Jump to content

Leaderboard

Popular Content

Showing content with the highest reputation on 06/12/19 in all areas

  1. Makky123

    Makkys F80 CP

    Da var det kanskje på tide å få laget en tråd på den nye bilen Etter å ha vært på utkikk etter den rette bilen i snart 2 år, dukket den opp for noen uker siden. Det ble en 2018 F80 CP! Den hadde rullet 13000km når jeg tok den over, og er ellers en norsk bil og utsyrt med nesten alt fra fabrikk
    11 points
  2. Likte G21, men synd Hofmeister kinken er borte.
    4 points
  3. Makky123

    Makkys F80 CP

    Her er utstyrsliste Standard Equipment 431 Interior Rr Vw Mirror W Aut Anti-d 490 Seat Back Width Adjustment 521 Rain Sensor 534 Automatic Air Conditioning 544 Cruise Control With Braking Function 548 Speedometer With Kilometer Reading 563 Lights Package 775 Individual Roof-lining Anthracite Options 21T 20"m Lt/a.w.st.sp.sp.666 M /f. Mt 230 Eu Specific Additional Equipment 248 Steering Wheel Heating 2MK M Dct With Drivelogic 2PA Locking Wheel Bolts 2VB Tyre Pressure Indicator 2VC Tyre Repair Kit 2VF Adaptiv M Suspension 302 Alarm System 322 Comfort Access System 3AG Backup Camera 417 Roller Sunblind, Rear Side Windows 420 Sun Protection Glazing 423 Floor Mats, Velour 428 Warning Triangle 430 Interior And Exterior Mirror Packa 459 Seat Adjustm., Electr. W. Memory 493 Storage Compartment Package 494 Seat Heating F Driver/front Passenger 4AE Armrest Front Retractable 4WL Int. T. Fin. Car.fib.w. H.t.f.bl.ch 502 Headlight Washer System 508 Park Distance Control (pdc) 552 Adaptive Led Headlight 5AC Autom. High-beam Headlights Control 5AG Lane Change Warning 5AL Active Protection 5AS Driving Assistant 5DA Passenger Airbag Deactivate 5DL Surround View 609 Navigation System Professional 610 Head Up Display 654 Dab Tuner 688 Harman/kardon Surround Sound System 698 Area-code 2 6AC Intelligent Emergency Call 6AE Teleservices 6AK Connecteddrive Services 6AM Real Time Traffic Information 6AN Concierge Services 6AP Remote Services 6NW Telephony With Wireless Charging 6UH Traffic Information 6WD Wifi Hotspot 760 Individual High-gloss Satin Chrome 7M9 Ind.high-gloss Sa.ch.l.w.ext.con 7MA Competition Package 7ME M Drivers Package 7MN M Competition Package 850 Add Fuel Tank Filling For Export 8A7 Language Version Norwegisch 8AW Norwegian / On-board Documentation 8KA Oelservice Int. 30.000 Km/24 Months
    4 points
  4. Enig i at baklyktene ikke er så veldig vellykket, men de gjør seg i det minste bedre på stasjonsvogn enn sedan.
    3 points
  5. Statusrapport for min 630i: Heisann! Det har dessverre blitt veldig lenge siden forrige oppdatering nå. Jeg begynte i ny jobb 1. April og etter det har det gått i ett med alt. Ligger derfor litt etter planen så her er en statusrapport for planlagte utbedringer. Nye blinklys i skjerm - høyre og venstre Nye krom list i skjerm - høyre og venstre Hvite LED skiltlys bak (fra gule) Hvite LED angel eyes (fra gule) Ny bakfanger (pga. ryggeskade fra forrige eier) Nye speil (har komplette liggende) Ny girkule i skinn Feste list rundt førerdør Nytt emblem på bagasjelokk + krom-festet rundt Nytt blinklys, foran høyre Erstatte 1x defekt PDC sensor foran Rense VANOS, evt. bytte Polering + voksing I tillegg til dette har jeg endelig funnet... *drum roll* - nye, nesten skadefri felger av typen Style 167 (M6) felger som jeg har vært på jakt etter siden jeg kjøpte bilen i 2017. Men dette er jo tross alt en bildelogg, så her kommer det bilder i fleng: Gammel girkule: Ny girkule: Gammelt blinklys i skjerm F/H: Nytt blinklys i skjerm F/H: Gammelt blinklys i skjerm F/V: Nytt blinklys i skjerm F/V: Gamle blinklys: Litt vann i det gamle blinklyset... Utrolig fornøyd med å ha fått byttet ut disse. Ga bilen et vel fortjent løft. Bytte av emblem på bagasjeluke: Nye, hvite LED angel eyes: Nye, hvite til venstre - originale, gule til høyre Fornøyd med kombinasjonen selv omd et kanskje ikke kommer altfor godt frem her. Forsøk på "innbrudd" i bilen: Hadde vært å gjort unna helgehandelen med samboeren. Parkerte bilen i garasjen og gikk inn i leiligheten med bæreposer og lot garasjeporten stå åpen. Når jeg kom ut igjen for å hente resterende poser stod det en fyr som virket å være ruset å rotet i hyllene i garasjen, bak bilen. Snakket til han og spurte hva han drev med og om han hadde tatt noe, og eneste han mumlet