Vinnerliste


Populært innhold

Viser innholdet med mest poeng fra 10/09/18 i alle områder

  1. 6 poeng
  2. 3 poeng
    Gleder meg til å komme tilbake til BMW i desember etter noen år uten!
  3. 2 poeng
    540is

    Fredriks alternative bimmerstråd

    Noen bilder av motorrommet til Wagner M1 turbo, fra Oldtimer GP 2011
  4. 2 poeng
    t06afre

    HHO Hydrogen E39 520i 2001 model

    NEI OG ATTER NEI det vil aldri fungere. Bruk heller pengene på en fyllekule eller hvis du er avholdsmann hiv dem ut av vinduet eller send dem til meg(så jeg kan ta meg en fyllekule). I fysikken er Termodynamikkens lover en av grunnpilarene. Det du ønsker å gjøre er ta en mengde "energi" og bruke den til å skape en større mengde "energi" det er komplett umulig å få til i følge Termodynamikkens lover. Det eneste du vil ende opp med er en bil som vil gi deg høyere bensinutgifter og koste deg mer penger. Hvis du ikke tror meg ring et eller annet norsk universitet med fysikkavdeling og rådfør deg EDIT: Moderatorer denne tråden bør stenges og helst slettes. Ved å se på emneknaggene tror jeg dette er et forsøk på å skape blest om et eller annet håpeløst idiotisk HHO som man kan kjøpe. Lenke til levrandøren vil nok helt sikkert dukke opp senere
  5. 2 poeng
    Walkabout

    F11 salgsprosjekt [solgt]

    Merker litt vibrasjon ved oppbremsing, så da har jeg bestilt inn nye bremseskiver- og klosser foran også, så skal alt bli på stell! For øvrig alltid tilfredsstillende å se regndråpene perler seg på lakken etter at Swissvax Shield er lagt på
  6. 2 poeng
    Emilsen

    Den store finn.no tråden.

    https://www.finn.no/130311548 Veldig pen bil og ikke minst annonse! Synd det ikke er sekser i den.
  7. 1 poeng
    t06afre

    HHO Hydrogen E39 520i 2001 model

    There’s a Sucker Born Every Minute......Det du IKKE forstår er at det er effektiviteten i alle leddene i din prosess for å skape hydrogen så er effiktiviteten langt under 1. Og som jeg sa fysikkens lover gir ikke rom for såkallet over "over unity" energi produksjon. "Free energy" er bare en myte som ingen har klart å bevise finnes, tro meg mange har prøvd. Vann er på ingen måte en energibærer. Det er å regne som asken som er igjen etter at gassene hydrogen og oksygen har reagert med hverandre. Ja hydrogen er brennbar gass. Men energien i den hydrogenen du klarer å utvinne er mindre enn den mengden energi du bruker på rive oksygen atomene fra hydrogen atomene i vann. Den enseste energibæreren i din kjede er bensin. Som du altså ender opp å bruke mer av ikke mindre. Du er et skoleeksempel på at veldig mye er galt i norsk skolevesen. Du er like optimistisk som en liten unge som panter en brusflaske og håper å nok penger til å kjøpe en ny flaske med brus
  8. 1 poeng
    Carlsius

    F11 salgsprosjekt [solgt]

    Utrolig morsom lesing og veldig lekker bil. Mørkeblå utvendig farge sammen med lyst interiør er en flott kombo. Særlig med nyrenset interiør Veldig lignende prosjektet mitt med E61 530d jeg hadde tidligere(bortsett fra at den ikke var kjørbar 😅), men så et godt tilbud på finn, kjøpte den, fikset den opp og la den ut til markedspris og tjente noen kronasjer for arbeidet samt brukte bilen i 5 mnd Fin oppdatering med Navi rammen, ga overraskende stor forskjell!
  9. 1 poeng
    Slavearbeider'n

