Vinnerliste


Populært innhold

Viser innholdet med mest poeng fra 10/02/18 i alle områder

  1. 5 poeng
    Det skjer ikke mye nå for tiden, det drar seg derimot langsomt mot service tid. Ellers så har bilen hatt artig selskap i garasjen den siste tiden. Er så heldig å ha fått blitt bedre kjent med to artige biler, dog ikke BMW. Men det er jo så artig å utforske hva andre produsenter driver med. Ford Mustang, denne appellerer veldig til yankee nykkene mine som jeg stadig får. «Cravings» etter USA bli herjer litt etter at jeg solgte Excursion (visste jeg kom til å savne det beistet) A45 AMG. Sinnsykt hissig liten småtass, har aldri likt hverken firer eller eksos som smeller og braker. Med dette er bare helt vanvittig morro, kjører med åpne spjeld i eksosen hele tiden og vekker naboer og skremmer katter. 381 hester og firehjulstrekk, går som ei kule. Også er det sykt godt å sette seg i E34en, synke med i komfortable skinnstoler og lukke den solide døra. Dure avgårde i bedagelig tempo med M50en durende klokkerent der fremme. Man kan kjøre allverdens moderne råtasser, men ingen ting er som å komme over i vante og trygge omgivelser i E34en. Tror jeg må være litt rar...
  2. 2 poeng
    Lenge siden sist oppdatering så trengte vel gjerne ny oppdatering kanalen var noe for seg selv, masse vas egentlig.. helt sant lorris.. alt er jo bedre enn ingenting .. tommelen overlever , var langt i fra det værste, men var grusom smerter når det skjedde.. er sånt av og te at alle oppdatering kan ikke alltids være like spennende men er fortsatt kjekt å følge med på de små og store oppdatering i tråd Fikk gjort litt idag, fikk tatt ut hele interiøret inkludert gulv mattene.. for å ta av gulv mattene så må man ut med hele midtkonsollen, er noen skruer der så sigarett tenneren bak, 1 mutter i midten, også greit å ta av posen til håndbrekket og sånt. Noen bilder før eg startet å plukka ned interiøret ut etter en liten halvtime så var alt interiør ute.. var litt herk og få ut , men det gikk fint til slutt.. etter det begynte jeg å demonterte midtkonsollen da det MÅ ut for å få ut hele gulvteppe, kan ikke ta noen snarveier her.. litt dårlig kvalitet på bildene men.. men når man har løsna dem 2 mutrene pluss skruen nedi midtkonsollen så er det bare å dra den ut.. Når dette var borte så skrudde jeg vekk 4 skruer rundt klima anlegget så det ikke skulle følge med når jeg skulle ta vekk resten av midtkonsollen... fikk Tatt ut teppet etter mye om og men.. dette tok litt tid.. måtte vær talmodig og ta teppe ut.. pga satt veldig godt på fører siden der med pedalen for å lirke det ut , men det gikk fint til slutt... på passasjer siden gikk det fort, begynte å løsne fra midten ( har 2 delt gulvteppe. fikk dratt ut begge 2 teppene til slutt, og sånt så det ut.. Var faktisk overrasket bra synes jeg, er kun overflat rust , er mest overflat rust der med batteriet, ikke noe farlig.. så var veldig letta at det ikke var så gale som eg trodde.. så da blir det fjerning av rust av neste dagane og få på litt tectyl på gulvet.. Teppe som jeg tok ut må jeg nesten kaste, da det er råten og i dårlig stand, men har muligens funne nytt teppe til en ok pris Dette var alt for idag , men fikk gjort dagens gjøremål .. Induvidual interiøret mitt som skal bli sendt til en som skal shine og farge det opp igjen så det blir som nytt Et siste stemnings bilde etter jeg var ferdig Mvh
  3. 2 poeng
    Fantastisk insatts dere har lagt ned i denne. Imponert over alt du har fått gjort på under et år, spesielt med tanke på at du mangler garasje og bilen ikke var kjørbar, så der stod du, ute uansett temperatur for å få denne tilbake på veien. Har fulgt tråden anonymt siden i vinter men siden jeg omsider har skaffet eget prosjekt er det nok på tide å bli mere aktiv.
  4. 2 poeng
    Fredrik 90

    Tråden om BMW-nyheter/rykter/snakk etc.

