Vinnerliste


Populært innhold

Viser innholdet med mest poeng fra 01/09/19 i alle områder

  1. 8 poeng
  2. 4 poeng
    Delenr: 51217231931. Rep anvisning vedlagt som pdf fil. 20190109_150651_REP-REP-RAF0151-5121170_VIN7-D123201.pdf
  3. 3 poeng
    La oss toppe det med en F06 i tillegg! Jeg savner konsepter som M1 Hommage, Concept CS fra 2007 og tilsvarende. Her var BMW virkelig på rett spor hva gjelder design - og bilene ser moderne ut den dag i dag!
  4. 3 poeng
    Update på en januar tirsdag. Etter å ha roet huet ned et par dager og latt tanker og ideer synke,fant jeg ut at noe må jeg gjøre på den idag. Og når en bil har stått lenge og urørt ,setter det seg spor og innvendig ville jeg se om det gikk ann å få til litt magi. Her var det ikke mugg og råte ,men svært møkkete . Så kan jo starte med hvordan det så ut innvendig: Div i dørlomme : Og litt her og : Så ser man teppet : Først støvsuging og straks bedre : Så dynket jeg gulvet med Surfex ,skrubbet ,så grønnsåpevann og støvsugde alt av tepper ,dett ble noe annet : Og stor forskjell bak : Etterhvert ,ble alt vasket rent og interiør ble behandlet div fornyer og her er ferdig resultat: Nå er den ren overalt : Gøy å se den sånn igjen : Og et dashbord med alt en trenger ferdig vasket og fikset : En skikkelig god følelse å sette seg inni den nå. Jeg blir aldri lei av å sitte i denne ,alt er så riktig for meg i en e28 . Gammelt ,enkelt men og smidig og røft. Tok og noen bilder av bilen ,men ikke vasket kun sånn den er nå : Som dere ser ,er den hel i lakk og omtrent ikke ei ripe : Og bakenden med to midtstilte rør : Støtfangeren bak som dere ser ,er søppel og må erstattes . Men det ordner jeg etterhvert. Kommer en Update på hva konkret planen fremover i rekkefølge blir på denne. PS ,det var rett og slett balsam for sjel og jobbe med denne ,kontra TDS interiøret ifjor vinter 😀.
  5. 2 poeng
    Saltkjelen

    Den store finn.no tråden.

    Han mente stasjonsvognutgaver av M3 og M5.
  6. 2 poeng
    Solberg93

    Den store finn.no tråden.

    Hva? 😅
  7. 2 poeng
    Akkurat dette er jeg helt enig i. Det er få modeller som sitter designmessig om dagen fra BMW. Det er noe rart med G11/G12 LCI. Det er liten tvil om at grillen er vulgær, men det er et eller annet som gjør at jeg synes bilen virker interessant. Den passende beskrivelsen for G11/G12 LCI må være at den er styggpen. Dog forstår jeg virkelig ikke fascinasjonen blant utstikkende baklykter som ikke samsvarer med bilens design.
  8. 2 poeng
    Walkabout

    Den store finn.no tråden.

    Sikkert ikke så populørt å dele Auda-biler her inne, men fy flate denne her var rå. De felgene satt som et skudd! https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=136854051 Trist at ikke BMW lager 5-serie eller 3-serie i M3/M5.
  9. 2 poeng
    Walkabout

    Min alpinhvite F11 [6WA retrofit side 75]

