Vinnerliste


Populært innhold

Viser innholdet med mest poeng fra 04/10/18 i alle områder

  1. 3 poeng
    Endelig hente skilter til denne i dag😍
  2. 3 poeng
    Enda helt forbauset over hvor blankt det ble. Godt å få på skiltene igjen også - selvsagt med det siste lille touchet fra norgesmerket.no
  3. 2 poeng
    RNJ

    Fredriks alternative bimmerstråd

    På grunn av en krevende jobbsituasjon (gründer i oppstartsselskap = jobb, jobb og jobb) har jeg ikke fått fult med på tråden på lenge. Har i kveld fått lest meg opp på de siste månedene. Veldig mye interessant! Mange takk! I morgen skal jeg til Aarhus på en messe og tar bil da jeg må ha litt utstyr med. Hadde tenkt å kjøre Citroën C6 som jeg har blitt veldig glad! Etter en full midlife upgrade da jeg kjøpte bilen har den nå vært påliteligheten selv i lang tid. Imidlertid hentet jeg min BMW 130i ut fra lager hvor den har stått siden oktober. En absolutt fornøyelse! I 2018 er ytelsene ikke noe å skryte av, men gassresponsen, motorkarakteristikken, lyden og go-cart følelsen er bare helt topp. Så nå blir det 130i til Aarhus
  4. 2 poeng
    Fredrik

    Fredriks alternative bimmerstråd

    Det er morsomt å sjekke opp kjøretøyopplysninger på gamle biler. Av alle mine gamle norske biler som er nevnt i denne tråden er det kun én som stadig kan kjøres lovlig i trafikken og det er min tidligere Porsche 944 fra 1985 (den er en 1985/B - altså facelift med produksjon fom. september det samme året). Den ble sist EU-godkjent 08.09.2017 og skal neste gang godkjennes 30.11.2019. Den ble registrert første gang i Norge 05.09.1986 og jeg kjøpte den litt over et år senere i slutten av 1987 eller helt i begynnelsen av 1988 (husker ikke). Jeg mener imidlertid å huske at kilometerstanden kan ha vært rundt 40-45000 km og var rett under 100K kilometer da jeg solgte bilen et par år senere. Nå har den iht. kjøretøyopplysningene kjørt 124862 km og er registrert i Ålesund. Bilen har hatt samme eier siden 1992 og han/hun har de siste 26 årene kun kjørt 16080 km med bilen (hvis opplysningene fra kjøretøykontrollen er korrekte - hvilket de trolig ikke er)... Hvis noen her inne kjenner til denne Porschen så hadde det vært veldig artig å få litt mer informasjon om bilen. Dette bildet av bilen er tatt på Bygdøynes i Oslo våren 1988.
  5. 2 poeng
    Familebilen kom seg opp på hytta gitt🤙🏻
  6. 2 poeng
    Ny eksos i dag, nå har jeg da fjernet midtre demper, og erstattet bakre demper med en åpen magnaflow performance potte. Avsluttet med Ferrita utblås.
  7. 2 poeng
    Fruen be like: "M4’en ser så pinglete ut i forhold til i3’en".
  8. 2 poeng
    Stas å hente detailet bil
  9. 1 poeng
    Clipictrial

    BMW E39 S50B32 TIL SALGS!

    Hei Legger ut noen bilder av bruksbilen min som har fått seg en gjennomgang i vinter. Tenkte kanskje noen ville se en litt spesiell E39! Dette er i utgangspunktet en 1996 mod. 528iA som har fått en del oppgraderinger. Lista begynner å bli ganske lang: - S50B32 motor m/tilhørende 6. trinns girkasse. Omsveiset bunnpanne, custom ledningsnett, custom mellomaksel, custom oljekjøleroppsett og Alpina eksosanlegg. - E39 M5 bakstilling med oppgradert differensial (40% brems). - Bilstein PSS9 justerbare coilovers, Eibach stabstag, Powerflex foringer og M5 bremser m/slissede skiver. - To-tone beige/svart sportsinteriør m/facelift ratt og ZHP girkule - Originale Hella faceliftlykter foran & bak. - Kärscher carbonfrontleppe - M-sport støtfangere m/tilhørende innerskjermer osv. - BBS CH 19x8,5'' og 19x10'' med Toyo R888 gateslicks. I vinter har jeg sveiset rust i jekkfester bak, pusset og lakkert hele bilen under samt gått gjennom tank/fuelsystem og bakstilling. Motoren har fått nyoverhalt vanos, nye pakninger, overhalt register osv. Bilen er under montering og skal på lakk rett etter påske, flere bilder kommer etterhvert Mvh Thomas Netlandet
  10. 1 poeng
    Gabz

    Turbo-HF's BMW E39 528iAT Schmiedmann

    Spent på resultatet når den står med fersk lakk
  11. 1 poeng
    Shadowsen

    Aleksander’s E34

    Takk takk😁 Må jo til det😏
  12. 1 poeng
    Evopower

    Motorrens 2013 520i nødvendig?

