Leaderboard


Popular Content

Showing content with the highest reputation on 04/17/19 in all areas

  1. 3 points
    Liten søndagsupdate; BMWen har nå gått ca 15000km siden sist oljeskift (4000 av de på Europaferie), så det var på tide med et skift mellom de ordinære som ligger i CBS og som er inkludert i BSI-avtalen. Det ble BMW sin 0W-30 olje. Greit med lavt spilloljefat som rommer et oljeskift til begge biler. Filteret ligger så enkelt til at det er greit å bytte det med det samme - helt annerledes enn den knotingen jeg er vant med fra japanske biler. Ferdig drenert: og før dere kommenterer på bukkene mine: de er godt sammenskrudd, solide og mer enn stødige nok 😛 et kvalitetsprodukt av terrassebordavkapp og HTH-benkeplaterester! Oljeskiftet blir notert for historikken sin del, men nullstiller selvfølgelig ikke CBS 😛 Mini fikk samme behandling for noen uker siden.
  2. 2 points
  3. 2 points
    Gorg

    F34 320D Gran Turismo - Back from the dead

    Tatt en tur med den nye 3-serien. En fullspekket 320d, folkemodellen. Tenkte å lage en liten omtale av den her når jeg får tid til å skrive teksten
  4. 2 points
    Margeir

    Den store finn.no tråden.

    Ikke hver dag mann ser British Racing Green på så ny bil https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=145076345
  5. 2 points
    Akkurat som at jeg husker at den hang bedre før 🤔 Kanna med Nerta er snart tom, mulig det blir å prøve noe annet neste gang - Koch Chemie Vorreggereiegdgggegerreer kanskje? Ja den funket overraskende bra 😀 En nyvasket Mini og jeg var på en date i form av dagstur tur retur Stavanger - hjembygda Suldal i dag. Er så herlig å kjøre en underholdene R56S på en underholdene Rv13 på solrike dager med lite trafikk. Bilen fikk virkelig strekt på beina, såpass mye at jeg var litt småsvett i håndbakene når jeg kom fram til første ferja...
  6. 2 points
    Så var det Minien sin tur; den har blitt kraftig forsømt på renholdsfronten den siste tiden. Kjøpte meg et par Kwazar pumpekanner til bl.a. prickbort, mye enklere å få dusjet bilen, men går nok noe mer produkt ser det ut som. Før start - nesten Frozen Red her jo: Ferdig dusjet i PB: Dagsfersk: Toppet med Nerta: er det andre som sliter med heng-evnen til Nerta? Synes den renner så fort av, dette er vel etter 5min vil jeg tippe. Skumkanonen står på minimum, blanding ca 3% Nerta. Ferdig nedspylt og vasket med Carpro Reset: Fusso holder seg meget bra etter gode 6mnd på bilen: Har slitt litt med dugg i ene tåkelykta (som jeg byttet for halvannet år siden), så utviklet et høyteknologisk verktøy for å bli kvitt vannet som lå inni samt dråpene på glasset; skrujern surret i papir, og litt hårføner. Sugeevnen til kjøkkenpapiret viser seg å være enorm. Skrujernet som ble brukt var selvfølgelig det originale Mini-jernet som ligger i bagasjerommet. Gikk fra dette (ser papiret gjør jobben sin): Til dette:
  7. 2 points
    En liten oppdatering er på sin plass nå. Først og fremst har vi en liten på vei som kommer i oktober så da har jeg allerede vært å prøvd barneseter i flere omganger for så å ha landet på Cybex Cloud Z med roterbar base, som passet svært bra i vår bil med tanke på innlasting/utløfting og ikke minst plassforhold framme. Etter å ha prøvd både babysetet og småbarnstolen i samme serie ser jeg at jeg kan ha begge størrelsene bak førersetet uten problemer når den tid kommer - Gran Coupeen overrasker stadig! Cloud Z - Perfectos! Tok mindre plass enn Britax Baby Safe med Flex base som vi prøvde først. Sirona Z i base. Forsetet i samme posisjon som over. Stolen kan også tiltes til mer liggestilling uten at den tar mer plass. Mer enn tilstrekkelig plass i forsetet for folk under 180 ---------------------- Grunnet mye jobb og lite ork til ting utenom har bilene bare blitt brukt og ikke vasket den siste tiden. På søndag som var fikk jeg derimot tatt et oljeskift på Minien da den nå har gått 10000km siden sist. Olje og filter ble byttet hjemme, forholdsvis enkel tilgang til filter var det også sammenlignet med de japsene jeg har gjort det på før. Så i går gikk jeg "tidlig" fra jobb og fikk tatt en oppstrekk på BMWen utvendig om ikke mer. Før start: Etter en runde med Prickbort, nedskumming med Nerta, avspyling, underspyling og dusjet over en runde med Felgenblitz. Den hadde litt å jobbe med... Mattene ble og skummet ned, børstet og høytrykkspylt før de ble satt til tørk. Ferdigbilder etter tørk: Interiøret og Minien får vente til en annen dag
  8. 1 point
    Tenker bare å lufte dette her, kan jo være noen "lokale" som ikke er på Facebook eller får dette med seg Spørsmål vedrørende arrangementet kan også stilles direkte til meg her inne på forumet.
  9. 1 point
  10. 1 point
    Deilig med rent og pent motorrom Står også og polerer disse dagene, blir godt å få lakken blank og fin før sommertøflene skal på i påsken!
  11. 1 point
    Fahad

    F80 M3 Sakhir Orange LCI II

    Noen nye bilder av M3en 😀 Bilen er inne hos Bernhard Brynildsen autospa for en runde med detailing. Gleder meg til å få den tilbake på onsdag.
  12. 1 point
    opeth84

    1993 Bmw E34 Tds touring

    Ah, siden 2001 her. Har sett de en gang mer enn meg iallefall! Har sett de kun 2 ganger, men begge konsertene har vært fantastiske! 1. konserten varmet Extol opp for de, og siden jeg er fan av begge, kan du tenke deg hvor gira jeg var! 🤣
  13. 1 point
    Digg å få disse i hus
  14. 1 point
    Fin kilometerstand i dag med 18-19-20😅
  15. 1 point
    Walkabout

    Off Topic-tråden, versjon 4(?)

