Leaderboard


Popular Content

Showing content with the highest reputation on 01/06/19 in all areas

  1. 3 points
    Evopower

    Fredriks alternative bimmerstråd

    Peugeot 406 coupe har jeg tidligere omtalt som etter min mening tidenes mest harmoniske peugeot design. Og 306 gti er også en bil som aldri blir tatt med når man snakker om golf gti gjengen. Men 306 gti var en mye kvassere bil, men golf slo an over en større kjøpergruppe og ble dermed klasse eieren. En liten korreksjon er Ari Vatanen videoen som ble gjort i en Ascona B 400, men Vatanen var vel så mye kjent for sin karriere i peugeot. 405 mi16 som er basisen for pikes peak videoen slo ikke helt an, og fikk vel mer status etter sin "død". Fantastisk bil med levende bakstilling og motor på høyde med s14 og Honda sin 2000 Vtec motor uten sammenligning forøvrig. Men i en familiebil ble til en for snever kjøpegruppe. I dag er et strøkent eksemplar meget vanskelig å finne men absolutt en bil på min bucket list. Det samme er Citroen C6. Når man tar av seg bmw brillene er det mye franskmenna var tidlig ute med og entusiastiske med. Noe som i dag er dødd ut selvsagt. Når man nevner 405 mi16 så hadde mitsubishi en konkurrent til denne. Galant Vr4 med 4x4 og 4ws. Forløperen til Lancer Evo, selv om det var evo som fikk anerkjennelsen. Med differensial og yaw teknologi som også kom i gt3000 og som senere er brukt i Nissan GT-R. Joda, japanerne tok an sportsbilverden ved hjelp av datanerder. Man kunne altså kjøre en galant 4x4 med teknologi som oppfatter understyring og hjelper deg rundt svingen. Uten at det lammer deg og fjerner kjørefølelsen slik det er i dag. Audi og bmw skyter av lignende systemer først nå med sin activ rear diff. Men bilene med 4x4 på slutten av 80 og begynnelsen av 90 tallet ble ikke solgt mange av. Mulig høy pris?. I dag er 4x4 på en familiebil vanlig. Tror nok mange produsenter var forut sin tid på det området. En slik strøken galant 4x4 skulle jeg også gjerne hatt. Mange mener kjip bil, men prøv å sitt i en japansk glx utgave fra 90 tallet være seg honda, mazda eller mitsubishi og kjenn på gode seter! Som bringer meg over på et generelt spørsmål jeg har tenkt på en stund: Hvorfor har alle biler etter si ca 2003 altfor harde seter? Om det er en S klasse med komfortseter og hele pakka så blir det aldri som å synke ned i en sofa fra en 80 talls mitsubishi eller en 60 talls cadillac. Er det krav til dette, eller er det bare det at bilprodusentene tror at at sportslig oppsett er det folk vil ha?
  2. 3 points
    [space]

    Fredriks alternative bimmerstråd

    Hehe, ja. Pikes Peak og Gruppe B er jo liksom de store. Lite igjen av det i Peugeots biler nå om dagen, og jeg tror ikke de kommer tilbake heller, om ikke "elbilrevolusjonen" sparker i gang et eller annet hos dem. Dette er bare så helt utrolig krise. et design som ikke henger sammen på one som helst vis. Grøss.
  3. 3 points
    mowz

    Min e91 325d + S1000RR

    Full M3 conversion. Sølv bakplater, røde nåler, hvite LED, M3 ringer rundt speedo+turteller. Lakkert "gule-soner" før rødmerking som på M3 i stedet for bare hvite streker. Før: Etter: (Manglet 2 LED i forbruksmåler på siste bildet, men er fikset)
  4. 2 points
    Evopower

