Leaderboard


Popular Content

Showing content with the highest reputation on 12/22/18 in all areas

  1. 5 points
    Heisann! Takk for hyggelige kommentarer 😊 Ang fagbrev, så har eg vel et par,men litt andre ting en dette.. mest slow motion mekk og google her i gården. Blir iallefall motivert til og fortsette litt selv om det blei mye gammel info og bilder og rote fram.. Blir mer som a diary of an old car 😂 Historien var vel komt ca så langt som før det blei en tur til nurburgring høsten 16 isammen med et par andre kjente e30 nerder 😎 Investerte i ny pers på dyre dekk; pilot sport cup 2 og rigga på de gamle BBS rc`ene. -fantastiske dekk! Pga støyfull eksos, kombinert med litt lav diff utveksling (3,73) så var hadde tiltak blitt iverksatt. Dempa bra med støy... men tok nok litt effekt også.. skulle iallefall vise seg kraftig når 2.7 motoren blei bremsa med dette seinere Obligatorisk siddis avreise bilde Beklager mr Haraldsen, men bildet måtte med... godt og være opplagt før en dags kjøreetappe hirtshals og ned. Vel framme og bursdagsfeiring 🍺 Nok et obligatorisk bilde Enkelte traff drømmedama si.. Vel framme i moderlandet så var det tydeligvis noen fridager, for det var bokstavelig talt smekkfullt ved banen, og fikk kjørt noen runder den første helgen,men føltest som med livet som innsats. Grand prix strekket var også åpent, så ikke den komme og ble nesten forvirra når kom utpå der Oppdaga plutselig av motoren hadde brukt mye olje på vei nedover, så ble litt pysete mtp mye kjøring. Hadde egentlig tenkt og være med på en trackday, men feiga ut og kjørte kun turistkjøring noen kvelder. Viste seg vel at oljeforbruket nok kom fra autobahn bankingen på vei nedover. Blei sikkert ingen ny banerekord heller Alle kom iallefall hjem uten større problem og høsten var komt, så det var sesongslutt... og tilbake til garasjeprosjekt: Hadde komt over et sett med brukte AP racing bremser som er tilpassa til e30 m3, uten og ødelegge innpress og kan brukes med org felger (16") -så dette måtte jo i hus. Når montert viste det seg at det var kast i ei skive, etter og ha tatt det av og på x antall ganger ble det nye skiver. Når 4 stemple foran, så måtte det jo nesten matche bak også. Porsche/brembo kalippere med brakett fra 300mm.de Litt for masse sære kontakter førte til ideen om at abs`en måtte programmeres iht mine spec på bil og bremser.. Voilà; Race programmert ecu. ...var sikkert kjempenødvendig all den tid bilen stort sett står i garasjen Nye motoren snegla seg isammen.. de lenge etterlengta kammene kom på nyåret en gang. Blei mye finmåling og bestilling av lash caps. Stempel og kompresjon var planlagt og bestilt ut fra tjukkelse på org dtm topp pakning. Viste seg at de som lager i dag er tjukkere enn oppgitt, dette minsker kompresjonen litt, og irriterte endel! -men fant vel ut at det skulle gå bra. Planlagt komp var 12:1, den er i dag teoretisk 11,7. Div tilpassing på spjeldhus Vakuum rail under spjeldhuset, litt kapp og sveis. Lettvekts "bøtter" visstnok samme produsent som lagde til motorsport, og samme vekt. Supertech og arrow sine f.eks er mye tyngre. S14 har en tendens til og ha slarkete dynamo innfesting/brakett.. så her ble det forsterka med mye stål. Endelig opprigging i benken.. var vel komt til mai før dette skjedde.. tida gikk for fort som vanlig! Har jo store dyser, men frykten for og kjøre denne motoren magert førte til nye tiltak.. 1 liters catch tank med innebygd 044 pumpe.. fikk trødd den opp der org pumpa står, med nød og neppe. Diffen fikk seg en ekstra lamell, og overgang til 3.25, org m3 utv. Endelig i gang. Var litt spent på dette med oppstart etc, den skulle jo kjøres inn, og da er det lite gunstig med tull med sprut og triggere etc. -har jo relativt god hjelp på dette 😎 Oppstart og innkjøring gikk egentlig relativt smertefritt.. men når den skulle begynne og belastes ble det heftig varmgang i manifold og eksos. Well... remember these? Kom på de ja, og fjerna.. det var som og åpne en kraftig plugg.. dobla vel nesten momentet på lavt turtall, var vel kun der det var mappa så langt. Den fikk seg noen timer i benken, men tida gikk og eg ville ha den i bilen. Hadde vel 325 nm og 315 hk jevnt mellom 7000 til 7500 rpm. Relativt lite turtall, men ga oss der. Hadde jo også org 2.3 /215 hk eksos manifold, så egentlig imponerende den klarte såpass! Relativt kjapt motorbytte, kun to uker før planlagt avreise til e30meet. Sjekka klaringer på ventilene, og måtte justere på at par.. fant også at kam timingen var litt ute, så det ble endra.. og bytta til sport evo manifold. Bytta også ledningsnett, og triggeroppsettet er annerledes enn i benken.. dette skulle vise eg og være et problem. Monterte også el servo når motoren var ute, men har visst ingen bilder av det 🍺 -og større bunnapanne.. og stivere motorfester.. Yeye.. nå er det natta.. kom iallefall nesten et år fram i historien.
  2. 2 points
    Galant_x

