Vinnerliste


Populært innhold

Viser innholdet med mest poeng fra 07/07/18 i alle områder

  1. 4 poeng
    Takk takk @laffe und @sjogal! I dag freste jeg på eventyr ned til GS Bildeler i Sirevåg med i3s'en Det var en 6% sjans for at det jeg ventet på kom i dag, men jeg tok sjansen! Det var hvertfall noe jeg kunne hente, ca. halvparten Grisekjører i Eco Pro for å komme frem! (Kjære Politi som leser dette. Bildet er manipulert slik at jeg skal fremstå som tøff) Cruisin USA(?) Fremme Denne kjekke doningen dundret hjemover når jeg kom. Han håpte jeg hadde en stor bil til å hente med.. og lo godt når jeg sa jeg hadde en i3! Ready Bam! Alt er ikke mitt, altså! Men alt er til E46 M3 - OEM Bakluke. - CSL-Fanger (@Gorg?! Har jeg kjøpt meg OEM? Nei, det er en replica til en kompis ) - To mystiske pakker? - To Karbonsplittere til CSL-fanger - En mystisk eske med noe snacks - To bensinfiltre God plass i i3s! Jeg sitter godt der! Loaded up og stroppet fast! Jeg fikk til og med et par kopper og ølåpnere Freser til Kvadrat for å lade. Rekkeviddeangsten flørter med meg! 12% igjen Når man lader en Elbil gjelder det å finne på morsome aktiviteter for å få tiden til å gå. Som f.eks. stram line.. ..med Jesus-tøfler. Det gikk ikke så bra Jeg tar meg heller en tur inn... ...på Kondomeriet! Sjokkerende nok så resulterte det i en gave til madammen! Lunsj. 99% etter 45 minutas. Greit det Så var det rett til Haugesund for å hente et par dekk på Postnord Fikk lett plass til det Hjemme i garasjen for å lempe av det som er mitt, før jeg kjører videre Kanongod plass! Hør her, Posten/Postnord/FedEx/Tollpost Globe/Alle sammen. Dere trenger ikke Semitrailere som sluker bensin! Elektrisk i3 er svaret! Klar for avlastning Passasjeren må ha sele! Fantastisk bil Mitt!
  2. 2 poeng
    Så var det de mystiske pakkene Pizza Originale! De som klarer å gjette hva som er oppi her får faktisk -10 kr. Ja, minus. De må gi meg 10 kr, for dette er en smule åpenbart Grå bakside ja, lukter originalt BBS.. Hmm Jadda, brand new Originale CSL-felger! Dagens bombe! Men kun framfelgene i denne omgang. Bakfelgene er på vei fra Tyskland, skulle vært her på Tirsdag. Sexy! Noen har gått amok med lakken på fabrikken, men la gå Hva med den andre pakken? Det var visst den andre felgen Hoho! Like vakker den også Samme spandable mann som har lakkert denne også Godt de er like hvertfall Besilte også originale ventilhetter, ventilinnmat og senterkopper. Selve ventilene er på vei Splitters nye splitterser, i karbonfiber De er faktisk ikke like kvasse/utstikkende mot midten som OEM CSL sine. Så det spørs om det blir en dyr investering (3.000,- per stykk(!)) om noen år Ja, også var det dekka! Rette typen! CSL ble levert med Michelin Pilot Sport Cup (1), så da falt naturligvis valget på neste generasjons Cup-dekk Cup 2! Jeg får heller stoppe og ta meg en blund om det skulle begynne å regne Hei hei, Michelin-mannen! Er det ikke sånn man tar bilde av dekk? Dette er bakdekka. Samme dimensjon som CSL ble levert med 265/30-19 Treadwear 180, noe som er veldig bra! (Det er helt elendig! Normalt er 400-500? ) Det tilsier hvor raskt dekket blir slitt Snadder Men to framfelger og to bakdekk, uten ventiler til og med, kommer jeg ikke langt med Så her er det bare til å vente
  3. 2 poeng
    Da blir det LCI lamper. Har fått tak i noen brukte i fin stand. 3.000,- 😎👌
  4. 2 poeng
    Werther

    Del hva du støtte på - en "spotte"-tråd.

