Leaderboard


Popular Content

Showing content with the highest reputation on 02/10/20 in all areas

  1. 3 points
    N.E.W.

    Fredriks alternative bimmerstråd

    Har selv hatt 4 Audier og de har vært helt fantastiske mtp byggekvalitet, aldri noe tull med noen av dem. Første var en 1983 Audi 80 CD 5S, neste var en 1985 Coupe quattro med digitale instrumenter (bilen lever fremdeles), så en 1999 Audi A2 1.4 og sist en Audi A2 1.6FSI som jeg har i dag. Det morsomme med A2´n er at den er riktig så morsom å kjøre med sine 110hk, den er praktisk, bruker lite bensin, veier under 1000kg og har et fantastisk design, noe av det beste Audi har gjort sett med mine øyne. Ikke en rustflekk heller siden den er laget av aluminium. Har også hatt to BMW´r, en 1991 525i, og en Z3 Coupe som jeg nå har hatt i snart 9 år. Ikke noe tull med disse heller - strålende fornøyd og digger Z3´n sitt design akkurat som jeg digger A2´n sitt.
  2. 2 points
    Kjeid

    BMW L7, 750iXL (Norges eneste?)

    Da var en ny bil kommet i garasjen, denne gang en BMW L7. L7 er en spesialutgave av E38 7-serie, som ble produsert bare i 899 eksemplarer. Som man ser på bildene er bilen forlenget mellom dørene, den er 25 cm lenger enn den vanlige iL utgaven. Jeg har prøvd å finne ut om det finnes flere som er tatt inn i Norge, men til nå kjenner jeg ikke til noen andre. Bilen er hentet fra Nederland, hvor bilen ble solgt ny. Etter mine opplysninger er bilen en av 28 LHD som ble solgt nye i Europa, og bare en av tre GK61 (pre-face). Den er blitt sjåførkjørt for en nederlandsk millionær, av den en og samme sjåføren som har tatt meget godt vare på bilen. Bilen har som kjent M73 750i motoren på 5,4 liter, som går like pent idag som i Mai 1998 da bilen rullet ut av fabrikken. Med 211000 km på telleren var jeg skeptisk da jeg reiste ned, men etter å ha sett bilen i virkeligheten var det ikke tvil om at selger snakket sant om bilen. Bruksmerker i lakk var det, men ikke mer enn forventet. Interiøret bar ikke preg av kilometerstanden i det hele tatt. Bilen har utstyr som: - TV med DVD spiller i baksetet - Varmeseter i hele bilen - Kjøleskap bak midtarmelene bak - Doble sideruter, for støyreduksjon - Solskjerming hele bak - Xenonlys - Cruisecontrol - Automatisk bagasjeromsluke - Meget god beinplass bak! E38 L7 veier 2,27 tonn, og er 5,38 meter lang. Turen hjem fra Nederland gikk igjennom Tyskland, hvor bilen mestret hastigheter på over 200 km/t, faktisk mer behagelig enn F01. Nå er bilen kommet hjem i garasjen, hvor den skal stå uten skilt på ubestemt tid, men blir nok å se på lokaltreffet på Årabrot i Haugesund til neste år.
  3. 2 points
    Da har jeg handlet meg nye (brukte) vinterhjul. Style 351 M-felger opprinnelig fra F10 og er 110% strøkne da de kommer rett fra pulverlakkering. Grå metallic farge som er nesten lik som bilen, ble sjukt bra om jeg skal si det selv. Elendig vær ute, men her kommer noen foreløpige bilder hvertfall. Nesten så man ikke vil bytte til sommerhjula når den tid kommer. 😛
  4. 2 points
    Herregud folkens ,vi er jo snart i midten av februar og mars nærmer seg 😀. Nå skjønner dere ,da er det ikke lenge til jeg skal hente The love of my life bilveien ,nemlig denne : Tror dere jeg gleder meg ? Ja.😀 Å se denne baken med de midtstilte pottene og de klassiske lyktene ,det blir glede av de største dimensjoner : Ser frem til å kjenne duften av klassisk gammelt skinn og bare se på den inni : Skal bli nydelig å kjøre sinna og trimmet m30 igjen som er like nervøs som en polakk gjennom Svinesund med varebil full av smuglersprit og sigaretter .😀😀.
  5. 2 points
    Kristoffer Mathias