    Fredriks alternative bimmerstråd

    Seter og sittekomfort må deles opp i to deler. Utforming og hardhet. E39 sportssetene jeg har i alcantara er mykere i stoppen og dermed mer behagelig mot baken over tid. Standardsetene i stoff var heller ikke vonde, bare litt manglende støtte. Komfortsetene jeg har i e61 derimot, har utformingen helt på sin side, med justeringer i alle retninger, og dermed behagelig i seg selv. Men de er for harde i stoppen, hvertfall over tid. Jeg hadde tidligere en e60 med sportsseter, men komfortsetene er minst like harde i stoppen. Der må jeg innrømme at jeg trodde komfortsetene var mer som å sette seg ned i en sofapute... Ryggdelen på komfortsetene kan med rette kalle seg komfort. Men sitteputa er ikke noe differanse fra sitteputa i sportssetene mener nå jeg. Preferansene på folk er forskjellige. Jeg skulle ønske spenne mellom sport og komfort var større enn det er. Ingen seter er slik du siger langt ned i lenger. Mulig det er krav fra myndigheter, samt at det sikkert er vanskelig å få på plass varmekabelmatte etc i noe som siger ned 5-8cm når man setter seg ned.
  5. 2 points
    @Fredrik Jeg haiket i en nyere X6 med komfortsetene og de var faktisk himmelsk gode. Men jeg foretrekker sportsseter likevel, selv om komfortsetene var, ja, mer komfortable, derfor er det så kjekt å kunne velge Standardsetene til BMW har jeg ikke prøvd siden da jeg hadde E36 med velourseter. Vi hev jo i samme tidsrom ut standardsetene i en E34 til en kompis og inn med knallharde M5-stoler. I stoff/alcantara såklart.
  6. 2 points
    Peugeot 407 er helt håpløs i designet, men det skjedde mye merkelig på slutten av 90-tallet og begynnelsen av 2000 tallet når det gjelder bildesign. BMW E65 er et tilsvarende håpløst eksempel, men Mercedes-Benz og Audi har også flere slike modeller på samvittigheten (f.eks W219, R170, A6 (C5) m.fl.). Dette er helt klart interessante modeller for sin tid, men de har definitivt ikke klart tidens tann spesielt bra når det gjelder designet (i alle fall ikke mens vi skriver 2019). Når det gjelder 407 så hadde jeg et par varianter av forgjengeren 406 som var en temmelig fin bil (spesielt coupé varianten når det gjelder designet). Jeg har nevnt det tidligere, men PSA XUD11 dieselmotoren på 2,1 liter som bl.a denne modellen hadde er trolig en av de aller mest slitesterke dieselmotorene som er konstruert. De klarer fint langt over 500000 kilometer uten nevnverdig vedlikehold utover oljeskift en gang i mellom (selv dette er ikke kritisk). PSA har et stort marked i de tidligere kolonistatene i Afrika og Midtøsten og enkelte (ikke alle) av dieselmotorene de bygger er optimalisert for dette markedet inkl. XUD11 motoren... @Fredrik 90 Innrømmet Peugeot 407 ser ikke bra ut, men VW Passat og Ford Mondeo på den samme tiden (i alle fall den første halvdelen av livslengden på modellene) som Peugeot 407 var på markedet (2003-2010) så faktisk slik ut: Dagens Peugeot 508 ser slik ut:
  7. 2 points
    Fredrik 90