    Systom's E46 330cd

    Synes treværk er kledelig med brunt jeg. Blir litt gubbepreg, noe som egentlig er litt kult siden 99% av de som kjører E46 synes det er gubbete. De fleste har stort sett sorte-, alu- eller carbonlister. Jeg var ikke noe fan av trelister da interiøret mitt var sort, men med brunt interiør fikk pipa en annen lyd
  10. 1 poeng
    Fredrik

    Fredriks alternative bimmerstråd

    Det engelske ordet "wedge" betyr jo kile, men det er mange biler som har en kileform uten å ha et direkte kantet design, som er det primære poenget i disse innleggene. Jeg tenkte derfor at begrepet "kant" design (fra "angular" design som også designet omtales som på engelsk) ga mer mening, men rett skal være rett - kileform er den korrekte definisjonen på dette designet... Uansett er jeg veldig fascinert av dette designet som den gangen Alfa Romeo Carabo ble presentert på Paris Motor Show i 1968 fullstendig må ha fått publikum ned i knestående. På den tiden hadde bilene primært et avrundet design så Carabo må ha virket ekstremt revolusjonerende og moderne, men også ganske passende i en tid da andre nye ting var reiser til månen og Concorde passasjerflyet som hadde en topphastighet på hele 2200 Km/t. Kulturelt fikk designet også stor betydning i form av en ganske signifikant minimalisme når det gjaldt boliginteriører på 70-tallet og ikke minst som et symbol på hva som teknisk var mulig. Danske Bang & Olufsen tok dette til nye høyder med futuristiske stereoanlegg som f.eks Beomaster som kom på markedet i 1976. Bang & Olufsen dannet på mange måter skole når det gjaldt moderne design og det som senere ble kjent som dansk design og ultimativt skandinavisk design. I filmens verden, som utover bøker og musikk i en tid før internett og Netflix, ble designet kjent igjennom filmer som f.eks James Bond "The spy who loved me" fra 1977 der Mr. Bond ratter en Lotus Esprit S1 under vannet (også populært kalt for "Wet Nellie"). Hver James Bond film var på denne tiden et kulturelt fenomen og det var alminnelig at filmene viste det mest moderne av tekniske ting og/eller rene fremtidsvisjoner...
  11. 1 poeng
    5 serie for alle penga. 530xd gjør god figur som arbeidshest. 520d trenger litt tlc
  12. 1 poeng
    TRF

