Jump to content

Leaderboard


Popular Content

Showing content with the highest reputation on 03/15/19 in all areas

  1. 5 points
    Blacksmoke

    Blacksmoke`s Bmw 525 TDS / prosjekt

    Finito 🤘
  2. 4 points
    Evopower

    Fredriks alternative bimmerstråd

    Btw: vet ikke om det er diskutert tidligere men: Har flere lagt merke til at de som driver med biltester på youtube etc, er mer opptatt å fortelle om bilen multimedia dippedutter og førerassistsystemer, enn å faktisk fortelle om hva bilen formidler ute på veien!? Trenden fra autogefuehl, carwow og andre lignende kanaler er slående lik. Bruk 60% av innslaget på å sitte å snakke om alle knappene og assistentsystemene. Oppløsning på skjerm og parkeringsassistent, you name it. Ned til et detaljnivå som både er kjedelig, for ikke å snakke om repeterende. Har man først hatt en bmw med idrive, så trenger ikke dette repeteres HVER gang! Og ja man vet at knappen med bilde av sidestriper er lineassist. Trenger ikke å forklare det heller... Så hvordan er bilen Å KJØRE?? Jo; " kjennes fin ut i svingene. Helt ok å kjøre" Dette er satt litt på spissen, men det viser tegninga. På et typisk innslag vet jeg at kjøringen er fra ca midten eller litt mot slutten. Spoler dermed direkte til dette. Spørsmålet jeg sitter med er om det er bevisst handling av reporterne/skribentene? Altså for å møte et publikum som setter helt andre ting som viktig enn hva vi gjorde før? Jeg føler det er en endring så stor at den kan belyses hvertfall
  3. 3 points
    Evopower

    Fredriks alternative bimmerstråd

    Kjent bmw fenomen det at standard bil er ratt, pedaler og 4 hjul. Radioen er også snart tilvalg. Kanskje der man oppfant begrepet big money waste? Bmw vet at bilene deres kjøpes av entusiaster (men hvor lenge?...) Dermed kan de ta betalt for at man skal kunne legge til ekstrautstyr....og ikke minst; kunne individualisere bilen etter eget ønske. Her er bmw helt i en egen klasse mener jeg. Og dette koster selvsagt ekstra på produksjonslinjen. Det er ikke bare å gjøre som asiaterne, altså å produsere en bil med 2 ferdige standardpakker. Deretter produseres 75% i hvit, sølv og svart. Resten i andre farger. Få dem ut på frakteskipene. Ferdig arbeid. BMW (også audi og MB) krever nok mer avanserte og tidkrevende logostikksystemer. Og derfor er den ekstra duppetingen 5 ganger dyrere enn den burde vært. Men når det er sagt synes jeg ikke bmw er overpriset. For når alt utstyret er lagt til, ja da er det ikke mye som topper en bmw. En standard bmw uten noe utstyr derimot.... nei takk! Da kjøper jeg heller noe helt annet. Og er sammenligningen en grunnutstyrt g31 mot en fullspekka superb 280hk L&K 4x4, ja da sier det jo selv? Men husk at bmw likevel har en teknisk tyngde i alle ledd. Måten bilen er bygd på rett å slett. De små tingene, gjennomtenkt og bedre enn mange andre. De skal være dyre. Og det bringer meg til Volvo.... et merke som slettes ikke er i nærheten av den samme mekaniske og tekniske soliditeten til bmw . Volvo har slått seg opp på design, kaller seg premium, og selger som aldri før! De har gjort genistreken å klare å selge mer, bare man gjør det dyrere. Rike skandinavere går av skaftet for disse. Volvo har alltid solgt bra, 240, min favoritt 940 classic, uslitelige 850 og senest xc60 av forrige generasjon, samt siste xc70. Forskjellen er at disse ble kjøpt av folk som ville ha volvo sine kvaliteter. Det var tildels jordnære hyttefolk eller teknisl interreserte folk. Opptatt av komfort og sikkerhet. Sikkerhet er det eneste vovo har med seg inn i de nye modellene, resten er bare pent utad. For volvo har skjønt at den nye kjøoergruppen ser på kvalitet utad, ikke integriteten i det man kjøper sett fra teknisk ståsted. Og dermed kan volvo sette opp prisen. Og bilene er overpriset deluxe kontra hva man faktisk får som jeg har prøvd å si her. Volvo kuttet ptoduksjonskostnadene med de nye kinabilene, men satte samtidig opp prisen!! En v90 godt utstyrt er 900.000kr med 2 liter firer og småslakt 4x4 system. Samme som en mer gjennomført 5 serie. Men heldigvis sier de fleste testene at volvo faller gjennom mot bmw på det meste på både kjøreopplevelse og detaljnivå på de fleste ting. Men likevel, gjennomsnittlige kjøperen går bare etter merkevare og oppfatter ikke slikt som sies i disse testene. De som virkelig føler på bilen er en utdøende kjøpergruppe. Jeg tror volvo tjener på det og bmw stagnerer litt.
  4. 3 points
    Fredrik 90