    Har sansen for designet til RX7 FD. Denne 1993-modellen er US-import med venstreratt.
  5. 1 poeng
    Daniel.

    E90 2007 halogen angel eyes

    Neh, mange som bygge om til LCI front men lar pre-LCI lyktene være igjen for å få lik styrke på alle angel eyes ringene.
  6. 1 poeng
    Ikke verdens største oppdatering, men.. Har rattet en 2018 Peugeot 3008 i en ukes tid. M5en har vært til lakk og smørbrødlisten er litt kortere. Har nå fått ny bakfanger og diffuser m/slepekrokdeksel, samt lakk på disse. Den har også fått lakk på den delen mellom fanger og bakluke. 😊 Baken ser veldig clean og bra ut nå. Kjekt å slippe å se på et hull (slepekrok), dype riper i diffuser og sprekk/knust i hjørnet av fangeren. Et bilde til, fra når jeg kom hjem: Så har jeg forresten nappet ut eononen og solgt den. Kjøpte Dynavin igjen. Var mye bedre lyd, trøkk og equalizer i N6 (og sikkert N7), som jeg hadde i 330en. I tillegg en bluetooth som virker. Greit at de har dsp også.
  7. 1 poeng
    norbakken

    Norbakken's E23 728i - Interiørvask

    Har fått gjort litt smått med 7’ern i det siste, skiftet LMM og plugger. Tomgangen ble betydelig bedre, men den er fortsatt litt rufsete og ligger på ca 1000rpm, litt høyt altså. Kan virke som det er noe som skulle vært justert, eller at noe ikke er helt som det skal, klarer bare ikke se hva det er. Skal ta en ny CO-test på mandag for å få en oppdatert status etter ny LMM, men den er nok fortsatt litt for høy. Det lukter overhaling av topp til høsten... Ellers har jeg handlet endel kjedelige ting hos Koed for forhåpentligvis å få skuta gjennom EU når CO er klar 😎 De av dere som kan slikt kan jo se på tilstanden til de gamle pluggene, vet ikke helt om man kan lese noe ut av dem...
  8. 1 poeng
    Kan jeg ha knekt koden? Er rart det der når man holder på med ting . Får liksom ikke roet seg før enn finner årsaken . Hvorfor virker ikke park? Hvorfor vil den ikke virke på noen av gir? Sånne ting gjør meg usikker og nervøs . Tanker om ombygging ja alt mulig . Og jeg hadde jo synes det var gøy hvis Mini kunne brukt denne når hun fikk lappen . Det er jo grønn Touring med diesel som har vært hennes drøm og trist hvis vi måtte gi opp denne pga gir , kostnad til manuell . Så jeg heiv meg bort på verkstedet og tittet igjen . Husk at jeg har null peil på dette . Tok en titt på sjaltegafler og her var det noe som ikke stemte ..: Den akselen som er sort passet mistenkelig inn på den andre akselen med tupp på bildet .. Og den akselen fikk jeg bevegd. Muffens dette . Prøvde å bøye og tøye men turte liksom ikke hvis noe skulle knekke . Men en røyk ble til to og tenkte ,fader de må jo passe sammen .! Stort skrujern og og tunga rett i munn : Booom, ett klikk og park stod dønn !!! Å du milde Himmelske Gud hvor deilig 😀😀😀😀😀😀. Alle sjaltefunksjoner ser ut til å funke . Nå står den der den skal: Jeg har en teori hva som har skjedd her . Bil har stått lenge , ting har liksom satt seg , eier har røsket til og da har Aksel gått ut av feste. Flaks den ikke har knekt for da måtte jeg hvertfall byttet kassen . Men faren er ikke over enda . Nå skal det fylles olje og nytt filter , så ser vi . Og hvis den da funker , så skal eieren få lov å spandere flush på kassen. Igjen hvis det er dette ,ja da skal jeg skryte av meg selv . Aldri åpnet ei kasse noen gang . Men igjen , sikkert noe annet , ville jo vært utrolig .
  9. 1 poeng
    Werther

    Del hva du støtte på - en "spotte"-tråd.

