Jump to content

Leaderboard


Popular Content

Showing content with the highest reputation on 04/17/20 in all areas

  1. 8 points
    Bilen som ikke ble godt mottatt blant folk. Syns faceliften og i denne fargen samt sort er absolutt en bil jeg kunne hatt. Før jeg fikk F01 så var jeg faktisk inne på tanken om E65 som 750i eller 760i.
  2. 7 points
    Da var man endelig i mål med sommerhjul. Ingen subbing foreløpig hvertfall. Men 225 er nok på håret av hva som er mulig å få plass med 9'' framfelg. Litt uvant oppsett ifht hva jeg har vært vant med de siste sesongene, men er ganske sikker på at det blir morsommere å kjøre hvertfall. Lar bildene tale for seg.... Trenger dog noen spacere bak, nå i etterkant ser at jeg kunne hatt 245. Får evt bli det når disse er slitt ut. Og en smule mye toe foran som må rettes på hjulstillingskontroll.
  3. 6 points
  4. 6 points
    Saltkjelen

    Off Topic-tråden, versjon 4(?)

    Apropos Tesla. Ifølge Musk kan ikke eksisterende lakkanlegg lakkere flere lag med lakk (), noe de vil ta lærdom av ved sitt nye tyske anlegg hvor bilene vil få tre lag med lakk. Det imponerende er at Tesla vil ta seg ekstra betalt for at kundene i det hele tatt skal få lakk på bilene sine. Imponerende (det var så imponerende at jeg måtte skrive imponerende to (fire) ganger). https://www.elbil24.no/nyheter/ble-slaktet-for-lakken-na-tar-tesla-grep/72365590
  5. 5 points
    i8 med ekstra downforce (hvordan er denne festet på glasset?) Søt Suzuki LJ80, forgjengeren til SJ som moren min kjøpte ny i -84. Her tester søsteren min krengeegenskapene på SJ´n, tipper bildet er fra slutten av åttitallet.
  6. 5 points
    Helt enig. Mye bedre å fylle ved annenhver bensinstasjon. 🏎️
  7. 4 points
    tpmek

    E 30 Ferdig (blir man aldri)

    Da var resten av listverket komt på, og så fikk Garasjesniken sitt første bad😜
  8. 4 points
  9. 4 points
    Etter at poden hadde sovnet ble andre del av klargjøring til hjulskift på BMW gjennomført; voksing av felger med SW Autobahn - check ✅ Minifelgene får tas en annen dag
  10. 3 points
    Dusy

    Dusy's '04 E46 M3 - Ny frontfanger

    Fredag og litt vedlikeholdsvask av bilen. Brukte 3 gode timer, både utvendig og innvendig. Ser jo at bilen sårt trenger en lakkfiks men det er heldigvis en plan på det Legger ved noen bilder foran gamle ungdomsskolen, den tiden jeg dagdrømte om denne hver eneste dag: Ett ved bensinstasjonen for å sjekke dekktrykk, da jeg får feilmelding på denne gang på gang. Søkte litt opp og fant ut at jeg trengte å resette den mtp på de nye dekkene som står på. 4 hjulskontroll er også tatt, så nå håper jeg den er teknisk bra enn så lenge Kom en hyggelig fyr bort i sin I3 i følge med barna sine og slo av en prat, alltid hyggelig Noe jeg aldri var vant til når jeg kjørte E-Golf for å si det sånn.
  11. 3 points
    Daniel.

