Jump to content

Leaderboard

Popular Content

Showing content with the highest reputation since 09/27/21 in all areas

  1. Famous last words😂 https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=235060147 Fruen lite imponert over spontaniteten min, forstå det den som kan🤔 Det gledes😬
    34 points
  2. 28 points
  3. Heisann! Da tenker jeg det er på tide og lage en ordentlig tråd, av en ordentlig bil. Har endelig fått tak i "drømme e38'n". La tilfeldigvis ut et bilde på instagram for et par uker siden, hvor jeg skrev at jeg skulle hatt meg en e38 igjen, uten at jeg egentlig hadde seriøse planer om og kjøpe en. Ble kontakta av en entusiast i Finland som hadde en, så av ren nysgjerrighet måtte jeg innpå profilen hans og se. Den var rød! Han hadde fanga min oppmerksomhet med en gang 😅 Videre viste det seg og være en Japanimport bil, noe som er veldig bra mtp rust. Bilen ble importert fra Japan til Finland i 2018, og har aldri sett vinter eller veisalt, noe som gjenspeiler seg under bilen. Forrige eier har tatt veldig godt vare på den, og kun kjørt den 3000km de 3 årene den har vært i Finland. Han har også dokumentert dette med delelister i excel-ark og bilder, som er grei dokumentasjon og ha på en slik bil. Kommer til og legge ut det meste her! Måtte oversende bilder og info om bilen til @Ingvaldsen, og etter klarsignal fra han fikk jeg enda mer lyst på bilen 😂 "Når drar vi?" sa han. Det tok vel bare 4-5 dager fra jeg sendte han info, til vi satt i e70n hans på tur til Finland for og hente bil! Turen gikk greit, og bilen sto til forventningene, så den ble med hjem. Bilen er en imolarød 2000 740ia. Av ca 320.000 Produserte, ble kun 287 + 16 Individual-biler produsert i denne fargen. Ganske sjelden mao! Veit om en eller to stk 728ia imola i Norge utenom min. Kun gått 126.000, så her skal det være mye bil igjen. Mere info om selve bilen kommer etterhvert som jeg får redigert denne posten. To do-list og deleliste må og være med. Her er en link med masse bilder av alt som er gjort av forrige eier, verdt en titt! https://alexvasica.kuvat.fi/kuvat/E38/ Første bilde jeg så av bilen, i garasjen til forrige eier; Et bilde av hjulhus bak, for og vise hvordan bilen faktisk ser ut under; Annonse fra japan: Bilde av tilstandsrapport arket fra auksjonen i japan! I følge folk som har greie på dette, har vist bilen blitt rangert en "Grade 4 car", noe som er veldig bra. Det betyr at den er i bra stand med kun minor defects, som steinsprut osv Noen bilder fra opplasting av bilen. Måtte ta av framfanger for og få plass til bilen, og det gikk sånn akkurat! Stoppa flere ganger underveis for og sjekke stropper, men bilen sto støtt hele turen. Kun dårlige mobilscreenshots desverre. Endelig hjemme i egen gårdsplass !
    27 points
  4. Hjemme i egen gårdsplass etter 3100km i helga😃
    25 points
  5. Ny sjuer er riktig😁 japanimport imolarød 740ia😎
    24 points
  6. Fortsettelsen av bremseproblemet! nye deler kom og ble montert, men jeg hadde fått veldig mye luft i systemet.. da måtte det overtrykk til, så var det å finne en brukbar løsning uten å søle for mye eller ødelegge original deler. etter å prøvd alt av store korker i huset ente letingen på bade, deodorant kork passet nesten bra😁 Med ventil å klemme ble suksess😁 med bremser iorden og luftfritt system passet det bra med en liten spontantur😁 @turbojugen hadde vist funnet bil i utlandet å den måtte komme seg til norge på et vis, hva er vell ikke bedre en å hente den selv ? grunnet sesong å vær ble det uaktuelt å hjulkjøre en slik bil, så lukket bilhenger ble det beste😁 Aldri så liten svipptur, og det ble fergefri retur. pakket klar for tur, vinterhjul var også med tralle er på og avreise var kl. 20:00 onsdag fra trondheim😁 Første stopp var i østersund, måtte ha diesel å mat! etter 3 timer søvn i sollefteå var det klart