Leaderboard


Popular Content

Showing content with the highest reputation on 03/24/20 in all areas

  1. 6 points
    Så ny og dyr bil kjøper man av merkeforhandler/merkespesialist. Skulle hjelpe et familiemedlem å handle bil for litt siden. Agder Bilsenter hadde en bil som vi ville se på. Ba om å få se på den på en lørdag. Dette var helt greit, men da MÅTTE vi kjøpe bilen. Altså ikke mulig å trekke seg om man ikke likte bilen... Det ble en hyggelig handel hos merkeforhandler istedet...
  2. 4 points
    Sett av en kveld og les deg opp dette er alt annet enn en light-M.
  3. 4 points
    turbojugen

    Ehaugsnes' 01 E38 730D

    Har endelig fått bilen på plass i ny garasje, samt begynt sånn smått pussinga på den! Første gang ut i luft på 3 mnd, men starta og gikk fint (har starta den innimellom og latt den gå litt) kommer vel bilder av det i helga tenker jeg imens har en ny liten detalj kommet på plass! Litt mer chrome for og matche resten av chromeline-pakken. Til @Ingvaldsen's fornøyelse 😝 Dette ble ikke levert orginalt, men er orginale bmw-knapper fra e9x. Hva syns dere?
  4. 3 points
    johnja

    -98 740i vinterprosjekt

  5. 3 points
    Rune-K

    Bmw primetime?

    Sålenge det er friske komponenter i forstillingen så er det sjelden noe problem med snekkestyringen på eldre BMWer. Dette gjelder stort sett alt fra E12 og framover. Det store problemet er at folk begynner i gal ende. De merker at det er slakk i styringen også finner de en justeringsskrue på styresnekken som de strammer litt. I 9 av 10 tilfeller så gjør de det bare vondt verre, det eneste de oppnår er at snekken slites fortere. Begynn heller med og stramme den store mutteren på rattakselen som sitter over ved pedalene. I de fleste tilfeller så holder det. Hvis ikke så er det bare og lete etter slitte styrekuler. Det er 6 stykk og den som flesteparten glemmer er de 2 på parallellstaget. Foringen på hjelpesnekken kan også spille deg er puss, fort gjort og overse den. Hjelper heller ikke det så er det foringene på bærearmene som er det neste og husk at de alltid byttes i par. Når det gjelder og justere forstillingen så er det viktig at man følger anvisningene fra BMW. Har man ikke riktig vekt i bilen så blir det feil. Som regel 2*75 kg foran, 75 kilo i baksetet og full tank men det kan variere litt mellom modellene. Hvis man kommer til et verksted for 4 hjulskontroll på en BMW og de ikke bruker vekter er det bare og finne et annet verksted.
  6. 3 points
    Elsker formene på F01 😁
  7. 3 points
    Møtte plutselig på drømmebilen min uten for Meny i dag. F90 M5 Competition 😎
  8. 2 points
    Er vel sagt at concept i4 er 85/90% av hva i4 blir neste år. Blir spennende å se hvordan i4 og inext faktisk blir i RL. Dette er spennende modeller fra BMW, lenge siden sist jeg så frem til noe fra BMW, håper de ikke skuffer!
  9. 2 points
    Èn ting skal i hvert fall i4 ha. Interiøret oser en vanvittig klasse og interiørkvaliteten er der den bør (skal) være. Dessverre blir det nok tonet betraktelig ned på produksjonsutgaven, men det er likevel lov å håpe at BMW opprettholder kvalitet og finish. Ellers synes jeg fronten nå faktisk ser tøff ut på videoen her, men skiltet midt i grillen vil ødelegge det visuelle.
  10. 2 points
    humpfy

    Den store finn.no tråden.

    https://www.finn.no/164154731 Skulle hatt ett bilde til av fronten, men men...
  11. 2 points
    E34 oppdatering . Ja da har jeg faktisk begynt på e34 veeeeeldig mye tidligere enn planlagt .😀 To årsaker er der og den ene er at e30en mer eller mindre er ferdig .(Mangler ledningsnett og instrument ),men dette dukker opp om ikke så lenge . Den andre er at det kan se ut som jeg blir hjemme lengre enn planlagt og tenker at hvorfor ikke bare gi på og bli ferdig med denne og? Så startet med å vaske bil før skruing : Og dette: Og så tilbake i kjent positur: Kjekt med original verktøy : Agendaen fremover nå er å fjerne det som er av smårust bla dette: Så tok av støtfanger likegjerne . Disse støtfangerfestene satt jeg på sandblåste og fine for fem årsiden ,men se her : Utrolig: Det er prisen man betaler for å bruke den hele året. Men som den nissen jeg er ,så hadde jeg noe på lur: Gamle fikk jeg av med vinkelsliper . Hva skjer så nå? Nå skal jeg fjerne det som er der støtfanger står av rust og få behandlet det ,ikke minst hjulbuer ,så er det iorden. Kanaler skal få på ny tektyl ut og innvendig . I og med det var så fint vær ,så fikk jeg gjort noe som jeg ikke har gjort siden 2017 ,nemlig å få polert opp sommerfelgene. Her er de klare for litt kjærleik: Ikke mye som minner om høyglanspolerte felg: Ferdig demontert: Men med disse produktene her : Fikk jeg renset ,pusset og polert dem og de ble akkurat som de skulle. En felg ferdig: Begge framme ferdig: Tilslutt ble alle ferdig : Og dette: Digg å være ferdig med disse og nå kjenner jeg at det gledes å få de på . Heldigvis så er det ikke for mye å gjøre på e34en. Når alt er ferdig ,skal den poleres og på med sorte De igjen. Fortsettelse kommer .😀😀
  12. 2 points
    928 S med passende nummerskilt, fin E32, sen og strøken RRC «soft dash», og AC Schnitzer i3?
  13. 2 points
    M3Turbo