var "nei" og "unnskyld", før han pilte avgårde. Hadde trolig ikke rukket å finne noe verdi (som f.eks. bærbar PC til diagnose - heldigvis), men hadde i et forsøk på å åpne bilen klart å lage en ripe ved håndtaket på førerdøren. Fyren ble tatt noen dager senere for innbrudd i en leilighet nedi gata her... Fikk heldigvis polert bort ripen så var ikke så ille som jeg først trodde. Note to self: lukk garasjeporten uavhengig av hvor lenge/kort jeg blir borte. Enda en gåen coil: Noen bilder fra parkeringplassen på nye jobben: Nye Style 167 (M6) felger: Værste av de nye felgene: Beste av de gamle: Ny felg på bil: Usikker på hvilke emblemer jeg skal gå for... Endte på de til høyre: Rundtur av bilen med nye felger: Koding og montering av AUX: Har inntil nå hatt det kjipeste "oppsettet" for å få musikk i bilen. Kjøpte en AUX-FM-adapter som vistnok skulle holde i 4 timer på èn opplading. Endte med å ha skurrete lyd og en adapter som konstant måtte være koblet i en powerbank for å fungere. Hadde i tillegg en overgang fra iPhones lightninguttak til AUX så var bare rot og styr. En drøm å bare kunne koble i AUX å ikke tenke mer. Var noen fine vårdager i Mai: Fredag 24. Mai: Dro ekstra tidlig på jobb for å få unnagjort en del arbeid. Når jeg kjørte over den første fartsdumpen på vei ut av gaten jeg bor i sa det BANG, etterfulgt av en kraftig lyd av metall som skraper mot metall. Stoppet naturligvis opp og så at bilen lå helt nedpå foran Ringte Falcken for å bli hentet og etter 45 minutter i regnet dukket det opp en trivelig kar som hjalp meg til Bilia Vestfold. Viste seg at han hadde en 635 CSI så ble litt skravling om BMW's 6-serie. Viste seg heldigvis å bare være en fjær som hadde knekt, men dere som har fulgt med en stund vet hvor lite teknisk anlagt jeg er så dette ble også satt bort til Bilia Vestfold. Har vært der flere ganger tidligere og er alltid utrolig fornøyd med de! Synd å avslutte innlegget med at bilen endte på verksted men det hjelper å vite at den er i gode hender. Gleder meg ubeskrivelig mye til å få den hjem igjen! Spørsmål: Syntes dere lesere at innleggene mine er overkommelige, eller burde jeg dele de opp mer slik at det ikke kommer "bolker" av bilder innimellom? Prøver å finne en skrivemåte som passer. Ha en fin søndag videre!
    3 points
  6. Da må det oppdateres litt. Etter den O store sveising,skru og Gud vet hva vinter og vår ,har det satt sine spor i skinnstoler. Så dette måtte renses helt enkelt . Og fant frem div SV og satte igang. Gidder ikke ned i detaljnivå ,så her er ferdigbilder : Passasjersiden: Først og fremst var de ikke spesielt møkkete nå men trengte likevel rens og behandling og er nå rene og hele igjen : Dørsidene : Så fikk jeg og fikset absolutt alt av lys foran . Hadde en dårlig jording en vei som gjorde at tåkelys kom og gikk ,men alt er iorden nå: Og alt bak er iorden inkludert skiltlys: Nå er det gått et døgn siden lakk og klarlakk ble lagt på ,og nå ser man at ting er gått seg til mtp fargeforskjell . Alt i alt så ble jeg fornøyd : Så vet dere noe ? Blir det fint vær nå straks ,tror jeg pinadø jeg hiver meg over på en megastor detailingrunde nå. Har jo Rupes roterende ,Krauss Da og alt av poleringsmidler ,så ser for meg en kosetid med dette .😀 Har og lusket med litt rundt ikveld med bilen og sitter igjen med at motormessig ,så er den iorden føler jeg. Det endelige svaret får jeg når den kommer på veien .
    2 points
  7. Nye G21 https://g20.bimmerpost.com/forums/showthread.php?t=1623681&fbclid=IwAR1scA9rhuhLu5DvbZ6gvOCuQf6EIefmnOMw1m3lvrkFiiC4BwTS7r3gtXo
    2 points
  8. Like ekte som bilen din 😀
    1 point
  9. Må snart skru av Akra anlegg for visning på biltilsynet.....
    1 point
  10. Er ekte vare ja Det hender stadig at det kjøres kampanje med slike priser, kjekt å kjøpe med seg noen ekstra.
    1 point
  11. Søndag 9. Juni: E63/E64 treff utenfor Drammen igjen. Ikke store oppmøtet men veldig hyggelig. Min 630i til venstre i selskap med to flotte 645Ci. Den gule i midten er foliert og er opprinnelig i fargen "Mystic Blue" som er en ganske sjelden farge på E63/E64. Hvis jeg ikke tar helt feil var det kun 645Ci som kom i denne fargen og har vel bare sett èn annen med den tidligere - vel å merke ikke i Norge. Moro å treffe likesinnede! 😎
    1 point
  12. Sprekk i ekspansjonstank eller tilhørende plast.
    1 point
  13. Fahad

