Jump to content

Leaderboard


Popular Content

Showing content with the highest reputation on 10/24/19 in all areas

  1. 5 points
    Blir like imponert hver gang det kommer en slik melding, og beklager på forhånd om jeg støter noen: Navn: Raimi ayiman Melding: Hallo, Jeg er interessert i denne annonsen din, vennligst bekreft om den fremdeles er tilgjengelig, og kom tilbake til meg med mer informasjon og din siste salgspris så snart som mulig via min e-postadresse med din direkte e-postadresse. Rami Ayman. Hello, am interested in this your advert, please confirm if it's still available and get back to me with more details and your last selling price as soon as possible through my e-mail address with your direct e-mail address. Rami Ayman. Telefon: 096857464 Email: ayman.rami111@gmail.com
  2. 5 points
    Her kommer en litt (lengre) oppdatering etter endelig å ha hentet bilen fra Bavaria Akkurat fire uker siden bilen ble levert inn på service var det tid for henting. Det som i utgangspunktet skulle være en ganske normal service med bytte av olje, oljefilter, mikrofilter, luftfilter, bremsevæske, bremseklosser bak og øvre registerkjedestrammer viste seg å skulle bli ganske mye mer omfattende enn det - litt mer om det nedenunder. Service ble dog tatt, så nå er det lenge til neste service, og det er greit. Bremseklossene bak var heller ikke så veldig slitt selv om indikatoren viste det, så det ble bare nullstilt og nå viser klossene 37 000 km igjen på telleren. Greit med 29 000 kilometer til neste service Det som var å påpeke var ikke mindre enn 1) gåent registerkjede som kunne ryke når som helst, 2) gåen turbo og 3) gåen varme i seteryggen på førersetet. Kjekt! Hadde imidlertid litt flaks også, ettersom jeg har maskinskadedekning hos Codan frem til 200.000 kilometer, og dette skjedde på 198.000 kilometer. All honnør til Codan som uten å mukke tok 70% av kosten på punkt 1 og 2 her. Vedrørende punkt 3 så ville ikke BMW Norge ta noe på goodwill, men Bavaria Arendal stilte opp og dekket delen om jeg tok arbeidspengene. Så da ble det også byttet. I tillegg valgte jeg å bytte den problematiske høytrykkspumpa for å eliminere den risikoen, her gjorde Bavaria jobben gratis siden det var lett tilgjengelig i forbindelse med det andre som måtte tas og jeg fikk også en hyggelig pris på pumpa. For hele denne sulamitten ble det en ganske kraftig regning (som nevnt over): Men det kunne vært verre. Totalprisen for det som ble sendt til Codan (da inkludert min egenandel) var 48 000 kroner for registerkjede og 35 000 kroner for turbo. Nå har jeg bil med nytt registerkjede, ny høytrykkspumpe og ny turbo, det er jeg godt fornøyd med Vel hjemme måtte den selvfølgelig få en god vask. Fikk også tok en liten rens av hjulhusene, synes det ser greit ut tatt alder og kilometer i betraktning. Var imidlertid en rar del som hadde hoppet av inni hjulhuset, noen som vet hva dette er? Fikk den iallfall på plass igjen. Kanskje det kan være noe til EDC? Bakdekkene var nå utslitt, så bestilte nye fra DekkOnline. Valget falt på Falken FK510 til småpene 3600 kroner for settet og i dimensjon 295/30-20. Dette synes jeg var rimelig, spent på å prøve disse. Fremdekkene holder nok en sesong eller to til. I mellomtiden fikk jeg også installert nytt kart som omsider ga meg satelittvisning igjen. Levert fra BimmerUpgrade Norway, kan anbefales det Handlet meg også et sett med Performance dekkbager, blir greit å få disse på sommerhjulene når de skal poleres om et par helger, men venter til bakdekkene er lagt om. Før det ble lagt om til vinterdekk fikk jeg også knipset noen bilder med sommertøflene. Kjøpte noen splittere fra eBay også, de trenger litt tilpasning, men synes det ble greit nok. Kommer til å lakkere de også kan jeg hive de på av og til om jeg ønsker for litt forandring. Leppe blir for lavt, så det er ikke aktuelt. Så ble det altså lagt om til vinterdekk, disse er nylakkerte og synes resultatet ble strålende. Måtte knipse flere bilder. Det ble tatt full nedvask av bilen ettersom den skulle vokses dagen etter. Inn i garasjen for tørk. Mens den stod i garasjen og tørket så fikk jeg tatt en runde med skinnrens for å få setetrekkene til å ligne litt mer på hverandre, og nå ble det bra. Dessverre så har imidlertid mekanikeren hos Bavaria klart å ripe opp rattet mitt (antakelig i forbindelse med at setet skulle inn og ut), ble ikke så veldig pent. Regner med at de ordner opp her, de skulle ta tak i det og komme tilbake med forslag til løsning iallfall. Alle gummilister ble også satt inn med flytende silikon, så er det klart for vinteren. Fikk også smurt opp de knirkete fjørene på vindusviskerne, ikke en lyd lengre nå. Deretter ble bilen vokset, orket ikke lakkrens denne gangen, men ser jo egentlig ikke særlig forskjell heller. Det får bli til våren igjen, om jeg ikke setter den bort til proff detailing da. Etter å ha kjørt litt med bilen avbestilte jeg også 6WB, det var greit for selger. Fant ut at det ikke var verdt å bruke ti høvdinger på dette nå. Synes faktisk standardpanelet er helt greit det også enn så lenge. Det neste på lista blir nok å bytte bakdempere, den ene på førersiden lekker litt. Billigste originale jeg fant er 4900 per stykk hos Auto Royal, så blir å bytte begge bak om noen måneder og iallfall før EU i mai 2020. Utover det virker bilen frisk og fin nå, men kommer en litt rar lyd og vibrasjon med fullt rattutslag mot høyre. Får sjekke litt opp i hva det kan være om det ikke gir seg. Noen som eventuelt vet hva det kan være? Det kommer både når jeg står stille og når jeg er i bevegelse. Bavaria fikk også montert tuning fra Hartge som gir 218 hestekrefter. Greit med tuning hvor det medfølger TÜV-papirer, så skal få godkjent dette i vognkortet i løpet av vinteren en gang tenkte jeg
  3. 4 points
    Fikk tak i noen veldig pent brukte orange blink og sideblink på koed. Bestilte på mandag og klar til henting idag. Ser og at blinklyset på høyre siden har lagd noen stygge merker i lakken, heldigvis er hele bilen coated så får satse på at det går bort med fin polish til våren. Før: Etter: Og ett lite helhetsbilde
  4. 3 points
    Denne 2015 Ford Shelby GT500 står i en garasje på Romerike. Det kommer kanskje skilt på den i 2020? I samme garasje står også noen gromme Bmw, 2019 M2 COMPETITION , M1, og X5 med V8.
  5. 3 points
    scoot

