Vinnerliste


Populært innhold

Viser innholdet med mest poeng fra 10/26/17 i alle områder

  1. 2 poeng
    Ny bil er handlet inn og listen med ting som skal gjøres begynner å bli lang. Det er som tittelen sier at denne bilen skal fikses for å få denne bilen tilbake på veien. Kjenner jeg meg selv riktig kommer det nok også noen små oppgraderinger underveis og ikke bare kjedelig vedlikehold og reperasjoner Bakgrunn for problemene: Tidligere eier fikk problemet som de fleste E61 eiere opplever om de ikke gjør noe med det. Dreneringen til panorama soltaket ble tett og det kom vann i bagasjen/reservehjulbrønnen som ifølge GS tok kvelden på 4 moduler. Ny bil ble innkjøpt og 530d'n ble satt til side for at den senere skulle fikses. Den ble stående i garasjen i 1.5 år og kjørt innimellom helt til tidligere eier innså at han likesågodt kunne kvitte seg med den. Der står jeg med åpne armer og sier ''Gi dine problemer til meg, jeg kjøper den'' Det som gjorde at jeg fikk lyst på akkurat denne bilen var hovedsakelig utstyrslisten og en relativ lav kmstand(143.000km). Er svak for biler med mye morsomt utstyr som: Aktive cruise control, active steering, dynamic drive med sport suspension, head-up display, Hifi Pro (Logic 7), Navi pro osv Siden jeg befant meg i et annet land og ikke hadde mulighet til å dra å se på bilen ble den kjøpt usett(noe ingen egentlig bør gjøre). Selger virket ærlig, bilen stod på et verksted hvor jeg pratet med mekanikerene og jeg fikk en bekjent til å se på bilen som konstanterte at bilen hadde 4 hjul og var sort Dermed ble kontrakt skrevet og penger overført Så over til det litt mer kjedelige, problemene ved bilen. Problemene har kommet ved at bilen har stått mye stille den siste tiden. Planer med bilen: Den første og viktigste planen er å fikse det som er galt: - Vann i bagasjen som har tatt kvelden på 4 moduler - Byttet moduler Nov 2017 - Hengerfeste modulen - Byttet - Baklukeåpner modulen - Byttet - PDC modulen - Renset - Micro power modulen(MPM) - Byttet - Nivåkompressor som er ødelagt. Bruker 5 minutter på å løfte bilen og må manuelt tvinges til å kjøre gjennom INPA.- Ny kompressor montert Nov 2017 - Rust i høyre hjulbue - Ikke gjort - Lekkasje på bremsesystemet. Mest trolig bakre bremserør - Utført på verksted 2 November. - Feil på active steering - Fjernet feilkode, og initialisert Vedlikeholdsplaner: - Olje service + kupefilter + luftfilter + dieselfilter - Utført Okt 2017/kmstand 143.000 - Bytte glødeplugger og gløderele - Des 2017 - Fjerne swirlflaps - Des 2017 - Bremseskiver og klosser foran - Jan 2017 - Hjullager foran - Jan 2017 - Skifte pakning panorama glassluke - Ikke gjort Oppgraderinger: - Bluetooth som skal være integrert i CCC - Montert Jan 2017 - Nye vinterhjul - Style 135 Nov 2017 - Nye sommerhjul - Style 172 - Trekke om rattet eller sette inn M-sports ratt. - M-sport dørterskler - Montert Har veldig lyst på LCI lykter. MEN hvis jeg bytter bak, vil jeg ha byttet frontlyktene. Nye frontlykter+baklykter+lysmodul ender på i overkant av 10k og den prisen trenger jeg litt overtalelse til å svelge Utstyrsliste Bilder:
  2. 2 poeng
    williamwiers

    William's Bmw e36 Coupe

    Liten update ikke lenge igjen før den bilen er i hus igjen no alle løse deler er ferdig og bilen ble grunnet idag.
  3. 2 poeng
    Marius2002