    Off Topic-tråden, versjon 4(?)

    Nå må dere Tesla fanboys slutte å komme trekkende med det der misunnelse argumentet. Hvis ikke så tror jeg dere må ta del i bollespisingen dere også. Jeg skal selv til å kjøpe bil nå, for ett budsjett som også kan skaffe meg en Model X eller Model S. Jeg kommer mest sansynlig til å velge diesel, iallfall noe fossilt. Jeg liker at ting er forutsigbart og pålitelig. Det jeg derimot synes er litt feil er hvordan elbil fordelene er lagt opp. En elbil tar like mye plass på veien og sliter like mye asfalt som en hvilken som helst annen bil. Men de slipper å betale for det, jeg må betale avgift for vekta på bilen jeg skal kjøpe. Jeg er med på at 0 utslippsbiler skal belønnes fordi de er gunstige mot miljø og lokalt utslipp. Men jeg synes de må betale for veislitasjen og for den plassen de opptar i trafikken på lik linje med fossile biler. Så lenge det er moms på alt annet, så burde det også være moms på en elbil. Skal jeg kjøpe meg ny vaskemaskin så må jeg betale moms på den, men elbilen den slipper moms. De går da begge på strøm, og de er begge noe de aller fleste må ha for å få hverdagen til å gå rundt. Man har vel så mye behov for personlig transport som rene klær. Men at elbiler slipper CO2 og nox avgifter det er selvsagt helt fair, samme gjelder for lavere takster i bommer og på parkering. Det skal lønne seg å forurense midre, men det skal da ikke være gratis? Da tror jeg elbil motstanden hadde blitt mindre, for da hadde dere bidratt dere også.
  5. 3 points
    Du glemmer en del faktorer som spiller inn. Først og fremst så inngår man en del kompromiss ved kjøp av elbil. Det er dyre biler (pga. at teknologien enda koster en del å lage kontra fossilbiler) og rekkevidden er begrenset. I tillegg kommer behovet for lading. Du bruker knappe 5 minutter på å fylle tanken på en vanlig personbil. En elbil tar fra 0-100% opp mot 1,5t med hurtiglading. Fra 0-80-90% kan det ta rundt 45-60 min. Avhengig av om 100% er det samme som brutto kapasitet på batteriet, eller om det er Netto. Så ved å kjøpe elbil er du bundet til å ha lademulighet enten på nattestid, eller den veien du skal. Du er også avhengig av å planlegge litt for å nå de stedene du skal på riktig tidspunkt, da det tar tid å lade. Det er nok mange som synes dette er urettferdig... men hvis du har muligheten til å kjøpe elbil, og du synes det er urettferdig at noen nyter av de «fordelene» man får som elbileiere..... så kjøp en elbil selv da! Hvis du ikke vil det, så er det ganske åpenbart at du synes det er for mange begrensinger med elbil kontra fossilbil. Du kan jo velge. Kjøre i bom, men ha (i prinsippet) ubegrenset rekkevidde, litt lydspekter, du kan ha varmeanlegget på fullt uten å tappe bilen for 1/2 av dens batterikapasitet på den turen du kjører. Synes at norsk kultur preges av et sterkt misunnelsespreg. Hvis naboen har noe som er kult, så er det liksom urettferdig 😂. Folk glemmer at man prioriterer forskjellig i livet. Noen har dyr båt, andre har flere biler, noen har 5 barn (som er en av de største utgiftene mange har ila. livet) også finnes det de som har hytte eller kanskje flere hytter. Så jeg synes det er en del mennesker som burde ta seg en bolle.
  6. 2 points
    Bayerfun