    Gammel Pagode 280 SL med manuell kasse.
  10. 1 poeng
    Da var det update igjen . Og idag ble det fikset noe som gjorde at bilen ble helt annerledes 😀. Så starter fra begynnelsen . Sommer og sol er over oss igjen , og etter jobb , pakket jeg strandtingene og reiste på stranden meg og minsten . En deilig plass å sitte og slappe av etter jobb . Ikke verst dette : Likevel , var det en viss uro som plagde meg ,nemlig flass på bakskjerm . Så jeg tenkte , at ikveld skal den fikses , og jeg reiste hjem og planla litt . Etter en kaffi , satte jeg igang . Pusset først med maskin : Dette for å få vekk gammel lakk som var løs . Så gikk jeg over til pussekloss med 400 papir : Nå begynte ugjevnheter å slippe tak og våtslipte over her igjen : Tilslutt rengjøring og gammel boxer er jo perfekt til dette : Ferdig rengjort : Og igang med maskering : Så var det bare å sette igang . Grunning ble lagt på i mange tynne lag : Og sålangt , all good : Så lot jeg dette tørke , pusset lett med 1200 papir før jeg skulle lakke . Dette gruet jeg meg litt til , pga sig osv . Men med tungen rett i munn , la jeg første lag : Ingen drama enda og jeg fortsetter ,det begynner jo å bli bra jo: PS , vått på bildet . Så etter mange strøk og klarlakk , ser jeg at jobben , gav resultater : Dette ble jeg fornøyd med til å være en amatør . Ikke sig eller noe . Bilen ble hel igjen . Her må vi huske på at der er helt fersk lakk og noe forskjell er der . Dette skal nå tørke en uke, så våtslipes det og poleres etterpå , da tenker jeg . Og blankt ble det og : Som sagt , ser finere ut nå : Tulslutt dette : Mye lakkstøv osv men dette fjernes ved neste vask . For å si det rett ut , var dette gøy å få sånn resultat utifra de premissene jeg hadde . Forresten , denne uken skal den opp på bukk mest sannsynlig å sjekke , ja det vet dere 😃 uuiuuhhhh ,,, blir spennende .
  11. 1 poeng
    Cbrooen