    Fredriks alternative bimmerstråd

    Fine bilder av biler fra en annen tid Men med "wedge" menes nok "kile", som er den dominerende formen på fronten, sett i profil. Postet tidligere, men legger den igjen: M1 turbo (ikke procar) som det av ymse grunner aldri ble så mye av. Nydelige lyder, ikke noe alt for små turboer og lineær effektkurve her i gården nei!
  13. 1 poeng
    Nå var det på høy tid å få plukket sammen et aldri så lite reisebrev fra sommerens andre utenlandsreise - denne gangen bilferie med egen bil (ok, det er i praksis kona sin, så Mini måtte stå hjemme denne gang - jeg skulle flere ganger på turen komme til å ønske at det var Cooper S’en jeg rattet). Bakgrunnen for turen var deltagelse i et bryllup i Praha. For å gjøre en ferie ut av det, valgte vi å lage en rundtur innom Tyskland og Østerrike på veien til Tsjekkia og Praha. Turen startet lørdag 11. august og ruten var som følger: Tananger - Kristiansand - Hirtshals - Waldeck i Tyskland - München - Villach i Østerrike - Praha - Hamburg - Hirtshals - Kristiansand - Tananger. I løpet av de to ukene før denne turen fikk bilen nye Vredestein-dekk samt olje- og filterskift og vehicle check hos Bavaria. Rattet og forsetene fikk en runde med Swissvax skinnpleiesettet. Det ble i tillegg kjøpt inn dekkreparasjonskit på Biltema og en ganske så kjekk 12V-kompressor på Jula dersom uhellet skulle være ute. Dette, sammen med startkabler, originaljekken til Minien 1 liter olje og 4 liter spylervæske, ble behørig brukt til å fylle opp lagringsplassen under bagasjerommet. I tillegg ble Michelin kartbok kjøpt inn (fast rutine), kartene i bilen ble oppdatert til 2018-2 versjon, og bmw-routes.com ble brukt til å planlegge en cirka kjørerute for hver dag. Disse rutene ble sendt til ConnectedDrive og lastet ned og lagret i navigasjonsmenyen i iDrive. Vi begynte mykt, så første etappe gikk hjemmefra til Kristiansand på lørdagen, der vi overnattet hos en kompis til søndag morgen. Første fylling i retning dårligere vær ble foretatt på Ålgård på vei sørover, og bilen klarte seg med et snittforbruk på snille 0,51 l/mil på denne etappen. Uoriginale ladekabler i uoriginal 12V USB plugg får vel Magneten til å vri seg Fjordcat gikk klokken 06:45 på søndag morgen så vi måtte være der 05:45. Som sagt så gjort. En perfekt morgen for litt Polarbrød og bacon-ost på tube til frokost! Har sett litt diverse bilder her inne om hvordan folk har måttet parkere bilene sine inne på ferja, så var spent på dette. Kan ikke si annen enn at jeg var kjempefornøyd med plasseringen vi fikk: Vel framme i Hirtshals var det på tide å la bilen strekke på beina på motorveien. Av en eller annen grunn ville GPSen ha meg av E45 ca. 1 million ganger for å ta sideveier nedover når vi nærmet oss Århus, men jeg var trass og fulgte bare motorveien. Det viste seg å fungere bra. Min bedre halvdel fikk i seg et par reisesyketabletter på ferja for sikkerhetsskyld. De kicka inn når vi kjørte i land, så hun gikk glipp av Danmark. Hele Danmark. Våkna rett rundt grensa i Flensburg. Her ble det stopp for å bunkre opp djevelens drivstoff. Men vi trengte også drivstoff. Det fant vi i et område noen km vest for A7 sør for Flensburg; Globetrotter Lodge. Litt kjekkere enn veimat Deretter var det strake veien sørvestover. Noe kø var det på grunn av en ulykke og litt veiarbeid, men mye mindre enn jeg hadde sett for meg. Dette var min første opplevelse med Autobahn siden Hvite Busser-turen i 10. klasse for 14 år siden, så var fascinerende med en kjørekultur