    Fredriks alternative bimmerstråd

    @Fredrik 90 Bare for avslutningsvis på pick-up, du nevnte tidligere i en diskusjon Nerland Autosalg, jeg bor som sagt bare 10-15 min unna og i helgen var jeg med opphavet til Juro Caravan som har nyåpning i bygget rett ved siden av Nerland. Nerland har også nye lokaler og hadde åpning i sommer. Jeg har kjørt forbi mange ganger, men i helgen tok jeg turen innom da bare lokalene i seg selv er verdt turen. Her er litt fra åpningen: http://www.rbnett.no/nyheter/2017/06/17/Nerland-imponerer-14889844.ece Og dette er veldig verdt å lese om bygget og hvorfor det er verdt å ta turen innom: http://www.rbnett.no/pluss/2017/06/13/Doblar-kapasiteten-med-storbygg-14869673.ece (Edit: ser at det er for pluss-kunder, men om interesse sender jeg artikkelen. Det er mye fokus på miljøvennlighet osv.) Uansett er det fascinerende å kjøre forbi å se 20-30 store beist av pickuper på rekke utenfor bygget. Den flotteste er vel Raptoren de har inne http://www.nerlandautosalg.no/bil?car=106170431 Og jeg kan strekke meg til å si at akkurat den er stiligere enn en standard Hilux av dagens modeller, men prisen ødelegger ved tanke på formålet til en pick-up generelt. Uansett creds til de som tar seg råd og bruker en pickup slik den skal brukes! Legg prisen og alt det der til side så har man en råkul bil som vekker oppsikt Grunnen til at jeg forsvarer Hilux er på grunn av enkelheten og formål og ikke minst hva man får for prisen(som egentlig er nøkkelen til alt). Det har jeg veldig sansen for. Ikke alt trenger å være forut sin tid når det ikke er behov Er vel en grunn til at bajasene i Afrika og Midt-Østen kjører Hilux og ekspedisjonsbiler på Island lige så. For å avslutte helt, kunne jeg valgt den Raptor jeg linket til eller en helt ny Hilux kostnadsfritt, så ja, det hadde vel blitt Raptoren med tanke på mitt bruk.
  4. 2 poeng
  5. 1 poeng
    sluquet

    Min 2018 M2

    Da var tiden kommet og M2 står i garasjen. Bestilte i februar og fikk bilen levert i går, kan trygt si at overgangen fra 1996 Audi A4 som jeg har lånt mens jeg har ventet er enorm. Fargen er mineral gray metallic, synes det er en fin forandring fra de tre siste BMW-ene mine som alle var black sapphire. 18" M4-hjul som vinterdekk. Blir far snart så har valgt en perfekt familiebil (fruen er litt uenig). Ikke så mye planer for bilen annet enn å levere den på lakkbehandling / beskyttelse neste helg, og kjøre pent under innkjøringsfasen. Satser på å ha kjørt de 2000 km den skal kjøres inn før vinterdekkene kommer på. Utdrag fra utstyrslisten: M Performance grill M Performance sidedeksler S248ASteering wheel heater S2MKAM double-clutch transmiss. w/Drivelogic S302AAlarm system S322AComfort access S3AGAReversing camera S420ASun protection glazing S430AInterior/outside mirror with auto dip S431AInterior mirror with automatic-dip S459ASeat adjuster, electric, with memory S4MCAInterior moldings Carbon Fibre S507APark Distance Control (PDC), rear S521ARain sensor S544ACruise control with brake function S552AAdaptive LED headlight S563ALight package S5ACAHigh-beam assistant S5ASADriving Assistant S609ANavigation system Professional S674AHi-Fi System Harman Kardon S6NWAPhoning with wireless charging S6WDAWLAN Hotspot S760AHigh gloss shadow line Litt mobilbilder:
  6. 1 poeng
    håk

    BMW F20 125i | Sleeper

    Hei Folkens, Gikk nylig til innkjøp av en ny(brukt) BMW eid av en voksen herremann. Min forrige bimmer var en blå 1999 E39 523i i 2011. Skal prøve å legge ut litt bilder av mine tidligere biler her også. Tenkte å lage en tråd her for å få tips/input fra andre, samt kanskje bidra med noe selv for folk som vurderer F20. Mitt førstevalg var igrunn langt fra denne typen bil, jeg er/var mer glad i Sedan versjoner, altså 3-serie eller A4, men med en dame som synes alle sedaner ser ut som gubbebiler og med hyggelige priser på motoriserte hatchbacks endte jeg opp med denne! Og er hittil meget fornøyd... Over til saken; Overtok en 2015 pre-LCI 125i med 17,500km på telleren. Med 218hk og 1375kg bør dette gå OK, selv originalt, og det gjør det..! Klin Original sport-line, ikke M (altså ikke M understell/hjul/skjermer). Dette ser kanskje veldig "kjipt" ut for mange, og nettopp dette satt meg på sleeper ideen. Sorte skinn sportseter med el. + memory, ZF 8s sportsautomat, DAB, Blutooth, Cruise etc. Bortfall av modellbetegnelse, sølvgrå med to original krom-endestusser, tåkelys og ingen takluke. 2 sett originale BMW 17" felger Som sleeper er det ikke mye som skal gjøres på denne bilen, men et par ting over vinteren blir det, før den skal benyttes til sommerens Euro-roadtrip på ca 4,000km. H&R 35mm senkefjærer (2,500,-) Sort grill og muligens sorte speilkapper (2,000,-) Nye 18" sommerfelger ESS/TS-Racing Steg 2 chip (8,000,-)
  7. 1 poeng
    Ron Jeremy