    Satt her om dagen og funderte litt på hva som var blitt gjort med bilen i 2018, så tenkte "hvorfor ikke lage en liten oppsummering"? Artig å se tilbake på senere også. Så her kommer en liten årskavalkade for 2018. *** 2018 startet ganske så greit med null feil på PKK. Ikke verst etter 157 000 kilometer, men en liten malurt i begeret var at senkefjørene fra AC Scnhitzer måtte inn på godkjenning hos Statens Vegvesen. Imidlertid greit å få det godkjent også. Da var det bare å bestille time og trappe opp hos Statens Vegvesen i Stavanger og håpe på det beste, med både hjulstillingspapirer og TÜV i hende. Det skulle imidlertid ikke gå så lett, ettersom dekkene mine var noe så fryktelig som 285/30 og 255/35 kontra henholdsvis 275/30 og 245/35 som var oppgitt som dekkdimensjon på 20" i vognkortet. Ny time ble bestilt, og denne gang gikk det greit med et sett originale style 351 med lik dimensjon rundt om, som ble lånt av en kollega. Så nå var alt på stell, med fjører godkjent i vognkort og PKK bestått inntil mai 2020. Etter fire sesonger sa vinterdekkene bak takk for seg, så da måtte det handles inn to nye "loffer" fra Nokian Hakkapellitta i dimensjonen 285/30-20. Fremdekkene holder seg nok to sesonger til - godt fornøyd med disse dekkene! I løpet av vinteren fikk jeg også bestilt ny knapperekke med LDW etter tips fra @Saltkjelenom at dette kunne kodes på plass. Fikk også tak i 6WA til overkommelig pris, og satte i påsken kursen mot @SweetBMWfor litt magi. LDW ble kodet på plass, samt litt annet snacks som kartoppdatering, blinklys i HUD, full styrke på AE også videre. 6WA måtte imidlertid nulles, så det har jeg ikke fått montert enda - men planen er å få til en Oslo-tur og montering av dette i løpet av de neste par månedene Like etter påske ble det gjennomført full detailing på bilen - knallfornøyd med resultatet! Verdt hver krone. Fikk også bestilt en solbrilleholder fra eBay som jeg er blitt veldig fornøyd med tross prisen på bare 120 kroner! Glir fint inn sammen med resten av interiøret. Stusset også litt over hvorfor "sidelistene" langs frontruten ikke var i samme farge som railsene. I forbindelse med at jeg dessverre fikk en steinsprut og måtte bytte frontrute, så ble disse foliert i blank sort. Det gjorde seg veldig! Ved rutebyttet ble det også oppgradert fra standard rute til klimakomfortrute, som gir det pene blåskjæret. Ble litt orden i "sysakene" i midtkonsollen også etter hvert, da jeg fikk på plass dekselet over telefontilkoblingen. Greit med original Y-kabel for avspilling av iPod, original dobbel USB-uttak og original USB/ladekabel. Så var det tur for å kvitte meg med tåkelysene. De ble erstattet med M550d-deksler (med lufting) og tilhørende lysbetjeningsknapp uten tåkelys ble handlet inn fra eBay. Mye bedre slik Vinteren 2017/18 ble også siste sesongen med gullfolie på felgene. Fikk spylt av all folien (som for øvrig var en forferdelig jobb) og lakkert i sølv metallic. På med de nye vinterdekkene bak og klar for flere nye sesonger - stilrent resultat! Våren ble også brukt til å friske opp calipperne litt i forbindelse med omlegging til sommerdekk. "Mye vil ha mer" heter det, og etter å ha blitt fornøyd med å ha foliert sidelisten langs vinduet så folierte jeg også fremre halvdel av taket (rundt panoramaglasset) i sort blank. Også dette ble jeg veldig godt fornøyd med I sommer røk en av de velkjente luftbelgene, så da ble det satt på to nye fra Arnott, som jeg attpåtil klarte å bytte ut selv. Så da burde dette problemet være eliminert i mange år fremover. Etter mye fokus utvendig, var det så på tide med litt innvendig stell. Swissvax ordner alltid opp interiøret med sitt sett! Etter sommerferien gikk turen til @///M-ini95 for å montere et ratt med varme som jeg hadde fått tak i på Finn i vår. Det gikk relativt smertefritt - angrer absolutt ikke på denne oppgraderingen her Så tok det ikke lange tiden før stormen "Knud" kom innover Vestlandet og plantet en handlevogn i siden på bilen da jeg var ute og kjørte. Resultatet var oppskrapet sideskjerm, førerdør, speil og sideskjørt. Dette ble utbedret etter hvert hos Quick Car Fix i Kristiansand til en hyggelig pris (i forhold til konkurrentene) og meget bra resultat. Anbefales Etter at "Knud" sine herjinger var over og kilometerstanden viste drøye 174 000 så var det på tide med en ny service. Herlig med null feil på vehicle check hos Bavaria, og greit å bytte olje samt alle filtre. I bakgrunnen skimtes mitt lille F11-prosjekt - en bil jeg kjøpte, ordnet opp i, og solgte videre med noen få tusenlapper i fortjeneste Så var det tid for å få på vinterhjulene, og det nye fargevalget ble jeg godt fornøyd med Etter en (ny) liten tur med ///M-ini95 i Oslo kunne jeg heller ikke la han få være den eneste alpinhvite F1X med original duftedings fra BMW, så det ble handlet inn I høstmørket tok også den ene xenonpæra kvelden, så da ble det bestilt inn nytt sett fra Osram i 6000 kelvin. Overraskende enkel jobb å bytte disse selv når hjulet var av, og fargen på pærene matcher nå 100% med AE. Det siste som skjedde i 2018 var at jeg fikk tak i et sett med originale style 601 med M5 Competetion-dimensjon på dekka. Hentet i Egersund og behørig prøvd på bilen. Nå gledes det ekstra til sommerhjulsesongen Planene for 2019 er ikke så store, men det var det forsåvidt ikke for 2018, så vi får se hva som skjer. Det blir kanskje nye spacere foran (tror 8mm vil passe greit til style 601), en service til høsten igjen, også få montert 6WA ved anledning. Og kanskje bytte inn låseboltene igjen @papertiger Utover det er jeg ganske happy med bilen slik den er, så håper bare den holder seg i fin fysisk stand i 2019 - året hvor den faretruende vil nærmere seg å passere 200 000 kilometer.
  10. 1 poeng
    Galant_x