    E28 535I Prosjekt

    Begynt demontering av litt motor. tatt av innsug og av med toppdeksel. Motor svetter mye olje. Demonterte toppdeksel og der fikk jeg et lite sjokk😅 ene banjobolten har løsnet men låg heldigvis fint i ro i et hjørne av toppen. Får demontere videre å se om det er noe slitasje på kam eller vippearmer. Demontert giroverføring og girkasse travers. Her var vertfall det ene girkasse feste helt ødelagt🤣 var som å ta på flytende lakris. Så begynner å bli en ny liste med nye deler som skal bestilles 😍 Demontert eksosmanifolder. gikk skremmende lett og var gjort på under 10min. Har et schmiedmann grenrør jeg skal ha på etterhvert. Må vell tilpasses litt men såg ikke så verst ut 😎
  6. 2 points
    Hardtop

    Hardtops 02 Alpina Gr.2 Bastard

    Da har jeg hatt et anfall av arbeidslyst, og fikk kastet meg over lakkeringsjobben innvendig, før jeg ble meg selv igjen. Først maskerte jeg alt utvendig, slik at vinduene kunne være åpne til å jobbe gjennom. Hang opp plastfolie fra tak til gulv, og plast på gulvet. Tenkte det var fort gjort, og dessuten "bare" grunning i første omgang, så droppet avsug og slikt. Etter en heller ubehagelig arbeidsøkt, med tåkedis og årets minst helsebringende 15 minutter, innså jeg at jeg nok ikke skal undervurdere viktigheten av avsug! Epoxygrunning er ikke spesielt gunstig å puste inn, da det inneholder isocyanater som er kreftfremkallende, i tillegg til de vanlige godsakene som gjør deg svimmel. Dette er siste gangen jeg bruker maske fra Biltema, som lekker i ventilene, og ikke dekker ansiktet. Bestilte meg en Sundstrøm helmaske, med filter som tar både gass og isocyanater. Uansett, fikk da grunnet bilen innvendig. Neste trinn var da å fuge alle plateskjøter med karrosserimasse fra Wurth. Den er tyntflytende nok til at den renner inn i falser, og kan strykes ut med pensel for "factory" utseende. Denne massen skal overlakkes vått i vått, helst innen to timer, for å sikre skikkelig heft for lakken. Det rakk ikke jeg den kvelden, så jeg jukset det til med et lakkstrøk med pensel over fugene. Noen dager senere, faktisk i dag, stakk jeg litt tidlig fra jobb (igjen) for å legge sjarmørstrøket. Denne gangen hadde jeg planer om å se hva jeg gjorde, og holde meg edru. Rigget derfor opp avsug og tilluft ved hjelp av 12-volt gnistfrie avsugsvifter (motorromsvifter til båt, kjøpt på Biltema), og en kanalvifte som hentet frisk luft utenfra. Da var det klart for neste sprøytejobb Devilbiss-sprøyta har ligget i dvale siden jeg lakkerte E9`en, og denne gangen er den fylt med Colorado 002. Det er første gang jeg lakkerer med tett lakk, altså ikke base + klarlakk, så dette kan like gjerne bli fiasko som suksess. Jeg har dog sett temmelig mange YouTube videoer, så egentlig er jeg jo kommentarfelt-spesialist om ikke annet. Etter en skikkelig avfetting på nytt med silikonfjerner, la jeg på det første tynne laget. Ser på filterne i avsuget at dette fungerer, dessuten hadde jeg mye bedre sikt denne gangen. Andre strøket la jeg på litt fyldigere, og håpet å unngå sig. Det gkk rimelig greit, selv om det er vanskelig å holde korrekt avstand, vinkel på sprøyta osv. når man er oppunder dashbord og slikt. Alt i alt synes jeg det ble helt fint, det er tross alt innvendig. La ikke mye arbeid i å unngå støv i lakken, så det er det en del av. Dette var deilig å få gjort, og moro! I morgen blir det en roadtrip til 02-Depån i Sverige, hvor jeg skal hente et bagasjelokk i glassfiber, og ny midtseksjon til fronten. Lakksprøyta må da erstattes av sveiseapparatet igjen, slik at hekk og front kan få sine endelige platedeler på plass.
  7. 1 point
    Mariuse34