    E46 M3 cruise/Trackdaybil

    Da nærmer julen seg, og bilen har fått julepressang. Apex Sm-10. 18x9.5 ET35 foran med 265/35-18 cup2 dekk 18x10 ET25 bak med 285/30-18 cup2 dekk Begynner og bli trangt om plassen med 380mm bremser og 18" hjul Illustrasjon bilde av hjula på e46 m3
  3. 2 points
    Polering samt pålegging av voks er viktig før vinteren. Samt fikk skinnet seg en behandling med vask/rens og påføring av skinn lotion fra chemical guys. Bilen blev polert med rupes DA maskin, scholl s20 black og til slutt voks fra collonite. Veldig vanskelig å se defekter/vaskestriper i sølvgrå lakk. Må ha veldig godt lys. Heldigvis lite å utsette på denne bilen.
  4. 1 point
    Tenkte kanskje eg skulle starte en ny liten tråd. Lite flink til tråd skriving selv, men syns det er artig og lese, så får vel prøve og bidra litt. -Dessuten er det så kjipt at facebook og sosiale media overtar,blir ikke det samme. Hadde en gang en liten tråd på bimmeren.no,men det forsvant jo. Så dette blir foreløpig en litt `catch up to date` historie... Stadig nye småprosjekter, men syns historien til bilen må med, så begynner litt tilbake i tid. Prøve og gjøre det kort.. men er dårlig på dette, så får bli som det blir! E30 m3,som eg har eid siden 2003.. hatt myyye morro med den, og den har blitt velbrukt i sine tidligere dager. Den fikk etterhvert endel rust og den ble plukka i filler, og karrosseriet fiksa opp i litauen.. var jo dette som var i den tråden på bimmeren. Fikk skallet hjem og begynte montering, dette var vel høsten 13 og fikk forsåvidt bilen ok isammen til sommer 14, men smådetaljer og show and shine er i utgangspunktet ingenting for meg, har rett og slett aldri hatt øyne, eller kompetanse for denslags. Er vel greit og poengtere fra starten her at s50/54 o.l ombygginger aldri har vært på tema.. hadde e30 m3 med m5 motor alt på 90 tallet, og etter eg kjøpte denne i 03 har det kun vært s14 på tema.. riktignok en liten tanke om turbo tidlig på 2000 tallet. Her er faktisk et bilde før bilen ble demontert, og garasjen bygd... de to skulle bli nære venner Bilen var egentlig bra teknisk da også, men rusten begynte og vise seg både her og der. Her bilen komt til litauen, hadde på et gammelt understell for flyttingen sin del. Ble jo fryktelig rotete med gamle bilder i forskjellige størrelser her, ser man er ute av forum og pc trening .:p Viser iallefall at det var endel arbeid, var vel snakk om 6-800 timer i kapp,sveis og grunnarbeid og lakk. All gammel rust ble kappa bort, og alt slipt til stålet før grunning etc.. Så bilen var kjørbar sommeren 14, men hadde litt småproblem med forstyrringer i ledningsnettet til motoren.. og en thermostat som bare tulla, så avlyste tur til e30 meet i siste liten. -haika heller bort og var litt turist. Første tur ut, og kjørte rett på eu kontroll. Den gikk greit igjennom der, og de virka mer imponert av og kikke under en resten av bilen. Bilen hadde på dette tidspunkt alt en relativt nybygd motor (bygd i 2006,men kun kjørt ca 20.000km, med ny evo2 blokk og stempel, store spjeldhuset og eksos manifold, carbon boks, datasprut, dyser, kammer, lett svinghjul etc. Men måtte plukke litt på den under oppussingen av bilen også... Dynapack bremsing; Forøvrig samme motor i to forskjellige dynapacker, ny og gammel dynapack. Den bremsa 193 hjul hester i den nye,ca 10 mer i den. gamle kanskje ca 230-35 i motor (mer om