Jump to content

Leaderboard


Popular Content

Showing content with the highest reputation on 11/09/15 in all areas

  1. 4 points
    bimmerR

    Fredriks alternative bimmerstråd

    Basert på hvor mange ganger Yellowbird på ringen videoer er postet i denne tråden så er nok ikke jeg den enste som aldri går lei. Den siste videoen var nok den beste utgaven jeg har sett. Mitt forhold til Yellowbird stammer faktisk fra Gran Turismo spillene på Playstation. Det er nok ikke så mange som har et fysisk forhold til disse bilene, så da er det greit å oppleve bilen slik man kan. Jeg spilte ganske aktivt en periode for noen år siden ilag med en del andre i Europa som holdt et bra nivå på kjøringen. Den ultimate bilen å mestre var (CTR) Yellowbird. Hatt det ufattelig mye gøy med RUF i det spillet. Litt spesielt med GT spillene er at Porsche ikke er representert grunnet avtaler med EA/Microsoft. Så skal man kose seg med 911 der så så blir det RUF. Jeg er ikke med i nevnte video, men her et klipp fra hvor tre av de jeg kjørte med iblant knivet om førsteplass. Jeg vet ikke hvor godt det kommer frem for folk som ikke har kjørt bilen i spillet, men når man kjører med ratt og pedaler så sitter man og ratter akkurat slik som Stefan Roser kjører for å holde Yellowbird`n på veien samtidig som man prøver å opprettholde mest mest mulig fart. Jeg føler/tror GT5 klarer å ta opp essensen av bilen og RUF sine modeller. Man måtte ihvertfall jobbe veldig aktivt med balansen. Noe som gjorde bilene til favoritter for meg. De var på ingen måte lettkjørt gjennom svingene og dermed mer givende når man mestret bilen. Å eie, og kjøre en slik bil på ekte må være et privilegium. Å mestre den må være fantastisk. I mine øyner så er det den ultimate bilen å temme. Yellowbirden jeg linket til var godt over min prisklasse for en kosebil. Jeg unngår alltid billån, men dette var et tilfelle da jeg småseriøst vurderte å si farvel til all sunn og økonomisk fornuft. Ironisk nok så hadde det det sikkert vært et veldig fornuftig kjøp rent økonomisk. Iløpet av de senere tiår så er det to ganger hvor det i mine øyner har vært en heftig superbil trio. I skrivende stund har vi LaFerrari, 918 og P1. På 80-tallet var det F40 og 959 hvor Yellowbird`n var den gale outsideren som utkonkurrete de andre to på både toppfart og tid rundt Ringen. Akkurat det med toppfart kan man f.eks lese en test om her. Til tross for at jeg digger Yellowbird så liker jeg egentlig en standard smal, vingeløs 911 med pustemotor bedre, men Yellowbird er og forblir Yellowbird. Perfekt slik den er. Som en kontrast til drømmen om Yellowbird så storkoser jeg med med E36 M3 i det virkelige liv. Lørdagskveld så skulle jeg kjøre hjem, en tur på 10-12 minutter. Tok en stor omvei så turen tok 20++ minutter. Når jeg kom hjem og skulle parkere så snudde jeg og doblet lengden enda en gang. Våt asfalt kombinert med svingete veier sent på en lørdagskveld er en fornøyelse å kjøre på siden E36 M3 er en bil som virkelig trives ved og over grensen for veigrep uten at den er i nærheten så dødlig som en Yellowbird. Kombinert med responsiv rekkesekser så kan virkelig golydpedalen fungere som en forlengelse av rattet. Da kan den fine balansen nytes i perfekt harmoni med motoren.
  2. 4 points
  3. 2 points
    I og med at jeg skal bytte jobb er det fortsatt veldig usikkert, men har veldig lyst å kjøpe en E36 325/328/M3 eller en E46 M3 ombygd for å ha som "entusiastbil", har holdt øye med det markedet en god stund Hva som kommer som bruksbil gjenstår å se, blir noe nyere og flott med garanti iallefall Slettes ikke umulig at det kommer en ny 4GC etterhvert, har vært så sinnsykt fornøyd med denne. 6000/mnd er noe stivt, men det er trossalt en bil til 660.000 og min kom dårligere ut på restverdi pga den ikke har xdrive, automat og diesel. Hadde den hatt det hadde det kostet en del mindre, men igjen hadde det ødelagt hele bilen (mener jeg).
  4. 2 points
    Lite til oppdateringer her. Selger unna litt ting, for å få bedre budsjett til nye ting Har hvert fall fått BMWscanner opp å gå igjen. Diagnose-laptopen min røk for et års tid siden, og har vært uten siden den gang. Kjøpt litt adaptere og kabel anbefalt av Otis, for å få Rheingold opp å gå. Jobber fortsatt med sistnevnte. Hehe. Har lyst på chromenyrer, med sorte griller. Får vel sende PM til D.Toft en dag. Hehe. Ellers har jeg byttet litt pærer og kodet US-look: Var faktisk en som fulgte etter meg til butikken, i helgen. Hadde sett meg kjøre litt friskt i tunnelen og hang seg på. Søkte på skiltet og ville vite om den var ombygd eller emblemtrimming. Så ble det noen komplimenter osv. Kjekt det! Var forberedt på at folk bare så en gammel 5-serie, med samme fangere som alle andre gamle 5-serier, men er i hvert fall enkelte som legger merke til M'en og kommer bort for å se og prate litt. Jeg kan vel også røpe at jeg er i dialog med Nautiluz. Bilen skal ikke østover for bygg, men han holder på å bygge en kasse til meg. Vi har sendt litt PMer frem og tilbake, med design og ideer. Bestilte også en 15" Ground Zero av ham, så dette må bli bra! Så tenkte jeg å modde inn en "skjult" 1-din CD spiller, bak vippedeksel, over kjørecomputer-panelet. Det jeg tenker: Bare at jeg sliper litt i rammen på baksiden, slik at jeg får CD spiller lenger bak og dermed får lukket vippedekselet, uten å kappe i det. Skal se cleant og originalt ut, fra utsiden. Volum og sangbytte styrer jeg bare fra rattet, med mf modul, Så får heller dekselet stå åpent når damen skal være DJ
  5. 2 points
    williamwiers

