Jump to content

Leaderboard

Popular Content

Showing content with the highest reputation on 11/29/16 in all areas

  1. Søkte i høst om å få teste Michelin X-Ice XI3 her på bimmers; og fikk gledelig positivt svar på dette Dekk: Michlein X-ICE XI3 (Piggfrie vinterdekk). Dimmensjon 225/55R17 XL, Bil: BMW 2012 520DAT M-sport Har kjørt med dekkene snart en måned. Gikk rett fra sommerhjul på 245/45R18 Runflat til disse, som ikke har Runflat. Overaskende stille og lite sporing. Aldri mer runflat-dekk på meg når jeg opplever så stor forskjell!Vinteren her i trøndelag har latt vente på seg. Har derfor fått kjørt de en del på tørr og våt asfalt, men i helga fikk jeg endelig testet de på skikkelig vinterføre i Østerdalen. Føsteinntrykkene på de ulike underlagene: På tørr asfalt er dekkene helt fine. Sist vinter kjørte jeg med Nokian R2 piggfrie og bilen "svømte" mye mer på de dekkene enn disse. Våt asfalt er dekkene også helt som forventet, men med det skal det også sies at generelt sett er forventningene høye når man har nye dekk. Sørpe: Imponert over stabiliteten. Kjørte som nevnt over hele forrige vinter på Nokian R2, riktig nok ikke nye men ca 6mm mønster, og de virket ikke like trygge på sørpe. Føler bilen går stødig og har god kontakt med underlaget. Tørr snø: Fantastisk grep, både når snøen er løs og når den er hardpakket. Sammenlignet med min e91 med 4 år gamle piddekk (Nokian Hakka 7) er disse nye piggfrie dekkene langt bedre på "klassisk godt vinterføre" Is: Ikke kjørt så mye på ren is ennå, men det lille jeg har vært borti det så merker jeg såklart at piggdekk ville vært bedre. Føler meg likevel tryggere med disse dekkene enn de jeg tok av. Mer info kommer etter hvert som jeg og dekkene venner oss til hverandre og lar oss bedre å kjenne
    4 points
  2. lagunilla

    Prosjekt F30 328i

    Sliter fortsatt med å få lyd i bilen.. Ingen som koder med E-Sys på forumet? Har lagt inn VO 609 og endret 6NH til 6NS. Likevel vil den ikke kode om NBT enheten. Alt annet virker ellers.. Slenger et par bilder av bilen.
    3 points
  3. elsker vinter bilen! <3 fy fy og smekk på lanken med at du ødela grillen og enda en smekk på lanken for koppene xD
    2 points
  4. what the actual fuck!?!? trudde jeg fulgte med her! men neida! jaja! får vel hive meg med...7 sider senere..... virkelig griselekker den bilen din Fahad!
    2 points
  5. E.H.D

    Inspirasjonstråden

    Her er en riktig så flott E91 325d, med 18" M3 640M vinterhjul.
    2 points
  6. Frode D

    Frodes E46 M3 - Solgt

    Takk for det! Tusen takk for hyggelig kommentar.
    2 points
  7. Takker. Må si meg litt uenig der. E39 er mye bedre, finere og har MYE bedre kjøreegenskaper. Bytte mot din E39?😁
    2 points
  8. Er spent på bagasje volumet på G31, dette har jo alltid vært svakheten til 5-serie Touring sett opp mot konkurrentene. Ellers så blir vel dette også en særdeles pen og veldesignet stasjonsvogn
    2 points
  9. Håper for din del du prøvde på en spøk her.... ESS holder til i Aremark, og er ett norsk selskap. Ville valgt de anyday framfor BSR.
    2 points
  10. Q7`n begynnte på 2,4 i si tid
    2 points
  11. Henrik K