    E91 335d LCI

    Var oppi Nordhordaland en tur å hentet meg et sett med Style 225 som skal være mine sommerhjul for i år Ikke helt strøkne, men det er jo ikke bilen heller. 🤷‍♂️ Trenger nye framdekk, bak var bra med mønster igjen. Får se om det blir noe spacers eller om jeg bare kjører med de som de er. Angrer ikke på at jeg gikk for touring, nei
  12. 3 points
  13. 3 points
  14. 2 points
    JE

    JE`s e30 prosjekt

    Er ikke direkte "bolt on", men du trenger Opel kombo/ corsa/ tigra (epas) el-servo med styreenhet. Rattaksling med rør må bygges om og skjøtes sammen med deler av Rattaksling fra opel'n, slik at spline passer på inngående aksel på el-servo, evnt. Må akselen sammenføyes på annen måte (fast). Så må du ente lage, modifisere eller finne en passende ledda aksel fra el-servo til tannstang. Husker ikke om spline på aksel ut av el-servo er samme som bmw (e30), men mener å huske det er samme spline som e30 ratt har.. I tillegg kommer fabrikering av braketter og evnt. Gjennomføring i torpedo. Kit med potmeter for å justere assistanse går å få kjøpt på feks ebay
  15. 2 points
    Hvem i all verden er det som selger disse 513M felgene da? Grisegromme felger.
  16. 2 points
    M3Turbo

    2020 Bmw G30 530E X drive M-Sport

    Kjapt bilde etter vask idag. Blir 5mm spacere forann nå da dette irriterer meg voldsomt.
  17. 2 points
    Mangetakk! hold utkikk på finndel.no så kanskje det dukker opp bil til hugging med slik gulv ! bilen er fin langt ifra men langtifra fin😂 men den nærmer seg god teknisk stand og kan nytest My mulig! Var en tur til åmot til en kamerat idag😁
  18. 2 points
    Weiders

    Arvegods: E36 328i cab

    Atter en gang må jeg beklage lite aktivitet her. Jeg er i en bransje som har nytt godt av coronakrisen og har således hatt 12-14 timers arbeidsdager den siste måneden. Som følge av dette mottok jeg en lønnsslipp som var litt mer potent enn den pleier og samme dag kommer jeg over et sett ACS Type 1 i 8,5" og 10" til en overkommelig pris. Dårlig kombo når man har dårlig impulskontroll. Bare å børste støvet av hjulbuevalsen igjen🙃
  19. 2 points
    Litt flere bilder fra siste dagene. Kjørte igjennom Oslo her på Torsdag, ikke en bil og se omtrent i gatene.
  20. 2 points
  21. 2 points
    BjornarHS

    Den store finn.no tråden.

    Flott rigget E39 M5: https://www.finn.no/175332477 Sjeldent pen 328ia touring. Høy kilometer, men virker som en får seg en bra bil til lav pris: https://www.finn.no/175647154
  22. 2 points
    Lar meg stadig imponere av øynene for detaljene her, og gjør livet mitt mye mer komplisert 😂
  23. 2 points
    tennbrikket

