Vinnerliste


Populært innhold

Viser innholdet med mest poeng fra 10/11/18 i alle områder

  1. 2 poeng
  2. 2 poeng
    Nice👍 da er det bare å sette seg ned å vente på gratis underholdning (For min del, for deg blir det vel langt fra gratis😅)
  3. 2 poeng
    Takker @Saltkjelen! Helt enig Nå blir jeg bare glad av å gå mot bilen med skiltet montert fremme, før var det nesten litt "sukk" Småfjong profil Fikk en hyggelig kommentar på Instagram fra leverandøren av setene mine Litt kult at de stalket meg opp og kommenterte I tillegg har jeg plutselig nådd 2000 følgere Gøy altså Får spamme litt bilder så @Designer blir glad Ellers bor den stille og rolig på plassen sin CSL-i-fise-ringen av motoren har selvfølgelig blitt utsatt igjen, igjen. Monterings-duden som skulle hjelpe meg måtte reise ut på jobb før tiden, så montering skjer når jeg kommer hjem fra Belgia
  4. 1 poeng
    Nyheim

    2003 320ci Clubsport

    Pen E46 Clubsport selges. Se finn-link https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=121440264
  5. 1 poeng
    Streaxu

    Off Topic-tråden, versjon 4(?)

    Meninger har folk om bredda stålfelger på bmw da? Fått sammen ene felgen til vinterhjula som skal på e36 "winterbeater" idag, 17" Insignia felger som ble 11" breie bak å 9.5" foran
  6. 1 poeng
    De som er opptatt av de små detaljer, har ikke sett noen som fremhever sine felger med ventilhetter som er originalt BMW tilbehør.
  7. 1 poeng
  8. 1 poeng
    Frode D

    F31 316i Safirsort | Innom SVV

    Leverte bilen inn hos Jæger idag for å få sjekket tannstang og bytte rails på taket (pga irr som nevnt tidligere). Satser på å få den tilbake i morgen. Samtidig fikk jeg hentet Senkesettet jeg bestilte hos laaav.no for en stund siden. Endte opp med noe helt annet enn planlagt (mtp pris), nemlig KW V2 by Gepfeffert. Det vil si at det er et lavere sett enn standard, med racing-fjærer, camberjustering og ikke minst med tuv! Kjøpte noen RS2 tidligere i høst og de trengte litt (les:mye) omsorg. Følgende er gjort: - Nye ringer i rustfritt stål ( kjøpt hos SD Wheels i UK) - Nye Titan-ventiler - Polert opp igjen OEM Titanbolter - Lakkert senter matt sølv (matcher lister på bilen) Må bare få bilen tilbake nå 😁 forskjellige mutter for å se hva jeg liker best. Og så har jeg jo bremsene liggende fra E91, så de skal få seg et strøk lakk.
  9. 1 poeng
  10. 1 poeng
    t06afre

    Den store finn.no tråden.

    Man kan jo være litt glad for at smak og behag er litt ulik fra person til person. Det hadde jo vært svært kjedelig om alle biler ble levert i bare grå farge.
  11. 1 poeng
    Daniel.

    Den store finn.no tråden.

    Sikkert noe sånt
  12. 1 poeng
    Walkabout

    Den store finn.no tråden.

    Denne her likte jeg - lurer på hva et stort sår er, hvis dette er et "lite sår"? https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=131211238 Vi ser jo også at hele fuckings felgen som er borterst er skikkelig skjev, men det er ikke verdt å nevne noe om i annonsen
  13. 1 poeng
    Stian

    Den store finn.no tråden.

    https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=131149681 Spesiell farge? Synst den var fin eg.
  14. 1 poeng
    Begynner å like denne greia 🤙#328
  15. 1 poeng
    Frisørbiler er tøffe de også:-) bilde: Baastad Photography
  16. 1 poeng
    Fredrik