motor vs hjulhest kan fort komme på et senere tidspunkt) Under montering av bilen så var det lagt opp til moderne abs bremser, type mk60 fra e46m3. Hadde lagd bremseskiver på mål foran, 315mm med skrudde senter og kalippere fra e46 m3. Dette var jo et prosjekt for seg selv siden eg er old school og ville kjøre bbs rs o.l, som er litt vanskelig og få til med rett innpress på m3 forstilling. Bak var det 300 mm skiver og kalipper fra e32 750 og litt sleggemekk. Resten av understellet var HR coilovers, z3 1.9 tannstang, alu bærearmer, grN foringer etc. Finner lite bilder av dette i farten.. Sesongen 15 var vel ganske redusert, med og bli pappa etc. Dette førte vel til for mye tid på nett som spora inn på stadig nye ideer. Lite lokalt treff i regi av bmwccn på årabrot gokart bane. Ellers stod den vel mest her. H Høsten 15, 2.7 prosjektet. Ble mye lesing og pønsking på deler og detaljer rundt bygging av ny motor. Ny evo3 blokk ble bestillt, stroker veiv med tilhørende råder fra arrow, stempler fra mahle motorsport i usa.. alt dette etter design og tegninger til en viss s14 guru i tyskland. Denne er designa til og tåle 9000 rpm, da med samme eller mindre resonans en sport evo 2,5 veiv har på 7200 rpm. LIgger endel jobb i dette oppsettet, men og få noen tall hva eg kunne forvente i effekt, det var umulig.. litt sånn sære greier ja. Skjønte jo at dette kom til og koste litt,og som alltid så ble budsjettet sprengt relativt fort, så det var vel bare og fullføre prosjektet. Bestilte bmw motorsport lagersett,oljepumpe,veiv og rådelager.. svinghjul med tenner 60-2 til trigger fra sverige. Ville kjøre flatreim oppsett, så ble en spesial laget svingningsdemper bestilt i australia, kun ei reim, og planen var og bygge om til el. servo. Hadde en topp liggende, den ble sendt til moufang i Tyskland. Den ble porta og tilpassa resten av oppsettet egentlig, dtm spec på kanalene, 30,5mm om eg husker riktig nå. Ligger faktisk youtube klipp fra de når de porter min topp, kjenner den igjen på filmen. De overhalte den selfølgelig og satte inn større ventiler og fjærer, schrick race. Tilpasset til ina DLC løftere for shim under. Blokka måtte også freses litt i pga klaring til rådene,men det var mest kosejobb Spjeldhus 50mm fra s38 3.8 og karbon boks tilpasset denne ble bestilt. Her var det litt fil,gnikk og sveis på spjeldhus og dysegalleri. Dyser ble kjøpt i finland, bosch 550cc. Tiden gikk, og når endelig delene var på plass så manglet det jo selfølgelig mer.. bl.a dyser til undersypling og motorsport kammer. Evo3 blokkene har jo (dessverre) ferdig borete hull til dette, og de er latterlig dyre orginalt, og ikke er det plass til de heller, tok borti veiv/råder. -Det skulle komme tilpassete dyser fra usa, men etter nesten et års venting så tok eg saken i egne hender og kjøpte orginale likevel.. fikk de til og passe med litt fil og gnikk som vanlig, samt lage bolter uten hode. Toppen kom tilbake, og fikk den flowtesta og sammenligna mot en annen topp, bare sånn for være litt nerd... venta noen mnd på dette, men manglet jo andre deler likevel. Kom plutselig på den skulle vært trykktesta og ordnet det også.. litt seint etter den var påkosta store summer kanskje, heldigvis var den tett og fin. So far so good.. blei jo selfølgelig altfor mye babbel og bilder, og nå låste pcen seg, så prøver og legge inn tråden her foreløpig.
  5. 1 point
    Marius2002