    Girkasseflushing er nok noe som er blitt anbefalt de siste årene, spesielt fra 07 og utover. Rett og slett fordi komponenter jobber under større belastning og bilene blir stadig tyngre og raskere. Bmw, volvo m.fl har jo tidligere sagt at automatkassa har lifetime olje. Men i senere tid har dem måtte innrømme at en oljeflush hver 60.000km slettes ikke er dumt. Motorer i dag kokser seg til innvendig mye værre enn før. Før hadde man ikke egr, og man hadde mineraloljer med skiftintervall på 10.000km. Turboene i dag jobber under høyere trykk og motorene har mindre toleranser, som jo er bra så lenge alt er som nytt innvendig i motoren. For å svare på ditt spørsmål: det kan godt være noen tilbyr rens og flush for å tjene penger, men på dagens biler er det ikke dumt å slå i bordet med slik dokumentasjon den dagen girkassa ryker. Da har du overgått produsentens servicekrav og de har ikke mye å klage på. Hvos alt fungerer helt perfekt spørs det om det er nødvendig. Jeg ville gjort det kun for sjelefred. Kan godt være man aldri opplever problem uten oljerens/skift. Men hvis verksted anbefaler det så få dem til å begrunne hvorfor i det minste. Få dem til å vise statistikk på hvorfor akkurat din modell trenger dette. Har tilsvarende modeller havarert uten å få utført oljeflush? Osv.
  13. 1 poeng
    Jeg klarte heldigvis å titt på kalenderen den dagen Men hvordan går det med huset? Veldig morsomt å følge med på
  14. 1 poeng
    Werther

    Del hva du støtte på - en "spotte"-tråd.

    1986 (2000) 520 på farten....
  15. 1 poeng
    danskiii

    danskiii's E21. Tester ytter ringer s.32

    Bensinpumpe og filter har nå fått en litt bedre plass og er ferdig hvor det skal være. Hanskerom er nå helt ferdig, digg å tenke at det fungerte slik som tenkt Fått startet på Taifun grillene også. Slipte ned, vasket og lakkert den ene med sort for plast samt slipt ned den andre. Ble noe forskjell ja Ikke helt tørt på bildene så blir noe mindre blank til slutt. Skal reise til Hitra å jobbe i uken som kommer så blir lite oppdateringer desverre men burde klare få bilen klar til vårslipp 1.mai tenker jeg
  16. 1 poeng
    Litt off topic.. Var på påsketreff på mandag. Denne gangen deltok jeg kun som fotograf. Som på de to forrige treffene, hadde jeg et eget fotoområde hvor folk kunne trille innom og få et par kjappe og deretter hurtigredigerte bilder, helt gratis. Resultatene blir ofte så som så, men man gjør nå det beste med den en blir tildelt. Denne gangen slapp jeg å stå inni den mørke bunnen av parkeringshuset og fikk lov til å sperre av et hjørne av uteparkeringen. Håpet det skulle bli overskyet, men det ble nok knallsol og midt på dagen= skarpt og ubehagelig lys for bilder. På et slikt treff får man jo heller ikke velge spennende locations, tid på dagen/lysforhold, total komposisjon samt at bakgrunnen blir veldig begrenset. Egentlig litt mareritt, men deilig med varme også. Slik så fotoområdet ut (bilde lånt av A-A Media): Treffet ble veldig stort og vi knuste de forrige rekordene. Kom bl.a. 3 klubber helt fra Stavanger. Bergen Drift Team stilte opp, samt en drøss med firmastands. Vi hadde til og med mobilt kjøkken fra Pizzabakeren og en butikk som solgte snacks. Det var rundt 600 biler på utstillingsområdet og rundt 3000 mennesker som tok turen innom. Gatebil Magazine og Bygdanytt tok også litt bilder og intervjuet oss i crewet. Veldig kjekt at det slo godt an. Sånn ellers fikk jeg så mange påmeldinger til bilder at listene måtte stenges relativt tidlig og parkeringen ble så full at vi måtte stenge ned fotoområdet til fordel for flere plasser. Så jeg rakk vel bare å fotografere 10-11 biler. Det var jo litt synd for enkelte. Her er hvert fall noen av bildene jeg fikk tatt: Litt diverse: Så litt fra fotoområdet:
  17. 1 poeng
    Det var ikke lite heller du fikk spylt bort, ser jo nytt ut inni hjulhusene der nå. Slikt er utrolig tilfredsstillende å se, rett og slett herlig å få vekk gammel skitt og olje 👍 Men en ting er sikkert, det kommer ikke til å vokse noe grønt i bakken der bilene dine har stått de neste 100 åra 😂
  18. 1 poeng
    Ja, dette ble jo helt knall! Tomgangslyden ble så dyp at den høres nesten ikke på laptopen min, så headset/hodetelefoner anbefales Ble mye dypere og grommere lyd på tomgang, og høyere og sintere lyd når man gir på. Under cruising på motorveihastighet er det ingen resonans og bare marginalt høyere når man kommer opp i typ 120km/t. Fra 110km/t og nedover er det fortsatt nesten lydløst inni kupeen. Her er litt før og etter på tomgang og litt vipping på gassen.
  19. 1 poeng
    Gorg