    Jeg synes ikke at nye 3-serien likner på noen andre biler, annet enn litt Lexus bak. Men så ha Lexus fulgt etter BMW i over 20 år nå, så det er ikke rart. Jeg synes nye 3-serien var såpass spennede at jeg nesten vil se den live før jeg handler noe annet (G30 f eks). Mye takket være interiøret som har fått ett enormt løft. Skjermen sitter nede i dashbordet og løsningen med klimadisplayet mellom luft dysene likte jeg veldig godt. Jeg er veldig spent på motoralternativene, de normale diesel og bensin utgavene byr nok ikke på de store forskjellene. Der blir der to liters firere og tre liters seksere. Spent på hybrid utgaven, om den får sekser slik nye X5en får. Samt om de kommer med en helelektrisk utgave, ryktene skal nok ha det til dette. Tipper M3en kommer med firehjulstrekk 👍
  5. 2 poeng
    Mandagskveld og div klargjøring . Da måtte jeg gjør litt igjen . Det nærmer seg EU og har jo fri eksos . Jeg liker rene deler og bestemte meg for å shine opp delene til dette . Ikveld skulle frontrør få sminket seg . Her ligger det klart for puss : En runde med vinkelsliper gjorde susen og lakk står klar : Og mange strøk senere /: Rent og pent igjen : Resten av eksos tar jeg imorgen . Men faktisk så har jeg en sulplæis til dere som dukket opp på lørdag . Jeg hadde jo en langtur og var innom en kompis på veien . Han hadde noe han bare skulle kaste , og hva var det? Jo komplett baksete med nakkestøtter : Dette ville jeg jo ha da det er pent med nakkestøtter bak . Igang med demontering : Alt ute : Etter litt pause var jeg igang igjen . Ser litt bedre ut : Og etter rens ble jo dette fint synes jeg . Slenger ut noen ferdigbilder : Jeg har den tredje nakkestøtten og men glemte å sette den på plass . Må jo bare si at det er nydelig å kunne drive med sånn jobb isteden for feilsøke på motor og gir . Litt utlufting : Nå er det kun bittesmå ting igjen før EU . Og forresten , startet på første og går som en drøm Idag og 😃.
  6. 2 poeng
    Har vært ute å ratta i en bil som er en spotting i seg selv, A45 AMG Spotta en S500 Coupe med passende skilt Sto i ett lyskryss ved siden av en 458 Italia. Tenkte det var litt kult at det sto en Ferrari og en AMG i samme lyskryss i lille Arendal. Så kom det en sølv M4 i mot som jeg ikke tok bilde av, fikk bare ett dårlig ett av Ferrarien. Men kult med AMG, M og Ferrari samtidig i ett lyskryss.. Men det blir bedre. Mens jeg er ute en tur med denne AMGen i går, så havner jeg bak en Austin Yellow M3. Kjører noen kilometer bak denne, så svinger det fanken meg ut en Austin Yellow M4 foran den igjen. Hva er odsen for det? I lille Arendal? så i noen kilometer så kjører vi en liten men helt tilfeldig konvoi av 2x M bil og en AMG. Det var ingen treff i nærheten og bilene kom fra forskjellige retninger og kjørte til slutt i forskjellige retninger 👍 That made my day 😀
  7. 1 poeng
    Kolstad Jr.

    Tråden om BMW-nyheter/rykter/snakk etc.

