Vinnerliste


Populært innhold

Viser innholdet med mest poeng fra 06/06/18 i alle områder

  1. 4 poeng
    Frode D

    F80 M3 San Marino blå | Bilder

    😎
  2. 3 poeng
    FatAndy

    Bmw e3 3.0s 1972 #bags

    Hei, har da gått til innkjøp på en bmw e3 3.0s 1972 modell som skal bli total resturert. Bilen har luftunderstell og er ganske greit og enkelt prosjekt. Som skal gjøres en god del med for og få strøken Planen er og ha den klar til 17. Mai neste år, ting som skal gjøres er: - Rydde og legge alt fra luftunderstell under plate og trekke om og ha lufttank og kompressorer oppe. Søker litt etter inspo her, har du noe så kjør på. - Trekke om alt interiør inni bilen da dette har sitt sine bedre dager. - Sveise hull i takstolpe bak - Sveise par hull i motorrom - Skifte alt av oljer og filter, samt reimer. - Hellakkering (usikker om samme farge eller bytte) - Nye felger, usikker på hvilken men kom gjerne med tips. 16-17" max Viss noen har tips til og kjøpe deler til så gammel bil så tas dette også imot. Begrenset hva di har på gs og lignende.
  3. 3 poeng
    Oisann ,såpass lenge siden ja !! Skjerpings Sveigis ! Neida , sånn er det når man kjøper "verdens dårligste "5 serie , så viser det å være det beste kjøpet jeg har gjort noensinne .😀 Og skal jeg oppdatere , så må det og være noe matnyttig å skrive om .Fikk gjort litt fornuftig idag med den . Kom ut i bil igår og ser dette synet : Sånn kunne jeg ikke ha det . Kona hadde visst hektet fast noe der i stress .Godt hun hadde lagt del på plass i dørlommen . Frem med lynlim: Og noen sek senere , hel ved igjen: Ellers litt dill . Polerte opp lister igjen da de var noe matte og endel Fingermerker: Ellers ble det spylt av masse støv og lot bil tørke . Jeg spyler bil hver dag nå omtrent og den holder seg ren . Rubinsort i kveldsol : Og med hyppig service og mye bruk , virker dette soltaket som det skal : Begge i tilt : Og i full åpen : Tok ellers noen bilder . 530 m sport i sommer modus: Og tilslutt disse: Og da gammel og nyere Touring : Planen nå fremover er vel noe oljeskift og bremseklosser tenker jeg . .
  4. 3 poeng
    Når man bestiller noe føler man det er årevis til hente/leveringsdato, men jo eldre man er, jo fortere går tiden, og plutselig er datoen der. ...så da bar det av sted til Tyskland, og som vanlig er det ferje fra Risavika utenfor Stavanger som er tingen. Min plan/ønske var å reise med en kamerat eller kollega, men den planen var det ikke alle som var enige i, så da ble dette en familietur. 😬 Veldig fornøyd med plasseringen ombord, var også første personbil ut. Helt fantastisk nydelig vær i det jeg passerer @StigJs hus i det fjerne. Turen gjennom Danmark gikk forholdsvis fort, og min opprinnelige plan var å kjøre gjennom uten å måtte sette så mye som foten i bakken, men den kampen tapte jeg også galant, så det ble en rask pit-stop rett før grensen da noen visstnok ville ha mat. 🙄 Maten ble slukt, og vi kom frem til Tyskland en god stund før vi egentlig skulle. Sikkert første gang jeg er for tidlig til noe, der familien er med. Der konkluderte jeg at denne containeren av en henger mest sannsynlig var vår. Det var det, og etter en kjapp gjennomgang var det å hekte på, for å deretter fylle den opp med harryhandel-produkter, samt ny grill. Første stopp, en campingplass rett over grensen fra Tyskland. Neste dag fortsatte vi nordover. Greit med stor parkeringsplass når en skal på handel. Når vi kom ut igjen stod denne parkert ved siden av oss. Norsk rød bil me vogn fra samme tyske forhandler. Menger oss blant trailerene. Kveldens stopp ble i Hirtshals og campingen der i nydelig vær. ...og helt grei utsikt. Neste morgen var det tidlig opp, for å deretter kjøre til ferjekaien etter en kjapp stopp hos tollen i Hirtshals. Nok en gang ble det Fjord Line, men denne gang til Langesund (noe jeg ikke har gjort før). Plassen ombord er alltid god når man har en 2,5m bred henger. Vi forlater Danmark i regnvær. ...og ankommer Langesund i strålende sol. Her ble det betalt en god slump penger før vi kunne fortsette ferden vestover. Kvelden endte på Moysand utenfor Grimstad. En plass hvor det normalt er ganske folksomt, men utenfor både helg og ferie var vi nesten alene. Sorry @sveigis, jeg vet jeg sa jeg skulle gi beskjed neste gang vi var der, men vi ankom sent og reiste tidlig, så neste gang. 😛 Neste morgen var det å sette nesen hjemover i skiftende vær, men som vanlig ble jo været penere jo nærmere vi kom sørvestlandet. Pit stop og grilltesting. Neeeeeesten hjemme. Helt hjemme. Totalt 1388km, hvorav ca. 900 med vogn. Snittforbruk med vogn var 1,22l/mil. Neste dag var det til biltilsynet for å få norske skilt på vognen, noe jeg hadde gruet meg litt til, men en time og 60,- kr senere så var det i boks. ...så nå er det å gjøre seg klar til ferien.
  5. 3 poeng
    Dette ble jo ganske så pent!
  6. 3 poeng
    Daniel.

