Leaderboard


Popular Content

Showing content with the highest reputation on 07/06/19 in all areas

  1. 5 points
    Ja da har petimeteret i meg slått til igjen... Så nå har jeg hatt av hjul og shinet dem, vasket og shinet opp alle hjulhusene. IronX fikk en del å jobbe med Så ble hulene spylt rene og vasket godt med såpe. Gikk også over innsiden av felgene med clay før jeg vokset dem med Swissvax Autobahn Kaliperene trengte også en runde med IronX Ellers så var det ikke så gæli under her Bak Men etter runde med avfetting, svamp, såpe og børste. Samt avslutte med litt Autosol, Owatrol plastfornyer og Swissvax Autobahn på kalipere så ble det ganske bra. Bak Avsluttet med å gi eksos stussene en liten runde med Autosol og ett lag Swissvax Autobahn også 😀 Det ble så blankt under at det på bildet ikke ser blankt ut, men det er altså speilbilde av garasjegulvet 😂 Dette var godt å få gjort synes jeg, så gjentar jeg dette etterhvert som jeg bytter til vinter/sommer hjul 👍
  2. 4 points
    danskiii

    danskiii's F10 525d

    Da ble det visst F10 istedenfor F11 denne gang Bilen er en 525d fra 2010 med 149300km på telleren. Bilder fra annonsen, som forsåvidt var fra når selger kjøpte Utstyrsliste: Bilder fra idag, var så heldig å få @Snowbiz til å ta seg en tur å titte på den for meg
  3. 3 points
    Spiller ingen rolle. Gikk for en komplett b30 som ikke har gått sånn altfor langt. B32 hadde nok blitt altfor mye styr siden jeg ikke fikk tak i ledningsnett. Men en b30 får gjøre nytta nå. Kan alltids slenge på ei presse i fremtiden.
  4. 2 points
    ZhilleN

    BMW E36 328i Coupe | Ny look S.11

    Gikk for en liten annen look nå, synes dette passet bedre la til et bilde av motorrom også.
  5. 2 points
    Update. Det hele startet idag på formiddagen at jeg bestemte meg for en litt større service på denne blåsingen. Olje,alt av filter ,samt vask og 20 tommere skulle på ,men ble det det ? Å neida ,her gikk den ene planen etter den andre i vasken . Denne får jo ikke stå i fred .😀 Etter at Mini fikk lappen ,går den mye og mer til. Hun hadde planer ikveld ,men nektet x5 kjøring ,så da lånte hun e34 isteden . Men grunn til at jeg ikke fikk gjort alt ,var pga jeg støtte på problemer ved olje og filterbytte. Noe som som skulle ta en kjapp time ble to bare på dette. Greit med høy bil og sånne ramper : Forrige eier hadde tydeligvis bestemt seg for å skru lokket til filter så grusomt til at jeg ikke fikk det opp med verken tang eller lignede og pipe som passet hadde jeg ikke heller . Men et besøk hos nabo skulle gjøre under og med dette verktøyet her : løste alt seg. Så var det på med filter og ny olje og bilen var igjen klar for nye mil.😀 Nå står der fire stykk 20 tommere nypolerte og ene felg sveist som skal på . Det gleder jeg meg voldsomt til. Så skal nytt pollen,luft og veivhusfilter på . Er faktisk deilig å bruke litt tid her på denne og .😀
  6. 2 points
    Werther