    Ny podcast om bil

    Skamløst selvpromotering. Da har vi fått grønt lys på jobb til å starte podcast utelukkende om bil. Sparkes overalt og i alle retninger. Den er å finne på Spotify og andre podcast tjenester. Bør være på iTunes ila romjulen. Jobber med å stramme opp konseptet og kvalitet. Håper det kan falle i smak. https://finansavisen.no/motor/nyheter/2019/12/20/7483958/episode-1-den-evige-diskusjonen
  8. 1 point
    turbojugen

    Ehaugsnes' 01 E38 730D

    Da tenkte jeg og prøve med på en forumtråd igjen! Angra såpass på salget av den forrige e38'n, og etter mye fram og tilbake med forsjellige biler kjøpte jeg endelig en 2001 mod Orientblau 730d. Desverre ikke orginal msport bil, men på e38 er det i hovedsak ikke mye forsjell. Denne har allerede kontur-stoler og msport ratt da. Bilen er i veldig god stand, og har kun gått 209.000km. Fullt servicehefte, orginal stand og bare voksne eiere. Har også kjøpt inn såkalte "kokainbord" til baksetene😃 som de fleste på face/insta har fått med seg, så har jeg ikke bilene mine noe lenge, da jeg har bestandig hatt lyst på noe nytt. Men e38 er noe spesielt, og når jeg i tillegg ordner tråd på Bimmers er det et godt tegn😅 Planer videre er og oppgradere stereo (men beholde orginal spilleren), bytte/farge interiør, alpina-leppe og senk, og bytte to dører som ha rust i falser. er på utkikk etter 20" Alpina Softline-hjul, Sort taktrekk med luke (hvis jeg ikke trekker om det jeg har), og skinn-dashbord. Si gjerne fra om du vet av noe! slenger med et par tre dårlige bilder, ble en kattvask da jeg kom hjem
  9. 1 point
    Tenkte å lage en liten pusletråd om min nyinnkjøpte BMW E46 320D Bruksbil litt info : Silbergrau 320D chippet downpipe renset innsug med nye pakninger shadowline farget frontrute sota ruter skiguard skiboks i samme farge som bil JOM coilovers CCFL angeleyes avtagbart hengerfeste sportsinteriør Mtech2 +++ _________________________________ planer jeg har for bilen : kjøpe inn 17-18 vinterhjul sommerfelger 19 (BBS, OZ, style 95? ) nytt coilovers dieselstuss bak (4") leppe i front nye deksler rundt tåkelys ordentlig detailing runde til våren Mulig kjøpe inn sotede Baklykter/blinklys nye skilt med skiltholdere kommer på mere etterhvert her er hvertfall noen bilder av bilen :
  10. 1 point
    hsd

    ARP Headstud kit til Euro S50B30

    ja, har både til rammelager og svinghjul. Rådene er det carillo sine carr bolter. hadde titta på sånn karbonius s50 "csl" carbonboks om du skal kjøre sugis, dt e tøft
  11. 1 point
    danskiii

    Leiv’s macaoblue E34 M5 ( + ymse )

    Niiice!
  12. 1 point
    Ron Jeremy

    Hengerfeste 530e

    Mener at det var mulig og lovlig å ettermontere hengerfeste på hybridene fra høsten 2019.
  13. 1 point
    Reef89

    Tannstang/styresnekke bmw e60

    Ja tannstaget er et problem på tidlige E60, måtte skifte på min også. Hadde kanskje vært litt små skeptisk til å kjøpe brukt fra samme mod. men. Bør også skifte styrespindel sies det også når en først er i gang. Kjøpte ny på koed og fikk pant på den gamle, så summen blir ikke så ille.
  14. 1 point
    Gabz