  16. 1 point
    Saltkjelen

    Ble påkjørt i dag😥

    Auto Skade må vel sies å være en av de bedre når det gjelder lakk og karosseri.
  17. 1 point
    Nupen1

    BMW E92 Gatebil Extr

    Litt meir tilpasninger og vekting, med 60 mm spacer ser det ut til at bilen blir ca 1920mm brei.
  18. 1 point
    Mariuse34

    LAKKERING I UTLANDET

    Hei, 1: ja jeg vet om noen men pris og kvalitet er relativt og jeg mistenker at det fortsatt er dyrere enn du tenker deg. 2: ja i teorien er det sånn. Unntaket er om skaden oppstår i utlandet, for eks påkjørsel eller girkassehavari osv 3: sannsynligheten er lav, hvis ikke noen tipser myndighetene. Mye flinke folk i Polen og jobben er ofte til en sånn pris av moms på beløpet ikke nødvendigvis er såpass høyt at det helt er verdt å bli momskriminell. Fikk tilbud om 16k for hellakkering i Gdansk. Da blir totalpris 20k ink moms pluss frakt tur retur. Men det er en privat vurdering.
  19. 1 point
    Kan godt hjelpe deg jeg😀
  20. 1 point
    Fikk litt ledig tid mellom to møter her på onsdagen og svingte innom Bavaria for en prøvetur i nye 3-serien. De hadde både 320d og 330i, men valgte falt på sistnevnte. Utrolig fin bil innvendig, her er egentlig premiumfølelsen som en 5-serie, men komfortseter er et stort savn. Dette var en fin bil og ikke minst var den latterlig sprek. Motoren imponerte meg! Utvendig er jeg litt skeptisk til designen. På avstand ser det bra ut, men fremstår litt rotete for meg close up. Vokser nok på meg, men fronten er boblete og baklysene kan jeg ikke fordra. Målt opp mot min F11 ser den jo en god del mer moderne ut, men mistet litt BMW-preg i samme slengen. En skikkelig rå bil er M2 LCI, her er alt gjort rett med faceliften. Til og med brillegrillen ser fantastisk ut. Slik den skulle vært opprinnelig! Måtte også ta nye X5 i nærmere øyensyn. Her må jeg bare ta av meg hatten, for dette er rett og slett en fantastisk bil. Skal ikke se bort fra at det kan bli en brukt 45e av denne modellen om 3-4 år. Fant vel egentlig ut (nok en gang) etter at jeg satt meg inn i egne bil igjen, at jeg har en veldig god bil. Selv om interiøret i nye 3-serie er flott så er det også noe med den klassen 5-serien har som fortsatt holder seg moderne og fint
  21. 1 point
    Starter med en 20d, ender sikkert opp med en 40i😀 Når jeg solgte min 328i hadde jeg planer om å kjøpe 330i. Så på flere, gikk opp gradvis (335i, 340i osv) så endte jeg opp med M4.
  22. 1 point
    Flott bil! Kjøpte nylig lik selv, dog så har jeg litt sansen for det "snodige" ved SMG kassa men forstår at det ikke er for alle. Jeg gjorde meg godt kjent med E46 og M3 sine svakheter før handling, og jeg fikk tak i en bil med TMS forsterkning ferdig innsveiset. I mine mange timer med google så kom jeg over Redish Automotive på youtube, et britisk verksted som har mye med dette å gjøre, og vil således nevne at ifølge dem er den eneste måten å avdekke mulige sprekker i traversfestet bak kun ved å pusse vekk all korrosjonsbeskyttelse slik at du får sett godt etter sprekkdannelser på metallet. Har du noen planer annet enn inspeksjon av rådelager? For en ordentlig titt så kan du jo likesågjerne bytte først som sist når du har gravd deg så langt inn i S54 sitt hjerte. Jeg har en liten tanke om samme operasjon men bytter antageligvis ut til BE bearings og antageligvis en ny oljepumpe. Uten å ødelegge min egen sagtegående byggetråd, men hvorfor mener du CSL innsug kun skal være med drømmen? Jeg mener nå det er høvelig oppnåelig (famous last words)...
  23. 1 point
    Et vennepar med nr. 2 på vei fikk, etter litt anbefaling fra oss, øynene opp for 3GT og kjøpte seg et nydelig eksemplar av en 320d xDrive med B47-motoren og masse utstyr det ble middag og besiktigelse i dag og dermed verdens første #bimmersofsuldalmeet 😛 Begge bilene var like gravskitne og bar xDrive-betegnelsen med rette
  24. 1 point
    Hefner

    Hefner's 2003 BMW 525D M-Sport

    IKke noe som skjer med bilen om dagen kun kjøre og pleie den dagens
  25. 1 point
    Hefner

    Hefner's 2003 BMW 525D M-Sport

    Ble omsider ferdig med en shine før vinteren, var godt og få gjort det. brukte vel ca 20 timer på poleringsjobben. Fjernet 525 D merket, syns det ble bedre uten? Blankt ja Digg og se vannpærlene igjen
This leaderboard is set to Oslo/GMT+02:00