    Den store finn.no tråden.

    https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=160744989 Kan noen vennligst se å kjøpe denne? Jeg vil helst unngå at jeg ender opp personlig konkurs og uten samboer. På forhånd takk.
  6. 2 points
    Fahad

    Off Topic-tråden, versjon 4(?)

    Han som stjal ambulanse i Oslo var vel hvit, right? Det sammen med en massemorder som drepte 80 stk? Og han terroristen fra Bærum som prøvde å drepe folk i en moske i Bærum?
  7. 2 points
    Bimmerlorris

    Lorriz 525i og 535ia fra side 32

    I dag er en stor dag !! Jeg skal ta bussen ut til Solør og hente bilen som nå er ferdig reparert 🥳 Spent på å se den ferdig fiksa på nært hold 👍 Så nå håper jeg jobben er skikkelig gjort. Men det ser jeg først ettersom tiden går. Velger å ha troen på at dette er greit gjort og st jeg kan ha en rustfri E34 i mange år nå. Planen er virkelig å ha denne og sakte men sikkert få pynta den opp etter min smak 😃 Det får ta den tiden det tar og etter hvor mye jeg har i lommeboka 😉👍
  8. 2 points
    Vel, da startet jeg på oppgaven i går ettermiddag. Åpnet panseret Bort med luftfilterdeksel og luftfilter. Så langt alt vel, bare å løsne kontaktene koblet til dysene Så var det å skru av feste til oljepeilelinne, + strømkabel, koble fra kontakter mot torpedovegg og alt annet småtteri som er festet på innsuget . Får håpe at jeg ikke glemmer noen når det skal monteres sammen en gang... Fikk da av innsuget til slutt. Glødeplugghettene var bare å klemme inn på toppen og dra av Så var det selve glødepluggene, justere momentnøkkel til litt over moment, og prøvde forsiktig. Nå hadde jeg sprayet på Omega 636 en gang om dagen i flere dager, men allikevel overrasket over hvor enkelt de løsnet. Så var det dysene sin tur, startet med å løse dieselrør på to og to dyser med 17mm "spesial" verktøy fra Biltema. Så var det selve dysene sin tur, hadde også her sprayet på Omega 636, men ikke like lenge som på glødepluggene. 5 av dem kunne nesten bare dras rett ut med henda, og bittelitt dyttehjelp med en skrutrekker. Så var det en jævel igjen, #3 ville ikke rikke seg, prøvde alt i min makt og fantasi, men ikke mulig å få løs. Hadd jo kjøpt "spesialverktøy" til akkkurat dette til M57, men ikke fulgte det med noen manual, og i tillegg så var nøkkelen for å løsne toppen av dysen slik at man kunne feste avdrager til dyse for liten!?! arghh. Heldigvis var ikke klokken mer enn litt over halv ni og Biltema har åpent til ni, så da var det å sette seg i Soulen å kjøpe ny tang og større fastnøkler. Fikk til slutt løsnet toppen av dysen slik at jeg kunne demontere alle smådeler inni der, livredd for å ødelegge (får jo 50 € i pant pr. stk. om de er hele). Da var det bare å koble på "spesialverktøyet", god passform var det ikke, men fikk trikset det til på et vis. Det gjorde susen, sakte men sikkert fikk jeg løftet den så den løsnet, selve dysen så ikke bra ut, også flammeskiven på denne satt fast igen i motoren. Men fikk den til slutt løs og rengjort etter beste evne. Så da var 6 nye glødeplugger og 6 nyoverhalte dyser montert, lykke (men kortvarig skal det vise seg var den) Snaut 18 år gjør nok enkelte gummi/plast slanger/deler møre/sprø så til min forbauselse at 3 vakuumslanger hadde knekt tvers av 😮 Er det noe håp om å lime eller bruke gorillatape for å holde liv i disse eller må alt byttes? I tillegg greide jeg å bruke for mye makt når jeg skulle tre p ny returslange på den lille plastjævelen, så den knakk, er det noe poeng i å prøve å lime eller må det bare byttes med nytt (ny er i bestilling, men er på fjernlager så tar noen dager ekstra)? Effektiv skrutid: mellom 5 og 6 timer og da her jeg enda ikke montert innsuget, men brukte laaaaang tid på den siste dysen, det skal sies, og jeg stresset ikke.
  9. 2 points
    Digg at bilen er tilbake! Gratulerer med fersk drivlinje 😬 @ogee1 Har samme erfaring som deg. Skulle leke smart å smøre inn gummilistene rundt soltaket... det var utrolig dumt. På starten var alt supert, men etter noen få dager kom en knirking som ikke er en BMW verdig. Måtte gå over flere runder med silikonfjerner og varmt vann for at det skulle vekk. Men det skal finnes silikonfri stift? Er såvidt jeg har skjønt silikonen som skaper knirkingen.
  10. 2 points
    jon///M

    Kvampacten gjenoppstår