    For meg er det i hovedsak linja fra bakre takstolpe og ned via bagasjelokk og støtfanger som minner om C klasse. Enig i at en bør vente til man har sett bilen "live" før man feller en dom.. Uansett design, så får en bare håpe at bilen er den perfekte blandingen mellom sport og comfort, som 3-serie alltid har vært kjent for 😊
  8. 1 poeng
    Hpi

    Ulyder drivverk foran m550d x drive

    En del modeller inkludert min egen har såkalte flytende Bremseskiver. Disse kan flekse bittelitt på hjullagerflensen og lage disse kjente klikkelydene når du kjører med sving. Det finnes en service bulletin på dette problemet, SI B34 05 17 Det de gjør er å løsne bremseskiva og pusser rent på hjullagerflensen slik at skiva ligger helt inntil. Deretter legger de inn en slags spacer før skiva blir montert tilbake. Denne lyden er ikke farlig men selvsagt litt irriterende. Den ulelyden du har i 70km/t og oppover er jeg dog mer usikker på Her er spacer : https://www.ecstuning.com/b-genuine-bmw-parts/disc-for-higher-coef/34106887529/ Det står også noe om hjullbolter men om disse er annerledes eller om du bare skal byttes vet jeg ikke 36-13-6-781-151 Her på 0:42 på denne videoen om det ligner
  9. 1 poeng
    Mortenej

    E34 520iA - onsdags update

    Tusen takk for velkomsten Så blir det spennende å se om jeg blir hekta eller ei. Målet er å få denne opp å gå å bruke som kose bil. Oppdaget desverre at bilen tok inn vann Seteryggen bak på venstre side var våt og det rant vann ned i dørken under baksetet. Virker som dette er en av de få gangene det har komt inn vann, for det var ikke tegn til gml fukt når jeg fikk tatt ut sitteputa. mye tørt støv og rask. Har fulgt med på trådene til flere E34 eiere her inne og forstått at takluke drenneringa er ei utfordring. Da var det bare å finne ei opplett byge som vi kaller det,.... Regner jo i ett sett her oppe. fikk kjørt takluka frem og tilbake, litt forsiktig og den kom seg sakte men sikkert. kjørte nok frem og tilbake et tyvetalls ganger før den åpnet seg helt. Tenker at her må jeg nok smøre opp. Fant frem en 3 mm vaier som jeg tilfeldigvis hadde liggende, og stakk denne inn i dreneringa, foran så tror jeg vaieren gikk helt ned, men bak så stoppet den etter ca 25 cm. Så da var det bare å få snudd bilen slik at fronten kom lavest, og baken opp. Deretter begynne demontering av baksetet og tak, og få dette lagt til tørk. best å få det våte ut av bilen raskest mulig. Det meste av vannet hadde rent bakover i bagasjerommet fant litt i reservehjulsbrønnen. Inne i kupeen fikk jeg løftet på gulvtrekket i baksetet, og her var det bare litt antydning til fukt på venstre side, mens høyre side er helt tørr. Og det beste av alt, ikke noe antydning til rust hverken i gulvet bak eller reservehjulsbrønnen. Var egentlig ikke tanken å ta takluke og interiør enda, men bedre å fikse dette å få bilen tett før jeg starter på hjulbuen. Så blir nok til at jeg snur på det og starter invendig. Takker for tips Bimmerlorris, tenker det blir ut med stolene og teppeløft foran også no. Håper jeg finner like fin bil foran som bak .
  10. 1 poeng
    Sand1

    Ødelagt termostat påvirker klimaanlegget?

    Det har nok det, blir luft i kjøleanlegget som lager luft lommer i varmeregistret som gjør at det ikke blir varmt.
  11. 1 poeng
    marhag11

    Hagen´s E24 635csi oppdatering!

    Ikke mye som har blitt gjort enda... akk fått flyttet alt i garasje og første pri nå er mer lys og litt varme😂 håper jeg får ordnet litt med det for får nesten ikke sove om natten når jeg ikke har gjort noe🙄🙄😂 tokk en kjapp motorvask før jeg tok den med hjem😍 ble ganske så rent og pent😎 litt polish og div så blir detta strøkent!
  12. 1 poeng
    Hva er bedre enn en F11? Jo det er to F11 👍 Greit med delebil da 😉😂 Greit å ha noe å stelle med, om man tjener en slant så er jo ikke det galt heller.
  13. 1 poeng
    sveigis