    Min E46 M3

    Du bør helt klart sveise opp dette når det først er i gang. Tar ikke mange timene ekstra. Mitt gulv hadde begynt og sprekke opp. Fort gjort å legge på noen sveiser. Hva tenker du og bruke bilen til? Originale bremser er som alltid mer en godt nok på en bil som bare går på gata. På bane med så mye effekt, så er ikke csl bremsene i nærheten av og henge med. Fellingen er helt klart bedre med stoptech kitet. De har selvsagt mye bedre varme kapasitet pga mye større skiver. Jeg brukte csl skivene sammen med yellowstuff klosser, og synes ikke dem var noe gode. På stoptech kittet gikk jeg rett på forodo ds1. 11 endurance klosser. Det er en helt annen verden. Har du først kjørt bane klosser, Så går du aldri tilbake. Det fins bane klosser til original dim bremser og, men disse er ofte veldig dyre. Og du får ett veldig høyt forbruk av skiver/klosser pga veldig høy temp i bremsene. Bane klosser er helt ubrukelig på gata, så det bli skifting frem og tilbake ved trackdays Skal bilen brukes mye på banekjøring, så lønner det seg fort og kjøpe ett skikkelig big brake kit.
  11. 1 poeng
    ahj

    Min alpinhvite F11 [6WA retrofit side 75]

    Bilen her blir bare bedre og bedre i ditt eie Angående spacere bruker jeg Macht Schnell sine, har hatt dem noen år uten noen problemer. De har til og med spor på baksiden tilfelle dem sitter fast i navet. Mye bedre enn H&R spacerne som satt på E91. De satt såpass fast at av de fire som satt på har jeg kun en igjen i dag som kan brukes.
  12. 1 poeng
    Walkabout

    Tråden om BMW-nyheter/rykter/snakk etc.

    Great minds think alike - jeg mente selvfølgelig F06, men klarte å skrive F12
  13. 1 poeng
    Walkabout

    Tråden om BMW-nyheter/rykter/snakk etc.

    Gi meg en pre-LCI F06 M6 med virtual cockpit, NBT og LCI ratt, så har vi kanskje (imaginært) det beste BMW kan by på nå
  14. 1 poeng
    steine1989

    Sommerbil, E36 M3

    Takk for det😊 Montering av ny radiator og slanger, nye løpehjul til viftereim, og nye fester til radiatoren. Den orginale var antydning til var begynt og svette, så like greit og bytte den nå. Tar og vekk luftpumpa, har allerede koblet den ifrå, så kan like greit ta den vekk😊
  15. 1 poeng
    Dweezil

    2015 F11 ConnectedDrive - 3G => 4G

    Fikk svar fra BMW Norge: De undersøker saken og forsøker å skaffe mer informasjon. Dermed er det et lite håp om at det ramler ut en fornuftig løsning på dette problemet på et tidspunkt, forhåpentligvis ikke alt for langt inn i fremtiden... Poster så snart jeg mottar noe mer konkret!
  16. 1 poeng
    Bowiitzz

    Hva kan være feil her? (Video)

    Funnet ut at slavesylinderen var problemet! 🙂
  17. 1 poeng
    Fredrik 90

    Tråden om BMW-nyheter/rykter/snakk etc.