    Fredriks alternative bimmerstråd

    @Fredrik Synes det er synd å se hvordan de tyske produsentene har blitt altfor like, og det er i dag relativt lite som skiller BMW, Mercedes-Benz og Audi. De har mindre egenart enn for tjue år siden, og modellene aper etter hverandre. Ja, jeg er klar over at dette er en klisje som har gått igjen i mange tiår, men når jeg kjører langs Autobahn sliter jeg med å se forskjell på modellene, spesielt hekken der baklysene har det samme "alvorlige/triste" industridesignet hos alle tre premiumprodusentene i tillegg til at også VW, Porsche, Skoda og Seat kjører samme løpet som resten nå. Synes det er kjipt at selv jeg som er relativt interessert i bil ikke ser forskjell på modellene lenger - spesielt nye Mercedes-Benz og BMW er like, mens Audi fortsatt er noe lettere å gjenkjenne i speilet. Har en god del amerikanske bilblader fra 60/70/80-tallet liggende, og der markedsføres BMW som den spreke og sportslige outsideren. Som du har vært inne på flere ganger har selv 3-serien blitt litt dvask og tannløs, og skiller seg ikke lenger ut fra resten av hurven. BMW er en organisasjon med så enormt solid økonomi og renomme at de lett kunne produsert mer spennende og ukonvensjonelle biler hvis det var vilje og entusiasme, men likevel selger de sjela si/vanner ut imaget for å øke salget i Kina og andre markeder som ikke har det samme forholdet til merket som europeere og amerikanere har. Er helt enig i at BMW ikke skal behøve å trekke frem historiske paralleller i markedsføringen sin akkurat slik som for eksempel Merced-Benz ofte drev med før - det tyder på at de sliter med innovasjon og retning for fremtiden. De er ikke lenger det spennende alternativet som skiller seg ut, nå er de bare nok et bratwurst-alternativ på menyen, ihvertfall i mine øyne. @Fredrik 90 Artig at du nevner det. For et par dager siden passerte jeg en særdeles pen E34 Touring på Autobahn utenfor Berlin - det så ut som en M5 og jeg hørte at det var en sekser, men vanskelig å konkludere i fart hva det var. Men da jeg stoppet for bensinfylling sto den parkert der med sjåføren sittende inni. Nyskjerrigheten tok overhånd, så jeg tok kontakt og slo av en prat på en blanding av turist-tysk og dårlig engelsk. Det var "bare" en 520i som var bygd som "M5-clone" som han sa, eneste måten å se at det ikke var M5 var turteller og mangel på oljetempmåler. Poenget er dog at eier hadde denne, 2 stk E30 samt en 1968 Pontiac LeMans - som du er inne på var også han en BMW-nisse, men med et hjerte for amcars. For å spinne litt videre på Crown Vic-temaet: Det var for min egen del interessant å sammenligne Caprice Classic mot den litt nyere Lincoln Town Car. På tross av at Town Car var en langt dyrere og mer eksklusiv bil, så virker Capricen mer solid. Vanskelig å sette fingeren på hva det er, men Capricen kjennes "tyngre" ut (selv om den er 100kg lettere) og selvom den er mye simplere innvendig med mindre utstyr føles den fortsatt noe bedre satt sammen da den har et snev av den kvalitets-følelsen man for eksempel får i W124. 