Leaderboard


Popular Content

Showing content with the highest reputation on 01/09/19 in all areas

  1. 8 points
  2. 4 points
    Delenr: 51217231931. Rep anvisning vedlagt som pdf fil. 20190109_150651_REP-REP-RAF0151-5121170_VIN7-D123201.pdf
  3. 3 points
    La oss toppe det med en F06 i tillegg! Jeg savner konsepter som M1 Hommage, Concept CS fra 2007 og tilsvarende. Her var BMW virkelig på rett spor hva gjelder design - og bilene ser moderne ut den dag i dag!
  4. 3 points
    Update på en januar tirsdag. Etter å ha roet huet ned et par dager og latt tanker og ideer synke,fant jeg ut at noe må jeg gjøre på den idag. Og når en bil har stått lenge og urørt ,setter det seg spor og innvendig ville jeg se om det gikk ann å få til litt magi. Her var det ikke mugg og råte ,men svært møkkete . Så kan jo starte med hvordan det så ut innvendig: Div i dørlomme : Og litt her og : Så ser man teppet : Først støvsuging og straks bedre : Så dynket jeg gulvet med Surfex ,skrubbet ,så grønnsåpevann og støvsugde alt av tepper ,dett ble noe annet : Og stor forskjell bak : Etterhvert ,ble alt vasket rent og interiør ble behandlet div fornyer og her er ferdig resultat: Nå er den ren overalt : Gøy å se den sånn igjen : Og et dashbord med alt en trenger ferdig vasket og fikset : En skikkelig god følelse å sette seg inni den nå. Jeg blir aldri lei av å sitte i denne ,alt er så riktig for meg i en e28 . Gammelt ,enkelt men og smidig og røft. Tok og noen bilder av bilen ,men ikke vasket kun sånn den er nå : Som dere ser ,er den hel i lakk og omtrent ikke ei ripe : Og bakenden med to midtstilte rør : Støtfangeren bak som dere ser ,er søppel og må erstattes . Men det ordner jeg etterhvert. Kommer en Update på hva konkret planen fremover i rekkefølge blir på denne. PS ,det var rett og slett balsam for sjel og jobbe med denne ,kontra TDS interiøret ifjor vinter 😀.
  5. 2 points
    Blir gjerne med på det! :-)
  6. 2 points
    Saltkjelen

    Den store finn.no tråden.

    Han mente stasjonsvognutgaver av M3 og M5.
  7. 2 points
    Solberg93

    Den store finn.no tråden.

    Hva? 😅
  8. 2 points
    Akkurat dette er jeg helt enig i. Det er få modeller som sitter designmessig om dagen fra BMW. Det er noe rart med G11/G12 LCI. Det er liten tvil om at grillen er vulgær, men det er et eller annet som gjør at jeg synes bilen virker interessant. Den passende beskrivelsen for G11/G12 LCI må være at den er styggpen. Dog forstår jeg virkelig ikke fascinasjonen blant utstikkende baklykter som ikke samsvarer med bilens design.
  9. 2 points
    Walkabout

    Den store finn.no tråden.