    Foran så regner jeg med jeg må bruke bremser fra e36/e46, har sett den løsningen med 330 bremser, den er nok en rimelig fix men er tydeligvis tung som du sier, og dette er noe jeg vil prøve og unngå. Følger med på tråden din og følger spent med hvordan du løser dette. Men bak tror jeg at jeg kanskje må bruke z3 løsning på bremsene.. virker som og være meget spesielle bremser bak på denne da skivene ligger meget langt inn bak. Nye klipp og deksel gjør underverker ivertfall, mye som kommer bort eller blir slitt løpet av 20-årene. Nei å lime klipps blir nok aldri bra, går over og bytter det jeg finner av klips og slik som mangler eller er knekt. Ja jeg skal innrømme at det var veldig fin høyde på den da den bare sto iro, men den ble altfor ubrukelig og kjøre, tok nedi garasjegulvet når jeg kjørte inn og ut.. mulig den kommer litt ned igjen, men dette orker jeg ikke og begynne med før Bbs felgene kommer på, den er uansett parkert for vinteren nå. Hei Ove, kult at du ser igjen bilen igjen. cd spilleren manglet som sakt her, men det er ikke noe jeg prioriterer akkurat nå, men når den tid kommer så vil jeg ha enten original BMW eller noe som ser originalt ut. Det ble mye bedre med «nytt» og riktig type ratt, det var faktisk litt mindre diameter på en det som sto da jeg kjøpte den også, her tenker jeg og få trekt opp rattet på nytt etterhvert, kanskje i alcantara?.. Tweeterene blir nok plukket ut når jeg kommer til det, jeg skal IKKE ha løse tweetere som er delvis limt fast på dashen... -Diffen har jeg fått opplyst er fra 325e, den fungerer kjempefint til bilen synes jeg, men den svetter nå litt olje så den skal få seg en liten overhaling nå i vinter med ny olje. -Har testet bilen på bane en gang allerede og synes at den lå kjempebra i sving, men dessverre hadde jeg ikke andre hjul, og z3M felgene virker og være ganske tunge. -Bremsene er noe jeg kommer til og oppgradere, jeg må bare finne en oppskrift på gode bremser som ikke veier altfor mye, foran så ser jeg det finnes mange alternativ i flere prisklasser, men bak er jeg mer usikker.. finner ikke så mye info om hva man kan oppgradere med der. -Merket godt at skinnsetene var glatte, har vurdert og få tak i seler som jeg kan bruke eller evnt få tak i et sett med gode racing stoler som jeg kan sette inn før trackdays, minuset her er når jeg skal kjøre ned til ringen etterhvert er at det blir litt vel langt og kjøre i disse.. Noen av festene til disse er der enda, jeg skal se om jeg kanskje finner disse beltene på nett og vurdere denne løsningen jeg og. -Arti at den ytet såpass, merker ivertfall at den drar ganske bra til og være en 323. -Har ikke sjekket sensoren her men kjekt og vite. -Har selv ikke vært på rudskogen så om dette er en god tid eller ikke kan jeg ikke uttale meg om, men at bilen har potensiale til mye moro skal være sikkert. -229km/t er vel mer en nok for meg, ivertfall i en 20-årene gammel bil. -Ja dette har jeg sett, den originale eksosen fulgte med, men nå står det banan manifold fra e36 m3, samt et rustfritt (ivertfall delvis) eksos fra m3 tror jeg med scorpio eksos bakerst, (tror det var det ivertfall), her kommer jeg til og modifisere litt etterhvert da jeg synes den henger litt langt ned helt bakerst, skal også bytte ut noen rørbiter der det er brukt vanlig stål for og skjøte eksosen. -Ja denne moden har jeg hørt, PR i dag er vel ikke denne shimset, men en kamerat har testet dette med veldig gode erfaringer på en e36 m3, når jeg får testet litt mer på bane til neste år så skal dette testes ut. Ellers så har det kommet mer deler og jeg har så vidt fått byttet noe deler, men jeg har brukt mye tid på jobb samt og skru på andre sine biler den siste tiden slik at jeg ikke har hatt tid til og legge ut noe, det kommer nok en oppdatering etterhvert, og neste uke håper jeg og få bilen i bukken for og begynne under bilen.
  11. 2 points
    Kan dere tenke dere noe mer staselig enn to gamle og tidsriktige 5-serier? Hadde en rask og uformel fotoshoot med @sveigis sin E28 535i her om dagen. Etter å ha satt E34 opp mot G30 på forrige side så var det kult å sette E28 opp mot E34 denne gang. Overgangen fra E28 til E34 er kanskje den mest radikale i 5-seriens historie, men likevel...når man ser disse to ved siden av hverandre så ser man familielikheten. Man kan si mye om BMW, men de er ekstremt dyktige til å beholde sitt design image. Dette er selve vannskillet mellom Oldtimer og Youngtimer. Begge er klassisk BMW på sitt beste, på hver sin måte 😀 Neste må bli E28 vs G30 tror jeg 👍
  12. 1 point
    Ridelow