    Makkys F80 CP

    Gratulerer 😀 Nydelig denne her
    1 point
  14. dette var jo kjempemorro, knall tiltak. dette skulle du hatt premie for denne burde blitt festet på framsiden
    1 point
  15. Fikk litt Volvo V60 vibber av den..
    1 point
  16. HenrikSolberg

    Makkys F80 CP

    +1 😍
    1 point
  17. Gabz

    Makkys F80 CP

    Gratulerer med fin F80!
    1 point
  18. Flott tiltak og veldig interessant Tror du mangler en god del av E23, jeg kommer i værtfall på minst 5 eller 6 stk. 745 på skilt. Det finnes også en veldig tidlig 730 i Rogaland på skilt. Regner med at det blir bedre framover. Jeg bare gleder meg til fortsettelsen. Er det mulig og bryte ned tallene på årsmodell når du finner tiden til det?
    1 point
  19. Fantastisk tiltak! Takk for at du deler 😀 Kjekt med denne typen statistikk.
    1 point
  20. Prøvemontert vinga, blir en liten vri på denne
    1 point
  21. systomen

    Systom's E46 330cd

    Har ikke vært så flink til å oppdatere her i det siste, men har har tatt av frontleppa og sideskjørtextensions da jeg syns det ble for mye😅 Venter nå på ny hardykobling og ei lenkearm 😊 skal også få seg en liten runde med polering og coating i nærmeste framtid. La ut bilen for salg for 1 mnd siden, men nå som finnannonsen er utgått og jeg har fått tenkt meg skikkelig om, blir bilen i mitt eie en stund til👍 I mellomtiden har jeg deltatt på GS-Bildeler sitt treff i Bud for første gang, kjempetreff! 😍 Deltok også på Stjørdal Motorshow i Mai, og NAFC Car Meet på Oppdal nå i helga😊
    1 point
  22. Takk for et supert treff, mange folk og flotte biler. Og knallvær nesten hele tiden. Det ble 273 mil på sjuern iløpet av helgen. 240 liter bensin og 1 liter olje må jeg si er meget akseptabelt på den gamle damen.
    1 point
  23. https://www.finn.no/148196282 Fin bil for den som ønsker seg en 90s sommercruiser
    1 point
  24. Hallå tråden eller blogg er vel mer riktig! Vært en stund siden oppdatering, men har allikevel holdt på litt med biler og bil relaterte ting. Mai og starten av Juni ble en travel mnd med hus prosjekter og en del jobb. Men som dere vet så fikk jeg skviset inn et spontant kjøpe av Coupe'n, som står nå pent lagret i avvente av registrering og litt bedre tider. Har fått bestilt litt små deler til denne, blant annet nytt understell. Lurer forsatt selv på hva jeg driver med om dagen, men den er rød så da er alt unnskyldt, right? Men først ut, så fikk jeg en tlf av @Havers her om dagen og hvor han lurte på om jeg hadde noe bakre kalipere liggende som kunne passe på 2.8'ern hans. Et par dager før han skulle ut på vårtur med NSK, som jeg selv ikke fikk deltatt på i år. Men alt jeg har av slikt er enten kast eller må overhales totalt. Så det ble til å få haste bestilt litt deler fra GS (litt gratis reklame nå, men fullt fortjent når de kaster seg rundt og skaffer deler raskt ved krise og ordner gode priser.) @Havers er ikke en som trenger hjelp, men ble likevel til at jeg stilte opp hjalp han litt med å montert nye bakbremser og lufte hele systemet på nytt. Men siden vi er knoll og tott, så sendte vi @b-havers ut på første test tur Han kom glad tilbake, så operasjonen så ut til være vellykket. Antar at @havers oppdaterer tråden sin snart. Siden alle vennene mine var på tur den helgen og jeg måtte være hjemme (yngste jenta hadde fødselsdag, så jeg hadde meget god grunn til å være hjemme). Så kunne jeg like gjerne prøve å gjøre noe fornuftig, så da ble M'en sin tur til å få litt oppmerksomhet. Den trengte sårt en grundig innvendig vask. Prøvde meg til og med på sånn før og etter greier som alle som "kan" skinnrens gjør. ca. 30 sekunder etter dette bildet ga jeg faen og bare klinte til med rensen.... Fikk ihvertfall renset alt og konstatert nok engang at skal det bli 100% bra så må jeg til med litt farge og rep her og der. Men etter å latt "balsam" trekke inn i 2 dager. Så ble godt og mykt å sitte igjen, så egentlig fornøyd. Siden jeg forsatt ikke hadde venner å leke med og litt mer fritid, så ble det til at jeg valgte å ta en titt under bilen og planla