    2020 Bmw G30 530E X drive M-Sport

    Liten vask av biler måtte til. Begynte å bli bra møkkete nå. Gleder meg skikkelig til å få av disse forferdelige vinterhjula!
  14. 1 point
    TRF

    Bmw primetime?

    Nei, e34 m5 har snekke. Eneste e34 med tannstang er IX modellene. Det er et par grunnet til disse erfaringene: 1) Faktisk slark i gamle utslitte snekker er jo en greie. Snekkene kan også justeres (men nok de færreste som kan det). Videre er det jo ikke så mange som bytta til m5 snekke (jeg gjorde det på min egen bil den gang). 2) Jeg har til gode å se en e34 med "komplett nytt understell". Alle sier de bytter alt, og når man ser under så har de jo ikke bytta alt. 3) Hjulvinkler og atter hjulvinkler. Dette krever at _alt_ er iorden (hvilket det aldri er), og at man kan å justere bil (som ikke så altfor mange er flinke på eller nøye nok med).
  15. 1 point
    Poppy

    Den store finn.no tråden.

    Feilregistrering i Autosys på når den ble bruktimportert i 08 er vel en mulighet
  16. 1 point
    Shattered

    Dusy's '04 E46 M3

    M3'en din ser jo bare perfekt ut Kjipt med så døll bruksbil, men ser absolutt grunnen
  17. 1 point
    Ja, de sier vel 85%, men det betyr jo likevel ikke at ting blir likt. Jeg mistenker at man med denne type begrep egentlig mener at bilen vil se veldig lik ut som konseptet, men at man i realiteten er langt fra 85% likhet. Støtfangerlinjer blir nok tonet ned og myket opp, lyktene blir nok større og mindre sexy, panserlinjen flyttes opp midt på panseret igjen etc. Jeg er helt sikker på at interiørkvaliteten vil være flere mil fra hva konseptet er, og at interiørdeler i stor grad vil bli erstattet av plastikk i en eller annen form. Jeg håper naturligvis at jeg tar feil, for interiøret til i4, slik det fremstår på konseptet, er rett og slett vanvittig sexy!
  18. 1 point
    tpmek

    E 30 Under montering !

    Vel i disse Corona tider så må man då tiden til å gå. «Fant» en dynamo i hyllen. Demonterte den å tok en visuell sjekk av sleperinger og lager. Så ikke så galt ut, men utseende messig så den jo ut som den var klar for bossfyllingen. Huset ble Glassblåst og «vikleringen» fikk seg et strøk med noe rester av noe lakk jeg hadde stående. Varmet opp huset og gnidde det inn med oppvarmet hardvoks. (Så fikk jeg prøvd det og) Montering i bil blir en annen dag😷
  19. 1 point
    En liten oppdatering etter bytte av speilmotorene. I forbindelse med dette så ble også programvaren i bilen oppdatert. Det har også gitt noen forbedringer. Det jeg har lagt merke til så langt er at Spotify har blitt mer stabil. Tidligere har jeg som regel blitt logget ut når fruen har kjørt bilen med sin nøkkel. Det har ikke skjedd nå på over en uke. I tillegg har det blitt nye instillinger for rattvarme. Tidligere var det bare for setet. Synes også at bilen virker kvikkere i ren elektrisk modus og bedre rekkevidde på el. Men det har jeg ikke noe bevis for. Verkstedet hadde heller ikke oversikt over hva som ble oppdatert. Forbruk er iallfall innafor enda. Gleder meg på varmere vær og sommerhjul 😊
  20. 1 point
    NA

    Ess kompressor problem

    Oljeånding fra motor går som regel på innsugssiden på kompressor. Derav blir det litt olje i systemet. Med mindre det ikke ryker blått fra bilen er det nok ingen fare.
  21. 1 point
    Saltkjelen

    Den store finn.no tråden.