    E34 520iA - onsdags update

    Velkommen her på forumet:). Og grattis med hus og bil . Så jo ut som en pen Touring dette som sikkert blir bra når du hiver deg rundt med den . Disse bilene er jo fantastiske når de er i stand og det største dritet du kan eie hvis de ikke er istand. Etter å ha fikset opp to stk annbefaller jeg det viktigste på disse ,nemlig gå gjennom alt av foringer og kuler i forstilling . De blir fort sporete og vinglete disse hvis div i forstilling er ødelagt .Og da er gleden med e34 borte . For disse er deilige å kjøre når forstilling er iorden ,og igjen disse ER sære på dette . Mao gå gjennom alt det tekniske på denne før alt annet.Da er er det gøyere å gå igang med finnish ,når bil er bra og kjøre Rusten er jo en skikkelig utfordring desverre på disse og kanaler,traversinnfesting bør sees over . Ser mitt navn er nevnt angående Panoroma og bakluke,og ja jeg har hatt min tid med dette :). Men dette tar altfor lang tid å forklare her ,så ta kontakt med meg ,så skal jeg hjelpe til. Bakluken er ledningsbrudd garantert ,hører du det klikker i bryter når du trykker inn knappen ? Følg opp tråden her ,da det er gøy med sånne tråder og ikke minst,her inne er folk flinke
  14. 1 poeng
    Marius2002

    F80 M3 Sakhir Orange LCI II

    Synes de felgene der er knall og kunne vel heller ikke funnet et mer passende navn? Kjempefin bil forøvrig, følger med!
  15. 1 poeng
    Blir dessverre dårlig med reisebrev gitt Tar denne turen 15-20 ganger årlig da jeg studerer her nede, så dermed blir det ikke voldsomt spennende tur i mine øyne Kan ihvertfall love at jeg fyller hele tanken på 645 med 100-oktan, men vet ikke hvor mye det hjelper deg @ahj😂 Random ebay shopping Hva gjør du når du har for mye tid til overs? - Bestiller deler du egentlig ikke trenger til bilen Noe av det som gjør facelift E63 100 hak nyere mener jeg er LED blinklysene foran som har det lille oransje lyset konstant på samt at den blinker med knallsterke LED dioder. Etter litt undersøking fant jeg ut at dette er mulig å ettermontere, så da var det bare å finne disse til salgs for en rimelig penge. Det var enklere sagt en gjort, da det ikke er flust med deler til E63 sånn som det er til E60/E61/E39/E38. Men endte til slutt med: Dermed ble høyre lykt med styreenhet bestilt fra usa. Venstre lykt bestilt fra Oppland og styreenhet til den fra tyskland. Forskjell fra pre facelift og facelift Siden jeg ikke bytter frontlykter eller baklykter er planen å lage en adaper kabel til de nye LCI blinklysene og beholde lysmodelen Da er det bare å vente på å få dem !
  16. 1 poeng
    cossie er kult det men som jeg husker fra min ungdom så havarerte det støtt noe denna og gjorde første gang jeg sku leke litt knust diff
  17. 1 poeng
    N.E.W.

    Del hva du støtte på - en "spotte"-tråd.

    E36 Cab, nydelig Vespa smallframe og drømmebilen da jeg var liten gutt, deTomaso Pantera - lettere frisert.
  18. 1 poeng
    Werther

    Del hva du støtte på - en "spotte"-tråd.