    Fredriks alternative bimmerstråd

    Nettopp, du beskriver det jeg mener på en mye bedre måte enn hva jeg klarer selv (jeg tok en Clarkson og sier Peugeot er søppel...punktum). Peugeot har blitt for den kjøpergruppen som så si er minst interessert i bil, sammen med Toyota og Suzuki. Nå skal det sies at de to siste har løftet seg designmessig. Før så følte jeg at smør og brød bilene alle var ganske likestillte. Du hadde de koreanske merkene som Kia og Huyndai som var nederst på "rangstigen". Noen som husker Huyndai Accent og Kia Shuma fra ca 2000? Fæle greier.. Så hadde du smør og brød bilene fra Toyota, Opel, Mazda, Ford, Volkswagen, Mitsubishi, Peugeot, Skoda, Renault, Citröen og Nissan. De var alle på samme nivå og hadde stort sett de samme kundene. Så hadde du Saab, Rover og Subaru for de litt sære. Volvo sto med ett bein i smør og brød katergorien og ett i premiumklassen. I premium klassen var det som i dag BMW, Audi og Mercedes som regjerte. Sånn var det i 90 åra og godt ut på 2010 tallet. I dag er mye forandret på relativt kort tid. De billige koreanske merkene er i dag godt etablert i smør og brød kategorien. De har kvalitet som de japanske bilene. Du har de intetsigende bilmerkene som nettopp Peugeot, Kia, Toyota, Suzuki, Nissan og Renault som danner grunnlaget i smør og brød kategorien. Men så har du merker som Volkswagen, Opel, Mazda og Ford som så smått begynner å legge seg etter premium merkene. Tro det eller ei, men en VW Tiguan Allspace kan koste deg nesten 800 000 kr, videre er det ikke noe problem å få en Ford Mondeo til å bikke 600 000 kr. For få år siden var dette X5 og 5-serie priser... Nye Opel Insignia Tour X koster over 700 000 kr, det er mer enn en A4 Allroad.. I premium segmentet så har nå Volvo klart å presse seg inn med sine premium priser og gode markedsføring. Tesla har dukket opp, det samme har Lexus. I denne enden av markedet så har de etablerte mye tøffere konkurranse og de har mye å svare for. Det virker på meg som at fokuset på denne delen av bilmarkedet har flyttet noe av konkurransen i rettning premium. VW, Ford og Opel forsøker å hive seg med og distanserer seg med dette fra andre "likeverdige" merker som Peugeot og Toyota. Uten å forsvare Peugeot på noen som helst måte så tror jeg ikke akkurat at dette har hjulpet dem. For når du lager dette... ...mens dine tidligere gjevene konkurrenter lager dette.. ... da blir man ett akterutseilt bilmerke for grå kjøpere som aller helst vil unnskylde seg for at de lever. Da er det lett for "mobbere" som Clarkson å få noe å lage show om. Som innslaget til Top Gear handlet om så har jo Peugeot laget bra biler, men det virker som om de plutselig bestemte seg for å slutte med det. Jeg tror de har alt å tjene på forandre på det. Når nå flere av folkemerkene står og banker på døra til premiumsegmentet (Volvo kom seg inn ved å klatre inn igjennom ett åpen vindu), så må f eks BMW vise hva de er gode for. Det gjør de ved å øse teknologi inn i modellene sine, tech som VW eller Ford ikke kan ta seg råd til. For på andre områder så er det ikke mye som skiller dem lengere. Min Mondeo firmabil står ikke mye tilbake for 5-serien når det kommer til kjørekomfort. Som BMWen så har Forden også ett solid og bra interiør, forskjellen ligger i materialbruken. Jeg kjørte en 94 modell Ford Scorpio som jeg sammenliknet med min 94 modell E34 5-serie. Det var lysår mellom dem på alt fra kvalitet, design og kjøreegenskaper, Forden føltes som en gammel haug mens E34en var fast og fin uten skrangling. Så i dag står premium merkene og folkebilene langt nærere hverandre enn hva vi var vant med. Og nå ser jeg at jeg gikk fra Peugeot sitt kjedelige image til forskjellen mellom premium og folkebiler. Beklager at jeg sporet litt av og "pratet" meg vekk 😉🤣
  8. 2 points
    [space]