5-literen på 170hk i Caprice er selvfølgelig ikke like kvikk (dette var jo tross alt økonomi/familiemotoren i utvalget) som 4.6-literen på 211hk i Town Car, men førstnevnte er vanvittig økonomisk i forhold - Capricen går på 0.8-0.93, mens Town Car ligger på 1.1-1.2. En Crown Victoria veier mindre enn Town Car, men har nok en litt hissigere utveksling - så jeg tipper at du kan regne med at en Crown Vic er en forholdsvis rask bil, men med et høyere forbruk enn modellene fra Chevrolet/GM. @Rune-K Jeg skjønner hva du mener med amerikansk bruk og kast-mentalitet da spesielt 50/60/70-tallerne i gjennomsnitt hadde kort levetid i sitt hjemland pga veldig lav pris og enorme produksjonstall. Det var ikke uvanlig at 7-8 år gamle biler gikk på høggern på 60- og 70-tallet. Dog finnes det mange unntak, og selvom man tar høyde for relativt høy nypris så er det fortsatt registrert ganske mange gamle amcar-slitere både i Norge og i Sverige nå i 2019. I tillegg til alle de hundretusenvis av veteranene som ruller rundt i hjemlandet USA selvsagt. Så selv om teknikken er gammeldags, så funker det tydeligvis helt greit i kombinasjon med en god dose sjarm. Personlig mener jeg at amerikanske biler har over snittet mer sjarm enn europeiske modeller, og ekstremt mye mer sjarm enn modellene fra japanske produsenter. Ser forresten at du nevner design...Jeg kjører jo en modell som er mest kjent for hvor stygg den er - Caprice 1991-1996. Den fikk kritikk så det holdt av amerikanske journalister da den kom på markedet, og solgte ikke spesielt bra 1993-1996 i forhold til den mer gammeldagse og tidløse forgjengeren fra 1977-1990. Dog var bilen meget populær blant politi og taxinæringen, og de sto for en god andel av kundene frem til produksjonsslutt. Selv er jeg en av de få særingene som faktisk har sansen for disse sledene, men det er først i årene etter at jeg kjøpte den at jeg har lært å sette pris på byggekvaliteten i denne modellen. Den ser kanskje ut som en Kidneybønne på sykkelhjul, men jeg kom akkurat hjem etter en tur-retur Italia med denne og kan ikke annet enn å være fornøyd mtp at det er 28 år gammel urestaurert bil som får helt ordinært vedlikehold. Den er for all del ikke perfekt - det har oppstått en liten vibrasjon i mellomaksel ved giring fra overdrive til fjerde gir på hard belastning i 120km/t+, i køkjøring i bakkene oppover fra Firenze i rushtiden i 38 grader må jeg kjøre på varmeapparet for å unngå oppheting (2 år på rad...), slakk i styringen som medfører ekstra korreks på motorvei samt at Chevrolet-emblemet på bagasjelokket løsnet i limingen pga italiensk solsteik, men likevel digger jeg denne bilen. Nettopp sjarm har mye å si her - som en scene i filmen "Pulp Fiction" fra 1994 sa - "Personality goes a long way". I den grad man kan bruke personlighet om biler selvsagt. Legger ved et par bilder av Capricen knipset med en sliten iphone i Østerrike denne uka. Skrått bakfra er bilens minst flatterende vinkel - selv Chevrolet unngikk bilder fra denne vinkelen når den ble presentert i 1990....
  7. 1 point
    b32 kjedestrammer er ivertfall ett must.
  8. 1 point
    Har ferie neste uke, så blir å skru endel da. Men må få den nye motoren helt klar før jeg bytter motor. Må få ut den gamle og satt inn den nye samme dag. Har ikke plass til å ha begge stående. Kommer til å bruke de neste dagene på å finne hvilke deler som kan selges for å få inn litt kroner igjen. Skal hvertfall montere nytt veivhusfilter, nye rådelagre fra King Racing, inngikk en avtale med selger av motoren der så får en veldig hyggelig pris. Gå over giroverføringa så den er tight og fin når RTD Shifteren skal monteres. Ny simring på veiv mot girkassa, lakke eksosmanifold svart, evt wrappe, skal fjerne varmeskjoldet da det ser bedre ut. Det er planer foreløpig. Kommer sikkert mer, om dere har innspill, kjør på!
  9. 1 point
    humpfy