    Fredriks alternative bimmerstråd

    Doug DeMuro har skjønt det og han har så uendelig rett... E38 er den beste og fineste 7-serien - og perioden da E38 var på markedet var BMW utvilsomt på sitt aller beste. Tenk bare... E46, E39, E38, E53 (X5) og E52 (Z8). E38 er også den siste modellen der Claus Luthe (E30, E34, E31, E36 og E32) var involvert i designet på en BMW... Apropos rattet ("comfort") så hadde jeg det samme i min E46 og selv etter nesten 340000 Km ble jeg aldri lei av akkurat dette rattet. Det er kanskje ikke det mest sportslige og fancy rattet man kan ha, men du verden så effektivt og komfortabelt det er i daglig bruk. Jeg savner å sitte bak akkurat dette rattet og jeg savner virkelig hydraulisk styring. Det er nesten så en skikkelig kalibrert hydraulisk styring alene kan få meg til å kjøpe en eldre BMW som f.eks E46 eller E39 i dag...
  17. 1 poeng
    Nå var det på høy tid å få plukket sammen et aldri så lite reisebrev fra sommerens andre utenlandsreise - denne gangen bilferie med egen bil (ok, det er i praksis kona sin, så Mini måtte stå hjemme denne gang - jeg skulle flere ganger på turen komme til å ønske at det var Cooper S’en jeg rattet). Bakgrunnen for turen var deltagelse i et bryllup i Praha. For å gjøre en ferie ut av det, valgte vi å lage en rundtur innom Tyskland og Østerrike på veien til Tsjekkia og Praha. Turen startet lørdag 11. august og ruten var som følger: Tananger - Kristiansand - Hirtshals - Waldeck i Tyskland - München - Villach i Østerrike - Praha - Hamburg - Hirtshals - Kristiansand - Tananger. I løpet av de to ukene før denne turen fikk bilen nye Vredestein-dekk samt olje- og filterskift og vehicle check hos Bavaria. Rattet og forsetene fikk en runde med Swissvax skinnpleiesettet. Det ble i tillegg kjøpt inn dekkreparasjonskit på Biltema og en ganske så kjekk 12V-kompressor på Jula dersom uhellet skulle være ute. Dette, sammen med startkabler, originaljekken til Minien 1 liter olje og 4 liter spylervæske, ble behørig brukt til å fylle opp lagringsplassen under bagasjerommet. I tillegg ble Michelin kartbok kjøpt inn (fast rutine), kartene i bilen ble oppdatert til 2018-2 versjon, og bmw-routes.com ble brukt til å planlegge en cirka kjørerute for hver dag. Disse rutene ble sendt til ConnectedDrive og lastet ned og lagret i navigasjonsmenyen i iDrive. Vi begynte mykt, så første etappe gikk hjemmefra til Kristiansand på lørdagen, der vi overnattet hos en kompis til søndag morgen. Første fylling i retning dårligere vær ble foretatt på Ålgård på vei sørover, og bilen klarte seg med et snittforbruk på snille 0,51 l/mil på denne etappen. Uoriginale ladekabler i uoriginal 12V USB plugg får vel Magneten til å vri seg Fjordcat gikk klokken 06:45 på søndag morgen så vi måtte være der 05:45. Som sagt så gjort. En perfekt morgen for litt Polarbrød og bacon-ost på tube til frokost! Har sett litt diverse bilder her inne om hvordan folk har måttet parkere bilene sine inne på ferja, så var spent på dette. Kan ikke si annen enn at jeg var kjempefornøyd med plasseringen vi fikk: Vel framme i Hirtshals var det på tide å la bilen strekke på beina på motorveien. Av en eller annen grunn ville GPSen ha meg av E45 ca. 1 million ganger for å ta sideveier nedover når vi nærmet oss Århus, men jeg var trass og fulgte bare motorveien. Det viste seg å fungere bra. Min bedre halvdel fikk i seg et par reisesyketabletter på ferja for sikkerhetsskyld. De kicka inn når vi kjørte i land, så hun gikk glipp av Danmark. Hele Danmark. Våkna rett rundt grensa i Flensburg. Her ble det stopp for å bunkre opp djevelens drivstoff. Men vi trengte også drivstoff. Det fant vi