    William's Bmw e36 Coupe

    Bilen er då satt til vinterlagring i det eg knakk boltene til stikkakslingen på høyre side, då blir det gjort litt mer med bilen i vinter Planene eg håper å få gjennomført: -bygge sub baki som ikke tar mye av bagasjeplassen -koble alle høytalerene på egen forsterker -koblet opp til setevarmere i framstolene, noen her som har gjort det før? har funnet en god DIY på nettet, men tar gjerne imot tips! -eu godkjenning 27/11 -smalere dekk framme(215/40>195/40) med 10mm spacer -litt lavere framme og bak -ny frontfanger -sort taktrekk og a, b og c stolpe -nye panser dempere (tok plutselig kvelden) -har motor og felgplanene klar men økonomien sier noe annet... kom gjerne med felgtips selvom eg er ganske bestemt på hvilke eg vil ha. -hattehylle med solgardin 2 bilder og så det ikke bare blir tekst her inne
  6. 2 points
    Husk at ny straffelov har trådt i kraft, slik at det nå reguleres i §§ 361 og 362. Det vil være § 362 som eventuelt kommer til anvendelse i dette tilfellet, ettersom straffverdigheten er lav. Følgende tre momenter skal legges vekt på ved vurderingen: a) hvilken verdi handlingen gjelder, b] om den fører til skade eller uleilighet for andre og c) i hvilken utstrekning det er resultat av planlegging. Handlingen vil ikke ha noen verdi (du tjener ikke noe på dette selv økonomisk eller fører til økonomisk skade for andre), den vil ikke føre til skade eller uleilighet for andre (nasjonalitetskjennetegnet på skiltet har uansett ikke selvreflekterende bakgrunn og det sorte påklistrede nasjonalitetskjennetegnet vil således ikke føre til at andre ikke kan oppfatte hvilken nasjon bilen er fra - hvilket uansett bare påkreves når bilen er utenfor Norge) og til slutt så vil ikke påtalemyndigheten nødvendigvis kunne bevise at "dokumentforfalskningen" var planlagt med et "forbrytersk forsett" så lenge man ikke spør Statens Vegvesen eller skriver på forumet at det er noe man aktivt har vurdert lovligheten av Husk også at det kun er påtalemyndigheten som har myndighet til å ilegge bot for dokumentforfalskning, Statens Vegvesen kan ikke ilegge bot på dette selv. Det fordrer at Statens Vegvesen faktisk politianmelder "dokumentforfalskningen", noe Statens Vegvesen aldri kommer til å bruke ressurser på hvis de ikke møter på en som nekter for at det er ulovlig. I det praktiske så vil etter alt å dømme Statens Vegvesen ilegge en mangellapp (dersom de mener sort nasjonalitetskjennetegn er ulovlig) også vil man måtte vise frem bilens kjennemerke uten dette klistremerket - uten at noen form for bot ilegges.
  7. 2 points
    Skulebollen