    Erfainger med billigesenkesett.no?

    Du trenger ikke registrere flere brukere for å komme med denne noget tvilsomme kritikken.
  10. 1 point
  11. 1 point
    andreaskarm

    Andreaskarm's Titansilber F10 M-Sport

    Skal polere bilen når jeg kommer hjem😊
  12. 1 point
  13. 1 point
    Fetisjen til @Walkabout. Noen som ser hva?
  14. 1 point
    andreaskarm

    Andreaskarm's Titansilber F10 M-Sport

    Har brukt både swissvax, fenice, chemical guys og jay leno, pluss sonax og bmw sitt. Får prøve på nytt når jeg kommer hjem i fra ferie. Teste med børste så blir det kanskje bra.
  15. 1 point
    Thundercoil

    Min E39 M5 - Hentet fra verksted

    Da var det tid for å begynne på service. Har nå byttet olje og filter, samt kjedestrammeren. KM 246.000 6,5L fersk olje på plass i motoren. Den gamle oljen var fortsatt transparent og grei. Må få skryte litt av den her! Genial og billig. Slipper grisete baljer, styre med trakter og søl: Ny vs. gammel kjedestrammer: Var en ganske grei jobb! Av med ene luftfilterboksen, orientere seg med lys og speil, så løsnet dekselet fort med en 19mm pipe. Selve strammeren sto fast, men jeg satte bilen i 1. gir og vugget frem og tilbake, og da spratt den fort ut. Glad jeg kjøpte magnetverktøy i går! 😊 Den nye gled rett på plass: Pakke fra koed ble sendt i dag. Der ligger det nye filtre til luftinntakene og nye pollenfiltre. Bestilte også nye dørpakninger da mine har begynt å sprekke. Har også bestilt to nye oljeseperatorer der, til veivhusventilasjon. Kommer litt oljedamp inn i plenum/innsug. Videre så jeg at det var litt fuktig i det rommet CD veksler ligger, i bagasjerommet, så har i dag bestilt nye pakninger til baklykter. Sikkert derfor jeg har problemer med sporadiske feilmeldinger på ryggelys osv. Fukt og irr. I samme slengen bestilte jeg nye nyrer i sort blank, siden mine fra ebay er litt slapp i fisken, ny panserkrok m/bolter pga slitasje og tidvis vanskelig å åpne, samt ny pæreholder til bremselyset i bakruten. Venter fortsatt på pristilbud på opphengskulene som ga 2er feil. Håper verkstedet har tid snart. De sa det var kø på selv pristilbudene. Begynner å bli veldig ivrig på å ta bilen i bruk. Halve sesongen har jo snart passert nå. Kunne nok brukt annet verksted, men er litt redd for å sette bilen hos noen jeg ikke kjenner til eller stoler på (enda).
  16. 1 point
    Hehe ja og det gjør vi og .😀😀 Men du skjønner ,når der dukker opp en e28 i mitt liv ,da måtte jeg velge . Tds ble litt utsatt for å si det sånn,men er nå klar og skal vises til uken . Felgene blir nok de som er foreløpig pga økonomi ,så blir det vel noe voldsomme greier til neste vår tenker jeg . Hun har plan klar ettersom jeg har skjønt. Jeg derimot ville hatt den klin original med Style 5 😀
  17. 1 point
    tennbrikket

    Den store finn.no tråden.

    Jeg har en teori rundt sånne annonser som det der. Kjerringa har tvunget deg til å selge bilen, men du velger å gjøre alt i din makt for å lage en så dårlig annonse over hode mulig slik at den ikke blir solgt.
  18. 1 point
    Cbrooen

    Bmw///Alpina Collector (Ny M bil)

    Litt diverse utbedringer og fiks E30 M tech 2 Gått greit med varme i skivene ser det ut som. Før og etter bilde. Mulig caliper byttes også, men de ser greie ut og er smurt opp. Noen med erfaring fra sbs, bosch og trw calipere? Bmw sine koster 3ganger så mye som disse Hjullager borte og nye montert. Hadde en veldig risting i bilen når jeg hentet den. Lager var det greit å bytte. Det på venstre siden var helt gåent. Håper bilen er bedre kjøre nå. Gjenstår endel andre ting også med bilen. Fikse litt innvendig og i motor rom. Plugger, plugg ledninger, varmeskjold osv. Skal nok få den i topp stand igjen. Så denne bilen er i fokus om dagen. Nye felger ble bestilt, Ronal LS da jeg vil ha orginal look på bilen. Skal komme før helgen og håper det blir fint på. Blir i 15 med 205/55 dekk(orginalorginal dim) Kunne kjøpt style 5 fra bbs men når man får dekk og felg til grei pris, orker jeg ikke lete opp style 5(som er like) for å pusse opp de til samme pris. De gamle 16 felgene som satt på fant jeg ut at var veldig sjeldne 2delte felger produser til e30. (Weds Maverick) produsert i Japan. Skal få lagt ut bilder så fort de nye felgene kommer på bilen. Venter spent Z3m coupe Skulle egentlig ha den på verksted denne uken igjen etter feil utført jobb av Bavaria forrige uke, men det var ikke før neste uke. De skal lufte slavesylinder og clutch på nytt. Da bilen før var hard få i førstegir når den var varm. Men etter den var hos de forige uke. Var det ille i alle girene, både kald og varm bil. Da det er et problem med at de vanlige slangene på clutch er dårlige, fikk jeg kjøpt denne slangen. Som skal helbrede problemet med giringen. I kombinasjon med bedre utført jobb med utlufting av Bavaria. Blir byttet før timen til uken igjen. E34 540ia Fikk tatt noen fine bilder av denne. Virkelig et pent karosseri e34 og denne bilen er hel og pen. Da jeg har for mye prosjekter på gang er den lagt ut for salg. Blir å prioritere e30n, z3m og biturboen som er neste småfix prosjekt. Skal noen ha seg pen e34 så si ifra.
  19. 1 point
    På med de originale skiltene før utenlandstur, så slipper politiet nedover i Europa å bli gretne. Beholder det nydelige blå feltet også for anledningen
  20. 1 point
    Fredrik 90