    N47D20C Registerkjedelig motorhavari

    Ikke kjøp bilen. Bare tull med de motorene uansett. Forsikring eller ikke, det blir en byrde for deg om noe ryker. Sjansen er stor for at bilen kan bli dyr. Hørt mange historier og kjenner flere som har hatt problemer både med bensin og diesel bmw firer
  12. 1 poeng
    Kom en liten pakke i går 😁 litt jobb med senterene igjen men...
  13. 1 poeng
    Noen bedre bilder : Helheten er tilbake med frisk plast og blank lakk på fanger : Nå har jeg kun igjen polering /voksing bak og vi er ferdige med den jobben og takk Gud for det. For nå er det nydelig å dra frem hageslange og gi den vanlig vask ,for det kan vi nå. Fytte grisen,har hatt jobb med denne når jeg tenker tilbake . Men skal man redde en gammel enke ,må det brettes opp ermer. Viktig å få med seg nå at nå nærmer det seg veldig girfiks og blir det spennende? OH yes !
  14. 1 poeng
    Ok folkens ,da sprakk vi og gikk på vaskesmell og følgemde polering . Etter frokost ,bestemte vi oss for å vaske denne bilen og dessuten se om der er håp for lakk. En bil som har stått urørt siden 2008 og ikke vært rørt ,kan være gøy å shine opp men og en grusom utfordring. Til nå har har det vært begge deler. Så til dagens spm,kunne vi få liv i lakken igjen uten å risikere hellakkering? Ville mose forsvinne og ? Så vi satte igang. Våpen står klart : Som dere ser ,så er lakken meget matt og møkkete : Et par til : Altså forferdelig mye og ta tak i. Så hele bil ble druknet i Prickbort og derretter skummet : Etter spyling igang med vask: Det meste av dritt forsvant greit untatt på tak ,her ville ikke mose /grønske ikke slippe tak. Hverken Surfex,diesel ,ja ingenting hjalp . Da kom jeg på noe ......Nemlig denne : Det fikk fart på sakene og igang med skuring: Nå fikk jeg vekk det meste og ting ble mye bedre. Etter å ha spylt ,var det tørk : Alt nå ser jeg at den ble finere . Et til: Så frem med midler og pader : Rupes blå på blå pute får fjernet det meste og forskjellen er jo stor : Hele taket ble tatt i to omganger med blå Rupes,deretter to omganger med grønn ,så avsluttet med Collinite . Og ja jeg ble sjokka over at jeg fikk det såpass bra . Dette var jo gøy: Et til: Hvis dere ser på innlegget fra igår ,så ser dere taket. Sånn var hele . Desverre må jeg til en gang senere med noe mer grovt ,da jeg ikke fikk bort alt. Men selvsagt ble jo dette mye finere. Så til siden . Og ja det er håp: Samme prossess som tak når det gjelder rekkefølge på midler og dette var gøy. Plastfornyer : Og hvite blink: Ble fjernet og erstattet med oransje . Og la meg nå få lov å presantere en nybehandlet TDS : Husk sånn : Og nå sånn: Altså dette var siden og gud å gøy det var å få den fin igjen og lite bulker ikke minst. Samme prosess ble gjort på andre siden : Bedre bilde : Igjen speil effekt : Forskjerm: Panser blir byttet pga atcklarlakk er borte så ingen vits i å polere der. Nå er tak og sider tatt og det ble noe annet ,ja vi er fornøyde nå. Det har vært en grusom jobb men nå smiler vi bare. Front og bak tar jeg nå ila morgen eller tirsdag ,da jeg må lakke det sorte feltet på fanger. Det har vært grønt ,men er dårlig og stygt og lakker det opp. Så ja en stor jobb ble gjort og hadde ikke trodd at den skulle bli sånn. Som sagt ,så er det front og bakluke igjen,tå noe rust,på bakskjerm og fikse klarlakk på høyre bakskjerm,så er den heĺ. Er når jeg tilbake på tråden og bilder fra jeg hentet den ,at jeg skjønner det har blitt timer på den . Men nå ligner det en bil men igjen ,dæven mye å gjøre har det vært ja. Kommer front og bakupd snart.:) Regner med Mini kommer med noe og ,for hun har jaggu stått på. Nå gleder vi oss til Tds kjøring
  15. 1 poeng