    Fredriks alternative bimmerstråd

    Peugeot har da et par fine modeller oppigjennom. Inboard "nær døden" 406 coupe sto på lista når jeg kjøpte min første bil. Endte med en bmw e46 320i istedet og har aldri sett meg tilbake
  9. 2 points
    Tar aldri slutt her, men var jo ikke meningen det skulle gå månedsvis mellom hver gang jeg la inn noe. Så ja, her er siste del av ferien vår. Her presentert med et bilde av fransk landskap gjennom et togvindu. Så var det å komme seg ut av dette toget. Vi var som nevnt 250 brede, og bredden mellom "fortauene" er vel ca. 251cm kan jeg tippe. Kom oss ut til slutt, men tok sin tid. 😛 ...og ute var vi. Hadde bestilt plass på en campingplass bare ti minutter fra togstasjonen(?), en fancy miljø-et eller annet plass. Noen plasser bortenfor stod denne tøffingen. Hadde selvfølgelig tilholdssted inni bobilen.. Tidenes kabelsnelle. Caddyen var forøvrig bobilen deres. Vi lå bare noen få minutter fra stranden i Calais, og ferjetrafikken over sundet er relativt stor. Elegant posering av mr. søppelkastemann. Litt strand. Mer ferje. Ferjeleiet til Hovercraften vi besøkte på museumet. Og en ferje til. Vi sier så adjø til Frankrike og deres baguetter (som vi selvfølgelig hadde til frokost), og er overlykkelige for at vognen kan flyttes med fjernkontroll. ...og snuser på Belgia! Belgisk posering. Jeg har hørt fra diverse YouTubere at Belgia = kø. Har vel aldri tenkt noe særlig over det, men jaggu dukket det ikke opp køvarsel på iDrive. Smarte som vi var valgte vi den foreslåtte omveien, noe som betydde en koselig tur innom et Antwerpen sentrum som var full av byggeaktivitet og stengte veier. 😡 Veldig mange som slipper inn en doning på 13m forøvrig. Eller ikke. Har forøvrig avsluttet abonnementet på RTTI. Kom oss til slutt gjennometter mye om og men, og fant endelig noe Belgia har alt for lite av; nemlig rasteplasser/restauranter langs veien. Kort tid etter kom vi oss også til campingen ved navn Lilse Bergen, der vi havnet langt inni en skog. I Norge var det veldig mye fokus på grillforbud, og generelt alt mulig-forbud i denne perioden, men i den knusktørre skogen her var det ikke et tema engang. Tidenes lekeområde. I Norge gjelder det å ha størst mulig vogn. Jo større vogn man har, jo bedre og viktigere er man, enkelt og greit. I Belgia går det på antall telt. Så har man jo de som liker det enkelt også. Basert på klistremerkene hadde denne levd et opplevelsesrikt liv. Ellers et hyggelig sted og opphold, der vi bl.a. fikk besøk av en venninne av fruen som bodde i Belgia. ...men vi kan ikke være evig et sted heller, så da går turen til Nederland (igjen). Besøker en lokal delikatesse. En ganske tørr Rhinen. Og plutselig på plass i byen vi skulle bli så kjent i. Herr kvakk. I denne byen ligger europas største campingbutikk (høres sikkert megaharry ut, men nok om det), så plutselig fikk vi både et ekstra tak, noe lys og en potensiell kone til herr kvakk. En annen ting de hadde her var denne: ...som resulterte i et besøk her: Etterfult av et besøk her: Som endte i en del venting her: Med dette som resultat til slutt: Ferien var visstnok plutselig over, og det var bare å begynne en hjemreise vi var noe uforberedt på. Kofferter ble kjøpt på første og (ihvertfall ikke) beste plass, og bilen fikk seg en velfortjent vask stakkar. Mens vi ventet på at bilen skulle bli ren (ja, det måtte bli maskin 😳😳😳) dukket denne opp. Sjåføren matchet bilen veldig bra. Neste dag fikk vi hjelp til å parkere vognen et midlertidig sted. ...hvor den blir forlatt på ubestemt tid. Deretter går turen rett til Schiphol, hvor bilen også forlates stakkar. Av en eller annen grunn fikk vi business-billetter (og takk Gud for det!), og da må man jo nyte de fordelene man kan! Vår venn som skal ta oss direkte til Bergen. Vei under rullebaner er alltid fascinerende. Så forlater vi plutselig Nederland. ...og etter et raskt, men godt måltid. Ser vi plutselig noe kjent, nemlig vårt eget hus(!). Ihvertfall hvor det ligger. 😛 Danskebåten! Sotrabroen, vi nærmer oss! ...og plutselig Flesland. Veien derfra var alt annet enn business, med bybane og Kystbuss, men det gikk nå det også. Reiser denne ruten hjem fra Bergen veldig ofte, og var litt glad for det der og da. Og det var det. Ca. et halvt år på etterskudd.
  10. 2 points
    Daniel.B