    Sikkert ikke så populørt å dele Auda-biler her inne, men fy flate denne her var rå. De felgene satt som et skudd! https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=136854051 Trist at ikke BMW lager 5-serie eller 3-serie i M3/M5.
  10. 2 points
    Satt her om dagen og funderte litt på hva som var blitt gjort med bilen i 2018, så tenkte "hvorfor ikke lage en liten oppsummering"? Artig å se tilbake på senere også. Så her kommer en liten årskavalkade for 2018. *** 2018 startet ganske så greit med null feil på PKK. Ikke verst etter 157 000 kilometer, men en liten malurt i begeret var at senkefjørene fra AC Scnhitzer måtte inn på godkjenning hos Statens Vegvesen. Imidlertid greit å få det godkjent også. Da var det bare å bestille time og trappe opp hos Statens Vegvesen i Stavanger og håpe på det beste, med både hjulstillingspapirer og TÜV i hende. Det skulle imidlertid ikke gå så lett, ettersom dekkene mine var noe så fryktelig som 285/30 og 255/35 kontra henholdsvis 275/30 og 245/35 som var oppgitt som dekkdimensjon på 20" i vognkortet. Ny time ble bestilt, og denne gang gikk det greit med et sett originale style 351 med lik dimensjon rundt om, som ble lånt av en kollega. Så nå var alt på stell, med fjører godkjent i vognkort og PKK bestått inntil mai 2020. Etter fire sesonger sa vinterdekkene bak takk for seg, så da måtte det handles inn to nye "loffer" fra Nokian Hakkapellitta i dimensjonen 285/30-20. Fremdekkene holder seg nok to sesonger til - godt fornøyd med disse dekkene! I løpet av vinteren fikk jeg også bestilt ny knapperekke med LDW etter tips fra @Saltkjelenom at dette kunne kodes på plass. Fikk også tak i 6WA til overkommelig pris, og satte i påsken kursen mot @SweetBMWfor litt magi. LDW ble kodet på plass, samt litt annet snacks som kartoppdatering, blinklys i HUD, full styrke på AE også videre. 6WA måtte imidlertid nulles, så det har jeg ikke fått montert enda - men planen er å få til en Oslo-tur og montering av dette i løpet av de neste par månedene Like etter påske ble det gjennomført full detailing på bilen - knallfornøyd med resultatet! Verdt hver krone. Fikk også bestilt en solbrilleholder fra eBay som jeg er blitt veldig fornøyd med tross prisen på bare 120 kroner! Glir fint inn sammen med resten av interiøret. Stusset også litt over hvorfor "sidelistene" langs frontruten ikke var i samme farge som railsene. I forbindelse med at jeg dessverre fikk en steinsprut og måtte bytte frontrute, så ble disse foliert i blank sort. Det gjorde seg veldig! Ved rutebyttet ble det også oppgradert fra standard rute til klimakomfortrute, som gir det pene blåskjæret. Ble litt orden i "sysakene" i midtkonsollen også etter hvert, da jeg fikk på plass dekselet over telefontilkoblingen. Greit med original Y-kabel for avspilling av iPod, original dobbel USB-uttak og original USB/ladekabel. Så var det tur for å kvitte meg med tåkelysene. De ble erstattet med M550d-deksler (med lufting) og tilhørende lysbetjeningsknapp uten tåkelys ble handlet