for å banke nye mil parkert på ferga fra Umeå til Wasa Ble stadig pitstopp for å fylle diesel, her i Finland et sted kom frem til selger seint torsdag kveld, bilen var ferdig sikret kl 01:00 fredag og ferden gikk videre. Noen timer senere måtte vi få bittelitt søvn på en rasteplass i et par timer, det er tongt å kjøre i morgentimene før sola står opp! Ferden gikk videre, hjulene gikk jevnt å det er lite interesant av dokumentasjon på turen videre i finland. her stopper vi litt før svenskegrensa for diesel å mat, og en sjekk av lasten. hjulene rullet videre, litt inn i sverige begynte de å snø! men føret var fint hekt til vi kom til Boliden, her var det full vinter å sommer hjul var udugelig! vi var forberedt med utstyr og hjul så det gikk fint! Fant en asfaltplass ved byens skole Videre var det et godt stykket med vinterføre/slaps som gikk greit, senere kom det et langt stykke med saltsuppe som har fryst til livsfarlig stållis... men det gikk det å! Passerte norskegrensa i 3-4 tiden om natta, der var det også vinter😁 Ved klett skilte vi lag kl 05:30 lørdags morgen og jeg ble hengerløs, du verden for en rakett det ble å kjøre med 3,2/5 tonn mindre på kroken🤡 ja det ble tungt etter en blings på vognkorte til henger, skulle egentlig låne brian james henger som veide 500kg mindre i samme kaliber🤠 hjemme på lesja 08:00 etter at bilen har gått mer eller mindre nonstop siden grytidlig fredags morgen her er komputerens dom for turen 60 timer etter at den ble nullet ut🤠 bilen gikk på 1,59 med tom henger og 1.68 med lass, makaløs trekkbil! en stakkar med volvo skulle kjøre forbi meg, men måtte pent gi opp siden jegg også ga på med lass🤡 bilen gikk uten feilslag hele turen! E70 30sd med trf steg 2 å adaptive drive er livets bil😁 Bilen nærmer seg 310k km😁 den fikk ikke fri når den kom hjem heller, her blir all oppvarming gjort med ved😁 har også gjort seg fortjent til en vask! for en bil! Også noen gruppebilder!
    22 points
  7. Blås i PKK og service på F30en lengre oppe her. Bytter heller hele bilen ut. Hils på Klementinen 🍊😍
    21 points
  8. 21 points
  9. Tatt i kveldens halvmørke . . .
    21 points
  10. Weekendtur med fruen og jaggu rundet e28 300000 Km gitt: Nå starter innkjøringen 😊
    21 points
  11. Ikke fra i dag, men det får vel gå
    21 points
  12. Bilen er stort sett ferdig, gjenstår å koble opp ledningsnett, bremse motor, firehjulskontroll og testing. Ble ingen kjøring i år, men bilen bør være kjøreklar i god tid før våren kommer Legger ved noen bilder. Bensinsystem Eksosanlegg Hjuloppheng og bremser Diverse custom sensorer og uttak på motor Girkasse og clutch Turbo og grenrør Diverse bilder fra underveis i monteringen Mvh Thomas
    20 points
  13. Får slenge på en oppdate.. Som flere sikkert har fått med seg ble det kjøp av en g11 730d som ventepølse/erstatter(🙈?) til i4 kommer. Var uhyre spontant, og det hele skjedde kun p.g.a Finn.no tråden Var på ingen måte på jakt ny bil, og vertfall ikke g11 ( Er dog så fornøyd med A8 at jeg hadde g11 som en backup plan om det viser seg elbil er kjipe greier ) Syns bilen såg perfekt ut både utvendig og innvendig.. Skulle jeg specet bilen som ny, hadde den blitt eksakt slik. Foruten at jeg nok hadde slengt på en Webasto 😂 Travel mann så kjøpte bilen usett og ferdig levert. Dog visste jeg ikke det tok 14 dager og få levert bilen🙄 Antatt levering er onsdag ( 27.10 ) Så går og venter i spenning Aldri kjørt nyere 7er eller noen g modell fra Bmw Legger ved noen bilder fra salgsannonsen, sikkert beste bildene tråden får 🙊
    20 points
  14. Varmkjøring på en liiten luftetur på usalta veier, før den ble nedgradert til garasje nr. 2 for en stund😅 Dog satt m5 pris på litt selskap der den står og venter på coilovers
    20 points
  15. Var i går men. Fått Keramisk coating på batteri vogna
    20 points