    Daniel.B BMW E92 335

    Litt oppdatering gutter. Fikk klemma 1rn gjennom EU kontroll, men den har nå pådratt seg noen varsellamper og mister litt motorkraft til tider. Har også fått ordna litt med 335n nå i dag. Tenkte å renske opp litt i innsugsportene. Bestilte 3D printa adapter fra Tyrkia i høst. Det ble borte i posten ei god stund, før det plutselig dukka opp. Fikk ikke no greie på blåsinga med valnøttskall. Korninga var for stor for sandblåseren jeg hadde tilgjengelig. Prøvde så å gjøre reint ved god gammeldags mekanisk skraping. 😅 Endte opp med å glassblåse. Litt av problemet var at jeg ikke fikk modifisert dysespissen, slik at jeg ikke kom skikkelig til. Men dette er godt nok. Fikk rensket opp mye her.
  11. 1 point
    Øyvind L.

    BMW dieselmotorer

    Toppfart på den Steg 4 1eren ble 242kmt på GPS på Autobahn.(Nåla stopper på 240, men turteller gikk videre) Da med 4300omdr på 6 gir. Effekt er lagt av for å spare turbo. Kan garantere deg at den går bedre enn din 1er Nils Jørgen. Må bare beklage.
  12. 1 point
    Marius2002

    Fredriks alternative bimmerstråd

    Den nevnte Peugeot over ser helt forferdelig ut, men det gjorde Mondeoen fra samme årstall også. Jeg forsvarte kun de nyeste Peugeot og ikke 00-tallets modeller. Mange merker hadde en kjip 2000-2010(cirka). VW, Toyota, Peugeot, Hyundai, Ford, Mazda osv.. De fleste har kommet seg og er objektivt sett fine biler idag, selv om man ikke personlig foretrekker de. Som Fredrik nevnte hadde jo BMW E65, hva var det? Spesielt pre-facelift... Men BMW kom godt ut av perioden med facelift E39 og facelift E46 og videre E90 og E60. Z4 dukket opp også i denne perioden og er stadig en lekker bil. Og ja vi foretrekker sportsseter
  13. 1 point
    Nå er iallfall jeg sabla nyskjerrig på en viss E28 jeg så på Facebook tidligere i dag. Er det den jeg tror det er? Er det? 🤩
  14. 1 point
    Fredrik

    Fredriks alternative bimmerstråd

    @[space]Hehehe... du har uten tvil funnet frem til de aller beste klippene fra Peugeot's storhetstid. Det var fantastisk og kombinert med hva bl.a BMW fikk til med E30 M3 (som i dag fremstår som en temmelig enkel bil) tror jeg ikke at hverken Gruppe B eller rally generelt på 80-tallet noen gang kommer til å overgås. Det som imidlertid er interessant er at Peugeot i likhet med BMW klarte å overføre ganske mye av disse formel/sportsbilene til de beste alminnelige modellene. Peugeot mistet dessverre etterhvert plottet (med hensikt eller uten hensikt), mens BMW fortsatte å raffinere konseptet - frem til det var lite igjen av det opprinnelige konseptet utover navnet (les: E30 M3 vs. F80 M3). For ordens skyld så hadde 205 Turbo 16 Evo 2 rørramme, midtmotor, 4x4 og 460-550 HK fordelt på godt under 1000 Kg. Bilen vant VM i rally i 1985 og 1986, flere løp i Gruppe B samt det legendariske Paris-Dakar ørkenløpet og Pikes Peak.
  15. 1 point
    Fredrik

    Off Topic-tråden, versjon 4(?)