inn fra eBay. Mye bedre slik Vinteren 2017/18 ble også siste sesongen med gullfolie på felgene. Fikk spylt av all folien (som for øvrig var en forferdelig jobb) og lakkert i sølv metallic. På med de nye vinterdekkene bak og klar for flere nye sesonger - stilrent resultat! Våren ble også brukt til å friske opp calipperne litt i forbindelse med omlegging til sommerdekk. "Mye vil ha mer" heter det, og etter å ha blitt fornøyd med å ha foliert sidelisten langs vinduet så folierte jeg også fremre halvdel av taket (rundt panoramaglasset) i sort blank. Også dette ble jeg veldig godt fornøyd med I sommer røk en av de velkjente luftbelgene, så da ble det satt på to nye fra Arnott, som jeg attpåtil klarte å bytte ut selv. Så da burde dette problemet være eliminert i mange år fremover. Etter mye fokus utvendig, var det så på tide med litt innvendig stell. Swissvax ordner alltid opp interiøret med sitt sett! Etter sommerferien gikk turen til @///M-ini95 for å montere et ratt med varme som jeg hadde fått tak i på Finn i vår. Det gikk relativt smertefritt - angrer absolutt ikke på denne oppgraderingen her Så tok det ikke lange tiden før stormen "Knud" kom innover Vestlandet og plantet en handlevogn i siden på bilen da jeg var ute og kjørte. Resultatet var oppskrapet sideskjerm, førerdør, speil og sideskjørt. Dette ble utbedret etter hvert hos Quick Car Fix i Kristiansand til en hyggelig pris (i forhold til konkurrentene) og meget bra resultat. Anbefales Etter at "Knud" sine herjinger var over og kilometerstanden viste drøye 174 000 så var det på tide med en ny service. Herlig med null feil på vehicle check hos Bavaria, og greit å bytte olje samt alle filtre. I bakgrunnen skimtes mitt lille F11-prosjekt - en bil jeg kjøpte, ordnet opp i, og solgte videre med noen få tusenlapper i fortjeneste Så var det tid for å få på vinterhjulene, og det nye fargevalget ble jeg godt fornøyd med Etter en (ny) liten tur med ///M-ini95 i Oslo kunne jeg heller ikke la han få være den eneste alpinhvite F1X med original duftedings fra BMW, så det ble handlet inn I høstmørket tok også den ene xenonpæra kvelden, så da ble det bestilt inn nytt sett fra Osram i 6000 kelvin. Overraskende enkel jobb å bytte disse selv når hjulet var av, og fargen på pærene matcher nå 100% med AE. Det siste som skjedde i 2018 var at jeg fikk tak i et sett med originale style 601 med M5 Competetion-dimensjon på dekka. Hentet i Egersund og behørig prøvd på bilen. Nå gledes det ekstra til sommerhjulsesongen Planene for 2019 er ikke så store, men det var det forsåvidt ikke for 2018, så vi får se hva som skjer. Det blir kanskje nye spacere foran (tror 8mm vil passe greit til style 601), en service til høsten igjen, også få montert 6WA ved anledning. Og kanskje bytte inn låseboltene igjen @papertiger Utover det er jeg ganske happy med bilen slik den er, så håper bare den holder seg i fin fysisk stand i 2019 - året hvor den faretruende vil nærmere seg å passere 200 000 kilometer.
  11. 1 point
    Lasse0960