i et område noen km vest for A7 sør for Flensburg; Globetrotter Lodge. Litt kjekkere enn veimat Deretter var det strake veien sørvestover. Noe kø var det på grunn av en ulykke og litt veiarbeid, men mye mindre enn jeg hadde sett for meg. Dette var min første opplevelse med Autobahn siden Hvite Busser-turen i 10. klasse for 14 år siden, så var fascinerende med en kjørekultur der de fleste var svært flinke til å lage sluse i midten av veien til utrykningskjøretøy ved kødannelse. Bilens kamera i frontruta viste seg å ha skremmende lang rekkevidde – den kunne tydeligvis se objekter i veien på flere kilometers avstand! Etter 10 timer på tur fra Hirtshals og snaue 90 mil kom vi fram til Schloss Waldeck ved Edersee. Et flott hotell med veldig fine rom, men hverken mat eller service var det vi vil karakterisere som femstjerners selv om prisen var det. Uansett et fint område og nydelig natur! Etter en god natts søvn satte vi kursen mot München på fine tyske landeveier med 70 og 100-grenser. Jeg er co-pilot for dagen, og hadde full hyre med å kryssjekke GPS-kartene og Michelin-kartene med virkeligheten. Etter ca. en time kom vi til Bad Hersfeld der jeg hadde bestilt time hos den lokale BMW-MINI forhandleren for bytte av bremseskiver og klosser framme. Fikk beskjed om at både skiver og klosser foran var helt utslitte. I tillegg ble klossene bak også byttet. Så lærte jeg atter en gang at den generelle oppfattelsen av den tyske mentaliteten som effektiv og punktlig er en sannhet med kraftige modifikasjoner. Det tok nærmere 4 timer fra vi kom inn - punktlige til timen - til bilen var ferdig. Og det skulle ta 2,5t. Men jeg har erfart det samme flere ganger i jobbsammenheng så ble ikke overrasket. Men det skal de ha – bremsene ble behørig innkjørt av kundebehandler som kjørte bilen i drøye 10 minutter før tilbakelevering og før vi la oss ut på Autobahn i 160km/t. Neste etappe på drøye 3,5t gikk i ett til München, på en blanding av landeveier og Autobahn. Kødannelser kombinert med dynamisk guidance og RTTI sørget for noen kjekke omveier. Vel framme på et kjempekoselig, nytt, lite, familiedrevet hotell i sentrum - Hotel im Hof (anbefales på det sterkeste!) - ble Firer trygt parkert inni bakgården, oppå parkeringskjelleren deres. Ja, de har en bilheis, asian style! Utsikten fra rommet var upåklagelig, jeg kunne sitte oppe å følge med på bilen hele natta: Dagen etter var det selvfølgelig tur til BMW Welt og Museum. Kunne nok brukt mye tid på Welt, men det var museet som definitivt fanget min oppmerksomhet. Det fleste nye BMWer og Minier kan en jo se hos forhandlere, men museet byr på hele historien fra start til nåtid til framtid, generasjoner med modeller i perfekt stand, konseptbiler og ikke minst teknologiutviklingen som har funnet sted i hele perioden. Å se rørrammeverket på en 328 stå side om side med karbonfibermonocoquen til i3, og se en bacheloroppgave i transformerbare karosseripaneler utstilt, det er Den Hellige Gral for meg. Parkert under Welt: Men noe kjekt var det da å se på Welt, bl.a. Mini Electric concept. Råstilig bil som er på vil-ha-listen, men som tradisjonen tro nok blir noe dempet i produksjonsutgave. Z4 concept, som dessverre ikke ble så gjennomført i produksjonsutgave som i konseptutgave gjorde seg heller ikke bort. Etter et par timer her satte vi oss i bilen og pekte ut kursen mot Villach. Det ble stopp på grensa for å fylle diesel og kjøpe motorveioblat for Østerrike. Turen sørover gikk via Zell am See, og deretter inn på vei 107 Grossglockner Hockalpenstrasse, en utrolig kjekk vei å kjøre, spesielt da vi klarte å komme oss raskt gjennom bommen på vei inn til