    Ser man på de øvrige annonsene fra disse kroppene, så ser vi at dette er en gjentagende greie. Noen ganger lurer jeg på om folk tenker; "Damn, dette ble en vanvittig flott annonse, dette kjører vi på med"..
  22. 1 point
    S. Gunstad

    Sommerdekk BMW E61 X-Drive

    Takk for tips. Jeg går nok for 245 bredde hvertfall, syns de dekka jeg har nå har antydning til strekk, mens de hakka dekka er helt flush med felgen. Skulle jeg hatt samme type dekk kunne jeg kanskje testa 255 da i 40, se tabellen. Det var kanskje ikke noen upris. Har ikke begynt å sjekke priser her i byen ennå 😱
  23. 1 point
    Kul den grønne i3Sen der. Ingen AC Schnitzer-tjafs på denne.
  24. 1 point
    Bimmerlorris

    Lorriz 525i og 535ia fra side 32

    Får dokumentere litt og holde tråden i det minste litt lunken I dag har jeg nappa alle nedre dørlistene av bilen og fått sjekket hvordan det står til. Og jeg må si at det var slettes ikke det verste jeg har sett, på langt nær. Kan begynne med sjåførdøra. Den har fått mest juling og hadde en god del rust. Passasjerdøra foran er mye bedre og der ser det ut til at det bare er å pusse vekk løs overflaterust. Bakdørene hadde omtrent ikke rustangrep Så tok en tur ut i koronaverden og besøkte Biltema. Kjøpte med meg en flapdisk til vinkelsliperen og reiste kjapt hjem igjen Så var det å gyve løs på sjåførdøra. Den hadde såpass mye rust at her blir jeg nødt til å skaffe en ny dør dersom jeg ikke skal måtte utføre rustpuss hvert år er jeg redd. Falsene hadde masse rust under seg og jeg gnagde ned så det ikke var falser igjen omtrent. Så er spent på om lista i det hele tatt vil henge fast, for dørbladet nederst er nok en del tynnere enn før Så her lurer jeg på om jeg skal legge på noe stålplast sånn at bladet blir noe tykkere ? Eller har folket noen annen ide om hva jeg kan gjøre ? Jeg har ikke gidd eller ork i år til å begynne med dørskift og mest sannsynlig måtte lakkere. Det blir for dyrt for meg i år. Så litt tilbake til dette med at bilen går litt rufsete på tomgang. Den slangen som går fra innsuget og inn på undersiden av tomgangsregulatoren, har jeg tenkt flere ganger at kanskje kan være en årsak til falskluft. Den slangen er hard som bakelitt og jeg tenker at dersom jeg bestiller den så får jeg en slange som er myk og fleksibel. Jeg antar at ingen vakuumslanger skal være beinharde ? Så jeg ringte Sulland og bestilte likesågodt en ny. Jeg har dessverre vært gjerrig og ikke giddet bestille den på Koed fordi den lille slangen koster 500 kroner pluss frakt. Men Sulland ga meg rabatt og der er det heller ingen fraktkostnader, så den får jeg for 370 kroner Bestilte også slitasjevarsler til bremseklossene i samme slengen siden den ene er røket og gir gong i displayet Så nå venter jeg på at Ferrobet`n skal tørke slik at jeg får behandlet med grunning og lakkert dørbladet. Er bare 5 varmegrader, så det tar lang tid. Må nok vente til i morra. Jeg har også fått vasket dørstokkene og skal montere nye festeklips på innstegslistene. Må si meg fornøyd med at denne bilen Så fort jeg har fått rengjort og pusset disse dørbladene så blir det å montere de nye listene og jeg er ett steg nærmere mål
  25. 1 point
    Fredrik

    Fredriks alternative bimmerstråd

    @02-Jan Ja... historien om Saab er også trist og det er ingen tvil om at det stadig er mange som er såre over hvordan det gikk med bilmerket. Her i Danmark ser man stadig Saab på veiene. Det er stort sett 9-5 mrk.I (som klarer årene veldig bra) samt en og annen klassisk 900 og 9000. Jeg har også observert et par 9-5 mrk.II (som Doug DeMuro testet), men Vectra-900 (sikkert rustet bort) og tidligere Saab modeller som f.eks 99 ser man dessverre nesten aldri (sikkert bare på biltreff). Saab 9-2X Aero var et interessant fenomen. Ren badge engineering selvfølgelig - tuftet på Subaru Impreza som den var, men egentlig er dette ikke så veldig annerledes enn hva Toyota Supra er i dag i forhold til BMW Z4 (selv om Toyota har gjort seg umaken å endre litt mer på karosseriet). Knapt 9300 stk. Saab 9-2X Aero ble bygget. Saab 9-4X er enda mer sjelden og tilsvarende en ren badge engineering på diverse GM SUV modeller (inkl. Cadillac SRX). Kun 738 stk. ble bygget og jeg har aldri sett denne modellen "live". Designet på Saab 9-2X Aero var faktisk ikke helt på jordet dog litt sært. Det hadde vært litt kult å ha denne bilen i dag iom. at få andre har noe tilsvarende...
This leaderboard is set to Oslo/GMT+02:00