    BMW E46 320DAT dill dall

    Da begynner sommeren å innta østlandet hvert fall, så da var det på tide å få gjort bilen klar for sommeren. Intercooler ble montert, ikke veldig imponert over airtec sin løsning. AC vifta måtte jeg fjerne, det var selvsagt ikke opplyst om verken i guiden eller på nettsiden. Utover sommeren så skal jeg nok få kjøpt en original pull vifte som man monterer bak radiatoren. Denne bruker samme koblingen til vifta, biler med manuell girkasse etter ett visst årstall ble visst levert med dette er hva jeg har skjønt. Forhørte meg med litt finsker og briter på utenlandsk forum, og de hadde gjort det samme uten problemer. Blir vel noe slikt som denne : http://m.finndel.no/delinfo.aspx?dnr=482831&f=004&dk=1653&bk=060501&no=4 Ellers ble det en kjapp service i form av olje, filter, luftfilter og mikrofilter. Har ikke gått så hinsides mange km siden forrige service, men siden steg 4 ble montert så har den blitt brukt. Ble også en "kjapp" polering. La på noe gyeon wet coat i vinter, makan til ræl. Ble stygge flekker alle stand, ett helvete å polere bort, og ikke minst tidskrevende. Fikk da skrelt bort litt klarlakk uansett. Bilde Bonanza inc. Er mye juksevinkel, er en haug med riper enda, men har verken kunnskap eller tid til å fjerne absolutt alt. Fremtidsplaner for bilen nå er fint lite. Er vel ikke så himla mye mer å gjøre med denne bilen annet enn å holde den i live. Har planer om å få montert magnaflow lyddemper jeg har liggende sånn at jeg får dobbelstuss bak. For uten om det så har jeg fortsatt 330d kalipere liggende, men det blir nok ikke før neste år, plenty med skive igjen. Fikk låne noen 20mm og 10mm spacere av en kamerat. Subba med begge parene bak, så det blir ikke noe. Valsing står ikke høyt oppe, og dekka har mye mønster igjen, i tillegg så syns jeg det er godt å kjøre med litt gummi. Er ikke så jævlig bra veier her i området.
  24. 2 points
    Takk for det! Den blir i allefall litt penere enn da jeg overtok den 😄 -------------------------------- Etter litt om og men så bestemte jeg meg for å kjøre bilen på en EU-kontroll. Med nervene i spenn satt jeg og ventet... Og vipps kom dommen! Trodde det skulle være verre enn dette. Men må si meg fornøyd. 🤩 På vei hjem fra EU.. Litt fuel er ikke gærdi med bensinprisene i disse dager. :-) ... Men! Jeg klarer jo ikke å sitte rolig når jeg vet det ligger en mangellapp på bilen. Så det var bare å brette opp armene. Heldigvis hadde jeg en delebil stående - så da var det bare å flytte over hele fjærbeinet fra den og over til 540n. Heldigvis ganske nye fjærer på delebilen. Trodde ikke det skulle være så mye jobb egentlig for å bytte et fjærbein, men joda dem har klart å plassere skruene så all innredning må ut. Og når du i tillegg må gjøre jobben 2 ganger, og skruene sitter godt... Ble en lang kveld. Påbegynt demontering i 540.... Fjærbein ute av 540.... Demontering fra delebil! Kosejobb..... Ferdig! Har dessverre ingen bilder fra lenkarm bytte, men her ble det å dra ned til GS Bildeler å få kjøpt ny, Da den fra delebilen ikke passet...... Etter effektiv skruing, så får man igjen for jobben! 🤩🤩 EU-GODKJENT!! Endelig og skilter er på vei i posten. Mer kommer 😍
  25. 2 points
    Litt ymse fra denne uken. 2002 touring. 488 GTB. Huracán. Og en toppløs Morgan.
  26. 1 point
    Endelig flere som kommer litt sånn halveis utav skapet når det gjelder disse 7 seriene. Ja jeg må bare si at disse har virkelig vokst på meg og . Går såpass langt og sier at jeg kunne hatt en . Kompis av meg hadde en og du dæven for en bil å kjøre ❤️❤️ Og de kan jo bli skikkelig mafia av disse og .😀 Men nok fra meg .
  27. 1 point
    Ja dette er tungsolgte biler. Men dette er vel også biler en kjøper for og ha og ikke selge etter ett års tid. Er jo ikke mange av de her til lands.
  28. 1 point
    Fredrik