    Inspirasjonstråden

  7. 2 poeng
    Poster litt annerledes innlegg enn hva dere er vant med. Dog så handler jo tråden min stort sett om Z biler og gleden med å ha disse, det gjør dette innlegget også. Må nesten gi dere litt bakgrunns info først (allerede kjent stoff for noen av dere). For ca. 1 år siden så startet jeg en gruppe på Facebook kalt "BMW Z Norge" med tanken om å samle noen av oss norske Z eiere i eget forum for å dele kunnskap og deler. Den gangen tenkte jeg at vi var maks 10-20 Z entusiaster i Norge som faktisk ville bruke tid på slikt, samt være med i en dedikert FB gruppe. Den gruppen har i dag vokst til over 110 medlemmer i alle aldre og forsetter vokse. I løpet av året så begynte gruppen å røre litt på seg og ideen til en eget treff ble født. Dette skjedde faktisk mens undertegnede, @b-havers og @Havers hadde litt garasje tid med Z bilene våre. Dialogen endte egentlig med tanken "Kunne det være nok interesse for eget Z treff i lille Norge?" for min del. Ideen ble luftet på FB gruppen og veldig fort meldte 10 stk at dette ville de være med på. Så jeg tok ideen videre og grunnet litt på hvordan dette kunne gjennomføres i praksis. Jeg har aldri arrangert noe slikt før eller deltat på arrangørsiden på slike treff før. Men jeg endte opp med å se litt til utlandet og fikk presentert en ide til Billia og BMW Norge. Skal innrømme at jeg var ganske ydmyk første gangen jeg sto hos Billia i med "lua i hånden" og lurte på de hadde lyst å sponse/samarbeide med en FB gruppe. Men de tente virkelig på ideen og har kommet inn som sponsor for et rent BMW Z biler treff kalt "Zedfest". Målet var å samle 10-15 stk biler som ville stille ut bilene sine og delta på et slikt treff. Imellom tiden så har gruppen vokst seg større og p.d.d så ligger vi an til være 35 stk Z biler blandet med noen Z1'ere og Z8'ere i tillegg til en haug av de Z3/Z4 variantene som finnes. Så jeg vil gjerne invitere alle bimmers medlemmer som kan tenke seg å komme å besøke hva vi har kalt "Norges første Zedfest". BMW Norge kommer med noen gromme biler, samt at det kommer noen ganske gromme Zeder også. Det vil også bli litt aktiviteter for barn blant annet en tegne konkurranse med fine premier for barna. Og har du en Z bil så kom gjerne med den og hvis den fram til oss:-) Detaljene er følgende: Dato: først kommende lørdag 9.juni (Gratis både utstillere og publikum) Tid: kl. 10 - 16 Sted: Myrfaret 1, 1406 Ski (Billia Follo) Legger ved litt bilder av de ulike publikasjonene som allerede har blitt publisert, som sier mer om treffet. Et innlegg jeg skrev til Sportbil (Norsk sportsvogn klubb sitt medlemsblad) Samlet sammen en gruppe med noen av lokale medlemmene og fikk skapt litt PR for treffet i lokal avisa. Sitat mitt kom helt feil ut Kopi av Bilia's offsielle annonse som går i ulike aviser om dagen. Direkte link til det offisielle programmet + en tekst jeg skrev for en stund siden til bilia: https://www.bilia.no/zedfest Har ikke skrevet om dette treffet i min egen tråd før, har villet få ting litt plass først. Nå har det meste falt på plass og jeg gleder veldig til å gjennomføre treffet. Det har vært utrolig morsomt og lærerik å jobbe med dette de siste månedene. Har møtt mange entusiaster på veien, som har kommet med oppmuntrende råd og sagt rett ut "Dette skal jeg være med på!". Slikt er motiverende:-)
  8. 2 poeng
    Fredrik 90

    Den store finn.no tråden.