    Lasse's BMW E63 630i - Bildelogg

    Heisann! 😊 Relativt fersk BMW-eier her. Dette er min 630i som jeg kjøpte høsten 2017. Har i mange år ønsket meg en E63 og endelig er den drømmen oppfylt. Har dessverre ikke vært så veldig aktiv her enda men tenker å begynne å legge ut litt fremover. Kort om bilen: E63, 630i (N52B30) 2005 (Pre-LCI) 182.000 KM ved kjøp Manuell Dynamic Drive Active Steering Logic 7 Litt rask historie: Kjøpte bilen av en eldre enkemann som var andre eieren av bilen. Kjenner ikke til hvem som eide den før han. Han og kona hadde hverken små barn eller barnebarn og ønsket seg en passende bil til lange turer, gjerne til vestlandet hvor mannen hadde jobbet i flere år. Da kona ble innlagt på Ullevål for noen år siden hadde han på vei innover klart å ødelegge den ene av de fire orginale felgene (Style 121). På et vis kom han seg til et verksted hvor det eneste av passende felger de hadde inne var de sorte som er på noen av bildene nedenfor. Litt usikker på hva han selv egentlig syntes om de da han mente at felgene var "hårete" når jeg snakket med han. Bilen virket å være svært godt vedlikeholdt og alt av service og reparasjoner er gjort på Bilia Vestfold. Siden jeg hverken er teknisk anlagt eller kan skru bil, ønsket jeg meg minst mulig ekstrautstyr og andre ting som kunne gå i stykker. Valget falt da på denne 630'en med den anerkjente N52B30 motoren i kombinasjon med manuell girkasse. Håper og tror dette er en driftsikker kombinasjon! Av nevneverdig ekstrautstyr er det kun Dynamic Drive, Active Steering og Logic 7-pakka, og må si at jeg er kjempefornøyd med lyden. Samboeren min kommer fra vestlandet - så i likhet med forrige eier blir det en del langturer på oss. Da er det hyggelig med komfort og god lyd. Det var ingen konkrete feil med bilen når jeg kjøpte den. Det eneste å nevne her var nok en liten skade i fangeren bak etter en ryggeepisode på et kjøpesenter. Planen fremover: Skulle ha begynt å skrive litt tidligere men bedre sent enn aldri. Kommer til å legge ut oppdateringer og bilder med tekst etterhvert som jeg kommer igang med å skrive her, men begynner med litt "tilbakeblikk" på min tid som lykkelig 6-serieeier. Forsøker å legge ut bildene i kronologisk rekkefølge (mer eller mindre) etter mitt eierskap slik at bildene blir en "tidslinje". Håper den blir til glede for alle lesere. Bare å stille spørsmål eller komme med tilbakemeldinger om det er ønskelig. 😃 Overtakelsesdag 13.08.17: Fantastisk følelse å ta første tur etter overtakelse. Passet bra da jeg skulle i familiemiddag halvannen times reise fra meg denne søndagen. Kort langtur! Skaden etter ryggeuhellet forrige eier hadde på et kjøpesenter. Etter noen runder med polering syntes nesten ikke de hvite stripene/ripene lenger - og med mindre man ser etter kan nesten ikke skaden sees. Den lille bulken nede til venstre for lokket til tauekroken er kanskje den mest tydelige skaden, men det er ikke iøynefallende så har valgt å la det være sålenge. Felgene ser ikke ut og sorte felger som er kantkjørte ser i mine øyne ekstra ille ut da skadene blir hvite. Holder utkikk etter nye! Lakken ser heller ikke så veldig bra ut. Det blir nok litt forsterket foran betongen og i det grå været, men lakken virker å være veldig slitt og nesten på nippet til matt. Svært mye vaskeriper og swirls. Til behandling hos Arctic Detailing på Nøtterøy. Kjempefornøyd med resultatet! Virker å ha fått igjen den del av den dybden i lakken jeg savnet. Første ordentlige langtur over til vestlandet i September, ca. en måned etter overtakelse. Fantastisk tur! Herlig opplevelse å kjøre over fjellet i nydelig høstvær med ny bil som akkurat har fått en skikkelig lakkbehandling. På vei hjem, her på Gaularfjellet like før Balestrand. Måtte ha en liten photoshoot med den fine utsikten her. Her har vi kjørt nærmere 700 km. siden start tenker jeg. Ingen problemer på veien. Når jeg ser over bildene jeg tok av bilen etter denne turen innser jeg at det faktisk er litt vanskelig å ta fine bilder av E63. Ser fort for kort, for lang, for klumpete ut, etc. Må oppleves i virkeligheten. Vel hjemme etter rundt 1200 km. Omlegging fra sommerdekk (over) til vinterdekk (neste bilde). Sommerdekkene er forøvrig 245/45-R19 og vinterdekkene er 225/50-R17. 