    Den store finn.no tråden.

    Den der er årets kjøp på finn! Ringte på den på fredag, men har bestemt meg for at jeg desverre har for mye biler. Han hadde sittet i tlf hele kvelden siden han la den ut
  8. 2 points
    Robert K

    E60/61 tråden

    (Ny på forumet _førstepost_) Adaptive headlights. Vasket bilen i går og fikk vann i lykten på passasjersiden. Fikk blinkende LED i lysbryteren og høyre lys var låst med maks utslag mot høyre. Ikke så kult å kjøre rundt med skjeløyd bil.. Demonterte lykten i dag og åpnet opp modulen som sitter under lykta. Bildene sider sitt. Det ser ut til at denne har vært fuktig/våt i adskillig lengre tid enn siden i går. Det var vann under kretskortet da jeg løftet det ut av aluminiumslokket. Jeg ble ikke skremt, for jeg har sett verre ting ordne seg med litt rengjøring. Fikk endelig bruk for DeoxIT D5 som jeg egentlig skulle bruke på noe gammelt HIFI-utstyr jeg har liggende. Sprayet rikelig og børstet rent med en tannbørste før jeg tørket av med en microfiberklut og blåste rent med trykkluft på boks. Monterte alt sammen igjen og la inn to store bagger med Slilicagel i lykten før jeg satte på det siste lokket. Startet bilen og nå fungerer de adaptive lysene igjen. Jobben tok meg 15 minutter og jeg har aldri demontert frontlykt på E60/E61 før. Superfornøyd med å slippe å kjøpe ny modul og få denne kodet om. Nødvendig verktøy: Torx 20 og 30, elektrorens og trykkluft hvis du vil være pertentlig. Edit: jeg planlegger å ta ut begge lyktene og forsegle kretskortene i epoxy og bruke hvit vaselin i kontakten, på den måten kan ikke modulene bli vannskadet igjen. Kommer også til å gå til innkjøp av mer Silicagel som jeg skal feste på innsiden av det store lokket på lykten og bytte ut av og til. På den måten slipper jeg unna dugg/fukt og skader på motorene som driver de adaptive lysene.
  9. 2 points
    Skulebollen

    Shattered's andre E46 - "Lynet"

    hvorfor i all verden nedgradere seg saa mye ? e39 du hadde var jo en kjempebil med bra motor og mye fint utstyr.
  10. 1 point
    synd du ikke legger alt av kabler skjult... er det værste jeg ser
  11. 1 point
    MarcusSteffensen

    BMW E39 Individual - Solgt

    følger!
  12. 1 point
    thomascr

    3-delte acs felger

    5000
  13. 1 point
  14. 1 point
    Otis

    Hvilke drivaksler kan brukes på X3?

    Sjekk delekatalogen feks bmwfans.info
  15. 1 point
    Det går fint.
  16. 1 point
    Fredrik