    Var ikke den tilsalgs for en stund siden, da i langt bedre forfatning enn nå? Synes det der er veldig typisk E34, strøkene biler havner i hendene på udugelige folk. Kjøre på svarte stålfelger, ta så dårlige bilder og attpåtil være frekk nok til å kreve den prisen. Det er 50 000 for mye slik den bilen ser ut nå. Skulle han hatt god avkastning på denne, noe han absolutt kunne fått om han bare hadde tatt vare på den. Håper den havner i hendene på noen som er litt mer kompetente til å ta vare på en ryddig klassiker som dette. Vet jeg er hard nå, men det må sies slik! Lurer på hvor fuktig den garasjen må ha vært.... tipper båtnaust..😂
  9. 2 poeng
  10. 2 poeng
    D var helgen snart over og enda ett treff på bud unnagjort. Mye bra biler, mye folk og sol og gode venner tilstede! Har hatt det kjempegøy. Greit solbrent blandet med en liten bakrus minnes en vellykket helg. Fikk montert sammen hjul å dekk rett før avreise. Hjula er noe skeve fikk jeg beskjed om når jeg hentet dem. Merker kun når jeg nærmer meg 100kmt men skal ikke kjøres så fort denne så lite problem.
  11. 2 poeng
    Må si at været alltid leverer når man er på Bjerke Bytte plugger også og kom over en coil som var, ja litt sliten kan man si 🙄
  12. 2 poeng
    Liten oppdatering nå som vinteren har sluppet takket her på østlandet. Hard vinter som har krevd topplagerne fremme på begge bilene er jo ganske kjedelig. Men men. På e91n har det blitt nye dempere foran og bak, alt av topplager og gummi deler er nytt. Videre har det blitt alt nytt foran fra M3 unntatt endeledd som ikke trenges å byttes. Neste blir å begynne å bytte alt bak. Foreløpig er dette gjort: Sorte nyrer Solgardiner Svart blank diffuser Performance innsug Oppdatere kartet Individual høytalere i bakdørene Supersprint grenrør Quaife Lakkering av utvalgte deler på bilen Lave rails M3 ratt deksel Gummimatter til vinter Krengestag foran og bak fra M3 Bærearmer og casterstag fra M3 foran LCI paddels Videre planer: Oljekjøler fra 335i Bærearmer og slikt fra M3 bak Div foringer bak hentes fra M3 E90 er jeg ikke sikker på hva jeg skal gjøre med. Er liksom ferdig med bilen, kanskje bygge om?
  13. 1 poeng
    Daniel.

    F80 M3 San Marino blå | Bilder

    Er så rått! Men sliter med å bestemme meg for hva jeg liker best av Futura og Hartge
  14. 1 poeng
    MGunders

    Den store finn.no tråden.

    Blir ikke helt det samme å kjøpe M3 og få et vognkort med 318 i synes jeg
  15. 1 poeng
    Werther

    Den store finn.no tråden.

    "Denne har kun gått frem og tilbake til butikken siden den var ny og har derfor meget lav km. Stått parkert i en noe fuktig garasje så derfor noe rust under sjåfør dør og litt overflate rust på div steder og en bulk i høyre frem skjerm etter den ble rygget på" For meg fremstår selger som en opportunist som skal tjene penger på noe han kjøpte billig. Denne bilen sto gateparkert i Oslo (et kvartal unna Bogstadveien) stort sett hele året en god stund, og det er nok en av grunnene til at den er såpass sliten i karosseriet på tross av lav km. Alle disse "skjøtenissene" gjorde sikkert god butikk der og da, men når dette skal selges igjen 15-35 år senere blir det et problem for selger. Ingen vil bruke så mye penger på en slik bil med feil dokumentasjon når man kan få en original til samme pris. Disse "skjøte-bilene" er kronisk tungsolgte, og med god grunn.
  16. 1 poeng
    Werther