    Min E36 M3 3,2

    Fant ut av den gamle M3'n ble produsert for nøyaktig 20 år siden i dag (28.11.96). Hurra! Bilen skulle vært satt til vinterlagring, men vi snødde inne for noen uker tilbake, og etter det har strengt tatt sommerføret vært fraværende. Får kanskje feire dagen på et eller annet vis ute i garasjen
    2 points
  12. Dette kan bli en DIY-tråd eller en katastrofe. Jeg hadde egentlig bestemt meg for at min neste bil skulle ha Webasto e.l. Men så dukket denne F11'en opp med riktig motor, fornuftig pris og pen utstyrspakke bortsett fra at den manglet Webasto. Jeg kjøpte bilen likevel. Noen dager senere reiste jeg på jobb til sjøs. Der hadde jeg god tid og jeg ble sittende å tenke på denne Webastoen som manglet. Etterhvert begynte jeg å studere delekataloger. Det originale retrofit-settet (64502222636) til over 15.000kr synes jeg ble for dyrt, men det så ut som en overkommelig jobb å montere delene. Mens jeg fortsatt var til havs, altså uten å ha sett på min egen bil, tok jeg sjansen på å bestille en brukt Thermo Top VEVO fra F11 på et svensk huggeri. Jeg kunne fått den samme varmeren betydelig billigere fra en annen bilmodell, men nå fikk jeg med riktige braketter, sirkulasjonspumpe. magnetventil, eksos og diverse slanger. Alt skal forhåpentligvis passe rett inn. Jeg skaffet også dieselpumpe fra Touran med samme varmer og en pakke med dieselslange og koblinger. Da jeg kom hjem reiste jeg på Bilia og fikk tak i monteringsanvisningen til det originale retrofit-settet fra Aftersales Assistance Portal. Der var det mye interesant lesning. Bl.a. ser det ut som det følger med nye tåkelys i settet. Det kan jo tyde på at originale lys (som jeg har) kommer i konflikt med varmeren. Snodig. Jeg finner bare en type tåkelys i katalogene ellers. Her må jeg vl bare prøve å se. Det står også at det følger med ny tankarmatur i settet. Det likte jeg ikke. Jeg håpet den originale var forberedt for ekstra uttak. Jeg demonterte baksetet og inspeksjonsluka. Der fant jeg et blendet uttak som så veldig fint ut. Hurtigkoblingen fra Touran passet rett på Jeg håper jeg skal klare å tilpasse vannslangene på bilen med litt universaldeler som jeg har liggende. Da tror jeg det eneste jeg mangler er ledningsnett. Det er bestilt (nytt, originalt, 61122222756). Jeg prøvde først å finne løse kontakter, det er jo ikke så mange ledninger, men jeg gikk heller for originalt og pent da jeg oppdaget at det var mulig å skaffe. Ledningsnettet kommer forhåpentligvis på tirsdag. Da blir det montering så fort som mulig, før det blir skikkelig kaldt. Jeg skal prøve å dokumentere underveis. I min forrige bil hadde jeg Eberspächer med hjemmelaget SMS-styring. BMWen kan ikke være noe dårligere. Det blir episode 2....
    1 point
  13. Ikke noe catering? Nedsig altså
    1 point
  14. Jeg vet ikke om man skal kalle det uflaks eller flaks. Først ble jeg målt i en hastighet av 0,29 km/t unna å miste lappen, men fikk 3 prikker og heftig bot istedenfor. Noen mnd senere ble jeg målt til 93 km/t i en 80-sone - 3 km/t unna å få to prikker til som til sammen hadde gitt meg 8 prikker/6 mnd uten lappen. De siste 4 mnd har jeg hatt avtalegiro hos Statens Innkrevingssentral på 2600kr pr mnd Kan ikke si at jeg ikke bidrar til fellesskapet i hvertfall...
    1 point
  15. Denne kommer til å selge godt i Norge! Får vi Porsche kvalitet med Tesla ytelser så har amerikanerne dessverre tapt. Nå er 20000 eksemplarer svært få i den store sammenhengen. Vil dette dekke etterspørselen tror du? Hvordan vil prisnivået være? Jeg er veldig spent på hvordan de skal løse det å få utnyttet det å lade med 350kW. Pr. i dag er det Tesla som kan lade med høyest effekt og selv om man her har tilgjengelig 200kW så er det ytterst sjelden at man får utnyttet dette. F.eks under 20% på batteriet så får vil den gå ned i effekt. Derfra øker den dersom batteri temperatur