der de fleste var svært flinke til å lage sluse i midten av veien til utrykningskjøretøy ved kødannelse. Bilens kamera i frontruta viste seg å ha skremmende lang rekkevidde – den kunne tydeligvis se objekter i veien på flere kilometers avstand! Etter 10 timer på tur fra Hirtshals og snaue 90 mil kom vi fram til Schloss Waldeck ved Edersee. Et flott hotell med veldig fine rom, men hverken mat eller service var det vi vil karakterisere som femstjerners selv om prisen var det. Uansett et fint område og nydelig natur! Etter en god natts søvn satte vi kursen mot München på fine tyske landeveier med 70 og 100-grenser. Jeg er co-pilot for dagen, og hadde full hyre med å kryssjekke GPS-kartene og Michelin-kartene med virkeligheten. Etter ca. en time kom vi til Bad Hersfeld der jeg hadde bestilt time hos den lokale BMW-MINI forhandleren for bytte av bremseskiver og klosser framme. Fikk beskjed om at både skiver og klosser foran var helt utslitte. I tillegg ble klossene bak også byttet. Så lærte jeg atter en gang at den generelle oppfattelsen av den tyske mentaliteten som effektiv og punktlig er en sannhet med kraftige modifikasjoner. Det tok nærmere 4 timer fra vi kom inn - punktlige til timen - til bilen var ferdig. Og det skulle ta 2,5t. Men jeg har erfart det samme flere ganger i jobbsammenheng så ble ikke overrasket. Men det skal de ha – bremsene ble behørig innkjørt av kundebehandler som kjørte bilen i drøye 10 minutter før tilbakelevering og før vi la oss ut på Autobahn i 160km/t. Neste etappe på drøye 3,5t gikk i ett til München, på en blanding av landeveier og Autobahn. Kødannelser kombinert med dynamisk guidance og RTTI sørget for noen kjekke omveier. Vel framme på et kjempekoselig, nytt, lite, familiedrevet hotell i sentrum - Hotel im Hof (anbefales på det sterkeste!) - ble Firer trygt parkert inni bakgården, oppå parkeringskjelleren deres. Ja, de har en bilheis, asian style! Utsikten fra rommet var upåklagelig, jeg kunne sitte oppe å følge med på bilen hele natta: Dagen etter var det selvfølgelig tur til BMW Welt og Museum. Kunne nok brukt mye tid på Welt, men det var museet som definitivt fanget min oppmerksomhet. Det fleste nye BMWer og Minier kan en jo se hos forhandlere, men museet byr på hele historien fra start til nåtid til framtid, generasjoner med modeller i perfekt stand, konseptbiler og ikke minst teknologiutviklingen som har funnet sted i hele perioden. Å se rørrammeverket på en 328 stå side om side med karbonfibermonocoquen til i3, og se en bacheloroppgave i transformerbare karosseripaneler utstilt, det er Den Hellige Gral for meg. Parkert under Welt: Men noe kjekt var det da å se på Welt, bl.a. Mini Electric concept. Råstilig bil som er på vil-ha-listen, men som tradisjonen tro nok blir noe dempet i produksjonsutgave. Z4 concept, som dessverre ikke ble så gjennomført i produksjonsutgave som i konseptutgave gjorde seg heller ikke bort. Etter et par timer her satte vi oss i bilen og pekte ut kursen mot Villach. Det ble stopp på grensa for å fylle diesel og kjøpe motorveioblat for Østerrike. Turen sørover gikk via Zell am See, og deretter inn på vei 107 Grossglockner Hockalpenstrasse, en utrolig kjekk vei å kjøre, spesielt da vi klarte å komme oss raskt gjennom bommen på vei inn til alpeveien og dermed foran alle bobilene som lå foran oss på vei inn. Det kostet intet mindre enn 36 euro å kjøre denne strekningen, men absolutt verdt opplevelsen. Dessverre var det regn og tåke denne dagen, så vi brydde oss ikke med å stoppe på toppen