alpeveien og dermed foran alle bobilene som lå foran oss på vei inn. Det kostet intet mindre enn 36 euro å kjøre denne strekningen, men absolutt verdt opplevelsen. Dessverre var det regn og tåke denne dagen, så vi brydde oss ikke med å stoppe på toppen for å se på en utsikt som ikke var der. Vi stoppet heller på vei oppover. Nedover bar det gjennom østerrikske landsbyer, vakker natur og knutepunktet Lienz. Anbefaler absolutt denne ruta om en ønsker litt naturopplevelser på etappene sørover i stedet for å ta motorveien som er temmelig kjedelig. Ankom kurbyen Villach helt på grensa til Italia der vi hadde booket oss inn på et spahotell med varme kilder. Warmbaderhof Villach. Tipper vi dro ned snittalderen ganske kraftig, da det var mange rullatorer, krykker og knekte lårhalser som skulle bli leget av de varme kildene der. Historien til stedet og bygget er uansett veldig interessant for de som er interessert i slikt. Le Gran Coupé i fasjonable omgivelser: Parkert Firer: Parkert Firer på ny plass mellom finere biler. Hjalp på nervøsiteten. Dagen etter hadde bilen så mye sevjeprikker og blader på seg at OCD’en min fikk litt for mye å forholde seg til. Så det ble googlet iherdig på tysk etter nærmeste selvvask for avspyling. Der møtte jeg en hyggelig lokal BMW-entusiast. Strøken F30 318d som hadde rullet intet mindre enn 270000km, fortsatt på original turbo og manuell girkasse. Tydelig at slitasjen med mye motorveikjøring her er mindre enn hjemme. Han sponset meg attpåtil med en ekstra euro da jeg gikk tom for småpenger til avspyling. Etter et par dager med avslapning, treningstur og litt lunkne kilder var tiden inne for neste sted på ruta; Praha. Men først tok vi turen innom Villach sentrum for å fylle opp den tomme kjøleboksen med det vi liker best; italienske skinker, burrata-mozarella og oster fra en liten salumeria og kafé drevet av helt ekte italienere. I god italiensk ånd tok de kun kontanter. Ved oppstart igjen valgte navien å gjøre seg vrien – veiledning fungerte plutselig ikke, ingen ruter ville kalkuleres eller vises. Etter massiv googling (ikke på tysk), telefonsamtaler med en hyggelig kundebehandler hos BMW Norge som hardnakket påstod at systemet hennes fortsatt viste at jeg hadde 2015-2 kart og dermed måtte oppdatere, fikk vi hjelp på Facebook. Bilen måtte stoppes, låses og få være i fred 15-30min til humøret letta litt. Det testet vi ved lunsjstopp i Flachau senere på dagen og fungerte bra. Heldigvis! I mellomtiden kjørte vi den fantastiske Nockalmstrasse som viste seg å være – etter min mening – flere hakk kjekkere enn veien ved Grossglockner. Skog, grønt gress og noen nydelige svingkombinasjoner: Navigasjonen oppe og går igjen etter lunsjstopp i Flachau og påfyll både for oss og bil. I området her så vi også den eneste norske bilen på flere dager – attpåtil med RL-Stavanger-skilter. Resten av turen gjennom Østerrike var en ren og skjær motorveiaffære, men det er greit å kunne forflytte seg raskt av og til, selv om 130-grensen føltes litt meningsløs etter å ha kjørt gjennom Tyskland i stort sett fri fart. Resten av etappen til Praha gikk nesten i ett, og vi var mer opptatt av å få med oss naturen, landskapet og landsbyene rundt enn å ta bilder, så neste stopp i reisebrevet er ved ankomst Praha. Ok da, to bilder ble tatt på veien: Når vi ankom grensen mellom Østerrike og Tsjekkia ble vi møtt med et tydelig veistandardskifte fra firefelts motorvei til tofelts landevei helt fra grensa til en time sør for Praha, samt kasinoer. Mange kasinoer. Og skilter med dødningehoder og advarsler om landeveisrøveri. Etter ca. 8 timer på tur - parkert på parkeringsplassen utenfor