er høy nok mot maks effekt, men jeg har aldri sett 200kW for så å avta igjen mot 80% og over 80% går det enda tregere. Det har ikke kommet noen revolusjonerende nye batteri celler så jeg aner en liten hype her med peak effekt på laderene uten å tenke på at bilene skal ta i mot det også. Når det er sagt så er det kjempebra at de bygger ut med headroom slik at det er mer kapasitet tilgjengelig etterhvert som batteriene utvikles. Er det bare jeg som synst bruken av kWh er litt feil i denne artikkelen? "allowing for ultra-fast power levels of up to 350 kilowatt hours". Når man snakker om "power" tenker jeg kW og når man snakker om "energy" tenker jeg kWh. Slik de beskriver dette så kan man lade 350kW på en time og det betyr i praksis at man må lade med langt mer enn 350kW peak. Jeg setter dog en knapp på at journalisten har blandet begrepene.
    1 point
  16. Da har ledningsnettet og den siste braketten dukket opp. Nettet er veldig mye penere enn det jeg kunne laget selv. Jeg koblet vakuumpumpe på det ekstra uttaket på dieseltanken. Da fikk jeg lett pumpet opp diesel. Fine greier. Jeg har også tatt en sjekk av varmeren. Webasto bruker samme interface som diagnoseporten på litt eldre VAG. Derfor kunne jeg bruke en billig 'VAG-COM'-kabel sammen med Webastos egen ThermoTest-software. Ting så bra ut. En lagret feilkode, men det så ikke alvorlig ut. Jeg fikk testkjørt vannpumpe, vifte osv. I følge statistikken har den gått 30 timer som parkeringsvarmer og litt kortere som tilleggsvarmer. Artig.
    1 point
  17. De fleste hører nok på sanger av tilsvarende sjanger fra USA, og ikke fra Østlandet
    1 point
  18. jada nå skal det følges med ja! gleder meg (Y)
    1 point
  19. To korte nyheter denne gangen. Porsche planlegger å selge rundt 20000 stk. årlig av deres "Mission E" Model S konkurrent fra 2019. Med tanke på den enorme ytelsen og korte ladetiden tror jeg at dette er mer enn fullt mulig. Porsche har et merkenavn som i den grad overgår Tesla og når de kommer med en direkte konkurrent til Model S vil det bli lagt merke til. Når dette er nevnt vil dagens Model S i 2019 være 7 år gammel og klar for pensjonsalderen. Vi skal ikke se bort fra at Tesla kommer med en ny Model S som tar opp konkurransen fra bl.a "Mission E". http://www.thedrive.com/news/6232/porsche-aiming-to-sell-20-000-mission-e-electric-cars-a-year Apropos kort ladetid for Porsches nye modell "Mission E" så har de europeiske bilprodusentene VW, Audi, Porsche, BMW, Daimler (Mercedes-Benz) og Ford (den europeiske delen av Ford) nå samlet seg om en felles ladestandard for elektriske biler for å ta opp konkurransen mot Teslas Superchargere. De planlegger opp mot 400 ladestandere i Europa innen 2020 som vil kunne levere opp mot 350 kWh. Teslas dual supercharging leverer idag opp mot 200 kWh. Andre interesserte bilprodusenter er selvfølgelig mer enn velkomne i samarbeidet... http://fortune.com/2016/11/29/electric-fast-chargers-europe/
    1 point
  20. Takk for det, Freakshow 😀 Bare å følge med. Kommer et par oppdateringer til etterhvert
    1 point
  21. hahaha! nei han bomma SKIKKELIG på de sorte buene der! ser jo helt klovn ut!
    1 point
  22. Er det ikke slik at Webastoen ikke starter om det er for lite strøm på batteriet? Kanskje det rett og slett er for lite strøm, er jo lov å håpe at det er så enkelt
    1 point
  23. Skal finne ut av det 😀 Ja, det synes jeg også. Penest uten det sorte feltet på siden
    1 point
  24. ja, opdaterte første post nå. sikkert smart som du sier. men jeg henter setene om det er ikke FOR langt unna evt hvis noen har komplett sportskinn i sort liggende så er det interessant også. holder til i kristiansund
    1 point
  25. Då var råden ferdig. Skal snart begynne på veivaksel.
    1 point
  26. Takker for det.. Ett par oppgraderinger.. Blanksorte nyrer og sorte blinklys.
    1 point
  27. knjorgen