for å se på en utsikt som ikke var der. Vi stoppet heller på vei oppover. Nedover bar det gjennom østerrikske landsbyer, vakker natur og knutepunktet Lienz. Anbefaler absolutt denne ruta om en ønsker litt naturopplevelser på etappene sørover i stedet for å ta motorveien som er temmelig kjedelig. Ankom kurbyen Villach helt på grensa til Italia der vi hadde booket oss inn på et spahotell med varme kilder. Warmbaderhof Villach. Tipper vi dro ned snittalderen ganske kraftig, da det var mange rullatorer, krykker og knekte lårhalser som skulle bli leget av de varme kildene der. Historien til stedet og bygget er uansett veldig interessant for de som er interessert i slikt. Le Gran Coupé i fasjonable omgivelser: Parkert Firer: Parkert Firer på ny plass mellom finere biler. Hjalp på nervøsiteten. Dagen etter hadde bilen så mye sevjeprikker og blader på seg at OCD’en min fikk litt for mye å forholde seg til. Så det ble googlet iherdig på tysk etter nærmeste selvvask for avspyling. Der møtte jeg en hyggelig lokal BMW-entusiast. Strøken F30 318d som hadde rullet intet mindre enn 270000km, fortsatt på original turbo og manuell girkasse. Tydelig at slitasjen med mye motorveikjøring her er mindre enn hjemme. Han sponset meg attpåtil med en ekstra euro da jeg gikk tom for småpenger til avspyling. Etter et par dager med avslapning, treningstur og litt lunkne kilder var tiden inne for neste sted på ruta; Praha. Men først tok vi turen innom Villach sentrum for å fylle opp den tomme kjøleboksen med det vi liker best; italienske skinker, burrata-mozarella og oster fra en liten salumeria og kafé drevet av helt ekte italienere. I god italiensk ånd tok de kun kontanter. Ved oppstart igjen valgte navien å gjøre seg vrien – veiledning fungerte plutselig ikke, ingen ruter ville kalkuleres eller vises. Etter massiv googling (ikke på tysk), telefonsamtaler med en hyggelig kundebehandler hos BMW Norge som hardnakket påstod at systemet hennes fortsatt viste at jeg hadde 2015-2 kart og dermed måtte oppdatere, fikk vi hjelp på Facebook. Bilen måtte stoppes, låses og få være i fred 15-30min til humøret letta litt. Det testet vi ved lunsjstopp i Flachau senere på dagen og fungerte bra. Heldigvis! I mellomtiden kjørte vi den fantastiske Nockalmstrasse som viste seg å være – etter min mening – flere hakk kjekkere enn veien ved Grossglockner. Skog, grønt gress og noen nydelige svingkombinasjoner: Navigasjonen oppe og går igjen etter lunsjstopp i Flachau og påfyll både for oss og bil. I området her så vi også den eneste norske bilen på flere dager – attpåtil med RL-Stavanger-skilter. Resten av turen gjennom Østerrike var en ren og skjær motorveiaffære, men det er greit å kunne forflytte seg raskt av og til, selv om 130-grensen føltes litt meningsløs etter å ha kjørt gjennom Tyskland i stort sett fri fart. Resten av etappen til Praha gikk nesten i ett, og vi var mer opptatt av å få med oss naturen, landskapet og landsbyene rundt enn å ta bilder, så neste stopp i reisebrevet er ved ankomst Praha. Ok da, to bilder ble tatt på veien: Når vi ankom grensen mellom Østerrike og Tsjekkia ble vi møtt med et tydelig veistandardskifte fra firefelts motorvei til tofelts landevei helt fra grensa til en time sør for Praha, samt kasinoer. Mange kasinoer. Og skilter med dødningehoder og advarsler om landeveisrøveri. Etter ca. 8 timer på tur - parkert på parkeringsplassen utenfor parlamentet i midt i Malá Strana i Praha, der hotellet vårt var nærmeste nabo. Ingen videoovervåkning, men beskrevet som en