17-tommere er litt i minste laget og vet ikke om vinterfelgene er de som originalt fulgte med. Skal kjøpe nye etterhvert men det stod gode Nokian Hakkapeliitta 8 piggdekk på de så kjører de en sesong til (18/19) tenker jeg. Håper ingen setter kaffen i halsen av det her men slik ser nå vinterfelgene ut. Litt lenger nede kommer det nærmere bilder av de, og det er direkte flaut å kjøre med de sånn som de ser ut nå. I tillegg burde de minst vært en tomme større. Dette er vel M5-replicas såvidt jeg vet? Så var snøen kommet. Tror dette er rundt November 2017. Fantastisk vinterbil! Vaskes regelmessig, både over og under. Ugh... Og værre skal det bli. Nei - bilen har ikke blitt foliert i matt sort. Dette er etter èn tur til Oslo. Var i utgangspunktet ganske ren. Black friday! Byttet ut traveren fra Biltema med en Kärcher K3. Ikke en kraftpakke av en høytrykkspyler men fungerer mer enn godt nok for amatør/hjemmebruk. Har også kjøpt litt diverse vaskemidler, hansker etc. for å prøve å gi den litt bedre behandling enn den tidligere har fått. Ekstra moro å ta vare på bilen når utgangspunktet ble så bra som det ble etter omgangen hos proff detailer. Fornøyd bil og fornøyd eier. 😍 Oops, finn en feil. Ble kjøpt inn nye Osram Nightbreaker D2S om jeg ikke husker helt feil. Latterlig stor forskjell - ikke bare på den dårlige pæren men også på den fungerende. "Stemningsbilde". Det her er mot slutten av Februar. Omtrent rundt denne tiden skulle jeg på jobb en dag da motoren plutselig begynte å gå ekstremt ujevnt. Hørtes ut som en bøtte med poteter man ristet rundt og dro veldig dårlig. Viste seg å være en gåen coil. Gikk heldigvis raskt og smertefritt å bytte og selv på verksted ble ikke dette dyre "reparasjonen". OBS: Sterke bilder, ikke for svake sjeler: Nye, godt brukte M6 replica felger. 2 x 8,5x19 og 2 x 9,5x19. Så helt forferdelige ut når jeg kjøpte de. Den til høyre er nok den værste her. Forsøkte etter beste evne (med blandet suksess) å gjøre de litt penere. Skal sies at blitsen fremhever skadene og gjør at det ser 10x værre ut. Kjøpte disse da dimensjonene og innpress var perfekt for E63. Planen er å sende de til Østfold Felgteknikk etterhvert. Så kom den etterlengtede våren/sommeren brått i Mars. Her etter en av vårens utallige bilvasker. Gleder meg VELDIG til å få på sommerfelgene! Jeg og en kamerat har planlagt ny langtur i Mai over fire dager fra Tønsberg - Stavanger - Bergen - Balestrand - Tønsberg. Totalt rundt 2100 km. Før og etter! Syntes de kledde bilen veldig godt. Kunne nesten ikke vært mer fornøyd! Og med et så håpløst utgangspunkt syntes jeg de nå ser veldig bra ut. En litt oppbrukt quote; "Langt ifra pene, men pene langt ifra!". Dagen før avreise. Et lite jubileum da bilen tippet 200.000 km. Hurra! Da er avreisedagen her og jeg og kompisen min er klare for langtur. Hans E38 er en 750iL hvis tidligere eier er ingen ringere enn selveste Kong Harald. Forøvrig er det bilen han ble stoppet i pga. fartsovertredelse en gang. 