Vinnerliste


Populært innhold

Viser innholdet med mest poeng fra 07/02/18 i alle områder

  1. 7 poeng
    Solnedgang snapchatbilde fra i kveld.
  2. 6 poeng
    Kveldsvaska unnagjort og klar for ny uke
  3. 4 poeng
    Tusen takk, @papertiger! Kyss, klapp og klem! Bilen ser faktisk lavere ut uten haifinna! Veeery nice!
  4. 3 poeng
    Meget fornøyd Video_07_05.2018,_11_53_37.mp4
  5. 2 poeng
    Heisann! Dette blir vel mitt første innlegg, samt første men tvilsomt siste bil-prosjekt, vet ikke hvor stor interessen er for dette, men jeg kan poste allikevel, så har jeg ihvertfall en oversikt over hva jeg har gjort. Hovedsaklig skal tråden handle om selve E34 prosjektet mitt, men endrer det til en garasjetråd, slik at jeg kan vise litt ellers hva som skjer, enn kun E34en. Men kan vel introdusere meg her nå. Jeg er nå om 2 uker 18 år, og bil-lappen står for vent, og som tittelen sier, så har jeg kjøpt meg et håpløst prosjekt i siste liten, av det som har vært min drømmebil i mange år (eller, litt vanskelig, for alt BMW ifra 70-tidl. 90 tall er finfint). Jeg har alltid hatt interessen for motor, og er oppvokst rundt lastebiler og BMW slik generelt, noe jeg har fra min far. Jeg var sånn sett meget i tvil om jeg skulle ta mekaniker-utdannelse, eller bli lastebilsjåfør. Men, det ble sistnevnte. Men uansett så er vel kanskje det mest spennende her, bilen. En BMW E34 520i 1991mod, med manuell gir. Sånn sett helt OK utstyrt (for min del). Klokka har tikka akkurat i skrivende stund 275.808km, og vil tvilsomt stige fort. Desverre ble denne kollisjonsskadet i rushtrafikken i Oslo, av en bil bak som ikke rakk å bremse ned, og traff en solid en i venstre bakdel, og dyttet stakkars 5eren inn i fortauskanten og bil foran. Heldigvis ble ikke skadene enorme, og endte med ødelagt front, innskrumpet bakdel og ytre delen av høyre vang er vridd, som gjør at fremfangeren ikke går helt knirkefritt på. For å si det litt slik. Den har krympa godt i vask. Så tenker vel noen her, hvorfor kjøpe en gammal E34 med en søt 2 liter som er kollisjonsskadet og samt snart har klokka 300.000? Nei si det. For det første er det og skru en hel frihet, hvor man suser rundt i sine egne tanker, og så er det jo en E34. Jeg har litt i det siste sett noen E34er blitt kollisjonsskadet og vraket, og jeg tenkte at jeg skulle gjøre samvittigheten min en tjeneste, og at denne skal reddes ifra spikerfabrikken. Skal prøve å få gjort endel, og oppdatert her som ofte så jeg klarer, og så lenge pengene strekker til. Men skal flytte bort 19 uker nå til høst, for å ta yrkessjåførutdanninga, så blir nok litt inaktivitet da. Som dere nok allerede har forstått, så er hovedplanen å få den på veien igjen, samt spandere ny lakk en gang i fremtiden siden det ser ut til at denne har vært garasjelakkert ( i original farge ). Her er da handlelisten min samt noen bilder av bilen før prosjektet startet. Gi lyd om du har noe av dette: (Åpne spoiler)
  6. 2 poeng
    Werther

    Fredriks alternative bimmerstråd

    Selv er jeg ikke så var for temperatur inne i bil. Capricen er ikke så godt utstyrt som noen andre amerikanere fra samme tid - den har kun AC og ikke automatisk klima. Dog har jeg aldri fått ACen til å blåse kaldt (i tillegg suger kupeviften hardt og kjøler/varmer generelt dårlig), men på tross av dette valgte jeg å bruke den til Italia fremfor E39 med fungerende klima. Har vokst opp med bilferie i biler uten AC, og er også miljøskadet av mange kilometer bak rattet i cabriolet - derfor har jeg ingenting i mot litt svetting og vindstøy. Så veldig mange av de 5300km nylig ble kjørt med vinduet nede. Faktisk bruker jeg ikke klima i E39 nå på sommeren - foretrekker å kjøre med soltaket oppe og førervindu nede/på gløtt. Deilig å føle at man faktisk kjører bil synes jeg da med mer lys, vind, sol og lukt som spriter opp kjøreturen.
  7. 2 poeng
    Nyvasket 👌🏻
  8. 2 poeng
    Gorg