    Fredriks alternative bimmerstråd

    Igjen et fantastisk flott innlegg i tråden fra deg bimmerR og tusen takk for det. Det begynner å bli mange år siden jeg hadde mine Porscher, men jeg har aldri glemt hvordan det var og de har egentlig alltid ligget i bakgrunnen uansett hva jeg har hatt av biler. Ikke fordi Porsche er "bedre" enn BMW (for det er Porsche ikke nødvendigvis), men fordi jeg hadde 4-5 utrolig fine år med mine Porscher. Jeg vet ikke hvor mange kilometer jeg totalt kjørte med disse bilene (altså 924, 944, 928S og 911 Carrera 3,2), men rundt 150-160000 Km er plausibelt. Jeg har savnet opplevelsen, men hvis jeg skal være ærlig er det nok like mye tiden jeg savner som bilene. Tiden kan jeg ikke få tilbake uansett hvor mange penger og fine Porscher jeg har. Idag har jeg hverken tid til å kjøre biler like intensivt (les: lange turer sydover på kontinentet inkl. overnatting i bilene) og heller ikke en like bekymringsløs mentalitet som jeg hadde den gangen og det begrenser mye for min del. Moralen i denne historien er derfor:.... har du muligheten, pengene og tiden når du er ung... kjør på!... det blir aldri helt det samme når du blir eldre... Apropos moderne 911'er. Nå har begge innstegsmodellene turbo og er like fantastiske som alltid. Selv 911 Carrera stiller med 370 HK og 450 Nm. 0-100 Km/t går løs på 4,6 sekunder (4,2 sekunder med Sport Chrono). Topphastigheten er 295 Km/t. 911 Carrera S har 420 HK og 500 Nm. 0-100 Km/t går løs på 4,3 sekunder (3,9 sekunder med Sport Chrono). Topphastigheten er 308 Km/t.
  17. 1 point
    Gorg

    E91 325i LCI - Individual Stratus Grau - Solgt

    Fått vasket bilen omsider, for hånd Antageligvis siste gang hjemme før vintern slår inn. Lagt på nytt lag med G5 på frontruta, trengtes sårt..
  18. 1 point
    Shattered

    Gabz' nye E39 touring - Solgt.

    IPHONE? :stupid: Likte det, bruh! Nais
  19. 1 point
    Fredrik

    Fredriks alternative bimmerstråd

    Det er klart at med knapt 60 stk. CTR'er som ble bygget av Ruf Automobile GmbH (29 fra scratch og resten konvertert fra div. kundebiler som SC, Carrera, 930 etc.) og ikke minst med de formidable ytelsene (husk at dette var på slutten av 80-tallet), som satte selv Ferrari F40 i forlegenhet... eksisterer det et internasjonalt marked som alltid er villig til å betale store penger for en ekte CTR "Yellowbird" med dokumentasjon. Det er iallefall en som gjorde en veldig god handel med den aktuelle CTR'en fra Åkrehamn...
  20. 1 point
    blir bare kødd uten senterringer ja. har du ikke nye så kan du ta å løsne boltene og stram en og en forsikring og prøve å sentrere dekket med boltene men det er litt vrient. snurr så på dekket og se om det er ok. du skal ikke trenge noe forstillingskontroll bare fordu du plukket av fjærbeinet nei : )
  21. 1 point
    Går normalt bra det, men ville lagt litt mer innsats i det enn å kun tvinnet de sammen med litt tape rundt.
  22. 1 point
    Robert K

    E60 "Cornering lights failure"