😄 Dag 2, her ved "Sverd i fjell" i Stavanger. Litt uheldige med været, mye regn og overskyet men det legger ingen demper på kjøregleden. Selv etter så mange timer og mil det tok fra Tønsberg til Stavanger gledet vi oss veldig til å ta fatt på turen videre. Traff på en fjern slektning i Bergen sentrum! Ble et par bilder på Gaularfjellet på denne turen også. Elsker å kjøre på fjellovergangene. Skulle tro bilene var lagd med denne type vei i bakhodet; lange strekninger med lange, slakke svinger og store høydeforskjeller. Vel hjemme (bildet er tatt noen mnd. senere vel å merke. ). Fått litt veggpynt til garasjen. "Feil" serie men fin denne også. Sverigetur i Mai. Nok en fjern slektning! Startet Facebook-gruppen "BMW E63/E64 Norge" ila. vinteren. Her et mini-treff utenfor Drammen. @Carlsius til venstre og min til høyre. Har idag rundt 40 medlemmer. Ble så varmt da bilen stod i solsteiken på jobb at limet på listene i bilen takket for seg. Så ut som de var limt med superlim eller noe lignende tidligere. Brukte Tec7 og klemmer for å lime på igjen og det har holdt godt. Tur til Gjeving med samboeren i slutten av Mai. Skikkelig tjuvstart på sommeren. Ren og pen! Litt oversiktsbilder av bilen. Kunne nok hatt godt av litt forsiktig senk men det får være et prosjekt til senere. Heldigvis har jeg splitter nye, komplette speil liggende klare til å erstatte disse. Står på listen over jobber som venter. Alltid likt lyktene bak på e63/e64. Syntes er ganske sære ifht. mye annet, men det gjenspeiler jo resten av bilen. Liten tur til Uvdal på sensommeren. Spontankjøp av Alpina-replicas. Disse er tilnærmet skadefri og ser utrolig bra ut! Ulempen er at de "kun" er 18-tommere. Får se om de blir tatt i bruk eller solgt videre. Tanker? Planlegger å prøve meg på håndpolering. Syntes det ble et greit resultat! Vet at "håndpolering" kanskje ikke er det mest effektive og at ordet kanskje river litt i detailer-hjertet til en del her, men inntil jeg får kjøpt en maskin og litt mer utstyr måtte jeg ty til dette. Og heller det enn alternativet; å ikke gjøre noe. Årets siste 6-serietreff! Fornøyd med 6 biler som møtte opp. Vil nesten tro dette er det "største" antallet e63/e64 samlet i Norge på ett sted noen gang. 😝 Fikk hjertet i halsen da jeg stoppet på Biltema og så svart væske som hadde dråpet på bakken. Fryktet det værste naturligvis, men viste seg å være noe gugge som hadde størknet for lenge siden. Puh!!!! Høstbilde! Dette er nok favorittbildet mitt jeg har tatt av bilen. Også var det de her da... Grøsser nesten av tanken på å sette på disse felgene igjen. Se neste bilde. Lekkert? Pusset ned alle fire felgene så godt jeg kunne. Forarbeid til lakkering må være noe av det kjipeste som finnes! Men - jo mer man legger i det, jo bedre resultat. Jeg prøvde å finne en mellomting. De felgene her skal forhåpentligvis kun sitte på bilen èn siste sesong. Etter to lag med grunning. Etter tre lag med aluminiumslakk. Etter ett (av tre) lag med klarlakk. Helt glemt bort å ta bilde av felgene etter at jeg lakkerte de men fant dette som viser at det faktisk ble et greit resultat. Etterhvert som det begynte å bli mørkere ute i høst var det flere og flere som blinket på meg. Etter litt feilsøking oppdager jeg at mekanismen for høydejustering av lys har hoppet av. Ikke rart nærlysene fungete bedre enn fjernlysene......... 😁 Måtte legge ved denne helt til slutt. Tok dette bildet i 2015, 2 år før jeg kjøpte bilen. Morsomt å oppdage i ettertid. 😄 Avslutningsvis må jeg si at jeg er utrolig fornøyd med 630' min. Har og har hatt så utrolig mye glede av den og etter halvannet år i mitt eie gleder jeg meg fremdeles like mye til å kjøre hver gang. Selvfølgelig kunne jeg tenke meg en 650 eller M6 en gang men det får vente noen år til. Tusen takk til de som har lest igjennom - prøver å oppdatere videre etterhvert.
  12. 1 point
    Vi får prøve å samle sammen til et lite mini-treff til våren da, muligens @Fredrik 90 og noen andre sørlendinger også vil ta turen sammen med oss og @sveigis
  13. 1 point
    Otis

