Vinnerliste


Populært innhold

Viser innholdet med mest poeng fra 03/14/16 i alle områder

  1. 2 poeng
    Nye sommerhjul (og fått led i grøftelys, ae og skilt) Skitten og fæl bil etter å ha vært en tur i Haugesund, men får gå
  2. 1 poeng
    chrisen

    330e ankommet! Meet Candis.

    Da var min mye omtalte 330e endelig hjemme på tunet og det er på tide den får sin egen tråd. Har ikke rukket å få tatt noen skikkelige bilder enda annet enn ved levering og litt hjemme i garasjen. Kan ikke si annet enn etter to dager med bilen i mitt eige er jeg superfornøyd! Aller mest fornøyd med hvordan bilen tar seg ut etter hvordan vi spekket den. Fargen, felger, interiør, m-perf. bremser og spoiler. Pakken ble bare helt nydelig og synes bilen hvirkelig skiller seg ut i mengden. Så den biten overgikk all forventning, Im in love. Kort oppsummering på det tekniske som nok mange her er spente på, så leverer den også her. Den er sterk helt fra bunn men overaskende så er det på høye turtall den virkelig blomstrer. (Prøver å holde meg unna, siden bilen bare er kjørt 160km) Lyden er frisk og sprek men desverre litt for lav, satser her på noen mods på eksosen med tiden. Sjalting mlm elmotor og bensin er meget sømløst og en merker knapt når bensinmotor stopper eller sjalter inn. Det eneste jeg føler litt på er at alle disse systemene trenger litt tid på å tenke seg om samt automatkassen når en trakker flatt. Dette er dog eliminert når bilen står i sport eller sport+. Girkassen er den skuddsikre ZF 8trinns automat vi kjenner fra tidligere. Bilen er virkelig sportslig med variabel sportstyring, M-sport understell og Bremser. Dette er vel de kaller for track handling package over dammen. Så sammenlignet med mine tidligere F10er og Teslaen så føles dette som en skikkelig sportsbil i forhold. Personlig merker ikke jeg noe til økt vekt pga batteri, i forhold til tidligere erfaring med 328. Som ren El-bil er det heller ingenting å utsette på noe foruten at dekkstøyen blir litt fremtredene. Nok kraft og rekkevidde til mitt bruk, så i teorien kan jeg bruke bilen i hverdagen uten å måtte starte bensinmotor. Men det beste er at en alltid kan komme til elektrisk oppvarmet coupe. En kort oppsummering av mine første to dager med min 330e som jeg har valgt å døpe Candis.
  3. 1 poeng
    Tobkje

    Marcussteffensen's BMW e91 LCI

    Eksosen blei driitnajs
  4. 1 poeng
    Skjedde litt idag og...kom over et ubrukt framsett med EBC Greenstuff klosser for 150,-..noe man da måtte ha Så hadde jeg noen brukte baklosser fra den bakstillinga jeg hentet (også greenstuff), med greit med belegg igjen Skal sies det var STOR forskjell på gamleklossene (ferrodo fremme og trw bak)!
  5. 1 poeng
    Bilen din ble fin med shadowline, må få på listene på fanger snart også da Men siden du har US blink så syns jeg nesten du burde hatt lykter med oransje blink i stedenfor hvite. Ser litt snålt ut med de syns jeg.
  6. 1 poeng
    Du veit det spilles "drittmusikk" når du kjører rundt med en dassrull på bassen;) Ellers strøkent! Bare å få bytta listene på fangerene.
  7. 1 poeng
    Fuzzy

    F10/F11 tråden

    Venstre bak byttes selv om den ikke er gåen da den har en kjent iboende svakhet. Jeg fikk i alle fall byttet min selv om den virket frisk.
  8. 1 poeng
    Bilen var på siste polering i helgen før den må selges
  9. 1 poeng
    JeffreyTD

    Marcussteffensen's BMW e91 LCI

    Jajajja, blir bra ditta
  10. 1 poeng
    NeonMuffler

    E34 ///M532i S54, reborn

    hehe neida vil ikke si det:) tanken er straks ferdig, så skal fikse bilder av det. har vært litt stille her ettersom jeg solgte e36 bruksbilen. og det tok en uke før jeg kjøpte ny. men nå gikk jeg for noe litt nyere den skal få litt endringer den også såklart. så har bestilt: carbon m3 speil carbon bakrute senker carbon splittere blanksvart m3 grill også skal det lages 2x3" eksos utblås. passer fint siden det er M performance diffusor og vinge på den
  11. 1 poeng
    e39 gruppa på facebook er jo helt bak mål >.< legg inn spørsmål med småting får jo bare dritt og møkk i svar >.< uff nei skulle vel laget egen facebook gruppe der jeg kunne kikka ut folk som er ubrukelige! oO
  12. 1 poeng
    Freakshow