    Min 320i a 2015 F31

    Min første BMW. Hatt den i ca 2 mnd og er foreløpig strålende fornøyd. Spesielt med motor, automatkasse og kjøreegenskaper.
    1 point
  28. Som Nytern her så har også jeg laget en egen tråd der jeg poster erfaringene med Michelin X-Ice dekkene: Var på Alvdal i helga og tenkte jeg skulle sende en melding til Nytern som bor i min "hjembygd" Tynset, men ble dessverre ikke ledig tid til "bilfjas" :-/
    1 point
  29. Sndvik

    Frodes E46 M3 - Solgt

    Får legge igjen en liten kommentar her. Veldig ryddig arbeid, akkuratt sånn som det skal vær.
    1 point
  30. Synes nå dette ser ut som et fantastisk static setup! Dessuten er jo Broadway Static til og sikle av, blir kult og følge med på denne utover vinteren/våren
    1 point
  31. http://www.finn.no/69752152
    1 point
  32. Henrik K

    Min E36 M3 3,2

    Kommer nok fra samme sted ja 5 dager tidligere ute din da! Still going strong!
    1 point
  33. mowz

    DPF-erstatning

    Etter å ha gått igjennom flere av kjøringene i benk med tuner så viser det seg at den ene grafen jeg hadde å gå ut ifra var ganske misledende. Det er ikke mindre moment/effekt under 2k RPM annet en på noen av de dårligere kjøringene hvor IC var god og varm (som var kurven jeg hadde tilgang på). Legger ved en graf hvor effektkurven jeg la ut (uten dpf) er sammenlignet mot en annen tidligere og kaldere kjøring (også uten dpf). Her ser man forskjellene i effekt på lavere turtall og på topp. Så jeg editerer mitt innlegg om at man mister bunndrag med fjernet dpf, TRF hadde selvfølgelig rett! :-) Vi har diskutert steg 4 på PM så tror ikke vi er uvenner
    1 point
  34. thomaleo