    Har det klikka helt for de der nede i München? Driver de å kødder eller skal de seriøst ha så svære griller på den. Jeg kan ikke se for meg at designerene tok ett skritt tilbake når de var ferdig med den og tenkte "Dæven, dette ble bra"..... Skulle gått til Specsavers!
  18. 1 poeng
    Fredrik

    Fredriks alternative bimmerstråd

    Peugeot 407 er helt håpløs i designet, men det skjedde mye merkelig på slutten av 90-tallet og begynnelsen av 2000 tallet når det gjelder bildesign. BMW E65 er et tilsvarende håpløst eksempel, men Mercedes-Benz og Audi har også flere slike modeller på samvittigheten (f.eks W219, R170, A6 (C5) m.fl.). Dette er helt klart interessante modeller for sin tid, men de har definitivt ikke klart tidens tann spesielt bra når det gjelder designet (i alle fall ikke mens vi skriver 2019). Når det gjelder 407 så hadde jeg et par varianter av forgjengeren 406 som var en temmelig fin bil (spesielt coupé varianten når det gjelder designet). Jeg har nevnt det tidligere, men PSA XUD11 dieselmotoren på 2,1 liter som bl.a denne modellen hadde er trolig en av de aller mest slitesterke dieselmotorene som er konstruert. De klarer fint langt over 500000 kilometer uten nevnverdig vedlikehold utover oljeskift en gang i mellom (selv dette er ikke kritisk). PSA har et stort marked i de tidligere kolonistatene i Afrika og Midtøsten og enkelte (ikke alle) av dieselmotorene de bygger er optimalisert for dette markedet inkl. XUD11 motoren... @Fredrik 90 Innrømmet Peugeot 407 ser ikke bra ut, men VW Passat og Ford Mondeo på den samme tiden (i alle fall den første halvdelen av livslengden på modellene) som Peugeot 407 var på markedet (2003-2010) så faktisk slik ut: Dagens Peugeot 508 ser slik ut:
  19. 1 poeng
    The Quark

    Motorsykkel tråden på bimmers

    Phoenix klar for ny sesong
  20. 1 poeng
    Galant_x

    E46 M3 cruise/Trackdaybil

    Fikk noen bilder fra gårdsrommet i dag; Hadde en runde i europa i mai jah. Hadde dessverre fortsatt problemer med kjølevann temp. Olje temp sank faktisk gode 10 grader etter jeg monterte ventilasjons finnene på panseret, så det er utvilsomt mere luft som går igjennom systemet. Jeg har tatt alle komponenten utenom topp paknigen nå, så denne blir skiftet ila januar. Fikser ikke dette problemet, så forsvinner AC etterpå 😛 Men var fortsatt en morsom tur. Her er noen bilder. Jeg og min bror på vei nedover europa. 2018 model RS3 med nye eksos, intercooler og software. Denne går bedre enn 575 ess kittet i m3`en Hadde en dag på zolder i belgia. En liten og tight bane. Grei bane, men dem operere med en støy grense på 95 db som er alt for lavt. Neste dag var på hockenheimring. Meget kjekk bane. Ett fantastisk anlegg. Her ville jeg anbefalt og kjøre innom for dem som har mulighet. De neste 4 dagen var på nurburgring. 2 dager på turistenfahrt som er litt så som så. 2 siste dagen kjøre min bror på lukket trackday, der jeg var passasjer. Trackday på nurburgring kan virkelig anbefales hvis en har kjørt litt der nede. Vel hjemme i garasjen så hadde bilen akkurat passert 150 000 km
  21. 1 poeng
    Daniel80