    BMW F20 125i | Sleeper

    Endelig en F20 med rett motor, er så mange triste dieselmotoriserte 1ére der ute. Likte denne, ikke altfor ulik 130i jeg prøvde for lenge siden, men inntrykket sitter i ennå, dette er en morsom sak!
  8. 1 poeng
    De ser nok folk litt an, men kommer du pent kledd og fremstår som fornuftig så tror jeg ikke alder har alt å si. Nå vet ikke jeg hvordan du ser ut, men om du har tatoveringer, piercinger og hettegenser så tviler jeg på at du får prøve 😉 Det er forsåvidt helt sant, man slipper også billigere unna med en 2014 F10 M5. Men det som fasinerer meg mest er allround egenskapene, den kan være rå som en M5 og sivilisert som en 520d. Jeg tenker at M550i må være ett godt alternativ om noen år, som brukt bil 😀
  9. 1 poeng
    Daniel.

    Den store finn.no tråden.

    Ser ut som en bra bruksbil for de som ikke er redd for "høy" km.stand https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=107210530 E38 kler senk utrolig bra! https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=107233104
  10. 1 poeng
    Fredrik

    Fredriks alternative bimmerstråd

    Prisen på fine 928 modeller i f.eks Tyskland reflekterer tilgangen på bilene. Pr. 2015 var det kun ca. 1100 stk. i lovlig kjørbar stand i Tyskland (og sikker enda færre idag) og dette i en nasjon med nesten 83 millioner mennesker. Porsche 968 er det litt flere av med ca. 1700 stk. Porsche produserer stadig enkelte vitale deler til 928, men helt generelt er man henvist til spesialister og det er alt annet enn billig. For 6-7 år siden kunne man i Norge kjøpe en fin 928 GTS for litt over 200K. Jeg husker at jeg tenkte at hadde jeg hatt plass og tid ville dette ha vært en god investering. Jeg har aldri skjønt hvorfor mange har vært så negative mot Porsches "transaksel" æra (altså 924/944/928/968). Dette har alltid vært veldig fine sportsbiler og jeg har hatt 924, 944 og 928... Honda satser også på elektriske biler og designet på disse konseptmodellene er intet mindre enn utrolig kult...
  11. 1 poeng
    I denne sitter det den heftigste motoren Hyundai kunne levere på sine h1 i 2005. Hele 140 CRDI hk! Den har også det sjeldne ekstrautstyret AC og grøftelys, absolutt en dream_machine
  12. 1 poeng
    Fredrik 90

    Fredriks alternative bimmerstråd

    Jeg vet ikke om jeg har observert riktig, men jeg føler at de siste 928 modellene er veldig kostbare. Særlig ifra ca 1988 og nyere så synes jeg disse ligger veldig høyt i pris. Jeg har 928 ifra 1987 eller nyere høyt oppe på min bucket liste, så jeg kikker jo litt på hva som rører seg i markedet for slike biler
  13. 1 poeng
  14. 1 poeng
    Kan forøvrig legge til at da jeg var hos Bavaria i dag - fikk jeg høre at forrige eier hadde betalt for Service Inklusive Plus - slik at det blir noen tusen km til jeg trenger å betale for service. "Plus" er også inkludert nye bremser og clutch (for manuell).. Dette fikk jeg ikke opplyst om når jeg kjøpte bilen, og det er jaggu ikke ofte bilkjøp-overraskelsene kommer meg i favør!
  15. 1 poeng
    Takk @papertiger! Såg igjennom tråden til @fupsaker - som har en fantastisk bil - og her kom det frem noe: Så virker ikke som han bekymrer seg for garantien - men nå benyttet han orginalt BMW 340i eksosanlegg - vet ikke om det kan ha noe å si. Det virker kanskje litt mer ghetto å slenge på et anlegg fra supersprint.
  16. 1 poeng
    Må vel finne fram vinterdekk snart ...
  17. 1 poeng
    Gorg

    F34 320D Gran Turismo - Garasje!!!

