Så jeg sier med enkelhelt ,jeg er nå igang med e28en .:) Og det beste er at jeg nyter hvert sekund her med denne kontra den andre ifjor ,altså Tdsen. Det har nok litt med det og si at jeg jobber med en bil som jeg alltid har drømt om og er lettere å få til enn e34en. Jada jeg vet og at jeg kommer til å møte på overraskelser iform av mer rust ,men det får bare komme. Opp og gå skal den,samtidig håper jeg at jeg kan holde humør og mot oppe en stund til,og kan jeg det ,ja da går det fort her .:)
  23. 8 poeng
    Årets første oppdatering fra Tdsen . idag var det en stor dag for Mini og meg 😀. Hun var ute og kjørte og vi fant ut at vi ville opp og se hvordan det stod til med fjorårets prosjekt , nemlig Tdsen . Etter å ha kjørt i skog og mark , var vi fremme . Og jo her stod den like fint som da vi leverte den 20 oktober . Tok en visuell sjekk . Ingen mus og rotter har vært på besøk. Bøyde meg under og tittet på rustrep fra April Ifjor , absolutt ingenting , kun linolje som hadde spredt seg enda mer , altså et godt tegn 😀 Så til sjekk av oljelekkasje på gulv ...Absolutt ingenting fra automatkassen , juhu ❤️❤️. Men man måtte jo og starte bil og sjekke girkassen om den girte . Husk at den har ikke vært startet eller rørt på 4mnd . Så dette gruet jeg meg til mtp på girkasse . Vel Glødet den og startet på første momentant !! Fy flate så lettstartet bil har jeg aldri vært borti . Giringen da , virket den ? La den i drive og reagerte momentant .Flyttet på seg bare du rørte pedal.Puhh for en lykke 😀. Vi måtte jo ta noen bilder av det mest krevende prosjektet jeg har holdt på med noensinne . Og her dere , her er den tilbake på Bimmers etter en pause : Blank og ren : Takluke på tilt : Ikke lukter den vondt inni lenger heller . Godt å se den sånn inni kontra Ifjor på denne tid : Er når jeg ser denne fronten at jeg skjønner at denne er vi blitt glad i : Og tilslutt den stolte eier med sin kjære TDS : Er rart istad når vi var oppe og tittet på den . Er jo når jeg ser den at jeg skjønner hvilken jobb vi hadde . For et slit . Har vel hatt oppe alt på denne bilen omtrent for å få det til å virke eller lignende , men nå er den blitt akseptabel og verdig igjen .😀 Alt el som jeg sleit med virker som det skal osv . Så i år håper jeg på 100 mil på veien med denne kontra 100 timer skruing , og det tror jeg skal gå fint . Jeg vet hun skal lakke siden bak og hun er heller ikke fornøyd med det nye panseret , men dette skal hun få ordne selv .' Så fort snøen er borte skal den hjem igjen og skilt skal på . En bra tirsdagskveld 😀.
  24. 7 poeng
    Fredrik 90

    Off Topic-tråden, versjon 4(?)

    Godt vinteren snart er over 👍 En snørik senvinter dag på slutten av 90 tallet skulle daværende statsminister Kjell Mangne Bondevik i statsråd på slottet. Årsaken til at han ble forsinket er foranledningen til dette bildet, slottsbakken var for glatt og E38en til Bondevik sklei bakover inn i fonna 😀
  25. 7 poeng
    Rett etter at jeg var ferdig med bilen så var det rett av gårde på tur, denne gang til New York. Jeg pleier jo alltid å lage reisetråder når jeg er på tur, men ettersom dette var en lite bilrelatert tur så dropper jeg det denne gang. Legger ut noen raske bilder bare... Stedet der World Trade Senter sto inntil 11. September 2001 er i dag ett minnested. To gigantiske avtrykk er bygget der hvert tårnene sto, det var sterkt å oppleve.. Å kjøre bil i New York var en ny opplevelse, men ikke så ille som jeg hadde trodd. Nede på Wall Street så jeg passende nok en strøken E23 735i. Gikk nok mange av disse her i glansdagene på 80 tallet 😀 Chrysler Building Ikke noe å si på utsikten fra Empire State Building F90 M5...verdens råeste sedan..punktum! Jeg har så lyst på en Ford Crown Victoria 😍 Dette er en ekte sivil FBI bil, hadde skilter som det sto "Government" på👍 I New York har de dårlig plass, så da må de stable biler i høyden. For å kjøpe små biler er ikke ett alternativ 😂 Jeg liker meg i USA, ett fritt land med hyggelige folk, liberal politikk, ingen elbiler og bra tilgang på absolutt alt du måtte ønske deg.
Vinnerlisten er satt til Oslo/GMT+01:00