    2017 BMW X5M

    Hei. Ny på forumet og ny i BMW verden. Jeg er en kar som bor i sørspania og jeg har fått et bra tilbud på en 2017 X5M. Den kommer fra en tidligere fotballspiller i Sevilla og har gått 29000,- Er det noe spesielt jeg bør se etter, selve bilen ser helt sinnsykt strøken ut. Interiøret lukter fortsatt nytt. Funkerer BMW appen på denne (gps etc?) Noe annet jeg bør vite om evt dobbelsjekke? Prisen ender på under 600,000- her nede og som en daily driver på veier det faktisk går ann å lufte dette beistet finner jeg ikke noe bedre alternativ. Her er selve bilen : https://www.youtube.com/watch?v=X3267gFrlz8 Takker for alle tips.
  13. 1 point
    Var det ja. Gikk litt fort.
  14. 1 point
    Fikk litt div priser på forsterkning av kassa nå ja.. 1000nm - 60k+ 1100nm - 100k+ 1200nm+ - 160k+ detta var fra firma i bergen... Trur jeg tester den xHP flash først.. ifølge de har de flere som bruker 6hp26 kassa med rundt 1000nm velykket..
  15. 1 point
    Digg å få en liten vask av coilovers. Litt rust på fjører, hva er best å male over med? Ser også den ene justeringsskruen har fått mye medfart så burde nok bestille en ny.
  16. 1 point
    Bimmerlorris