    Fredriks alternative bimmerstråd

    Min gamle helt Harry Metcalfe har kommet opp med en ny video som er fantastisk i all sin enkelhet. Han tar for seg hvorfor han har hatt/har bestemte bilmodeller og hvorfor han ville valgt å kjøpe enkelte bilmodeller. Selvfølgelig er disse valgene basert på lang erfaring, men måten han forklarer dette på er imponerende. Jeg kjenner meg i den grad igjen (jeg er 8-9 år yngre enn Harry), men vi er fra den samme generasjonen bilentusiaster og dette er avgjørende. Et viktig poeng er at mest mulig hestekrefter og/eller at bilene er sjeldne/dyre ikke er viktigst. Det avgjørende er at bilene er lette vektmessig og lette på foten (agile og ikke "satt" på veien). Et annet poeng er at bilene må være karismatiske (litt spesielle for deg - uansett hva årsaken måtte være). Harry liker åpne biler best, men jeg liker best coupe'er og/eller mindre biler generelt med et tak. Harry gjør et stort poeng ut av at hva man gjør med bilene er avgjørende for hvor mye bilen vil påvirke deg og jeg kan ikke være mer enig. For meg var/er alle de lange reisene sydover helt avgjørende (som for Harry). Man lever seg inn i bilene og opplever styrker og svakheter med bilene. Man kompenserer og overlapper for svakhetene samt kanskje nedtoner styrkene en smule eller visa versa. Alt sammen er en fantastisk opplevelse som gjør at man husker/minnes de bestemte bilene for fremtiden og dette er hva som etter Harry's mening (og min) er det aller viktigste med å ha en bil man er interessert i (basert på at man har noen år på baken og vet hva som er viktig når årene bare flyr)... Selvfølgelig er spesielt det siste ikke helt enkelt å forstå når man er ung, men årene går faktisk fort og plutselig er perioden med hus, barn i huset og vovse passert. Da sitter man igjen med minnene og de skal helst være best mulig. Er man bilentusiast går tiden like hurtig. Jeg kan huske at E30 var en relativt ny bilmodell - Porsche 944 ditto. De første par nye generasjonene (f.eks E36 og E46) legger man ikke så mye merke til, men når vi snakker E90, F30 og nå G20 begynner følelsen av at årene går fort å bli veldig merkbart. E30 var en fantastisk bil for sin tid og den var/er for min del stadig veldig nærværende. Årsaken er at jeg hadde en veldig fin tid med min E30 320i og kjørte bl.a lange turer til Frankrike, Spania og Sveits. Jeg levde meg inn i bilen og ikke minst levde med den. Jeg fikk en utvidet følelse for bilen og hvilke kvaliteter den hadde og ikke hadde. Jeg lærte virkelig bilen å kjenne på godt og vondt. Det beste ved det hele er at dette var så sterkt at jeg stadig husker det helt klart over 30 år senere. Jeg kan leve meg inn i minnene, men jeg er også litt redd for å ødelegge hvordan jeg husker bilene slik jeg opplevde bilene på den tiden da de var relativt nye (les: ikke bare jeg har forandret meg med årene, men bilene har også med tiden blitt veteranbiler). Dette er nok også årsaken til at jeg ikke uten videre har kjøpt disse bilene igjen selv om det har vært mange muligheter til nettopp dette. For min del gjelder dette spesielt Porsche modellene 924, 944 og 928 S. Jeg vet at disse bilene i dag ikke vil leve opp til minnene (som helt sikkert har kommet litt ut av proporsjoner med tiden) og dette vil jeg ikke ødelegge for nettopp minnene er viktigst når alt kommer til alt...
  29. 1 point
    Litt fredagskos, begynte så smått og demontere eksisterende høyttalere da de nye er på vei i posten. Bildene sier vel sitt, en loddebolt og litt tålmodighet så har jeg fått ut de originale tilkoblingene, disse kan da tilpasses og loddes på nye høyttalere. På denne måten kan jeg evt lodde de tilbake og sette inn originalt utstyr hvis dette ikke skulle bli noe greie på
  30. 1 point
    Daniel.

    Den store finn.no tråden.

    Den brukes nok til drifting, så den er unnskyldt (så vidt). 😂
  31. 1 point
    Otis

    Off Topic-tråden, versjon 4(?)