    Off Topic-tråden, versjon 4(?)

    E39 er helt utrolig tidløs, se bare hvor bra rattet fra LCI F10 passer i en E39. Nå som 20 års reglen har blitt innført så skulle man fått tak i en E39 med V8er 👍
  21. 1 point
    marhag11

    Hagen´s E24 635csi oppdate NYLAKERT

    Mye småplukk, venting på deler og tenke timer, fått gjort litt siden jeg skrev her sist, bremser rundt om er ferdig luftet og alt er såklart nytt😎 fått start på bilen igjen, utført service, trykktestet kjølesystem osv, alt ser ut som å være i bra stand!😎 liten eksos lekkasje på ene potta men får leve med det til resten av delene er montert😎 bestilt så og si alt av utvendig lister nytt på sulland, så skal få Montér detta når tiden strekker til🙄😂 lys og MYE av det elektriske fungerer, men er lite liv i instrumentpanelet... vanntemp rikker seg såvidt når tenning er på men ikke opp på blått engang... turteller er også død.... så blir vel å lese mer på dette til helgen😎 Viss noen har clutch pumpe så skrik ut! Min er halv død🙄 samt ny clutch!😎Bilde oppdate! 94BD83F2-EE01-4B02-9EB0-0862EEE8F30B.MP4
  22. 1 point
    Dette så jo helt rått ut. Flink er du som kan lage til et sånn treff 😀 Så jo ut til å være et meget bra oppmøte og .
  23. 1 point
    Så rett og slett ut som et perfekt treff du har fått til her @fxslin Hatten av til deg. Skulle ønske jeg fikk vært med. Men jeg skal holde av neste års arrangement i kalenderen. Synes det er på sin plass med et Zed-treff for å feire 10-årsjubileum for eierskapet i Den Lille Røde
  24. 1 point
    Thundercoil

    Min E39 M5 - Hentet fra verksted

    Da er bilen levert til verksted for EU, i morgen. Blir spennende å se hvordan det går. Glemte at jeg hadde spacere på den nå. Håper de ikke ser det/bryr seg. Det ser i det minste mye bedre ut! Haha.
  25. 1 point
    hsd