av de sikrere plassene å parkere bilen sin i byen grunnet parlamentet. Første gang kjørte vi rett forbi og oppdaget ikke parkeringsplassen før det var for sent, så vi måtte ta en runde til i sentrum før vi traff på innkjørselen. Det gikk overraskende greit å kjøre i Praha, måtte bare være litt «på» og litt aggressiv. Godt jeg hadde en co-pilot som tok rollen sin alvorlig . Praha er nok en by mange her har vært i, så skal ikke bombardere dere med bilder derfra, men noen er det plass til. På bryllupsdagen tok jeg meg en oppdagelsesløpetur for å se litt mer – det er umulig å ikke legge merke til hvor mye historie som ligger i disse bygningene, og samtidig tenke over hvor gamle de faktisk er. Drømmesykkel: Bl.a. strakk bygningen som huset hotellet vi bodde på, Hotel Three Storks, seg helt tilbake til 1300-tallet da det var et bryggeri grunnlagt av augustinske munker. Kjelleren er bevart i samme stil. Dagens bygningsstruktur strekker seg tilbake til 1600-tallet, mens fasaden stammer fra slutten av 1700-tallet. Gran Coupé med hotellet i bakgrunnen: Fruen i huset klarte også å få kjøpt seg en puff som egentlig ikke var til salgs, da den var en del av interiøret til en designbutikk vi var innom. Imponerende. Den endte opp som blindpassasjer i baksetet. Resten av baksetebagasjen var for øvrig behørig sikret med sikkerhetssele hele reisen, jeg var lite lysten på 180 km/t på Autobahn med en usikret koffert i baksetet. Etter fire netter i byen med et fantastisk bryllup, rå bryllupsfest og masse god mat og mye fint å se var dagen kommet for å sette kursen mot Hamburg – denne gangen kun motorvei for raskest mulig forflytning. Det ble en liten de-tour da navigasjonen ledet oss av motorveien og inn på en sidevei rett før vi nådde kilometervis med stillestående kø forårsaket av en kollisjon. Det viser seg at dynamisk kjørerute og RTTI fungerer bra, for når vi kom inn på motorveien igjen var det ikke en bil å se i vår kjøreretning så teknologien gjorde absolutt jobben sin. Lunsj hadde vi på en gresk restaurant i en tysk spøkelsesby med nedlagte fabrikker. Husker ikke navnet på byen, og tok heller ingen bilder 😛 Så kjørte vi forbi den andre norske bilen på vår ferd - denne gang en G31 520xd. Framme i Hamburg sentrum og godt parkert ved siden av en bil av nesten samme kaliber som Fireren – en 991 i en aldeles rålekker gulfarge. Hotellet Sir Nikolai kan for øvrig anbefales på det varmeste – stilig interiør og rom, veldig bra frokost. Dagen etter var det duket for siste etappe – Hamburg – Tananger. Det skulle å vise seg å bli en drøye 14 timers tur inkludert overfart fra Hirtshals til Kristiansand. Siste fylling før grensa: Vi tok oss også tid til en stopp på tollkontoret i Hirtshals for å få tilbake den tyske momsen på bremsedelene brukt på service i Tyskland. Fakturen fra forhandler ble stemplet av det danske tollvesenet og sendt tilbake til forhandler i originalformat når vi kom hjem for tilbakebetaling. Overfarten gikk smertefritt, vi fikk om mulig en enda bedre plass på ferja enn på vei ned. Hjemme ved midnatt til 22. august, og kjørecomputeren ble foreviget: Kort oppsummert frister dette til gjentagelse, men da med mer tid på plassene vi besøker. Var MYE kjøring hver dag, men gikk fint da det bare var oss to. I tillegg fikk vi sett og opplevd mye på kjøreetappene som en på en «vanlig» ferie ikke får opplevd. Og sist men ikke minst; bilen leverte varene både som svingsluker og autobahnlokomotiv! Oppdatert med kartutsnitt over ca. rute:
  14. 1 poeng
    BjornarHS