    Biltema sin gjør nok rensejobben like bra. Bare å bruke rikelig med rens og børst bort alt. DeoxIT etterlater en beskyttende film. Hvis rensen fra Biltema er helt "tørr" så kan du jo spraye på litt WD40 eller lignende før du tørker av til slutt. Bruk en tannbørste eller en annen børste med litt stiv bust og sørg for å få gjort rent under kontakten også, det var det en del oksidasjon som var litt vanskelig både å se og å fjerne på min modul. Krysser fingrene for at det ordner seg for deg også. Ta gjerne bilder av kretskortet og kontakten før og etter. Lykke til! Update: Jeg har brukt bilen i hele dag og alt har fungert knirkefritt. Sent from my ONE A2003 using Tapatalk
  23. 1 point
    Disse bilene dimmer jo angel eyesa avhengig av hvilken posisjon bryteren står i. Når jeg kjøpte bilen så lyste de helt ok på posisjon 0 og på auto (om dagen), mens på nærlys, parklys og auto (på kvelden med nærlys) så lyste de veldig svakt så de syntes så vidt. Gikk gjennom lysmodulen min også, og fant forsåvidt noen linjer der som kunne endres for å øke angel eye volten, men klarte ikke se noen merkbar forskjell bortsett fra at lysene nå ikke dimmer ned i forskjellige posisjoner mer, slik at det lyser helt ok hele tiden. Økte volten fra 13 til 100% på 3 linjer, uten å se noe kjempeforskjell bortsett fra dimmingen, men leste på et forum at dette ikke fungerte med LED, altså bare hjalp på halogen pærer så det kan jo kanskje forklare hvorfor jeg ikke så noe spesiell økning. Men vet ikke om dette stemmer. Går nok uansett for FRM3 pga følg med hjem lys via nøkkelen osv. Det står på merkelappen utenpå lysmodulen bak sparkepanelet ved spaken til å åpne panseret, eller så kan du lese det av med diagnoseverktøy (inpa, ncsexpert, rheingold osv) PWM_SL_V - Pulse-width modulation (pwm) control of front standing lights org: wert_01 (13v) ny: wert_03 (100%) PWM_SL_V_BEI_AKTIVEN_AL - Pulse-width modulation (pwm) control of front standing lights simultaneously with low beams org: wert_01 (13v) ny: wert_03 (100%) PWM_SL_V_BEI_AKTIVEN_FL - Pulse-width modulation (pwm) control of front standing lights simultaneously with high beams org: wert_01 (13v) ny: wert_03 (100%)
  24. 1 point
    Kommer litt annpå vinkelen når man står å ser på, men er som med alle andre pærer at innerste ringen er sterkere Er vel vanskelig å unngå det når pæra fyller innerste ringen først tror jeg Hadde ujevne ringer på 1 serien min, men da monterte jeg siste lysmodul (FRM3) og da kunne jeg stille volten på angel eysa, og stilte da til 100% (dynamovolt), og da ble det mye jevnere, så vurderer det på denne også da det ikke er mulig på lysmodul (FRM2)!
  25. 1 point
    Gabz

    William's Bmw e36 Coupe

    Fine planer det
  26. 1 point
    Walkabout,det kommer. Har allerede lagt inn bestilling på m-performance diffuser bak(DYRT for en plastikk del)Sort glossy M5 grill,M-Performance pedaler,M-Performance sideskjørt laminat,burger luftinntak,laminat-x til baklamper,nye sideskjerm deksler i matt som blir lakkert i bilens farge, og div krims krams. Prøver å finne leppe foran også,men blir ikke enig med meg selv der. Har lyst på OEM,men betaler ikke 13000 lapper for det. Så kommer litt å litt
  27. 1 point
    Fredrik: denne røde stripen er også på norske skilter. Den er svart istede. Dette kom på skilter fra og med de "nye" skiltene i 2001 (tror det var 01) Såvidt jeg vet er denne ramnen også "grensen" på dokumentet. En på jobb har en Corvette. Vi klippet skiltet i platesaksa for at det skulle bli passe i "hullet" på bilen. Dette har han i senere tit fått beskjed om at kan bli mye trøbbel ut av om han møter rett mann i en kontroll. Den blå bakgrunnen er noe EU har satt som standard og som norge følger. Dette er godkjet som nasjonalitetsmerke bak på bilen. Det er nok ikke den svarte. Da plikter man også å klistre på en ekstern N bak på bilen istede for det blå feltet på skiltet.
  28. 1 point
    Dekk anbefales Michelin pilot super sport. Kjempe bra dekk under alle forhold
  29. 1 point
    Julianv

    Off Topic (tidl. tulletråden)