    Min E36 M3 3,2

    jeg gikk glipp av bursdagen på min, men de er absolutt ikke langt unna!!! Production Plant REGENSBURG Production Date 1996-11-23 bare 5 dager mellom gitt! er de laget på samme fabrikken også eller?
    1 point
  35. Kulden kan ta seg en bolle Måtte holde førerdøren igjen mens jeg kjørte til jobb Standard at førerdøren ikke går igjen på bilene mine om morgenen.
    1 point
  36. Jeg ser ikke noe poeng med å være såpass konfliksky/unnfallende her inne. Dette er et diskusjonsforum og det er helt naturlig at vi ikke alltid er enige. Jeg vil ikke kalle dette for en krangel, men mer som en litt opphetet konstruktiv diskusjon (les: mange interessante poenger kom frem). Fredrik 90 og jeg kjenner hverandre (vi samarbeidet bl.a tett om å lage div. artikler til forumet) og som du ser ønsker vi begge to å runde av diskusjonene på en nogenlunde ryddig måte. Skikkelig krangling og direkte uvennskap hadde vi mye av i forumet da "Wicky" (Waqas) frekventerte her inne og dette førte til slutt til at han ble bortvist fra forumet.
    1 point
  37. Veldig greit at du også har erfaring med Hakka som kan sammenliknes med X Ice. Vil nok tro at dette er ett bedre allround dekk ja, det Hakka er bra på noe og dårlig på noe annet. Jeg begynte også med RSi, så Hakka R og nå Hakka R2, på henholdsvis E39, E90 og E34. Synes R2 dekkene gir veldig god feste på typiske vinterveier, iallfall på E34en uten elektroniske "støttehjul". De er også veldig stillegående på tørr asfalt synes jeg, men det kan jo ha med bilen å gjøre også. Bakdelen er vel at de ikke har de beste egenskapene egenskapene på våt asfalt, samt at de som regel koster en del? Dekk er egentlig veldig interessant, har alltid forsøkt å være bevist her. Det er jo en litt essensiel del av bilen og hvordan dens egenskaper er, så jeg synes ikke det bør spares på noe i denne delen av bilholdet
    1 point
  38. Jeg har studert i 4 år med Mercedes med 500k på telleverket. Den er god å kjøre, kjent for å være en seig maskin på alle måter. Nå som jeg er i full jobb og MCen er parkert for vinteren kjøres Mercedesen hver dag. Jeg skal si at det ikke er problemfritt. Jeg må gjerne skru en kveld i uka for å holde den gående nå. Kjører rundt 100 mil pr. Uke. Som student hadde jeg masse tid, kostnader på deler er akseptable, men det er denne tiden da. Kjenner bilen ut og inn, vet hva som plager den når noe oppstår. Fikser det greit, men for den som er totalt avhengig av en pålitelig bil, så vil jeg si at man bør kjøpe en eldre japaner med lite km. Ganske kjipt, men jeg kjenner at jeg ikke kan holde på sånn i årene som kommer. Enten legge mer penger i bil, eller gå for noe enklere som jeg fint kan leve med. At en E39/E34 med 3-350k er noe bedre tviler jeg på. Min erfaring er at tvilen stemmer ganske bra. Kjøp gjerne en gammel tysk bil, man er fornøyd med tilværelsen når man kjører. Jeg koser meg veldig, men er alt som må skiftes kontinuerlig som plager meg nå som bilen brukes hver dag. Det er usikkert, og tidkrevende. Bryter den sammen såpass at den blir stående har jeg ganske få alternativ inntil det er fikset. Jeg har kjørt snart 100k med bilen og jeg har vært overalt på den. Jeg bestiller deler nå for å skifte når jeg har tid, vet om minst en kaliper som har satt seg, håndbrekk som må smøres dempere som stadig er originale forran, de har i det siste begynt å rumle i den høyre, glødeplugger som er gående, dieselrør er PR. Nå erstattet med slange, forrige måned røyk et hydraulikkrør, venter på at oljekjøleren skal gå lekk, venter på at girkassa skal ryke, diffen høres stadig ut som en buss, styresnekka lekker som en sil, dog overhalt på 340k, krysset på mellomaksel er gåent, en hardykobling, et hjullager begynte å ule på Torsdag. Motoren går fint da... interiøret er også stadig fritt for knirk. Jeg tør ikke helt regne på hva den har kostet meg pr. Kilometer, men trolig kunne jeg kjøpt en nyere og dyrere bil for 6 år siden og kommet bedre ut av det, hvem vet. som studentbil, helt grei, men nå trenger jeg en pålitelig bil, merker at Oslotrafikk daglig sliter fært på den gamle bilen. Uansett hva du tar i nå bærer den veldig preg av km, rent mekanisk. Stabilisatoren forran har jeg måttet legge ekstra gummi rundt for at foringene i det heletatt skal ligge inntil. Diameter er redusert med minst 5mm
    1 point