    djwik's e39 525tds

    gjør den nok
  13. 1 poeng
    1. Amen! Vurderer å melde meg ut igjen av gruppene Overflod av idioter. De er skikkelig stygge med hverandre også. Så er det i tillegg litt trist å se 3 E39 som blir høgget daglig. 2. Hadde samme drømmen selv! Style 65 ga jeg opp. Men disse kommer jo for salgs innimellom, og svært billig. Ville følgt med etter et slikt sett, prutet og så få de lakkert. Style 37 i brukbar stand og E39 specs var enda vanskeligere for meg å få tak i. Etter nesten 6 mnd klarte dealeren min å spore opp noen i Latvia, så de er på vei til meg nå. Måtte ut med litt kroner Ellers var det meg som hadde den "Zootopia på kino"-kommentaren på FB forleden. Hehe, sånn om du lurte.
  14. 1 poeng
    Freakshow

    Min E61 530XD LCI -08 M-Sport

    nydelig fargekompinasjon!
  15. 1 poeng
    Freakshow

    E30 323i "M3" 1983

    følger med her!
  16. 1 poeng
    Da er bilen tilbake fra lakkbehandlingen Bilder her: https://www.facebook.com/CarDetailing.no/
  17. 1 poeng
    Fredrik 90

    Off Topic (tidl. tulletråden)

    Jeg kjøper den bilen jeg har lyst på. Avskriving og slike ting er vel det jeg tenker minst på ved ett bilkjøp. Bil er tap uansett, vil heller tape mye penger på en bil jeg virkelig liker enn lite penger på døll bil. Jeg vil gå så langt som å si at jeg synes bilen er verd sitt verditap. Her tror jeg nok vi har veldig forskjellig syn Fredrik. Du kjører ny Citroën og kommer til å sitte igjen med ett mye hyggeligere regnskap enn meg. Jeg kjøre brukt BMW og føler iallfall selv at jeg smiler mye bak rattet. Ikke det at du ikke gjør det i din bil, men jeg vet at jeg selv ikke hadde trivdes med en Citroën. Folk er forskjellig og folk prioriterer annerledes
  18. 1 poeng
    Hvis du rister litt i lykta og innmaten vibrerer så er de knekt Men så hele og fine ut, de du henta.
  19. 1 poeng
    MrBrum

    E39 M54B22 stopper ved kaldstart.

    Sa diagnose at du hadde feiltenning eller tennspole feil? Sjekk falsk luft. Da får du misfire koder på flere sylindre. Det kan også være andre årsaker. Misfire koder lurer en ofte til å tro at coil er defekt. Men hvis coil er defekt vil den ofte få en annen feilkode. Jeg ville også sjekket bensintrykket ved å koble på et manometer på fuel rail. Trykket skal være 3,5 bar. Hvis du har kina kam / veiv sensorer kan feilen ligge der. Må bruke originale sensorer. Tomgangsregulator kan være en synder. Sjekk at slanger til veivhusventilasjonen er hele.
  20. 1 poeng
    TRF

    Oppgradering av bremser til 345x24 bak på E61

    Abs enheten på din bil har aktiv regulering av bremsebalanse. Dette gjør at du kan flytte noe mer brems bak normalt uten problemer. Fordelen med mer bakbrems generelt er at du stopper fortere. Minuset er spesielt på biler uten eller med dårlig abs at den kan bli noe uforutsigbar under brems inn i sving og eks humper eller andre ting som flytter balanse og grep, da er ren "abs" funksjon ikke er nok. Du trenger en med aktiv og effektiv regulering av bremsebalanse (og det har din). Uten å ha gjort din spesifikke og eksakte ombygging selv så kan jeg ikke garantere at det er nok rom for abs til å regulere nok frem, men normalt er det det.
  21. 1 poeng
    bmwZ

    Min Z4 3.0Si Coupe Individual, Selges

    Legger ut ett par bilder med HRE felgene og instrumentet montert! Må si meg veldig fornøyd med sorte felger... Bare glede seg til den Helv.... nysnøen smelter nå Dekkene er Michelin Supersport i 225/35-19 og 265 /30-19
  22. 1 poeng
    thomaleo

    Min Orginale BMW E36 M3 3.2.