  16. Da har det skjedd litt på bilfronten her. Dagligbilen skulle inn til både service og PKK i oktober/november, så da var planen å få på hjul som var innenfor kravene samt godkjenne disse pluss senken samtidig. Alltid styr med PKK og senkefjærer og hjul som ikke har blitt skrevet inn i vognkortet. GS-felgene mine er ikke innenfor kravene, så da var utgangspunktet å få tak på noen brukte 19" (helst originale)som var innenfor godkjent spec, og få dette i orden. Lite interessant lokalt på hjulfronten for en gjerrigknark. Men så hadde jeg hatt @danskiii sine felger fra gamle F10en hans i kikkerten en liten stund. Problemet var at disse lå i Ålesund. Disse var en halv tomme bredere fremme og bak i forhold til de originale Style 400 18"ene, samt kun et par mm lavere innpress. Så innenfor 7,5mm endring. Helt strålende. Fikk ordnet med frakt fra Ålesund til Stavanger raskere enn forventet og veldig tilfeldig via via kjentfolk. Takker så mye Torje for at du gadd å levere til befrakteren seint på kvelden. Så var det å få satt sammen dette da... Tiden nærmet seg veldig til service og PKK. Tiden strakk plutselig ikke til pga dagjobb og stort trykk på bilpleiefronten. Jeg bestemte meg da for bare å sette på originale fjærene samt godkjenne denne gangen også med vinterdekkene som tidligere. Men så ble det visst enda flere endringer. Det dukket plutselig opp en bil på finn. Hmm... interessant. Maile maile. Avtale prøvekjøring og reservere siden den stod 4 timer unna. Avtalte med selger at jeg skulle gjøre F30en innbytteklar. Passet veldig fint i planene mine uansett. Avtalte også at jeg skippet både service og PKK da de kunne ta det selv. Servicen var forøvrig min selvplanlagte mellomservice siden jeg kjører dette en gang i året i stedet for annenhvert år som bilen sier den vil ha (stakkars). Godt i gang. Inn på bukken på jobb. Av med fjærer. Ooops. Der var det jammen en knekt H&R fjær! jaja. Rett i metallcontaineren med det settet På igjen med original diffuser som passer til eksosen siden 328 potten jeg hadde på ikke ville henge skikkelig på lenger tidligere i vår. Samt på med tåkelyktene fremme igjen. En kompis har dekkomleggingsutstyr, så han ordnet med å bytte over dekkene jeg hadde på GS felgene til de "nye" Style 332 felgene. Style 332 fra F10 på F30 funker meget perfekt i mine øyne Stappet vinterhjul baki og så var det klart til å dra til forhandler i Arendal. Fruen ville være med på tur og kom innom jobben til lunch. Av gårde mot det blide sørland. Ren bil ikke lenger så ren ved ankomst etter 28 mil Det var i grunnen ikke bilen som stod og ventet på meg for prøvekjøring heller Jaja. Endte jo uansett med å bytte og ta med meg Klementinen hjem Enda skitnere ble den Farvel F30 etter fem og et halvt år eierskap. Utrolig god bil dette har vært. Beste brukisen jeg har hatt til nå. God dag til ny fargeklatt Helt fantastisk farge 🤩🍊 Siden jeg var hjemme i 22-tiden i går kveld så har jeg ikke flere bilder enda. Men litt inntrykk til nå har jeg fått. - Meget behagelig å kjøre, stramt understell og ok lydnivå i kupeen. - Sprek i aks, stabil i svinger og føles i grunnen ikke så tung. - Sportsetene er kanskje litt hardere enn de i F30en. Spesielt sitteputa. Den føles også litt breiere enn i F30en. Men nå har jeg ikke fått justert sittestillingen min skikkelig enda. - Laserlysene er bare helt magiske. Fikk testet skikkelig hjemover på smale, svingete veier uten gatelys. Fascinerende å se hvordan de jobber gjennom kurvene og endrer seg ved motgående biler. En var hissig på lyshornet dog. Mulig de ikke lystrert helt pga han dimmet ned veldig tidlig og hadde halogentelys på sin bil. Kanskje ikke nok lys til at de ville dimme ned. - Bilen står på Bridgestone dekk. Helt sikkert runflat. ikke sjekket. Men var lite og ingenting sporing. - Mye lys og skjerm i dash. Så uvant med såpass juletre. Men ser at man kan justere ganske individuelt. Har mye å sette meg inn i her merker jeg. - Ladeplaten passet telefonen min. Det gjør de IKKE i frøkna sin X2 eller fatterens F34. Der er de alt for korte slik at telefonene ikke smetter nedi. Et par ting som gjerne kunne vært av utstyr som ikke er krise: HK anlegg (er HiFi), adaptiv cruise og Comfort access. Et par bilder fra annonsen:
    20 points
  17. 2-serieambassadøren gikk på en smell her og hentet meg idag en F31 xDrive i mineralgrå og sort dakota-skinninteriør. Ikke mye å si om bilen annet at den er sinnsykt god å kjøre, tight å fin. Det hele startet med at jeg og ungen i går formiddag var innom en forhandler og skulle se på hvordan det lå an med bygging av en vaskehall. Kjenner til han ene der og det var litt tidsfordriv mens mor var hjemme med nyfødt. Alt så bra ut og hyggelig prat så var jeg på vei ut. Og der stod det en fin F31. Helt ut av det blå. Jeg gikk bort å så, gikk inn igjen og spurte om nøkler. Tok en grundig gjennomgang av bil, all cred til utålmodig(tålmodig!!) 5-åring som venter på sin far. Takket for titten og dro. Ringte opp igjen forhandler i går ettermiddag og sa jeg skulle ha den og vi ble enige. Og kl. 09:00(en time før åpning) stod undertegnede utenfor å trippet. Men, førstemann var der 09:15 og lo litt av/med meg der jeg stod, men superhyggelig og fikset alt med en gang og jeg var på vei hjem før åpning. Viste seg at det er M-Performanceeksos også. Ellers er det panoramatak, varme i ratt, navi pro, comfort access og hengerfeste. Helt nye Falken FK510 på sommer og nye Yokohama piggfritt vinter, 18" begge deler. Nye bremser rundt om, nylig service og nylig EU Tørt og fint i motorrom, som nytt. Satser på et langt og godt bilhold. Utstyrsliste: S1CAASelection of COP-relevant vehicles S2PAALocking wheel bolt S2PEABMW LA wheel, M star spoke 400S205AAutomatic transmission S230AExtra package, EU-speciifc S248ASteering wheel heater S249AMultifunction f steering wheel S258ATyres with runflat properties S3ACATrailer coupling S3AGAReversing camera S3ATARoof rails aluminium satinated S3L8AExterior equipment, aluminium, satinised S322AComfort access P337AM Sports package S4ADAInterior trim strips, brushed aluminium S4AEAArmrest front, retractable S4DLAAccent strips, black, high-polish S402APanorama glass roof S420ASun protection glazing S423AFloor mats velours S428AWarning triangle and first aid kit S431AInterior mirror with automatic-dip S465AThrough-loading system S481ASports seat S493AStorage compartment package S494ASeat heating driver/passenger S5DAAPassenger airbag deactivation S5DCARear-seat headrests, folding S502AHeadlight cleaning system S508APark Distance Control (PDC) S520AFog lights S521ARain sensor S522AXenon Light S534AAutomatic air conditioning S544ACruise control with brake function S563ALight package S575AAdditional 12V sockets S6NHAHands-free system with USB interface S6UHATraffic Information S6WAAInstrument panel with extended scope S609ANavigation system Professional S654ADAB tuner S676AHiFi speaker system S698AArea-Code 2 for DVD S710AM leather steering wheel S715AM Aerodynamics package S775AHeadlining anthracite S8KAAOil service interval 24 mths / 30,000 km S8SMACar ident. number visible from outside S8TGAThiefproofing device S8V2AInformation plate S842ACold-climate version S843APower reduction En spontanhandel, men, tror det var et godt kjøp. Flere bilder kommer 2-serien er gode biler om man tar bilene for det dem er og ikke prøver å la de være noe annet. All cred til 225XE som var en fantastisk bil på alle mulige måter(tatt i betraktning pris og hva bilen er) og kan sterkt anbefale denne. F46 Gran Tourer er også en god bil, men ikke like dedikert som F45 Active Tourer. Men må ta bilene for det de er
    20 points
  18. bmwe30is

    E90 325i

    Grunning og maling:
    20 points
  19. Ute på besøk hos svigerslekt for å flytstøpe et bad idag så var det pen lokasjon samt annonsebilder
    19 points
  20. 19 points
  21. Var på høy tid å få båten opp på land. Heldigvis har Alpinaen hengerfeste 👏🥰
    17 points
  22. Skulle ikke tro dette var 2009 utgave og passert 200k.
    17 points
  23. Med europeiske vinterdekk går jeg for tidlig omlegging i år.
    17 points
  24. Dag 7 Nå begynner vi på reisen nordover igjen, rett og slett på returen. Første strekk går fra München til Ingolstadt og Audi museum. Man går inn i heisen og tar den til tops, her starter Audi historien. Så den teller ned på åra mens heisen kjører oppover 😀 Audi forska mye på luftmotstand. Denne bilen her fra 1939 klarte en toppfart på 180 km/t med kun 83 hk. Audi hadde mektigere historie enn jeg hadde trodd.. Vaskservant i bilen slo aldri an, Audi prøve iallfall 😅 Den første Audi 100, begynnelsen på en modellrekke som skulle bli stor. Dette er liksom litt det samme for Audi som "Neue klasse" var for BMW. Det er ikke ett Audi museum uten disse to legendene her 😎 Audi 200 Turbo 20V, verdens raskeste stasjonsvogn på 80 tallet. Toppfart 232 km/t og 0-100 på under 8 sek. Jeg synes disse er grisetøffe 😎 1997 Audi A4 Duo...altså en ladbar hybrid. En 90 hesters TDI motor og en elmotor som faktisk kunne gå inntil 50 km rent elektrisk. Bakdelen var at man måtte stoppe, slå av diselmotoren og starte elmotoren for å kjøre videre på strøm. Men hey, vi snakker en fungerende ladbar hybrid alt i 1997. Denne er så rå, en i lokalmiljøet mitt kjøpte en sånn helt ny i 2001...knall blå. Var så fasinert av den bilen 🤩 Denne kjenner vi nordmenn godt til! Audi A6 Allroad 2,5 TDI, verdens mest pålitelige bil 👍😅 Audi museum anbefaler jeg virkelig, er man forbi så ta turen litt innom. Føler dette museumet blir litt glemt fordi det ligger utenfor turist tråkket i München og Stuttgart. Er du i München og har bil, kjør de 50 minuttene til Ingolstad. Jeg derimot kjører videre mot Berlin, trafikken var lett så marsjfarta veksla mellom 160 og 180 hele veien 👍 Ikke galt å ha 2000 rpm i 160 km/t, synes det er en behegelig reisehastighet. Hender jo man drar opp i 250 bare for gøy, men man gjør jo ikke dette hele tiden 😅 Men sjekk da...starta med full tank i München, kjørt i 160-180 hele veien...fortsatt over 500 km rekkevidde ved trekvart tank. Kom sent frem til Berlin så det var ikke den store sightseeingen det ble 😅 På hotellet hadde de egne plasser for damer (Frauen), har sett det flere steder i Tyskland. Ett bilde sider mer enn tusen ord 😂😂 Neste dag skulle vi være litt turister i Berlin, bare labbe rundt å glane 😅 Her ser man forskjellen på Kapitalisme og kommunisme på fire hjul 😂😂 Jeg er svak for de Camaroene altså, en sånn skal inn i min garasje en gang 👍 Checkpoint Charlie Jeg hadde tenkt å inn i riksdagen å kikke, men siden dette bare var dager før valget i Tyskland så måtte man bukke tid flere dager på forhånd. Så da må jeg tilbake igjen 😅 Jeg vet ikke hva dette er, men stilig var det 👍 Prøv å bygg noe sånt i en norsk by... Alt dette her er regjerings bygg knytta sammen, kult opplegg i grunn 😀 Sjekk kulehulla fra andre verdenskrig da, her har det vært skikkelig Texas som vi sier i Arendal 😂😂 Er man i Berlin så MÅ man bort på Classic Remis. Er er det så mye gammel moro, atpåtil er inngang gratis.. ...det som ikke er gratis er denne "low miles" DSen...50 000 EUR takk...500 000,- for en gammel Citroën.. Ellers så er prinsippet her det samme som Motorworld i Stuttgart, man kan leie en boks til bilen sin så står den utstilt til glede for andre kontra i en mørk garasje 👍 Det er store variasjoner her inne... Disse begynner å bli bra dyre nå, BMW 507 😀 To historiske legender Bilen til Crockett i Miami Vice 👍 80 tallets helter 👍 Jeg har en massiv softspot for SEC 🤩 E31 med feil motor... Dette var en utrolig strøken 190E, det kommer ikke frem på bildet men denne var STRØKEN! Ellers så reiste vi videre mot hotell i Hamburg, ser nå at jeg ikke har tatt noen bilder her. Men det var heller ikke så mye mer begivenhetsrik som skjedde. Hadde ett stopp på Scandinavien Park for å handle.. Så var vi i hjembyen til @Fredrik Århus. Her har jeg ikke vært siden barndommen, og det er synd for dette var en virkelig flott by. Hit skal vi tilbake, det er helt sikkert 👍 Liker meg godt i Danmark, bedre enn i Sverige. Pappa er enig, han liker ikke svensker 😂 Vi må til Århus på sommeren, dette var en relativt grå høst dag. Bunkra opp med litt diesel i Århus før siste strekket hjem.. ...tenkte steike dette er jo billig. Men det var helt til jeg regna det om til norske, da ble det fort 14 kr litern 😂 Så var man på ferga hjem igjen da, etter å ha lagt bak seg mange tusen flotte kilometer. Ble Color Line hjem igjen siden det var litt for mye sjø til at Fjord Line kunne gå, men sånn er livet 😅 Deilig å få kommet seg på tur, ikke minst få tilfredstillt oppdager trangen man har til å se både kjente og nye steder. Bilen leverte topp på hele veien, fikk en liten feilmelding på drivverk etter å ha pusha 250-260 over en lengre periode på en nattetappe. Men ved å ta det litt med ro så ga det seg, tror girkassa ble litt varm. Vanvittig fornøyd ellers, godt å bruke bilen til det den er tiltenkt 😀 Ellers så var der hyggelig med alle som stakk innom for en titt, håper det var interessant lesestoff 😀