    E65 besatt av demoner

    Da kan jeg komme med en liten oppdatering i denne sagaen Jeg har ikke fått flere problemer med denne bussen, men på vei til jobb i går så stoppet vindusviskerne mine - brått og plutselig. Koblet til diagnose, men fikk ikke kontakt med WIM. Sikringen var hel, så det "måtte" nesten være modulet som hadde streiket. Det rimte ganske godt i og med jeg mer eller mindre hadde konkludert med at det var den som hadde dratt med seg K_CAN_S før. Det er en liten operasjon å få ut hele vindusviskermekanismen, så jeg tok en feriedag fra jobb for å fikse dette. Med leamikket vel ute av bilen og på benken inne, så ser jeg at boksen har en del vann i seg og at printet hadde irret ganske mye. Det er conformal coating på kortet, men det dekker ikke hele. En pinne fra kontakten og opp til printet hadde brukket av, en bane var borte og det var mange potensielle kortslutninger med saltlaken som hadde kommet seg inn der. En god rens med EFM, børste og masse tålmodighet, relodding av diverse komponenter og skjøting av printbaner så testet jeg modulet på bilen. Voila! Der var det kontakt igjen. Da var det bare å montere det hele, pakke det godt inn med Toyotas eminente RTV og montere på bilen. Alt fungerer bra så langt Hvorfor kom det vann hit? Jo; for noen år siden fikk jeg byttet frontrute på bilen. Jeg så ved demontering at vannavviseren ikke satt skikkelig i klipsene sine (flere manglet), spesielt åpent var det over vindusviskermodulet. Vannet som renner ned frontruten ender over dette og har til slutt spist seg inn gjennom akslingen eller noe slikt. Jeg har midlertidig fylt dette igjen med RTV, men jeg må nok skaffe tilveie disse klipsene. Da håper jeg på en problemfri uke til med bilen.. Nå er det bare å finne ut om det er dynamoen min som lager en ulyd eller om det er noe mer kostbart Får ta av reima i morgen, forhåpentligvis utelukker jeg da dieselpumpe.
  7. 2 points
    Rune-K

    Fredriks alternative bimmerstråd

    Det er nok bare nerder som oss som tenker slik. 99% av nybilkjøperne gir blanke i hva som er under skallet. Det er bare "tullinger" som oss som aldri skjønte greia med New Beetle. Er jo ikke noen poeng og betale ekstra for og få en trang Golf.
  8. 2 points
    Daniel80

    Daniels Estoril E46 M3 TIL SALGS!

    Tar tid mellom hendelsene her nå. Bilen har vært hos lakkverksted noen uker for å få den helt strøken. Har blant annet sørget for att alle hjulbuer, kanaler/skjørt og dører er 100% fri for rust. Dessverre sjekket jeg ikke jobben før jeg hentet bilen, så når jeg kom hjem oppdaget jeg at de ikke har truffet med fargen. De rydder selvsagt opp i dette senere, men det betyr jo at bilen må tilbake å blir stående enda lenger på lakkverkstedet før jeg får ferdigstillt den. Ellers venter jeg fortsatt på ombyggingen av girkassen, men han som gjør det har vært opptatt med endel andre prosjekter, så selv om jobben ikke er så stor så har den latt vente på seg. Satser på det blir ferdig iløpet av måneden ihvertfall Skal bli deilig å få på de nye sommerhjulene Ble Michelin 4S , med 275/30-19 bakhjul og 245/35-19 framhjul. Satser på det passer fint. Redigert: Skinnsetene i M3`en som jeg trodde var blitt behandlet var faktisk skinnsetene i X5`en (Fikk bare bilder på sms) Gikk litt fort i svingen der altså . Men M3en taes senere. Uansett knallbra resultat da
  9. 2 points
    Tysklandsjobbtur; Hamburg, Norderstedt - Oelde i dag, Oelde - Düsseldorf i morgen. Latterlig billig å bestille premium bil hos Sixt, bare noen få hundrelapper dyrere for en A6 3.0 TDI Quattro enn en Polo, så da var saken enkel; Det var konstant regnvær helt til jeg kom fram til dagens endestopp, men en stødig ekvipasje med det meste av utstyr gjorde turen komfortabel, selv om en del trafikk gjorde at det helst gikk i 120-150 store deler av turen. Utrolig hvor uanstrengt bilen går i høyere hastigheter med en dieselsekser under panseret, ny opplevelse for meg som er vant til firer. Dette er min favoritt-A6-generasjon, og den levde egentlig opp til forventningene. Litt treg i responsen i revers, litt høy sitteposisjon og litt dårlig grafikk i MMI-systemet i forhold til iDrive er det eneste jeg har å utsette. Og kona påpekte at bluetoothløsningen i BMW var langt bedre, da jeg var «langt borte» i telefonsamtalen 😛
  10. 2 points
    JE