    Fredriks alternative bimmerstråd

    @Fredrik hehe ja, men den er jo ikke en elbil Og jeg klarer ikke plassere den der heller, heller X7 som nevnt over her En evig diskusjon dette med Tesla. Som jeg har uttrykt mange ganger så liker jeg ikke utseende på Tesla, de er ikke fin, men jeg liker det de gjør og som dere påpeker ligger de en generasjon foran. Og det er kult. Jeg foretrekker nok likevel e-tron eller i-pace. Jeg er stadig på biljakt, og vi har kommet fram til at det ikke blir i3 denne gangen. Men jeg er utrolig takknemnlig for all kunnskap jeg har fått om dette temaet de siste 3-4 månedene hvor det har vært aktuelt. Jeg kunne sitte til langt på kveld med en kjørerute på google maps i ene fanen og et kart over ladestasjoner i andre fanen og beregne tidsbruk og hvor ofte jeg måtte stoppe, samt et vinterscenario hvor batteritiden er nærmest halvert(worst case scenario). Å kjøre på noe annet enn comfortmodus var heller aldri et tema. Vi har også slått fra oss F36 og F31 til min skuffelse, så da står vi igjen med F25, F34, F11 og Audi A6. Alltid likt Audi A6 og med Torsen på Quattro er den god å kjøre den også. Det ligger noen aktuelle F25 og A6er på finn.no, men skal la julefreden få komme først, så får vi se på nyåret 🤷‍♂️
  6. 1 point
    LoKi

    Off Topic-tråden, versjon 4(?)

    Det er upraktisk å ikke kunne ha skiboks hvis man har behov for det ja. Men å definere bilen som "særdeles upraktisk" i sin helhet på bakgrunn av dette blir litt banalt, all den tid du beskylder elbileiere for å ha skylapper. Poenget mitt er at mangelen på skiboks er det eneste upraktiske, og dette løses uansett med skistativ på hengerfestet. Så jeg ser ikke helt problemet. Jeg har hatt lappen siden 1997, og kjørt alpint/snowboard og gått langrenn de fleste av de årene, og jeg har aldri hatt behov for skiboks. Du vet jo absolutt ingenting om Tesla X, så jeg skjønner ikke hvorfor du forsøker å argumentere med uvitenhet. Selvfølgelig kan baksetene slås ned, og da har du et lasterom som er så stort at du faktisk kan legge en 1 meter bred og 2 meter lang madrass der som du kan sove på om du vil. Ref test i Tek.no er det 1090 liter med setene oppe og 2494 liter med setene nede. I tillegg har du frunken med 187 liter. Selvfølgelig reduseres rekkevidden når man drar tilhenger, men det gjør det på alle kjøretøy. Forskjellen er at jeg betaler kr. 3,- pr "liter" sånn ca. Men godt å se at du holder deg på et saklig nivå i hvert fall, mye bra argumentasjon. Hvis du blir møtt med at folk påstår du er "bitter" eller "misunnelig" så er det nok på bakgrunn av de sure oppstøtene dine. For du fremstår ikke akkurat reflektert. Jeg har forresten ikke hatt noen problemer med X'en min. De aller fleste har en Tesla som fungerer topp. Prisen har ikke så mye med praktiske forhold å gjøre - jeg vil gjerne vite hvilke andre biler man får i denne kostnadsklassen når man ser på totalkostnadene. Hva folk vil og må nøye seg med er ikke relevant her, skiboks eller ikke. Jeg velger X'en foran en S-Max anyday, og det gjør nok de fleste S-Max-eiere også - selv om de må selge skiboksen.
  7. 1 point
    Fredrik 90

    Fredriks alternative bimmerstråd

    Vet ikke helt hva jeg synes om den Rollsen der jeg. Prøver liksom å like den men får det ikke helt til. Jeg synes ikke det typiske Rolls Royce designet passer så bra på en diger SUV som dette. Det er litt det samme som med Bentley Bentayga, går en slik her i byen og den er virkelig ikke pen når jeg møter den. Ikke ser den så dyr ut som den faktisk er. Da synes jeg heller BMW har truffet bedre med sin X7.
  8. 1 point
    Fredrik 90

    Off Topic-tråden, versjon 4(?)