en status sjekk. Samt vaske hjulbuene etter vårmønstringen på Bjerke, som hadde etterlatt seg noen grundige avleiringer. Litt vask hjulbuene og endte opp med å skrive opp "overhaling + lakk" kalipere på todolista til vinteren for M'en. Så kom jeg til det jeg grudde meg litt til. Ifjor som så kom jeg nedi veien på "camping turen" med kona. Sjekket det selvsagt opp da det skjedde og så at det kun var kosmetiske skader den gangen (X bracen under tok imot et værste). Men ville ta dette ned og sjekket litt mer, samt få tatt en status på undersiden av motoren. En ting som skiller Z3M'en kontra vanlig Z3'er er at den har dekk plater på hele undersiden. Noe som fanger opp mye dritt og kan skjule litt ymse ting. (Her er fremme dekk plate av allerede og dere ser hullene hvor jeg var nede på bakre plate.) Det ble litt triste greier, fant mye søl og gammel moro under her. Men kunne ikke se noe faktisk lakk og jeg har ikke til nå hatt noe flekker under bilen (men som sagt dekkplatene kan skjule mye). Så planen her er å ta en grundig motorvask over og under å se om jeg kan finne en "ny" lekkasje et sted. Må nok kjøre litt og få temp på ting. (samt at bilen har fått en eller annen for for understellsbehandling som ligger som en sort guffe overalt og gjør ting litt verre å skille på). Og siden det skulle være bursdag for yngste jenta, så måtte jeg trå til med å klippe gresset. Noe som virkelig er en av mine favoritt sysler. Spesielt når startsnora rykker når jeg starter den. Fikk heldigvis start på førte og sto med snora i hånda, så ble dette løsningen for å unngå stopp mens jeg tømte oppsamlern... Så fikk klippet gresset! Kunne selvsagt fikset dette ved skru litt i garasjen, men dette er en gammel klipper jeg har arvet av min far og hvert år så har jeg ventet på at den skulle ta kvelden. Men faenskapet har holdt i 10år på overtid med null vedlikehold. Jeg kjøpte til og med en klipper meget billig av en kompis ifjor som backup. Men denne backup klippern unnlot jeg å nevne i forhandlingene med sjefen her om at nå måtte vi ha ny klipper på tunet og siden jeg er ekstremt lat så ble dette løsningen. Funker overraskende bra, må bare justere litt på grenseledningene. Og siden hagen ordner seg selv nå og forhåpentligvis ut sesongen, så kunne jeg snike inn litt tid på M'en. En ting som har stått lenge på todolista var bytte av pakninger på dørhåndtakene. Og disse hadde virkelig blitt dårlige siden jeg satte opp dette punktet på listen. Dette er jo en ganske rask jobb og bytte. Med mindre man er som meg og presterer å bruke lang tid på vaske delene. Samt å bruke langt tid på sette inn de nye gummi pakningene med silikon... innbiller meg at dette kan være med å bidra til bedre tetting og gjøre gummien mer motstandsdyktig for tæring. Men fikk da somlet meg til å sette alt sammen igjen og husket å ta det obligatoriske "etter" bildet: Ellers så, som kanskje noen av dere allerede vet. Så driver jeg å arrangerer ZedFest 2019 for BMW Z Norge gruppen, så det går med litt tid å arrangere dette som f.eks møter med sponsorer og samarbeidspartnere for selve treffet. Samt at jeg må skrive litt info rundt treffet, f.eks som den invitasjonen som ble trykket i siste utgave av Fahrfreude som kanskje noen av dere har lest. Tillater meg å legge med en kopi av dette her og benytter meg av sjansen til å invitere dere bimmers folk til å komme å ta en titt hvis dere har anledning. Det er ikke bare "jobb" å holde på med ett slikt treff, det er også morsomme ting som f.eks det å ta litt pressebilder på torvet foran rådhuset her i Ski. Hvor M'en og 2.8'ern fikk lov til å få sine "15 minutes of fame", ble noen rare blikk av forbipasserende nå og da Er en del ting som skal på plass for å få til noe slikt og jeg kan bare tenke meg arbeidsmengden for de "store" gutta i BMW CCN som fikser landstreff og banedager for oss entusiaster! Så stor kudos til de ulike personene bak CCN treffene. Jeg får tross alt stor hjelp av mine samarbeidspartnere som har kompetanse og erfaring med slike arrangementer. Ellers så har jeg også drevet å lekt