    JE`s e30 prosjekt

    E30'n har bare blitt flytta rundt ettersom den har vært i veien under ombygging av garasjen de siste ukene... Drager på plass Isolert og plata Mere isolasjon og plating på gang. Nye porter på plass 😁 De gamle portene er fjernet etter at bilde ble tatt. Venter fortsatt på at lafte-hytta skal forsvinne, så man kan få isolert og plata den siste veggen. Blir nok enda en god stund til det skjer noe med E30'n 😔
  11. 1 point
    Fruen og jeg tenkte oss en tur til München og omegn en uke i slutten av juli/begynnelsen av august, og basert på diverse reisebrev så tror jeg det er mye god kompetanse på dette området på forumet her inne Planen for turen er egentlig å oppleve litt alpeområder og innom Sveits. Vi er ikke fryktelig interessert i museer og slikt, mest hyggelige/fine byer og ikke minst fine fjellpass og fjellturer. Tenker os så fly til München og leie bil (les. BMW) der, også farte rundt derfra en ukes tid før vi flyr tilbake fra samme plass. Er det noen som har noen gode tips til hvor man får leid BMW til en grei pris og ikke minst fine plasser og fjell å besøke? Setter pris på alle innspill!
  12. 1 point
    ZhilleN

    BMW E36 3.2 M3 | Prosjektet

    Da blir bilen henta idag, og jeg kjøper inn en ny E36Coupe, lager ny tråd denne kan stenges...
  13. 1 point
    Fredrik

    Fredriks alternative bimmerstråd

    Enig, men "vi" er etterhvert dessverre ikke så mange. De fleste bilkjøperne fokuserer mest på status, design og utstyr - og dette vet selvfølgelig biljournalistene og derfor bruker de 60% (minimum) av tiden på dette fremfor å faktisk kjøre bilene. Det er en trist utvikling, men bilprodusentene legger selv opp til dette ved at bilene (de aller fleste) stadig blir mindre interessante å kjøre for ordentlige bilentusiaster. Det jeg liker minst er at selve kjøreopplevelsen blir mer og mer distansert - selv når det gjelder BMW. Min gamle 2003 E46 318d Touring er et godt eksempel. Den var en snikmodell når det gjaldt utstyr, men grunnleggende var den en fin bil å kjøre, med god feedback fra styring og understel. Dagens 3-serie er teknisk en mye bedre bil, men den mangler den tette interaksjonen mellom bil og fører. Noe vesentlig har gått tapt på veien synes jeg med overgangen til elektrisk styring og ved at bilene har blitt mer dempet i understelet og når det gjelder isolasjon. Bilene har også blitt tyngre og dette påvirker også hvordan de føles på veien. Det kanskje aller viktigste er imidlertid overgangen til helt andre motortyper. Ikke bare har de ofte færre sylindre, men måten motorene virker på er også annerledes enn før. Den gamle M20B20 rekkesekseren er f.eks virkelig karismatisk selv om den er svak. Man kan dessverre langt fra alltid si dette om moderne motorer selv om de er sterke. Moderne automatgear er effektive, men de gir intet supplement når det gjelder interaksjonen mellom bil og fører. Det hele blir veldig klinisk og distansert. Jeg tror i denne sammenhengen ikke at overgangen til elektriske biler blir så stor som mange skal ha det til.
  14. 1 point
    Ja det er kanskje litt mer tilgang på de kjekkeste bilene i München . Det kan alltid være litt «risky» å bestille leiebil i forhold til hva du ender opp med, men har gått bra de få gangene jeg har leid bil. Kunne valgt meg en 440i GC til eller M235i til ca samme pris, men med begrensning på km, og når jeg ikke helt hadde oversikt over lengden jeg skulle kjøre var det greit å kjøre safe. Og en 4GC har jeg jo på en måte kjørt før 😛 . Kjekt å prøve andre merker og, så sant det er interessante biler. Sixt har gitt meg en positiv opplevelse gang etter gang, i dag var intet unntak (gang 2 av 2 😛 ). Latterlig enkel uthenting i Hamburg (i Premium Lounge av alle ting, ingen kø, og gratissssch drikke, slik tyskerne elsker) og like enkel innlevering i Düsseldorf, der du bare kjørte inn i en av mange «lanes» som i en ferjekø, og de stod klar til å ta hånd om bilen. Alles gut, in zwei minuten!
  15. 1 point
    ZhilleN