    Ja, det var ikke bare jeg som reagerte på dette! Tenk å lakkere en bil mer enn et et strøk! Kvalitet.
  32. 1 point
    Ja, jeg fikk et telegram fra Lawyer-bilen i natt om dette.
  33. 1 point
  34. 1 point
    Ble stor forbedring! Vet om en viss pre-LCI F11 som lyster på det gamle rattet ditt om du handler nytt
  35. 1 point
    Da hadde @sveigis og jeg en økt på bilen nå i kveld. Vi starta først med å koble ut LMM mens motor sveiv, merka ikke noe forskjell på gangen før vi satte den inn igjen da motoren ett lite sekund hold på å kveles. Vi kjørte også igjennom noe bremserens og trykkluft når vi skrudde ut LMM, men alt så fint ut inni der. Så fikk Jan omsider lurt ut tomgangsregulatoren. Denne var litt grumsete, men den ble grundig renset og sylinderen på innsiden gikk veldig fint før vi satte den på igjen. Vi fikk også sett over det meste av slanger, en del ble jo byttet i 2014 dog. Men alt så veldig bra ut, også inn til veivhus. Så nå får jeg bare kjøre bilen litt og se hvordan det går, dukker det opp igjen så får man begynne fra en kant å bytte deler 😂 Tusen takk for hjelpen @sveigis. Godt å ha en med kunnskap med på laget når man feilsøker slik, jeg hadde vært helt lost om jeg skulle sett på dette selv.
  36. 1 point
    Takk for det👍😛 prøver og gjøre det best mulig og har egentlig ikke noe hast men skulle ønske den var ferdig🙈😛 Ja har stått og beundret fargen en hel del nå😂🙈 Ja skulle egentlig ønske jeg tok og lakkerte hele bilen med en gang men får bli med motorrommet først og så få den godkjent så får jeg prioritere resten av bilen senere😛 Takk for det👍😛 ja tror fargen blir spot on med full m tech 2 og 17" rser i gull😍 sto egentli om enten org martirius fargen eller daytona eller samme farge som din men har en våt drlm om og bygge alle alpina tingene fra todørsen i ein ny 4 dørs bil i blå eller grønn så sparte de fargene til senere😂🙈
  37. 1 point
    Dei felgane satt som Hans i Grete. Blei skamtøft! 😁
  38. 1 point
    Carlsius

    Bmw E63 645ci - [SOLGT]

    Etter så mye vedlikehold og reparasjoner er det på tide med noen bilder
  39. 1 point
    Får vell komme med en lite update👍bilen har fått på broer forran og kommet på bakken etter å ha hengt ca 1,5 år på bukken😛 Nye kuler presset inn i org broene🙂 Fant deksel over foring som måtte ha en vask😛 fjørbein på plass🙂 måtte eg finne fremm noen gummier til fjærene bak og få det på🙂 endelig på hjula sine og kan flyttes litt på👍🙂 fikk laget øvre inntak til radiator så nå mangler den bare helsveising😛 begynte så og tenke på og få i teppet😛 viktig og jøre litt forskjellig så enn ikke går lei😂 fant framm el nett til en bil med sentrallås og 4x elruter og varme i stoler som måtte inn. så var det teppet🙈 fy f..... for en jobb når varmeaparat er inni🙈 skulle helst bare demontert det men det kom nå inn🙈 etter mange skjelsord og t sjorten kastet så enn var i bar overkropp så kom det inn😂👍 Så var det bagasjerommet som måtte ha en kiten shine før alt kan dekkes til med innredning😛 fikk laget ev vegg i noe papp og teipet alt opp og satt inn en liten avsugsvifte med filter😛 skulle helst ha 4 til men fikk nå duge🙈 lakk ble det hvertfall og kan ikke annet enn og glede meg til hele bilen blir i denne fargen😍😍 Neste ut er vell og få ut motoren og få lakket motorrommet👍😛
  40. 1 point
    sveigis