    Fredriks alternative bimmerstråd

    Skal Ford trekke Mondeo og Kuga fra det norske markedet 100%? De står vel for en ganske stor andel av det totale Ford-salget... @Fredrik Noe som har skuffet meg er utviklingen på drivstofforbruket for både diesel og bensin de siste 15 årene. Det har ikke vært noen fremgang og utvikling, men stagnering. Jeg liker å gå tilbake til eldre bilblader for sammenligning, og ser gang på gang at biler fra 15-20 år tilbake har nøyaktig det samme forbruket som dagens nybiler - og de eldre bilene står på ingen måte langt tilbake for de nyere. Det er solide familiebiler med bra kvalitet og forholdsvis bra ytelser, som for eksempel E46 320d, E39 530d, Ford Mondeo mk3 2.0TDCI, Toyota Avensis mk1, Nissan Primera, Peugeot 406, W210/W211, VW Golf 4/Passat med flere. Dette var biler som brukte 0.45-0.6 pr mil. For eksempel hadde jeg for en del år siden en 1985 Corolla GT (1.6i), og denne kunne kjøres på 0.59 uten at jeg gikk inn for det, og brukte sjelden over 0.73 på tross av at det var en sprek jævel. Hadde en annen Corolla 1.6 som jeg grisekjørte det jeg maktet på langtur (60 mil hver vei) og endte på 0,66... Ser man på 20-30 år nyere biler forbruker de pokker ta meg akkurat det samme. Skal man ta den helt ut kan man sammenligne med VW sin 1.6td fra 80-tallet. Der kunne man faktisk kjøre en familiebil som Passat helt ned på rett under 0.5, og det er med teknologi fra 1983. Riktignok når det kommer til akkurat den motoren snakker vi om biler som er merkbart tregere. Har selv hatt noen firmabiler nå i senere tid med moderne dieseler, og ble alt annet enn imponert over forbruket. Har full forståelse for at høy ytelse ikke kommer gratis, men som du er inne på virker det som tyske bilprodusenter i altfor lang tid har ignorert og lurt seg unna EU sine krav (på sett og vis forståelig da de som regel er ganske urealistiske), og det verste er at det kan se ut som de ikke har gjort særlig mye for å få ned forbruk og utslipp nå i nyere tid når man sammenligner direkte med 15-20 år tilbake.
  17. 1 poeng
    E.C.

    Gjøre E90 335i rask / presis

    Problmet er at ved å bruke grunnleggende fysikk så skjønner man at dette ikke går. Termostater åpner ved en viss temperatur for å oppnå sirkulasjon gjennom en kjøler. Når termostaten er stengt eller delvis åpen så reduserer den gjennomstrømning gjennom kjøleren, slik at væsken som kjøles ned ikke sirkulerer gjennom kjøleren og dermed oppnåes ønsket temperatur raskere, eventuelt holder væsken seg på ønsket temperatur (altså blir ikke kjølt ned). I det øyeblikket termostaten er åpen for fullt så oppnår man maksimal gjennomstrømning til kjøleren. Om kjøleren ikke greier å ta unna temperaturen så hjelper det lite med en termostat som åpner ved tidligere temperatur. Eneste unntaket er hvis flaskehalsen til kjølingen er i den eksisterende termostaten som begrenser gjennomstrømning, men dette er meget lite sannsynlig. Tiltaket må da være en mer effektiv kjøler. Dette kan oppnåes ved å diregere mer luft gjennom eksisterende kjøler eller ved å øke arealet til kjøleren, eventuelt begge deler. Redusert temperatur på luften som går gjennom er allerede nevn, dette får man ved å flytte kjøleren lenger frem (foran en annen kjøler, om den er plassert bak en annen kjøler).
  18. 1 poeng
    Jo takk. Som sagt ,så ble jeg jo frarådet å kjøpe denne type bil ,men jeg visste at det ville gå greit. Bare å finne en der grunnservicer var tatt evnt garantisaker osv :). Alt handler om vedlikehold egentlig på alt i livet ,så funker det som regel. Jeg sier til alle ,at kjøp e60/61 og kos dere. dNydelige biler å kjøre og med komfortsoler er det perfekt. Ser når folk nevner M biler ,så tror jo alle at min drøm er e34 M5,men det er jo alldeles feil. E60 M5 er min M drøm . Takluken min er ikke gjort noe med forresten,alt funker så da lar jeg den være .
  19. 1 poeng
    sveigis