    Ja vel dere , da er vi ferdig med looping og div . Mens jeg holdt på med siste finnish iform av bøying av rør til servo , ville eier ta seg av bremser foran og det skjønner jeg . Og etter 10 år i hvile ser man jo hvordan ting blir : For å si det enkelt , satt ting som sveist . Men Mini fikk løsnet alt og her skrues det: I og med der skal nye skiver på etterhvert , valgte hun ikke noe lakk og styr nå . Kun rengjøre og få bevegelse i tingene . En runde med stålbørste osv , gjorde ring bedre : Andre siden ble og tatt : Som dere ser , skiver er helt gåene . Men var viktig at vi fikk liv i dem pga det nærmer seg girkassefiks og da skal alt være iorden . Må lufte bremser tror jeg da pedal synker sagte inn når jeg holder den inne . Men så noe mer viktig , nemlig oppstart etter en laaaang pause og om servo var tett og virket . Nå var det frem med nøkkel og se om den startet like lett som i vinter . Glødet og vred om nøkkel . Kinnet og så vidt den dro rundt . Æsj, ... Ok , frem med min bil og startkabler , men ikke fader . Nå begynte det og å ryke av startkabler på lik linje som ut av huet mitt . Begynte en stund og miste motet og tenkte , hva et det nå da? Men kom på at polen burde skrues mer til og da dette var gjort , vrioom ,😀😀😀 Med en gang , og dæven nå sveiver den fint med Mobil delsyntetisk . Så ny olje og filter var på sin plass. Men servo hvilken vei gikk det ? Fylte på olje og alt er tett og virket som den skulle . Nå har den gått i 40 min og sviver pent og greit . Ny eksos må på da flexirør er gåent og det ryker noe grassat ut der og inn i bil ved rusing . En annen ting er at den ikke henger helt med ved rusing . Akkurat som den blir strupet. Men nytt dieselfilter og ny diesel vil nok hjelpe her og ikke minst få kjørt . Så egentlig nå foruten lakkfiks og polering , så er det igrunn kun girkasse igjen . Så ja , tror det har gått sånn som jeg planla til nå 😃 Mini var hvertfall storfornøyd ikveld og da er pappa og glad 😃
  16. 1 poeng
    Da har meg og pappa vært og handlet litt snacks til bilen min nemlig ny olje så skal vi få handlet oljefilter Så til helgen blir det bytting av olje noe som bilen sikkert har drømt om siden forrige århundre Kommer en update fra meg til helgen igjen 👍🏻
  17. 1 poeng
    Som sagt igår skrudde jeg og pappa en del, og jeg hadde fokuset på bremsene. Bremsene er som nye på bilen men pga at bilen har stått lenge var det veldig mye overflaterust. Dette ville jeg fikse opp i å ha i orden. igang med demontering og etterhvert fikk jeg det omsider av begge sider uten problem. Som dere ser var dette rustent og jeg bestemte meg for at jeg ville sandblåse dette. Tok delene bort på jobben til pappa og etter litt blåsing ble det rent og som nytt Fikk og pusset rent bremseskjold og calipter. Dette fikk jeg malt opp med arsanoel. Her er jeg igang bremseskivene og klavene fikk og litt pleie Dette er jobber som er godt å få tatt Nå skal dette etterhvert på bil igjen og samtidig blir det montert nye dempere nå. Vi er sakte men sikkert godt igang med tingene Skal prøve å bli flinkere til å oppdatere tråden! 👍🏻
  18. 1 poeng
    Litt off topic.. Var på påsketreff på mandag. Denne gangen deltok jeg kun som fotograf. Som på de to forrige treffene, hadde jeg et eget fotoområde hvor folk kunne trille innom og få et par kjappe og deretter hurtigredigerte bilder, helt gratis. Resultatene blir ofte så som så, men man gjør nå det beste med den en blir tildelt. Denne gangen slapp jeg å stå inni den mørke bunnen av parkeringshuset og fikk lov til å sperre av et hjørne av uteparkeringen. Håpet det skulle bli overskyet, men det ble nok knallsol og midt på dagen= skarpt og ubehagelig lys for bilder. På et slikt treff får man jo heller ikke velge spennende locations, tid på dagen/lysforhold, total komposisjon samt at bakgrunnen blir veldig begrenset. Egentlig litt mareritt, men deilig med varme også. Slik så fotoområdet ut (bilde lånt av A-A Media): Treffet ble veldig stort og vi knuste de forrige rekordene. Kom bl.a. 3 klubber helt fra Stavanger. Bergen Drift Team stilte opp, samt en drøss med firmastands. Vi hadde til og med mobilt kjøkken fra Pizzabakeren og en butikk som solgte snacks. Det var rundt 600 biler på utstillingsområdet og rundt 3000 mennesker som tok turen innom. Gatebil Magazine og Bygdanytt tok også litt bilder og intervjuet oss i crewet. Veldig kjekt at det slo godt an. Sånn ellers fikk jeg så mange påmeldinger til bilder at listene måtte stenges relativt tidlig og parkeringen ble så full at vi måtte stenge ned fotoområdet til fordel for flere plasser. Så jeg rakk vel bare å fotografere 10-11 biler. Det var jo litt synd for enkelte. Her er hvert fall noen av bildene jeg fikk tatt: Litt diverse: Så litt fra fotoområdet:
  19. 1 poeng
    Og brått var jeg her igjen . Deksel måtte på plass Idag bak i Og det skulle vise seg å bli ett helsike .. Her mangler det jo noe: Litt montering på gang av deksler : Men når dekselet var på plass , ville ikke luken lukkes . Dette problemet hadde jeg på min 34 og visste at låsen var problemet. Ved å benne ned stålet der hvor skruene står , tok låsen tak rundt låsepinne på karosseri. Her har jeg bøyd litt i stålet ved lås: Nå lukkes den helt ved litt makt . Tilslutt er alt montert og komplett: Nye klips og div , gjør at det ikke skrangler . Så idag etter vintervær og kulde , anser jeg nå denne ferdig innvendig med alt . Skal igjen støvsuge bilen nå etter mye dritt fra montering osv Men nå er det jo bare gøy. Hva skal vi nå til med tro ?😃 Nei nå tenker jeg at jeg polere opp døråpninger og ting rundt der . Så må jeg ha service på motor . Men aller først skal jeg fikse rusthull ved batterikasse . Det er Easy peasy og bare gøy .
  20. 1 poeng
    Idag var det mildt og bestemte meg helt enkelt å få ferdig siste småting i bil som liming av taktrekk samt sette i bakre del åv taktrekk. Idag skulle jeg bli ferdig med bil innvendig. Så før jeg monterte bakre del ,måtte hovedtaktrekk limes. Og det trengtes jo sårt : Spraylim på begge sider og 5 min tørk. Så stryke og strekke ,til slutt ferdig: Ser jo mye bedre ut . Fortsetter andre plasser: Løsnet de fleste plasser : Etter en times tid med liming og montering ,ble alt ferdig og da ser det jo helt ut igjen: Ett til : Altså nå er bilen totalt ferdig inni og det er deilig :). For å si det rett ut ,begynte jeg å bli lei. Var så mye å ta tak i samtiddig som at jeg ville ha ting helt og komplett. Fant noen bilder fra vi hemtet den og det har blitt en stor forandring og morro er det . Men ble gjort mer og kommer mer nå om få strakser .
  21. 1 poeng
    For å toppe denne tirsdagen ,valgte jeg å forsøke meg på takluken. Dette gruet jeg meg til og hvorfor ? Denne har garantert ikke vært åpnet på mange år og klok av skade ,kan dette få katastrofale følger hvis dette bukker under. Det første jeg gjorde ,var å skru ut motorene ,legge på litt fett på tannhjulene som drar virene rundt. Disse ble montert igjen. Så satte jeg i en umbrako og testet om lukene bevegde seg manuelt. Det gjorde de og det var jo et godt tegn. Så leste jeg instruksjonsboken nøye ,for her er det ikke bare å trykke . På disse er det jo mange funksjoner og motsatt kontra sedan. Med tørr kjeft ,trykte jeg på knappen på tilt .... Et knas og jeg ser en luke som går seeeeent opp Yes ingenting ødelagt og tilt virker : For en følelse :). Dette er jo et stort problem på de fleste e34 touringer. Men ville resten funke? Mens den stod på tilt ble det dynket Wd 40: Luken ble kjørt opp og ned mens jeg smurte og etterhvert gikk tilt lett. Etterhvert måtte jeg få beveget den andre veier og. Litt og litt ,så smøre: Tilslutt var jaggu frontdelen oppe og gikk fullstendig uten problem . Så var det bakre del. Her var det verre. Fullstendig utørket og her måtte den ha hjelp men etterhvert: Fikk jeg denne her delen og opp . Her ble det dynket og smurt ,etterhvert gikk den for egen hjelp og tilslutt åpnet hele jæskla taket seg : Nå er alt smurt opp med fett og det virker som bare det. At jeg fikk dette til ,er utrolig. For dette har stått så lenge at grønske har kommet på pakninger og inni. Nå er det hvertfall fikset og fungerer . En Touring med fungenrende Panorama tror jeg desverre ikke er daglig ettersom jeg har skjønt. Og dette skal vi bruke hver dag og smøre ofte. Ja dere ,dette er jeg rett og slett fornøyd med altså. Nå går det fremover men sikkert mange steg tilbake og.
  22. 1 poeng