    Gorgs fototråd - San Marino Blå M3 F80

    Ble invitert med på Sommertreff på Arctic Circle Raceway i helga av Arctic Fitment. Så forvent en del materiale derifra fremover
  9. 2 poeng
    Da har jeg gjort litt: Montert frontleppe + ny eksos. Måtte bytte både lyddemper og endestusser, og originalt kostet bare litt mindre enn dette settet fra Svendsen Eksos. Det neste blir nye felger og litt senk, så begynner jeg vell å bli fornøyd.
  10. 1 poeng
    Grunnet at jeg ikke ønsker å valse ut E36n nevneverdig må jeg gå for andre hjul. Disse er nyrestaurte hos Østfold Felgteknikk, hjula er kjørt 150m etter dette. Kliss nye dekk, 205 foran og 215 bak. Hvis du liker valsing og mye camber sitter disse styggbra på 3 serie, se bilder! Originale helstøpte felger av OZ på oppdrag av ACS. NB dette er _sjeldne_ felger, pdd ligger det 1stk felg på eBay til 599EUR. Fornuftige bud mottas, men disse kan fint pryde garasjeveggen så dropp skambud.
  11. 1 poeng
    Clevion

    Den store finn.no tråden.

    Skjønner ikke hvorfor folk som kjøper seg G30 ikke koster på bilen LED lykter 🤔 Og ikke glem stoffsetene.
  12. 1 poeng
    Gorg

    Gorgs fototråd - San Marino Blå M3 F80

    Jikes!
  13. 1 poeng
    Daniel.

    E46 318D kjøre uten filter under bilen?

    Det har han blitt fortalt på E46 Norge gruppen også. Da mente han det ikke var et vettug svar. Eneste svaret som var det var en som mente det gikk fint å kjøre uten.
  14. 1 poeng
    E.C.

    E46 318D kjøre uten filter under bilen?

    Hvor lenge har du tenkt å kjøre uten da? Noen kilometer hjem eller resten av bilens levetid for å spare noen hundrelapper? Hva jeg ser i delekatalogen så er det enten filter i motorrom på M47 eller under bil på M47N. Du har neppe drivstoffilter begge steder. Jeg hadde ikke tatt sjansen på å rase innsprøytningssystemet ved å spare penger på å droppe et filter.
  15. 1 poeng
  16. 1 poeng
    Det e jo det som er problemet nå - vil nesten påstå at det er mindre hjulstøy i Minien. Og det er ikke en bil som er viden kjent for god støyisolering Og ingen antydning til nykking i drivverket? Svigers har Ultrac Vorti på sin F34 xdrive og det funker fint på den. Apropos Mini - den fikk seg en velfortjent vask både innvendig og utvendig i kveld etter å ha vært forsømt i ukesvis. Skulle ikke så mye til for at det såg bedre ut.
  17. 1 poeng
    Designer

    Designer's E92 335i | Vinterdvale

    Endelig M-sport! 😁 Et par ting som lakkerer har glemt å ta med i boksen, så det blir montert til uken. 😄 Vingen, en plast deksel over diffuser og det lille lokket til tauekrok bak. Tåkelysene var ikke med, jeg bestilte med så her må det sendes en mail. 😓 Angående passformen vil jeg si den var nokså bra, kun et par plasser foran og på sideskjørt det er litt off. Er hvertfall meget fornøyd 😁 Bilder fra demontering og montering. M-fanger klar til å komme på, må bare få montert alle de sinnsykt sterke ebay magnets'a Ser ut som et bomba...ja Syns jeg kledde parksensor brillene 😎 Ferdige bilder
  18. 1 poeng
    Dagens prosjekt! Fjerning av sot/solfilm Jeg må innrømme at jeg var blitt litt svak for solfilm helt frem. Det ser jo ut som jeg har drept betydelig flere folk enn jeg har. Men den må bort I tillegg er det jo ulovlig! Det gikk faktisk skremmende lett! Gikk greit bak også Det etterlot seg tydelige rester av lim! Her ser man det veldig godt. Fikk det til i bakruten også Pluss det ser ut som varmetrådene overlevde! Det er ikke ofte! Varmetråd-lampen lyser hvertfall! Så var det fjerning av limrester. Veldig gøy! Citrus Spray, Silikonfjerner, kort, microfiber Midt i lim-fjernings-gleden ville jeg ha et lite avbrekk, så jeg begynte på neste prosjekt. Haislakten! Dette er telefon-antennen til den koslige telefonen som var montert i bilen Jeg leste litt på nettet om hvordan folk fjernet den. De fleste brukte hårføner, og napper i den til den løsner, og det resulterte ofte i bulket tak som følge av nappingen. Hva i alle dager, Amerika? Jeg bruker min trofaste verdens tynneste tråd til å sage med Easy Ledningen går bare langs pakningen Etter litt silikonfjerner er alle spor av hai borte Draar ledningen ut av pakningen! Her forsvinner den under bakluken! Og inn i baggasjerommet! Ja, alles klar! Napper ut hele ledningen, inkl. pakningen, men det etterlot et svært hull! Det fikser vi med Verdens Beste Pakning-Erstatter! Blir ikke tettere Så for litt picturas Looking fresh! Noen ser kanskje bittelitt ekstremt mye rester av lim i bakruten Jeg gikk tom for Citrus Spray Kanskje lakkgutta har en fin syre de kan bruke også. Ingen haifinne! More speed!
  19. 1 poeng
    Gismarvik Motorpark skuffer aldri Noen så kanskje denne komme... Mitt neste offer Etter Swissvax Interior Quick Detailer, børste, cleaner fluid, Scholl Boost(!), dremel og autosol Ute i sola Måtte nesten sjekke at den fungerte etterpå, og det gjorde den Har også bestilt nytt BMW-merke på Ebay til 6 kr
  20. 1 poeng
    ojojoj. Kona spurte hva ser du egentlig på? P0rn0 sa jeg Hun tittet og bare ristet på hodet og gikk... Blir spennende når CSL boksen kommer på.
  21. 1 poeng
    Ron Jeremy