    E30M3 S14 + E30 S50 Kompressor

    skjedd masse, derimot lite e30 pga husprosjekt som gradvis har bygd på seg Håper å få begynt å skrudd litt bil igjen til sommeren. Er ikke allverdens å gjør egentlig. Lage nye bremserør, fuelrør, slipe reine tanker for samme behandling som under ellers og litt smårep her og der. Problemet er derimot at s14 motoren har defekt topp, og har mest lyst på en fabrikks ny som koster 25k da dt koster omtrent halvparten å reparere den gamle pga sprekk mellom ventilseter. er også litt skeptisk til det mtp holdbarhet. men usikker på om det i det hele tatt finns nye topper hos bmw. Var noen igjen i sommer, men så ble det så mye husgreier at har ikke fått tenkt mere på det. regner med dem er utgått. sikkert like greit, for da er jo det bare å få til sveising den gamle blir bare å montere sammen som std effekt S14. Har bl.a fabrikksny S14b25 sport evo ( 3 ) blokk liggende til det skal hentes effekt. ellers er jo det skinntrekt dash, trekke opp baksete ( har kjøpt ett ekstra ) så det er litt vanskelig å gjennomføre "alt" samtidig som stort husprosjekt. er også mye deler som er på god veg til å bli borte fra bruktmarkedet av M3 deler pga de har sett 2-3 ganger så høy pris siste tiden. Kjøpte bla ett E30 M3 instrument her om dagen til 320n, som sikkert kunne vert kjøpt for 4 ganger så lite bare for 2-3 år siden. men det er en del av gamet 😂 Håper også BMW får inn M3 bakskjermer snart, da blir det å hamstre inn det til 320n bare for å ha Hadde derimot noen kroner inne hos Nordic Motorsport for ett carbonpanser der leverandør i England feilet fullstendig, han ordna derimot ut slik jeg fikk tatt dem ut i PFC bremseskiver og klosser istedet. ( Forøvrig kjempekar på service, aldri noe tull. ) derfor ble det bestilt PFC V3 355x32 skiver og klosser til AP racing CP9660 som jeg skal handle seinare. blir egen combo av PFC skiver/klosser og AP racing calipere som jeg syns blir det beste fra begge verdener. Satser på det kommer neste uke. Har tenkt mye på bremseløsninger, og studert/målt mye på offset på bremseskiva, for å få den max innover mot fjørbeinet for at caliperen skal stikke minst mulig ut mot felg. Valget falt på skiva fra PFC Z31 E46 M3 big brake kit. 355x32mm. CP 9660 caliper ( skal bestilles etterhvert, men har jo kjøpt PFC klosser til dem, så nå er det ingen veg tilbake ) ellers litt om husprosjektet: er 100m2 garasje totalt ( som klart var en god grunn til at jeg gikk for huset ) fordelt utover 3 garasjer. 1 i huset + full garasjekjeller + ei nybygd. Planen er å ha den nye til parkering, garasjen i huset til småskruing og garasjekjelleren til lagring av 1 bil + teknisk rom med dekkmaskiner, noe maskineringsutstyr bl.a dreibenk, fres jeg har til overs, sandblåseutstyr, pulverlakk o.l. Mao utstyr som er jævla kjekt å ha, men ikke er i bruk hver eneste dag. slik jeg frigjør det fra hoved verkstedet mitt der større skrujobber blir gjort. Garasjen i huset er på ca 32m2, og så mer eller mindre ut som ett svart hull. Ble gjort en quickfix på dette med maling av vegger og tak, samt montert nytt elektro med 12 lysarmatur fra Jula. noe etterbilde ble det ikke, men som man ser kom deg seg bare med litt maling Ikke sett mye maling her siste årene. Fant en arbeidsbenk i stål en kontainer på jobben litt tidligere, så den ble litt ombygd og shinet opp. Her med 3 20mm vannfast kryssfiner plater som er limt/skrudd sammen med tec7 til en klump på ca 65mm totalt. Pusset også opp ei gammal skrustikke. Skal få knekt ei rustfri plate og lime på toppen også, koster ca tusenlappen. Gjør derimot alt med finishen så stod ny stuevegg på tur, da er det kjekt å ha sveist sammen igjen stillaset til en kjenning noen mnd tidligere. ( gratis leie ) Er på ingen måte snekker, men det er gøy å prøve selv. pga dårlig konstruksjon på støttene var taket seget ned ca 4cm, ser hvordan det buler ned. Dette gjorde også at det ikke holdt tett lengre, slik det har komt fukt inn. med andre ord en såkalt ond sirkel. Da var det bare å starte motorsaga Ny vegg oppe i 2x6. 