    96' BMW Hellrot Coupe Individual

    Ja helt klart! Ærlig bil det
  16. 1 point
    Evopower

    Fredriks alternative bimmerstråd

    Seat var egentlig død, men så såg nok vag sitt snitt til å gjeninnføre merket som noe spennende....da vag ellers er alt annet enn spennende. Jeg tror dette er et smart trekk. Det at man kan kjøpe seat online er også noe som taler for den nye generasjonen. Seat var i sin tid et merke for de unge og hippe, men det slo vel aldri helt an. Synd, husker jeg hadde lyst å kjøpe en Leon Cupra for 8 år siden.. Tenk at en bil basert på Golf kunne være så stilig 😛 Liker fremtoningen og utseende absolutt men det er og blir en vag under skallet.
  17. 1 point
    Toastjern

    Du gjør det helt feil!-tråden

    Hørte det er populært med rare løsninger bakpå Tesla'r 😅
  18. 1 point
    BjornarHS

    96' BMW Hellrot Coupe Individual

    Takker og bukker! Det blir svært bra, tror du har fått deg et godt utgangspunkt der 😁
  19. 1 point
    Fredrik

    Fredriks alternative bimmerstråd

    Vi har flere ganger diskutert hvordan PSA fremover vil differensiere bilmerkene DS, Peugeot, Citroën og Opel på en helt ny måte ikke ulik hvordan VAG gjør det med Audi, VW, Skoda og Seat. Nå går imidlertid VAG et skritt videre og skiller ut Seat's sportsmodeller med "Cupra" betegnelsen til et helt nytt bilmerke som heter nettopp Cupra. Jeg tror at dette kommer til å bli en stor suksess - bare se her...
  20. 1 point
    Marius2002

    Off Topic-tråden, versjon 4(?)

    Først og fremst så er det at elbil er "gratis" bare en midlertidig gulrot for å velge miljøvennlig, så kan politikerene skryte av hvor bra Norge er med mange elbiler. 99% av de som kjører elbil idag tipper jeg gjør det fordi at det er en økonomisk gevinst kontra fossilbil. Jeg ser ingen grunn til å sutre over det, med fossil så betaler man hverken mer eller mindre enn før elbilgodene kom til. Joda litt mer, men ikke pga. elbilen. En elbil uti gokk redder ikke verden og en fossilbil uti gokk utgjør ingen lokal miljøtrussel. Det er først og fremst tiltenkt byer, så kan de utenfor vurdere om det er noe for de eller ikke. Det er ingen menneskerett å kjøre bil. En elbil hadde dekket mitt daglige behov, men jeg er ikke helt der enda. Og ja jeg vurderte i3 fordi den er billig og morsom. Meninger angående elbil og fossil står sterkt hos mange, men "hvorfor må jeg betale og ikke de?"-mentalitet er iallefall helt feil. Vær happy, kjør fossil de som vil og nyt det.
  21. 1 point
    Ta dere en tur til Zermatt. Det er bare 4 timers kjøring unna. Kjører dere riktig kan dere tilogmed få kjørt biltog, som er morsom opplevelse. Garmisch er også veldig fint på den tiden av året. Videre burde dere ta å bestige noen fjellpass. Har tilbringt mange ferier i alpene og har en rekke forslag å komme med, men greit å vite hvor langt dere er villig til å farte pr dag Mitt tips: Lei bil av Sixt. M4 koster litt men er veldig morsomt å ha når man kommer til alpene.
  22. 1 point
    Det vittige er at han sikkert hverken har lyst eller behov for massasjestoler og hengerfeste... Bare la de kaste bort tiden sin 😉
  23. 1 point
    Var selv på jobbtur i forrige uke. Booket inn MB A klasse eller tilsvarende som skulle være 1 serie eller A3. Det ble sittende med Golf Sportsvan. Men ja, sixt er ganske så mye bedre når det kommer til henting av bil, levering av osv. Slipper å stå å vente på at de skal gå over bilen, får bare alt på mail når man sitter å venter på flyet. Hvis du vil ha virkelig de fete bilene burde du fly til Munchen
  24. 1 point
    Sånn har jeg alltid gjort og fortalt absolutt alt og sånn må det gjøres . Nå i skrivende stund ,har jeg faktisk talt en som mest sannsynlig skal ha bil ,men ingenting er jo sikkert .😀 Bil skal nå først EU kontrolleres og bli godkjent før salg uansett. Deilig å ha den biten på plass.😀 Fantastisk å se hvor mange som prøver seg . Eksempel her om dagen: Hei ,fin bil ,er veldig int ,den er akkurat sånn jeg vil ha den . Ok har den fremdeles skriver jeg . Ja vel ,byr 80 ferdig EU kontrollert da den mangler massasjestoler og hengerfeste. Utrolig ,helt enkelt 😜😜😜😜
  25. 1 point
    Daniel.