    Min E46 M3

    Godt nyttår 😀🎉 Eventyret fortsetter, og vi måtte ta ned bensintanken for å få sveist skikkelig. Ble litt for spennende å sveise med bensintanken montert 😂 Sveisingen har vist seg å være en mye større jobb en vi trodde, og total sveisetid har blitt ca 10 timer. I tillegg kommer all sliping, skruing, tildekking, rydding osv. Når det i tillegg har vært familieselskap, vanlig jobb og andre oppgaver i tillegg er det ikke rart at ting har tatt litt tid. Jeg skulle virkelig ønske jeg hadde hatt bedre tid på denne jobben, men siden jeg i utgangspunktet bare skulle låne verkstedet og løftebukken en dag for å ta ned girkassen, så har det vært litt press på å få satt sammen bilen igjen så den kunne trilles ut. Samtidig har det vært viktig å gjøre ting skikkelig når vi først holder på , for dette er ikke en jobb jeg har lyst til gjøre igjen med det første. Men nå når det nærmer seg sluttet er jeg veldig fornøyd med det vi har fått til ☺️ Hadde jeg hatt bedre tid ville jeg sikkert slipt ned hele bilen under og tatt absolutt alt , men det hadde jo blitt en veldig mye større jobb, og er strengt tatt ikke nødvendig nå, så jeg har bare gjort de tingene jeg følte "MÅTTE" gjøres. Sveisingen er blitt veldig bra, og det er blitt slipt, grunnet, lakkert og beskyttet med understellbehandling før bakstillingen ble montert opp igjen 👍 Det var mest fokus på jobbingen på slutten, så fikk ikke tatt noen bilder når alt var ferdig, men men. Før subframen skulle monteres ville jeg bytte hovedforinger. Fikk ikke til å slå/presse de ut, og brenneren var tom for gass, så måtte varme med Creme Brúle brenneren til Biltema 😅 Kanskje ikke helt etterboken, men det fungerte fint, og etterpå ble det slipt , grunnet og lakkert. Når lakken var herdet ble det montert Strongflex polyforinger. Vi tok derretter opp igjen bensintank og monterte bakstllingen. Det gjenstår å montere sammen resten av bakstilling, bremser, skifte håndbrems vaiere, osv, og derretter trilles bilen opp på tilhenger og fraktes for å understellsbehandle med lanolin/saueolje. I mellomtiden var jo planen at girkassen skulle bli ombygget og klar til montering snarest, men han som skulle bygge den om er reist utenlands på en jobb, så det blir noen uker uten at det skjer noe mere nå. Jeg tenker å montere pedal sett og spake osv i mellomtiden, men jeg har jo god tid på det, og trenger ikke løftebukk da, så det kommer ny oppdatering når kassen er ombygget
  22. 1 poeng
    steine1989

    Sommerbil, E36 M3

    Får blåse litt liv i denne tråden igjen. Kort fortalt solgte eg bilen i 2011, og angret vel så snart den kjørte ut av tunet, så når eg fekk tilbud om og kjøpe den tilbake så berre måtte eg det. August 2017 kjøpte eg den for 2 gang. Etterpå har gjort litt med den, for og få den heil 100% igjen. Her er etter eg kjøpte den, og har montert nye orginale forskjermer og panser. Står BBS kopi felger på her. Fått tak i org felger.
  23. 1 poeng
    Evopower

    Hva kan være feil her? (Video)

    Det kan selvsagt hjelpe å bytte olje samt kontrollere slitedeler. Men jeg vil nå si at det er gammel mekanikk og helt normalt. Spesielt når det er kaldt. 2.gir er ofte lettere å få i gir. Slur på clutchen og få bilen litt i bevegelse eller jukk den frem og tilbake med hjelp av clutchen, mens du smetter den i 1.gir. når olja blir driftsvarm er det vel ingen problemer? Har hatt det slik på mange bmwer, også den nyeste med manuell. Har nedoverbakke fra huset, så starter ofte i 2.gir på kald girolje
  24. 1 poeng
    Kanskje han var på tankskipet som felte Ingstad? Mener å ha lest at siste radiomeldingen tankskipet sendte var "DREI", kan hende media ikke fanget opp "M'en"? At @magneten var mannen bak radiosignalene og siste melding skulle vært "M DREI"? 🤔
  25. 1 poeng
    BjornarHS

    96' BMW Hellrot Coupe Individual

    Ikke mye som skjer her utover. E36 har fått på lagringshjul, og satt bort for vinteren Planer til neste sesong er: -Lage til ny bakstilling. -Godkjenne som 328. -Skifte toppdekselpakning og veivhusvent. -Overhale vanos. Ellers har Berlingoen fått seg ett lite løft
Vinnerlisten er satt til Oslo/GMT+01:00