    Storfornøyd med mine RF-52 Mange synes de kan være litt masete, spesielt diskanten, men jeg er veldig fornøyd. De blir drevet av en Onkyo i lavere prisklasse, men har aldri gått tom for power selv om. Jeg var en tur ute hos han far i går på middag. Han er nylig blitt singel og plutselig var en subwoofer blitt til 4 Han har B&W 604 S3 drevet av et beist av en Yamaha (30k+) og har alltid hatt en 12" B&W sub. Nå hadde han to av B&W subbene bak sofaen, en SVS Pb-13 Ultra venstre foran og en Paragdim høyre foran Kun SVS som ble brukt til musikk sa han, mens alle var koblet inn på fest og når han så film. Galskap. Etter at SVS'en kom i hus så hadde naboen klaget på at det klirret i alle glass på kjøkkenet når han spilte, og han bor i en annen enebolig 20 meter vekke. Jeg tror kanskje jeg må ta en tur ut å ha musikk-kveld med han snart
  30. 1 point
    Dette er for alle praktiske formål, rent tøv. Det er bare å vise til hvordan andre endringer av skilt normalt blir håndtert. Motorsykler som blir tatt med egenproduserte små skilt (som også gjøres pga. det visuelle), risikerer mangellapp i første omgang, gjengangere kan få bruksnekt en periode. I tilfellet svarte N-merker er det bare å trekke dem av og kjøre videre. Er du hyggelig, så vil kanskje kontrolløren til og med ta dem av for deg. Tvert imot, svaret fra SVV viser at lovtolkningene på side 1 er helt feil. Se nedenfor. Og hva var spørsmålet? For som alle vet, er svaret avhengig av spørsmålet. Er man ute etter et positivt svar, må spørsmålet formuleres deretter. Du har fått et generelt svar som ikke nevner svarte N-merker i det hele tatt. Det interessante for oss i svaret fra SVV, er det som står etter siste komma. Her erkjenner SVV at hvite klistrelapper som de leverer selv, ikke er godkjent i forskrift. Siden det er anledning til å montere en "godkjent" lapp over nasjonalitetsmerket, som altså ikke nevnes med et eneste ord i forskriftene, så er SVV sin lovtolkning at det ikke er noe i forskriftene som er til hinder for dette. De som hevder klistremerker er forbudt etter lov og forskrifter, tar dermed feil ifølge SVV. Ingen har heller funnet det nødvendig å endre forskriftene de åtte årene denne praksisen har eksistert, så her er SVV på trygg grunn. Når "godkjent" står i hermetegn, betyr det at heller ikke denne praksisen er eksplisitt tillatt, den er etablert utenfor forskrift og mer eller mindre stilltiende akseptert. Det er ingenting i veien for at svarte N-merker også blir "godkjent" på samme måte. Grunnen til at det ikke er tilfellet i dag, er at spørsmålet ikke er behandlet og avgjort av sentrale myndigheter. Det er derfor opp til hver enkelt saksbehandler å ta stilling ut fra skjønn når spørsmålet kommer opp. Svaret vil da kunne variere etter hvem som behandler spørsmålet. Inntil videre er svarte N-merker å anse som hverken lov eller forbudt. Bruken er i en gråsone enn så lenge. Jeg er nå mest redd for at myndighetene skal ta ideen og selge slike merker selv, til en langt stivere pris.
  31. 1 point
    Hehe, banken har penger Det viktigste er uansett at du kjører en BMW, prisklasse har egentlig ingenting å si i mine øyne
  32. 1 point
    Nydelig vogn du har fått deg her Må være en av de fineste matt-fargene jeg har sett på en bil, har siklet på denne siden Johnja postet den.
  33. 1 point
    Kvasi

    Off Topic (tidl. tulletråden)

    H/K passer finfint på Klipsch. Hadde 3490 på et demosett RF52 i sjappa før og det spilte stentøft, og jeg liker i utgangspunktet ikke Klipsch spes godt. Edit, og tillegg til forslag nevnt tidligere her. NAD funker IKKE på Klipsch, uansett., Primare og Hegel gjør det men da først og fremst med de større karene som har muskler til å balansere lydbildet og diskanten. Men både H/K, Onkyo og Marantz har forsterkere som er relativt safe for alle ører å kombinere de med. Den vanlige regelen gjelder som alltid, prøv før man kjøper Edit 2; etpar konkrete forslag jeg vet spiller bra på RF52. Denne gir myye godlyd for pengene: http://www.soundgarden.no/stereo/forsterker/onkyo-a-9050-stereoforsterker-sort.html Og det gjør denne også samtidig som den er et kinderegg litt av de skjeldne: http://www.soundgarden.no/tradlos-lyd/airplay/marantz-mcr610-cd-receiver-sort.html
  34. 1 point
    FredrikE24

    Off Topic (tidl. tulletråden)