    Bmw e3 3.0s 1972 #bags

    Kanontøft,endelig noe unikt her
  20. 1 poeng
    danskiii

    Bmw e3 3.0s 1972 #bags

    Der kom tråden ja, gledes å se hva som skjer fremover! Hvilket luftunderstell og styring er det?
  21. 1 poeng
    Hehe. Tenkte nok at du hadde full kontroll på parkeringen. Bare litt morsomt da den er rimelig lang. X4en ser tiny ut foran der.
  22. 1 poeng
    turbojugen

    ehaugsnes' e46 330cd

    Et par oppdateringer! Kom oss hjem fra biltur uten noe problem ble totalt 7500km! Etter formel1, kjørte vi til italia ved grensa til sveits og overnatta. Neste dag sto vi opp, kjørte til et fjellpass i sveits hvor vi gikk til en innsjø og prøvde ei sklie oppe i fjellet! Kul opplevelse og sinnsyk natur 😃 etter det dro vi rett på McDonalds og spiste mat for 400kr, og kjørte rett til Norge i et strekk. 30timer brukte vi vel hjem til Åfjord med et par spisepauser. Først når vi kom hjem var vi litt lei av å kjøre bil. Haha. Alt i alt en rå tur, bilferie anbefales! Og formel 1 var RÅTT! og så nyhet nr.2, e46'n skal selges. Send meg melding om du er intr i den. Pris rundt 170 med alt🙄
  23. 1 poeng
    Ja det må du Bor 2,5 min ifra og alltid hyggelig å treffe folk.:) Ps ,en nydelig vogn du har fått deg .
  24. 1 poeng
    sveigis

    Sveigis sin e34 535i shad.line.

    535i møter Monza Gs/e Hadde en litt sånn kjekk kjøretøy sammenligning på lørdag. Sjefen er like gal etter Bmw og Opel som meg . Han eier en 2016 540d og Monza Gse . Begge bilene er ikke hverdagskost på veiene og han bruker de lite pga jobb og div. Monzaen tror jeg at jeg har kjørt mer med enn han. Så tenkte jeg ,hvorfor ikke ta en test av de her bilene mot hverandre. Dette var upperclass fra Opel i 1985 og det var bla denne som kunne måle seg mot feks Bmw e24 /e28 med litt større seksere . Denne er som min modifisert med senk ,korte dempere og andre felg. Begge bilene ellers er urørte. Monza har flott sort Recaro interiør og de hypermoderne LCD instrumentene som vsr da. Understellsmessig rimelog likt med snekke ,delt bakstilling . Det jeg merker fort ,er at Bmw har jobbet mye mer på ting som har med plassering av ting som reler,sikringer .Alt er liksom så ryddig og fint plassert. På Monza er mer kastet på plass ,men lett å finne. Uansett på noen veier her som jeg bor ,ville jeg teste de mot hverandre og se hvordan den ene var bedre enn den andre. Testet på svingete veier og hastighet ut fra sving og fart ut fra sving på ei lang slette. Og forskjeller var der på godt og vondt. Altså glem ikke at dette er gammelt drit kontra nytt :). Det jeg merket fort ,var at Monzaen virket mer umderstyrt kontra E34en i svinger med god fart ,men var meget snorrett å kjøre i mer høy fart. Så hadde jeg en test der jeg kjørte i 70 km utav sving i 4rde og trykket pedalen i bunn til midt på sletten. DER ble jeg overrasket gitt! Selv med mine 211 hk mot Monzaen sine 180 hk ,hadde jeg problemer med å forsvare farten jeg fikk med Monzaen. Opel har alltid vært kjent med å lage sterke motorer med godt bummdrag ,spesielt gamle 6ere. Men summen av alt ,er at Bmw ligger ett lysår foran på det meste. Støy,komfort ,ja alt er jo topp på 535en og ikke minst farten osv :). Altså gøy å sammenlikne to klassikere som sikkert garantert hadde kriget med hverandre og vet dere noe ? Jeg er så heldig å like begge to. Tok noen bilder av 80/ 90 talls rivalene: Er noe eget med gamle biler synes jeg. Slenger med noen til: Klassiske rumper : Og disse: Så dette var en gøy lørdag men allikevel faller det tilbake,hadde jeg hatt 100000 ekstra på bil ,hadde nok Sveigis heller kjøpt et rustvrak av Bmw enn treffklar dyr Opel med mindre det er Manta Gsi da ♥ Angående treff,så skal jeg fra torsdag til søndag opp på Ford møter Opel på Gol. Det blir gøy. 4 dager med bil og hotell blir nydelig .:)
  25. 1 poeng
    Samla bilparken i dag for en litt spontan photoshoot. Go34en, dieselcruiseren og trekkvogna 👍
Vinnerlisten er satt til Oslo/GMT+01:00