    Lorriz 525i og 535ia fra side 32

    Ja jeg sitter med en god følelse på at dette ble gjort av en som er dyktig ☺️👍 På lakksjappa jeg handler, selger de en sånn halvmeter eller no sånt, lang slange til å montere på boksen. Denne tuppen har fire åpninger som sprayer i alle retninger. Tenker den er bra å stappe inn og spraye med 👍 Ja dette er en gledens dag 🥳 Så jævlig digg å endelig ha en tilnærmet rustfri E34 😍 Nå kan jeg ha fokus på andre ting. Det er fremdeles en del ting jeg bør få gjort etterhvert. Blandt annet så er den litt lealaus både her og der 😂 Så skal sjekke forstilling og bakstilling. Etter Viggo la ut den videoen der mistanken til snekka viste seg å være noe annet slark. Denne bilen skal gjøres teknisk tipptopp før jeg begynner å pynte den 😉 Jeg har "sminket nok griser" 😂
  17. 1 point
    Ja nå skal jeg til på denne igjen .😀 Bortsett fra clutch ,så er der forsvinnende lite å gjøre på den . Er mer forebygging mot senskader ting kommer til å dreie seg om som bla rust. Den blir en såkalt krisebil på vinteren som jeg vil kalle det. Skal slippe det aller verste saltet ,men likevel kommer den til å brukes når den må. Og jeg er ikke skeptisk og hvorfor skal jeg si dere. Hvert år ,har denne blitt vasket ren under og i innerskjermer,og blitt behandlet med et eller annet. Hver høst blir den vokset bokstavelig talt overalt ,spylt 5 /6 ganger i ulen om vinter ,samt vask og den har overlevd faktisk uten problem .😀 Nå får den det enda bedre da den ikke skal ut på det verste føret i salt. Grunn til at den gikk i hele vinter ifjor ,var helt enkelt pga kona nektet å kjøre e61 på glatten da hun synes bilen var grusom på glatte og vinter. 535en derimot ,den er rå på vinter og kommer frem der jeg vil stortsett bestandig. Som sagt noe vinterkjøring ,men ikke for mye . Nå har vi den ultimate vinterbilen x5 😀
  18. 1 point
    sveigis

    Lorriz 525i og 535ia fra side 32

    Da var den tilbake og det ser jo knall ut .😀 Han ser ut til å kunne arbeidet sitt denne karen . Ser du skal til å behandle innvendig i kanaler og rundt . Jeg har konservert begge e34ene flere ganger spesielt min , og som du sier at når du tar opp terskelistene , kommer du rett til innvendig i kanalene . Et tips er å starte med de øverste ved døråpning.Vri gjerne slangen sånn at du og får sprøytet oppover langs døråpning . Så fortsettelse nedover og kanal tilslutt . Her må du bevege slange frem og tilbake rundt forbi , da blir det bra skjønner du . Skal selv gjøre dette igjen på min nå når den kommer på veien. Dette ble bra Tore og det fortjener den og ikke minst deg 😀
  19. 1 point
    Daniel.

    Den store finn.no tråden.

    Meget pen farge da!
  20. 1 point
    liffi

    Leiv’s macaoblue E34 M5 ( + ymse )

    M5’n skal bare brukes som den er på sommeren en så lenge, men skal på sikt strekkes opp grom25’n fungerer som bruks men mulig ny bruks på vei med tiden da fruen er lei gammel bmw.. kan ikke helt skjønne det men.
  21. 1 point
    Bare slett den, slikt er bare scam..
  22. 1 point
    Dette er vel typisk scam/svindelforsøk er det ikke?
  23. 1 point
    Gabz

    Den store finn.no tråden.

    Drømmebil! If I could, I would..
  24. 1 point
    Fredrik

    Fredriks alternative bimmerstråd

    Apropos alminnelige bilprodusenter (altså ikke premium bilprodusenter) som også bygger interessante bilmodeller. Ford er en av disse og Ford GT Mrk.I er en uten tvil en av de mest interessante av disse bilmodellene. Designet er fantastisk og selvfølgelig kraftig inspirert av Ford GT40 som vant 24 timers løpet på Le Mans hele 4 ganger i perioden 1966-1969 (inkl. 1-2-3 plass i 1966). Målet med GT40 var å slå Ferraris langvarige suksess på Le Mans og dette må man sannelig si at Ford gjorde. Såpass at Ferrari aldri har vendt tilbake til 24 timers løpet på Le Mans frem til i dag. Ford fikk imidlertid smake egen medisin i 1970 da Porsche med modellen 917 (forøvrig utviklet av Ferdinand Piëch) hadde som erklært mål å slå GT40 og Porsche gjentok suksessen i 1971. 4038 eksemplarer av Ford GT ble bygget i perioden 2004-2006 og av disse ble ca. 100 stk. originalt eksportert til Europa (Jeremy Clarkson var en av kjøperne). Prisen varierte mellom 140000 og 150000 USD. Motoren er en overladet (kompressor) Ford Modular V8 på 5,4 liter som yter 558 HK og 678 Nm. 0-100 Km/t går løs på 3,5 sekunder (6-trinns manuell gearkasse) og topphastigheten er 330 Km/t. Det som med tanke på ytelsene kanskje er mest imponerende med Ford GT er hvor lettkjørt og sivilisert den er. Motoren er potent, men frem til man virkelig gir på er den som en ganske normal kraftig amerikansk V8 motor. Når man gir på nærmest eksploderer motorens ytelser og bakhjulene mister grepet selv om man allerede har en god hastighet. Motoren krever derfor litt respekt, men du verden for en bil og ikke minst lydbilde...
  25. 1 point
    fxslin