  39. Neimen, god aften, godtfolk! Det er nå bare meg, onkel reisende dekktester for å være eksakt! Vauldalen fjellhotell under, synd været ikke kommer godt frem på bilder. Tenker det er greialt å komme med noen oppdateringer i ny og ne, og hvorfor ikke i dag? Vi har tross alt hatt et rimelig heftig snøfall denne helga! Tura over til Funäsdalen i går, for vår faste svenskemathamstring. Været var dog ikke helt på vår side, med det som best kan karakteriseres som full on snøstorm. Denne turen er bare ynkelige 24? mil lang, men med redusert sikt, fonner over veien og i Sverige ca 0 brøyting ble den en fin opplevelse læll! Det interessante er, at på denne turen sleit jeg ikke med snøplaning what so ever! Herlig! Tempen lå rundt -1 hele turen, så snøen var jo ikke akkurat av den pudderaktige typen. Farta? Rundt fartsgrensene, +-. Mye avhengig av sikt og fornuft. Feste hadde jeg i massevis. Huff, jeg er ute av trening når det gjelder bimmersblogging, men det jeg prøver å si er; wow! Så artig å kunne kjøre 18" vinterhjul uten å ofre fremkommelighet/kjørbarhet! Oi, vent.. Noe kommer tilbake til meg.. Det har ikke med dekkene å gjøre, det er mer felgrelatert.. Hmm.. Var det igjen? SNØEN! Den angrep felgene! Vinden, snømengden i vegbanen, temperaturen, det åpne felgdesignet! THE PERFECT STORM!! Dekkene var eksemplariske, selv da jeg våget meg inn på ubrøytede områder for å vel.. Fjerne snø fra felgtønnene.. En kan jo ikke gjøre dette midt i vegbanen, så det ble noen turer ut i dyp snø i går. Vi snakker så dyp at en dytter snø i det en åpner døra. Til min store overraskelse gikk dette helt fint, tilogmed i motbakke Her er jeg innom Røros (kirka i bakgrunnen) for brød (svenskene kan ikke brød) og felgsnøfjerning Tenker Phantom of the opera når jeg ser denne snørumpa. Aner ikke hvorfor Så, jeg kommer hjem, parkerer og stopper bilen. I det jeg snur meg for å gå inn ser bilen min kald og ubrukt ut. Heftig vær Så, fra denne og andre koselige bilturer siden forrige oppdatering må jeg få berømme dekkene. De er i mine øyne perfekte allroundere, med sine støysvake og skalpellnøyaktige kjøreegenskaper på tørt, forutsigbare og sikre kjøreegenskaper på is og sist men ikke minst; utmerkede snø-egenskaper. Dekksidene er nok litt stivere på disse enn på f.eks Nokian Hakka R2, så kjører du mye på vaskebrettvei, typisk kjettingvei altså, vil du merke ujevnhetene bedre med XI3 enn med R2. Dette er i mine øyne noe jeg fint kan leve med. Stivere dekksider gir meg mye bedre ytelser på tørt føre enn det jeg ville fått med et mykere dekk, f.eks nevnte R2. Det kunne vært interessant å la folk få prøve bilen min på tørt føre, hvorpå jeg etterhvert spør sjåføren om han/hun ruller på sommer eller vinterdekk. Jeg hadde nok gjetta sommerdekk, såfremt kjøreturen forløp noenlunde.. rolig Nei, nå har jeg spamma mye, og jeg har fjasan ikke tenkt til å redigere bort noe heller. Ikke denne gangen. Kveldsmaten kaller (kjerringa roper). God natt, godtfolk!
    1 point
  40. Hentet meg nytt sett med sommerhjul idag! Originale Ronal Alpina felger i 8x18 og 9x18. Henholdsvis ET20 og 24 om jeg husker rett. Senterkoppene, nøkkel og papirer til evt godkjenning fulgte også med. Veldig fine felger som jeg har hatt lyst på lenge, men de trenger litt kjærlighet. Er en liten bulk i en felg og litt ujevnhet i en annen så må få de to rettet. Må også ha nye dekk da disse ble kjøpt nye av forrige eier rett før han bestemte seg for å lagre bilen på dem i 4 år, så er sikkert flatspots og også ganske tørr gummi. Står 235/40 og 255/35 dekk på nå, men får se hva jeg skal bruke. Tenkte å gi de en prøvemontering på bilen med og uten spacere for å se hvor mye strekk jeg trenger. Tror dette blir veldig bra! Får se om jeg selger Rondellene i første omgang også.
    1 point
  41. Litt barnehage tankegang dette, jeg er sterkere enn deg. Siden du er på full vei inn i 50 årene og har såpass lang livserfaring så trenger ikke du produkt erfaring for å uttale deg. Den historien om at du hadde Porsche en gang på 80 tallet begynner å bli veldig trøttende. Det har også veldig liten relevans for bilene vi diskuterer her at de eneste gamle bruktbilene du har eiet var en 924, Bobble og en Land Rover en gang på 80 tallet. E39 var ikke en gang på tegnebrettet da.... E46en din holdt lenge og det du nevner er jo ikke galt for en bil med den kjørelengden. Men det er helt klart en inviduell oppfatning. Er budsjettet trangt så bør man vurdere hva man vil ha, man bør vurdere om man virkelig vil ha en BMW. På bakgrunn av min erfaring med E34 så er det ikke noe problem å drifte en E34 daglig uten at det blir økonomisk ruin. MEN det finnes nok biler som er billigere å drifte, men de byr naturligvis på mindre "Fahrfreude" for pengene. Så da sier jeg nok en gang at det hele koker ned til hva man ønsker selv
    1 point
  42. Daniel.