    update fått dekk på ozfelgene og reservehjulet :)))) storfornøyd! dekkene havnet på 225/45-17 framme på oz felgene som er 9" brei og reservehjulet 8.5" brei bak ble dekkene 245/40-17 på felger som er 9.5" brei dekkene er av merke Michelin Pilot Sport 4, kan takke dekkonline.com for en fin pris og rask levering ifra tyskland!! maskerer kantene før dekkene kommer til strekk framme, lite men nok:) er likt slik som det er i dag! og ferdigbilde reservehjul og ene framfelgen :) Neste godt på vei!! og familien oz Strekken bak! litt i minste laget men det går av med senter for balansering! og ett ferdig resultat, fraktet de herifra og hjem og tok noen bedre bilder med speilrefleks hvordan strekken ble bak igjen! strekken framme igjen 9" på 225 vs 9.5" på 245 også litt ferdig bilder:) og selvfølgelig en beskjeden strekk på reservehjulet
  23. 1 poeng
    hsd

    E30M3 S14 + E30 S50 Kompressor

    E30 Rynkeprosessen godt i gang Sluttresultat etter 1 time i 110 grader. Samt ny original oljetopp. Helt nytt oljefilterhus til S50. Har også fått ny S50B32 kjedestrammer. Sendt avgårde en del deler til galvanisering hos Vestby Galvaniske, brukte også de til bbs RC boltene mine. Blir 3 farger, sølv, svart og gull/bronse. Hovudsaklig alt jeg har demontert i motorrommet, men også over 400 muttere til OZ bolter samt diverse branketter som de i dørkarmen til dørlåsen. Panserstaget blir sølv. Dørbranketter blir like som originale, i gull. Glassblåst de, samt låsebrankettene til panseret. Usikker på om jeg har nevnt det, men i slutten av sesongen med ALT, 17" hjul etc var jeg over 70kg over maks akselvekt i forkant. Tenkte mye på carbonpanser, men har sett veldig mye med dårlig passform rundtomkring, var derfor skeptisk og har lett/tenkt en god del før jeg bestemte meg. Har derfor kjøpt ett som skal være så nærme OEM finish som man får, og som jeg håper er så bra at jeg "kan" fortsette å bruke det etter visning. Originale er 24kg, dette er 4kg... mao ett rimelig godt mothold mot den tyngre S50 motoren. Det blir naturligvis lakkert, og originale M3 filten under skal monterest slik det ser helt originalt ut. Ikke mine bilder, men fra nordic motorsport som jeg handler fra er vell LWS designs i England som er produsent. E36 M3 calipere bak er også komt i hus. Blir avusblå slik som caliperene forran om noen uker, skal ta bremsene på E36n også i samme slengen. De blir spacegrau slik som ACS hjula. E36 Nå som det blir litt motor i bilen, duger det ikke med manuelt varmeapperat og 7 knappers OBC. Derfor planlegger jeg en liten retrofit av diverse ekstrautstyr. - Justerbar rattstamme komt i hus. - Komplett digitalt klimaanlegg som skal være med ALT av ledninger, register etc er på veg. Kompressor er derimot ikke med, men hadde uansett ikke blitt montert før etter visning pga vekt. Tanken er hovudsaklig å få digitale displayet samt registeret oppe å gå i første omgang, så får jeg ta resten senere. - 20 knappers OBC fra samme bilen, med alt av ledninger o.l. - Ledningsnettet til setevarme. Delene i delebilen: Siden jeg nå hadde ledningene til setevarme på veg, såg jeg rett og slett ingen andre muligheter enn å handle seter med varme i. Derfor ble det omsider Vader! Dette har ligget ute lenge, og har vert en tur i litauen for omtrekking i skikkelig skinn (ikke skai) samt både forsetene, og baksetene har pyntesøm i ///M fargene. Vurderte lenge dette, litt spent på om det holder seg, men jammen er det deilig med E36 skinninteriør uten en eneste sprekk i skinnet. Gikk også lei chromeringene i instrumentpanelet, keep it clean.
  24. 1 poeng
    bmwZ

    Min Z4 3.0Si Coupe Individual, Selges

    Så over til flere interiør detaljer. Syntes i utgangspunktet instrumentet i Z4en er litt kjedelig. Så sendte det til Tyskland for konvertering til Led belysning og røde nåler. Led belysningen er loddet inn og ble superbra. Nålene derimot ble røde med tusjpenn... Ikke særlig imponert Bestemte meg for å endre farge på skivene, så prøvde først med hvit bakgrunn... Litt for mainstream... Da jeg uansett måtte demontere nålene, valgte jeg å lakkere dem sølv med airbrush. For så å bestille meg rød bakgrunn Valgte også å lakkere innramming i en flott Ferrari farge kalt Grigio Ferro Ble ganske bra, selv om rød ikke er alles favoritt vil jeg tro.. I mørket:
  25. 1 poeng
    BMWPower

    BMWPower`s biler og garasjebygging

    Nytt prosjekt på plass i garasjen. Dette kan bli gøy
Vinnerlisten er satt til Oslo/GMT+01:00