    BMW dieselmotorer

    Har havnet en and nedi.. Neida, mener det er trykkomformer (?) til EGR. Delenr: 11747796634 Del 1 på bildet
  26. 1 point
    Gabz

    Gabz' E92 330XD - Ny oppdatering, s.27

    Vært stille her en stund nå. Ikke så mye nytt angående bilen, rett og slett. Mye venting. Lyktene ble satt litt på vent da jeg måtte ordne litt andre ting på bilen i tillegg til at det er ganske hektisk om dagen fra før. Traff for en liten stund siden et stygt hull i veien når jeg kjørte i mørket på vei til jobb. Som et resultat av dette knakk fjæren foran på venstre side tvers over på midten. Det er jo ikke helt optimalt med fjær i to deler så jeg lot bilen stå for det meste og bestilte ny fjær fra KW i Tyskland. Tok en stund å få den men fikk den omsider her om dagen. Så da har den blitt byttet, samt resten av coiloveren demontert, rengjort og smurt opp. Også har jeg samtidig tatt EU-kontroll på den, bare for å ha det gjort tidlig. Ikke akkurat den verste lista, men noe plukk å ordne er det. Har til utgangen av mai i utgangspunktet, men jeg tar nok dette fortløpende. Xenonpære, camberstag, støvmansjett på ene drivaksel, også kast i bremser foran. Bremsene ble egentlig byttet et par dager før jeg kjøpte bilen, men tror forrige eier kjøpte noe av litt dårlig kvalitet eller at bremsene har vært kjørt varme også kjørt gjennom en vanndam eller noe. Har vært kast i dem en stund nå, bare ikke fått byttet enda. Ikke helt sikker på hvordan de ble sånn så fort, men uansett så bytter jeg like gjerne både skiver og klosser foran og bak slik at jeg vet hva som er hva, og at alt er på stell. Ene punktet er jo også fangeren, og det er jo heller ikke ordnet enda. Har vært litt fram og tilbake med forsikringen da jeg ville endre verksted til et mer nærliggende, av logistiske årsaker. Da måtte det gjennomføres en liten prosess igjen med søknad, ny takst, osv. Byråkrati tar tid. Men ser ut til at det snart nærmer seg mål og at det ordner seg, så da får jeg fikset skaden snart og en mindre ting å tenke på. Men tenkte at jeg kanskje like gjerne skal punge ut litt ekstra cash ved siden av og få skaffet og montert på sideskjørt og bakfanger mens jeg er i gang. Så slipper jeg to runder med lakkering osv. ettersom det er noe jeg hadde planer om å montere etterhvert uansett. Så det er også muligens neste på listen sammen med rep. av skaden og å fikse alle punktene til EU. Får ta det når den tid kommer, dog forhåpentligvis veldig snart. Får slenge med et par veldig kjappe stemningsbilder fra mobilen som jeg tok i stad etter jeg hentet bilen fra fjærbyttet. Møkkete bil også, men noe bilder er bedre enn ingen, I guess. Fikk også brev fra BMW i dag med en innkallelse for sjekk av ledningsnett til vifteregulator, så får finne tid til å få det gjort også etterhvert.
  27. 1 point
    Eddy`s

    Schulz e28 Turbo Touring.

    Lest gjennom hele tråden på et par dager nå, vil tro det var sykt trist å la bilen gå etter så mye arbeid som ble lagt inn.. Men sinnsykt rått bygg!
  28. 1 point
    humpfy

    Off Topic-tråden, versjon 4(?)