    Min E30 Helårsbil.upd

    Før voksing imorgen : Dette er mer enn godt nok 😀👍
  41. 1 point
    Nærmer meg sakte men sikkert ferdigstilt bil. Har holdt på sammenhengende i to uker. Nå vil jeg bare kjøre. Fikk lakkert bakbremsene idag. Disse er ganske fine og lite til ingen rust tilstede. Disse ble kostet rene med stålbørste og vasket rene med Aceton. Starter med før bilde: Klaver demontert for best mulig resultat Fjærer lakkert i sort Bremser montert, grunnen til at callipern er sort og rød er at jeg demonterte callipern for å få lagt lakk på innsiden av callipern også, unødvendig, men jeg vil ha det likt og pent hele veien Ferdig lakkert med 2k klarlakk for best mulig motstand mot bremsestøv og kjemikalier. Etter:
  42. 1 point
    Litt ymse igjen, mest interessante var en annen Z3Coupe jeg tilfeldigvis møtte på årets første luftetur. Så en staselig gammel S-klasse, T-gul, RR, Pagode, E46 med dekkstrekk og en GMC pickup
  43. 1 point
    Dusy

    Dusy's '04 E46 M3 - Ny frontfanger

    Ny olje og nytt filter Utrolig god service fra Bilia Skøyen. Svært godt å høre at den fortsatt er hel og pen under. Mekaniker anbefalte meg å bytte over til originalt luftfilterboks samt ta en 4 hjulskontroll. Rattet er nemlig litt skeivt. Syntes sistnevnte var rart da det var tatt under tilstandsrapport før den kom til meg. Kanskje det er noe med de nye dekkene? Det tar jeg hvert fall over påsken. Godt den er her, for det skal jobbes en del! Bilen skal jeg la stå mest mulig frem til reparasjon og lakkfiks, samt 4 hjulskontroll sånn at jeg føler den er på sitt beste. Kvittering inn i resten av bunken med papirer. Gøy at det fyller seg opp med historikk av vedlikehold.
  44. 1 point
    Liten update. Tomlet med litt forsjellig i det siste. Tenkte jeg skulle ha på noen aldre felger på 2 dørsen så vil ha på noen coilovers på den. Hmm da kom jeg på jeg hadde et fk sett til e46🤔🤔 fant de fram og begynte og måle litt. Glemte selfølgelig bilder av det men bunnen målte 48mm og org ben 46mm innvendig så dreide av 2mm på e46 benet og smukk rett i og sveiste de👍 sandbåst og på med noe lakk🙂 nå må det bare bestilles nye lager,bremseskjold og topplager. Sleger ved de bildene jeg har👍 Fikk også tag i 20m med lyddempe matter så satser på den blir stille og fin inni👍🙂 Begynte også og lage et lokk til luftfilterboksen. hadde et m20 innsug som måtte bøte med livet🙈 men vet ikke helt hva jeg synes🙈 kom gjerne med noen innspill👍😛 siste planen er daytonaviolet til farge på bilen. Så tenkte og kjøre litt sport evo 2 stil på motoren med hvite deksler med m farger men får se😛 hva synes folk om lokket? Evt. Andre forslag?🙈
  45. 1 point
    macrorain

    Reset`s F80 M3

    Grattis med vakker bil! Må henge meg på de andre med at style 359 passet bilen veldig godt!
  46. 1 point
    Saltkjelen

    Reset`s F80 M3

    Gratulerer med herlig bil. F80 M3 er nok helt klart en av mine favoritter av nyere dato.
  47. 1 point
    Gabz

    Reset`s F80 M3

    Gratulerer med rå maskin Lekker fargekombo.
  48. 1 point
    Walkabout

    Reset`s F80 M3

    Meget fin fargekombinasjon, og som nevnt over her sitter style 359 som et skudd!
  49. 1 point
    sveigis

    Reset`s F80 M3

    Gratulerer med nydelig bil .😀 Du har litt av en samling nå gitt 👍👍👍
  50. 1 point
    Evopower

    Reset`s F80 M3

    Gratulerer med flott bil og stilig fargekombo! m3 har også mer precence på veien enn m4 mener jeg. Fikk du med originalfjørene? Planer for bilen?
This leaderboard is set to Oslo/GMT+02:00
×
×
  • Create New...