    Bmw x5 e70 PDC trøbbel

    Skulle tro at det er feil med ledningsnett da.
  14. 1 point
    Bilen her blir bare bedre og bedre i ditt eie Angående spacere bruker jeg Macht Schnell sine, har hatt dem noen år uten noen problemer. De har til og med spor på baksiden tilfelle dem sitter fast i navet. Mye bedre enn H&R spacerne som satt på E91. De satt såpass fast at av de fire som satt på har jeg kun en igjen i dag som kan brukes.
  15. 1 point
    Flott oppsummering av fjoråret 👍 Nå er det bare å stålsette seg for 200 000 km jubileum. Det er ikke noe problem så lenge man holder øye med register 😀 Ellers så skulle man jo tro bilen var gått under 100 000 km, du holder den jo serdeles godt.
  16. 1 point
    Great minds think alike - jeg mente selvfølgelig F06, men klarte å skrive F12
  17. 1 point
    Gi meg en pre-LCI F06 M6 med virtual cockpit, NBT og LCI ratt, så har vi kanskje (imaginært) det beste BMW kan by på nå
  18. 1 point
    Daniel80

    Daniels Estoril E46 M3

    Ah.. Hatt litt mye å gjøre i det siste, men fikk endelig satt sammen bakstillingen og satt bilen ned på hjulene igjen. Har trillet den inn på gulvet i nabo lokalet for å ikke blokkere løftebukken lenger, så nå venter jeg bare på å få tilbake girkassen fra han som bygger den om Alltid kjekt når det går litt frammover 👍 Subframe Issue Fixed - Check! ✅
  19. 1 point
    marhag11

    Hagen´s E24 635csi oppdate NYLAKERT

    Pakke i posten!!!! Nytt gulvteppe!😎 ikke prøvd det i bilen enda men ser veldig fint ut😍
  20. 1 point
    Dweezil

    2015 F11 ConnectedDrive - 3G => 4G

    Fikk svar fra BMW Norge: De undersøker saken og forsøker å skaffe mer informasjon. Dermed er det et lite håp om at det ramler ut en fornuftig løsning på dette problemet på et tidspunkt, forhåpentligvis ikke alt for langt inn i fremtiden... Poster så snart jeg mottar noe mer konkret!
  21. 1 point
    Fredrik 90

    Tråden om BMW-nyheter/rykter/snakk etc.