parlamentet i midt i Malá Strana i Praha, der hotellet vårt var nærmeste nabo. Ingen videoovervåkning, men beskrevet som en av de sikrere plassene å parkere bilen sin i byen grunnet parlamentet. Første gang kjørte vi rett forbi og oppdaget ikke parkeringsplassen før det var for sent, så vi måtte ta en runde til i sentrum før vi traff på innkjørselen. Det gikk overraskende greit å kjøre i Praha, måtte bare være litt «på» og litt aggressiv. Godt jeg hadde en co-pilot som tok rollen sin alvorlig . Praha er nok en by mange her har vært i, så skal ikke bombardere dere med bilder derfra, men noen er det plass til. På bryllupsdagen tok jeg meg en oppdagelsesløpetur for å se litt mer – det er umulig å ikke legge merke til hvor mye historie som ligger i disse bygningene, og samtidig tenke over hvor gamle de faktisk er. Drømmesykkel: Bl.a. strakk bygningen som huset hotellet vi bodde på, Hotel Three Storks, seg helt tilbake til 1300-tallet da det var et bryggeri grunnlagt av augustinske munker. Kjelleren er bevart i samme stil. Dagens bygningsstruktur strekker seg tilbake til 1600-tallet, mens fasaden stammer fra slutten av 1700-tallet. Gran Coupé med hotellet i bakgrunnen: Fruen i huset klarte også å få kjøpt seg en puff som egentlig ikke var til salgs, da den var en del av interiøret til en designbutikk vi var innom. Imponerende. Den endte opp som blindpassasjer i baksetet. Resten av baksetebagasjen var for øvrig behørig sikret med sikkerhetssele hele reisen, jeg var lite lysten på 180 km/t på Autobahn med en usikret koffert i baksetet. Etter fire netter i byen med et fantastisk bryllup, rå bryllupsfest og masse god mat og mye fint å se var dagen kommet for å sette kursen mot Hamburg – denne gangen kun motorvei for raskest mulig forflytning. Det ble en liten de-tour da navigasjonen ledet oss av motorveien og inn på en sidevei rett før vi nådde kilometervis med stillestående kø forårsaket av en kollisjon. Det viser seg at dynamisk kjørerute og RTTI fungerer bra, for når vi kom inn på motorveien igjen var det ikke en bil å se i vår kjøreretning så teknologien gjorde absolutt jobben sin. Lunsj hadde vi på en gresk restaurant i en tysk spøkelsesby med nedlagte fabrikker. Husker ikke navnet på byen, og tok heller ingen bilder 😛 Så kjørte vi forbi den andre norske bilen på vår ferd - denne gang en G31 520xd. Framme i Hamburg sentrum og godt parkert ved siden av en bil av nesten samme kaliber som Fireren – en 991 i en aldeles rålekker gulfarge. Hotellet Sir Nikolai kan for øvrig anbefales på det varmeste – stilig interiør og rom, veldig bra frokost. Dagen etter var det duket for siste etappe – Hamburg – Tananger. Det skulle å vise seg å bli en drøye 14 timers tur inkludert overfart fra Hirtshals til Kristiansand. Siste fylling før grensa: Vi tok oss også tid til en stopp på tollkontoret i Hirtshals for å få tilbake den tyske momsen på bremsedelene brukt på service i Tyskland. Fakturen fra forhandler ble stemplet av det danske tollvesenet og sendt tilbake til forhandler i originalformat når vi kom hjem for tilbakebetaling. Overfarten gikk smertefritt, vi fikk om mulig en enda bedre plass på ferja enn på vei ned. Hjemme ved midnatt til 22. august, og kjørecomputeren ble foreviget: Kort oppsummert frister dette til gjentagelse, men da med mer tid på plassene vi besøker. Var MYE kjøring hver dag, men gikk fint da det bare var oss to. I tillegg fikk vi sett og opplevd mye på kjøreetappene som en på en «vanlig» ferie ikke får opplevd. Og sist men ikke minst; bilen leverte varene både som svingsluker og autobahnlokomotiv! Oppdatert med kartutsnitt over ca. rute:
  18. 1 poeng
    kimhaage