    17 points
  25. Måtte nå ta det nesten obligatoriske bildet av bilen foran BMW hovedkvarteret. Turen går inn på BMW Welt Peneste bilen fra BMW på lang tid 😎 Artig å få sett M440i Gran Coupe live, kunne tenkt meg en sånn neste gang jeg skal bytte bil. Må bare komme litt over den fronten 😅 Etter å ha surra rundt her en stund ville jeg inn på museet også, er jo mye av det samme men kan liksom ikke ha vært her uten å ta en sving innom museet også Synes denne formen minner mer om en Porsche 356 enn noen BMW iallfall... Racing legende fra 30 tallet 😎 BMW båtmotor med BMW drev og hele greia 😀 BMW sitt modelutvalg på 70 tallet...det var tider det 👍 "The standard in its class" passer ikke bedre enn på BMW sin 3-serie modelrekke. Segmentet heter jo bare "3-serie segmentet" 👍 Se på de små hjula, BMW 700 hadde en toppfart på 150 km/t...på sånne små dukkevogn hjul 😂 G20 av leiere Legendariske M30 M20 Og kanskje den siegeste sekssylindra bensinmotoren noensinne...M50 👍 Noen biler trenger ikke forklaring..🤩 Denne startet hele rabalderet med supersedaner...se hvor det har tatt av i dag. Vi snakker biler som går 0-100 på under 3 sek, alt hadde sitt utspring i denne ellers så anonyme E28en 👍 Fy søren for en legende 😎 Tja, ting har iallfall forandret seg hos BMW med årene 😅 Dasjborder i E70 X5 har fått selskap av dasjbordet i iX. Liker ikke den spartanske looken til dagens nye elbiler så jeg går for det gamle. Man kan jo tenke seg hva som kommer til å tåle tidens tann best. Vel ute og på en vandretur rundt fabrikken og museet så jeg denne klassikeren. Min egen E34 skal få komme hjem en gang den også 👍 Ellers så må jeg skryte litt av hotellet jeg hadde her, ligger på området hvor hovedflyplassen lå før. Samme opplegg som Fornebu, gammel og nedslitt flyplass erstattet av ny på 90 tallet. Gamle tomta blir sanert og utviklet til nærlingsliv og bolig, forbausende likt konsept som på Fornebu. Anyway, H4 Hotels er å anbefale 👍 De har bevart tårnet... ...og den gamle avgangshallen fra tidligere dager.. Dag 6 Det regnet så mye så jeg tok meg like godt en tur litt ut på landet og nedover mot Starnberger See Og når man er i syd Tyskland så hører man på radiostasjonen Bayern 3. Er jo alltid uten unntak den radiostasjonen som vises på displayet i alle BMW brosjyrer. Bare legg merke til det neste gang du blar i en BMW brosjyre 😅 Er som P4 Norge forøvrig De ble ett lite besøk i Starnberg pga at været ikke spilte helt på lag Tilbake til München hvor været letta litt 😀 Kan fint bo i idylliske Starnberg og jobbe i München, pendle her hver dag med fri fart 😎 Her måtte jeg innom å sikle litt... Porten inn til BMW sin historiske samling sto åpen, men her slipper kun store grupper inn med forhånds reservering. Skulle jo bare gått inn å sett hvor langt jeg kom...verste som kan skje er jo at jeg blir hivi ut igjen. Men det ble med tanken 😅 Kjørte inn til sentrum i stede 😂 Deler av München klarte seg ganske bra mot alliert bombing, pga avstanden til kysten så ble kystnære steder mer "prioritert". Det gjør at München fremstår som en ganske vakker by 😀 Maxilmillian strasse er en gate med utelukkede luksus butikker, mye flotte biler her. Og en Oxford Green E39 med beige interiør er tidløs nok at den kler å stå parkert i ett slikt strøk 👍 Her ser man kontraster i en storby, en uteligger går med vogna si mens en eller annet viktig person venter på grønt lys i sin Maybach. Den Engelske hage sto på planen denne gangen, her har jeg ikke vært før, vakker park midt i storbyen hvor man kan trekke seg litt tilbake. Det Kinesiske tårn, opprinnelig bygget på begynnelsen av 1700 tallet, men Britene måtte bare brenne det ned i 1944. Eksakt kopi oppbygget i 1952 igjen, synes det er så godt eksempel på hvordan tyskerne bare bygget opp landet sitt igjen fra aksehaugen etter krigen. Vander litt videre så kommer jeg inn i Tucherpark, ett mer hotell og næringsområde. Som den Derrick nerden jeg er så var der jo gøy, har spilt inn mange sener fra serien i dette området her. Før man var mer tilbake mot sentrum igjen 😀 Før man vender fronten mot hotellet igjen, måtte bare råne noen runder i byen først 😅 Fortsettelse følger..