med litt med de åpne dataene til SVV og sett om jeg kunne få laget litt system rundt dataene deres. Etter litt plundring så fant jeg ut at med litt kryssing av ulike datasett fra andre kilder, så kunne jeg få til en automatisk sortering av norske BMW'er, ihvertfall de som følger den "nye" VIN standarden fra 1981. Fikk laget meg en liten søkemotor rundt dette til eget bruk og endte opp med å lage en public løsning som jeg allerede har delt med dere i annen post her på bimmers.no. Dette er et hobby prosjekt, hvor jeg nå må jobbe litt med å lage regler for eldre BMW'er og modeller som avviker litt fra hvordan BMW håndterer VIN nr (som f.eks E30 M3). Men jeg synes slikt er litt morsomt og ender opp med å lese litt BMW historie langs veien på dette prosjektet. Nett adressen for dette er : http://b42.no Kom gjerne med tips og tilbakemeldinger om feil. For det er mye rare varianter av VIN nr på ulike spesielle modeller hos BMW. Midt oppi alt dette med ZedFest og B42.no prosjektet, så måtte jeg bare ta meg en tur bort Coupen og ta inn litt inntrykk av den. Så den ble startet opp rullet litt rundt på gårdsplassen og satt på vedlikeholds ladning. Den har fått time Juli, så da håper jeg skilter kommer på og jeg får brukt den litt. Så plutselig så var jeg lei av alt som het Zedfest, b42.no og forsåvidt også hus og hjem. Så da ble det spontant bestemt at jeg trengte å få kjørt litt på bane igjen, faktisk kona som foreslo det. Og en kjapp melding til @Slavearbeider'n tidlig søndagsmorgen, gjorde at han bl med. Da ble 2.8'ern kastet opp på bukken, for montering av bremse kjøle "systemet" og tapping av kalipere slikt at ny fersk væske fikk plass. Ikke så mye å si om selve kjøringa mi, bortsett fra at jeg ikke fikk til noe av det jeg prøvde på... bare surra hodeløst rundt der ute.Men bilen gikk bra og det nye V-maxx settet holdt koken, måtte riktignok lære meg å kjøre bilen på nytt. Men som budsjett understell, så funker det faktisk ganske ok. Eneste problemet jeg hadde nå, var at utover dagen så ble giringa litt tung. Noe som jeg tilskriver at det er på tide på oljeskift på kassa og at clutch slangen nok bør byttes til stål. Bilen og kassa var helt fint på vei hjemover i normal drifts temperatur. (har lest at disse kassen på 2.8'erne er kjipe slikt og bør få hyppig oljeskift ved hardt bruk). Også innbiller jeg meg at jeg må gjøre noe med camber foran, da jeg fått tilbake understyringen jeg hadde foran med det nye understellet. Må prate litt med folk som kan dette her og få noen tips rundt emnet. Men triste var at @Slavearbeider'n gikk på en smell med motoren sin og fikk seg et heftig registerras midt i fleisen. Kjente jeg hadde skikkelig vondt av det hele, spesielt mtp at jeg var den som spurte om han ville være med å kjøre litt. Han skrudde ting litt opp og sjekket ting. Og denne kom ut, da ble klart at det var ille, virkelig ille..... Han kom seg hjem etterhvert og jeg håper virkelig at han finner en løsning på situasjonen!!! Siden det var så fint vær i dag, så var det X5'en sin tur til å få litt TLC. Så den fikk full innvending shine og motorvask på gårdsplassen i dag. Noe som virkelig trengtes, er jo tross alt en Daily denne her og den blir brukt godt av familien til all slags sysler. Så nå er den ihvertfall ren innvendig, så videre plan nå utover uken er skinnrens+balsam og en lett utvendig vask. Før den skal leveres til Bilia for bytte av felg, hjulbue list og lakkering av dør. Da en kar presterte det kunststykke å rygge rett inn meg på vei ut av sin parkeringsplass ved lokal butikken her. Jeg så hva som var i ferd med å skje og ga gass, men rakk ikke å komme meg unna da han kom så fort. Så han smalt inn i bakhjulet og litt av døra. Det hele går på forsikringen hans selvsagt og bilia konstaterte kun kosmetiske skader når bilen var inne til sjekk. Men jeg kan forsatt ikke fatte hvordan han ikke klarte å se stor bil rett bak seg når han rygget ut, men mindre han faktisk ikke så etter. Bra det var meg og ikke noen unger f.eks. Så jeg akter å levere fra meg en ren bil, slik at jeg kan forvente å få den tilbake i tilsvarende eller bedre stand Endte også med opp med liten og koselig aften kjøretur i dag med naboen og en kompis som har skaffet seg en meget grom Porsche som jeg håper å få lurt ut på banen etterhvert Så rart med det i hektisk perioder så tenker jeg at jeg ikke får lekt så mye med biler som jeg ønsker, men så ser jeg litt på bilder og innser at jeg allikevel har fått brukt litt tid på denne hobbyen! Ganske så takknemlig for det:-D