    Tråden om BMW-nyheter/rykter/snakk etc.

    Hvis de ikke ønsker å lage en liten BMW med BMW kvaliteter ( motor på langs, i6, bakhjulstrekk osv) kall det for mini eller whatever. Ikke dra 1/2 serien noe mer ned i søla!
  22. 1 poeng
    Børvis

    Bmw e34 540i / 6 Individual / 01.10.2018

    Hooooooiii ! Har kje sitt dei siste kommentaren før nå 😅 mye som har skjedd siden sist oppdatering så nå blir det nok en gang lang oppdatertring hehe 😅 hvor ska vil begynne 😅? Jo vi begynner der bilen skulle på eu kontroll 2 dager etter eg hadde komt heim fra sjøen.. her var det mye så måtte gjøres som måtte ta tak i for og rekke eu kontroll på en fredag.. Begynte roligt å montere front fanger og lykter. Måtte skaffe nye lykter da dei andre ble ødelagt.. men gikk fint å montera dette sammen. Håpet og få zender stylingen før eu kontroll men han så har lakkert brukte lang tid på dette ( masse unnskyldninger..) så da var det bare å montere orginale fangerene. Så var det bare fortsette , begynte på eksosen og skulle være en enkel fiks.. litt små hull her og der på ene røret.. var et varme deksel rundt eksosen tok dette av og fikk det store sjokket... Her var det fult! I små håler på eksosen... Måtte skifte begge rørene.. Etter en kjapp diskusjon med far så var det bare å få handlet rør på Biltema før dem stengte... Nådde det akkurat å var bare kjøre him igjen.. vi ville ta eksos te slutt for å se hva tid vi hadde igjen, måtte fikse bakluka pga kabel brudd.. (sveisa eksosen noen dager senere ) Fikk lodde ledningsnett på bakluka alle lys funka unntatt ryggelyset... Å ble litt irritert , skifta både pærer og pærerholder å rensa kontakter og sjekka ledninger til kontaktene .. men ikkje søren om eg sko få lys i dem... Skifta så Rygge sensor men neida.. sko fortsatt ikkje funke . Tok fram multi meteret å fant ut er ikke noe strøm i ledning til ryggelyset .. trodde det skulle være strøm på ledningen der , sånt At når man putter den i reverese så skal den gi strøm bak til luka ? Men hadde kje tid til dette .. klokken ble plutselig 01;00 .. meg og han far ble veldig lei og bestemte oss vi måtte gi oss.. og insee at vi ikke rekker det og for helle kjøre lang tur med bilen og nyte finvære Så var det ny dag med fint vær å slapp stresset for å rekke eu kontroll å skulle ta en liten test tur før eg skulle ta en lang tur med bilen bare for å sjekke at alt funka som det skille... Kjørte i 5 min så skulle jeg gi på litt bang sa d . Der knakk viftene bladene på , sjekka det og såg ingen skader .. kjørte videre for å teste ... Etter 5 minutter der igjen skulle snu for å så fylle litt , når eg snudde så stoppa bilen og alt var dødt.. tillegg så var det en stor dam med kjølevæske under billen , såg ingen lekkasje når eg åpnet.. sjekka baksete og såg at ene Polen på bAtteriet datt av.. tok dette på å startet og svingte ... Så rant det kjølevæske... Framme og bak under innsuget... Da var det bare å trø på å kjøre te bensinstasjon ( 3min å kjøre ) Innså at hele dagen med kjøring ble det ingenting av.. å glede meg skikkelig til å få kjøre.. men neeeeeeidaaaaaa ikkje idag .. ble slept ut til verskted der eg skrur og lot den stå der i 2 uker... Var dritt lei og fikk snakka med diverse folk om hva det kunne være.. ( ung og irritert ungdom som ikkje var så veldig glad på en varm varm lørdags ettermiddag , fikk is av han far så det hjalp jo 😁) 2 uker senere så kom det ein god del deler. Så var det opp