    Har det klikka helt for de der nede i München? Driver de å kødder eller skal de seriøst ha så svære griller på den. Jeg kan ikke se for meg at designerene tok ett skritt tilbake når de var ferdig med den og tenkte "Dæven, dette ble bra"..... Skulle gått til Specsavers!
  22. 1 point
    Drømmebilen. Da har det skjedd en uventet ting i huset her . Jeg har klart å finne min ultimate drømmebil fra jeg var i tenårene til dags dato ,nemlig en 1986 535 i. Men før sakens kjerne ,skal dere få en litt historie om mitt forhold til nettopp e28 og hvorfor denne. I 1996 var jeg 22 år og 3 mai dette året kjøpte jeg en 86 modell grisestrøken 538 i på telleren : Jeg husker jeg var kry som en hane med musikk fra disse : Og ikke minst Techno : Var livet herlig på den tiden . Samme året på høsten ,var jeg i et bryllup i Sandnes . Før dagen var jeg på Bavaria Sandnes og der stod en Arktis blau original 535i uten m styling . Dæven den var så fin ,akkurat sånn jeg likte den . Men i og med jeg hadde handlet fire mnd før ,var ikke det et tema. Allikevel glemte jeg aldri denne bilen ,den var helt spesiell. Årene gikk og livet som e28 eier gikk greit stortsett,men i 2001 ,måtte jeg dessverre selge min da en mer fornuftig familiebil overtok e28ens rolle. Var grusomt når de reiste med den. Årene gikk og plutselig dukket jo opp denne e34en og resten kjenner dere til 😀 E30 MEET 2014. Dette var året da jeg dro på mitt første BMW treff med den grønne og på dette treffet skjer vendepunktet: Her på vei med vogn . Avslapning og kos med fine mennesker : Så skjer det noe på dette treffet som gjør at huet til Jan begynner å svirre . Jeg blir kjent med en herremann der vi sitter over en kald øl og diskuterer gamle minner og jeg forteller om en e28 jeg så i Stavanger i 1996 . Han begynner og smile og sier at den bilen har kameraten min stående i et lokale på jobben og ikke brukt på hundre år . Da kjente allerede da at ,dæven hvor stor er sjans for at sånt lever enda? Så enkelt ,gi meg et pip om den skal selges . Etter en stund i 2014 ,så fikk jeg nyss om at hvis den skulle selges ,så skulle det være til en som kunne fikse den og ta vare på den. Igjen ,årene gikk som dere vet ,har jeg ikke hatt sjans til å tenke på noe veteranbil ,hvertfall ikke e28 og e30 som er blitt svinedyre . Og har jo laget en e34 TDS og i hele fjor ,så jeg var jo ferdig med alt og skulle jo slappe av. Men så en lørdag før lille julaften skjer der noe dramatisk og her er historien: Som dere ser lengre opp ,holdt jo jeg og Fredrik på med bilene våres . På vei hjem ,lå der en melding fra Mr x som jeg velger å kalle personen. Der står :Bilen skal bort innen nyttårsaften så du må hente den . Kjente svette ,kvalme om hverandre. Det å kjøpe bil før jul ,er skjelden god butikk da enn har brukt millioner på alt annet 😀😀. Tenkte at ,nå har du en sjans og aldri mer. Lørdag for en uke siden satte jeg meg i bil til Stavanger og møtte min Mr x. Han sa at bil står lagret i varm garasje siden 2010 og har ikke vært rørt siden. Var jeg spent? Hva skjulte seg under lagringspressening etter ti år? Vi går inn i lokalet og i et hjørne står der en bil med presenning over. Er spent selv sier han og vi løfter opp presenning bak og du milde himmel!!! OG DU MILDE HImMEL,jeg ble sjokket over å se den igjen. Kvalm ,uvel og allikevel så lykkelig. Var akkurat som tiden hadde stoppet opp. Tilstanden på bilen var jo knallbra ,ikke feilfri men generelt veldig bra . Jeg snakket med datteren min og vi ble enig denne tar vi. Så ja dere ,jeg og min datter har kjøpt bilen jeg så på i 1996 og er et ekte garasjefunn uten sidestykke . Fra da vi tok av presenning Og hva har vi kjøpt ? En original urørt 1986 solgt ny i Norge med det meste av utstyr . Han som kjøpte denne ny,må ha vært rik mtp interiør og ekstrautstyret . Interiør : Et til : Så et fra siden : Så gårsdagen da den ble hentet . Her er den flyttet på : Og her ser den dagslys for aller første gang på 10 år : Og en meget stolt Mini : Og fire timer senere ,hjemme hos oss : Og dere er jo nysgjerrige på bilens tilstand og ,så her er den: Lakk og karosserimessig ,veldig bra ,skal poleres og shines . Rust i gulv ved der du hviler foten på førerside skal sveises. Motor har ikke vært startet på lenge og ville ikke starte da den ble satt bort. Men det er nok lett å fikse . Ellers skal den være 100 prosent original uten noe form for senk og styling. For dette er en bil som skal holdes original for en gang skyld ,og verdien på disse blir jo ikke mindre heller. Tilslutt ,ja hvor stor er sjans for å finne en bil man så på i1996 ? Nå i 23 år senere står den her .😀
  23. 1 point
    steine1989

    E36 M3 1993

    Får blåse litt liv i denne tråden igjen. Kort fortalt solgte eg bilen i 2011, og angret vel så snart den kjørte ut av tunet, så når eg fekk tilbud om og kjøpe den tilbake så berre måtte eg det. August 2017 kjøpte eg den for 2 gang. Etterpå har gjort litt med den, for og få den heil 100% igjen. Her er etter eg kjøpte den, og har montert nye orginale forskjermer og panser. Står BBS kopi felger på her. Fått tak i org felger.
  24. 1 point
    Kanskje han var på tankskipet som felte Ingstad? Mener å ha lest at siste radiomeldingen tankskipet sendte var "DREI", kan hende media ikke fanget opp "M'en"? At @magneten var mannen bak radiosignalene og siste melding skulle vært "M DREI"? 🤔
  25. 1 point
    BjornarHS

    96' BMW Hellrot Coupe Individual

    Ikke mye som skjer her utover. E36 har fått på lagringshjul, og satt bort for vinteren Planer til neste sesong er: -Lage til ny bakstilling. -Godkjenne som 328. -Skifte toppdekselpakning og veivhusvent. -Overhale vanos. Ellers har Berlingoen fått seg ett lite løft
This leaderboard is set to Oslo/GMT+02:00