    1 point
  25. 2660 mm er ihvertfall ikke en kort akselavstand. 2562 mm (E30 M3) er en ganske kort akselavstand, mens 2272 mm (Porsche 911 Turbo/930) er en kort akselavstand... Jeg har alltid likt 1M Coupé og jeg mener at modellen uten tvil er den modellen som konseptmessig kommer nærmest E30 M3 (altså ikke bare størrelsen på bilen). E46 M3 er meget bra, men 1M Coupé er bedre. Jeg er helt enig med deg i at 1M Coupé (og hele E8x serien) på mange måter er den siste av de små og relativt enkle samt klassiske BMW modellene i tråd med E30, E36 og E46 - også selv om E8x serien rent teknisk slekter mye på E90. Jeg har også begrenset sans for dagens BMW design, men jeg tenker at dette primært skyldes at jeg har vært interessert i BMW siden midten av 80-tallet. Det har vært mange modellgenerasjoner å ta stilling til og trolig er det derfor bare jeg som er litt konservativ og gammeldags. Min favorittperiode når det gjelder BMW er uten tvil slutten av 80-tallet da f.eks E34 og E32 var nye på markedet. Disse modellene slektet designmessig på E28 og E23, men var langt mer moderne rent teknisk. Med E36, E46, E39 og E38 ble designet også mer moderne og jeg kan huske at den største utfordringen for meg var visirene foran lysene (foran). De åpne runde lysene var bare så mye mer BMW, men man venner seg til alt og i dag er disse modellene blandt BMW's mest klassiske. Når E90 kom på markedet fikk jeg igjen problemer (som jeg aldri riktig har kommet over) fordi den modellen i praksis var en 5-serie "light". Akselavstanden var den samme som på E34 (altså 2760 mm) og for oss gamle BMW entusiaster var jo dette ganske megetsigende. 3-serien var ikke lenger en liten bil. Min store interesse for 3-serien stoppet derfor langt på vei med E46 etter at jeg også hadde hatt E30 og E36. På et litt senere tidspunkt leide jeg en F31 320d (190 HK og 400 Nm) med 6-trinns manuell gearkasse (viktig) og adaptivt understel (mindre viktig) som vi kjørte over 5000 Km bl.a til den franske rivieraen. Bortsett fra i høyere hastigheter på Autobahn ble jeg ikke spesielt imponert over bilen. Motoren er meget fin, men chassiset er etter min mening kjedelig og lite inspirerende i forhold til de eldre 3-seriene. Hvor ble det av de agile kjøreegenskapene og den gode feedbacken fra styringen? Svaret på dette er langt på vei E8x serien selv om den føles mer som en mindre E90 (hvilket den jo også er) enn som en forlengelse av E46. Allikevel er det ingen tvil om at E81/E82/E87 i dag er det nærmeste man kommer E46 og en liten 3-serie med en moderne BMW og dette er vel også "nøkkelen" til å forstå hva som egentlig skjedde i overgangen mellom E46 og E90. Overgangen minner mye om E30 kontra E36 og jeg tenker derfor at E36/5 (altså E36 Compact) i ånden har mye til felles med E87. E36/5 er rent teknisk en hybrid mellom E30 og E36, mens E87 i ånden forsøker å danne et slags manglende ledd mellom E46 og E90...
    1 point
  26. En liten vask, i regnet.. 😂
    1 point
  27. Ja Folitec er virkelig bra saker! Til foliespray å være, så må jeg si meg imponert over holdbarhet og look. Tror jeg skal freshe dem opp med et lag farge + sånn glossy lag på toppen. Er så frustrert over at det ikke er ferdig ennå det jævla prosjektet. Selve monteringa er egentlig ganske enkel. Alt av ledninger skal kobles til de rette steder, 5AG koden må legges inn via ESYS og så må man kjøre flexray iniitalisering for å åpne port 8 (0x07). Så er det rett frem etter det. Ista gjør ingen ting, åpner jeg porten manuelt med tool32 så dukker ikke HC2 modulen (LCW radar) opp heller. Har loka litt på bimmerfest og blitt kjent med en hyggelig fyr som sleit med der samme. Det er kjent at eldre versjoner av ista kan være litt "buggy", så jeg fikk tilsendt 2019 versjonen av han karen + andre ting. Skal prøve å utelukke programmering som feilen bak det hele Bonusbilde - F10 gjøres klar til å bli bleiexpressen!