3 lags PVC vinduer fra H vinduet som ble fuget inn. Asfaltplater først, så tyvek over det igjen. Stuegulvet hadde søkk på midten, samt knirk. Kryssfinergulvplater av dårlig kvalitet som var begynt å delaminere, samt underdimensjonert bæring. ( eller så har det vert fjerna en bærevegg under) Samtidig var jeg så dum at jeg kjøpte meg en slik: ( og forstod dermed hvor skeivt ting var 😂 ) Var skjøtt inn mot I bjelke i midten på 70x140. ca 85KG. Stor fæl pynte teglstein rundt pipa som stod med all vekta på gulvet. Det er dårlig butikk. så den måtte vekk. Fikk dimensjonert hvilken type H bjelke som burde være der slik gulvet er no, og det gikk fra 70x140 på 85kg, til HEB 220 bjelke på 515kg. Kjekt med traktor, faktisk første testen til hjemmesveist pallestabler. Bjelke på plass, og dermed bare å kjøre sag igjen. Etter litt spekulering av både dimensjoner og bjelkelags tabeller bestemte eg meg for å gå fra 2x8 til 2x9. Ellers ble all bærendes konstruksjon byttet, og skjøtt inn mot bjelken. ( den bjelken til høyre med skjøt var bare testing for å se hvordan det ble med 9" høyde mot h bjelke) ( karroserivippa er også med under ) Sagde 4 maler, måtte hakke ut av hjørnene for å få det til å gå høgda. Dette ble justert med laseren slik at jeg hadde 4 punkter i hvert hjørne av gulvet som lik referanse både ute, og inne mot bjelken. Når det var funnet, var det egentlig ganske enkelt. Kopiertge bare over med kløyvsaga med litt gradvis kompansering for skeivhet på reima. material ble c24 Delte det opp litt for å ha plass å lagre verktøy/arbeidsbord Gammal udimensjonert, høydeforskjell på +- 3mm ( tot 6mm, fra min til max høyde) Nytt Gulvet ble gjort ferdig. Bestilte deretter ny ovn fra Varmefag. Contura 35T høy i kleberstein med ekstra varmemagasin. så hele pakken blir vell oppunder 300kg Det hadde derimot stått 3 ovner i pipa før, noke som hadde satt sine sår på innerrøret. ( isolert lecapipe fra 70 ) Naiv som jeg var, ble det først forsøkt reparert. Kom derimot til fornuft, etter litt googling etter nye innerrør ( tanken var å montere 2 stk nye der det var skadd) så kom det mer eller mindre fram at desse pipene var/er søppel. Dette førte til at det ble montert støtte på loftet for øvre 7-8 pipesteinene, samt borret hull til 3x 20mm armeringsjern. Kun øverste steinen som står igjen. Grunnen til det er tettinga mot taket, tar det igjen til sommeren når det er mere stabilt vær. Kutter ovn i kjelleren, blir stålpipe rett opp. Frigir også en del plass i stua ved at ovnen nå står der pipa stod. Her i kjeller. igjen teglstein... ( Pipa stod også veldig dumt til i kjellerstua, som skal bli leilighet) Siste ukene har det stort sett gått i tak. Reiv ned takplatene pga skeivheit, gammal fuktsperre og etterisolering fra 10 til 25cm. Benyttet sjansen til å spikre trod på stort sett hele kaldloftet. Er WW takstoler, så begrenset bruksmulighet, men blir uansett vanvittig mye kjekkare med trod. Spikra på 500 meter med trod så langt. Er gåhøyde på midten, så veldig mye plass til lagring av bmw deler Har også tenkt å montere ventilasjon, som blir mykje likare no. Livet til musa blir også vesentlig vanskligere uten fri tilgang til isolasjonen. Montert netting og raftepapp da dette ikkje var gjort. Luftinga på laftekassene lot vinden blåse rett inn i enden på isolasjon, samt ga fri tilgang til musjævler og småfugl. Nå blåser det over, samt tetta med netting. Ny isolasjon er også tetta med trod. Dobbelgarasjen som ble bygd for ett par år siden, og det meste av isolasjon til tak. ( det er derimot stort sett komt på plass no 250mm glava proff. Lurte på å gå for mere, men det ble so mykje dill då 250mm passet fint mtp takstolene. neste på tapeten når jeg kommer hjem igjen, er å bygge nytt inngangsparti. Har bestilt bygg1 inngangsdør samt 2 vinduer på 40x200 ( 1 sidefelt kosta nesten 7000kr, mens std vindu fra H produkter kosta 2400 Så det blir ca slik: ( eneste med ID lock istedet for yale doorman) Ikkje akkurat M3 relatert, men mer eller mindre grunnen til at det ikkje har blitt noke siden i sommer. Har også pusset opp en del rom mer eller mindre ferdig, bare elektriker igjen.
This leaderboard is set to Oslo/GMT+02:00