    Skiguard(.no) har høydekalkulator, mener jeg.
  29. 1 point
    Lenge leve OCD! De så jo fabrikknye ut
  30. 1 point
    awt

    Off Topic-tråden, versjon 4(?)

    Så høyt som mulig uten at det ser rart ut, men ihvertfall ikke under 240. 220 er vel det vanlige nå. Jeg kunne tenkt meg 2,80 (og mye større garasje), så hadde jeg fått inn campingvognen f.eks.
  31. 1 point
    En liten shine up av bremser kalipere som ble til en OCD tanke. Til de av dere som leste forrige oppdatering fikk sikkert med seg at jeg endte opp med å plukke ned alt av bremser for å gi dem litt ny farge. Siden kulda har bestemt seg for å retunere, så ble det til at jeg snek inn på kjellerbadet og tok en siste runde der med vask. (Det badet skal uansett fikses på i løpet av året, men gulvet har ikke vært så rent på lenge:-) ) Disclaimer: det er surfex på den "korrosol" flasken. Etter en god stund med skrubbing/børsting og vask. Så bar det rett til "tørk". Deretter var det bare maskere og begynne å pensle i vei. Holdt på i 2 dager nå og begynner å nærme seg noe som kan brukes. Endte opp med å bruke Biltema sin sorte kaliper lakk, så for de som lurer. Den er veldig blank... Så nå gjenstår det bare å la dette tørke/herde skikkelig + evt. touch up. Fant en støvkappe som var sprukken, så et rep kit er bestilt, slik at jeg kan ta dette samtidig som jeg monterer dem igjen. Resten så bra ut, planlegger vel egentlig å bytte gummi mansjettene på glide boltene til noe i messing. Men det får bli senere, har nok av ting på todo lista framover.
  32. 1 point
    Shattered

    Off Topic-tråden, versjon 4(?)

    Har spilt i en del år selv, kjenner trommisen i kvelertak da vi er fra samme plass. Selv om vi ikke spiller på det nivået er naturligvis drømmen å kunne leve av musikken! Ps: vi slipper singel midnatt! Siste bildet er hjemmekontoret 😉
  33. 1 point
    Tusen takk ,jeg skal si ifra ,kommer nok til å være endel på den kanten fra våren av fremover ,pga familie ,småbarn,barnevakt ja hele slitet.
  34. 1 point
    BjornarHS

    96' BMW Hellrot Coupe Individual

    Startet å grunne der det var ferdig behandlet. Det blir å lakkere hele bakplaten frem til den lille falsen på hver side av baklyktene
  35. 1 point
  36. 1 point
    Montert bmw performance eksos, lippe på bakluka å rieger diffuser som vart litt mere voldsom enn eg håpet på 😅 Da gjenstår det berre å vente på apex EC 7 felgene og frontlippa.
  37. 1 point
    Alpejohn

    Du gjør det helt feil!-tråden

    En ting er hvertfall sikkert, det er ikke lovelig kosmetisk 🤣
  38. 1 point
    BjornarHS

    96' BMW Hellrot Coupe Individual

    Ser den ja. To fargevalg jeg hadde vurdert om jeg hadde kunne valgt selv måtte blitt: -Estorilblå, som egentlig er en farge en ikke så ofte ser på e36, selv om det er noen orginale m3er her til lands med den fargen. -British Racing Green, stilig farge, men kansje litt og på grunn av bakgrunnen til hvilken modell den kom på. Minuset med denne igjen er at det fort kansje for de som ikke kjenner til modellen bare blir en grønnfarge. Kan dog bli stilig med gul lykteinnmat Bare en personlig mening om farge, uansett mye flott å velge i når det kommer til fargevalg, så blir artig å se hva du lander på 😀
  39. 1 point
    e30 tic

    1974 BMW 2002 Turbo

    Ganske gøy når jeg fant ut at den originale Diffen var en sperrediff. Nå er den blåst og lakkert å montert sammen med nye tetninger og justert klaringer 😀
  40. 1 point
    e30 tic

    1974 BMW 2002 Turbo

    Fikk hjem noe småtteri deler fra Tyskland. Synd det er så kostbart med slike små detaljer
  41. 1 point
  42. 0 points
    Marius2002

    Du gjør det helt feil!-tråden

    Diskuteres om det er rett eller galt, men det ser helt dust ut.
This leaderboard is set to Oslo/GMT+02:00
×
×
  • Create New...