    Jeg er av typen som er ensformig, det føles trygt, godt og jeg liker lyden, men har B&W også innomhus, og det er noe helt annet enn Klipsch, kommer nesten ann på humøret, B&W er nok svært mye bedre i mellomtone-området. Så jeg er vel nesten en fanboy, jeg vet om det, men prøver å fortrenge det å stille meg objektiv. Skal sies at jeg liker et knippe andre merker, Elac, System Audio og Tannoy for å nevne noen, men rockefoten man får av Klipsch på middels volum er vanedannende. En dag kommer jeg meg vel over det hele og går for noe helt annet. Kvasi er vel personen her inne man bør forhøre seg med, jeg vingler, og har ikke nok erfaring med ulike merker.. Rett og slett fordi jeg ikke har hørt mange kombinasjoner.
  35. 1 point
    Så artig Ja jeg har litt sansen for disse amerikasledene og det er nok ikke umulig at jeg skaffer meg noe liknende selv med tiden. Synes de felgene passet veldig bra til denne bilen, jeg har sett alt for mange amerikanske filmer så jeg får automatisk litt sånn FBI vibber når jeg ser disse bildene Har du vurdert den originale Caprice grillen også? Hyggelig at du slenger inn noen bilder her, synes faktisk det har en viss relasjon til min egen E34. Vi kjører begge to gode gamle 90 talls slitere til hverdags ifra henholdsvis Tyskland og USA, bilene har så mye til felles men er likevel så ulike En ting er iallflall sikkert og det er at hverken Tyskland eller USA lager biler som E34 og Caprice lengere, det synes jeg er veldig synd egentelig..
  36. 1 point
    Hehe, nei du... Jeg må nok si takk, men ellers takk
  37. 1 point
    Har ikke fått den feilmeldingen om for varm motor (selv om den er helt kald) slik som er vanlig når temp sensoren feiler. Kjører rundt med temp-gun og er klar til å sjekke når jeg får en "kald tur" til. Når jeg ligger på 88 grader på kjørecomputeren, har jeg 80grader på slange til radiator, 84 på blokka, og 45 på slange FRA radiator. Så jeg venter på neste "kalde tur" for å se om alle tempene ligger 5-10 grader under, eller om det kan være målefeil
  38. 1 point
    Selvfølgelig, hva ellers Det kommer nå! -- Da er årets vinterprosjekt kjøpt inn! Har alltid hatt tanken på å hente ut litt mer effekt av bilen, siden den er såpass på kostet og i god stand. Har tenkt tanken på kompressor på 318is motoren (M42B18), men tenker at når jeg først skal bruke så mye penger må jeg grei å hente greit med effekt også. Har vært mye frem og tilbake siden jeg studerer, men jeg kom over en E36 325i (med M50B25 NV) delebil! Det var mye frem og tilbake, og etter mye tenking ble det til at jeg kjøpte den som delebil og planen blir da å bygge om 318is til 325i. Dette skal selvfølgelig godkjennes på biltilsynet, søknad ble allerede sendt inn før jeg hentet bilen siden jeg allerede hadde en ferdig skrevet søknad da jeg drømte meg bort med de samme planene for rundt et år siden. Har sett at flere har bygget om bilene sine fra 318is til 325i, så jeg tror ikke det skal skape så altfor mange problem. Det eneste jeg har sett er at noen flytter over ledningsnettet mens andre ikke gjør det ? Det jeg lurer på er om det er nødvendig å flytte over (er de ulik) ? Kan det ha noe med at 320 f.eks har likt elnett som 325i ? Mens 318is og 325i har ulikt elnett p.g.a 4 sylindret og 6 sylindret ? Stay tuned, mye som kommer til å skje gjennom vinteren! Bilder:
  39. 1 point
    Nei, det stemmer det. Du skrev feilmelding generelt. Men det er mulig å tolke på flere måter.
  40. 1 point
    Pal Ostgard