    E39 ESS520IA Vortech V3 Estorilblau - Bilder

    Og et lite lydklipp 😊 Snapchat-2087032745.mp4
  19. 1 poeng
    Takk skal dere ha @norbakken, @StigJ, @ahj & @fxslin! Originalstolene måtte ofres for the greater good Er det bare jeg som liker de tre science-fiction-boltene? De hinter frempå at her lurer det seg noe lureri Jeg sprakk og lakkerte mutterene da hvertfall Litt av et gruppepress her Men først hentet jeg min nye skiltplateholder fra Lakkhallen! Jeg har alltid følt det ser litt jalla ut å ha skiltet rett på fangeren, fikk aldri slått meg til ro med det. Det ser hvertfall mye bedre ut på alle andre E46 Coupéer med skiltplateholder, så vi satser på dette blir bra Den skal selvfølgelig festes med magneter Som dere ser måtte magnetene bygges opp av noe, og etter et hot tips fra @awt om isopor, og han hadde til og med isopor på lur til meg, så var det ikke vits å tenke lengre Magnetene på fremsiden er "for baksiden" de også Den nedsenkede delen ligger klin inntil bilen. Av med fangeren for å fjerne de gamle magnetene. De satt veldig godt med Biltema-hurtiglimen altså! Et lite sideprosjekt. Lakkering av mutterene til stol-adapterene. Og jeg gikk amok med tusjen for å pynte litt på lakk-slitasje Det lakkeres. Bildet er tatt med blits, så boltene ser veldig hvite ut Alkantara-folien min brukes som beskyttelse mot fangeren Perfekt! Det må da vel være ca. midten! Magnetiserte magneter. Merker av hvor de skal være før jeg tar lim på én og én Der var de limt på 18 magneter. Nydelig! Kunstverket etter røring i lim! Mens fangeren er av kan jeg endelig montere OEM-CSL-gap-listen min Den som er på nå er tetningslist fra Biltema. Ny OEM-list Av med den gamle. Den nye. Volvolist med hatt Der var den klæska på Fanger på og bil snudd Ser bra ut med skiltplateholder uten skilt hvertfall! Verdens nyeste skilt Kjører på med silikonfjerner på begge deler. Dobbeltsidig tape fra Biltema. Funker fjell den Sånn Veeeeeeeeldig fornøyd! Dette ser mye smartere ut synes jeg Og den henger som juling! Mye bedre enn noen av skiltene mine Men den er jo vesentlig tyngre også da
  20. 1 poeng
    Gabz

    Gabz' E92 330XD

    Fikk inn et par pakker idag og. Begynner med den minste, nemlig pakken jeg har ventet på som en liten unge i en måneds tid nå. Var noe forsinkelser i Tyskland som gjorde at det tok litt tid, men fikk iallefall en termokopp som plaster på såret. Mmmmmmm. Endelig er denne skjønnheten i hus. Stor forskjell. Et par før- og etterbilder: Tusenlapp for en girkule virker litt mye, men er utvilsomt verdt det. Blir en helt annen følelse å kjøre bilen, denne kula er så utrolig mye diggere å holde i og gir et helt annet inntrykk. Mer vekt i den også, noe som faktisk merkes. Utseendemessig er det jo også en stor forbedring. Anbefales på alt av BMWer. Hadde denne i E39en jeg bygde òg, og skal ha den i alle manuelle BMWer framover og. Når det gjelder den andre pakken fra GS, så er det noe de fleste her inne virker å ha ventet lenge på. Luftinntak-erstattere for tåkelysene Får se når jeg får montert de.
  21. 1 poeng
    Trosset stormen og satte på oransje blinkere.
  22. 1 poeng
    kjelljakob97