    Hele historien om de gamle, men "nye" E34'ene og hvordan den har kommet ut i media virker merkelig, men hvis bilene er som beskrevet snakker vi om spennende saker. Jeg tenker at bilene etterhvert kommer ut på auksjon og at de ikke blir billige. Hvem kunne ikke tenke seg en helt "ny" E34 525i med en turtallsvillig M50 bensinrekkesekser på 192 HK. Dette er sannelig en fin bil selv i dag...
  16. 1 point
    clevion. send meg navnet ditt på mail, så jeg ikke finner på å selge noe til deg! Det tør jeg ikke, itf du skulle selge det videre og kanskje tape penger..
  17. 1 point
    Satt som et skudd de hjula Bare å glede seg til sommer nå.
  18. 1 point
    Gabz

    Gabz' E92 330XD

    Ikke så mye action her om dagen. Det går foreløpig enda bare i bruk, vask og vedlikehold. Har fått byttet den frontlykten som hadde fukt med en helt ny en fra BMW. Godt å gå fra dette.. .. til dette. Samtidig ble hele softwaren på bilen ble oppdatert og resatt til originalt så alt av tuning og koding er fjernet, så skal jeg heller bare få kodet på det jeg vil ha senere. Da er bilen både klar for TRF tune, også vet jeg nøyaktig hva som er hva enn at jeg må lure på hva slags tuning og koding som er gjort tidligere. Så tusen takk til @lagunilla for veldig god hjelp med det. Ellers fikk jeg også en kjølevæske-lekkasje her om dagen og bilen ble stående en ukes tid. Fikk levert den til verksted for å ta en trykktest og utbedre feilen. Viste seg at det var vannpumpen som var synderen, så denne ble byttet sammen med all kjølevæsken. Litt surt men like greit å ha gjort så jeg vet at pumpen er ny iallefall. Som det står her så har jo dessverre også viftereim og strammeren til den tatt litt skade av lekkasjen. Bråker litt og er greit å ha gjort uansett, så begge delene skal jeg snart få byttet. Skal ta oljeskift igjen snart når jeg har kjørt 8.000 siden sist, så tenkte å ta det samtidig. Skal også få montert swirl flap deletes og få renset innsug så det er klart til tuning i neste omgang. Ellers er det ikke noe spennende å melde foreløpig. Bilen kjøres bare i daglig bruk i tillegg til frekvente turer innom stedet avbildet nedenunder i det saltbadet vi kaller veier rundt omkring her.
  19. 1 point
    marhag11