    Idag har det vært en produktiv dag på Touringfronten. Startet 0730 med å finne ut hvorfor spylerfunksjon foran hang seg opp. Etter tips fra Viggo her på forumet, sjekket jeg ut et rele foran: Fjernet dette og alt iorden . Hadde og ut selve pumpen for rengjøring av punkter : Alt her funker fint nå og bra er det. Mini brettet opp ermene og tok et tak idag. Her er hun igang med rengjøring av luftfilter og slanger : Ikke veldig møkkete men godt å ha det på stell : Sjekket og ut turbo for slark og ikke nevneverdig slakke å finne . Alt dette satte hun sammen og ting ser bra ut . Mangler en klemme ved turbo , den blir montert senere . Så dere , var det denne berømte luken bak . Den har irritert meg noe syyyykt og jeg måtte ha den iorden . Røsket opp det jeg holdt på med på søndag og hadde oversett et brudd til . Lappet sammen alt igjen og nå virker alt som tåkelys og varme i rute . Men glassluke ? Ikke pokker !!!! Nå var gode råd dyre . Mengder med meldinger med Børvis , hjalp ikke . Tilslutt ble jeg forbannet og knuste plastdekdel i fillebiter , for å se hvordan denne låsetappen satt. Da så jeg at låsetappen stod skjevt og med litt luring og triksing , skjedde dette : Å du hellige jul og Jesus Maria for en lykke !❤️ Og fant ut hvorfor den ikke åpnet . Der bolten står skrudd fast , var det knekt i to : Dette ble pusset rent , limt med Epoxy og shimset. Og all mekanisme ble fettet opp : Etter dette , ble bolt justert og alt igjen fettet godt opp. Nå fungerer alt helt strøkent og meg og Mini er superglade . Vinduspusser og spyler bak er helt dødt. Det klikker i to releer bak , men dette gidder jeg ikke å bry meg om nå . Tar det senere. Viktigste var glassluke og lys . Nå i skrivende stund skal jeg til med takluke og se om jeg får noe liv i den .
  23. 1 poeng
    Finværet fortsatte Idag og oppdaterer like gjerne hva som ble gjort. På en bil skal der være baklys, bremselys , ja til og med blinklys.😃 Men var det dette på denne ? Neida , kun ett bremselys. Ellers var sokler og pærer borte , ødelagte osv. Så jeg hadde en svare sjau med å finne rette sokler og pærer. Takket være en inntakt instruksjonsbok , kunne jeg finne pærer som jeg måtte ha og hvilke sokler som skulle hvor . Etter å ha pusset irr på sokler , smurt litt tynt fett på dem , monterte jeg nye pærer som kona kom hjem med . Spørsmålet var jo om alt lyste og joda som et juletre : Dere husker sikkert skiltysene jeg fikset opp og nå er de montert : Og de lyser kjempegodt og klart . Gøy å vite at jeg fikset dem og fikk brukt de . Hvertfall når enn ser hva de koster nye . Parklys nye: Og det at lys som dette virker enda er jo utrolig og ikke minst komfortabelt å se på: indikator: Og som den samlemann jeg er , fant jeg et sett med hele tåkelys . De som står på bil , er ikke pene samt det ene festet er gåent . Men disse er hele : Men etter lagring , måtte de strekkes litt. Gammalt møkk: Og Surfex sammen med en god dusj , burde jo hjelpe : En god tørk , polering av glass , gjorde at disse ble mye bedre enn før "service". Så da var atter noe nytt klart for montering: Og plasten ble og balsamert: Igjen glad for at jeg ikke solgte dette . Noe jeg glemte og nevne , var at ryggelys virket og . Det er jeg glad for pga da vet jeg at der ikke er brudd i ledningene til luken . Blir nok mye updates nå fremover ja😀
  24. 1 poeng
    Følger opp her litt da , så den ikke dør ut her . Det nærmer seg stormskritt siste del av taktrekk. Dere husker sikkert den lille taktrekk biten som var muggen å fæl. Den skal i bil nå , for nå vet jeg at alt skal være tett og putter den på plass nå straks. Men har jo dette dekslet bak: Dette måtte fikses . Her manglet det klips osv . Løs filt : For at dette skulle sitte , så mattet jeg kjapt med pusseklut på plast . Igang med lim : Nye festepropper : Og en liten morgenjobb , gjorde at atter en del er ferdig , klargjort og skal snart monteres i bil: Men før dette monteres , må jeg se at alt av pærer osv virker . Alt av sokler er borte og sånt kan jo bli ett styr , mtp hvilke pærer som skal hvor og watt osv. Heldigvis har jeg sokler og det meste av pærene. Angående vindusdpusser og glassruten , hopper jeg over det nå . Tar det som kosearbeid til sommeren .
  25. 1 poeng
    Tenkte jeg skulle ta en liten update Er ikke så mye som skjer fortiden med bilen da vinteren ikke har gitt seg enda. Satser på at mildværet kommer nå for nå klør jeg i fingrene etter å skru litt e34 slenger med et bilde av bilen i vinterkulde
Vinnerlisten er satt til Oslo/GMT+01:00