    17 points
  26. Nede og koser seg litt på gresset👍
    16 points
  27. Stuttgart har BMW ett seriøst bilanlegg, tror jeg aldri har vært hos enn større BMW forhandler 😅 Alpina B3, den tar jeg gjerne hjem 👍 Øynene mine...øynene mine de svir...🥵🥵😭😭 Nei nå måtte jeg komme meg i dekning på Porsche museumet 🤩 Verdens første ladbare hybrid, ca 120 år gammel. Sjekk batteripakka som ligger under selve bilen, mista like mye bakkeklaring den gang som i dag på disse elektrifiserte SUVene Visste du @sveigis at du har eid en bil som er utvikla av Porsche? Opel Zafira ble utviklet av Porsche på oppdag fra Opel i en periode på 90 tallet hvor Porsche hadde litt lite å stelle med. I motsetning til W124 E500 og RS2 så ble ikke denne bygget av Porsche. Kul fun fact 😀 Porsche 959, hvis jeg hadde uendelig med penger... En av mine favoritter...928 facelift Jeg anbefaler virkelig ett besøk på Porsche museum, og de forandrer på utstillingen så det går an å dra her flere ganger. Men når man er i Stuttgart så anbefaler jeg også å stikke bort til Motorworld, her er det også mye snadder å hvile øynene på 😎 Lamborghini traktor, fra den gangen de bare laga traktorer. Hvis man har nok penger så kan man leie lagringsplass i en sånn glass boks her. Kult konsept, så blir bilen utstilt i samme slengen. Maserat forhandler har de også her.. Bentley også... "Money, money, money" som Abba synger... Eneste bilen på Motorworld jeg kunne hatt råd til, en Suburban brannbil 😅 Men vi må videre Dag 5 I dag skal vi til München, men vi skal ta en omvei via Bodensee og Insel først. Sto tidlig opp for å unngå den værste trafikken...vi går fra 6 felts Autobahn og fri fart... ...til smal og svingete fire felt med 80 sone. Vi må igjennom det elste urørte partiet på Autobahn, en uforandret flaskehals fra 30 tallet som heter Drakensteiner Hang. Faktisk når jeg kjørte her sist i 2016 så trodde jeg det var siste gang jeg kjørte her, siden de bygger ny Autobahn rett bortenfor. Under krigen så hadde Messerschmitt flyfabrikken inni denne tunnelen, kul fun fact 😀 Men dette er altså hovedveien mellom München og Stuttgart, i 2021...igjennom ei hule som var flyfabrikk for 80 år siden. Etterhvet så kommer vi frem til Bodensee og vakre Insel, en liten øy i innsjøen med en liten by på. NSU Ro 80 Nidelv 24 snekke, produsert kun ett steinkast fra her jeg bor. Hyggelig se at tyskere setter pris på kvalitetsbåter fra Arendal. Klar for turen opp til München? Jeg skal iallfall tilbake til Insel ved en senere anledning, ha ett hotell her for her må jeg utforske mer 😀 Litt tåke på veien, men marsjfarten er god 👍 Strekke litt på beina i gården hos en ikke helt ukjent bilforedler 😎 Fy søren for en godtebutikk, godt den var stengt 😅 Det er kun Alpina som slipper unna med lysegrønne vinduskarmer... Men nå nærmer vi oss for meg Tysklands hovedstad...München. Hjem til BMW, Derrick og god mat 👍 Fortsettelse følger
    16 points
  28. Planen har hele tiden vært å kjøpe en E83 X3, men ettersom det ikke finnes et snev av fornuftige X3 med 3,0 liters diesel her hjemme på berget, og alle bilene som har vært i Sverige eller Tyskland har blitt snappet foran ansiktet mitt, så ble horisonten utvidet og en E61 525d med original M-sportspakke ble kjøpt. ...og med på kjøpet fikk jeg en 2011 E70 X5 30d. I kjent stil må jo noe skje her, så på denne er planen (og noe av det allerede bestilt) følgende; - F10 LCI M-sportsratt med vibro, varme og rattgiring - Div. ambientbelysning - Individual skinntrukket midtkonsoll - Nytt listverk - Soft close - "B&O" senterhøyttaler - 22" sommer - Mulig senk - LED-pærer i blinklys - Fjernlysassistent - G-serie innerspeil med garasjeportåpner
    15 points
  29. Ble jammen en liten værluke til bonustur i går. Klarte det neeeesten uten å få regndråper på seg. Ble bare ca 1500km i år. satser på mer til neste år. Er jo knapt innkjørt:
    15 points
  30. Digg å fylle 98 ned på 16-tallet i dag!
    15 points
  31. Da folkens er det på tide å si farvel til denne tråden .😓😓 Bil ble hentet idag av et par fra Vestlandet og vi tar ting fra begynnelsen. Jeg la ut bil forrige uke og makan for et trøkk på bil ,har jeg aldri noensinne vært med på . I det bil ble lagt ut kom den første tlfen og tlfer og meldinger har det vært . De fleste seriøse ikke minst gode bytte forslag .😊 Men så fikk jeg en tlf fra en herremann som visste hva det var og kjøpe en eldre e34 . Han kjøpte bil egentlig forrige onsdag 48 timer etter den ble lagt ut ,men slettet ikke annonse før jeg visste at de var her . Så idag var jeg til Kjevik og hentet de på flyet: Etterhvert bar det hjem og jeg var jo spent på hva de synes og de var mildt sagt fornøyd ,de hadde hatt en mengde e34 og de hadde aldri sett en så hel og urørt bil ,ikke minst hel under . Testtur ble tatt og de bare smilte og det er jo et godt tegn 😊😊 Ingen form for diskusjon eller uenigheter ,de var bare happy . Som jeg sa ,dette er ikke en 2014 modell f11 og det forstod de utmerket . Så her tok jeg det siste bildet av den : Ja jeg legger ikke skjul på at jeg kjente sorg da den reiste for fy søren for en bil det ble tilslutt og kommer til å savne den ekstremt og . Samtidig et prosjekt mindre som gjør at jeg kan fokusere fullt på 535ene og det er jo deilig 😍så nå kan man kose seg med de . Samtidig vil jeg takke alle dere her som har vært med på reisen ,ikke minst hjulpet til med tips og løsninger når jeg har trengt det .😊🙏 Igjen veldig rart alt sammen nå kjenner jeg og jeg vet jeg aldri vil finne en Tds igjen som denne som var så bra i orginal stand,til gjengjeld så har den havnet i gode hender . Men nå er det fullt fokus på min egen fremover og håper dere fremdeles er med . Verste var at når de reiste ,spilte de på Radio Norge Andrea Bocceli sin kjente Time to say goodbye . Kjente det i gråtehjertet mitt da gitt 😅
    15 points
  32. Da var ny bil på plass, ble levert på piggfrie vinterhjul så første som ble gjort var og legge om til sommerhjul😂
    14 points
  33. Klargjøring av bilen til Oslo Motorshow😁 Etter det blir bilen satt inn for vinteren, og «prosjektet som aldri blir ferdig» kan fortsette 👏🏼
    14 points
  34. Var jo ikke det verste originalstuket heller da. Med de gamle F10 felgene til @danskiii og greier 😄👌🏻 Klar for PKK og all verdens tekniske kontroller 🤪
    14 points
  35. Måtte ta noen bilder da det sannsynlivis er siste turen for iår dersom ikke været snur fryktelig😛
    14 points
  36. Kong vinter kom på besøk idag🤠 blir bare mer å mer glad i x5, det er bare å brøyte seg vei☺️
    13 points
  37. Min men ikke min🧐 fornøyd frøken som har fått seg ny batteribil i gave av gubben
    13 points
  38. Liten kattevask av "bruksbilen" til dama før tur med Koed i morgen trengte en liten vask etter hun uke pendler til Fredrikstad !
    13 points
  39. 13 points
  40. Siste innspurt før den pakkes bort et halvt år:
    12 points
This leaderboard is set to Oslo/GMT+02:00
×
×
  • Create New...