    Z4M & Z3M & Z3 Coupe - Corsa Italiana dag

    Takker, ja litt lettet at det ikke gikk verre. Var et par stk på Rudskogen, som ble overrasket over å se bilen så fort igjen! Ang. bremsene, så har jeg fått tak i 315x28 skiver nå. Disse mottar jeg nå på Oslo Motorshow, så da blir forhåpentligvis litt framgang i bremse prosjektet engang neste uke. Ang. felger så har jeg kun forholdt meg til vekt tall jeg har funnet på det store internett. Men på den 1.9 jeg hadde så kjørte jeg med Style 154 (7.6kg), det merket jeg stor forskjell på når jeg var på banen. Men pga av bremser osv. så må jeg opp i 17" så jeg har valgt Style 24 (8.94kg og 9.48kg) med 235/40/17 på alle 4. Det fungerer ganske bra på 2.8'ern og Coupen. Disse er jo OEM, så akkurat som deg så tenker jeg at disse tåler litt mer enn billige felger. Har også skaffet meg et sett med Style 21 som veier 9.35kg og er squarred med 8x17 og ET20. Da slipper jeg spacere foran og bak (som også legger til bittelitt vekt), samt at jeg får tilfredsstilt jåleriet mitt Har lyst til å prøve Cup2 dekkene (235/40/17) på dette Style 21 settet etter å sett en Z4M kjøre 1:39.x med disse på Rudskogen. Ble mektig imponert over hvor bra grepet på disse så ut til å være f.eks kontra Federal RS-R dekkene jeg har på nå.
  26. 1 point
    OK, takk, jeg bestilte denne samtidig med drivstoffreturrør (1353248276) i går, så da er det bare å smøre seg med tålmodighet 😕 😱😱😱😱 Restordre arghhh
  27. 1 point
    Den hos Biltema er 4mm innvendig så den passer ikke. Den hos Koed er 2.0mm innvendig og 3.4mm utvendig. Tror de selges metervis så du bestiller 1 meter eller 2 meter og kapper selv.
  28. 1 point
    Vacuumslanger må byttes, i tillegg til at de knekker så kan de kollapse/suges flate når de blir gamle. Kjøp deg et par meter, tror de er 1.8-2.0mm innvendig. Fås både hos Bmw, koed, gs, Tess, Tools for å nevne noen. Plastniplene til dieselretur tror jeg er vanskelig å få tett uten ny nippel. Når du har gjort så bra jobb på dyser og glødeplugger så må du gjøre det resterende også 100% synes jeg før du setter innsuget på plass, alltid irriterende å vente på deler men det føles bra etterpå 👍 Selv har jeg handlet dyse deler hos et lokalt Bosch/diesel verksted. Det er jo Bosch dyser. Da får du gjerne tak i på dagen.
  29. 1 point
    Lagringshjul på og dytta innerst på lageret. ble rett over 6600km på den i år:)
  30. 1 point
    Dette blir litt for å oppdaterte bare for å gjøre det, da det egentlig ikke er noe nytt å melde. Men får se på det som en status rapport. Bilen går som en klokke, vi har brukt den nesten hver dag. Vil bruke den så mye som mulig før de begynner å salte veiene, skal ha på vinterdekk men kommer ikke til å kjøre de dagene de salter. Det nærmer seg også vinterdekk, årlig service og vinterstell 😀 Og når høststormene kommer med mye nedbør, da er det greit å gjemme bilene inne i varm og god garasje. Fordelen med firmabil er at man kan la være å kjøre egen bil de dagene været er møkkete. Da trenger man ikke å vaske så ofte da bilen holder seg ren lenger, samt mindre slitasje på lakk 😀
  31. 1 point
    Hpi

    6hp32z - Girkasse forsterkninger/alternativ?

    Når du først er igang ville jeg sjekket med xhp flashtool om de har noe software å tilby. De har en interessant blog hvor de skriver endel om 6HP og 8HP. Begge har en intern momentgegrensning, 6hp har en lavest tillatt moment på 5.gir, 8HP har på 3. og 6.gir. De justerer disse slik at det blir mindre sluring, raskere girskift og mer linjetrykk i kassen. Noen tunere manipulerer disse tabellene slik at girkasse får beskjed om at faktisk moment er lavere enn det er, da er ikke girkasse forberedt på det som kommer og det blir enda mer sluring og varmgang. Slik jeg ser det så må software i girkasse justeres for å få all effekt av ei tuning ut til hjula https://www.xhpflashtool.com/blog/line_pressure_vs_engine_torque/
  32. 1 point
    kimhas

    N45 Raslelyd på motoren.