    min e36 320i touring

    Nesten i mål nå! Pumpet opp clutchen så den er good, mellomaksling er på. Men har fått feil giroverføring IGJEN😑 så må få fatt i enda en. Bilen er nå kodet om til manuell og startet med engang uten ulyder fra clutch og girkasse😄
  23. 1 poeng
    Når vi startet ferien vår var det 7000km til neste oljeskift i følge iDrive, noe jeg aldri tenkte over var noe problem. Vel, etter mer vi kjørte, jo fortere sank den, og når vi måtte avbryte ferien vår i Nederland var det 1800km igjen. 😬 Jeg bekymret meg ikke noe særlig, da jeg hadde hatt et "mellomskift" i april/mai en gang, men man ønsker jo ikke å kjøre over likevel, men i følge Bavaria skulle ikke dette være noe problem. Når vi da omsider kom hjem med bilen etter totalt 4683km var det så lenge igjen til neste service: Timen hadde jeg bestilt på forhånd, så bilen fikk karantene frem til den var et par dager senere. I tillegg til oljeskift og vehicle check ble det også byttet noen filtre, tatt EU-kontroll (null hull) og byttet noe i forbindelse med EGR-systemet (lurer på om dette er det brann-greiene?). Fikk forøvrig film fra mekanikeren mens han holdt på, der han hadde en liten forklaring om bilens tilstand, det har jeg ikke fått før. Ting tar tid, så jeg fikk en døgn med denne, F20 118i LCI. Utrolig morsom og kvikk bil! Ellers skulle jeg vært på @StigJ sitt Opel-treff denne helgen, men er fortsatt litt for handicappet til å dra avgårde med vogn dessverre. 🙄
  24. 1 poeng
    Syvert

    Hva har du som bakgrunnsbilde på telefonen?

    Flott bakgrunn der Stig👍
  25. 1 poeng
    Fredrik 90

    Autobahn i 200+

    De vanligste ulykkene på Autobahn er nettopp påkjørsel bakfra grunnet at folk ikke sjekker speilene, selv i frifarts sonene på Autobahn opplevde jeg flere ganger at jeg måtte ty til all bremsekraft pga komabilister som legger seg ut uten å kikke bak. Jeg skal ikke en gang nevne danskene, de legger seg ut samme faen om luka til bilen foran bare er fem meter. For danske virker det som om bilene i venstrefila har vikeplikt for de i høyre fila som vi legge seg ut, og får de ikke lagt seg ut så blir de helt krakilske inne i disse små Aygoene sine. Men tyskerne har mistet all form for god trafikk kultur de siste årene, iallfall på Autobahn. Jeg kommer i 245 km/t (i frifart sone) når en grønn Polo legger seg ut bak en trailer i 100 km/t, jeg bremser det jeg er kar om mens jeg blinker med langlysene. Da reagerer jævlen med å hugge inn bremsen så jeg holder på å kjøre i hekken på ham, da tuter jeg og som svar så hiver han askebegeret ut av vinduet så sneiper flyr over frontruta mi og viser meg fingern. Når han legger seg inn, stadig med fingeren fremme så svinger jeg krafig over i hans kjørefelt slik at han må bråbremse og kaste seg inn på veiskulderen. Vet det er veldig dårlig gjort av meg men akkruat der og da føltes det bare så "riktig", angrer dog på den manøvren i ettertid. Men han "jekket" seg iallfall veldig ned etter den episoden Men ja, ligger folk og sløver i venstrefilen så bruker jeg høyrefilen uten å bruke noe mer tid og energi på å tute og blinke. 90 prosent legger seg inn i høyrefilen straks etter at de har blitt forbikjørt på innsiden
Vinnerlisten er satt til Oslo/GMT+01:00