    Gabz' E92 330XD

    Ganske stille og rolig her om dagen. Har med god hjelp av @lagunilla fått feilsøkt litt nærmere på det problemet her: Alt ble sjekket og så greit ut helt til VTG modulen under gulvteppet på passasjersiden. Her var det indikasjoner av tidligere fukt. Ikke så mye annet enn denne som så feil ut, så da var det bare å finne en erstatning. Ny fra BMW koster flesk, men jeg fant en brukt fra en E60 525XD som hadde samme delenummer, så tror den skal fungere fint. Gjenstår bare å få byttet og kodet så krysses fingre og tær for at problemet da er løst. Ellers går det bare i bruk av bilen. Med herlig norsk vinterføre ser bilen dog ofte slik ut. Som medfører veldig hyppige besøk hit. Noe som åpenbart trengs. Men noen minutter senere ser ting litt bedre ut. Ellers stille og rolig. På utkikk etter sommerhjul og har et par kandidater som vurderes, men venter med å gidde å dele noe før jeg vet sikkert hva jeg ender på. Spoiler på bakluken har jeg også lyst til å få montert snart så det er også en vurderingssak. Tror den GS har i karbon kunne gjort seg og framstår som grei kvalitet på også. Får se. Oppdatering får heller komme ettersom ting skjer God helg!
  15. 1 point
    Det ble stor vaske dag i dag, tok dog ikke bilder underveis da jeg har gjort det mange nok ganger. Så langt så har den milde vinteren gjort at jeg har kunnet bruke bilen langt oftere enn jeg normalt villet. Men som vanlig så er jeg livredd salt, ser det begynner å komme tilbake litt bobler her og der. Den jobben jeg gjorde i 2016 for å holde rust i sjakk har tross alt kjøpt meg 4 år med tid. Til vår/sommer så skal alt tas profesjonelt, det har jeg bestemt meg for og jeg har alliert meg med Agder Antirust i Froland. Bak verkstedet hans står det sikkert 10 stk Mercedes E klasse W210..da vet du at han er vant med rustjobber 😂😂 Ellers så forsetter bilen å være både pålitelig og god, starter alltid og byr aldri på problemer. Jeg har sagt det før, en E34 som har det godt gir like god driftsikkerhet som en gammel japse. Sniker inn litt G30 reklame også, denne bilen er jeg så utrolig fornøyd med. Alle dere som jager etter elbil, hybrid og SUV, dere går virkelig glipp av noe. Jeg har ytret at neste bil blir bensin, men jeg er jaggu ikke sikker.. Også ble det etterlyst flere bilder av FBI vogna. Den fikk seg en god vask den også. I morgen skal jeg bestille time for visning på biltilsynet for å få på skilter. I den forbindelse så har jeg ett spørsmål. Kan jeg risikere der å bli sendt hjem igjen uten skilt? Hva sjekker de på en slik visning?Teknisk sett er bilen utrolig bra, fikk en Ford mekaniker til å gå over bilen og alt så helt topp ut. Det eneste han bemerket er at det svetter litt olje rundt en simring på girkasse og at solfilm på sideruter må av. Det er så morsomt å gå rett fra Crownvicen til E34. Begge er veldig behagelige og bedagelige å kjøre, men på to helt forskjellige måter. Forden er mer lettkjørt mens E34en er føles fastere, selv om den egentelig ikke er det. E34en føles dog bedre sammenskrudd, selv om Forden virker utrolig solid i mekanikken. I forhold til G30en så blir alt snudd på hodet igjen. Dette er morsomt 😀
  16. 1 point
    Jeg har planer om å skaffe meg en hund (golden retriever), så da blir alt annet enn en 5-serie eller X5 upraktisk. I tillegg har jeg fått smaken på det av å sitte høyt og med godt overblikk over veien. 745e får man dessverre ikke med xDrive (da må man ha 745Le xDrive) og kortversjonen synes jeg er penere enn langversjonen. 6-serie GT er helt uaktuelt, men snakker man derimot om en F06 er svaret noe annet. Konklusjonen må derfor være at det er spennende å prøve et nytt konsept, og så er det artig å legge fingrene og modifisere noe annet enn det "alle andre" gjør. Tror jeg.
  17. 1 point
    Lenge siden jeg har oppdatert tråden her.. Bilen har ble brukt brukt MYE etter den var ferdig, har nok kjørt 5-6 tusen km Var blant annet på E30MEET med bilen og koste meg der veldig godt, anbefales!! Motoren fungerer helt sinnsykt godt, ingen lekkasjer eller oljeforbruk. Lader 1.3-1.4 bar nå uten problem, fin EGT temperatur. Kan gå litt høyere men holder det safe med tanke på 228mm clutch og ingen intercooler... Planen har alltid vært å sette inn intercooler men ombygginga må først godkjennes. Bilder fra E30MEET Kjøpte meg også andre veldig gromme og sjeldne hjul da jeg ble litt lei av Futura. Compomotive TFN org 16`` 4x100 Veldig breie og laaaaaav et men synes det passer bilen VELDIG godt. Eneste problemet er at jeg har Gaz gold som er ULTRA tjukke og jeg må foreløpig kjøre med 20mm spacer foran... (til sammenligning så trenger 51mm fjørbein kun 5mm spacer for å klarere felgen). Har også funnet mye rust i indre kanal venstre side, så hele prosjektet har blitt satt litt på pause... Har også skaffet brunt komfort skinn interiør (4 dørs) som jeg skal sette inn etter litt små reparasjoner/tlc. Begynner også på en ny jobb neste uke som vil trolig resultere med mer E30-midler og mer tid til å jobbe med bilen, win-win! Oppsummering -Fikse rust -Bygge nytt og lovligt eksos system -Godkjenne motor -Intercooler og kanskje større turbo? -Brunt skinn interiør -Andre coilovers foran for å klarere felgene bedre
  18. 1 point
    RF91