    BMW323i E21

    Sånn
  41. 1 point
    Pal Ostgard

    BMW323i E21

    Kan ta en liten mini oppdatering nå. Har fått satt sammen bakstillingen med nye foringer,lager,mansjetter,bolter osv. Har også laget bærearmene justerbare siden bilen skal senkes. Alt ble lakket opp med 2-komponent chassislakk før montering. Calipere er også overhalt med nye tettninger og støvmansjetter.
  42. 1 point
    Datteren og bilen . De av dere som kjenner meg ,vet jeg har ei jente på 15 år som elsker Bmw. Og er med i diverse klubber på Facebook og har faktisk peiling .Ja egentlig mer en jeg trodde. I og med jeg har forbud mot fysiske utskeielser,har hun ansvaret for den grønne. Så idag var dagen jeg ønsket og teste henne litt. Bilen har ikke sett vask siden torsdag for 3 uker siden og far gikk rundt med magevondt av å se på den... Men hun,heiv seg rundt,blandet såpe i bøtte ,frem med slange og vaske hanske. Jeg var med ut og viste henne prosedyren: Noen bilder: Her er hun igang med spyling: Her blir alt tatt etter boken: Og jaggu blir det rent: Hun trodde hun var ferdig men tørk hører med og her svinges fillen: Tilslutt litt voks og tørk. Bilde av go jenta og produktene: Hun gikk over bilen som om hun ikke skulle ha gjort noe annet og ble sånn: Med andre ord akkurat som jeg skulle ha gjort det selv. Hadde planer om innvendig men nå var hun veldig sliten.. Måtte visst inn på nettet ...Rart med dagens ungdommer :). Men fra nå ,er hun min hjelper og nøye var hun. Tror jeg sniker meg ut imorgen og jobber innvendig med bilen når kjerring og unger er borte. Fått beskjed om å være rolig mennee...For meg er det ro å tukle med nettopp denne bilen.
  43. 1 point
  44. 1 point
    Følger, bor i Trondheim sjøl, kanskje æ skjer dæ ætter vei`n ein dag å
  45. 1 point
    Da var CIC, LCI klimapanel retrofittet, og 676 hifi koblet plass igjen!!! Som en bonus var voice med engelsk tale også i stede for tysk som eg hadde! Takker for support
  46. 1 point
    noekult

    Off Topic (tidl. tulletråden)

    De er jo KLIN GALE i huet!! Trikken fungerer kun da alle disse er på plass: - Det ikke er stappfullt slik at du slipper stanken og superdårlige lufta fra andre passasjerer om sommeren - Det ikke er stappfullt slik at du slipper å stå - Du har GOD tid (jeg har bokstavelig talt brukt OVER 1 time med bane og trikk på ting som tar 10 minutter med bil (Carl-Berner - Kjelsås tur) - Du ikke har noe å bære på! Jeg gidder da faen ikke å drasse på flere bæreposer i vinterkulda opp alle bakkene fra stasjonen her! - Den går hele døgnet, hele året. Senest på søndag kl 09 hadde jeg levert bilen for vask på Bristolgarasjen og så at trikken akkurat hadde gått og neste var en halvtime til pga søndagsrute. Jeg hadde gått hele 7 stasjoner til fots i 35 minutter før den tok meg igjen og da var jeg en stasjon unna hjemmet. Det kan bli realitet hvis jeg skal hjem fra kino eller byen etter de vanlige tidene. Det er helt koko at de tror at ingen trenger bil. Jeg har begynt å bruke bilen til ALT mulig, er spørsmål om tid før de banner bensinbil innafor Ring 3! Jeg skal sponse Amcar-klubben og andre organisasjoner som fighter for bilfolket når butikken er oppe og går. Blir så forbanna. Definitivt ha det bra til alle fastfood-sjappene i sentrum jeg bruker 5 minutter å kjøre til. Da blir jo den turen 45 min + awkwardness på trikken når det stinker mat fra handleposen min. Herreguuuuud jeg har så lyst til å kaste glovarm pai på trynet til MDG-lederne. ÅTTE PROSENT av stemmene for å velte om byen på huet. Skjønn det den som vil. Thundercunts.
  47. 1 point
    Ovis

    E60/61 tråden

    Jeg bytta glødeplugger og fjerna swirl flaps selv. Gjorde det på ca 5 timer, med bytte av veivhusfilter, olje og luftfilter i samme slengen. Det var første gang jeg rørte en e61 i motorrom. Veldig kurrant jobb, ren skruejobb uten mye hodebry om glødepluggene ikke har irret seg fast. Husk og rens egr-ventilen i samme slengen den er av. Glødeplugger kjøpte jeg orginale BERU+rele til 1100kr på ebay og blendelokk til swirl flaps i alu med alle pakninger til innsug for 500kr.
  48. 1 point
    Aroid

    e39 støttestag

    nei. når den begynner å lag lyd så er den foring defekt. da er det slakker i den. det er nr 2 som bruker å lag lyd. delenr: 33326767748
This leaderboard is set to Oslo/GMT+02:00
×
×
  • Create New...