    Ble veldig fint dette her synes jeg. Sola på vei ned, fargene og flyet på himmelen i midten
  18. 1 poeng
  19. 1 poeng
    Flott reisebrev, som alltid, Fredrik! Kjenner at en tilsvarende tur frister mer og mer når man blar igjennom. Det er artig at forhandler stiller noe annet enn innstegsmodellene til disposisjon og at man får litt frie tøyler til å utforske de litt. PS! Er det bare jeg som synes eksoshalene på M140ien er über-harry!?
  20. 1 poeng
    Akkurat samme biler som jeg kjørte for litt siden. Jeg også ble veldig imponert over M550i (med 462 hk, hehe). Jeg har aldri kjørt så sprek bil før, og hadde faktisk heller aldri kjørt V8 i BMW før nå. Har kjørt e60 M5 litt, men takket vær xDriven så føltes M550i'en sprekere. Jeg kjørte også M2, men siden det var våt da jeg kjørte de, føltes den veldig nervøs og hjulspinn kom i 50-55 km/t overraskende lett når jeg ga på i 2. gir. M550i var mye mer lettkjørt og du følte ikke noe mangel på grep selv om det var våt. Flott tiltak av Barvaria som lar oss få prøve godsakene.
  21. 1 poeng
    Jeg var på Bavaria Roadshow her i går, noe som gjorde at jeg fikk litt tid bak rattet på ett par biler som interesserer meg. Denne gangen prøvde jeg ikke bare for morro skyld, nei jeg testa litt for å finne ut om noe av dette kan være aktuelt i fremtiden når min trofaste F10 skal byttes ut (gruer meg til den dagen). Først ut var G30 M550i...for en bil. For et første det at dette er en G30, noe som i seg selv gjør det til ett mesterverk. Men med den motoren, og den lyden...jeg må bare si at jeg ble forelsket. Jeg trodde ikke jeg skulle like den så mye, men jeg falt pladask. Hadde jeg hatt råd, så kan jeg med hånda på hjertet si at etter i går så hadde jeg bestilt meg en M550i. Lyden når du kjører i Comfort er helt herlig, dyp rumling som hele tiden forsikrer deg om at du kjører noe helt spesielt. Så setter du den i Sport og lyden blir helt magisk, fy søren for en opplevelse av en bil. Første, andre og tredje gir sender deg opp i 200 km/t så brutalt kjapt at du ikke klarer å løfte bakhuet ut ifra nakkestøtta. Hele tiden når du kjører i Comfort så tenker du at du har 445 hk til rådighet, selv om den brummer dypt så er den like sivilisert som en 520d. Nesten så du blir litt i tvil, helt til du trør litt hardt på gassen...oh yes, der var det 445 hk ja. For oss som ikke er verdensmestere bak rattet så er xDrive helt essensielt. På vått føre som det var når jeg kjørte M550i, så er denne lettere å kontrollere enn F10en som hele tiden vil ut med rompa pga momentet og bakhjulstrekken. G30 M550i må være verdens beste bil, så lekker, så velbygget, full av teknologi, billigere enn en M5 og helt rå kjøremaskin. Jeg digger at BMW har puttet en V8er i sin gjeveste, non M5 5-serie og ikke en rekkesekser. Jeg vil ha en, nå! Neste på listen var F31 340i, ikke fordi jeg har lyst på F31 men fordi jeg var nyskjerrig på B58 motoren. F31 er ifra før en veldig bra bil, jeg har kjørt alle utgaver av F30/31 modellene så si. Men dette er første gang jeg kjører dette karosseriet med sekser, som ikke er M3 slik jeg prøvde i fjor. Når du legger i vei i vanlig trafikk så legger du merke til ett lydbilde som gjerne kunne ha vært i en E30 325i, lukker du øynene og setter deg i denne bilen så er det ikke tvil om at det er en BMW du sitter i. Motoren har en fantastisk karakteristikk, den trekker gjevnt og har masse moment lavt nede. Jeg synes at denne oppfører seg som en kraftig dieselsekser, du får masse moment hvor enn du er i momentkurven. Så toppes det hele med ett fantastisk lydbilde, dette er god gammaldags BMW akkurat slik det skal være 👍 Også er det noe eget med balansen i en 3-serie med sekser, du har liksom en tyngre og stabilitet som tilfører kjøreegenskapene noe jeg ikke helt klarer å sette fingeren på. Denne motoren i en G30 kan absolutt bli ett alternativ, selv om alt annet kommer i skyggen av M550i. Eneste problemet med F31 340i er at du ser disse bilene over alt, det kryr av F31 318, 320 og 328 alle veier hvor enn du snur deg. Det gjør at denne millionbilen her forsvinner helt i mengden, det er litt trist da dette er en real ulv i fåreklær. Sistemann ut er M140i xDrive. Dette er den billigste bilen i trioen, men definetivt den aller morsomste. Der M550i fikk meg til å glise bredt, fikk denne meg til å skrattle mens jeg jobber den igjennom svingete og kuperte landeveier. Dette er en moromaskin, lykkepille på fire hjul. Du har den sinte sekserlyden som er umiskjennelig BMW. Denne bilen her hadde i tillegg BMW M Performance eksosanlegg, nesten litt for mye av det gode sånn til daglig. Men denne bilen må ha xDrive, da får iallfall jeg mye mer ut av bilen føler jeg. For ett par uker siden kjørte jeg M135i uten xDrive, etter å ha prøvd M140i med så er jeg ikke i tvil. Denne lille bilen har så mye effekt og punch at selv med trekk på alle fire så kommer hekken ut på vått om du satser hardt ut av en sving. Bilen er så kontrollert og stabil at du får en vanvittig mestringsfølelse, du blir rett og slett i ett med bilen. Noe annet jeg digger er at du får plenty med Feedback igjennom rattet, det er sjelden nå til dags. Først litt uvant, men når jeg skjønte hvorfor så satte jeg utrolig pris på å kjenne hva forhjulene foretar seg. M135i var rått, dette er en solid prikk over Ien for meg. Jeg tok meg selv å virkelig kose meg, det gikk veldig fort enkelte steder men bilen er jo så fordømt stabil og trygg. Du klarer likesom ikke å provosere den slik at det går riktig galt, med mindre du er idiot. Det går noe vanvittig, girskiftene slår deg i ryggen og det bare tar avgårde. Det er ikke rart at denne sammen med broren M240i får strålende kritikker om dagen. Jeg tenker litt at dette er ett vanvittig bra alternativ til M2, der M2 blir veldig banefokusert og ren M bil så er dette supre allround biler. En M240i er absolutt interessant for meg, frem til G30 med kraftig motor kommer ned i pris. En fornuftig 2016 M240i med ca 10 000 km kan hentes ifra Tyskland for ca 530 000 kr. Det er ikke galt synes jeg 😀 Og som i fjor, så må jeg få takke Bavaria for at de lar entusiaster som meg få boltre seg fritt i disse bilene. Jeg fikk kjørt det jeg følte for, jeg la opp en testrute bestående av by/tett bygget strøk, motorvei, fine landeveier og svingete landeveier. Det som må til for å prøve bilen skikkelig, ta deg god tid å bli kjent med bilen. Dette var både artig og interessant 👍
  22. 1 poeng
    @Saltkjelen og @Marius2002 helt enig ang blinklyshendlene. Til og med Minien vår fra 2007 har disse. Har ikke tenkt noe over det tidligere selv i all diskusjonen som har vært rundt det, men når jeg har prøvd andre biler og merket at de ikke går tilbake til nullposisjon med en gang, for så å sette seg i BMWen eller Minien, er det rart å si det, men det gir en ekstra følelse av premium og «påkostethet» - selv om Minien knapt kan kalles premium (kanskje innenfor sitt segment).
  23. 1 poeng
    Ron Jeremy