    Bmw e24 M70 prosjekt.

    Sinnsjuk jobb du har lagt i bilen her, da er lett å sjå. Imponert over kvaliteten på arbeidet, samt litt forundra i starten mtp girkassevalget 😄 Eg er naturlegvis ein i mengden som hadde valgt manuell kasse, men eg skjønnar deg når du forklarar som du gjer. Berre hald tråden oppdatert etter du har vore i sving, for dette var somsagt veldig imponerande 👍
  19. 1 point
    And-reas

    Ehaugsnes' 01 E38 730D

    Har du sett på muligheten for retro fit av mobilstyring av bilen ennå?
  20. 1 point
    Ampera

    Min 2020 M5 Competition

    Noen bilder av interiør.
  21. 1 point
    Sverre 2468

    Ehaugsnes' 01 E38 730D

    Gratulerer med fin E38! Jeg har en 2000 modell 728iA i orientblau også , som ser akkurat ut som din utenpå. Min har bare gått ca.181000 km, men det er langt mellom disse bilene som har gått så lite. Jeg har 18" M-parallell felger på sommeren, og kan anbefale disse.
  22. 1 point
    turbojugen

    Ehaugsnes' 01 E38 730D

    Syns det er for lite e38 tråder her, også en grunn til at jeg lagde en. Legger ved et bilde av min forrige 2000 mod 730d msport, hvor jeg kjørte til Tyskland for og hente interiør! takk for positive svar så langt
  23. 1 point
    Yngve

    E30 M3 "CSL" 2.66L N/A S14

    Da er vi på gang med montering etter full gjennomgang og nytt 2,66L «street» oppsett :) kanskje det blir litt prøvekjøring på isen i vinter 😀
  24. 1 point
    Ja da har petimeteret i meg slått til igjen... Så nå har jeg hatt av hjul og shinet dem, vasket og shinet opp alle hjulhusene. IronX fikk en del å jobbe med Så ble hulene spylt rene og vasket godt med såpe. Gikk også over innsiden av felgene med clay før jeg vokset dem med Swissvax Autobahn Kaliperene trengte også en runde med IronX Ellers så var det ikke så gæli under her Bak Men etter runde med avfetting, svamp, såpe og børste. Samt avslutte med litt Autosol, Owatrol plastfornyer og Swissvax Autobahn på kalipere så ble det ganske bra. Bak Avsluttet med å gi eksos stussene en liten runde med Autosol og ett lag Swissvax Autobahn også 😀 Det ble så blankt under at det på bildet ikke ser blankt ut, men det er altså speilbilde av garasjegulvet 😂 Dette var godt å få gjort synes jeg, så gjentar jeg dette etterhvert som jeg bytter til vinter/sommer hjul 👍
  25. 1 point
    kkmE30m50

    Bmw e30 touring m tech2

    Ja har sett de👍 blir nokk og handle inn en slik en😀 har ikke skjedd så mye her i det siste har holdt på med bilen til fatteren og sveise noe rust og greier😛 ellers så kjøpte jeg en ny bruksbil👍😀 legger ved noen bilder av den😊
This leaderboard is set to Oslo/GMT+01:00