    Strekt kjede kan være nok til å gi feil posisjon på kamaksler . Det har nok blitt nyttet mange kam og veivsensorer rundtom pga feilkoder som egentlig kommer av register trøbbel. Ikke bare på BMW
  33. 1 point
    Flott sammensatt bil du har, lekker!! Har hatt en slik selv - 530 bensin da. Ser ut som om du tar veldig godt vare på den - ser jævlig bra ut med eksosen 😁😁😁
  34. 1 point
  35. 1 point
    Werther

    Fredriks alternative bimmerstråd

    Har nevnt det hundre ganger, men jeg liker også CX siden faren min hadde en. Legger ved et bilde som du har sett før, ferie i Danmark i 1987 med en 1979 CX 2200 Pallas...For et par uker siden kjørte jeg faktisk forbi en eldre CX serie 1 i Svartdalstunnelen i Oslo - bilen så ut til å være godt brukt. Artig å se en langs veien i øsende regnvær...Det som overrasker litt er hvor liten og kompakt CX er i forhold til moderne biler. Ser også at du nevner Toyota. Jeg er veldig glad i 80- og 90-talls Toyota - de var så utrolig ukompliserte, lettkjørte, driftssikre og solide biler. Toyota hadde et bredt sortiment av brød & melk-biler, luksusbiler og sportsbiler som rett og slett funket, men dessverre ble Toyota mindre interessante utover 2000-tallet. i hvert fall i mine øyne. Kvaliteten gikk også ned på en del modeller...
  36. 1 point
    Godt å se at bilen er i strekk igjen. Burde holde mange kilometer nå. Har du god erfaring med silikon på listene? Min erfaring er at det knirker noe infernalsk etter en stund.
  37. 1 point
    Husker dere denne ?😀 Ja det siste halve året ,så har det jo strortsett dreiet seg om e28en og reisen der .En gøy og ikke minst krevende reise ,men nå er jo den i mål . Og som dere vet fikk kona clutch tull i sommer og e34 har stått siden det. Men nå skjønner dere ,til neste uke ,eller onsdag så skal jeg begynne på den . Altså vekkes opp igjen 😀 Jeg gleder meg voldsomt til å kjøre den igjen nå uten tvil . Så nå begynner vi med clutch og katalysator ,så må jeg nok gå over bremser igjen .😀😀 Blir liksom litt sånn starte på nytt prosjekt igjen ,neida langt ifra . E28en settes bort nå til uken og da blir det full fokus på denne grønne her på tråden fremover . Nå blir det rustflikk og fiks sånn at den er klar for nye mil 😀
  38. 1 point
    Har fått lest igjennom hele tråden din nå, og skal si du har god smak på bil! Vurderte selv z3 coupe før jeg bestemte meg for compacten, grunnen var så enkel som at jeg var avhengig av og ha baksete da motorsykkelen ble byttet ut med noe som jeg kunne ta med meg ungene på treff i, der kom dessverre z3 for kort til for meg. Men morro at du har skaffet deg 3stk! Følger med på testingen din ang bremser, da jeg også skal se på dette etterhvert. Jeg er også i markedet for banefelger, har du gjort noen tester ang vekt på forskjellige felger? Jeg tenker originale BMW felger i 8x17».. da jeg tror man kan få mye felger for prisen som også tåler noenlunde bra med juling, men er litt usikker på hva som er bra og hvor tunge di er.. vil helst ha så lite uavfjæret vekt som mulig.
  39. 1 point
    Måtte dessverre stå ute idag på jobb, resultat var fuglebæsj på panser. Bare å vaske da 🤷🏼‍♂️
  40. 1 point
    liffi

    Leiv’s macaoblue E34 M5 ( + ymse )

    Da er M5’n vasket å pakket bort . Slutt på sessongen for denne gang. Ble rett over 6600km på den i år grom25’n har fått på nye deler. Vi klarte ikke matche fargen helt da den er lakkert opp før men samme det. Mangler bare å få den lakket fra lista og ned rundtom og montere lykt så er den hel igjen:)
  41. 1 point
    Hadde besøk av en tøff 1 serie i helga, ble vask og voks til vinteren. Ble litt i kaldeste laget, så fikk låne garasjen til en nabo som har isolert garasje med varmepumpe 😊
  42. 1 point
    awt

    Anbefalinger jekk

    50kg med kvalitet 🙃 Helt seriøst, ikke vurder noe annet når du får denne til nevnte pris.
  43. 1 point
    ogee1

    Z4M & Z3M & Z3 Coupe - Corsa Italiana dag

    Fine bilder. Godt å se at bilen fungerer igjen.
  44. 1 point
    Skjønner du sikler på den ja! Pen stasjonsvogn spesielt i den fargen 😊 har sett den live når BMW klubben i trøndelag fikk jeg komme på førvisning 😊
  45. 1 point
    Mer blandet drops.
  46. 1 point
    Da ble det en oppdatering her og idag . Måtte en tur avgårde idag og i fint driv på E18 : Etter å ha gjort ærendet mitt ,var jeg hjemme igjen. Da jeg sjekket meldingene mine ,hadde en av de forrige eierene funnet litt bilder av bilen igjen i sine albumer 😀 Og her er et fra 1992 : Tenk 27 årsiden dere 😀. Og et til fra en ferie visstnok i 1993: Altså jeg elsker sånt . At noen faktisk har eid en bil som de forguder og har en historie å fortelle om den. Jeg kan sitte å høre i timesvis om sånt ,ja jeg er gal.😀😀 Og hvertfall når de forrige synes det er gøy at den er på veien igjen . Igjen TRX hjulene er riktig på denne .Fader at dekk koster så mye ... Skal bare bytte litt på telefon og nettbrett ..
  47. 1 point
    AW81