med innsug og vannpumpe og radiator .. skulle egentlig bare skifte 4 pakninger til 2 rør .. men holdt ikkje tett.. fant ut leker under et deksel.. Åpnet deksel og der var det en såkalt " valley Pan " og tok av alle bolter der. Når eg tok den av fikk eg stort sjokk ... Her var hele panna tært hål i ! Fult i hål og masse tæring... Da var det bare å bestille ny panne med en gang... (dette var synet når eg tok av panna...) ( som derre ser.. fult i tæring !) Etter 1 uke med venting så kom panna til slutt fram.. så vare det bare å montera alt igjen .. Ny pakninger på innsug og spjeld å vannpumpe , nye O ringer på 2 rør under innsuget .. når alt dette var montert så fylte eg på vatn... Og jammen meg holdt det tett og ble ganske glad etter alt som har skjedd.. Når alt dette var montert så var det bare fyre opp bilen får å se om den starta .. men trolig nok så starter den ikke , fant ut kje helt hvorfor den ikkje starta , prøvd med å holde litt gass å den starta, men gikk helt forferdelig , masse smell fra motoren og gikk kje på alle sylindrene ... Så var det bare å sjekka alle koblinger , gikk gjennom alt og tok diagnose, men fant ikke noe ut der ... Fristet lite å ta Alt av igjen men måtte det , sånt er det bare 😁 Etter å tatt av innsuget såg eg ene innsugpakning kje holdt tett ! Resten såg bra ut.. så da ble det pakning silikon på alle innsug pakning å montere igjen å prøve .. etter å fått alt på plass så var det bare å prøve ... BROOOM sa det ! Jammen meg startet den .. hadde virkelig ikkje trodd Noke så lite skulle lage så stort problem! Sjekka resten at alt var ok og montert sist rest .. og tok en liten testtur med bilen , og jammen meg , det gikk virkelig godt ! Ga på og hørte bare brølet når eg ga på , da ble eg skikkelig glad, opp med takluka ned med vinduene og kjøre liten kort tur på bygda på kvelden😀 Så var det eu kontroll da.. bestilt fredagen før eg skulle på sjøen , håpet på det beste, men regna med at den ikke ble godkjent , kje så gale feil , men trodde virkelig kje eg skulle få feil på gjennom rusta golv... Så har må det sjekkes hvor gale dette er.. ( klar for eu kontroll 😁) ( ikkje det Værste syns eg 😁) Fikk zender stylingen på bilen også men lakkeren har selvfølgelig lakkert den feil farge.. ga fargekoden og alt... Men greide å bomme .. Men måtte montere for bilde sitt skyld for å se hvordan dette blei , og må sei blei veldig fornøyd hvordan det såg ut , men kjedeligt med feil farge.. itilegg sprakk fangaren opp etter liten skraping... Noe som tyder på dårligt arbeid.. venta 10 uker på dette .. fikk snakket med han og skulle gjøre opp for seg... Burde bare manglet.. men håper det blir bedre enn før nå😁 veldig lang oppdatering , masse bilder og masse så har skjedd 😁 er på sjøen , har 2.5 uke igjen så er det og fikse feil eg fikk og godkjenne den på ny om håp å få brukt bilen noe i sommer 😁 Ha en ellers fin sommer alle BMW folk ! 😁
  23. 1 poeng
    mphr34ck

    BMW e34 M5 s6s 420g

    denne har jeg mellomaksel til..
  24. 1 poeng
    Drunken_M

    BC Racing Coilover god pris

    Er i prosess med de for å få tüv godkjent de. Men du har helt rett at de ikke har tüv godkjent med papir. Har sagt tydelig at vi må ha papir for å bruke de i Norge lovlig på registrert bil. Skal pushe på dette skal si fra her hvordan denne saken går
  25. 1 poeng
    RF91

    Prosjekt F82 M4

    Detta blir jo berre bedre og bedre
Vinnerlisten er satt til Oslo/GMT+01:00