    1 point
  28. Stappfullt bagasjerom på vei over fjellet. M10’n gikk som en (litt treg) klokke 😎
    1 point
  29. Fikk polert opp siden nå, og ble faktisk ikke så gale. Levelig frem til det lakkeres, mulig jeg venter til etter sommerferien og roadtripen med å gjøre det også nå som det ble bra på avstand
    1 point
  30. Da var disse gitt bort.
    1 point
  31. Hadde jeg visst det skulle vi kommet innom. Men du var vel kanskje på jobb. Var der ca kl. 14. I dag har vi vært innom GS i Bud på veien for litt sjekk. Må få takke så mye for lån av løftebukk! Knallfint gjort gutter! Så har vi fått studert nærmere slike sorte spor i asfalten etter forrige helg.... Ventet ca 2 timer på at Jens Bond skulle gjøre seg ferdig med shooten.
    1 point
  32. Nyvasket, og vokset med latmannsvoksen til autoglym (anbefales)
    1 point
  33. Kan skrive her at Daniel fra Vardø er viden kjent for sine svindler, men at ingen faktisk har tatt han skikkelig for dette før. Mine kilder fra Vardø sier at etter at Walkabout har lagt ut info her om Daniel så har noen i Vardø tatt dette videre på Facebook. Som igjen har resultert i at svært mange har anmeldt denne mannen og det har videre resultert i at hans eiendeler er nå inndratt og at han sannsynligvis blir dømt for noe ihvertfall. Mulig såpass mye som 1,5 millioner. Det er uansett en gledens dag om Daniel endelig skal bli dømt. Han har vært veldig kjent for mye i mange år i Vardø.
    1 point
  34. Eu godkjent uten anmerkninger i dag 🤗
    1 point
  35. Friskmeldt bil 3. Juni 2019: Fikk telefon fra verkstedet i går om at bilen var klar. Nærmest ubeskrivelig følelse å hente den igjen etter halvannen uke. Må virkelig skryte av Bilia Vestfold - nok en gang. Sjeldent god service og oppfølging. Anbefaler de på det sterkeste! Når jeg hentet bilen stod det en flott 650i ved siden av min, og jammen viste det seg å være forrige eier av 630i. Morsomt sammentreff! Ble litt skravling om bilene og øyeblikket måtte såklart foreviges med et bilde... Venter en god vask av bilen ikveld...
    1 point
  36. Kjøpte denne i år. 2018 S1000RR.
    1 point
  37. Takk skal du ha! Mye historie på denne karen her, bare etter jeg la ut advarselen på F10-gruppa på Facebook er det over 20 stk som har kontaktet meg med diverse info, blant annet bilder at bilen fortsatt står i tunet hos han. Så positivt overrasket over hvordan BMW-folket bryr seg, det er gledelig. Notorisk svindler som ikke er søkegod så de fleste gidder ikke anmelde, men da får jeg ta ansvar. Heldigvis ble pengene overført til samboeren hans, så søksmålet rettes dit.
    1 point
  38. Jo takk, men nå klarer/vil ikke selger levere bilen, så ser ut som det blir toliter en stund til likevel Ja, F11 med treliter virker veldig bra! Nå blir det antakelig ikke noe av dette kjøpet, da selger virker å være en svindler, men skal jeg ha en treliter så vil jeg nok prøve å ta steget opp på LCI for å få litt mer nybilfølelse. Men synes fortsatt disse ligger litt for høyt i pris, da er det nesten så en kan slå til med en M550d. Ser ut som toliteren får duge en stund til, gitt Jo, nå skal du høre (skal prøve å gjøre en lang historie kort). Ringte selger på mandag forrige uke og sa jeg ville ha bilen dersom den var slik den fremstod på bildene. Sjekket litt opp omkring bilen, at alt stemte i forhold til eier og kilometerstand og slikt. Denne karen holdt til i Vardø, og skulle sørover i forbindelse med 17. mai, så kunne derfor levere bilen i Oslo på torsdag sa han, såfremt jeg betalte på forskudd. Det var jeg selvfølgelig ikke villig til, men sa jeg kunne overføre 10% av summen slik at han kunne kjøre nedover, såfremt han oversendte kopi av legitimasjon slik at jeg visste hvem jeg hadde å gjøre med. Utlegg og slikt skulle han innfri før