    Tråden om BMW-nyheter/rykter/snakk etc.

    Polestar 1 fra Volvo, imponerende hvor i dytten kina/Svenskene er i om dagen. Lagd i karbon og med 600 hk og 1000nm, 0-100 på under 4 sekunder. Men mest av alt har denne imponerende hybriden en rekkevidde på hele «15» mil. MEN, karbon og andre imponerende spec, dette er ting jeg forventer kommer fra BMW... ikke fra Volvo. https://www.dinside.no/motor/volvo-lanserer-polestar-1/68799006
  24. 1 poeng
    williamwiers

    William's Bmw e36 Coupe

    Var en tur å hente ene døren, bakluken, sideskjørt og frontfanger
  25. 1 poeng
    ahj

    Erling sin f10 525d

    Veldig synd at du tolker meg som en krass idiot som ikke vet noe. Jeg stilte et enkelt spørsmål til deg angående et standpunkt du har tatt. Jeg kommer ikke til å unnskylde meg ved at jeg stiller et spørsmål. Dette er et offentlig forum med nesten 53000 brukere, da har man lov til slikt. Du snakker om respektløst og uhøflig. Vell er nettopp det du er mot meg nå. Jeg gidder ikke å synke til ditt nivå med angrep på person som du gjorde mot meg i ditt innlegg. Så skal vi legge denne saken dø eller skal du fortsette å angrep på meg personlig?
Vinnerlisten er satt til Oslo/GMT+01:00