    Den store finn.no tråden.

    https://www.finn.no/129551814 Tøff 207 med artig motor, får fort go-kart følelse i desse
  15. 1 poeng
    Etterlengtet skinnrens 😮
  16. 1 poeng
    viggo E34

    1988 E34 535ia :)

    Må vel skrible litt når en først er hjemmom fått kjørt på noen mil, men ikke vunnet å gjort noe her ang utbedring av risting enda... Kun kjørt litt å fylt bensin Må nokk se over fordeleren når jeg er hjemme neste gang, er litt endring i turnus støtt så bare hjem å stemple denne gang... Men fjusker litt noen ganger, spes om d er fuktig ute Ellers var jeg innom scandicshine en tur i går, der ble det kjøpt inn no ny såpe å forvask som måtte testes, glemte så klart bilde før vask men skitten bil ble ren gjenn. Ellers ble det en forsinka bryllupsfest helga man var hjemme
  17. 1 poeng
    Mandagskveld og div klargjøring . Da måtte jeg gjør litt igjen . Det nærmer seg EU og har jo fri eksos . Jeg liker rene deler og bestemte meg for å shine opp delene til dette . Ikveld skulle frontrør få sminket seg . Her ligger det klart for puss : En runde med vinkelsliper gjorde susen og lakk står klar : Og mange strøk senere /: Rent og pent igjen : Resten av eksos tar jeg imorgen . Men faktisk så har jeg en sulplæis til dere som dukket opp på lørdag . Jeg hadde jo en langtur og var innom en kompis på veien . Han hadde noe han bare skulle kaste , og hva var det? Jo komplett baksete med nakkestøtter : Dette ville jeg jo ha da det er pent med nakkestøtter bak . Igang med demontering : Alt ute : Etter litt pause var jeg igang igjen . Ser litt bedre ut : Og etter rens ble jo dette fint synes jeg . Slenger ut noen ferdigbilder : Jeg har den tredje nakkestøtten og men glemte å sette den på plass . Må jo bare si at det er nydelig å kunne drive med sånn jobb isteden for feilsøke på motor og gir . Litt utlufting : Nå er det kun bittesmå ting igjen før EU . Og forresten , startet på første og går som en drøm Idag og 😃.
  18. 1 poeng
    norbakken

    Norbakken's E23 728i

    Fikk endelig byttet kupévifte på e23’n i dag, og nå blåser det (bortimot lydløst) i luftekanalene igjen. Nå må jeg ta en titt på varmereguleringen og wieren som vel åpner og lukker noen spjeld, sitter bom fast virker det som...
  19. 1 poeng
    Testkjøring del 2 Igår bestemte jeg meg for å kjøpe prøveskilt for idag. Og etter frokost , var det bare å brette opp ermer og være forberedt på dagen . Idag, skulle den testes av det mer harde slaget og se hvordan den oppførte seg gennerelt på litt større veier som E18 . Ikke minst kø og rush iht tomgang og temp. Startet særs forsiktig med å hente Mini og Derretter en rolig tur opp til en nabokommune . Ingen overraskelser så langt . 3 mil senere , var vi hjemme og olje og vann ble sjekket ut Alt bra. Mamma Sveigis ville og teste den og hun hadde den til butikk og likte den knallgodt, var noe annet en det stive grønne greiene mitt med barnestoler 😀😀;(M5 stolene ). Hun handler og jeg knipser . Første handletur på hvertfall ti år : For bilen altså 😃. Vi tuslet hjem og slapp henne av . Jeg skulle bare Idag og kun det . Må jo være ærlig med dere og si at jeg har jo hele tiden vært litt sånn skeptisk til jobben jeg gjorde på kassen , så idag skulle vi se om den holdt mål . Det første jeg gjorde var å ta bilen ut på E18 og dro godt på ut aks feltet.Girene dette på plass sømløst , Puhh . Og nå er den i sitt rette element , nemlig E18 : Det er lenge siden sist gitt . Og lock up og kick down funker . Som dere ser så er turtall feil , dette med lock up: For en digg bil å kjøre sånn helt ærlig .Enn merker den drar godt nå og er kjempefin i girene , ja helt utrolig Jeg endte faktisk i Kr sand før jeg satt nesen hjem. Men nå på vei hjem , skulle den testes . En ny sjekk av vann olje og alt bra nå og . Nå skulle jeg se om gir og motor samarbeidet samt Sportfunksjon på kassen . Gamle E18 ble tatt hjemover og her skal jeg love dere at den fikk testet seg . Kort fortalt , det var høyt turtall , bråbrems , brå akselerasjon ,manuell sjalting , tyning av alt KUN for å se om jeg hadde gjort jobben og at gir var iorden . Og vet dere noe ?? Den funket , respondere som bare det absolutt alt sammen 😀. Nå er den såpass villig at hvis jeg trør på gassen ut et kryss , så slipper den bak , og det gjorde den ikke før . Så disse milene denne uken har den hatt godt av. Men etter hardkjør måtte jeg lande litt og fant en rasteplass : Flott plass : Denne her derimot: Den ville ha mer kjøring og det ble det . Måtte stoppe på en kjent plass som var en stor bensinstasjon på gamle E18 . Nå er det kun pumper igjen: Jeg sitter alltid og drømmer når jeg kjører på sånne plasser med e34ene . Da disse var nye , var jo dette populære plasser og stoppe . Hvordan type folk hadde disse bilene ? Var det folk som var nøye , satt ute og spiste og så på den vakre bilen de hadde kjøpt , eller var det hastenede forretningsmenn som hastet ? De svarene er nok begge 😀 Et til : Så ett sammendrag av turene idag. Girkassen friskmelder jeg for den funker . Motormessig velger jeg å si den går som den skal . Understellsmessig noe klunk i front og klunk bak når jeg slipper pedal . Altså bilen funker som fy fader og dere vil ikke tro og deilig det er etter all slitet .😃. Så her er milene for Idag: En praktfull lørdag dette 😃
  20. 1 poeng
    sveigis