    Hagen´s E24 635csi oppdate NYLAKERT

    Ringte tollvesenet i dag... dem mente att posten hadde tollet delen, ringte posten og dem mente fedex har tollet... rakk såklart ikke ringe dem i dag så får ta det på mandag, håpe jeg får att noen kroner vertfall... får jo ikke taki ny...😩😩 Fikk hentet enda mer deler på sulland i dag😎 så nå er nytt oljefilter montert, og begynt å legge bensin og bremserør😎 håper på å få montert resten i morgen!😎 blir ikke strøkent men blir godt nokk syntes jeg🙄 bensin rør var ikke det letteste å legge pent når du ligger på rygg😂 fikk beskjed av huseby autodeler att nye bærearmer og noen fôringer er på veg til meg nå😍 vill anbefale han på det sterkeste!! Gode priser og ekstremt god hjelp😎😎
  20. 1 point
    Senk, 15 mm spacere rundt om og nye enderør 🙂 Tusen takk til min venn @lagunilla
  21. 1 point
    Liten oppdatering,så man er sånn ca up to date... Ja,Raymond.. godt og se du er i gang igjen også 😊 Litt shinings på kalipperene Akkurat sånt plukk eg ikkje er god på,men må jo alltids prøve litt. Kalipper lakk fra eastwood. Radiator drenert og skal få seg svart lakk. Fant et gnagsår på innsida, hadde snart blitt lekkasje her gitt! Gnag imot den lille vangen putene under radiator står på. De er litt ulike de orginale. Avansert innretning for folk uten løfteutstyr. Slipper ned all forstilling etc sånn. Luftfiltrene får få seg en vask. Thermostathuset etc, skal fjernes ifm elektrisk vannpumpe. Adapter plate til kjølingen, som erstatter org vannpumpe. Venter på litt slange og et thermostathus til videre tilpassing. Eksos og varmeskjold nede, løsnet mellomaksling. Var den bunnpanna mi da.. tyter ut mellom øvre og nedre del. ' Et av prosjektene.. separat eksos temp sensorer, skal integreres i datasprutet etc. Gamle BBS RC'ene skal lakkes, og måtte ha nye senter deksel,fikk bare tak i denne versjonen med karbon bakgrunn. Overhaling av tannstang påbegynt Fant nok grunnen til heftig lekkasje Noen fornuftige måter og få fikset dette mon tru? Der kom jaggu STW motorsport forstillinga også, fin julepresang 😎 Måtte teste litt, ifm planlegging.. Litt test av vandringen på yttre ledd.. litt spent på hvordan dette ville passe.. må jo aldri bunne her,eller der. Det var det i dag, på tide og bli effektiv.. har kun lagd meg mer jobb så langt!
  22. 1 point
    Galant_x

    E46 M3 cruise/Trackdaybil

    Fikk noen bilder fra gårdsrommet i dag; Hadde en runde i europa i mai jah. Hadde dessverre fortsatt problemer med kjølevann temp. Olje temp sank faktisk gode 10 grader etter jeg monterte ventilasjons finnene på panseret, så det er utvilsomt mere luft som går igjennom systemet. Jeg har tatt alle komponenten utenom topp paknigen nå, så denne blir skiftet ila januar. Fikser ikke dette problemet, så forsvinner AC etterpå 😛 Men var fortsatt en morsom tur. Her er noen bilder. Jeg og min bror på vei nedover europa. 2018 model RS3 med nye eksos, intercooler og software. Denne går bedre enn 575 ess kittet i m3`en Hadde en dag på zolder i belgia. En liten og tight bane. Grei bane, men dem operere med en støy grense på 95 db som er alt for lavt. Neste dag var på hockenheimring. Meget kjekk bane. Ett fantastisk anlegg. Her ville jeg anbefalt og kjøre innom for dem som har mulighet. De neste 4 dagen var på nurburgring. 2 dager på turistenfahrt som er litt så som så. 2 siste dagen kjøre min bror på lukket trackday, der jeg var passasjer. Trackday på nurburgring kan virkelig anbefales hvis en har kjørt litt der nede. Vel hjemme i garasjen så hadde bilen akkurat passert 150 000 km
  23. 1 point
    Daniel.

    Den store finn.no tråden.

    Litt spesielt at en forhandler legger ut 3 bilder av et skeivslitt dekk 🤔 https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=137031473
  24. 1 point
    Gøy å gjøre sånn som dette,dille med bilene og prate. Du er jo svine heldig som har fått deg garasje osv . Jeg må nok ligge på bakken enda ute i snø osv dessverre 😩. Jo takk ,EU var digg å få gjort . Takk takk Tore . Ja nå har det vært hektisk med 535en de siste ukene ,men nå er den hvertfall iorden og den blir nok på veien en stund til 😀
  25. 1 point
    I like måte Tore 😀. Jo takk og det er så digg å tenke på . Satt idag og tittet gjennom tråden og er virkelig glad det ikke er ifjor på denne tid. Nå står der en TDS som er pusset opp på de premissene vi har hatt. Denne kunne like gjerne stått som delebil på e34 Norge . Isteden står den nå klar blank og fin og venter på skilt og bli kjørt. Alle i huset elsker denne sære kjerringa med de breie hoftene og det lumske smilet i front .😍
This leaderboard is set to Oslo/GMT+02:00