    Gorgs fototråd - Fahrfreude reportasje og bilder

    Så at bildet ikke har vært her enda, så i høyere oppløsning klikk på bildet 🙂
  20. 1 poeng
    Nå gadd jeg ikke vente noe mer.
  21. 1 poeng
    lagunilla

    Prosjekt F82 M4

    Kan med glede meddele at bilen lenger ikke har halogen på lampene. Tok par bilder under prosessen:
  22. 1 poeng
    I dag har det vert oljeservice og vaskedag av bil bytta motorolje i dag. tappa ned og tok ut filter i går so det skulle få renne skikkelig tomt skjerte også opp filteret på motoren for og sjå om det var noken partiklar eg ikkje ønske meg i oljen. Det såg fint ut eg bytta også oljen på girkassa da den var litt misfarga når eg tappa av etter eg kjøpte bilen. heldigvis var oljen på gir fin og magneten i bunnpluggen på girkassa hadde ikkje antydning til spon garasjen såg ikkje ut etter ein vinter med reparasjoner men det kom seg over til vaskinga I dag so tok høytrykkspyleren kveld so eg har vell aldri brukt lenger tid på og vaske bil men det vart greit til slutt Fikk meg ei unnskyldning til og legge i bestilling KRÄNZLE K2160TST litt smådill igjen utvendig blant anna og få kjøpt inn ny spoiler på bakluka da den ikkje ser so bra u.t og prøve og finne pakning mellom frontfanger og grill og bore ut skruer i stjernene og glassblåse og lakkere dei skal polere opp bilen og legge voks i løpet av påska morgendagens prosjekt blir og pynte opp litt i maskinrommet
  23. 1 poeng
    Tok E28-en ut fra vinterlagring i dag. Byttet girolje og la om til sommerdekk, før tok en liten kjøretur. For en bil Untitled by Willy Saxhaug, on Flickr Untitled by Willy Saxhaug, on Flickr Untitled by Willy Saxhaug, on Flickr
  24. 1 poeng
    Clipictrial

    BMW E39 S50B32 TIL SALGS!

    Bilen er ikke like rask som en M5, den har også en veldig annen motorkarakteristikk. S50 motoren liker turtall og har ikke like mye moment i bunn som M5 motoren. Allikevel syns jeg den gjør en god figur i denne bilen, selv om det ikke er noe voldsom effekt. Bilen er ikke så tung som mange kanskje tror, rundt 1600kg som er lettere enn f. eks E36 M3 Cab. Skinnbyttet er av flere årsaker. Det var originalt el.comfort stoler i bilen, disse er både tunge og mangler sidestøtte. Jeg kjører mye aktivt med bilen og da nytter det ikke med slike stoler. Jeg har gitt opp å få tak i pene sportsseter brunt, har letet både i Danmark og Tyskland. Så hadde jeg dette beige interiøret (som er i forholdsvis god stand) stående i en annen bil. Med de svarte detaljene tror jeg det kan bli stilig og jeg får samtidig bedre stoler, så da ble det bytte. Har samtidig byttet de indre vinduslistene til svarte, lakkert hattehylle (Denne var blitt lilla med årene) og reparert alle fuktsperrene slik at dørene er tette og fine. Interiøret som stod i bar også preg av slitasje og det står ikke helt i stil med nytrukket ratt & girkule
  25. 1 poeng
    Gorg

    magnetens i3s

    Haha, rutine er det nok ikke 😃 Grattis! Alltid artig når de deler bildet du har lagt ut, viser at man gjør noe riktig 👌🏻
Vinnerlisten er satt til Oslo/GMT+01:00