    Oppkjørselen - E46 320dat stahlgrau -

    Disse oppgavene du gjør på bilen din,vil betale seg senere.:). Bra jobbet og gøy å følge . Jeg liker tråder som dette med litt fiks og stell
  21. 1 poeng
    Gabz

    Gabz' E92 330XD

    Mange takk, Marius! //////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////// Får ta en kjapp oppsummering av dag én og to med bilen. Fløy opp fra Gardermoen til Kristiansund på mandag morgen. Og etter en besiktigelse og prøvetur gjensto det kun å laste bilen med alt som fulgte med av hjul og diverse. Før jeg kunne reise med god samvittighet måtte også første modifikasjon (heller demodifikasjon) gjøres. Denne fæle greia måtte vekk og heldigvis fulgte den originale med. Byttes dog ut med ZHP snart. Så var det bare å sette kursen hjemover. Noen stemningsbilder underveis. Atlanterhavsveien: Videre nedover. Nærmer seg nå, liten pause for å strekke på beina over Dovre. Nord-Elvdal. Bikket også 160k på vei hjem. Og endelig hjemme og klar for en velfortjent vask etter en solid 75 mils tur. Noe som trengtes.. I dag har jeg bare brukt tiden til å cruise rundt og kose meg med nyanskaffelsen. Fikk også tatt turen innom @Nautiluz idag og planlagt litt på stereo-fronten i bilen. Ser nå ut til at handlelisten blir som følger: Blir da selvsagt bygd ordentlig custom kasse baki osv. også. Gleder meg veldig. Venter dog til E28 er solgt før jeg setter igang med det.
  22. 1 poeng
    norbakken

    Norbakken's E23 728i

    I dag var det klart for ny CO-test og jeg skal ikke påstå at jeg var helt uten puls da jeg hentet skuta etter endt arbeidsdag og ventet på resultatet. Forhistorien er jo at ved forrige måling på EU i vinter så spøy den ut 8,5%, noe som er aaaltfor høyt. Prioriteringen har derfor vært å få ned CO samt jevnere tomgang. På papiret jeg har i hånda i dag står det at CO-en er 2,14%!! 🎉🎉 Det hjalp altså veldig med ny LMM, plugger, samt justering av tomgang 😎 Mekanikeren syntes fortsatt bilen lukter vondt, så nye ventiltettinger må nok til, men jeg er et stort skritt nærmere skilt på skroget igjen! 😀 Hurray 😎
  23. 1 poeng
    Nei, fysj å fysj. 3 delte gromhjul er det eneste rette her.
  24. 1 poeng
    Marius Krokdal

    Prosjekt ubrukelig - E46 sedan

    Fikk noen av tingene jeg hadde bestilt i posten i går så ble montert med en gang Sorte N-merker og nye skilt: Nye side blinklys: Før Etter Åsså alcantara gir og handbrekkpose
  25. 1 poeng
Vinnerlisten er satt til Oslo/GMT+01:00