    1977 Porsche 911 Turbo, 1978 Boble cab (med samme eier siden import i 1987...), 1981 Toyota Land Cruiser og to toppløse kamerater - Corvette C3 og 1956 Mercedes 190SL
  19. 1 poeng
    Da var del det som kan kalles en sesong avsluttning for Z3M'en sin del gjennomført. Var en liten "høst kaffe" treff hjemme hos noen medlemmer av BMW Z gruppa på FB. I kjent stil så arrangerte vi en liten felleskjøring ned til treff stedet. Noen bimmers folk var også med, @Havers og @KimH. Vi var vel 7 stk biler som dro sammen nedover, været var ikke helt å vår side i dag. Så ble kjøring med tak oppe Men vi kom da fram, etter å ha kjørt ruten fra Shell på Nygårdskrysset, via Ytre Enebakk , over Solbergfossen til destinasjoen (for de av dere som er kjent i dette området). Var mye gromt som kjørende men det var også mye gromt inne i lokalene. Så ble til at vi gikk mest rundt å siklet inne sammen med pølser, vaffler og kaffe som vi ble servert. Men vi merket at sessongen er på hell med få deltakere, så ble ikke fullt på parkeringen. Siden vi var så nærme Töcksfors, så tok vi oss like gjerne en liten tur over grensa hentet litt forsyninger:-) @Havers klarte selvsagt ikke å la parkeringsplassen være urørt som dere ser Så blir neste steg for Z3M å få litt vinterstell (olje bytte osv) før den skal parkeres i garasjen. 2.8'ern står slik i påvente av nye deler, som etter planen kommer på mandag. Så her blir det bremse oppgradering på alle 4 hjul + litt kjøle mods inn til skivene. Grunnen til alt rotet i garasjen, er fordi boden er i ferd med å bli utvidet for å kunne lagre litt mer der igjennom vinteren. Så sykler, hagemøbler, en liten 2.8 og gressklippere skal få lov til stå tørt og fint igjennom den kommende arktiske vinteren her på østlandet. Satser på å være ferdig med dette prosjektet ila starten på neste uke. Deretter blir det full prepping av 2.8 for litt kjøring på Rudskogen neste helg.
  20. 1 poeng
    Seter montert med ny lakk, kjennes og ser veldig bra ut! Litt blank enda før den får gjennomtørket. Så ble det også lakkering av felger, sølv passet ikke bilen i det hele tatt. Pusset ned og primet de, og skal få tørke før de klarlakkeres med De Bears Air Dry 😊 Lakkert med sort base, 2k-klarlakk neste for tur. Har sølv rivets som fulgte med felgene som er tatt ut nå, men vurderer nye i blue chrome eller red chrome..
  21. 1 poeng
    Rudskogen med M2, M3 og M4. Bremsene gått på jernet og snart ferdig med de og😁!
  22. 1 poeng
    Da er M5-instrumentpanel montert og kodet, og alt fungerer, bortsett fra lysene på turteller som jeg ikke tror er mulig å kode? Veldig enkelt å kode opp i ISTA-P, ingen problemer der. Det som forøvrig er interessant er kilometerstand på bilen, selger opplyste at den var gått 248 000, mens bilen sier 208 000, og historikk tilsier en tilbakestilling på ca. 20 000km, så jeg kom frem til at 228 000km var riktig, prøvde å sette kilometerstand til det men ble ikke kvitt "red tamper dot" (som indikerer feil kmstand), og eneste som fikk den bort var å sette til 208 000 som den stod på tidligere.. Har ingen anelse hva som har skjedd underveis her, men iflg. det jeg kan tyde fra kilometerhistorikk hos SVV så skal 228 000 være riktig. Lakk og klarlakk til skinnstolene foran er bestilt, hadde en plan med å lakke stoler og bakseter hvit, men orker ikke jobben akkurat nå så det får bli til senere. Legger ved noen bilder, fantastisk forskjell spør du meg Oljetempmåler hvor original forbruksmåler var fungerer også. (Fikk underveis i koding opp airbaglampe og feilkode på beltestrammer passasjerside, mistenker dårlig kontakt på setepluggen etter montering av stoler, men tom for arbeidslyst mot slutten av dagen)
  23. 1 poeng
    du skal vell ikke ødelegge denne fine bilen med å montere koppholdere til båt fra biltema ? synest msport krysset fortjener å få bli :) ellers meget pen bil som jeg ikke skjønner hvorfor det tok så lang tid for at en kjøper skulle dukke opp :)
  24. 1 poeng
    Pyrox

    BMW E30 325e M-Tech 1. Restaurering. S54B32

    Det går veldig bra Bilen er bortimot ferdig. Gjenstår litt småplukk. Kommer en stor oppdatering om ikke så lenge. Legger ved noen bilder fra rett etter lakkering
  25. 1 poeng
    Pyrox

    BMW E30 325e M-Tech 1. Restaurering. S54B32

    Liten bildeupdate 😊 Fått koblet opp vifte! Lagde eget ledningsnett for det, med rele og føler.
Vinnerlisten er satt til Oslo/GMT+01:00