overtakelse. Bestilte flybillett til Oslo (heldigvis full flex, siden fyren virket litt dodgy underveis og ettersom utlegg ikke var innfridd). Sier at en god kamerat vil inspisere bilen i Oslo onsdag kveld når han kommer dit, så jeg vet at bilen er grei før jeg flyr over. Hører ikke noe hele dagen, og må kontakte samboeren hans for å si at jeg kommer til å forfølge dette mot begge to (ettersom forskudd ble betalt til hennes konto). Rett etterpå har selger plutselig hørt noen ulyder i bilen og står på verksted i Sverige for å bytte drivknute, så kan ikke møte verken kompisen min eller meg. Derimot kan han møte meg i Grimstad i helgen istedenfor. Jeg sier det ikke er aktuelt å overta noen bil før utlegg er innfridd (eventuelt at utleggene ikke overstiger avtalt kjøpspris). Gjennom helga får jeg spørsmål om jeg kan låne han penger eller betale mer på forskudd, da skal jeg få bilen billigere... Så da forsvinner egentlig det lille av tiltro som var igjen i fyren. Spør rett ut om han bare er ute etter å svindle folk, for i så fall har han prøvd seg på feil fyr (han vet fra første stund at jeg er advokat, pleier å "flette" dette inn i innledende samtaler for å luke ut potensielle svindlere). Søndag klokken 18.00 kommer, han dukker selvsagt ikke opp, men nå kan han plutselig levere bilen i Stavanger dagen etter. Fortsatt problem med drivknutene. Mandag kveld kommer i Stavanger, nå er han plutselig i Oslo visstnok og kan selvfølgelig ikke møte meg nå heller, men tirsdag morgen (i dag) skal gå greit. Avtaler klokken 10.00. Rett før klokka 10.00 i dag får jeg melding om at bilen går i nødmodus så den står på verksted i Kristiansand så han kan ikke levere bilen, men jeg skal selvfølgelig få nummer til verkstedet så jeg kan få det bekreftet (det er jo antakelig nok en gang oppspinn). Selger sier han skal betale tilbake forskuddet, men kjenner jeg ikke har noen som helst tro på at det kommer til å skje. Så om pengene ikke er på konto i løpet av dagen så blir det politianmeldelse mot selger og hans samboer, samt sivilt søksmål parallelt. Så kommer jo til å få pengene tilbake en eller annen gang, bare det tar mye tid og energi. Kommer antakelig også til å kreve erstatning dersom jeg foretar såkalt dekningskjøp, slik at selger da plikter å erstatte merkostnaden jeg har ved å kjøpe en tilsvarende bil. Kommer iallfall ikke til å gi meg, for slike folk irriterer meg så vanvittig grenseløst. Dersom forskuddet ikke tilbakebetales vil jeg selvfølgelig også dele navnet på selger her, så ingen andre risikerer å bli svindlet av samme person. Ble levert til Ruyters Premium Car Care, så vet ikke helt hva som ble brukt. Ja, er en tulling som stadig kommer med unnskyldninger, se redegjørelse ovenfor. Blir så sliten av sånne folk. Hyggelig å høre, takk Som nevnt ikke jeg som polerte opp denne, men fikk inntrykk av at det bare var "vanlig" polering, altså en roterende maskin og tilsvarende middel som ble brukt på lakk.
    1 point
  39. gnilb

    E34 525ix

    How much for the seats?
    1 point
  40. Da var det tid for litt oppdateringer igjen, har vært på reisefot ei stund, så har hopa seg opp litt... Men nå er nye felger på, Zito CSL 9,5" framme og 10,5" bak. Dekk: Framme; Kuhmo dritt dekk framme (fekk de svært billigt!) 255/35-20 Bak: Michelin Pilot Supert Sport 285/30-20 Ellers, LCI Bi-Xenon lykter montert forran, LCI baklykter montert, Led blinklys pærer montert i framlykter, LM2 lysmodul montert og programmert. M5 instrument montert, men ikkje koda enda, så masse feilmeldinger osv. kommer opp, skal utbedres ASAP! M5 framskjermer i tollen, orginale, så dette kommert snart. M5 ratt med paddel shift og trukket på nytt, rett rundt hjørnet...
    1 point
  41. Okay, etter mye om og men, viser det seg at motoren har rådebank. Har vært mye motstridende info i denne saken, men alt peker nå mot rådelager, hadde en liten mistanke om det, så har derfor nye lager liggende. Motoren skal ut til helga, etter planen, så for vi se hva som dukker opp.
    0 points
This leaderboard is set to Oslo/GMT+02:00
×
×
  • Create New...