    Jeg sier ikke! Prøv å heller få tak i en original spiller og telefon. Har lenge prøvd å få tak i det til min men har vel egentelig slått det fra meg. Blir for mye å koble opp... eehh, ja! En bil du ikke kan ha skiboks på vil jeg mene er upraktisk, all den tid skiboks er så vanlig som det er i dette hyttelandet vi bor i. Hvor lang rekkevidde har du med 2,2 tonn henger? Håper du ikke skal lang eller skal kjøre stigninger på sommeren med 25 grader i lufta. Da går ting varmt gitt. Kan du legge ned baksetene i Model X? Slik at du får noen tusen liter bagasjeplass? Hvor mye elektriske duppeditter en bil har gjør den ikke mer praktisk. Du har jo Party mode eller hva det heter, det programmet som får lys og måkedørene til å gå amok til vill musikk. Kult for noen, mens for andre ser det bare ut som det har vært en alvorlig vannlekkasje inn i hjernen til bilen.. Sikkert praktisk med de måkedørene så lenge det er takhøyde nok over bilen samt så lenge de faktisk virker. Men jeg kjøper ikke akkurat det argumentet når ungene skal ut av bilen på utsiden av Kiwi. Greit nok så dunker ikke dine unger døra i nabobilen, men hva med ungene i Passaten ved siden av som smeller døra i måkedørene dine? Du må fortsatt parkere i andre enden av parkeringsplassen hvor det er god plass til å åpne normale dører. Også kanskje det mest upraktiske med hele bilen, nemlig prisen. Svært få vanlige folk har råd til en slik bil. Veldig mange må nøye seg med en S-Max fra 2010, som du kan ha skiboks på taket på 👍 Vet du hva jeg tror? Jeg tror det begynner å bli en del Tesla fanboys med skylapper her inne😁 Tror dere møter litt mindre "holdninger" her inne: https://elbilforum.no/forum/index.php Elbilfolket har faktisk ingen ting å klage over. Dere får kjøpe flotte premiumbiler moms og avgiftsfritt, dere får bruke veiene gratis som vi andre betaler for og dere får fordeler i huet og ræv. Jeg har ikke lyst til å være en elbil hater, jeg synes det er en imponerende teknologi. Men det er så jævlig vanskelig å la være å la seg provoserer når mange av elbiltilhengerene (sikter ikke til noen her) oppfører seg så til de grader ufyselig noen ganger. Det er en bedreviter kultur som er kvalm, legg så til alt dere slipper å betale så skjønner man at man blir provosert. "Misunnelse" roper mange med fullfinansierte Model S og Model X. Men ærlig talt, jeg skal da bruke like mye penger på min neste BMW som det koster å kjøpe en Model X. Bil er bil, samme om den går på bensin, diesel eller strøm. Edit: Jeg sikter ikke til noen spesielle her inne, bare den generelle undertonen i elbildebatten. Bare en liten utblåsning som ble trigget helt plutselig 😀
  9. 1 point
    Ja, det er imponerende hvor mye de gummilistene hjelper på. Ellers ser det jo egentlig helt greit ut med boks på bilen, det kunne fort blitt veldig mye verre.
  10. 1 point
    Forrige helg fikk den ubrukte skiboksen seg en vask og et lag med Fusso, Skifix ble montert i og boksen ble montert på takbøylene. I dag var det tid for julevasken, alltid kjekt å ta ferie med ren og pen bil, før vinterveiene griser den til igjen ...og etter å ha grublet på dette hver dag helt siden jeg kjøpte boksen i sommer og monterte den på Wingbar Edge uten gummilistene montert på bøylene og det hylte og suste i alle retninger, har jeg nå endelig funnet ut at @awt hadde rett. Gummilistene i Wingbar er et must, og nå plystrer det nada. Ingenting. Bare suser bittelitt, men det er ikke til å unngå med en boks på taket. Svært så fornøyd!
  11. 1 point
    Må neste dele med denne spotten, dette er den nye 8-serien på vei til heldig eier. Litt dårlige bilder men måtte forte meg 😂
  12. 1 point
    Helt enig med deg. Tror det muligens regjerer litt «Elbiler kommer til å gå over, det er ikke noe seriøst. Fossilbilen kommer til å vare evig» holdninger her 😂.
  13. 1 point
    systom

    Systom's E46 330cd

    Var en tur innom verkstedet i går kveld. Fikk gjort noe småtteri. Demonterte fjærben foran, og fjærer og dempere bak for å gjøre klart til belgene kommer over nyttår. Trakk ivei og gjorde klar alle luftslangene til bruk igjen. Skivene mine får ett tynt lag med rust veldig fort. Finnes det noen måte å forhindre at det skjer på? Mye lort i hjulbuene, må vell ta en runde med vann der Demonterte alt i bagasjerommet for å klargjøre installering av management. Har bestemt meg for å skjule alt i reservehjulbrønn i første omgang, siden jeg ikke klarer å bestemme meg for hvordan jeg vil ha det + at tanken ikke ser ut i månelys😅 (Stygg fasong og finish, blir byttet på sikt). Planen er å lage en plate i MDF eller noe å feste ventiler, tank, kompressor osv på. Fikk også somlet oss til å montere en liten arbeidsbenk. Ikke noe fancy greier, men fungerer for oss Og til slutt, har kjøpt en 30kw dieselvarmer! fungerte utmerket, fy flate så godt med en liten lunk å jobbe i!😋 God jul alle sammen! 🎅
  14. 1 point
    Tony Soprano

    Off Topic-tråden, versjon 4(?)