    Den store finn.no tråden.

    "Noen få av bildene er ikke helt fri for redigering." Hehe nei sier du det Litt morsom da. http://m.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=86842313
    1 point
  43. Fortsettelsen : Etter å ha våknet litt sent idag,bar det rett ut å jobbe videre med bilen. Fint og mildt vær gjorde at ting er lettere . Merket jo at nye dempere med mer spenst,ga utfordinger å få på plass og spett og rå makt måtte til: Kobberfett er viktig: Bolt smurt inn: Etterhvert var det sammenskruing: Samme prosedyre på andre siden: Men der fikk jeg en utfordring gitt.. Fikk ikke entret støtdemper på men så gikk det opp et lys: Denne: Hylsen fra forrige demper :). Med denne borte ,gikk det som smurt :). Nå var det bare og montere sammen bilen og jekke den ned. Var spent nå. Ville den bli noe høyere bak sånn at jeg slapp lowrider looken? Og ikke minst ,komfort ,ville den komme tilbake? Og jobben skulle vise seg å være en gedigen suksess :). Bilen ble nydelig å kjøre og perfekt demping . Ikke for stiv og ikke for myk,helt perfekt. Nå er den ikke sigen bak lengre ,nå er den sånn den skal være: Nå skal den vises på etterkontroll snarest og atter en e34 er klar for nye år på veien
    1 point
  44. 1 point
  45. er dårlig på å oppdatere her så bare legger ut div bilder jeg:P skal pusle med elektriske til motoren nesten og fuelsystem. skriver litt på bildene isteden:) bytta fra svart stoff taktrekk til originalt semska skinn. fra sjeldent til enda mer sjeldent:P bytta også til sydde solskjermer i skinn, noe jeg ikke har sett før?? alltid ønska meg 2+2 bakseter også, så da ble det det. har et i annen farge som trolig blir å farge opp siden det er helere ny frontrute og NY bakrute bakruta ble sota det minste som gikk, men bare for å få en liten tint svart hella refleksplate for å matche lysa etter jeg kjøpte en m5 delebil så tok jeg bremsa fra den siden de var ubrukte og ganske gromme samme som sist med lakkerte dørhåndtak, noe jeg synes gjør seg for da får man ikke et "brudd" langs sidene hele elnett til lykter osv foran er bytta ut med nye pinner i alle kontakter så slipper man morkne kontakter. orange blink blir det også sjekk av litt plass:
    1 point
  46. Hardtop

    Hardtops E9 3,0 CS

    Det satser jeg på. 😊
    1 point
  47. 620d klinger ikke så godt i mine ører.
    1 point
  48. Henrik K

    Min E36 M3 3,2

    Ja, denne sesongen ble ikke helt som planlagt. Bilen er brukt svært lite, og i år har jeg feks ikke vært på bane med den. Har gått noen kroner på fiks og service som ikke synes eller merkes så godt, men godt å feks få byttet en sliten radiator før den tar kvelden helt av seg selv Håper neste sesong bringer med seg noen litt mer spennende oppgraderinger + en del timer på bane. Inntil videre - et par bilder av doningen:
    1 point
  49. awt

    BMW med to nye konseptmodeller!

    De siste årene har BMW lansert konseptbiler under Concours d’Elegance Pebble Beach, USA, og det var her vi fikk se bl.a. det som skulle bli dagens M4 for to år siden. I år viser BMW to konseptbiler. En av disse er M4 GTS Concept, som er en mer baneorientert versjon av M4 (på lik linje med e46 M3 CSL og e92 M3 GTS). Selv om dette foreløpig er en konseptbil, vil nok produksjonsmodellen være ganske lik denne. Modellen har gjennomgått en kraftig slankeoperasjon i forhold til standard M4, og leveres med bl.a. vanninjeksjon for økt effekt. Dette systemet ventes også i vanlig M4 etterhvert. Utover et sprekt farge- og felgvalg har også BMWs mye omtalte OLED-lykter fått plass her. Den andre konseptbilen BMW har vist frem vil vi nok dessverre ikke se i produksjon med det første, nemlig BMW 3.0 CSL Hommage R Concept. Denne bilen har blitt vist tidligere, men da som en "standard" versjon. BMW 3.0 CSL Hommage er en hyllest til den opprinnelige 3.0 CSL, og består av utstrakt bruk av karbonfiber og andre lettvektsmaterialer.
    1 point
  50. Noen som har en sammenstillings tegning av tannstangen på E30 med servo. Skal overhale den denne uken.
    1 point
This leaderboard is set to Oslo/GMT+02:00
×
×
  • Create New...