    BMW 5 serie tre barn

    Nei utgår denne også. I følge selger gikk bilen på fast serviceavtale hos Bavaria frem til 100000km. Likevel viser det seg at olje aldri har blitt byttet. Fikk selger til å dobbeltsjekke dette og i følge Bavaria er det ikke nødvendig å bytte olje uten at kassen begynner å tulle. Det syns jeg virker meget rart. Svetting pluss 11 år gammel olje låter som en potensielt kostbar kombo.
  48. 1 point
    Jeg har kontroll på Alpina'ene WAPB628... = E30 B6 2.8 og E36 B6 2,8 - her må det skilles på årstall WAPB327... = E30 B3 2,7 WAPC227... = E30 C2 2,7 WAPC125... = E30 C1 2,5 WAPB635... = E30 B6 3,5 WAPBC50C... = E31 B12 5,0 WAPBC57C... = E31 B12 5,7 WAPBA35... = E34 B10 3,5 WAPBA40... = E34 B10 4,0 WAPBA46... = E34 B10 4,6 WAPBATL... = E34 B10 Biturbo WAPB330R.. = E36 B3 3,0 Cabriolet WAPB330C.. = E36 B3 3,0 Coupe WAPB330L.. = E36 B3 3,0 Limo WAPB330T.. = E36 B3 3,0 Touring WAPB332R.. = E36 B3 3,2 Cabriolet WAPB332C.. = E36 B3 3,2 Coupe WAPB332L.. = E36 B3 3,2 Limo WAPB332T.. = E36 B3 3,2 Touring WAPB846R.. = E36 B8 4,6 Cabriolet WAPB846C.. = E36 B8 4,6 Coupe WAPB846L.. = E36 B8 4,6 Limo WAPB846T.. = E36 B8 4,6 Touring WAPBC57L.. = E38 B12 5,7 WAPBC60L.. = E38 B12 6,0 WAPBA32L.. = E39 B10 3,2 Limo WAPBA32T.. = E39 B10 3,2 Touring WAPBA33L.. = E39 B10 3,3 Limo WAPBA33T.. = E39 B10 3,3 Touring WAPBA46L.. = E39 B10 V8 Limo WAPBA46T.. = E39 B10 V8 Touring WAPDA30L.. = E39 D10 Limo WAPDA30T.. = E39 D10 Touring WAPB333R.. = E46 B3 3,3 Cabriolet WAPB333C.. = E46 B3 3,3 Coupe WAPB333L.. = E46 B3 3,3 Limo WAPB333T.. = E46 B3 3,3 Touring WAPB334... = E46 B3S (ingen differensiering på Cabriolet, Coupe, Limo) WAPD320... = E9x D3 og D3 Biturbo WAPB330... = E9x B3 Biturbo WAPB744... = F01 B7 WAPB644... = E63/64 og F06/11/12 B6. Jeg vet ikke om det er noe system i ch.nr som skiller disse - for få biler i oversikten min.. WAPB544... = E60/61 B5 (kanskje også F10/11 B5??) WAPD530... = F10/11 D5 Biturbo WAPBF30... = F30 B3 WAPDF30... = F30 D3 WAPBF31... = F31 B3 WAPDF31... = F31 D3 WAPBF32... = F32 B4 WAPDF32... = F32 D4 WAPBF33... = F33 B4 WAPDF33... = F33 D4 WAPBG30...= G30 B5 WAPBG31... = G31 B5 ..mer har jeg ikke på nåværende tidspunkt.
  49. 1 point
    Fredrik 90

    BMW 5 serie tre barn

    Er ikke en bensin X5 noe av de mest ukurante man kan kjøpe? Styr unna tenker jeg...
  50. 1 point
    Stonescream

    BMW 5 serie tre barn

    Tar du antall km og ganger ut med gjennomsnitt forbruk pr mil på en ca pris på bensin og diesel ser du litt hva forskjellen vil bli. Diesel er ikke gratis det heller og kan gi høye reperasjonskostnader om ikke vedlikeholdet har vært bra? Ellers er det bare å tenke lenge nok, så blir ungene for store og vil ikke være med på tur uansett og du kan kjøpe en Z4
This leaderboard is set to Oslo/GMT+02:00
×
×
  • Create New...