    Vanskelig ❓ Neida.... 😄👋kjøpte dette lokomotivet ‘’Big Daddy’’ til hytteveien i julegave til meg selv🎅🏻❄️ Totalt i utakt med tiden og herlig politisk ukorrekt.... Go Diesel 👊
  15. 1 point
    Meget fornøyd med disse, satte de på Soul som hadde elendige H7 halogen som standard: Osram H7 Night Breaker Laser Gen2 150%
  16. 1 point
    Philips Xtremevision og RacingVision er bra pærer. Sistnevnte har ikke så lang levetid da. Er ganske rimelige å få kjøpt på Jula f.eks.
  17. 1 point
    Yes, Nightbreaker er det. Bra levetid hos meg, flere år. Har byttet en, til Biltema Premium 80% extra lys.
  18. 1 point
    Min erfaring med for eksempel Osram Nightbreaker halogen pærer, er at dem gir litt ekstra lys, men levetiden er betraktlig kortere enn på standard pærer. På min forrige bil endte jeg opp med en mellomting mellom standard og nightbreaker, Osram silverstar. Gav litt ekstra lys i forhold til standard pærene. Ikke like mye lys som Nightbreaker, men varte betydlig lenge.
  19. 1 point
    www.9rds.no Har montert disse på brannbilene våre. Meget fornøyd med styrken og fargen. Stor forskjell fra vanlig "billig" halogen pærer: https://www.9rds.no/collections/halogenpaerer/products/h7-halogenpaerer-osram-xenarc-cbi
  20. 1 point
    Reset

    Reset - M power tråd.

    Liten update på 2018 Har fått byttet trekk på førerstolen, så nå er den "strøken" igjen Har brukt orginalt stoff ifra en tilsvarende stol. Fremstolene fikk seg også en rens, men de er noe solbleket desverre. Ser godt merke under seteryggen. 😣 Har lenge synes at M3`n har vært litt for høy i front. Bestilte derfor nye fjærer fra millway motorsport. 5" kontra 6" Men demperene på coilovers settet var stupklar, ser feks antydning til fukt på den eibach fjæra Fjærbein er demontert og sendt inn til KOED, og forhåpentligvis kommer KW v3 tilbake Var også innom Groven Car spa og fikk lagt på Kamikaze Enrei coating, før avreise til oslo motorshow. Ellers så legger jeg ved noen bilder fra årets treff Legger ved lydklipp av innsuget video-1544918797.mp4
  21. 1 point
    Rune-K

    Fredriks alternative bimmerstråd

    Jeg bare må dele denne artikkelen fra Aftenposten som jeg kom over. https://www.aftenposten.no/bil/Dette-var-Sonja-Henies-svarte-smykke-12450b.html Helt utrolig at det finnes den typen biler i Norge også er det befriende med en eier som ikke ser det som en pengeplassering.
  22. 1 point
    Et vennepar med nr. 2 på vei fikk, etter litt anbefaling fra oss, øynene opp for 3GT og kjøpte seg et nydelig eksemplar av en 320d xDrive med B47-motoren og masse utstyr det ble middag og besiktigelse i dag og dermed verdens første #bimmersofsuldalmeet 😛 Begge bilene var like gravskitne og bar xDrive-betegnelsen med rette
  23. 1 point
  24. 1 point
    Skulebollen

    530D - (u)familiebil

    Hadde rc300 og rc301 på min e39 sedan. Og eg har vertfall ikkje sett meir kledelige hjul til den bilen😅 fikk dei godkjent i vognkort og takket vere Tuv papir fra BBS 😊 Legger ved et dårlig bilde. Litt usikker om dette var før eller etter spacere. Hadde veff 2cm spacere fremme og likevel var dei innom, massive frambuer på e39😅
  25. 1 point
    Da var det montert skvettlapper ! Syns ikke det blev så dumt:)
This leaderboard is set to Oslo/GMT+02:00